¤¤¤ ELOKUISIA 2008 ¤¤¤

Kiva, kun sivut taas toimivat, tänne alkaa varmaan tulla taas uusia odottajia, sen verran uusia plussia tullut tuolla kuumeilijoiden puolella! :heart: Tervetuloa kaikille uusille! :hug: :heart: Ja paljon, paljon tarrasukkia mukaan odotusmatkalle! :heart:

Kaupoissa näkyy niin paljon odottavia äitejä ja pienen pieniä vauvoja nykyään! :heart:

Eilen mies osti karkkeja , söin kyllä, mutta jälkeenpäin ei tehnyt hyvää *olisipa kiva kun minusta karkkiaddiktista, tulisi hetkeksi karkkien välttäjä* :heart:

Alavatsa ei enää aamuisin ole niin turvoksissa, mutta iltaisin kyllä. Aivastaminenkin vähän vähentynyt, hyvä niin kun teki niin ilkeää alavatsasta silloin.

Eilen olimme sauvakävelylenkillä ja vatsaa ei nippaillut, joten voin taas jatkaa liikkumistani;=) :heart:

Jouluostoksia paljon tehtynä, vielä muutama lahja hankkimatta, sitten paketit saavat odottaa joulua. :heart:

Hiusten värjäämisestä, olen ajatellut jatkaa silloin tällöin otettuja värejä, tällä hetkellä ei ole kestoväriä kylläkään.

Neuvolan saan varattua huomenna , kun tervhoitaja paikalla.

Aloin kutomaan pientä nuttua ohjeen mukaan, saa nähdä mitä siitä tulee!? :D :heart:

Vauvan vaunuista sen verran, jos jollain kokemusta Gesslein vaunuista, millaiset ovat? Olemme vähän katsoneet uutuusmallia gesslein Future-Fi mallia, missä pienet renkaat ja isommat renkaat myös.Siis emme vielä vaunuja tietenkään osta, mutta tämä kaikki on vain niin ihanaa, kun viime raskaudesta on niin kauan aikaa. :heart:
Eli tälläiset:http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/lastenvaunut/gesslein/future-fi/

Kaikille ihanaa sunnuntai päivää, koskas ensimmäiset menevät varhaisultraan? Meillä siis 21.12.-07 :heart:

rva ja Tiuhti-viuhtimme :heart:

 
Elikkäs mulla la olis 8.8.08, eilen testasin vahvan haamun kp 37/32, yk 3. (aamulla oli pakko viel testailla uusiks, ja sama tuloshan sieltä tuli) Toinen meille tulossa, esikois poika nyt 2v3kk. :heart:
Juu, ja synnäri olis Phks.

Menee suunnitelmat vähän uusiks: ollaan menossa naimisiin 3.5.08 ja kerkesin just viime to ostamaa puvun, ku mentii eteepäin tjot meiningillä. Mut niin se pieni vaan halus tulla mukaan kuvioihin. :D

Tarrasukkia kaikille masu-asukeille mahottomat kasat mukaan!

 
taas piti käydä ottamassa pienet aamupäikkärit:)

pahoittelut myös minulta hobelixille:( toivottavasti tärppää pian.

mulla siis eka ultra jo 17.12. koska lähdetään sinne jenkkilään. yksityiselle ohjattiin neuvolasta kun pitää niin aikaisin käydä (tänään oletetusti 5+2, ei mitään tietoa tarkasti vielä kun viime menkat oli elokuussa :LOL: ) mutta jospa sieltä nyt jotakin näkyy! nälkä on kova koko ajan ja vasyttää niin maan pirkuleesti. vessassa ramppaan joka toinen vartti mut en valita:) mulla kans ei tarttis hirveesti tissien kasvaa mut niin ne näkyy turvonneen ja tosi kipeät. minäkin käsityöihmisiä, jospa sitä sitten kun tullaan takasin sieltä rapakon takaa kerkeäis alottamaan jotakin.
 
