¤¤¤ ELOKUISIA 2008 ¤¤¤

Onnea uusille raskautuneille ja osanottoni Hobelixille. Toivottavasti muita ei joudu poistumaan tästä pinosta.. Itse keskenmenon kokeneena pelkään sitä tosi paljon ja tarkkailen vatsakipuja vainoharhaisesti, ihan kuin se nyt mitään auttaisi..

Rv 5+0 ja pahoinvointia on ollut viikon verran. Rinnoissa ei tunnu onneksi arkuutta, imetän vielä tuota vuoden ikäistä niin se oliskin kauheeta. Mulla oli ennen ekaa raskautta c/d-kupin rinnat, raskausaikana kasvoivat H:hon asti ja imetysaikana oli pahimmillaan J-kuppi!! Nyt on täytettä "enää" G-kupin verran, mutta nahka ei ole vetäytynyt J:stä pienemmäksi. :X Voitte arvata että yksi saunomiskerta lapsettomien sinkkukavereiden töllistelyn kohteena riitti mulle, mua ei enää mihinkään yleisiin saunoihin saa! Hyvä jos miehen edessä ilkeän näyttäytyä, tuo juttu on jotenkin vetänyt ennen hyvän itsetunnon nolliin :'(

Näillä näkymin päätettiin ettei mennä varhaisultraan vaan säästetään nekin rahat tulevaisuutta varten, olis kyllä ihana mennä ja nähdä pikkuisen sydämen syke! :heart: Meillä on oma doppleri joten sydänäänien kuuntelu sitten kun se on mahdollista saa nyt tällä kertaa riittää vauvan "todellistamiseksi".
 
missä vaiheessa sydän äänet yleensä kuuluu aikasintaan? kun ajattelin yrittää saada yksityiselle aikaa niin kuuluuko jo viikolla 7? täällä kuulemma kuunteleevat sydän äänet terveyskeskuksessa vasta viikolla 12 enkä millään malttais odottaa niin kauan..
 
Mansikka85, niin se on varmaan tuosta kudoksen paranemisky´vystä kiinni, miten monta sektiota voi olla, serkullani 5:n lapsen äidillä kaikki sektioitu :heart: , nuorin nyt vuoden ikäinen :heart:

Meillä "kumma vika, kun ajoissa ei tapahdu mitään kohdun kaulassa, joten sektiot olleet, viimeistä saadessani olin sairaalassa rv 38 eteenpäin ja olisi saanut vielä syntyä alateitse, vaikka olikin jo kolmas, mutta ei lähtenyt, joten sillä kertaa vauva syntyi 13vrk ennen laskettua aikaa" Hyvävointisia ovat kaikki olleet syntyessään ja imettämään olen kaikkia pystynyt.

Mansikka tsemppiä sinulle sitten kun se aika koittaa, kyllä se onnistuu! :heart: :heart:

Olenkin varmaan vanhin näistä elokuun vauvojen äideistä, täytin juuri 43v, en sitä salata halua! :heart: , mies täyttää 42v, ja meillä monta lasta, muttei yhteisiä. menimme naimisiin yli 6n vuoden yhdessä olon jälkeen 23.11.-07 ja viikon päästä siitä plussasimme! :heart: Ihana häälahja! :heart: Minulla nuorin siis 16v poika, miehellä 14v tytär, joten aikaa on vauva-ajoistamme!

Kiva kuulla ultrakuulumisia 6+4 esim Wendyliini!Onnea kaikille ultriin ja muutoinkin tähän alkuodotukseemme! :heart: :heart:

heippa! :wave: :D
 
Tännepä sitä taasen piti tulla kirjoittelee.. =)
Ja kyselemään taas tyhmiä kysymyksiä, eli mistäköhän johtuu, kun olen nyt viikon verran herännyt joka aamu n klo 5 siihen, että koskee alamahaan ja tuntuu, kuin pissittäisi, mutta sitten kun menee vessaan, ei tule juuri ollenkaan pissiä? Päivisin mitään pissaongelmia ei ole, eikä pissatulehdus mielestäni ole kyseessä. Liittyykö jotenkin kohdun kasvuun tms, kun yöllä aina tulee tuollainen tuntemus? :|
Muuten iltaisin vähän nipistelee alamahasta ja paleltaa välillä. Lämmöt onkin koholla. Mutta tuo aamuinen herätys mahakipuun/paineen tunteeseen ihmetyttää.. ?! Toivottavasti kuuluu asiaan.. =)
 
