¤¤¤ ELOKUISIA 2008 ¤¤¤

Jee, sainhan mä toimimaan ton laskuri jutun. =)

Mulla ollu kanssa noita ilmavaivoja ihan kiitettävästi. :/ Saa koko päivän maha kipeenä pidätellä, et pääsee kotii ja isäntä sitte saa nauttia illan... :D

Onko täällä muita odottajia, jotka poltti ennen raskautta? Mites, ootteko pystyny olemaa polttamatta? Mä oon positiivisesta testistä lähtien ollu polttamatta ja pakko tunnustaa, et ihan hitosti tekee aina välillä mieli. Varsinki täällä töissä, ku oli tottunu aina tietyin aikavälein käymää savuilla. |O Mutta on tää sen arvosta kituuttelua ja nopsaa menee toivottavasti ohi.

Me ollaan miehen kanssa molemmat 24v. Mä täytän tän kuun lopussa 25 ja mies sitte tammikuun lopussa 25. Synnärinä Phks.

Mul on nyt jo ruvennu ilmenemää "raskaudenaikasta hajamielisyyttä". Eilen aamul laitoin töihin eväitä ja olin sit jättäny ison kattilallisen muusia pöydälle. Mies oli ihmetelly sitä ku tullu kotii ja roskiihan se oli nakattava.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!! :wave:

Sitä vielä piti kysästä, että pitäiskö tehä tyyliin joka päivälle uus päivitetty lista, missä näkyis meijän kaikkien rv, lasketut ajat ja synnärit? Vai onko ihan turha?
*ei oo yhtää innoissaa* :D


 
Hei kaikki!!

Täällä ei olla kerrottu kenellekään vielä, jouluna varmaan vanhemmille. Ei tässä kiirettä..nautiskellaan tiedosta keskenämme. Sitä sähellystä ja jatkuvaa soittelua sitten riittää, vaikkei ensimmäinen olekaan.. Luulen, että uutinen voi olla monelle yllätys, koska minulla opinnot vielä melkoisen levällään.

Juu, minä röyhyttelin ennen raskautta..vähän. Korsteeniaika loppui, kun aloin odottaa esikkoa, mutta tuossa imetyksen jälkeen ehdin taas päästä sätkän makuun..minä, idiootti. Mut lopetin joo taas, kun arvasin tulleeni raskaaksi. Esikon kohdalla oli aivan hirveää. Oli koko ajan olo, että voi, tai on jopa pakko, runtata jonkun. Nyt en ole juuri asiaa ajtellut ja on niin hirveä olo ollut, että viimeinen mielihalu olisi varmaan tupakka..

Varasin maanantaille ultran, silloin 7+3 eli toivotaan parasta... Mullakin maksaa vain 60e. Neuvolakin tuli tällä kertaa yllättävän pian eli sinnekin ensi viikolla jo. Jännittävä viikko siis tähän joulun alle, viimeinen laaja ja pirun puiseva tenttikin olisi. Jipii.

Onko kukaan muu ollut julmetun kiukkunen? Mä olen..en muutenkaan varsinaisesti rakasta ihmisiä, niin nyt on vielä rankempaa änkeä jonnekin ruuhkaan tms..sitten kun etoo ja väsyttää, niin ei jaksa pätkääkään kiinnostaa toisten turinat. Perheeseen taas suhtaudun jotenkin överiemotionaalisesti, ihan sellainen kakkosen sunnuntaisarja-olo tulee, että oksettaa.. Ehkä sitä taas joskus vuoden päästä on oma viehko itsensä...

Jeps, nyt lukemaan!