moi. pääsenkö tänne mukaan? täällä onkin jo muutamia tuttuja. eli plussasin perjantaina. viimeksi täti oli kylässä 7.11 eli olisko se mun laskettu aika nyt sit 7.8 vai miten se tulee? esikoista täällä odotellaan ja ei tätä vielä oikein todeksi usko. puolen vuoden raastavan odotuksen jälkeen olen viimeinkin raskaana. menkka jomotusta on aika paljon ja pelkään että sieltä se täti vielä tulee.. muita raskausoireita ei ole vielä ollu paitsi olen saanut naamani täyteen järkyttäviä räjähdysalttiita finnejä. kiva jos saan liittyä mukaan.
 
Nonii, kaikki uudet pitäs olla listattuna :D Tervetuloa mukaan! mimulus: laitoin sulle että 3 yhteinen, käykö näin? =)
Oli tuossa perjantaina ja launataina kuumat paikat kun ei palstailemaa päässy :kieh: Mitenkään en koukussa ole, en :LOL:

Rva Pikkumyy: Meillä oli 05 vuoden gesslein Highligtit ja myin ne pois! Olivat ihan surkeat :eek: :kieh: Muovia kun niissä oli paljon alkoivat hajoilemaan. Aisa löystyi ja kantokassista kuovinen klipsi hajosi melkein heti. Kevyet(kiikerät) ja pieneen tilaan ne mahtuvat, mutta en voi suositella. Todella matalatkin olivat ja tavara"kori" otti jokaikeen rotvalliin kiinni. Jarruklipsutkin on onnettomat, kerran lähti vaunu alamäkeen vaikka olin laittanut jarrun päälle, onneksi poika ei ollut kyydissä! Tästäpä olenkin oppinut että seuraavissa jotka ostan Ei tarvitse olla heittoaisaa, perinteiset jarrut ja metallinen tavarakori on pop!
Tuosta tulikin mieleen että kannattaisiko ostaa elovauvalle kova- vai pehmeä kantokopallinen ratas? kattelen jo nyt kieli pitkällä uusia vaunuja..Isännällä menee hermo, kun oon jokaista sille näyttämässä:D

nea85; eikös noi foolitabletit ole ihan hyväksi masuvauvalle..Mutta jos syöt multitabseja tms. niisähän on kanssa foolihappoa, että ei välttämäti tarvitse niitä erikseen syödä. Voiko niistä saada yliannostuksen :whistle: :ashamed:
 
Sylintäydeltä onnea kaikille uusille odottajille plussasta ja tervetuloa mukaan pinoon :wave:

Hobelixille suuri lohtuhalaus ja paljon voimia :hug: Seurailin tuolla icsi-pinossa ollessani myös teidän marraskuun inssiläisten jännäilyä, joten nimesi on tuttu entuudestaan. Tsemppimieltä ja hurjasti onnea matkaan seuraavaan hoitokertaan.

Rouva Pikkumyy: Meillä on eka uä maanantaina 17.12.

Oltiin kavereilla perjantaina yökylässä ja heillä on niin suloinen pieni yksivuotias tytöntyllerö. Muutama aika sitten oppinut kävelemään ja tekemistä ja tutkimista oli enemmän kuin tarpeeksi... Olin jälleen kerran ihan myyty tuollaisen pienen ihmisen edessä :D

Onneksi ne munasarjaviiltelyt loppui - teki niin kipeetä, että piti yölläkin ottaa Panadolia, että pystyi nukkumaan. Nyt on jotenkin olo muutenkin normalisoitunut.. Välillä koko asian ihan unohtaa, kun mitään ei vielä päällepäin näy - paitsi se jokailtainen turvotus :D

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille pinolaisille!



kaneliomppu ja Elmeri 5+5
 
meillä eka ultra on 18.12 saa nähdä mitä näkyy, mitä vaunuista tiedän kun meillä yhdet on ja siskot aikoinaan neuvoi niin erilliskopalla ja ratasosalla olevat on hyvät kun koppaan mahtuu isompikin vauva talvivaatteet päällä ne missä koppa tulee ratas osan sisälle niin koppa on pienempi, niin meillä esikoinen syntyi lokakuussa mahtui hyvin talvivaatteineen vauva koko talven koppaan
 
=) pitihän se tulla välillä pyörähtämään, ja uusia odottajia on tullu mukaan jo vino pino, onnea ja tarrasukkia kaikille!!

