¤¤¤ ELOKUISIA 2008 ¤¤¤

Jouluostoksilla olen tänään juossut ja tietty itselle pikkumyy yöpaidan ja paidan töihin, jos tää mahaturvotus jatkuu ens vkllakin, niin pitää jotenkin peitellä masua, en toivoisi muiden huomaavan raskautta vklla5 :D :heart:

Luget on keltarauhashormonia, jotka auttoivat hedelmöityksen jälkeen vahvistamaan kohdun limakalvoa. Silloin hedelmöitynyt alkio nappaa kuulemma kiinni paremmin ja elokuussa kun aloimme toivomaan vauvaa, tässä ekassa lugekuurissa "tärppäsi" :heart:

Ihana päivä ollut!

Toivon, että mansikalla kaikki hyvin! :heart: ja kivut loppuvat! :flower:

Kaikille onnellista iltaa ja tarrasukkia pienokaisillemme! :heart:


 
Uskaltaudun minäkin ilmottautua elokuisiin :)
Aiemmin en ole palstalle kirjoitellut, seuraillut vain keskusteluja vauvakuumeen kourissa :heart: Plussatestin tein viikko sitten ja olo vielläkin epäuskoinen. Varhaisultraan menen 14.12 ja 10.1.08 eka neuvola.
Aiemmat lapset -89 ja 92 ja nyt laskettu aika 4.8.2008, synnäri LKS

Wendyliini & Tiitiäinen 5+2
 
tervetuloa wendyliini :wave:
olet samoilla vkoilla kun minä :D
äsken kävin esikoisen kanssa lenkillä ja poikettiin tuohon naapurin navettaan lehmiä kattomaan. tyttö innoissaan kahtomassa mistä se maito oikein tulee. tosin kotiin päästyä suoraan suihkuun ja vaatteet koneseen :whistle:
mut nyt naapurin pojan hiuksia leikkelemään :wave:
 
kopioin tämän listan tännekkin

Moision Musta Enkeli...1.8
Pastilla.........................1.8, 2 lapsi
Piua.............................2.8, 2 lapsi
elomamma08...............2.8, 2 lapsi
Tiina80........................2.8, 2 lapsi ¤KPKS
fosfori..........................3.8, 2 lapsi ¤TAYS
illuusia.........................4.8, 2 lapsi
Odile............................4.8, 2 lapsi
unelmaanelma............4.8, 4 lapsi ¤PHKS
Wendyliini...................4.8, 3 lapsi ¤LKS
Lilli-85..........................6.8, 2 lapsi
Suhoska......................4.8, 2 lapsi ¤TYKS
oda-sofia.....................6.8
Coke............................6.8, 1 lapsi
Tatjana80....................7.8, 4 lapsi ¤SeKS
perämaan emäntä.......7.8, 3 lapsi ¤KYS
elokuu08.....................7.8, 2 lapsi ¤ kätilöopisto
aurinkoenergiaa..........8.8, 3 lapsi ¤KAKS
very important baby....8.8, 2 lapsi ¤TYKS
Salamanteri85.............8.8, 1 lapsi
Kaneliomena...............9.8, 1 lapsi ¤TAYS
Amaranth....................9.8, 4 lapsi ¤PHKS
coatrack.....................10.8, 2 lapsi ¤TAYS
Mansikka85................10.8, 2 lapsi
Rouva Pikkumyy.........11.8, 1 yhteinen lapsi ¤TYKS
Serafima.....................12.8, 2 lapsi ¤KYS
Kesä-74......................13.8, 4 lapsi ¤EKKS
Villisiili

 
Täällä myös nukutaan yläkerrassa ja ravaaminen alakerran vessaan käy myös turvaportin läpi ;) Onneksi ihan vielä ei ole tarvinnut yöllä nousta vessaan, mutta se aika saattaa koittaa hyvinkin pian :eek:

Minä soittelin neuvolaan heti samantien, kun sain testiin plussan :D Ottivat avosylin vastaan ja samalla kyselivät joitain tietoja jo valmiiksi. Mukavaa :p Eka neuvola mulla sit on vasta 4.1.08 ja sinne on omasta mielestä ikuisuus :$ Sillon viikot on suurinpiirtein 9+1. Varoiteltiin jo, että sillon ei välttämättä vauvan sydänäänet kuulu. Onpa nuo kolmen edellisenkin aikana kuulunut jo samoilla viikoilla, mutta aika "shokki" se silti saattais olla jos ei mitään kuuluisikaan VAIKKA se on normaalia.