Pastilla & muikku 6+5


 
pastilla täällä myös yksi sauhuttelija lopettanut plussaan, oli helpompaa kuin luulin :D jospa tää tupakoitamattomuus myös pysyy synnytyksen jälkeen. :snotty:
En ole kauheen pahalla päällä, mut saattaa tulla semmoisia "hetken kohtauksia" ainakin miehelle kun se jättää tavaroitansa miten sattuu :ashamed:
Illalla mennään lasten kanssa kaverin luona käymään kun siellä on heppoja ja pari poroa niin lapset tykkää aina niitä käyä syöttelemässä. :D
ajattelin tuossa et voisi tammikuussa käyä perheen kanssa joko risteilyllä taikka tuolla katinkullassa, miehelläkin kun on sitä talvilomaa se viikko. Mut nyt kahtelemaan tarjouksia :wave:
 
Tupakasta... Juu tuota... poltin ja valitettavasti poltan edelleen :ashamed: Ennen plussaa poltin jopa 2 askia (40 tupakkaa!) päivässä useiden vuosien ajan, plussattuani olen vähentänyt reippaasti. Nyt menee n. 3-7 tupakkaa päivässä. Suunnittelin lopettavani kokonaan kun olen tottunut tähän määrään. Vielä on hiukan vaikeaa välillä. Olen kuullut että tuommoisista määristä kun ennen poltin, "seinään" lopettamisesta johtuva massiivinen stressi ja vieroitusoireet saattaisivat olla sikiölle vaarallisempia kuin muutama tupakka päivässä... Näin sanoi eräs neuvolatätsy vuosia sitten... Mutta tosiaan, kyllä minusta vielä tulee nikotiiniton. Sehän on kuitenkin se PARAS vaihtoehto. Onnistuin edelliselläkin kerralla niin miksi en nyt? =)


 
Alkuperäinen kirjoittaja pastilla:
Onko kukaan muu ollut julmetun kiukkunen? Mä olen..en muutenkaan varsinaisesti rakasta ihmisiä, niin nyt on vielä rankempaa änkeä jonnekin ruuhkaan tms..sitten kun etoo ja väsyttää, niin ei jaksa pätkääkään kiinnostaa toisten turinat. Perheeseen taas suhtaudun jotenkin överiemotionaalisesti, ihan sellainen kakkosen sunnuntaisarja-olo tulee, että oksettaa.. Ehkä sitä taas joskus vuoden päästä on oma viehko itsensä...
Täällä sama juttu! :wave: On kyllä muutenkin aika kova stressi ja väsymys päällä, mutta da, nuo tunteet ailahtelevat normaalia enemmän. Ja sitten se vetistely! Tänään mietinkin, että kumpikohan meistä, 2,5 vuotias poikani vai minä, lopulta on enemmän kiinni toisessaan. Olin yhden yön poissa kotoa ja voi taivas, miten ikävä oli!

Ei olla vielä kerrottu kuin yhdelle ystävälle (joka on raskaana). Alkusyksystä tosiaan oli varhainen keskenmeno ja se pelottaa. Jos tässä pääsisi neuvolaan, niin saisi varmuuden, että kaikki on ok ja oikealla paikalla. Sitten pitää harkita kertomista, tod. näk. kyllä tuon rv 12 jälkeen.

Ja niistä laskureista. Sehän vaikuttaa, kuinka pitkä kierto on. Eri laskureilla minullakin tulee la 8.-12.8. mutta tuo eka laskuri piti oletusarvona 28 päivän kiertoa, mutta minulla on se pidempi. Ja tosiaan, harvemmin se taitaa olla se toteutunut syntymäpäivä.
 
mitä kummaa mulla ei äsken näkynyt koko hooässän kirjoitusta :eek: näky vaan se laskuri :snotty:
Ihan mukava ajatus on, voisitko fosfori ottaa homman? ja ei välttämättä ees joka päivälle, kuhan sillo tällöin päivittelisi, eihän meistä kukaan täällä päivittäin käy :saint: :LOL:
Ja voisi ehkä jo uuden ketjun tehä kun on noita sivujakin kertynyt :wave:
 
Hieman tunkeilen pinoonne.. toivottavasti kohta liityn tänne itsekin :)

