¤¤¤ ELOKUISIA 2008 ¤¤¤

Olin viime kuussa neljännessä inssissä ja tällä viikolla on kahdesti haamuiltu testissä. En tiedä onko vielä liian aikaista iloita kun lääkärille mennään ensi viikolla. Mutta jos kaikki sujuu niin kuin pitäisi niin esikoinen tulisi 12.8.
Eilen mentiin kauppaan ja ostettiin kaikenmaailman 'oikean' tyyppistä ruokaa. Mies tulee kyllä valvomaan että syön oikein.
 
Kyllä on kiva katsoa tuota ekaa sivua ja huomata, kuinka paljon meitä elokuisia onkaan tänne jo kertynyt :saint: Mahtavaa!!

Mulle on uudeksi oireeksi sen palelun lisäksi tullut tullut semmonen öklö-olo :| Koko ajan maha on sellainen niinkuin se olisi jatkuvasti täynnä :LOL: Eilen yritin juoda omenatäysmehua ja en saanut sitä alas :'( Rupes tekemään häjyä koko mehun ajattelukin, saatikka, että olis pitäny kiskoa se sisuksiin :LOL: Että tästä se paha olo pikku hiljaa näyttäisi alkavan, viikkojen ollessa nyt 4+5. Kolmen edellisen raskauden aikana pahoinvointi alkasi heti testin näyttäneen plussaa (noin viikoilla 5). Huh huh, pahoinvointia sitten odotellessa juu :eek:

Niin, ja kyllä toi kakkosasia vessassa käydessä meinaa olla hankalaa välillä. Saa istua kauan vessassa ennenkuin sieltä mitään tulee. Noh, en tässä vaiheessa ainakaan rupea syömään mitään Levolacia ym. Yritän selvitä omin konstein niinkuin edellistenkin aikana. Tietty jos oikein pahaksi rupee menemään....

Kyllä mun täytyy taas kohta hakea koppa puita ja laittaa hellaan valakiaa. Ei täälä muuten tunnu tarkenevan ;) Jännä, että mittarin mennessä lähemmäs 20 astetta, niin meikäläinen palelee ihan sairaasti |O Noh, ehkä se lämpöpatteri sisällä alkaa lämmittämään jossain vaiheessa!!!!!!!!

Oikein paljon onnea uusille (ja vanhoille) odottajille :hug:
 
Huomenia!

Ja onneksi olokoon uusille elokuisille, ja tervetuloa meidän kanssa jännäämään!!


tänne samoja oireita, paitsi joo, aamulla kun heräsin nenään tulvi ihan outoja, hassuja hajuja...

kai se nyt sitten se hajuileminenkin alkoi...
Ihanaa kun on oireita!

 
Mulle on alkanut nyt olemaan sellainen hivenen kuvottava olo, ei okseta, mutta öklöttää, ruoka ei meinaa maistua ja silti on nälkä. Vatsassa on vähän nipistellyt, tai oikeastaan nivusissa. On myös kuumeinen olo varsinkin aamuisin. Sen mä muistan viime vuodeltakin.

Viime raskaudessa söin alkuaikoina viis mandariinia päivässä, muu ei oikein maistunut.

Palelusta en tiedä, koska meidän asunnossa on joka tapauksessa kylmä, pattereita ei voi itse säätää ja ne on ihan kylmät.

Jospa tänään varaisin sen neuvola-ajan =)
Kun viikkojakin on kasassa hurjat 4+5 :heart:

noista hajuista muuten, Arska... edellisessä raskaudessa hajuherkkyys oli kamalaa, nyt näyttäis olevan kanssa! Vauvan puurokin haisee ihan lehmänlannalle :x

Ainiin, mun tietoihin vois lisätä että synnytyssairaala on TYKS =)

Vib ja Mönninkäinen 4+5
 
Olen tässä muutaman päivän taustaillut, mutta nyt uskaltaudun kirjoittamaan, jos ketjuun vielä mahtuu!

Toissapäivänä plussasin ja nyt taitaa olla vaatimattomasti rv 4+1, la eri laskurien mukaan 8.-12.8. Todennäköisimmin tuo 12.

Niin mitenkäs tuonne listaudutaan?
 
Tervehdys! Menkoista laskettuna nyt on menossa rv6+5, mutta laskurin mukaan 5+6 koska mulla on pitkä kierto. Työnsin jo pääni tuonne heinäkuisiinkin mutta luulen että elokuun puolelle menee tuo la kuitenkin. Eri laskureilla saan heinäkuun viimeisen tai sitten elokuun ekan päivän lasketuksi ajaksi. Olen siis hiukan rajatapaus :D
 
Kiitoksia. :)

Niin juu, sen unohdin kirjoittaa, että pikkukakkosta odotellaan, tuleva isoveli on syntynyt 06/05. Ja savolaisena synnäri tulee olemaan KYS.

