ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

4D:stä: me käytiin Helsingissä Felicitas-klinikalla. Kela korvauksen jälkeen maksettavaa jäi 174?. Käynti kesti 45 min. Dvd:n kesto n. 19 min. Eli jos Helsingissä haluaa käydä niin suosittelen tuota klinikkaa ja Tapio Kurkea.

Meillä raskaustodistus ja kela-paperi toimitetaan molemmat töihin. Esimies laittaa ne menemään. Hyvää palvelua:) Ilmeisesti toissapäivänä on paprut lähteny eteenpäin. Ihan sama kumpi pakkaus tulee.

Nyt joogailemaan ja illalla munkkien paistoon, Nam!

Möhkis ja Leppis 25+0 POKSUU!
 
Kirjauduin äsken pankin nettitunnuksilla Kelan palveluun. Siellä luki, että äitiysavustus ja vanhempainrahapäätös on käsitelty eilen ja lähtenyt postiin tänään. Eli saisinkohan jo huomenna äitiyspakkauksen. Aika fiksu palvelu. Näkyi jo kaikki summatkin, minkä kokoista vanhempainrahaa saan minäkin aikana.

Mandy ja nappula 26+2
 
Outiko Joo kyllä kannattaa. Mut kyllä hirvittää jos sitä painoa alkaa nyt sitte tulla reippaasti. Oon kyllä koittanu hedelmiä ja kasviksia syyä "herkutteluun" :LOL: Mut on tää kyllä niin hankalaa ku välillä tulee esim. kahvin jälkeen et lähdempäs tupakille ja sitte huomaan et Ei, en lähdekkään ja sitte saa miettiä et mitä tekis seuraavaks. No kohta 2 tupakitonta päivää takana. On taas huomenna parempi motivaatio ku savuttomien päivien määrä kasvaa. Sanoinki miehelle et ku oon viikon ollu polttamatta niin pakko hemmotella ittee jotenki et sit taas on motivaatiota jatkaa. Se vaan tuumas et aha. :LOL:

Nythän on jo kaks sikainfluenssa epäilyä. Mua ainaki alko vähä hirvittää. Mut ei auta panikoida. Olihan tää ootettavissa et tännekkin leviää joskus.

Mäkin jännään täällä et kumpikohan pakkaus mulle tulee. Kuulin et nyt olis loppunu 08 pakkauksen jako ja alotettu uusien jako mut en oo ihan sata varma. Mä vein sillon 16.4 paperit kelaan ja mulle oli päätös tehty 24.4 eli voi olla mahollista et vanhakin pakkaus saadaan. No samapa tuo on. Pääasia et jompi kumpi tulee.

Mä taas innostuin tilaamaan H&M:ltä vaatteita. Tympäs vaan kun äippävaatteet on melkee kaikki menny tai sitte ei oo kokoja. Tilasin sitte tavallisia paitoja mut vähä isompia ku yleensä. Ja vauvallekki taas tuli tilattua vaatteita. Kyllä mies taas riemastuu :LOL:

Mut nyt ei auta ku lähtee poitsun kans iltapesuille ja sit laittaan iltapalaa ja saaki jo viedä tossa klo: 21 aikaa nukkumaan. Sit saa hetken siivoilla ennenku mies tulee töistä klo:22

äiskä & pikkunen 25+2 & pikku-ukko 1v4kk :heart:
 
