¤¤¤ ELOKUISIA 2008 ¤¤¤

Moikka....
Mä voisin kanssa liittyä tänne...Plussasin sunnuntai aamuna ekan ja ma aamuna kaks lisää... kaks selekeetä viivaa :D :heart: :heart:
Kai se on uskottava..menkkoja ei kuuluja ja noi viivat... :heart: :heart:
Ei meinaa uskoo..kun tuossa pari kk tuli kesken. :ashamed:
Mutta kyllä se vaan niin on...meillä la ois 080808...Hyvä päivä ku tyttö syntynyt 020202..ja poika 09/03 :D :D :heart: Vielä kun tuo myttynen syntyiski tuona päivänä :D :D
Meillä synnärinä keski-suomen keskussairaala.Kaukana kotona... =)
 
Onnea kaikille uusille plussaajille ja tervetuloa :hug:
Eilen helpotti sitten kivut aika nopeesti sen lääkkeen jälkeen,suihku autto aika mukavasti onneks myös.Toivotaan,että niitä kipuja ei enää tulekkaan on nimittäin aika tuskallisia!

Rouva Pikkumyy,etkö oo aika ajoissa laittamassa niitä vauvan vaatteita jo? ;)
 
.. ei vaan, täysin rinnoin :D päätin tänään että en ala pelkäämään koska tulee mitä on tullakseen, en siihen itse voi kuitenkaan vaikuttaa! Luin daizz:n viestin ja tuli sellanen olo että minä kanssa! Eli myös keskenmeno takana 2kk sitten ja tänään plussa :heart: päätin tulla tänne kun täällä muutama tuttu nimi on jo ennestäänkin! Onnea myös muille odottajille!!!

Ollaan NIIIN iloisia miehen kanssa. Ensimmäistä odotellaan ja LA on menkkojen mukaan 20.8 mutta voi vielä muuttua! Eli ihan alussa ollaan, mutta ei kauaa!! Mitään erityisiä tuntemuksia ei vielä oo, painontunne on alavatsalla ja hiukka huippaa välillä! Ehkä niitä oireita vielä tulee jos on tullakseen! Ainakin masua turvottaa iltaisin!

Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille! :heart:
 
Salamanteri85: Täällä toi nukkuminen on vähän samansuuntaista :D Väsyttää ja sitten, kun nukahtaa, niin muutaman tunnin unien jälkeen on tosi pirtee olo ja pakko nousta ylös ettei mee pelkäksi sängyssä pyörimiseksi. Joka aamu oon heräillyt siinä kuuden ja seitsemän välillä ilman kelloa... Ihan hyvä välillä tääkin rytmi, kun yleensä oon hyvin aamu-uninen - töihin lähtö on ainakin ollut tällalailla vaivattomampaa =)

oda-sofia: Toi aivastelu oli itseasiassa yksi asia, mistä aloin epäilemään plussan tuloa. Minkäänlaista flunssaa eikä kuumeilua ollut, pelkkää aivastelua. Nyt se on jo loppunut, mutta viikon päivät kesti =)

Rouva Pikkumyy: Täällä on kanssa vessaistunnot pidentyneet :D Mietin myös tuota luumujuttua avuksi... Se jo auttoi pikkuisen mulla, kun vaihdoin leivän pelkkään runsaskuituiseen, lisäsin vihanneksia ja vielä pari hedelmää päivässä. Mutta kaikista jutuista päätellen tääkin ihan kuuluu asiaan :D

Tuosta ruokahalusta. Aluksi olis voinut syödä vaikka mitä ja oli yölläkin nälkä. Nyt ei nälätä enää niin kauheesti ja pienestäkin ruoka-annoksesta tulee pitkäksi aikaa tosi täysi olo.

Mansikka85: Hyvä juttu, että kivut helpottivat =) Mulla oli kanssa aika paniikki sen pari-kolme yötä, kun niitä polttoja ja särkyjä kesti. Vieläkin niitä on tullut, mutta paljon paljon pienemmässä mittakaavassa ja vaan pari kertaa. Kai ne sitten on niitä kohdun kasvukipuja.

