¤¤¤ ELOKUISIA 2008 ¤¤¤

Erittäin paljon onnea kaikille uusille plussanneille!! Meitä elokuisiahan alkaa olemaan jo ihan kivasti :saint:

Ilmoitan nyt oman ikäni, kun joku muukin oli ilmoitellut. Mä oon 27 ja mies 29 ja siis neljättä (miehelle toista) lasta odotan. Tänään tuli rv 5+3 ja kauhee ällötysolo on melkein koko päivän :whistle: Päivällä ruoka maistuu, mutta illalla on ihan täysolo eikä mikään enää laske. Samoin kaikki pesuaineiden ja ruokien hajut iskee nenään oikein kunnolla :LOL: Rinnat ei oo sitten tipan tippaa kipeet ja edellisissä raskauksissa ne kyl oli kipeet. Nyt ei mitään tuntoja sillä saralla.

Joku kyseli varhaisultraan menosta ja synnytystavasta. Mä en aio nytkään mennä varhaisultraan, kun en ole kolmen edellisenkään aikana sielä käynyt. Sitten tämä neljäs lapsi varmaan syntyy taas ihan alakautta, kuten muutkin.

nea85 kyseli foolitablettien syömisestä raskausaikana. Mä en itse oo syöny oma-aloitteisesti mitään muuta "lääkettä" kuin niitä raskausmonivitamiineja. Neuvola kyllä varmasti sit määrää ne rautalääkkeet ja foolihapon jos näkee siihen olevan tarvetta. Kolmannen raskauden aikana mulle määrättiin noita foolihappotabletteja. Saas nähdä määrätäänkö nyt. Ensimmäinen neuvola on siis vasta 4.1.2008.

Lauantaina tuli käytyä Vaasassa joululahjaostoksilla ja jäihän sieltä ittellekin käteen kivat talvipiikkarit :LOL: Pissalla sai reissun aikana käydä ainakin kolme kertaa!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja aurinkoenergiaa:
ainiin, sellainen kysymys iski että Onko teillä muilla valkkaria?
Anteeksi nyt tälläinen kysymys, mutta mietityttää kun ei enää muista noilta kahdelta ensimmäiseltä...
eli mulla sellaista paksua valkoista ja aika paljon tulee..onkohan se normaalia...
:eek:
No mä olen havainnut saman, tosin mulla on kyllä aikalailla kirkasta se vuoto. Kaippa se ihan kuuluu asiaan ja muistelen että pojasta lisääntyi ja paksuni mitä pidemmälle eteni.. :whistle:
Kai se on mentävä pikkuhousunsuojia ostelemaan. :D
 
Muutaman päivän reissulla oltiin sukulaisissa, ja tänne on kertynyt sivuja vaikka kuinka. Kohta on pakko mennä päikkäreille, joten ihan nopsaan vaan tulin sanomaan moi =)

Mulla on hienoista pahoinvointia ilmentynyt viime päivinä, ja väsymys kauheaa, mutta muuten olo ihan hyvä. Epäuskoinen olen vieläkin, samoin huolestuttaa vähän, kun sektiosta on vasta 5kk ja risat...

Onnittelut kaikille uusille plussanneille!
Mun on kyllä nyt pakko painua nukkumaan, mutta palaan paremmalla ajalla :heart:
 
Minä hömppä kävin tänään vielä terveyskeskuksessa pissanäytteen antamassa, kun en meinannut millään uskoa, että voisin olla raskaana.. Mutta positiivinen sieltäkin ropsahti vaikkei ollut aamupissa :) Uskomatonta..
Eniten ihmettelen, että näin aikaisin on jo plussat, kun kierto ei ole koskaan ollut 28pv vaan aina yli, joskus jopa 38. Vaikea sanoa, mitä olisi nyt ollut..
Voikohan aikainen plussaaminen kertoa jostain kamalasta ;( Toiv. ei..
Alan ihmisenä vielä jotenkin tarkkailee itseään liikaakin!

