¤¤¤ ELOKUISIA 2008 ¤¤¤

Ei mulla ole oikeastaan mitään raskausoiretta, väsymystä vain... tosin eipähän ollut pojastakaan alkuraskaudessa, vaivat alkoi vasta sitten kun vatsa alkoi painaa. En oksentanutkaan ikinä.

Mä en vielä ole tilannut neuvola-aikaa, onpas hassua mennä sinne taas kun vastahan minä sieltä siirryin vauvapuolelle:)

Haluisin kanssa tuollaisen laskurin kun Aurinkoenergialla, enpä tiedä osaanko laittaa.....kokeillaan!

Voi mun pientä poikaa, on ihan väsyksissä mutta ei vaan voi nukkua :heart: Meillä nää päikkärit on sellainen jokapäiväinen haaste, ensin nukutetaan pari tuntia ja sitten poika ehkä torkkuu puoli tuntia, heh!

Nyt keittiön siivoukseen :/
vib 4+4
 
Mulla ei kummempia raskausoireita vielä ole, nyt viikot 4+4. Kauheesti vain paleltaa koko ajan :'( Noh, ehkä sitten lämpenee, kun masuasukki hieman kasvaa ;) Viime raskaudessa mä hikosin yötä päivää ja mies taas paleli, kun patterit piti olla niin pienellä :LOL: Muuten, sotkeeko tuo ensi vuoden karkausvuosi jotenkin laskettua aikaa?? Ajattelin vain, kun mulla olis laskurien mukaan la 08.08.08 ja neuvolatädin mukaan se on edellisenä päivänä, kun on karkausvuosi :eek: Että ota taas siitäkin selvää!!

Rouva Pikkumyy: Itse en enää kauheesti pidä tavallisia farkkuja, kun ne kiristää mahasta. Jännä, että jo tässä vaiheessa muka housut kiristää :LOL: Kai toi mahaturvotus tekee oman osansa.... Mä oon nyt käyttänyt ihan vain verkkareita ja muita kivoja collegehousujen tyylisiä housuja. Kyllä varmaan viimeistään ensi vuoden alussa saan kaivaa kellarista vanhat äitiysvaatteet jo esille :p Ja tietenkin uusia mammavaatteita on tulossa postissa, kun kerkeää.

Toivon kauheesti, että ensi kesästä ei tulisi aivan älyttömän kuuma. Me kaikki ollaan sillon ISON vatsan kanssa ja hiki virtaa jo ilman 30 asteen kuumuuttakin :LOL:

Mulla on kolmessa edellisessä raskaudessa ollut aivan jättimaha, varmaan tulee nytkin, hui!! Oon kokoa 38 ja ostin edellisessä raskaudessa äitiyshousut kokoa 40 vai 42 ja ei ne siltikään mahtunut mahasta :'( Täytyy sitten olla alasti jos ei vaatteet rupee sopimaan :LOL:

aurinkoenergiaa:Ymmärsin minä ainakin tuosta sun selostuksestasi!! Mulla ei oo enää nippailut yhtään mahasta. Ehkä jotain PIENTÄ tuntuu välillä sillon, kun nousen äkkiä tuolilta yms. Muuten olo on vallan mainio :heart:
 
Täällä kans edelleen aika niukkia noi oireet. Palelee, mut kuppi teetä lämmittää mukavasti. =) Karkkia ei mullakaan hirveesti haluta, vaikka normaalisti oon tosi kova karkin syöjä, mut kyllä silti vain pitää aina jokunen namu käyä nakkaamassa, kun tekee mieli napostella. Mulla on tota mahanturvotusta vähän, syönnin jälkeen ruoka sulaa melko hitaasti,mutta tässä ootellaan. viime raskudessa se oli niin kauheeta, et ensimmäisellä kolmanneksella näytti niinku ois vähintään neljännellä kuulla :D .
Tyttö synty meillä päivän yli lasketun.
Minäki kävin laskemassa sillä oulun raskauskiekolla, ni lasketuksi tuli joko 30 tai 31.7. Toi mun kierto on vähä mitä sattuu aina, mut eiköhä se varmistu sit neuvolassa. Heitättekö te mut sitte pihalla, jos mä oonki heinäkuisia :( mut nyt pitää mennä tyttö heräsi. Piua 5+3 kai.
 