Kirjoitin jo kerran ja tietysti teksti hävisi :kieh:

Me ostettiin doppleri www.kuuntelevauvaa.fi :stä, mutta nykyään noita saa käytettynäkin aika hyvin. Aika lyhytkäyttöinen vekotin, vauva ei selvästikään tykännyt hänen maailmaansa tunkeutumisesta vaan yritti pakoilla doppleria, joten kun liikkeet alkoi tuntumaan niin jäi "tarpeettomaksi" tuon käyttö, lähinnä kun jotain vieraita tuli kylään niin sillä esiteltiin vauvaa heille.. Me ostettiin tuo kun mulla oli rv 12 uhkaava keskenmeno ja jouduin pariksi viikoksi petiin (tässä raskaudessa aion ottaa "kuukautisviikot" tosi rauhallisesti!), silloin rauhoitti mieltä kuulla että vauva on elossa ja nauhoitettiin tietokoneelle sydänäänet kaiken varalta muistoksi. Mutta nyt on varmaan ihan kiva konkretisoida tuolle taaperolle tulevaa pikkusisarta kuunteluttamalla sydänääniä.. Mulla ei siis ole kokemusta aiemmalta kuin rv 12 sydänäänien kuuntelusta; neuvolassa kuunneltiin rv 13 meillä ekan kerran äänet.. Sehän riippuu paljon ruumiinrakenteestakin, laihoilla kai kuuluu helpommin vatsan läpi, tai en minä tiedä.
 
:wave:
tervehdys kaikille tasapuolisesti!
täällä kans saatiin testiin ne ah niin ihanat 2 viivaa!! :heart:

kolmatta lasta nyt sitten vissiin ihan oikeesti odotellaan, meillä aviomiehen kanssa ennestään poika 05/05 ja tyttö 08/06.
Eli jos kaikki menee hyvin niin toinen elovauva saapuu maailmaan meidän perheeseen! Aika jännää, että niinkin tasan 2 vuotta on sitten tulossa ikäeroa...kumpihan sieltä tulee?

Vielä aikalailla pyörryksissä ollaan...eikä oikeen kelleen oo kerrottu.. vielä! :D

palaillaan, kirjoitellaan ja pidetään lippu korkeella!!!
Pamuk LA 12.8.08 KOKS
+ se pikkuinen koalakarhu joka toivottavasti pitää lujaa kiinni

 
jjestas, on tullut paljon viestiä. en kyennyt mitenkään lukemaan kaikkia. joka toisen rivin yritin silmäillä. ei täältä auta olla pois useampaa päivää...

;)

oda-sofia niinpä on sama LA. Olen Turun suunnalta eli TYKSissä ollaan...
 
Tervetuloa uusille odottajille ja paljon taas tarrasukkasia, jotta pienokaiset pysyvät hyvin kiinni! :heart: :heart:

Miehen vein juuri töihin ja nyt vaan odottelen, että lähdemme tyksiin pojan kanssa kontrolliin :D

Täällä paljon Turun suunnalla asuvia? Me asumme myös melko lähellä Turkua, mutta emme Turussa, siellä tosin käyn töissä :heart: , tänään vielä vl:ää, huomenna taas ahertamaan 4:ksi päiväksi;=)

Ei ole vieläkään pahoinvointia, kuplintaa vain kohdun seutuvilla, ilm menee toiseen asentoon, koska on niin taaksepäin kallistunut malliltaan, siis kohtuni :D , Mies aamulla sanoi, että saan kyllä keksiä töissä jonkun tarinan , miksi rintani ovat kasvaneet viikossa :LOL: , mitäköhän sitä keksisi? Varmaan, että on ostanut aivan uudenlaiset Push upp rintsikat, meillä pienirintaisilla, tämä odotusajan rintojen kasvu taitaa olla valtava? :heart:


Ihanaa päivää kaikille ! Kiva kun PamuK:in tuli jo tänne puolelle, tervetuloa! :hug: :heart:


Heippa taas ja voikaamme jokainen hyvin! :heart: :heart: :heart:


