¤¤¤ ELOKUISIA 2008 ¤¤¤

Onnea plussanneille! Kyllähän meitä alkaa jo olemaan ihan mukavasti :)
Tatjana80: Se on kiva ,kun on joku joka on samassa tilanteessa, saa jakaa tuntemuksia jonkun tutun kanssa. Itellä kans edellisessä raskaudessa hyvä ystävä oli 2kk:tta pidemmällä ,ku mä. Olihan se aika jännä, ku lapsuudesta asti tunnettu, sit yhtäaikaa raskaana ja molemmat saatiin tytöt. Asutaan kyllä kaukana toisistamme, mut soitellaan paljo ja nähään tasasin väliajoin kotipaikkakunnalla.
Oda-Sofia kyseli siitä matkalle lähöstä. Mä en kyllä siihen osaa oikein sanoa mitään, ku ei oo kokemusta ulkomaanmatkoista :ashamed: , mut olihan siellä vissiin jo muutama kertonu omia kokemuksia.=)
Täällä on menny ihan kivasti ei oo isompia oireita ollu, päivällä meinaa vaan vähän palella. Saa nähä miten kauan pysyy salassa, ku vähäväliä joku kysyy, et eikö se ois jo toisen aika ni sit menee aina ihan vaikeeksi ja pitää koittaa sanoa jotaki uskottavaa, en tykkää yhtään valehella missään tilanteessa. No onneks tähän asti on kyselyt tullu puhelimessa ni on jotenki helpompi valehella,et ei vielä.
Muutamalle kaverille oon kertonu,ku ne tiesikin,et yritetään toista. Mies ei oo sanonu vielä kellekkään.
Joo, mut taidan tästä lopetella, mukavaa maanantain jatkoa kaikille!!
Piua rv 5+2
 
Piua: On se hienoa, kun on joku joka odottaa melkein yhtä aikaa kuin itse :flower: Pikkusisko odottaa miehensä kanssa ensimmäistä vauvaa syntyväksi touko-kesäkuun vaihteessa :heart: Joskus oikein ärsyttää, kun kaikilta odotetaan vauvaa ja se ei aina ole niin yksinkertaista saada alulle :eek: Siskoni masuasukki on saanut alkunsa hoidoilla ja toivon sydämestäni, että kaikki menee oikein hyvin sinne loppuun asti!!!

Maanantain jatkot kaikille ja koitetaan välttää pahoinvointia :LOL:
 
jups. meilläkin moni kyselly kun tietää että ollaan yritetty jo vuosi, niin olen vaan sanonut että ollaan lopetettu yrittäminen...Ja tottahan se on, eihän meidän enää tartte yrittää :LOL:

mainitsin myös kaverille, kun tiesi että söin keltarauhashormonia, että sen jälkeen kun olin kuurin syöny oli aivan tuskaiset menkkakivut...jätin hienotunteisesti mainitsematta että menkat kyllä jäi tulematta :LOL: :LOL:

arska ja säde 4+3
 
Tuosta palelusta, aivan hirveetä! Jouduin ottaan töihinkin paksun villa paidan. Iltaisin yltyy ja vaikka on kunnolla päällä ja seisoo puuhellan vieressä, paleltaa siltikin. :headwall: On tää kumminkin parempi kun se pahaolo :D Joku sanoi tuolla että makeaa ei tee yhtään mieli, sama täällä. Ja normisti oon hirveen perso makealle, varsinkin karkille :snotty: Nyt ei tee yhtään mieli :saint: Täytyy vaan ottaa kaikki irti, mieitekojahan (ja kiloja) sattaapi matkan varrella kertyä :xmas: Repäsykipujakin on alkanu ilmaantumaan useammin, eilen sohvalta noustessa pakko istua takasin kun sattu niin paljon :/
Kuunnellaanko ekalla neuvolareissulla sydänäänet? Mä en muista :whistle: Kuuluuko ne edes vielä.. :snotty:
Vanhemmille kerrotaan varmaan jouluna ja sittenhän äiti luonnollisesti soittaa koko suvun läpi, mutta ajattelin sitä vannottaa ettei vielä kerois kun alkutaipaleella vielä ollaan =) :heart: 2 kaveria tietää ja muut saakin tietää vasta ensvuoden puolella :D Ainii, ja se meidän pph, josta kerroin(ukko prkl :LOL: ) ja tervutloa v.i.b :)
 