Pikkumyylle, vaunuista ehdottoimasti tykkään eniten Emmaljungista..

ja omaa napaa, mahaa( munasarjoja) koskee välillä aika kovasti.. kurottaessa vihlasee myös ilkeesti alamasulta.. aivastelen edelleen, on kyllä hiukka jo vähentyny onneksi.. yököttää, aina kun maha tyhjenee.. ja vaikka mitä muuta.. uusimpana nyt vasta tissit kipuilee. Miulla ultra on siis 31.12. , jos en aikasemmin sitä kertonu..sillon viikot 7+5.

juupelis juniori taas säätää hellaa, joten mentävä ..moi

t: kesis 4+4
 
voi ei nyt se pahoinvointi alkaa :x ruokapöydässä meni tavallista kauemmin syödessä kun iski älkö olotila :snotty: veli toi tuoretta hirvenlihaa ja osaapa haista pahalle, eli hajuaistikin parantunut huomattavasti :whistle:
no valivali :D ihanaa tää silti on. :heart:

hobelix pahoittelut :hug:

sunnuntai jatkot kaikille :wave:
 
Heippa taas kaikille!

Vähän tuli tänään pelko kun alko tyypillinen menkka jomotus, mutta se on ihan normaalia kai näin alkuvaiheessa. Kyllä se luontoäiti on jo päättänyt mitä on tullakseen ja pitää vaan yrittää nauttia. Kivaa kun täällä on jo näin paljon väkeä, onnea kaikille!!

On niin hirmu kiva lukea kaikkien muidenkin tuntemuksia, täällä ei mahdottomasti tainnut olla esikoista odottavia, vielä ainakaan joten pahoittelen hassuja kysymyksiäni ja kärsimättömyyttäni :)

Täällä oireet ei vielä ole kovin voimakkaita. Vatsaa välillä nipistelee ja eilen yöllä hassusti repikin hieman. Rinnoissa on arkuutta, jota mulla ei yleensä ole koskaan edes normi kierrossa. Pienirintaisena odottelen niidenkin täyteläistymistä :D vatsa pömpöttää iltaisin ja nälkä on lähes jatkuvasti (syy-seuraus).. Lämmöt on koholla, mieskin sanoi illalla että oot aikas kuuma :) Ei mikään ihme että en palele kun oon lämmittäny puilla mututuntumalla sopivaksi ja näyttää olevan 25-26astetta joka huoneessa, hups!! Ihme ettei paleluta

Olettekos muut kokeilleet kohdunnapukkaa. Tänään pelästyin sitä menkkajomotusta ja kokeilin pitkästä aikaa niin ei ole koskaan ollut niin kaukana yhtenä kivikovana möykkynä :eek: hyvä, niin saa ollakin vielä seuraavat 8kk..

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :saint:

Ps. kuinka moni on menossa ultraan heti alkuvaiheessa? Tietääkö joku missä Tampereella olis hyvä käydä? Kiitos :heart:
 
Jaahas, palsta toimii taas, kiva. :D
Huomenna alkaa 6 vko ja ajattelin aloittaa sen käymällä lääkärissä, on flunssa jatkunut jo monta viikkoa ja nyt on kovasti särkenyt päätä, lähinnä tuosta otsasta. :/
Etova olo ei onneksi ole lisääntynyt, oma moka kun ei moneen tuntiin muista syödä, silloin tuppaa vähän ällöttämään kaikki.. :whistle:
Joku tuolla kyseli että minkä alan odottajia täällä, mä olen koulunkäyntiavustaja mutta tällä hetkellä vielä töissä kehitysvammaisten päivätoiminnassa. Vuoden alusta pitääkin vissiin katsella uutta hommaa, sääs nähdä miten käy.
 