Paljon onnea uusille plussille ja tervetuloa elomasuihin mukaan :heart:
Nyt pitää lähteä katsomaan linnan pukuloistoa!

 
tervetuola uudet mukaan :wave:
päivä mennyt mukavasti ja kyllä tuntuu ihanalta tämä odotus, tyttöä ja poikaa odotetellessa olin kauheen kärsimätön ja piti heti saada vauva syliin, nyt innollaa ootan ekaa ultraa, sydämenlyöntejä, ekat liikkeet ja niitä ihana muita vaivoja :heart: :D
huomenna kuopiossa käymään hieman joululahja ostokislla lisää, tosin ei yhtään huvita lähtee sinne mega prisman hulinaan ja väen tungokseen :snotty: no jospa sinne mukaan mahtuisi :wave:
 
näin on mansikka, olen ajoissa, mutta ne ovat niin ihania, siitä asti niitä olemme ostaneet, kun vauvaa aloimme toivomaan :heart:

Täällä kaikki mukavasti, ei ihmeempiä pahoinvointeja, välillä pikku nipistys alavatsalla ja sitten taas kaikki ok. Tänään onkin ollut nälkä, mieli on tehnyt vähän väliä jotain;=)

Mukavat illan jatkot kaikille!

Rva ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:
 
Tänäänkin lomaa, kiva juttu. Tänään pitää käydä kuvauttamassa itsensä, kun pitää uusia ajokortti avioitumisen vuoksi :heart: , sitten poliisilaitokselle ajokorttia uusimaan.

Joululahjoja ostelemaan :heart:

Onko täällä paljon käsityö ihmisiä, minulla taas alkaa halu kutoa , jotain pientä :heart:

Täällä palelua aamusta iltaan, lämpö heti herättyäkin 37 astetta, ettei ole ihmekkään. Hassu raskausoire tuollainen lämmön nousu, tietääkö joku mistä johtuu?

Millä viikolla sitä pahoinvointia alkaa ilmenemään jos alkaa, poikaraskauksista olen voinut todella pahoin, nuorimmasta jopa olin sairaalassa rv 10, tyttöraskaudesta vain 3 krtaa migreenikohtaus siihen aikaan , kun menkkojen olisi kuulunut alkaa. :heart:

Ihanaa perjantai päivää kaikille ja paljon tarrasukkia kaikkien vauvoille, jotta pysyvät hyvin matkassa mukana. :heart: :heart: :heart:

Minkä alan ammatinharjoittajia tässä pinossamme on? Itse olen lähihoitaja ja vanhusten-vammaisten parissa työskentelen(päätyö on kyllä nuo vanhukset) :heart:

Heippa rva pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:

 
huomenta :wave:
ihanaa kun miehellä nyt pitkä vkonloppu, tosin tänään olisi miehen pitänyt mennä töihin, mut on se kyssin aika joten on pekkaspäivä. Ite olen ollut seurakunnan leirikeskuksessa keittäjänä silloin tällöin, kun on niitä isosten leirejä.
täälläkin yöllä valvotaan ihan samanlailla kuin pojan raskaudessa, nukahdan kyllä hyvin ja nukun muutaman tunnin oikein sitkeesti ja sitte alkaa se kukkuminen, yölläkin heräsin 3 aikaan ja en millään meinannut saada enää unta :kieh:
nyt hieman pönttö sitte sekaisin :snotty: ja aivastelua on täälläkin :whistle:
huomenna järjestän ne lasten pikkujoulut täällä meillä joten täytyy lähtee hakemaan kinkku sulamaan ja vielä ostoksia kaupasta hakemaan :wave:
Hyvää perjantaita kaikille :wave:

perämaan emäntä ja nasuttaja 5+4 :heart:
 