Mandy kiinnostais tietää että oliko sulla se vanhempainraha sellasta luokkaa kuin kelan laskurista katottuna? Pelottaa vähän että kuinkahan paljon tulot laskee tuossa äippälomalla.... :/ Mulla pomo sano että ekat kolme kuukautta työnantaja maksaa palkan. mut miten mahtaa sen jälkeen mennä..
Niiin ja tosta äitiyspakkauksesta, oon tahallani venytelly niitä kelan lappujen lähettämisiä että varmasti saisin sen uuden pakkauksen. tykästyin siihen. :)

aniit ja taneli 23+5
 
Aniit Kyllä se vanhempainraha oli aikalailla sen verran kuin kelan laskurista sain. Ja ehkä vähän parempikin. Mua vaan mietityttää tuo verotus. Hakemuksessa luki, että ennakonpidätysprosentti on +2 % nykyisen päälle. Oon maksanut alkuvuodesta tarkoituksella vähän liikaa veroja ja ajatellut päivittää veroprosentin tässä äitiysloman kynnyksellä. Pitääköhän tässä asiassa kääntyä Kelan vai verotoimiston puoleen?

Mandy ja nappula 26+2
 
Minä olen jättänyt äitiysavustushakemuksen jo ajat sitten, mutta päätöstä ei kuulu. Kirjauduin tänään myös aiemmin Kelan sivuille, mutta ei siellä näkynyt mitään muuta kuin "asiakirja saapunut". Ilmeisesti pitkä käsittelyaika? Toivon, että saisin 2009 pakkauksen.
=) Vanhempainraha tulee minulla olemaan suurinpiirtein sama kuin opintorahakin tällä hetkellä. Eli ei paljon juhlita.

Hei, tietääkö kukaan, kerrotaanko Lahdessa kunnallisella puolella (ultrassa) veikkauksia lapsen sukupuolesta? Luin jonkun aloituksen, jossa (oliko) Helsingissä ei oltu kerrottu. Minulla on lääkärineuvolan yhteydessä ensi kuussa ultra, joka on ainut mahdollisuuteni kysyä, minkä merkkinen vauva sieltä tulisi. Niin ja siis Mandy, voitko laittaa minulle synnäriksi PHKS. =) Täällä taisi olla muitakin Lahden suunnalta? Itse en ole synnynnäinen lahtelainen, vaan tuolta kaakon suunnalta.

Nyt pyykkiä laittamaan, oujee. Öitä!

M & Elvis 25+2
 
Mäkin oon tehnyt Kelan nettisivuilla ne hakemukset, mutta ainakaan vielä ei näy päätöksiä, onneks. Jospa se tarkottas sitä, että saisin sen uuden pakkauksen.

Mua ei välttämättä kauheesti nyt vapun seutuvilla täällä näy, koska ollaan täällä anoppilassa ja on kaikkee muutakin tekemistä täällä :)

Mutta oikein mukavaa vappua kaikille, syökää munkkeja ja juokaa simaa :p

outiko 27+0
 
Tikru tässä palailee taas kehiin. Olen ahkerasti lueskellut kuulumisia, mutta kirjoittaminen on jäänyt jostain syystä väliin. Yritän taas aktivoitua kevätauringon voimin B)

Kelan sivuilta kävin kurkkaamassa, että päätökset oli tehty ja kirjeet kulkee nyt postissa. Tulisi se äitiyspakkaus äkkiä, että pääsisi sitä hypistelemään. Veroprosentin muutokset pitää tehdä aina verotoimiston kautta. Tässä Kelan sivuilta kopioitu tarkka ohje;

"Jotta vanhempainpäivärahasta tehtävä ennakonpidätys ei olisi liian pieni tai liian suuri, sinun kannattaa tarkistaa ennakonpidätysprosenttisi. Ennakonpidätysprosentin arvioinnissa voit käyttää verohallinnon veroprosenttilaskuria, joka löytyy osoitteesta www.vero.fi.
Jos päivärasta tehtävä ennakonpidätys on liian suuri, hae muutosverokortti veroviranomaiselta. Prosenttia voi korottaa ilman muutosverokorttia ilmoittamalla kirjallisesti haluamansa pidätysprosentin Kelaan. Muutosverokortti lasketaan koko vuoden tulojen mukaan. Kun haet verovirastosta muutosverokortin päivärahaa varten, ota mukaan tiedot kuluvan vuoden tuloista sekä niistä tehdyistä ennakonpidätyksistä. Jos haet muutosverokortin verkossa, voit ilmoittaa tulo- ja ennakonpidätystiedot palvelussa.
Mikäli muutosverokorttia ei ole toimitettu Kelaan, eikä korkeammasta prosentista ole ilmoitettu kirjallisesti, Kela tekee vanhempainpäivärahasta ennakonpidätyksen tiedossa olevan ennakonpidätysprosentin mukaan.
Kela saa asiakkaan ennakonpidätystiedot sekä hänen etuutta varten hakemansa muutosverokortin suoraan veroviranomaiselta. Toimita itse verokortti Kelaan vain, jos käytät lähdeverokorttia tai portaikkoverokorttia."