Hobelix: suuren suuri
sinulle!


mie en päässy tänne to iltana enää enkä eilen vasta nytten..onpa jumissa ollu...
tuli laitettua vihainen viesti kaksplussalle!

Täällä olotila pahenee...siis kuvotusta havaittu jo 3 pv ajan, ja eilen illalla meni niin pitkälle että oksuhan se tuli...
eli nyt sekin aloitettu..mulla alkaa näin iltaisin se paha olo vasta...
ei aamuisin oikeen mitään...mutta ilta tulee niin se alkaa ensin kauhialla palelulla sen jälkeen alkaa huimaamaan ja sitten kuvotus...
nyt vaan alkaa tuntua taas kuvotus...öyks...


ihanaa tulevaa viikkoa teille ja pikkuisille!

ja säde




 
Huomenna alkaa meno kohti kuudennetta raskausviikkoa, kun tasan rv 5 on huomenna! :heart:

Kiitos vaunukommenteista, meillä vanhimmalla ollut uudet Brion vaunut joihin sai sen ratasistuimen , tosi kivat olivat, keskimmäisellä en muista mitä käytimme ja nuorimmalla myös uudet yhdistelmävaunut, merkkiä en muista, mutta aikaa tässä on niin hyvin, että ehtii vaikka uusiakin malleja tulla ennen kesää;=)

Minulla sellaista ihmeellisen tuntuista kuplintaa kohdun sivuissa tänään , aivan kuin elohiiri :D :heart: , varmaan kun on 3 sektiota takana, arvet aiheuttaa jotain? Muita sektioäitejä paikalla?
Lämpöä on edelleen iltaisin 37 astetta ja aivan pienoista pahaa oloa oli pvn mittaan, mutta ei mitään oksuoloa kuitenkaan. Pian syömme perunavelliä :p :D

Huomenna vielä lomapv töistä sitten 4pvää töitä.
Niin minulla 6+4 ultrauspvnä, joku vissiin sitä kyselikin, milloin ultraan :heart:

Ihanaa kun on joulu tulossa! :heart: Ja ihana poltella kynttilöitä :heart: Eka kerran eilen herätessäni pvunilta, heti ajattelin tyttö tulee, mutta eihän sitä mistään tiedä;=)), molemmat ihan yhtä' rakkaita molemmille meille tuleville vanhemmille! :heart:

Lisääntyykö kaksosraskaus mahdollisuus äidin iän myötä, tietääkö joku?Minulla kun on ikää jo;=) :heart:

Ihanaa iltaa kaikille ja pienokaisillemme paljon voimaa ja tarroja, jotta jaksavat kasvaa vauvoiksi ja syntyä tänne maailmaan! :heart:

Rakkaudella rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:
 
Onnea vain minunkin puolestani uusille tulokkaille =)
Pikkumyy, jostain olen lukenut, että kaksosraskauden todennäköisyys kasvaa iän myötä. Itsekkin olen samaa miettinyt, kun ikää 38v ja aiemmasta synnytyksestä aikaa n.16v. Nyt nautitaan joka hetkestä :heart:
Varhaisultra minulla 14.12 siis viikolla 6+4. Sinne asti jännitetään :wave:
 
Onnea kaikille uusille plussaajille :hug:

Rouva Pikkumyy: esikoinen on tullut sektiolla ja kuulema jos tämän otan nyt sektiolla,ni en voi enää lapsia saada,kun kohtu ei kestä sit enää. Eli alateitse on synnytettävä ja mua pelottaa jo nyt :ashamed: esikoisen aikana kävin pelkopolilla,kun synnytys pelotti niin paljon ja sairaalassa sitten kun olin jo menossa synnyttämään ja suppareitakin oli,ni sain päättää että tuleeko sektiolla vai normaalisti,päädyin sektioon.
 

Yhteistyössä