päiviä :wave:
palelu jatkuu ja tuntuu et on jo kokoaikaista. flunssaa meinaa pukata päälle :snotty:
ja taitaa väsymyskin alkaa, noh nyt täytyy nauttia täysin rinnoin koska tämä jää viimeseksi lapseksi :xmas:
mun LA todennäköisesti siirtyy neuvolassa muutamalla päivällä aikasemmaksi joko 3 taikka 4 päivään, koska se kierto lyhyempi kuin se 28 pv. no silläpä ei ole paljon välilä on 2 aikasempaakin on syntyneet reilusti enne la aikaa, eli esikoinen rv 38 ja poika rv 36+4. joten en usko et tuonne 40 rv pääsen ees :whistle: no aika näyttää, kuhan pääsis sinne "turvalliselle" raskausviikoille.
hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja tervetuloa uudet ja paljon vauvaliimaa mukaan :wave:

perämaan emäntä ja nasu rv 5
 
Täällä oireita on lievänlaisesti liikkeellä. Maha on kyllä pyöreä kuin pallo, tosin niin sai tais olla ennestäänkin :ashamed: . Mutta jotenkin nykysellään vaatteet kiristää, kun ennestään olivat justiinsa jämptit.

Kaneliomena, Mä laskin Oulun raskauskiekolla http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111 Ja laitoin punktiopäivän hedelmöittymispäiväksi (näin tyksissä laskettiin hedelmöitttymispäivä, jossain laitetaan siirtopäivä..)

Voi kun tulisi pian se 17 päivä ja ultra , vaikka kyllä sitä pitää muutenkin uskoa että kaikki on ok. Jännittää kuitenkin.

Hyvää odotusta kaikille, niin tietysti joulunkin odotusta siinä sivussa

Suhoska ja rv5+0 Tuutikki
 
Soittelin tänään neuvolaan ja 14.1 on eka aika vasta. Esikoista odottaessa olisi ollut kiva jos olisi aikaisemmin neuvolaan päässyt, mutta ei sen nyt niin väliä ole. Nyt tietää perusjutut ym. ja voin vallan mainiosti odotella tuonne saakka.

Neuvolan "täti" laski että la olisikin 6.8. En tiedä mitä ihmettä olen sekoillut aikaisemmin. Mutta tuo nyt sitten on se varmin tähän asti, jos fosfori sitä enää jaksaa tuonne etusivulle vaihdella :)

Hyvää viikonalkua!

 
Alkuperäinen kirjoittaja elokuu08:
Niin ja sen vielä lisään noista oireista: ekan kanssa tunsin todella aikaisin kuvotusta kunnes sitten oksentelu alkoikin ja loppui viikolle 18. Nyt ei semmoista vaan aivan mielettömät "menkkakivut". Niitten takia luulinkin että menkat alkavat. Vatsaa ja selkää sattuu, paleltaa ja väsyttää mutta on tää vaan niin ihanaa!

Ihan ku mulla.
Ekaa odottaessa ei ollut muita oireita kuin jatkuva pahaolo ja oksentelu. Nyt on koko ajan "menkkakipuja", paleltaa ja väsyttää ihan sikana. Mutta ei ainakaan vielä ole yhtään pahaolo... Mut viikotkin tosiaan vasta 5+0, joten ehtiihän sitä vielä.

Varasin ekan neuvolan, se on 30.12.

Oon tänään miettinyt miten ja milloin ilmoitan raskaudesta töihin. Että en olekaan palaamassa takaisin ihan niin pian kuin olen heille ilmoittanut... Suhtautuminen on varmasti ihan positiivinen, mutta jotenkin silti jännittää mitä ne sanoo.

Odile

 
Kävin kanssa tuolla Suhoskan laittamalla linkillä laskemassa la:n ja sainkin 4.8. Mutta kun en ole varma tuosta kierronpituudesta? :snotty: Ja että viikot olis joko 5+0 tai 5+1. No, neuvolan tätskä saa keroa tarkemmin :D Käyn korjaamassa lillin päivän =)
Unohdin ihan mainita noista oloista, että pienen pientä väsymystä ja huimausta. Välillä oikein kunnolla heittää :eek: Ja nälkää ei oikein ole ollenkaan. Kun sit syö, niin ihan kun mahan sisällä olis ilmapallo? Outoa :| Mää haluisin jo saada varmistuksen siitä, että masussa asuu joku... :ashamed: :heart: Ante, kokemusta ei itselläni ole ko. testeistä. Toivottavasti se kumminkin on haamuplussa :heart: Pidän peukkuja d =) b
Odile mä ainakin tiedän että mun esimies ei innostu mun raskausuutisista :/ Milläs viikoilla reillä on aikasemmat syntyny? Meillä poika meni tasan viikon yli. Eli 41+0.
Illan jatkoja :wave:
 