Mutta ajattelin tuosta Jennikan jutusta mainita.. Eli on totta, että jos on ollut tupakan suurkuluttaja ennen raskautta, ei tupakoinnin välitön lopettaminen ole paras vaihtoehto, koska se aiheuttaa vain äidille ns. "häiriötilan", kun elimistö puhdistautuu nikotiinista.. On siis mielettömän upea suoritus että olet saanut tiputettua kahdesta askista puoleen askiin :) Nyt jos poltat vaikka 5 tupakkaa päivässä, niin ensi viikolla vähennät sen neljään, sitten joulun kunniaksi kolmeen ja ensi vuoden alussa olet jo savuton ja on äidillä ja lapsella parempi olla :) :heart: Itse en siis polta, joten en yritä vähätellä tupakoinnin vaaraa, mutta näin se menee :)

Onnea kaikille elomasuille, maanantaina toivottavasti hyppään kyytiin :)
 
Tässä pieni nettivinkki: http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111

Mielestäni mielettömän hyvä sivu.. Siellä saa kierron laitettua 50pv asti ja voi laskea lasketun ajan monella eri tavalla :) Myös saa tietää milloin on minkäkin ultran ihanneaika ja milloin :heart: -äänet on kuultavissa.. Myöskin saa tietää, milloin tulee esim rv 12 täyteen ja mikä rv on menossa jonain tiettynä päivänä :) Suosittelen tutustumaan! :)
 
Aika homma tehdä joka päivälle uusi lista -vai ymmärsinkö ihan väärin? Siis ei kai ole tarvetta laittaa rv:ja, jokainen voi laittaa viestiinsä jos haluaa. Ja sit on noita hauskoja laskureitakin, joista näkee.
Serafima rv 5+1
 
Ei mekään olla vielä kerrottu kenellekään, paitsi mun siskolle vahingossa... sille ei kyllä ollut tarkoitus kertoa, kun on aika kova täti juoruilemaan :ashamed:

Pojastakin kerroin hänelle heti alussa, ja sanoin ettei missään nimessä saa kertoa kenellekään, kun jos tulee keskenmeno. Saman tien oli mennyt soittelemaan yhteisille tutuille, kun ei hän kuulemma voi olla kertomatta :whistle: No, toivon mukaan ei taas ole sama juttu. Kyllä mun mielestä täytyy toisia ihmisiä sen verran kunnioittaa ettei heidän salaisuuksiaan levittele...mut kai se oma vika on jos kertoo
=)
Ei ole tarkoitus kertoa kenellekään ennen kuin rv 12 on tullut täyteen.. Olen vainoharhainen... pojasta kerroin luokkakavereille melkein heti, koska meillä kun oli 12 tyttöä ja yksi poika, niin ei siellä salaisuuksia pidetä:)

Sain äsken siivottua makuuhuoneen, siellä oli kaikki hujan hajan viime viikon reissun jälkeen. Tosin miehellä on vielä laukku purkamatta. Mä en aina kestä tuota miestä kun se jättää aina vaatteet lattialle lojumaan, aina! Mikään siihen ei auta, vaan saan koko ajan niitä kerätä. Hohhoijaa.

Anteeksi nyt valitus :ashamed:

Pastilla, ehkä mullakin on hienoista ärsytystä nyt ilmassa, yleensä olen ihan hyvällä tuulella ainakin ulkoisesti(osaan esittää hyvin)!

Onneksi mun palleroinen poika saa mut aina hyvälle tuulelle, itkuisenakin hän on niin ihana :heart:

Kuulkaas, te ketkä nyt varhaisultrassa meinasitte yksityisellä käydä, ´Pastilla ainaskin... eli mistä varasit, kun oli vain 60?? Mä en tiedä mitään noista hinnoista, enkä jaksais minäkään np-ultraan asti odottaa.. pitäisiköhän munkin?
 
