¤¤¤ ELOKUISIA 2008 ¤¤¤

Täälläpä näkyy monilla olevan näitä tuttuja oireita! Mulla ehken väsymys vähän laantunut, eikä oikein muitakaan oireita ole hirveästi. Välillä mahasta vihlaisee, muistuttaa olemassaolostaan. Ihankuin sitä muuten ei huomaisi, on niiiiiiiin turvoksissa, että huh! Ei viitsi enää farkkujakaan pitää, kun puristaa. Tuntuu ihan hullulta, kun viikkoja vasta 6 kasassa. Kasvoihinkin on alkanut tulla näppylöitä, inhottavaa, niitä kun ei ole ennen ollut. Mutta eiköhän ne siitä tasoitu kun aikaa kuluu. Huomenna suuntaan jouluostoksille, tekisi mieli koko ajan katsella vaan vauvanvaatteita ym ihanaa, vaikka pitäisi malttaa! Noh, äiti toi jo lahjaksi ensimmäiselle tulevalle lapsenlapselleen pienet tossut, oli käynyt jo ostoksilla. Tänään kerrottiin tulevalle isomummollekin, aivan innoissaan oli luonnollisesti. Kavereille ei olla juuri kerrottu, vasta parille. Töissä aion kertoa vasta kun on pakko =) Mites teillä muilla, joko ootte kertoneet uutisesta muille?



 
Eka työpäivä siis takana ja kyllä väsytti kun pääsi kotiin :D , ruoka ja pikku lepohetki, sitten vielä kauppaan hedelmäostoksille. Ruuan jälkeen tulo Öklö olo ei oksettanut, mutta olo ei hyväkään ollut!
Töissä nuori lähäri näytti minulle graavatun kalan palaa ja selitti siitä jotain, sanoin vaan en tykkää yhtään graavista kalasta*yök mikä haju* sitä' hänelle en sanonut :LOL:

Kertomisesta töissä yksi vanhempana lapsensa saanut tietää raskaudestani., muut ei ehkä vielä arvaa mitään;=), tänään piti taas puolen pvn aikaan avata nappi housuista, onneksi ole peittävä fleesetakki päällä;=))

Kertomisesta muille, kaikki lapsemme tietävät, pikkuveljeni tietää, miehen vanhemmat tietää, miehen veli perheineen tietää, itsekkin yrittivät, mutta eivät saaneet vauvaa, nyt en tiedä miten mahtavat suhtautua meihin onnellisiin , jotka saamme vauvan? :heart:
Naapureille mies on tietenkin kertonut;=)) omakotitaloalueella asumme, miehen kaikki työkaverit tietävät, serkkuni/kannustajani/tukijani 5:n lapsen äiti tietää! :heart: Siis sanoisinko, että aika moni tietää? :heart:

Väsyttää ja paleltaa ja sama täällä kun oli kiire töissä alavatsa antoi merkkejä itsestään ja aivan kuin elohiiri siellä on tänäänkin tuntunut!Eilen katsoimme Prisman mieheni kanssa monisikiöraskauksista, no ensi viikon pe saamme tietää, montakohan siellä on? :heart:

Ihanaa iltaa rakkaudella rva pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:



 
Alkuperäinen kirjoittaja oda-sofia:
Täälläpä näkyy monilla olevan näitä tuttuja oireita! Mulla ehken väsymys vähän laantunut, eikä oikein muitakaan oireita ole hirveästi. Välillä mahasta vihlaisee, muistuttaa olemassaolostaan. Ihankuin sitä muuten ei huomaisi, on niiiiiiiin turvoksissa, että huh! Ei viitsi enää farkkujakaan pitää, kun puristaa. Tuntuu ihan hullulta, kun viikkoja vasta 6 kasassa. Kasvoihinkin on alkanut tulla näppylöitä, inhottavaa, niitä kun ei ole ennen ollut. Mutta eiköhän ne siitä tasoitu kun aikaa kuluu. Huomenna suuntaan jouluostoksille, tekisi mieli koko ajan katsella vaan vauvanvaatteita ym ihanaa, vaikka pitäisi malttaa! Noh, äiti toi jo lahjaksi ensimmäiselle tulevalle lapsenlapselleen pienet tossut, oli käynyt jo ostoksilla. Tänään kerrottiin tulevalle isomummollekin, aivan innoissaan oli luonnollisesti. Kavereille ei olla juuri kerrottu, vasta parille. Töissä aion kertoa vasta kun on pakko =) Mites teillä muilla, joko ootte kertoneet uutisesta muille?
Mun kaksi kaveria tietää.
Muille olis tarkoitus kertoa ekan ultran jälkeen mutta tosiaan tuntuu ja näyttää siltä että ei tätä niin pitkälle salata.
:xmas:
Mut ainakin 9 viikkoa haluaisin kasaan ennen kertomista. :)
 