Mun ensimmäinen lapsi syntyi viikolla 40+2, keskimmäinen syntyi rv tasan 40 ja kolmas lapsi rv 40+1 (vain 15 min yli lasketun ajan!). Eli tämä neljäs (ja viimeinen) lapsi tulee syntymään ilmeisesti myös aika tarkasti lasketun päivän tietämillä :p
 
Laskurin mukaan menee siis la 11.08.-08. Voi lisätä tietoihin ja tämä on meille ensimmäinen yhteisemme, kovasti toivottu! :heart:

Varhaisultraan gyne suositteli 7vkoa viime menkoista, joten jouluaattoon olisi se pv, nyt yritän saada ajan heti sen jälkeen. :heart:

Synnytyksistä, kaikki kolme vanhempaa lastani syntyneet sektiolla, joten sektio tälläkin kertaa, saattaa olla jopa heinäkuun puolella, nuorin lapsi leikattiin 2 vkoa ennen laskettua aikaa.

Töissä en kerro mielellään tässä alkuvaiheessa, mutta pahoinvointi jos alkaa pahana, niin se kyllä paljastaa. Minulla pojista molemmista pahoinvoinnit kestäneet 12 vklle ja tytöstä ei ollut pahoinvointia ollenkaan :heart: , mutta kiva ja pääasia on että odotetaan tätä pientä ihmettä. :heart:

Keskiviikona tilaan aikaa ensimmäiseen neuvolaan :heart:

Palelua täälläkin ja pientä aaltomaista huimausta välillä :heart:

pian sauna, ihanaa iltaa kaikille ja tervetuloa kaikille uusille odottajille! :heart:

Aurinkoenergian äitiysvaatesivustot olivat ihanat! :heart:



minä ja Tiuhti-Viuhti :heart:
 
Se olis sitten 5. viikko menossa ja olo on kumman turvonnut, mies tsemppasi että kaksoset varmaan tulossa.. :whistle:
Väsymys on aikamoista, tunnin nukuin päiväunia ja pissallakin saa jo ravata, nytkö se jo alkaa.. :eek:
Neuvolasta en saanut ketään kiinni, täytyypä koittaa taas aamulla. :)
Niin ja laskureiden mukaan mulla olis la 4.8, näkyi olevan muutama muukin saman la:n omaava. :D
 
Oli pakko tulla fiilisteleen, kun viime vuonna olin itse elokuisissa!!Meillä siis ihana prinsessa syntyi 21.8.2007...Nyt elellään ihanaa vauva-arkea kolmikuisen kanssa:heart:

Kovasti onnea kaikille elokuun odottajille(hymyillen muistelen heinä-elokuun helteitä kun olin viimeisilläni...teillä vielä matkaa sinne :p
 
Meillä tyttö syntyi rv 36+6, nopeasti kävi koko homma, oli aika easy juttu sen jälkeen kun sai epiduraalin. Mutta jos tässä nyt loppuun asti mennään, tätä synnytetään sitten varmaan pitkään ja hartaasti tuskan hiki otsalla..

 
Puuro porisemassa ja kahvi tippumassa, itse en kahvia juo, mutta mies kyllä. Puuros syömme molemmat :p

Heräsin yöllä 2:n jälkeen pisulle, onneksi uni tuli vielä :heart:

Kysyinköhän onko kellään käytössä Lugesteron emätinpuikot iltaisin edelleen kun raskaus alkanut, itse käytän vielä.

Tänään vimppa työpv ja sitten töihin vasta ensi viikon tiistaina :D , on se ihanaa kun pvt kuluu nopsaan ja saapi alkaa joululahjoja osteleen, varmaan käyn mm:ssa huomenna :heart:

Millaisia housuja suosittelette alkuraskauteen, kun ei sitä kovin pitkään viitsisi aina nappi auki kulkea :D :heart: , minusta tuntuu ilkeältä kun turvotuksen takia painaa, jos nappi kiinni.

Onneksi nyt on tunika muoti, jos nyt alkaa niitä ostelemaan, saa hyvin piilotettua jonkun aikaa raskautta :heart:

Onko joillain elomammoilla jo pahoinvointi alkanut?