Jonkin verran on hankintoja tehty vaunut ja turvakaukalo ostettu uusina, huutonetissä pinnasängystä huuto päällä, kauppojen alennusmyynneistä ja kirppareilta ostettu pikkusia vaatteita (50,56,62 kokoja lähinnä..). Varmuuden vuoksi ostin myös sen uudesta äitiyspakkauksesta puuttuvan vanupuvun. Niitä on kirppareilla hurjasti tarjolla, minä maksoin euron ihan käyttämättömän oloisesta puvusta. Ei hinta päätä huimannut ;) . Hintahaitari oli 1-5? ja ainakin viisi vihreäviirullista oli tarjolla.

Minulla on maanantaina sokerirasitustesti, joten pitää yrittää nauttia kohtuudella tippaleivistä ja simasta, ettei tule ihan hurjat lähtöarvot. Aurinkoista vappua kaikille!

Tikru + Pikkutikru 26+0 POKS!

Ps. Onko täällä muita, joiden massut on saavuttaneet jo universaaliset mittasuhteet?
 
Oltiin eilen 4D-ultrassa Porin Lääkäritalossa. Maksoi n. 200 euroa kelakorvausten jälkeen + käyntimaksu. Oltiin siellä n. tunti, lääkäri oli aivan ihana, teki rakenneultrankin "kaupan päälle", vaikka se oli tehty jo kuukausi sitten ja kaikki ok!

Saatiin n. puolen tunnin dvd mukaan ja metrikaupalla kuvia!! :) Lääkäri varoitteli aluksi, että kaksosista ei ole yleensä helppo saada hyviä kuvia, kun ovat ahtaasti. Siltä aluksi näyttikin, mutta kun suostuivat ottamaan alku-ujostelun jälkeen käpälänsäsa pois nassujensa edestä, saatiin tosi hyviä kuvakulmia ja ihania kuvia!

Meidän Lilliputithan ovat siis epäidenttiset. Vastasivat 1 ja 2 päivän tarkkuudella raskausviikkoja (23+1) ja painoarviot olivat jopa 5g:n tarkkuudella samat!! Kaikki näytti sisäelimien ym suhteen tiitiäisillä hyvältä ja mulla kohdunkaulan pituus (vai mikä se virallisesti on se termi) 5cm eli normaali ja kohdunsuu kiinni.

Ja kaksi poikaa meille näyttäisi olevan tulossa.. ;)

Ultran tehnyt lääkäri on myös Satakunnan Keskussairaalan äitiyspolilla ylilääkärinä ja sanoi, ettei mun tarvitse tulla sinne kuin vasta 4 viikon päästä seuraavan kerran, ellei jotain vaivoja ilmene!