very important baby ja tatjana, tuosta karkausvuosiasiasta: nettilaskurit laskevat lasketun ajan luultavasti aina normivuoden normikuukausien mukaan :) eli ne eivät siis katso kalenteria siinä kohtaan, toisin kuin neuvolan täti ;)
me emme ole kertoneet vielä kellekään, emmekä uskalla kertoakaan vielä aikoihin. km elokuussa jätti varpailleen...
Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://bd.lilypie.com/Pu2bp2/.png[/img][/url]
 
Me ei vielä olla kerrottu kellekkään, kun on vielä niin alussa että ei sitä tiedä miten käy. Mulla ei kyllä ole keskenmenoja taustalla mutta eihän sitä tiedä, kerta se olisi ensimmäinenkin... :( Minun vanhemmille ja sisaruksille on luultavasti pakko kertoa viimeistään uutena vuotena ellei jo joulun aikaan kun alkavat ihmettelemään miksen iltaglögiä ja homejuustoja huoli =) Arvaisivat kyllä muuten, ainakin äitipuoleni. Arvasi pojankin kohdalla siitä kun muutuin yhtäkkiä vegetaristista sekaruokailijaksi ja aloin samaan aikaan taistella itseäni tupakasta eroon, ei siinä hätävalheet auttaneet :LOL: Aattona viikkoja on kasassa 7 ja uutena vuotena 8, muille meinataan kertoa vasta kun viikkoja on se 12. Ja aloitetaan ihan omasta perheestä, tulevasta isosiskosta (9v.) ja isoveljestä (5v.). Sen jälkeen sitten loput sukulaiset ja ystävät. Töissä kerrotaan vasta kun on pakko. Miesvaltaisessa (on tasan 1 naispuolinen työkaveri ja hänkin lapseton) työpaikassa en usko kenenkään kovin helposti arvaavan. Mieheni on tosin samassa firmassa töissä ja on uskomattoman huono valehtelija joten saattaa hyvinkin puhua itsensä pussiin jos joku vähänkin vihjailee vaikka vitsaillakseen :LOL:

 
Olen ollut niin kovan väsymyksen kourissa että en ole koneellekaan pääsyt.
Tervetuloa uusille odottajille, meitähän on jo aika paljon... :)

Pahaa oloa on nyt ollut aika satunnaisesti, ehkä kerran päivässä tulee ällötystä. Tänään erehdyin syömään tyhjään mahaan jogurtin, siitä tuli ihan kauhea olo :x Mutta siihen päälle söin kunnon satsin lämmintä ruokaa niin johan helpotti :D
Välillä kyllä meinaa maistua lautaselta paremmin ne kurkut ja tomaatit kuin itse se ruoka, mutta aika hyvin olen pystynyt kaikkea syömään.
Esikoisesta söin kauheasti kaikkea suolaista, makeaa en syönyt juuri lainkaan ekan "raskauspuolikkaan" aikana. Nyt menee oikeastaan kaikki. Suklaakin on oikein hyvää välillä :)

Me ollaan aika monelle jouduttu kertomaan tästä raskaudesta, jo pian plussan jälkeen. Minä nimittäin hain marraskuun alussa ammattikorkeaan, ja sinne myös pääsin. Pääsystä sain tietää pari päivää ennen plussaa. Opiskelu alkaisi jo tammikuussa, mutta en tämän raskauden takia aio opiskelua vielä aloittaa. Joten jouduin paljastamaan raskauden niille jotka tiesivät minun olleen pääsykokeissa :)

En ole varma olinko edellisissä viesteissäni taas sekoillut näiden raskausviikkojen kanssa, mutta älkää mun huonosta laskupäästä välittäkö :)
Näiden pitäisi olla oikein eli