Ihanaa tätä päivää kaikille ja masuasukeille paljon hyvää vointia! :heart:

Rakkaudella rva pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti :heart:
 
Mulla aavistuksen mahaa turvottaa, vielä menee tavalliset housut. Kohta saa kyllä alkaa kaivaa vanhoja odotusvaatteita, ihanaa :D :heart:
Rva Pikkumyy miten merkkaan nuo teidän lapset? :ashamed: :whistle: :D
Illuusia ollan samoilla päivillä =) ainakin vielä toistaiseksi :LOL:
En ole ihan varma onko la 3. vai 4. pvä.. :LOL:

Niin ja tänään tulee veronpalautukset :D Joululahjoja, joululahjoja :xmas:
 
huomenta :wave:
tänään oli näköjään veronpalautukset tullunna ja pitäisköhän lähtee kaupoille :p
pahoinvointia on aamusin ennenkuin nousen sängystä. aikasimmissa raskauksissa olen päässyt aika helpolla tuosta pahoinvoinnista, en ole esim kertaakaan oksentanut :whistle: tosin nyt täytyy koputtaa puuta ettei tarvisi tässäkään raskaudessa :)
nenä on tukossa jo kolmatta päivää, mut flunssa ei näköjään kunnolla nyt iske :snotty: yöllä on hankalaa kun neä on ihan tukossa ja tulessa :kieh:
ai että mä ootan kun maha alkaa näkymään ja alkaa tuntumaan liikkeitä :heart: kummassakin edellisessä raskaudessa tunsin liikeitä rv 17 eteenpäin jos nyt muistan oikein, mut kumminkin aika aikasin kumminkin. edellisestä synnytyksestä ei ole kuin 2 vuotta niin eipä vaan taho muista kaikkea, liekkö sitte nuoruusiän dementia :D
Ootan innolla sinne ultraan joka on nyt 18 pv, en ees ole neuvolassa käynyt eikä ole korttiakaan, mut onneksi sain tuon ultran, saa nähä miten mahaasukki siellä voipi, ja onko niitä yksi vai kaksi :heart: :D
mut hyvää alkanutta päivää kaikille :wave:
 
Kiitos vastauksista matkalle lähdön suhteen, monet olikin kirjoittanut että matkaan vaan. Mutta me nyt peruttiin se. Ei uskalleta ottaa riskejä, mitkä voi välttää. Lähdemme joskus sitten myöhemmin tulevaisuudessa.. :hug:
Ja oireita riittää täälläkin, kun niistä on ollut täällä puhe! Siis aivan mahdoton VÄSYMYS ja paleltaa aina iltaisin 17-18 aikaan. Oikein pelottaa kun töissä iltavuoroissa olen, että jäätyykö ja nukahtaako sinnekin. :whistle:
Normaalisti jaksoin valvoa klo 23 helposti, nyt voisin mennä yöunille jo klo 19. :eek: Mutta ei ole vielä pahoinvointia ollut, vain tätä älytöntä väsymystä ettei pysy silmät auki! Ja vatsaa turvottaa, ettei housut meinaa mennä kiinni! B)
 
Aamupäivää vaan! Aamulla kirjoittelin pitkät jutut mutta kaikki hävisi.. :/

eli oireet lisääntyny täälläki..väsymystä on vaikka muille jakaa väsyttää koko ajan.

Ei oo minkäänlaista ruokahalua, pakko vaan yrittää jotain syödä!

eilen käytiin heseltä hakemassa ateriat niin just ja just jaksoin syödä sen hampparin.

pyykkituvalta sitten illalla palatessa meinasin pökrätä tohon matkalle, alkoi maapallo heittää...eli huimaus on tullut kuvaan.
sen jälkeen kun kotia pääsin alkoi vellomaan..eli paha olo yritti nostaa jo päätään :snotty: , en antanu vielä periksi :kieh:

finnejä on ruennu pukkaan leukaan ja tisseihin :eek: , järkkyä, mulla ikinä rinnoissa oo ollu finnejä... :eek:

tissit kyllä kipeytyy koko ajan enemmän ja enemmän...

ja alamasua nippailee.
ummetusta ei mulla ainakaan ole havaittavissa, koko ajan saa hypätä vessassa :LOL:


viluttaakin melekeen koko ajan...
toisaalta välillä myös kuumat aallot yllättävät...

lieköhän nää sitten varhais vaihdevuosioireita (olen vasta 27v)

juups..mutta palaillaan ja uusille PAljon Onnea




:heart: :llä
ja säde 4+4
 
ainiin, piti kysymäni että nippaileeko teillä masua?
siis sellainen menkkamainen jomotus on loppunut, mutta nippailee, hiljaista vihlomista siis...en osaa selittää..vähän väliä on sellaista, ei tee siis kipeää mutta nippailee...

ymmärsitteköhän yhtään???
 

Yhteistyössä