 
Liitynpä minäkin sitten tänne :) Eli eilen aamulla tuli kahdesta testistä selkeät plussat, oli siinä isännällä ihmeteltävää, kun menin herättämään sitä oikein kahden tikun kanssa :D
Mutta, uskomattomalta tuntuu, voikohan olla mahdollista! Jos on on, niin kalenterin mukaan viikkoja 4+5 ja LA 13.8.2008. Olen varma, että tulee tuosta vielä hiukan muuttumaan, koska kierrot on olleet epäsäännölliset ja pitkät...
Nyt ensimmäisiä oireita odottelemaan, tuntuu niin epäuskoiselle:D Vatsavihlaisuja on, myös rinnat taitavat olla pullistuneet hieman. Mitenkään herkät eivät kyllä ole...

Onnea kaikille muille plussanneille :heart:
Ja Pamu K, meillä on sama synnäri ja melkein sama la, jos kaikki menee hyvin!
 
Tervetuloa uusille!!! Täällä ollaan kunnon nuhan kourissa. Aamullakin masu turvoksissa vaikka aiemmin on ollu vaan illalla, hmm.. Varasin jo hätäpäissäni ensimmäisen neuvolan, tuntuu niin kivalta kun on jotain konkreettista mitä odottaa :heart: Se on vasta viikolla 2 (rv8) ja miestä ei kuulemma kannata ottaa mukaan, no ei sitten..
..varhaisultraa oon miettiny yksityiselle kun oli se kohdun ulkoinen pari kk sitten ja lupasivat uuden raskauden tarkistaa heti aluksi mutta ei sitä katsotakaan.. arvasin kyllä..

Mukavaa päivää kaikille! Nyt ahkerasti siivoamaan ja iltapäivällä käyn hakemassa neuvolasta esitietolomakkeen täytettäväksi =)
 
Moips!

Tässä kun teidän juttuja lueskelee oireista niin alkaa jo epäilyttää tämä oma raskaus. Kun itselläni ei ole vielä kertakaikkian mitään oireita. Viikkoja on nyt siis kasassa tasan 5. Poika oli ns. vahinko (iloinen sellainen kylläkin) ja kuukautiskiertoni oli ennen sitä raskautta todella epäsäännöllinen. Plussasin silloin vasta rv8-9 enkä muista ennen rv7 olleen mitään oireita, eli kai se on sitten yksilöllistä... Onko muita joilla ei oireita? Tissit on edelleen yhtä rusinat kuin ennenkin, vessassa ei tarvitse ravata eikä mitkään vaatteet kiristä ym? Tässä kyllä toivoisi jotain oireita että olisi helpompi "sisäistää" tämä iloinen asia, nyt tuntuu jotenkin epätodelliselta, mutta kyllä minun on pakko uskoa viittä eri positiivista testiä ja pois jääneitä kuukautisia =)
 
Liitympä minäkin joukkoon tummaan :) Meillä la14.8.2008. Ja ekaa vauvaa odotellaan. Rv 4+4, joten todella alussa ollaan ja vähän pelottaa keskemenon riski, vaikka mulla ei ole koskaan keskenmenoja ollut. On tämä ihmeellistä :D
 
Heissan kaikille!
Sain onneksi nyt flunssaiseen olooni helpotusta kun pääsin heti aamusta lääkäriin, viikon lääkekuuri, nenäonteloissa tulehdus. JOspa päänsärkykin nyt vaikka rauhoittuu sitten.
Ekaa neuvola-aikaa en saanut vieläkään, eli huomenna taas on soiteltava heti aamusta.
Tänään etoi aamulla heti herättyä ja nälkä oli karmea, vaikka illalla söin kunnolla kyllä. :p
Muuten ihan ok, tässä lähtee nyt sitten 6. viikko käyntiin. :heart:
 
Paljon on tullut taas uusia, Onnea ja paljon tarrasukkia mukaan!! :heart:

Hobelix: Pahoittelut tapahtuneesta :hug: Onnea jatkoon!