Serafima Viestisi oli ilmeisesti minulle? Lähinnä se, että sivulta saa katsottua koska tulee 12vkoa täyteen, esim. teillä suurimmalla osalla tammi-helmikuun vaihteessa, jolloin voi hieman jo paremmin hengähtää :) Tai sitten, jos on suunnitellut lähtevänsä matkalle vaikka toukokuussa, voi katsoa mitkä rv:t on silloin, että pystyykö vielä matkustaa jne :) Käy kurkkaa sivu, niin ymmärrät hyödyn :) Tai sitten höpötän turhia, mutta itse tykkään sivusta, vaikka en olekaan (vielä ) plussannut :)

Jennika Hienoa, että sinulta löytyy tahtoa :) Voimia lopettamiseen! :flower:
 
jennika1983 tsemppiä lopetukseen! Uskon ,että onnitut siinä hyvin. Itse lopetin ,kun alkoi esikkoa odottamaan. Olin 15 vuotta polttanut, mutta syy ja motivaatio oli niin kova ,että lopettaminen oli todella helppoa. Toki tupakkaa teki mieli ajoittain ja tekee edelleen. Siitä aloittaisesta tunteesta ei varmaakaan koskaan pääse eroon, mutta nyt tiedän ,että nuo tuntemukset on ohimeneviä.

Oli muuten jännä juttu tänään ,kun kävin työterveyshuollossa. Tarkitettiin minun rokotuksia ja todettiin ,että jäykkäkouristus pitäisi uusia. Jouduin sitten hoitajalle kertoa ,että odotan vauvelia ,niin ei sitten piikkiä nyt laitettu. Onneksi rohkenin kertoa.

Nyt pitää lähteä töihin.. :wave:
 
millos se masu yleensä rupee kasvamaan? itse en ole viel kasvua huomannu.. on kyllä läskimakkaraakin mahassa et en tiedä sit liekö kasvanu vai ei..

jennika: sama vika täällä.ajattelin että lopetan heti ku plussan.. mut eihän se ihan onnistunukkaan kerralla.. olen kyl vähentänyt.. yleensä poltan n.5 tupakkaa päivässä, plussauksen jälkeen on menny 2 tai 3.. työt kiristää hermoa. lupaan ja vaanon että lopetan kyl kokonaan ennen kun 3 kuukautta tulee täyteen.
 
tuolla oli helmikuun helmissä aika selvä se alku lista on jotenkin helpompi lukea kun ensin on päivä ja sen alla kenen laskettuaika on silloin vaikka selvähän tuo meidänkin lista on eli kaikki käy mutta en itse lisäis sitä rv sinne sen voi jokainen itse lisätä nimensä perään kun kirjoittelee monilla on tuommoinen kiva kuva mistä näkee missä menee
 
Täällä taas parin päivän jälkeen!
Tänään olisi sitten tasan 5 viikkoja. Ja eipä kyllä ole pahoinvointia näkynyt eikä kuulunut, ei myöskään mitään vatsatuntemuksia pariin päivään. Mutta, maltilla mennään.. Naama on räjähtänyt kyllä käsiin!! Hirveät finnilaumat tullut, ei mulla ole koskaan ollut. Ja maha on turvoksissa, vaikkei ole esim. ilmavaivojakaan. Samoin rinnat tuntuvat kasvaneen, vaikka eivät kyllä ole mitenkään arat mielestäni.

Itse olen kertonut tästä odotuksesta vain parille ihmisille, en aio kertoa esim. vanhemmille ennen kuin saan varmuuden, että siellä tosiaan on joku ja pysyy :) Muutoinkin koko ajan on varoituskello päällä, ei vielä osaa iloita odotuksesta koska ammattilaisena tietää, kuinka yleisiä keskenmenot ja tuulimunat ovat. Ikävää sitten kaikille kertoa, jos menee kesken.

Voinen siis paljastaa, että olen tosiaan ammatilta terveydenhoitaja ja voin sanoa, että tieto lisää tuskaa näissä asioissa - jos ei tietäisi niin paljoa, ei ehkä osaisi pelätä pahinta niin paljon.. :|
 
Olipas taas tullu kirjotuksia, kävin jo aikasemmin lukemassa, mut en joutanu kirjotteleen ni taas oli tullu juttuja. Meikäläinen ei kerkee lukemaan sitä mukaan, ku niitä tulee, ku oon nii hias :LOL:

Mitähän sitä oli juttuja...hmm Onnea ainaki kaikille plussaneille!! :flower:
Mulla tekis hirveesti mieli kertoo lähisuvulle joulun aikaan, mut mies toppuuttelee, ku on vielä liian aikasta, ois sillon 8+... jo senki takia oisin halunnu käyä siinä varhaisultrassa, et tietäs, et onko kaikki ok, ni sit vois hyvillä mielin kertoo. oon kertonu kolmelle kaverille ja siskolle, mies ei vielä kellekkään.