Hauskaa vappua kaikille!! :wave:


 
Moi pitkästä aikaa! :wave:

Synnytysosastolla kävin eilen kun aamulla lorahti housut ihan märäksi ja nesteitä valu pitkin reisiä, lapsivettä se ei onneksi (kuulemma) ollu. Eilinen päivä meni kuitenkin panikoimiseen ja nyt on ihan semmonen olo että voisko v*ttu tapahtua mullekki joskus jotain hyvää?? Mä oon oksentanu 3-4 kuukautta ja maannu sängyn pohjalla, tuskin edes eläny. Nyt sain lääkäriltä ohjeen ottaa rauhallisesti koska kohdunkaula pehmentyny ja sitä täytyy mennä parin viikon päästä näyttään sairaalaan. Neuvola tänään ja sieltä saan sokerirasituksen tulokset jossa kävin tiistaina, tiedän jo valmiiksi että niin narahti taas. Ja helvetin kela, tein kotihoidontuen tarkastushakemuksen ensimmäisen kerran JOULUKUUS enkä edellenkää saa täyttä rahaa koska ne pyytää meitä toimittaan puolison palkkatulot jotka sinne raahattu MAALISKUUS!!! Saanko mä edes edellisiä rahoja sieltä pois ku pitäis jo ruveta uskaltaan lähettää äitiysloma hakemuksia?

Kiitos jos joku jakso lukee, nyt tulee kyllä itku. Taas vaihteeksi.

mamika & turo 24+4
 
mamika tuli ihan pahamieli sun puolesta. Otahan nyt rauhallisesti että jaksat loppuun asti. Onneksi ei vielä ollut lapsivettä. Raha-asiat on kaikkein pahimpia stressin aiheuttajia. Toivottasti saat ne pian selviksi. :hug:

Lilliputit kuulostipa ihanalta teidän ultrakokemus. Onnea pojista! :heart:

Oma napa: Mun maha on kyllä mun mielestä kasvanut mutta ei se vieläkään kauhean iso ole. Ei siis mun mielestä ole muiden elokuussa vauvan saavien kanssa samaa luokkaa. No ensi viikolla on neuvolalääkäri joten pääsee taas mitattavaksi. Vauva kuitenkin pitää niin kovaa meteliä itsestään etten osaa olla huolissani. Mä olen nyt innostunut vaatteiden ostosta. Muita hankintoja ei vielä ole. Pikkuhiljaa! =)

Nyt kauppaan ja sitten hommiin! Ihana aurinkoinen päivä tulossa! B)

Hyvää vappua kaikille!

Päksäkkä 25+2
 
Laitoin tänään kelan etuudet -hakemukset menemään netissä, en aio ottaa äitiyspakkausta, eikä me tarvita juurikaan mitään hankintoja vauvalle tehdä kun ihan kaikkea tuntuu olevan jo valmiina.

Yöllä herään aina tasan neljältä pissalle, se on vähän ikävää.. Kun muutenkin pienet meillä herättelee ja sit vielä tämä pissarumba joka yö. Alkaapa tuohon tottua. Mut hassua tosiaan se, että se on aina minuutilleen neljältä. :D Minulla taitaa olla sisäinen herätyskello masussa.
 
mamika: :hug: :hug: Toi on kyllä ihan p:stä kun joutuu odottelemaan jotain niin simppeliä kuin kotihoidontuki. Mutta Kela on Kela, itellä oli vähän lyhyempi odotusaika, mutta ihan perusjatkohakemus ilman lisäosia otti niiltä 1,5kk. Että se oli sitten nopeaa toimintaa niiltä.
Mun kohdalla ei siellä ole mitään päätöksiä, että saapi nähdä koska tulee kun laput jätetty kolmisen viikoa sitten. Eipä niin kiire ole, kun saan palkkaa sen 3kk ja en ota pakkausta.

Lilliputit: Onnittelut ultrakuulumisista! :heart:

Järkyttävän hintaisia 4D-ultria! :eek: Meidän maksoi 105? ja olisi ollut 130? mutta, ei saatu kasvokuvaa, joka laski hintaa. Tosin mua ei niin haitannut vaikkei saatukaan, ei onnistunut esikoisestakaan aikanaan.

Tikru70 täällä yksi jonka maha on ISO... Musta alkaa tuntua että samaa kokoa se oli esikoisesta ihan loppumetreillä...