Btw,tutustun mielellään uusiin odottajiin ja varsinkin ensimmäistä odotteleviin, yv:a saa käyttää =)
 
olipas tullu paljon tekstiä :D ja paljon uusia plussanneita, onnea ja tervetuloa mukaan :wave:
Aamulla heräsin kun kello soi ja tein nopean liikkeen ja nousin sitä sammuttamaan ja auts kun vihalsi kovasti :snotty: ja koko päivän melkein alaselkään sattunut ja vihlonut, toivottavasti ei entele mitään pahaa, tänään siis rv 6. äklö oloa ollut koko päivän :x
jopa eilen teki jo pahaa kun suklaata näin :whistle:
päivän olen vessassa juossut kun tuntunut siltä et lirahatanut housuun verta mut onkin ollut valkovuotoa, joku mainitsikin siitä, semmoista paksun puoleista limaa. :eek:
mut nyt syömään, mikäli jotain saisi alaskin :p

perämaan emäntä ja nasuttaja rv 6
 
ainii eli se ultra on mulla ensi viikon tiistaina :heart: ja neuvolan aikaa ei ole vielä tilattu, kun se neuvolantäti tekee sen ultran, eli onko teillä muilla "pelkkä" terveydenhoitaja" tehnyt ultran? silloin vkoja 7+1 joten saas nähä et joutuuko alakautta tekeen vai pystyykö tuon ihrakudoksen läpi ultramaan :LOL: no pääasia et pääsee näkemään pikkuista :heart:
 
mulla oli eka neuvola jo viime viikolla ja ens viikolla on eka ultra keskussairaalassa täällä kun ei neuvolassa ole ultraa on vain dobler niin syy miksi pääsin näin nopeeta vaikka toinen on siinä että tämä on edes autettu vauva eli ivf ja meillä on jo yks keskenmeno ollu tässä välissä
 
Heips!

Tänää soittelin neuvolaan ja sain ekan ajan jo ens maanantaille (sillon rv 6+2) ja lääkäri on sitten heti tammikuun alussa.

Tyhmänä kysyy: mikä on varhaisultra? :ashamed: :ashamed: Jollain yksityiselläkö siinä käydään? Mitä maksaa ja mitä siinä näkyy? *innostuu asiasta*

Mulla ei oikein muita oireita oo, kun jatkuva väsymys ja nälkä. Alavatsaa nippailee välillä ja vähän väliä pitää käydä vessassa kurkkimassa, ettei oo verta valunu. Toivottavasti pysyy poissa ne vuodot!

Mulla oli esikoispojasta tota valkovuotoa ihan älyttömät määrät heti alusta asti ja loppuu asti sitä kesti. Joutu oikeesti pitää pikkuhousun suojaa, ettei oo housut ihan sotkussa koko ajan. :x

Jee, tänää pitäis mennä uudestaa kattoo yhtä omistuskämppää mistä ollaan tarjous tehty ja kauppojen teko aikas lähellä.

Mä jatkan vielä hetken töitä ja sit kotia kohti.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!!

-HooÄs ja pikkunen rv 5+2

Ainii, sitä piti kysyä, et miten te saatte lisättyä noi kivat "laskurit" tonne viestienne perää? Laitatteko aina uudestaa joka viestissä ne sinne?
 
Ainakin täällä päin ei terkkari tee mitään ultraa, keskussairaalassa tehdään 11-12 viikolla ja 18-20 viikoilla.
Varhaisvaiheen ultran hintojakin kyseltiin: n. 90-100e jäis maksettavaksi itselle, eli aika suolainen on hinta. Eikä halutulle viikolle enää ollut missään aikoja, kun se on se jouluviikko.. Ja sittenpä alkaakin lähestyä jo tuo ilmainen ultra, eli siihen asti jännityksellä sitten.

Hitto, kun väsyttää! Ihan nuutunut olo.
 