Hmm, pitää viikonloppuna etsiä isompia rintsikoita käyttöön, tämä paisuminen on alkanut rintavarustuksesta! :whistle:
 
Terve ja tervetuloa kaikille uusille..

Olen käynyt lukemassa kaikkien meininkejä, mutta en ole oikein ehtinyt osallistumaan..
Täällä on maha kuin potkupallo, naamassa elämäni ensimmäinen aknepläjäys, ETOO ETOO ETOO..ei voi syödä oikein kuin jäisiä mustikoita..ihanaa, palelee nimittäin jatkuvasti!! Että sellaista on raskauden hehku.. Lohduttavaa lukea, että muillakin pieniä oireita, mutta onnea kaikille niille, jotka voivat hyvin!! Muistan viime raskaudessa olleeni elämäni kunnossa..

Oletteko siis kaikki varanneet heti neuvolan? Mä en ole soitellut, kun muistan niin elävästi viime raskaudesta, että heti sanottiin, että mitään aikaa ei katsota ennen kuin toiset menkat jääneet pois, kun keskenmenoriski siihen asti suuri..että sellaiset onnittelut ja kannustavat sanat tuli viimeksi..

Jep..voikaa hyvin!!

Pastilla & muikku 5+5
 
tervetuloa uudet mukaan :wave:
mä en ala, yöllä saa juosta vessassa ainakin sen yhen kerran, ei siinä mitään muuten mut kun joutuu tuolta yläkerrasta kapuamaan alakertaan turvaporttien läpi niin tuntuu niin vaikealta :whistle: taijan patjan hilata tuohon olohuoneen lattialle niin eipä tarvis ainakaan yöllä koluta noita portaita :LOL:
väsymystä meinaa pukata, mut en anna sen lannistaa, jaksaa jaksaa jaksaa... ;)
ainii aamulla meinasi laattaa lentää kun piti kissan kakka ottaa pois hiekkalaatikosta :x et vissiin alkaa myös hajuaistin paraneminen hyvällä vauhdilla |O

no valivali, ihanaa tä kumminkin on :heart:
 
Serafima, Kesä ja Villisiili Pisin teidät listalle, päivitellään sitten kun on tarpeita :D ja tervetuloa :flower:
Kertokaa hölmölle mitä noi luget on? :ashamed: :whistle:
Tuohon suolentoimintaan, mulla ainakin toimii vilkkaammin kun aikasemmin. 2-3 krtaa päivässä. Pissahätä ei ole pahemmin vielä vaivannu. Mekin nukutaan yläkerrassa ja alhaalla on vessa, että mullakin on tiedossa porttien ylittämistä ja portaissa rymyämistä niikun perämaan emännälläkin :LOL:
Arskan hymiöt on ihania :D :heart:
 
Kovasti on väki lisääntyny, kiva, kiva =) Täällä on maha kanssa, ku potkupallo! tuntuu, että kohta tuon muutkin huomaavat ;) Väsy ja palelu tuttua täälläkin, pahoinvointi ei onneksi ainakaan vielä oo alkanu, viime raskaudessa oli ja tosi voimakkaana, jouduin tiputukseen asti. Muutenkin tuntuu, että joka raskaus on ollut aina edellistä vaikeampi, kaiken maailman kolotukset on lisääntyneet, voikun tämä kerta tekisi poikkeuksen..Meillä tämän nelosen myötä perhe on kasassa, olisi ihana kun vikan raskauden saisi nautiskella kasvavasta masusta hyvävointisena..
Vatsan toiminnasta oli puhetta, laiskasti on ruvennut toimimaan,siksikin varmaan ihan turvonnut olo, ruokahalua ei oikein ole vaikkei pahaa oloakaan, väkisin koitan jotain mussuttaa.
Synnäri on phks, ihan positiiviset kokemukset paikasta olleet.Elokuisten listaa katselin, muuten tiedot ok, paitsi nimimerkki ei oo unelmamamma ;)
Vointeja kaikille!! ihanaa kun on lunta!
 
Serafima, minullakin on tuota rintavarustusta tullut lisää :) Ennen plussausta rinnat turposivat normaalisti kuten ennen menkkoja, menkkojen alkaessa turvotus on taas laskenut. Mutta nyt se vaan lisääntyy koko ajan :eek:
No, esikon imetys saikin ne aika lailla rupsahtamaan joten ihan kiva että niihin tulee täytettä, edes hetkeksi :D

Eilen oli eka kerta kun piti kieltäytyä kahvista! Kyllä sitä varmasti puoli kuppia saisin juotua, mutta parempi ettei enää edes kokeile... :)

Minulla ei vatsan toiminta ole juurikaan muuttunut, jos on niin se on vilkkaampaan suuntaan.
Kyllä se ummetus sieltä tulee varmasti, kun pidemmälle päästään! Ja sekös on inhottavaa :/

No jopas on tullut tekstiä pastillan neuvolasta! Molemmilla kerroilla kun minä olen neuvolan varannut, minut on otettu avosylin vastaan ja toivotettu tervetulleeksi! Keskenmenosta ei ole edes mainittu.
Aika tyrmistyttävää...