Laitoin syksyisen haaveen listalle ja tervetuloa =) Tuosta pikkumyyn vauvanvaate touhuilusta tuli mieleen, että tutalla on nyt mallistossa ne ruskeat ja punaiset retrohirvi potkarit ja bodyt :heart: Siis aivan ihanat :D Ajattelinkin käydä ostaan meidän pampulalle semmoset joululahjaksi :saint: :heart: Mä näin kanssa viime raskaudessa semmosta unta että imetin vauvaa, ja niinhän poikaa sen 10 kk:tta imetinkin ;) Minä työskentelen logistiikka alalla, onneksi mun työ ei ole mitenkään kauhean raskasta.
Aamulla kun kävin tauolla, söin kaikki tän päivän evääni :LOL: Tuli ihan kauhea nälkä, joka jatkuu yhä :whistle: Varmaan tarvii sitten hakea tuolta kahviosta lisää ruokaa :D Tästä tää syöminen alkaaa :snotty:
Eikös se pahoinvointi yleensä siinä 6 viikon kieppeillä ala, jos on alkaakseen. Tämä alkuraskaus on ollut ihan eri maata mitä pojasta sillon oli. Oliskohan siellä tyttö :D :heart: :saint: :p
 
Porukka sen kun lisääntyy, kiva! Pieni pelko tässä on minullakin, koska pari kuukautta sitten oli varhainen km. Mutta nämä on niitä asioita, ettei ne murehtimalla muutu. Pitää vaan toivoa, että tällä kertaa kaikki menee hyvin.

Hyvin samanlaisia oireita on kuin ekalla kerralla. Tunteet on niin pinnassa, että jo joku kauniit ja rohkeat itkettää :whistle:

Ummetusta on tullut ja viime kerrasta sain niitä halavatun peräpukamia, joten taitaa mennä vaalea leipä yms. täysin kiellettyjen listalle tällä kertaa.

Jäin miettimään tuota aivastelua. En kiinnittänyt siihen mitään huomiota, mutta totta on, että olen aivastellut. Viime kerralla minulla oli läpi raskauden astmalääkitys, mutta nyt en ole pariin vuoteen käyttänyt sitä lainkaan. Vähän jännittää, miten käy, pitääkö se aloittaa vai pärjäänkö ilman.

Juu ja sellainen kömpelö olo kun kroppa alkaa muuttua. Kaivelin kaapista jo E-kuppiset käyttöön... Jaha, pitäisi töitä tehdä, mutta hajamielisyys vaivaa!
 
huomenet! ihana ku meitä on monta:) täällä taas 6.30 wide awake, ei väsyttäny enää millään. ja kauhee nälkä:D onneksi tällä kertaa tunnin hereillä oltua kömmin takasin sänkyyn ja jes nukahin, nyt vartti sitte heräsin taas. ihana vaikkakin vähän semmonen 'hiekkaa päässä' olo kun sai nukuttua. ja taas piti syödä. mulla on kyllä ollu tosi hyvin ruokahalua, vielä ei oo öklöttäny muu ku yks ilmanraikastin. mutta onhan toki aika varhaista. itse opiskelen parturi-kampaajaksi, vuosi olisi vielä jäljellä. mites kun oon kuullut joltain tahoilta että raskaana ei saisi värjätä hiuksia? tulee nimittäin meikäläiselle rankkaa varsinki punapäänä ettei nyt sais pitkään aikaan laittaa lisää pigmenttiä nuppiin! onko muut kuullu? sitten toinen (kysymyksiä täynnä...) onko kellään kissaa lemmikkinä? meillä on puolivuotinen pikkuriiviö ja oon kuullu et ne voi kantaa jotain bakteeria tai virusta joka on tosi vaarallinen sikiölle niin vissiin pitäs eläinlääkärille pirauttaa. onko kokemuksia? kauhea ilma ulkona, kaikki lumet on veks ja jäätä vaan jäljellä. pitäs kuitenki lähtee ulos ku tänään on nuo revontuli-kauppakeskuksen avajaiset mut ei yhtään huvittais lähteä tuonne vesisateeseen :/ pikaliimaa ja tarrasukkia kaikkien pikkuisille! :heart:
 