Joku kyseli tosta kaksoisraskaudesta. Mä katoin, ku yks maanaatai näky telkkarissa Prisma-ohjelmassa semmonen ohjelma monisikiöraskaudesta ni siinä taijettiin sanoa,et monisikiöraskauden mahollisuus kasvaa äidin iän myötä. Jos nyt en ihan väärin muista.Siitä ohjelmasta tulee muuten tänään jatko-osa TV1.llä klo.19.05. =)

Tänään itellä tuli tosi pahaolo, ku nälkä kerkes kasvaa.Tytön syötin kädet täristen ja samalla koitin itekki saaha äkkiä jotaki, mut sit kun kerkee tulla liian nälkä ni tuntuu,et kaikki äklöttää.
Onko muilla muuten paino laskenu? Mulla oli ku tänä aamuna kävin puntarilla ni laskenu 2,5 kiloa! ja mulla ei koskaan paino heittele,ainakaan noin paljoa,Kummallista, maha kyllä pömpöttää,et ei kauheesti vaikuta siltä,et ois paino laskenu. :D
Joo taidan alkaa väsäilemään joulukortteja, nyt kun vielä kerkee.Kävin eilen tiimarista ostamassa tarvikkeita,kiva, ku on välillä jotakin erillaista tekemistä.
Mukavaa joulun odotusta kaikille!
Piua 6+2
 
Päivää!!

Uusille tervetuloa mukaan!!
niin niitä ropisee!

RouvaPikkumyy: tissit turpoo pikavauhtia meillä isorintaisillakin, moni huomaa kun muutenkin on isot tissit, että mitenkäs on noin turpeat...ärsyttävää,kun yritetään pitää tää raskaus ns. salassa sinne vkolle 12 asti...

pahoinvointi pahenee..eilen illalla / yöllä alkoi 30min yli puolen yön oksentaminen....yritin välttää sitä viimeiseen asti, kun oli niin paha olo, muttei enää kyenny.. :snotty:
Ajattelin yöllä että hyvä oikeestaan kun on illalla/yöllä niin ei tarvi aamulla sitä peitellä lapsilta....niin eiköhän se tänä aamuna jatkunut..teetä pystyin juomaan ja tuli ylös...mitään voinu syödä...
yök!
tuossa ennen puoltapäivää helpotti ja nyt sitten taas yrittää nostaa päätään...söinkin just...että olis mitä oksentaa...
Ihanaa tää odotusaika...


:heart: :lla
ja säde

 
8.1.-08 ajan sain sinne oikein mukava oli vastaanotto;=) :heart: Onnittelut tuli sieltäkin kautta sekä avioitumisesta, että raskautumisesta! :heart: :heart:

Ja ikääni suhtauduttiin mukavasti, kun on jo ennestään noita lapsia jo :heart:

8.1.-08 siis rv10 taitaa olla jo silloin;=)

Kiitos tiedoista, taidanpa katsoa Prisma-ohjelmaa tänään;=))

Ja minulla ei ole paino pudonnut, mutta samana pysynyt kylläkin, tonnikalan-kalojen haju tekee pahaa! :headwall:

Nyt päikkäreille, ennen kuin mies pitää hakia töistä :heart:

Tervetuloa kaikille uusille plussanneille! :heart: :heart: Ja tarrasukkia vaaveille mukaan! :flower: :flower:

Heippa

Minä ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:

Lisäys vielä , niin se varmaan on sama isorintaisillakin , tuo kasvu.
Kiva nähdä sinua aurinkoenergiaa! Minä kanssa odotan-pelkään, koska se pahoinvointi alkaa! :headwall: :heart:
 
ainiin, sellainen kysymys iski että Onko teillä muilla valkkaria?
Anteeksi nyt tälläinen kysymys, mutta mietityttää kun ei enää muista noilta kahdelta ensimmäiseltä...
eli mulla sellaista paksua valkoista ja aika paljon tulee..onkohan se normaalia...
:eek:

 
Hui kun meitä on tullut tänne viikonlopun aikana monta! Ihanaa! :)

Joku kyseli onko muita sektioäitejä ja täällähän minä! Esikoinen oli perätilassa eikä kääntynyt millään joten leikattiin. Eli mulla oli maailman helpoin "synnytys". Toivuin leikkauksesta seuraavana päivänä eikä ollut mitään tuntoja. Katsotaan miten Hipsu kääntyy.

Yökkö olo alkoi perjantaina ja kaikki jääkaapin hajut saavat voimaan pahoin. Kauhulla odotan sunnuntaista lentoa Malesiaan..siis sitä vaihetta kun alkavat tuoda ruokia. Toivottavasti ei haise |O
 

Yhteistyössä