Täällä isäntä on kahden vanhemman lapsen kanssa saunassa ja nuorimmainen on nukkumassa. Hänen (nuorin) kanssa jouduin nyt illalla käymään lääkärissä, kun eilisestä asti ollut kuumetta 39,5 eikä kuumelääkkeet auta :( Tulehdusarvot oli reippaasti koholla ja mitään muuta vikaa ei pienestä löydetty. Huomenna pitäis saada pissat pussiin ja vietyä se labraan ja tulehdusarvot otetaan uudelleen. Saa nähdä miten käy.

Rouva Pikkumyy: Mulla ittelläni on myös ennestään 2 lasta ja tämä nuorimmainen on nykyisen miehen kanssa ensimmäinen yhteinen lapsi. Nyt odotan siis toista yhteistä lastamme (mulle neljäs).

Olipas tosiaan tullut paljon uusia elokuisia taas joukkoomme, tervetuloa vaan!!! Kyllä tänne mahtuu. Tosi kiva lukea muidenkin ajatuksia ja vaivoja :LOL: Mulla on vaivoiksi tullut lisää erittäin hyvä hajuaisti :D Kaikki pesuaineet yms haisee PALJON paremmin kuin ennen. Melkein ahdistaa niitä haistella :ashamed: Mutta nautitaan raskaudesta kaikki täysin rinnoin, vaivoista huolimatta :hug:
 
Onko muitakin odottajia, joita ihmetyttää yhtäkkiä alkanut "reippaus" Aamusta asti olen touhunnut. Nyt laitoin vielä pullataikinan, pullat ovat juuri kohoamassa. :heart: :p Ehkä uskaltaa olla reipas, kun ei nipistele tuota alavatsaa :heart:

Nyt huomasin ja totesinkin miehelle, jos saan vatsaturvotusta peiteltyä, millä selitän kasvaneet rinnat? :D Mies käski sanoa, että otatin silikoonit :LOL: , ei taitaisi mennä läpi. :wave:

Onko kellään pahoinvointia jo ja jos on , niin milloin alkoi? Minulla ei ole yhtään, olen tietenkin onnellinen siitä ja vielähän sitä kerkeää kokea vaikka kuinka monta viikkoa, jos niin käy.
Kiertohuimausta on välillä enemmän ja välillä vähemmän. Kun en vielä tiennyt, että olen raskaana otatin verenpaineen, oli tosi alhaiset lukemat joku 109/64 ja pulssikin vain 58, nyt taitaa olla jo erilaiset :heart:

Huomenna sitten saammekin ihailla juhlia ja hienoja pukuja :heart: Kerran myös me olemme olleet tanssimassa, minäkin iltapuvussa, tuolla Elyseellä. Harrastimme siis aktiivisesti tanssia ennen, mutta nyt on jäänyt vähemmälle, jotenkin kyllästynyt aina samoihin naamoihin samassa paikassa :D harrastan itse yksinään naisryhmässä, kuubalaisia tansseja, joulun jälkeen , eli ensi vuonna jatkan taas kun nyt joululoma :heart: , saapi vauvakin liikuntaa :D

Heippa vaan taas!

Ai niin hajuista, ainoa mikä tekee pahaa on kalan haju :headwall:
Ja asiakkaiden alusastioiden, wchuonetuolien tyhjäykset :eek: , toiv haavahoidot eivät ala tökkimään! :ashamed:

Voikaamme siis kaikki oikein makoisasti! :heart:

Rva ja Tiuhti-Viuhti :heart: , ps ostin muuten tuon Tiuhti-Viuhti mukin tänään, täytyyhän vesselillä olla jo muki, vaikka onkin nuppineulan pään kokoinen :heart:
 
oda-sofia, niinpäs ollaankin samoilla päivillä! Tosi kiva juttu :)

En ole aikaisemmin mitään erityistä väsymystä tuntenut, mutta nyt täytyy myöntää että silmät ovat ristissä... Mies meni suoraan töistä pikkujouluihin, olen siis koko päivän ollut kahdestaan tuon pikku termiitin kanssa. Siihen vielä pari kauppareissua niin on tämä täti kuin nukkuneen rukous :)
Joululahjoja tuli ostettua muutama lisää ja toisen kerran piti käydä kaupassa kun alkoi niin tekemään mieli Fantaa ja suolapähkinöitä :p

Nyt kun sain pojan nukkumaan niin taidan mennä nauttimaan niistä, ja lämpimästä suihkusta. Aah :)
 
Mulla samaten otettiin neuvolassa todella iloisesti vastaan ja pyydettiin netin kautta täyttämään valmiiksi kaavakkeet. Sanoi vielä että ota ihmeessä esikoisesi mukaan.
Oireita edelleen on väsymys ja nippailut alavatsassa. Samoiten masu on mieletön pallo.

Huomenna sitten sitä pukuloistoa!