Ja uusille odottajille: tervetuloa mukaan :hug: Täällä jatkuu mieletön palelu melkein aamusta iltaan :$ Mahasta vihlaisee sillon jos nousen äkkiä tuolilta/sängyltä ylös, mutta muuten on masunippailut loppuneet. Housut edelleen kiristää masusta ja turvotus jatkuu. Aamusta iltapäivään mulla on kauhee nälkä, mutta iltaruuan jälkeen kummasti on mahassa todella täysinäinen olo eikä mitään enää mahdu :LOL: Mies sanoikin, että pakkohan mahan on tuntua täysinäiseltä, kun sielä kerta on jotakin :LOL:

Kaksi vanhinta lasta vietiin eilen illalla sukulaiseni luo kyläilemään ja saan hoidella rauhassa nuorinta lastani. Kuumetta on ollut tiistaista asti ja vasta tänään aamulla mittari näytti 37,7. Toivottavasti kuume jo antaisi periksi. Huomenna vielä tulehdusarvot mittaamaan ja eilen pieni sai lääkekuurin vaikkei tiedetä mikä vaivaa ja miksi melkein 40 kuume ollut monta päivää :'(

Huomenna olis tarkotus mennä ukon kanssa jouluostoksille. Saas nähdä mitä jää käteen ;) Kunhan ei kauheesti vauvan vaatteita :p Niitä on ennestään jo kellari täynnä :kieh:

Rouva Pikkumyy tuossa kyseli, että onko täälä käsityöihmisiä ja minkä ammattialan ihmisiä ketjussa liikuskelee. Minä ainakin tunnustaudun kovaksi käsityöihmiseksi! Oon roppakaupalla tässä kutonut vauvan villasukkia ja lapasia sekä vähän vanhemmille lapsille sukkia ja lapasia. Sitten joku aika sistten sain kudottua nuorimmalle lapselleni villapaidan. Se oli mun ihka ensimmäinen tekele ja onnistuikin aika hyvin :heart: Että kutominen on täällä verissä :D

Mä oon ammatiltani laitossiivooja ja tällä hetkellä olen vain lasten kanssa kotosalla. Mitään vakipaikkaa eikä määräaikaista työtä ole johon voisi palata. Täällä päin kuitenkin työnsaantimahdollisuudet on aikasta huonot :'(

Minä täällä jo odottelen, että koska pahoinvointi kurvaa kylään, toivottavasti ei ollenkaan!!! Yleensä mulle on pahoinvointi iskenyt viikolla 5, kun oon saanut tietää odottavani. Nyt ei sen kummemmin ällötyksen lisäksi ole muuta.

Mutta hauskaa alkanutta viikonloppua kaikille ja nautitaan olostamme :wave:
 
Salamanteri: Tuosta kissa asiasta olen sen verran kuullut, että esim. hiekkoja ei raskaana olevan kannattaisi vaihtaa. Että siinä ulosteessa tms. on jotain bakteereja, jotka voivat olla sikiölle vahigollisia. Tarkemmin en kyllä asiasta teidä..Että kantsii soitella sinne eläinlääkäriin =)
Mutta pitipä tämäkin tulla jakamaan teidän kanssa :D :LOL:
 
Tuntuuko kenelläkään muulla munasarjojen kohdalla kunnon viiltoja? Mulla alkoi eilen illalla vihloon ensin kohdun kohdalta, mutta viiltelyt siirtyneet nyt enimmäkseen vasemmalle puolelle ja selkeesti munasarjan kohdille - oikealla tuntunut vaan parisen kertaa... Ja tää vilkas mielikuvitus saa mitä hurjimpia vaihtoehtoja taas mieleen :whistle:

salamanteri85: Mun kaveri raskautui vuosi sitten ja heillä on kaksi kissaa. Hän kävi muistaakseni verikokeessa justiinsa tuon toksoplasmoosin varalta... He siirtyivät käytäntöön, että mies vaihtoi hiekat ja siivosi kissojen jäljet - muuten kaikki toimi ihan normaalisti.

Rouva Pikkumyy: Ennen olin tosi kova kutomaan ja virkkaamaan. Muutamaksi vuodeksi se on nyt jäänyt, mutta kummasti on alkanut taas polttelemaan mielessä... Etenkin, kun bongasin lehdestä ihanien vauvantossujen teko-ohjeet ;)
Oon kaupan alalla/toimistohommissa. Monipuolinen duuni :D

Hyvää viikonloppua joka naiselle ja masulle!



kaneliomppu ja Elmeri 5+2

 
Perjantai päivää!!