Täällä menee ihan hyvin. eilen tuli tosi pahaolo, ku kirjotin tekstiviestiä autossa, sitä pahaaoloa jatkuki sit aika pitkään.
Saa taas nauraa tolle meijän tytölle, ku se niin tykkää tanssia. vähäkin ku kuuluu jotain menevää musiikkia ni alkaa jammailemaan,mitä nopeempi kappale ni sitä nopeemmat liikkeet
:LOL:
oli puhetta tosta iästä ni minä täytän alkuvuodesta 24 v ja mies on 24 v. Kihloissa ollaan. Aluksi oli tarkotus,et mennääm naimisiin ens kesänä, mut se taitaa nyt iloisesti siirtyä.... On ruvettu miettimään talvihäitä, onko kellään kokemusta?
Mut nyt pitää mennä kattomaan salattuja...Palaillaan!! Piua 6+4
 
piua me on menty talvella naimisiin (020202) hienot häät saa talvellakin tosin joutuu ottamaan huomioon että talvella on kylmä ja liukasta ja juhlapaikka on oltava sisällä mutta onhan kesälläkin omat haasteensa
 
Bella-Lumia meillä onkin aika samat taustat. Oon hiukan nuorempi vain, 24 v ja mies 25v. Meilläkin tärppäs toiselta kierrolta, jota ihmettelen kovasti. Olin myös asennoitunut, että tovi saattaa vierähtää. Esikoista odotellaan myös. Laskettuaika on 5.8.08. Se onkin päivän päälle, kuin meidän ensimmäinen hääpäivä. =)
 
Olipa paljon juttua taas tullut.
Minulla olo yleensäottaen aivan hyvä, ainostaan ruuan jälkeen tulee vähän huono olo, ei oksetuta kuitenkaan. Finnejä alkanut tulla;=), murrosikää pukkaa! :D Maha oireilee puolen pvn jälkeen kun paljon töissä kävelyä asiakkaalta toiselle ja reppu koko ajan sisältöineen painona, kävelyä saattaa tulla 6km pvn aikana :D

Niin ja Tiuhti ja Viuhti mahdollisuudesta :heart: , tänään kävellessäni yhtäkkiä tuli olo , *niin odotankin kaksosia* :heart: en tiedä mistä tuli, mutta ultrassahan se selviää vähän yli viikon päästä. Eli sitten on molemmilla nimensä, muutoin jatkamme tiuhti-viuhti tyylillä :heart:


Onnea kaikille plussanneille ja masuasukeille jokaisen masuun paljon tarrasukkia! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Heippa ja hellät tunteet! :D :heart:

rva ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:


 
Häistä... Meidän piti ukon kanssa mennä ensi kesäkuussa vihille, mutta just tänään oli juttua että olisikohan kuitenkin mukavampaa jos mentäis aikaisemmin kun saatan olla kesäkuun puolivälissä jo aika isoa tyttöä :D Harkittiin että ehkä sittenkin alkukeväästä mentäisiin. Tosin mennään ihan maistraatissa joten ei sillä vuodenajalla niin väliä ole =) Isäni ja äitipuoleni menivät 10v. sitten marraskuun lopussa naimisiin kirkossa. Ihan kivat ja tunnelmalliset pikku häät ne oli oman perheen ja isovanhempien kesken vaikka hiukan kirpeä ilma olikin :heart:

Tietääkö joku noista varhaisultrista Turun alueella? Missä ja mitä maksaa? Kiinnostaisi mennä kun se neuvolakin on vasta rv11 :(


 

Yhteistyössä