Hyvää Vappua kaikille! :wave: :xmas: :D
 
Mä laitoin kelan paprut eteenpäin jo kolme viikkoa sitten, tänään kysyin sairaskassasta että kuinka kauan siinä äippäpakkauksen tulemisessa normaalisti kestää, muuten en varmaan olisi kysellyt mutta meillä on tuo posti töppäillyt aiemmin niin halusin varmistaa että kaikki ok. NO, päätös aitiysavustuksesta oli tehty eilen ja pakkaus tulee siis ensi viikolla, JEEEEEEE!!!! :D :D Jänskättää kumpi pakkaus tulee, vaikka mulle käy kyllä kumpi vaan! Nyt täytyy valmistella vielä isyyspakkaus niin saan antaa sen miehelle samana päivänä kun äippäpakkaus tulee =)

Kun nyt työpäivä menisi nopsaan niin pääsisi vähän huilimaan muutamaksi päiväksi, ihana ilma ja leijonatkin jälleen huomenna vauhdissa! =) Hieman väsyttänyt tänään kun tietysti piti eilenkin valvoa peliä katsomassa, mutta huikea peli oli, kyllä kannatti valvoa!! :D

Iloista vappua kaikille!B)

Jeppis & Pikku-papu 25+5
 
En mä sitten kuitenkaan malttanut pysytellä täältä pois ;)

Tikru70:
Ps. Onko täällä muita, joiden massut on saavuttaneet jo universaaliset mittasuhteet?
kyllä alkaa olla jo aikamoinen pallo eikä tätä voi olla huomaamatta :D Miehen isäkin tuossa aamulla kehui, että ompas mulla kauniin pyöreä maha :D

Lilliputit-80 Oih, onnea paljon pojista =)

mamika Kuulostaa tosi kurjalta :/ Jaksamisia!

Ihanaa, kun on noin lämmintä ja aurinkoista. Illalla pääsee grillaamaan makkaraa ja maissia. ne on mun suurinta herkkua :p Niin ja tottakai simaa ja munkkia. Sitten illalla lähdetään keskustaan juhlimaan vappua.

Ihana huomata miten vauvalle on kehittynyt jo ihan selvä päivärytmi. Oon uskaltautunut taas juomaan pari kuppia kahvia päivittäin ja tehnyt sellasen havainnon että lapsi on huomattavasti vilkkaampi aina sen kahvin juomisen jälkeen. Kofeiini ilmeisesti vaikuttaa. Silläpä olenkin miettinyt et viittiikö sitä ees juoda..

Oikein ihanaista vappua kaikille :flower:

outiko 27+1
 
Heipä Hei taas kaikille pitkästä aikaa. Kerrotaanpa taas täältäki kuulumisia pitkän tauon jälkeen. Elikkäs ultrasssa käytiin tuossa pari viikkoa sitten ja kaikki näytti olevan kunnossa. Sukupuolikin näkyi kuulemma, mutta emme halua sitä tietää etukäteen.

Kaikille voimia joilla raskaus on tuonut ylimääräsiä selkäkipuja yms. yms. Itse en onneksi ole vielä joutunut kärsimään mitään kipuja.

Mun mielestä se äitiyspakkaus 2009 on aivan ihana, harmi ku ite nyt joudutaan jättään se välistä ku meillä on aivan hirveästi noita vauvanvaatteita. Eikä se 140? tosiaankaan vedä vertoja tuolle pakkaukselle.

Täytyy nyt lopetella, lähtään esikoisen kans kaupunkiin katteleen kesäkenkiä ja ostaan kaikkee vappu/synttäri tilipehööriä. Meidän esikoimme täyttää sunnuntaina 3v, kauhee ku menee nopeasti tää aika =)

Hauskaa vappua kaikille!!!

Äiti84 ja "piipero" 22+0
 

Yhteistyössä