Serafima: km myös täällä kummittelee taustalla
...pelottaa koko ajan, kunhan nyt pääsis vkolle 12 asti, niin sitten helpottais.


mulla nuo hoidokit vetelevät päiväunia
niin pääsi kirjoittelemaan vähän ja lukemaan!

ei oo kyllä vieläkään alkanu se paha olo...niin milloin tosiaan pitäis..hmm..
en kyllä hirveesti oota sitä

mutta siitä tietäis että kaikki on kondiksessa, siis mitä pahempi olo, sitä varmemmin pysyy mukana...

nyt oon kahtena yönä hypänny vessassa pissillä ainakin sen kerran...eli pissaaminen on alkanut, tissit on aivan julmetun kipiät, ja vihlominen, auts...
hartiat on menny lukkoon...
johan niitä jo jonkin verran on...

mutta uusille LÄMMIN TERVETULO


:llä
ja säde

 
Kiitos etusivun listan päivityksestä! Mulle voi sinne lisäillä la 1.8.2008 ja esikoinen kyseessä :)

Aika paljon eroja noissa ensimmäisissä neuvola-ajoissa! Mulla on ensimmäinen neuvola maanantaina eli viikkoja silloin 6+3. Alkuraskauden ultra on just ennen joulua, sitä jännitän jo nyt :eek:
 
Tänään onkin ollu kauhia näläkä, koko ajan, voisin syödä puputtaa kokoajan mutta kun ei oikein mitää tee mieli... :)
Kaneliomena: Mulla kans tuntuu välillä viiltoja just munasarjojen kohdilta molemmilta puolilta, mut ei kovasti, mut sit välillä vihlaisee tosi kovasti mahasta... toivottavasti ei vakavaa, kävin keskiviikkona hädissäni jo päivystyksessäkin kun olin ihan varma et "nyt se menee kesken, niinku aina ennenkin" mut ei ollu mitää hätää. ensimmäinen ultra ois 17.12, ja silloin viikkoja ois 6+4... mut, hyvää perjantaipäivää kaikille =)
terv. hosso 5+1
 
Huh :whistle: Olipas siinä lukemista, pitäs vissiin käyä useemmin. Ja hirrvveesti oli tullu uusia ihanaa ja onnea kaikille ja tervetuloa! Toivotaan että kaikki pysytään mukana loppuun asti!! :saint:
Täällä on tosi harmaata ja sateista, luntakaan ei ole paljoa :( .
Me ostettiin keskiviikkona auto, pitkän aikaa on ollu tarkotus vaihtaa ja nyt me se lopulta tehtiin. Kyllä kelpaa ajella =) .
Keskiviikkone myös sain siivottua, vein matot ulos ja silleen. Pistin jouluvalot ja paljo kynttilöitä, tuli ihanan tunnelmallista. Tyttö kahto ihmeissään suu pyöreenä kaikkia valoja. =)
Tänään kävin ekaa kertaa tälle vuodella ostamassa pari joululahjaa.
Oli puhetta tosta suolen toiminnasta ni mulla se riippuu aika paljo siitä mitä suuhuns laittaa,et miten se toimii, ku mulla on semmonen suolistosairaus. välillä tomii paremmin ja välillä huonommin,mut yleensä raskaana paljo paremmin, ku normaalisti.
Ja sit siitä aivastelusta ni mulla on myös allergia,et tiedä sit johtuuko se aivastelu siitä, mut oon kyllä ehken tavallista enemmän aivastellu. :|
Huimausta on nyt tullu, jos nousee liian äkkiä ylös ni sit huippaa.
Mansikka: hyvä, että meni ohi ne vatsakivut.
Tatjana80: Pikaista paranemista sinne teille!
Joku kyseli ammattista ni minä oon matkailupalvelujen tuottaja, mutta ihan keittiöhommia oon tehny ja jonkun verran oon ollu salin puolella. Ei oo työtä mihin palata, pätkätöissä oon ollu ja sitä kautta olin myös pitkän aikaa samassa paikassa töissä. Tällä hetkellä oon kotona tytön kanssa. Kävisin mielelläni vielä vähän aikaa töissä, mut eipä niitä liiaksi ole tarjolla.
Pastilla: teilläpä on ollu inhottava vastaanotto siellä neuvolassa. Mä varasin kans ajan aika heti, viikon tais olla menkat myöhässä, ku soitin sinne, mut olin kylläki jo plussannu aikasemmin. Eipä tuota aikaa saanu vasta, ku tammikuun alkuun,et ei kai siinä tarvis kiirettä pitää.
Mut nyt pitää mennä, toivottavasti saamme pian lunta lisää!! Piua 5+6
 