Nyt on neuvola varattu.Se on 17.12 :)

Mulla oli viime yönä toooodella kauheat alavasta kivut,menkka kivut niinku kertaa 100 :kieh: valvoin puol 12-puol 3 :/ olin ihan varma,et kesken menee,mut tai olla niitä kiinnittymiskipuja vaan? :whistle:
Mulla on koko ajan kamala nälkä,mussutan ihan koko ajan jotain :D mahdan olla hyvän kokonen loppuraskaudesta :LOL:
 
Tänään pitäs lähtee kaverin lasten synttäreille pojan kanssa ja mua VÄSYTTÄÄ! |O Nyt tää sit alkaa :D Oon kyllä huomannu, että aina tähän aikaan pistää vähän silmää luppaan :saint:
Ei kai me Piuaa pihalle heitetä, eihän.. :LOL:
Mua ei kyllä nippaile, mulla vaan on koko aika vatsassa ns.täysolo :snotty: Ja tissit vähän juimii =)
 
Hui kauhee kuin tä aika rientää! Piti tulla kurkkimaan jo, kun vastahan sitä itte plussasi ja nyt on jo elokuisten pino! :eek:
Eikun onnea kovasti jokaiselle, ja kaikki tykötarpeet matkaan jotta kyytiläinen/-set pysyy matkassa! :heart:

Räpätäti+papu rv8+1 Heinämassuista
 
Mansikka85, et ole ainoa joka mussuttaa jatkuvasti jotakin :) Kunnon lämpimän ruuan voin syödä helposti kolme kertaa päivässä, siihen vielä aamupuuro ja iltapala, ja pikku välipalat. Ai miten niin paljon? :)

Turvotuksesta joku kyseli, minullakin on selvästi turvonneempi masu iltaisin. Esikoisen odotusaikaan en voinut enää tässä vaiheessa pitää farkkuja kun ahdisti niin kovasti. Nyt ei vielä tunnu pahalta ollenkaan...

Meillä poitsu syntyi rv 41+4, toivottavasti tämä kaveri tulisi edes vähän aikaisemmin...

Eikä nyt muutenkaan tunnu yhtään siltä että raskaana olisin! Välillä vaan lamppu syttyy että ai niin, masussa onkin vauva :) Parempi koputtaa puuta, kai se 24/7 pahoinvointi sieltä alkaa....

Kiitos fosfori la:n muuttamisesta taas :ashamed:

Lilli ja Tiitti 4+6
 
Mansikka85: Sama juttu oli täälläkin viime yönä noiden menkkakipujen kanssa. Mulla on himmanneet päiväsäryt kokonaan, mutta nyt parina yönä on ollut niiiiiiiiiiiiiin kauheet polttelut ja kivut sekä pikkuisen särkenyt lonkkia ja pakaroita (?) Helpottaa aina lukea, että jollain muulla on samanlaisia tuntemuksia. Iskee tosi herkästi tässä vaiheessa vielä epävarma olo :/

Rouva Pikkumyy: Kuinka kauan sulla ne Luget vielä menee? Mulla ihmeekseni lopetettiin ne samantien, kun testi näytti positiivista. Alunperin kun oltiin sovittu, että jatketaan muutamalla viikolla... Ei sillä, että sitä töhnää olis ikävä :D

fosfori: Esikkoa odotellaan - kiitoksia päivityksistä =)

Täällä on kans tosi turvonnut olo - etenkin iltaisin. Housut mitkä pysyi ennen vain vyöllä ei tarvi sitä vyötä enää :D

Kaneliomena ja Elmeri 4+6


 
lumityöt tein tuossa ja prkl kun lumikola tökkäs maahan ja alamahaan sattu se tanko.
ja paleltaa lähen koko ajan, ei ole puhettakaan et voisi olla t paidalla :whistle:
ja ruoka kyllä maistuu tännekin ja herkutkin, on tullut semmoinen ajattelu et saan syödä mitä haluun kun olen raskaana
mut nyt täytyy lähtee peiton alle :whistle:

muoks jostain syystä ei onnistunuty kuvien laitto :kieh:
 
Tänään ollu vähän pirteempi päivä, ei oo väsyttänyt niin paljon kuin viime päivinä. Mutta pahoinvointi on jo vähän varoitellut.. Siis ihan pientä kuvotusta vasta. Toivottavasti ei tulisikaan mitään pahempaa! Toivossa on hyvä elää.

Esikoinen syntyi viikoilla 38+2, käynnistyksellä raskausmyrkytyksen takia. Olin yhteensä kolme viikkoa sairaalassa. Todellakin toivon, ettei sama toistu tässä raskaudessa. Turha sitä on toisaalta vielä miettiä, kun ollaan niiiiiiin alussa!

Odile 5+1
 
Pakko kysyä näin arkaa (?) asiaa, eli miten teillä on toiminu suoli??
mie oon tänä päivänä käyny jo 7 kertaa kakalla, kun yleensä käyn vain 1 kerran päivässä.

kuuluuko tällainen jotenkin alkuraskauteen?
kun mulla ei oo mahatautiakaan...