 
Myöhäisiltaa täällä viettelen koneella - tai oikeestaan kohta jo varhaisaamua :D Unirytmi on mennyt ihan sekaisin noiden jatkuvien päikkäreiden takia...

Tervetulohalaukset kaikille uusille odottajille. Ihanan paljon elokuisia kullanmuruja tulossa - saadaan oikein vilkas pino =)

Käväisin eilen ostamassa ekat joululahjat - jopa kaksi tarttui mukaan :D Mun "perinteisiin" kuuluu aina kahlata kaikki kaupat viiteen kertaan ja lopulta hankkia kaikki sieltä, missä ekaksi käytiin... Ja mies tykkää :D Se on aina valmiiksi jo ihan tuskassa, kun joulukuu koittaa. Ite oon jouluihminen henkeen ja vereen :xmas: Tykkään näperrellä kaikkea koristetta ja korttia, että pääsee kunnolla tunnelmaan =)

Täällä oli juttua noista vessareissuista. Oon kans laittanut merkille, että hienoinen ummetus vaivaa. Aikaa saa kyllä hommaan varata enemmän kuin ennen ja kaiken lisäksi tuntuu, että ilmaakin kertyy välillä ihan kauheet määrät mahaan. Tuntuu joskus tosi paineiselta.

Kauniita unia jokaiselle ja Hyvää Itsenäisyyspäivää!



kaneliomena ja Elmeri 5+1
 
hyvää huomenta :wave:
haudoille lähetään kohta tytön ja naapurin tädin kanssa viemään kynttilöitä. täällä on koko yön satanut :headwall: ihan vesikeli ja on varmaan liukasta :snotty:
lauantaina olisi tarkoitus järjestää lasten pikkujoulut meillä, mut saas nähä tuleeko siitä mitään, tyttö jo yskii ja nenästä valuu limaa :snotty:
Ja sitte jo puolen päivän aikaan meille tulee vieraita ja illasta pitäisi sitte meijän lähtee vierailulle :eek: tuleepas kiireinen päivä :whistle:
Hyvää itsenäisyyspäivää :wave:
 
Toivottavasti mansikan olo paranee ja kaikki on hyvin! :heart:
Laitoin elokuulle kätilöopiston, ei kai sille edes ole lyhennettä? :D
Kiitos Pikkumyylle lugeinfosta, *kiittää taas vähän viisaampana* :ashamed: :whistle: :saint:
Hyvää itsenäisyyspäivää :flower:
 
heipsan kaikki! ajattelin kysellä että minkälainen vointi teillä noin yleisesti ottaen. täällä suurimpana "oireena" tällä hetkellä on hirveä väsymys + unettomuus. eilen heräsin 6.30 mutta en sitten nukahtanu kuitenkaan kun aamu 3 ja nyt taas jo melkeen tunti oltu hereillä. väsyttää muttei nukuta:D saattaapi toki olla sekin kun varmaan sitä vaan koko ajan miettii tuota steveä (joo amerikkalaisen mieheni neronleimaus, se on sitte nyt steve kunnes tulee ulos...:D). meillä eka ultra 17. kun lähdetään jenkkilään jouluksi, saa nähä mitä siellä näkyy. jospa sitä sitten alkas ihan oikeesti sisäistämään et vauva mahassa kasvaa kun siellä jotain näkyy, vielä tuntuu jotenkin ettei ole ihan ymmärtäny koko hommaa! tissit ja nännit on ihan tosi kipeät ja vähän turvonneet, hirvittää kun jo valmiiksi on suht kivasti rintavarustusta suotu et minkälaiset hinkit sitä vielä saa. hyvää itsenäisyyspäivää kaikille ja rakkautta masuille!
 

_____


Eka kerran hampaita pestessä yökkäsin tänä aamuna :D :p , rinnat kipeät, aivastaessa nippaa alavatsasta! :heart:

Tarrasukkia kaikille pienenpienille ihmeillemme paljon matkalle tänne maailmaan! :heart:

rva ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:
 
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille meille odottajille! :wave:
Tänään on vähän vatsaa jomotellut, sellaista lievää menkkakipua. Toivottavasti ei ole merkki mistään ikävästä.. :/
Poika kömpi aamulla viereen ja sanoi "äiti, meillä pitäs olla kyllä toinenkin lapsi". :) Alkoi väkisinkin hymyilyttämään!
Yöllä oon alkanut heräilemään pissahätään, pojasta alkoi myös aika varhaisessa vaiheessa se pissalla ramppaaminen.
Iltapäivällä pitäs lähteä anoppilaan nauttimaan juhla-ateria, saas nähdä miten selviydyn maljojen nostosta.. :whistle:
 