Hyvää itsenäisyyspäivää toivotan jo etukäteen!

Lilli ja Tiitti 5+0
 
Kivaa kun meitä on näin suuri joukkio =)
Unohdin tilata sen neuvola-ajan. Esikoisesta tilasin heti kun plussasin, mutta ne antoivat sen vasta viikolle 11, että on aikaa totutella ajatukseen, kuulemma =)

Kertoisitko, kiltti Arska, että miten ne raskauskalenterit saa tänne laitettua, osasin tehdä semmoisen, mutta en osaa laittaa sitä tänne. Olen aika pöllö näitten tietokoneitten kanssa :ashamed:

Mulla oli viime raskaudessa raskausdiabetes, toivon ettei toistu, mutta pahoin pelkään. Silloin se huomattiin vasta viikolla 34, mutta nyt tietysti seurataan tarkemmin. Samoin kun tein seisomatyötä, ja päivät usein oli 10-12 -tuntisia, niin liitoskivut&jalkasäryt oli loppuraskaudessa aika kamalia. Mutta muita vaivoja ei oikeastaan ollutkaan.

Pojasta meni vedet 39+4 ja syntyi 39+6 eli aika lähellä laskettua aikaa hyvinkin =)
 
pastilla, mä en ole vielä saanut ketään kiinni neuvolasta, joten aika on varaamatta.
Nyt on parina päivänä särkeny kovasti päätä, saattaa olla ihan tästä flunssasta johtuvaa mut heti pelkään noita verenpaineen nousuja, ekassa raskaudessa ne nousi aika hurjiksi.
Kohta on lähdettävä apteekkiin hakemaan panadolia, kivistää tota otsaa niin kovasti. :/
 
very important baby mäkin "narahdin" sokerirasituksessa toisella kerrallaa rv 34 jos muistan nyt oikein. ainoastaan paasto oli yhen pykälän koholla ja heti oli raskaus ajan diabetes :eek: no nytkin saan varmaan varautua et juon sen litkun kahteen eri otteseen. onneksi vielä on toi sokeri mittari kotona kun eivät huolineet sitä enää takaisin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Nyt ei taida kaikki olla hyvin täällä :'(
Alavatsa ollut tosi kipee,menkkakivut kertaa sata :|
Oon ottanu panadolia ja kakalla juossu vartin sisällä 3 kertaa..
Suihku autto jonku verran,mutta pelottaa kyllä tosi paljon :'( :'( :'(
:hug: mullakin testin jälkeen oli menkkamaisia kipuja aika paljon ja yhen yön melkein valvoinkin kun luulin et nyt tää on tässä. jospa vaan on niitä kiinnittymiskipuja :hug:
 
Sokerirasituksesta:
Jos tässä kaikki menee hyvin, niin edessä se testi on. Minulla oli sama juttu kuin perämaan emännällä, eli jäin kiinni yhdestä arvosta. Jos se olisi ollut 0,1 vähemmän, niin ei olisi sitten ollut sitä raskausajan diabetes-diagnoosia lainkaan. Mutta jostain luin, että arvoja on nykyään nostettu?! Että esim. HUSissa rajana pidetään nykyään 5,3, eikä 4,8 mikä se taitaa tiukimmillaan olla.

Mut joo, en oikein itse allekirjoittanut koko diagnoosia, mutta minkäs teet! :x On se mittari jossain kaapinperällä minullakin...

Toivottavasti Mansikalla olo paranee!
 
Tänne sitä taas tulin lueskelemaan kohtalotovereiden juttuja ja oireita ;) Samoja löytyy täältäkin, varsinkin parina päivänä on ollu maha tosi turvoksissa, että huh! Ihan pallo! Kaipa se on normaalia, vois luulla et kohta ois synnytyksen aika, vaikka viikkoja vasta 5 kasassa. Laskeekohan tämä turvotus tästä jossain vaiheessa, kokemusta kun itsellä ei ole, ensimmäistä odotellaan.
Mulla on alkanu iltainen palelu vähenemään, sen tilalle on tosissaan tullut tämä turvotus. "Menkkakivut" on myös vähenemään päin, ainakin toistaiseksi, viime viikolla niitä olikin melko paljon. Sillätavalla alavatsaa nipisteli ja vihlaisi välillä aika kovastikin, mutta se on rauhoittunut. Noh, uusia oireita odotellessa.. ;)
Juu lähdenpä tästä koirien kera lenkille, kuulumisiin!

Terv. Oda-sofia & Mörökölli 5+0 :heart:
 

Yhteistyössä