Lilli ja Tiitti 5+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tatjana80:
aurinkoenergia: Juu, kyllä mulla kans viimeiset kuukautiset oli 2.11. ja laskettu aika olis myöskin 8.8.2008. neuvolatädin mukaan laskettu aika oliskin 7.8. koska ensi vuosi on karkausvuosi ja se muka vaikuttaa asiaan :LOL:


Joo elikkä neukan tädillä on ollu väärä kalenteri..nimittäin karkausvuosihan tarkoittaa sitä että lisätään yks päivä lisää...kai.. :LOL:
mie laskin nimittäin kalenterilla jossa on karkauspäivä merkattu... :D
No jos mun neukkatäti sanoo että oiski jo 7.8. niin pistän kyllä hanttiin, tuo on niin ihana sanoa sitten tuo 080808...että!!! :D
taidolla ja tyylillä pistetty simat oikeeseen ositteeseen. :LOL:

juups..paha olo jatkuu..tänään tähän mennessä on 2* oksuteltu jo... :x
luulen että nousee vielä kun menen tästä peiton alle...tuntuu niiin pahalta...
ja tisseihin sattuu aivan *******!

mutta hyvää yötä nyt!

Arska ja säde 5+4
 
no jopas hormoonit ja tunteet sekaisin, katoin tuossa spiderman 3:sen ja loppu itketti niin että :LOL: huh huh, eihän tässä kehtaa enää mitään kahtoo kun meikäläinen heti on pillittämässä :whistle:
muut meni jo nukkumaan ja taijan tehä ihan samoin, joten hyviä unia kaikille :wave:
 
Eilen oikein mietin ,että nyt on taas hyvä syy tarkistaa ruokavaliota terveeliseempään päin. No tänä iltana jo repsahdin pitsaan ja nyt popsin karkkia :whistle: . Pitäisi kyllä heti ruveta tarkkailemaan mitä syö, kun viime raskaudessa tulo 17 kg lisää ja raskauajan diabeteskin kerettiin juuri ennen tytön syntymää todeta. Kaikki kilot on onneksi olleet kauan poissa ,kun imetys sai minut laihtumaan niin kovasti. Imetän tuota esikkoa edelleen illalla ,mutta nyt parina iltana ei ole maito juurikaan herunut. Kai se elimistö hoitaa tämän asian näin minun kohdalla.

Mä kerroin eilen raskaudesta jo yhdelle ystävälle, kun hän tiesi ,että meillä yritys menossa ollut jo kesästä asti. Jouluna varmaan jään kaikille kiinni ,kun en voi niin ylettömän ihania joulukaloja nauttia. Toisaalta aikaisessa kertomisessa on puolensa ,jos vaikka pikkuinen ei matkassa pysyisikään ,niin olisi lohduttajia.

Mutta nyt lähden tuutimaan..väsyttää jo! Yleensä valvon yli puolen yön.
 
Heippa kaikille!! Varmaan pikkuhiljaa siirryn tänne tuolta vauvakuume puolelta.. eli eilen testasin illalla haamun ja tänään aamusta yritin jos olis vahvistu viiva mutta haamuksi vielä jäi, selkeä viivä kuitenki.. ei jätä arvailujen varaan! :D Kuukautisten mukaan LA olis 14.8 mutta kierukan poiston vuoksi kierto sekoili ennen tärppiä eli en usko että mennään ihan noin pitkällä.. mutta pidetään nyt toi kunnes toisin todistetaan.. =) :heart:
 
Hassua kun ei ehdi yhtenä iltana poikkeen, in 2 sivua juttua ilmaantunut :D
Rva Pikkumyy; jos tuo sinun tiuhti viuhtis tarkottaakin että siellä masussa olis tiuhti ja viuhti ;)
Tervetuloa Poni ja millimenninkäinen, kiva saada vanhoja tuttuja tänne :heart:
Mun maha on kun ilmapallo, ei sitä kohta enää voi piilotella..paitsi iso hupparin alle, jota käytän töissä :LOL: Mun liikuntaharrastukset aikas nollissa :snotty: En voi sanoa harrastavani mitään..paitsi palstailua :D :ashamed: Koirakin on nykyään vanhemmilla..
Siirrettiin poika omaan huoneeseen nukkumaan ja nukku mokaóma koko yön tosi hyvin heräämättä :saint: :heart:
Päivän jatkoja :flower:
 