sellasta tulin tänne ihmettelemään, että onkohan kellään kokemusta aivan hirveästä aivastelusta näin alkuraskauden aikaan..? Kuulostaa oudolta, mutta olen aivastellut nyt kaksi viikkoa joka päivä aivan hirveästi, eikä mitään flunssaa ole. Muuten olen kyllä allerginen ja astmakin löytyy, voiko olla että nyt on jotenkin herkistynyt entisestään..? Allergialääkkeitä en ole nyt ottanut, ennenkuin lääkäriltä saan uudet sopivat lääkkeet.
Muista oireista, niin väsyttää muakin, mutta tosiaan ei uni tule, niinkuin joku jo täällä mainitsikin. Yöllä heräilen sen sata kertaa. :|
Muuten kaikki täällä hyvin :heart:
Mukavaa itsenäisyyspäivää =)
 
kyllä täälläkin on aivastela, normaalisti hyvin harvoin aivastuttaa. Selkä on todella kipeä, maha turvoksissa, kokoajan saa olla nappi auki housuista ku puristaa...ja päätä särkee...pissillä tulee käytyä jatkuvasti..paleltaa.. ja kauhee väsy, siinä oirehia mitä nyt mieleen tulee..

eka ultra on muuten 31.12. eli vielä tän vuoden puolella pääsee pikkuista kurkkaan.. neuvolaa en tilaa ennen sitä..(sillon olis viikot 7+5).. mut nyt jatkamaan siivousta..kauhee puunaus himo..
 
Oiskohan se kun paleltaa ja lämmöt ainakin täällä edelleen korkealla, ja nyt vaan odotan,että mies tekee ruuan ja kömmin lämpimään sänkyyn nukkumaan;=))

Vauvanvaatekaappi puhdistettu ja ostetut vaatteet viikattu sinne, vauvanvaatteet ovat niin Ihania, haluisin niitä vaikka kuinka paljon! :heart: Kannattaakos ostaa myös 50cm vaatteita minkä verran? Kas kun en muista , viimeksi olin raskaana 17 vuotta sitten, voi tätä onnen tunnetta, kun saamme vielä vauvan! :heart: :heart:

Minulla ihan kauhea ummetus, mistä voipi johtua, saapi istua vessassa monta minuuttia ja yrittää ja yrittää, tätä menoa saan peräpukamat, onneksi on siihen sitten lääkettä olemassa apteekissa. Pitäisi varmaan syödä luumuja ja omenia ja juoda paljon vettä.
'
Nälättääkö muita, minulla vähentynyt ruokahalu, syön kyllä, mutta harvakseltaan. :p

Heippa hei ja törmäillään taas! :heart:

rva ja Tiuhti-Viuhti pienoinen :heart:
 
Minäkin olen rh- ja mies on +, mulla on la 3.8, ja asustelemme ulkomailla. Voisitko kertoa sitten kun saat selville, että millä raskausviikoilla Suomessa otetaan niitä vastaaine - kokeita äidin verestä? Tietääkseni Suomessa otetaan yleensä kolme kertaa raskauden aikana jos kaikki ok, mutta nyt olisi tarpeen tietää viikot. Kiitoksia jo etukäteen ja mukavaa odotusta kaikille!
 
Aamulla kun heräsin niin tuntui, ettei olisi yhtään mitään oireita. Tuli ihan kamala tunne. No päivän mittaan ystäväni pahoinvointi alkoi tehdä tuttavuuttaan.. yök! En ole pystynyt syödä mitään ja paistetut lihapullat kaapissa saavat jo ajatuksenakkin yökkäämään. Sama oli ekassa raskaudessa. En pystynyt edes kuvittelemaan lihapullia tai sinappia. Aina tuli kunnon oksennus. :x
 
Heippa kaikille! ajattelin liittyä seuraanne jos vaan sopii.. =) elikäs, laskettu aika olis 7.8.08 ja synnärinä toimis KYS. Ensimmäistäni odottelen, tosin kolme keskenmenoa takana, viimesin toukokuussa rv8+6.. Kävin 26.11.07 lääkärillä, joka teki sisätutkimuksen (olin käymässä siellä koska viimesen keskenmenon jälkeen lääkäri sanoi että jos puolen vuoden sisään et ole uudestaan raskaana tule käymään) joten menin sinne ja koska limakalvoni oli kuulemma todella paksu hän laittoi raskautestiin joka näyttikin plussan vaikkei menkat tuolloin olleetkaan vielä myöhässä. Nyt siis rv 5+0. Jänskättää kamalasti, pelottaa toistuuko keskenmeno taas.. Raskaus oireina rinnat tosi kipeät, ja vatsaan koskee välillä ja sivuilla tuntuu semmosta jomotusta,onko muilla ollut kipuja, ja onko se ihan "normaalia"?
Parhain terveisin : Hosso
 

Yhteistyössä