 
Alkuperäinen kirjoittaja aurinkoenergiaa:
Pakko kysyä näin arkaa (?) asiaa, eli miten teillä on toiminu suoli??
mie oon tänä päivänä käyny jo 7 kertaa kakalla, kun yleensä käyn vain 1 kerran päivässä.

kuuluuko tällainen jotenkin alkuraskauteen?
kun mulla ei oo mahatautiakaan...
Mulla asia on päinvastoin. :kieh:
Että varmaan saattaa kuulua asiaan ihan molemmin päin.. :D

Ja tosiaan tosta turvotuksesta, on oikeasti jo aika tukalaa jos koittaa vatsaa vetää sisään päin, sellanen kiva pikkunen kova pötsi kun on tossa alhaalla.
Musta tosiaan tuntuu että kovin pitkään en pysty salailemaan tätä asiaa. :heart:
Huonoa oloa on hetkittäin, mulla on jo töissä mukana karkkia/pastilleja jos oikein ällö olo meinaa tulla. Toivottavasti pysyis näin lievänä, pojasta oksensin ehkä 3 kertaa.
Että tämmöisiä tänne, vkoja nyt siis 5+2. :)
 
Niin päivittäjälle : Voisi laittaa vaikka niin, että lapsi ensimmäinen yhteinen, on varmaan helpointa niin?;=)

Kaneliomena, gynenisanoi, että voin käyttää hankkimani pois, eli niin kauan laitan.

Varhaisultra aika nyt selvinnyt, se on 21.12.-07, kun jouluaattona olisi se 7vkoa, niin gyne päätti, että otetaan ultra jo ennen , silloin syke kuitenkin pitäsi olla nähtävissä.

Vatsantoiminnasta, minulla vaikeuksia, välillä ei toimi joka pv, saattaa johtua, kun jouduin syömään rautakuurin viime menkkojen jälkeen.

Huimauksesta: Tänään töissä hetken maailma oikein pyöri. :headwall:

Pahoinvointia oli hetki eka kerran päiväruokatauon jälkeen, esimakua, kenties tulevasta? :heart:

Niin ja kaneliomena minulla luge pysyy aika hyvin sisällä, mutta sitten pvn mittaan valuu silloin tällöin ulos, ja pelästyn, ettei vaan menkat alkaneet? :headwall: , mutta lugehan se iloisesti valuu ulos! :heart:

kaikille ihanaa iltaa ja Onnea jokaisen odotukseen! Minulla alkaa loma, vasta ensi tiistaina menen töihin, kiva! :heart:



 
Pieniä oireita on alkanut tulemaan. Ruoan päälle on alkanut väliin närästämään, varsinkin jos ahtaa itsensä liian täyteen. Kaikki ruoka ja makeakin vielä maistuu...turhankin hyvin. Esikoisen kohdalla alkuraskaudessa ei makea maistunut ja mandariineja kului senkin edestä. Nyt on alkanut sama vaiva kuin ekassa raskaudessa eli sellainen palantunne tuolla kurkussa, meni muistaakseni silloin ohi raskauden puoliväliin mennessä.
Meillä poika syntyi rv 37+6. Jos tämä menee yliaikaiseksi, niin mahtaa olla piinalliset loppuajat kun kaikki tietysti odottaa( itse mukaan lukien), että vaavi voipi tupsahtaa maailmaan jo paljonkin aiemmin.
Toisaalta hauskaa kun molemmat raskaudet ovat suunnilleen samaan aikaan vuodesta, niin entiset äitiysvaatteet sopivat. Ei tarvitse hommata mitään uusia talvitamineita. Tämä raskaus yllätti sillä, että olin varautunut pitempään yritysaikaan. Kierukan poistosta parin päivän päästä alkoivat menkat(ensimmäiset pariin vuoteen) ja ekasta kierrosta sitten tärppäsikin. Välillä tekisi mieli käydä ostamassa vielä uusi raskaustesti ja katsoa, että onhan tää totta kuitenkin, eikä mikään hormonihäiriö.
 
Lilli-85 ihana kuulla,et jollekki muullekki maistuu ruoka :D

Kaneliomena: helpottaa kuulla,et jollain muullakin on noita kipuja,olin viime yönä ihan varma,et kesken menee :( nyt hain kaverilta panadolia ens yöks,kun rupee taas tuntumaan siltä,että tulee tuskallinen yö :'(

aurinkoenergiaa: mä kävin ennen normaalisti joka aamu kakkosella,mut nykyään ei tuu ees joka toinen päivä ja saa oikeen pinnistellä,että tulee :whistle:
 
jee nyt sain itekin tuonne profiiliin sen odotuslaskurin, tosin hieman sisko autto siinä, kun se anto ihan väärän vko määrän ja mun päähän ei vaan mennyt miten vaihtaa se no onneksi sisko autto :D
jahas ja eka makumieltymys on havaitavissa, en ole ennen oikein glögistä tykännyt ja nyt pitää päivittäin saada glögiä :p ja tietenkin manteleitten kera :whistle: miten muilla mieltymykset tullu esiin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
jahas ja eka makumieltymys on havaitavissa, en ole ennen oikein glögistä tykännyt ja nyt pitää päivittäin saada glögiä :p ja tietenkin manteleitten kera :whistle: miten muilla mieltymykset tullu esiin?
Suolaista tekee mieli, samoin punajuuria himoitsin jo ennen plussaa ja himoitsen edelleen.
:p
 

Yhteistyössä