Joku kerto siitä valkkari jutusta..Sillon kun plussasin sitä suorastaan valu, nyt on vähän rauhottunut vaikka riittää sitä vieläkin :x :whistle: Luulin että jotain hiivaa pukkaa.. :D
Käsityöimmeisiä olen sen verran että hurauttelen koneella verhoja ja sen semmosia. Joskus oon vaatteitakin tehnyt, mutta on kyllä jäänyt :ashamed: Mulla on se neuvola 7.1 ja en millään malttas oottaa |O menis ne joulut ja uudetvuodet että pääsisin neuvolaan :D :LOL: Ei vais, joulu on ihana :xmas:
Jotenkin mullekin tuli tuossa lauantaina kanssa epäuskonen olo kun ei yhtään ole oksettanu eikä samoja oireita ole ollut juurikaan mitä aiemmasta :/ Muta, jokainen raskaus on erilainen ja onhan mulla sitä horkkapalelua ja iltapäivisin tulee hirveä väsymys..Ja viimeyönä jouduin eka kertaa nouseen pissalle..ja sen jälkeen ei oikein uni tullutkaan :snotty: Ihan niinkun joku täällä manasi :headwall: Viime viikolla ei ruoka maistunut ja tällä viikolla koko aika nälkä :LOL: Nännit on todella arat, sattuu suihkussakin :eek:

Täytyy lähtee hakeen joulupostimerkkejä pojjaan kanssa. Illan jatkoja :heart:

fosfori ja pampula
 
pieniananas: täällä esikoista odotellaan, kun viikko sitten plussasin ja soitin neuvolaan niin sanoivat että yksityiselle ultraan 17.12. (18.12. ollaan lähdössä miehen perheen luo jenkkeihin jouluksi/uudeksivuodeksi) ja sit sen ultran jälkeen pitää soittaa sille neuvolantätille et mitä siellä näky, ilmeisesti pitää jo sillon käydä kun ei tulla reissusta takas ku vasta 13. tammikuuta, menis turhan pitkälle ilman mitään käyntiä. eli siis viikko vielä pitäs jännätä ja sit selviäis et onko siellä vauvaa ja millon se on sinne alkanu muodostua. tällä hetkellä oletetut viikot ois 5+2 (taisin vahingossa laittaa eilen saman) mut tosiaan voi vielä hyvinkin muuttua kun mulla tosiaan oli ne viime menkat elokuun lopussa...

hooäs: eli me oltas niinku samassa ajassa sitte:) juu mieki jostain luin/kuulin et satasen pintaan... noh, ei se auta ku matkakassasta ottaa, haluan käydä kun ei tosiaan sitte tulla takas ku vasta tammikuun puolessavälissä.

pikaliimaa ja tarrasukkia kaikille pienille! :heart:
 
Jopaoli täyttävää ruokaa, kun kävimme pizzalla pojan kanssa kello 11 sairaalasta tulomatkallamme, en millään meinannut edes syödä omaani ja poika tietenkin tilasi omaan pizzaansa tonnikalaa myös :x ,en voinut hänelle sanoa, että älä ota tonnikalaa,kun haju tekee minulle pahaa! :headwall: :D . 16v on vähän ihmeissään näiden minun hajuaistimusteni kanssa välillä;=)

Eli ruokaa en ole syönyt sen jälkeen, varmaan vaan hedelmiä iltapalaksi :p

Kävin sauvakävelylenkilläkin, oli ihanaa, pienestä vesisateesta huolimatta! :heart:


Minä ainakin liitän sen vauvalaskurin joka kerran uudestaan sieltä meille tulee vauva sivulta :heart:

Heippa ihanaa iltaa kaikille! :heart:

 
Hitto tää mun syöminen on menny ihan hulluks :headwall: :headwall:
Mä syön koko ajan jotain herkkuja.. :ashamed: pizzaa,karkkia,limua,jätskiä ym. mä oon oikeesti lihonnu varmaan päälle 5kg,mut ku tekee koko ajan mieli |O nyt on pakko rajottaa!
Joku kyseli tosta valkkarista,ni mullaki tulee sitä ihan älyttömästi.
 