me ollaan kans kerrottu melkeinpä kaikille läheisille, perhe ja lähimmät ystävät. asennoidutaan kumpikin elämään sillä tavalla että asiat tapahtuu jos on niin tarkoitettu. ihanasti on tullut tukea kaikilta ja peukkujen pitelyjä:) nyt odotellaan malttamattomasti maanantaita ja ultraa. väsy on edelleen kova, janottaa ja pissattaa ja tissit on jo varmaan kuppia isommat ja tosi kipeet. niin ja nälkä vaan koko ajan!:)

:heart: salamanteri&steve
 
No niin, lisää elokuisia kun saatiin millimenninkäinenkin mukaan. :D
Pupuvaimo, mä herään lähinnä pissahätään, parikin kertaa yössä.
Ja en tiedä johtuuko ilmavaivat lääkekuurista jota oon pari päivää syönyt vai raskaudesta, mutta et siis ole ainoa.. :whistle:
Ja jestas että hikoiluttaa, pojan vein hoitoon ja kotiin kun pääsin (kävelin kyllä tosi reippaasti ) niin olin aivan hiessä. :kieh:
 
salamanteri..meillä kanssa on maanantaina varhaisultra..et samaa täällä odotellaan kovasti...ja jännitetään :)
Mulla ei kyllä maha pömpötä omasta mielestäni ainakaan juurikaan...onhan se niin alussakin että...ei se pitäs näkyy..ku ennestää o mahaa tarpeeks.mutta kyllä semmonen pieni turvotus tuntuu alamasussa...kyllä siellä pieni köllii ja kasvaa :) Vanha sektio haava tuntuu oudosti...tuntuuko muilla aikasemmin sektiolla synnyttäneillä?
Nyt mä toivoisin kyllä koko sytämestäni et saisin synnyttää ihan oikeella tavalla...normisti. :/ Petyin niin pahasti kun tuo poika leikattiin...Muita jotka sektion jälkeen synnyttäny normaalisti???


 
Moikka kaikille! :wave: Tein aamulla toisen raskaustestin, kun nyt kuukautiset ovat viikon myöhässä. Ja plussaahan se vieläkin näytti :eek: Eli kyllä minä taidan raskaana olla :) Tuntuu vaan niin epätodelliselta, että toisella kierrolla tärppäsi, kun olin niin asennoitunut siihen, että on suoranainen ihme, jos tulee raskaaksi ja ihme se onkin :heart:

Elikäs ensimmäinen lapsi tulossa ja minulla ikää 26v ja aviomiehellä 30v. Valmistun ensi viikolla sairaanhoitajaksi suuntautumisena mielenterveys -ja kriisityö. Mies toimii opettajana. Seitsemän vuotta ollaan oltu yhdessä ja elokuussa -07 mentiin naimisiin. Tässä pieni esittely meikäläisestä :D
 
Oho,ompas meitä jo paljon! Onnea uusille plussaajille :wave:

Sain eilen neuvolasta ne paperit mitä kaikkee ei saa syödä ym. ja aurajuustoa pitäis välttää :eek: mä oon just vast oppinu tykkää siitä ja nyt mun pitäis unohtaa se :kieh:

Pakko lähtee syömään,kun heikottaa niin paljon..
 
mansikka85 kyllä sitä aurajuustoa voi syödä kuhan sen lämmittää kunnolla :wave:
ite en aio aurojuustosta luopua vaan kuumennan sen ruoan kanssa niin ei pitäis olla mitään ongelmaa :p
Ihanaa kun on pikkupakkanen ja aurinko paistaa ja luntakin oli vähän tullut yön aikana, nyt on jo heti ihanan valoisaa :xmas:
jahas pitää lähtee touhuamaan :wave:
 
Huomenta! Käytin vapaapäivän aamun totaalisesti hyväksi ja heräsin tunti sitten :D

Sydämellinen tervetulohalitus kaikille uusille elomurujen odottajille :hug:

Bella-Lumia: Ite mietiskelin samaa noista "klassisimpien" oireiden puuttumisesta, kun vaan jotain pientä oli silloin tällöin. Eilen, kun napsahti rv 6 käyntiin, niin jo kunnon väsymys ja pahoinvointi alkoi... Oksuun saakka ei oo yökkimiset vielä menneet ja toivottavasti pystyn sen välttäänkin. Olo yltyi kuitenkin niin mahtavaksi, että menin nukkuun jo kympiltä ja nukuin sitten 13 tuntia :D

Pari päivää sitten tuntui myös siltä, että nälkä on koko ajan. Yhdessä päivässä tilanne vaihtui siihen, ettei tee oikein mitään mieli. Kylmää mehua, kylmiä marjoja, kylmää ja kylmää :D Ekan kerran kahvikuppi jäi juomatta tänä aamuna...

daizz: Täällä noista kielletyistä ruoista jotain infoo
[/url]http://www.helistin.fi/?page=3105479&id=8360715 Onko muuten kellään muulla ikäänkuin jatkuvaa pientä päänsärkyä? Mulla on hedaria hirmuisen harvoin ylipäänsä, mutta nyt tuntuu, kuin parin päivän väliajoin tulis aina - sellainen aika laimee, mutta jatkuva jomoilu tuossa silmien yläpuolella... Lähtee taas hetkeksi ja palaa takaisin... Aurinkoista keskiviikkoa pinoon! kaneliomppu ja Elmeri 6+1
 
Heippa!

Jankataans vielä tuota karkausvuosijuttua... mä siis olen laskenut omani ite ensi vuoden kalenterilla =) en siis nettilaskurilla, joten kyllä sen pitäisi oikein olla. Äsken laskin myös nettilaskurilla, ja sama päivä tuli, ja kyllähän siihenkin pitää vuosi aina laittaa, joten kai sinne sit on päivät jotenkin syötetty.

Herättiin pojun kanssa justiin päiväunilta, kohta pitäisi lenkille lähteä, toivon mukaan vähäsen piristyisin, kun olen ihan unenpöpperöinen =)
 
Hih... Ukkokulta soitteli 10 aikaan että on tulossa kotiin, oli tuolloin 15km päässä. Kului yli tunnin eikä ukkoa näkynyt vaan. Meinasin jo soitella perään mutta sitten paukahtikin ovesta sisään mukanaan 2 muovikassillista klementiinejä, päärynöitä, omenoita, kiiwejä... Oli tuonut minulle kaupasta mässäiltävää. :heart: :heart: :heart:

Poikaa odotin aikoinaan lähes alusta asti yksin joten kyllä tuollaista osaa todella arvostaa :heart:


 
Me ajateltiin että kerrottas jouluna vanhemmille. Kavereille vois kertoilla sitten kun sattuu oleen heihin yhteeydessä :saint:Kumminkin lähempänä 12 vkoa. Kautta rantain kyselin yhdelta tutultani että miten meillä nykyään kaupunki järkkää noi ultrat. Sanoi että siinä 3 kk:den kieppeillä ja sitten on se seerumiseulonta. Eipa kai paljon muuta :| Viimeks oli edes 2 ultraa. Mikäs toi 3 kk:den ultra on, onko se rakenneulta vai tehtiinkö se myöhemmin? Eikös np pidä ottaa siinä 3 kk:n paikkeilla? Ajattelin sen käydä yksityisellä, jos neuvola ei sitä tarjoa.
Eilen tuntu semmosta jännää kuplintaa tuolta alavatsasta :heart: Ihan kun hentoja ensi potkuja :heart: Voi että oli ihana tunne :D Ootan sitä ihan hirveästi, kun pampulan alkaa tuntemaan :heart:
 
Tuli sellanen olo että pitää käydä tsekkaamassa kun kerran julkinen puoli ei tarkista vaikka luvattiin kohdunulkoisen jälkeen. Eli se on 28.12 ja ei maksa kuin 65?, luulin että olis paljon enemmän Tampereella :eek: olihan se pakko varata heti! Kummitytön ristiäiset on seuraavana päivänä ja uusivuosikin tulossa. On sitten parempi mieli jos jää kiinni kun tietää että kaikki on hyvin. ja sitten tietää lasketun ajankin tarkemmin kun nyt vähän epäselvä vielä..

Me ajateltiin mummuille kertoa jouluna mutta kavereille sitten myöhemmin.. saa nähdä! Voi että jännittää!
 

Yhteistyössä