Tervetuloa uusille elomassuille!

Olipas niin paljon kirjoituksia että en ehdi kaikkia lukemaan, sieltä täältä luin rivin.

ON: Eilen ja tänään on ollut aika kamala olo :x Onneksi ei ihan koko aikaa ole, mutta tuossa aamupäivällä ja illalla ällöttää kaikki. Pönttöä ei vielä ole tarvinnut halata, toivottavasti ei tarvitsekaan. Fanta auttaa pahimpaan oloon, samoin hedelmät ja kaikki "raikas" syötävä.

Joku mainitsi väsymyksestä ja unettomuudesta. Eilen erehdyin ottamaan päiväunet, olin ihan tositosi väsynyt päivällä. Illalla ei sitten tullutkaan uni millään ja heräilin jatkuvasti yöllä. Välillä juomaan ja välillä vaihtamaan asentoa, sopiva asento olikin tosi vaikea löytää :/ Päiväunet ei yleensä ole yöuniini vaikuttaneet, mutta nyt nähtävästi ei parane päiväunia ottaa. Mälsää...

Kiva kuulla että Mansikan kivut ovat hellittäneet! Toivottavasti pysyvät poissa, jospa ne olivat joitakin kiinnittymis/liitoskipuja,

Lilli ja Tiitti 5+2
 
Minäkin ilmottaudun tänne mukaan. La 9.8.08 ja synnytyssairaala TAYS. Meidän perheeseen on tulossa seitsemäs lapsi. Molemmilla on sitten viisi lasta :) Nämä nykyajan lasten "laskukaavat" on hauskoja, kun on niin paljon minun, sinun ja meidän lapsia. Meille siis kolmas yhteinen tulossa. Edelliset ovat syntyneet 04/06 ja 04/07 ja loput neljä ovat isompia.
Minä olen yrittäjä ja nyt äitiyslomalla.
Salamanteri, kyllä raskaana ollessa saa hiuksia värjätä. Nyt pitää mennä yhtä haisevaa pyllyä pesemään.
 
Tulipas paljon hoideltua asioita tänään! :heart: Kahden viikon kuluttua saan uusitun ajokortin aikasintaan.

Kiertelin kauppakeskus Myllyssä jouluostoksia tehden :heart:
Niin joku puhui niistä retro vauvavaatteista, mekin olemme ostaneet yhden tutan nalle potkupuvun on sitä 70-luvun näköä siinä kuvioissa ja väreissä! :heart: Kyllä tykkään! :heart:

Kaksi päivää olinkin ihmeellisen pirteä, tänään onkin sitten taas väsyttänyt vähän enemmän;=) Välillä tuntuu sellaisia tuntemuksia alavatsalla, kai ne on niitä kohdunkannatinlihasten olosuhteissa tapahtuvia muutoksia, minulla siis erittäin taaksepäin kallistunut kohtu, muilla samaa taipumusta?

ja synnytystavasta, tiedättekö, mikä kenties tulee olemaan synnytystapanne? Minulla 3 sektiota takana, joten tämäkin automaattisesti syntyy sektiolla! :heart:

Rinnat kihelmöi päivä päivältä enemmän ja kasvavat, huomaavatko muutkin samaa jo nyt? iltaisin turvottaa vatsaa enemmän;=)

ostin muutoin lilahtavaa lankaa, joten pientä nuttua alan kutomaan :heart:

Voikaamme kaikki oikein hyvin ja tarrasukkia vielä kaikkien uusien vauvojen odottajille matkaan mukaan! :heart: :heart: :heart:

rakkaudella rva pikkumyy ja pienen pieni Tiuhti-Viuhtimme :heart:
 
moi taas:) pe soittelin eläinlääkärille ja tuumasivat että suurempi todennäköisyys on saada se toksoplasmoosi jos käsittelen raakaa lihaa tai meen tonkiin multaa ulkona joten ihan hyvillä mielin voin nyt halia kissiä:) hiekkoja juu en saa enää vaihtaa mut jotenki se on ihan yllättävän ok! :LOL: jännä tuo hiustenvärjäyshomma, moni asiantuntijakin on näemmä eri mieltä asiasta (tein pientä tutkimusta) mut juu yksi parturi-kampaaja sano hyvin et jos raskaana ei saisi olla kontaktissa värien ym. kanssa, niin sittenhän jokainen raskaana oleva pa-ka saisi jäädä heti testistä erityiselle mammalomalle. joten hyvä tietää ettei tartte olla värjäämättä. tämmösistä asioista kun nyt ei voi olla stressaamatta, varsinkin kun ei ole aikaisemmin ollut tässä jännässä tilanteessa :heart: hyviä vointeja kaikille, pikaliimaa ja tarrasukkia :heart: :heart: :heart:

salamanteri&steve
 
Ihanaa, saa nukkua,kun anoppi on ollu vk.n lopun kylässä ni se mielellään hoitelee tyttöä.
Eilen leivoin riisipiirakoita ja anoppi teki lanttukukkoka, olipas hyvää :p
Mimulus: Onnea ja tervetuloa mukaan :flower:
Joo kylläpäs on saanut vatsaa vedellä sisään, ku on vieraita ollu,ei oo kyllä kiva.
Rouva pikkumyy: kyllä se varmaan on alatiesynnys,niinku aikasemmassakin.
Joku kyseli niistä käsitöistä, aina välillä tulee innostus johonki neulottavaan,mutta oon kyllä aika surkea siinä.Just alotin säärystimet....tämmösiä yksinkertasia virityksiä siis, en todellakaan osaa tehä mitään kunnon villavaatteita.Tosin en oo koskaan kyllä millään ohjeella koittanu, mut tuskin onnistus.
Mut nyt pitää saada aamutee,
Hyvät sunnuntain jatkot kaikille!
Piua 6+1 jee,eteenpäin mennään!
 
Huomenta ja hyvää sunnuntai päivää :wave:
tervetuloa uudet mukaan. Oli niin paljon luettavaa kun jäi perjantai päivä kokonaan ilman palstailua ja sitte olikin 2+ pois päältä kokonaan eilisen ja taisi olla perjantai illankin :kieh: (ei yhtään vieroitusoireita tullu :whistle: )
Eilen järjestin ne lasten pikkujoulut ja nyt on eka kinkkukin syöty, tosin pieni noin 2,5 kg kinkku. ja joulupukkikin kävi lapsia tervehtimässä :xmas:

Rinnat on turvonneet aivan kauheesti, ei nimittäin tarvis kun ennenstäänkin ovat aika isot ja ovat kippeet. Huomenna rv 6 alkaa ja nyt tuntuu et se pahoinvointi alkaa, yöllä nimittäin tuli äklö olo aika usein ja niin aamullakin :x
No toivottavasti ei tarvis kaveraata pöntön kanssa. Rauhallinen päivä tulossa ei mitään kummallisempaa suunnitelmaa.
Meilläkin kissa joten mies saa hoitaa sen hiekkalaatikon tyhjentämisen. olen kyllä tyhjentänyt laatikkoa suojakäsineet käsissä :)
Ja hiusten värjäyksestä, olen värjännyt hiuksia odotusaikana ja ei mitään ongelmia, tosin väri saattaa huonommin tarttua hiuksiin :wave:

Hyvää sunnuntaita :wave:
Perämaan emäntä ja nasuttaja 5+6
 

Yhteistyössä