Ompas pino kasvanut, Onnittelut kaikille uusille plussanneille. Kuvotus ja närästyskin ovat alkaneet. Toivottavasti ei kovin pahaksi kuitenkaan ylly, sillä työskentelen keittiössä ja siinä työssä on kurjaa olla pahoinvoivana. No, hyvä puoli on,että tosiaan voi napata suuhunsa jotain vähän väliä, nin pahaolo ei ylly kovaksi.
Hieman tietoja päivitettäväksi. Synnytyssairaala on siis Keski-Suomen keskussairaala. Onkos kellään sieltä 04 vuotta tuoreempia kuulumisia? Jokohan remontit synnytysosastoilla/saleissa olisivat valmiit?
Oma ikäni on 30 ja miehen 31. Meidän lapsukaisille ikäeroa tulisi aika tarkalleen 4 vuotta. Mahtaako kellään teistä olla kokemuksia vastaavasta ikäerosta?
Pientä tuhruvuotoa on ollut sillointällöin. Ekassa raskaudessa moista ei ollut. Toivottavasti on normaalia...
 
Haaäs mä sain tuon varhaisultran tk:seen kesällä olleen keskenmenon takia, aikasemmin olen myös saanut edellisissä raskauksissakin, kun eka raskaus oli tuulimuna. Siellä katotaan ainakin et montako sikiötä on, onko kehittynyt miten ja suunnilleen rv. Mä en muista et kävinkö sitte uudelleen ultrassa silloin 12 vkoilla, tosin ite olen siellä pelkopolilla käynyt sitte rakenneultrassa rv n.22-25 ja sitte vielä painoarvio rv 35-38. tuuppaa noin lapset syntymään ennenaikojaan. esikoinen rv 38 ja poika rv 36+4 ja aina on mennyt lapsivedet muutamaa päivää ennenkuin ovat syntyneet.

Nytkin aion mennä pelkopolille, ihan sen takia et kummatkin ovat joutuneet menemään teholle heti synnyttyään. esikoisen synnytyksessä lapsivesienmenosta oli jo yli 40 h ja kummatkin saatii infektio ja tyttö teholla 2 vkoa :'( (ja ite viikon tipassa) todella raskasta aikaa oli. ja poika joutui heti sokeritippaan synnyttyään, joten mulla ei ole näitä "normi" synnytyksia ollut ja toivon et tämä olisi ihan "tavan" synnytys ja saisin vauvaa hoitaa ite heti synnytyksen jälkeen. :heart:
no nää oli nyt näitä purkauksia, sori mut aina uuden raskauden myötä pulpahtaa pintaan :ashamed:

hyvää alkanutta viikkoa kaikille :wave:
 
aamulla alkanut vaaleanpunainen tuhru, on nyt ihan oikeaksi vuodoksi harmillisesti muuttunut...
tiedä mitä, mutta tuntuu että nyt kyllä on lopun alku...
ihan kunnolla tummanpunaista paksua verta.

pakko kait soittaa neuvolaan että pääsee jossain välissä lääkäriin että miten on käyny ja että kaikki on tullu -> jos näin käy -> pois ettei jää mitään...

huokaus.

mies ei ihan ymmärrä, no eihän se tiedä mun kroppaani eikä tunteita, tuntemuksiani...

onneks on nämä murut :heart: :heart:
kuopus nukahti syliin....sitä ei oo tapahtunut usein.
makas mun mahan päällä, ehkä hän tajus ja osasi olla enemmän läsnä kuin kukaan muu... suuri ilo vaihtui näin pian kyyneliin...

monella on ollut vuotoja ja silti mennyt loppuun asti hyvin, mutta en oikeen uskalla toivoa...
 
Mansikka85, niin minä olen tässä päätellyt, että tämä pissavaiva kuuluu varmaan asiaan. Nyt olen huomannut, että yötä vasten kannattaa (ainakin minun) juoda reilusti vettä, niin sitten ei tullut sitä pissaamattomuutta. ;)

Minulla nyt huomenna tulossa rv 6 täyteen. LA muuttuukin siis näillä näkymin 5.8. Olen siis 24 v ja mies 25v =)
Ensi viikolla on jo eka neuvola, silloin on viikkoja 7+1.

Tänäänkin on tavalliseen tapaan nipistellyt illasta mahasta, ja nälkä on ollut hirmuinen! =) Koko ajan voisin olla syömässä jotakin! Pahaa oloa ei ole vielä ollut, mutta hajuaisti on herkistynyt.. tonnikala haisee aivan kammottavalta!! :x

Mutta rupatellaan taasen! :heart:
 

Yhteistyössä