** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

Mikä on gojimarja? Ikinä kuullukaan...:ashamed: Ja hienoa Miuski et sait syötyä :) Mä pystyin äsken piiitkästä pitkästä aikaa tekemään itse ruokaa! Eikä tehny ees pahaa! Oliskohan tää pahoinvointi vihdoin vähän hellittämässä? Ainakin tänään on ollu hiukan parempi päivä, vaikka oonkin ihan täysin flunssassa. Pää on ihan täysin tukossa.

Mitä ihmettä mun nyt pitikään kommentoida...äh. Mua jännittää ihan älyttömästi se viikon päästä oleva ultra...Jotenkin vaan on ihan sellanen olo et sieltä tulee huonoja uutisia :( Pitäis vaan luottaa et kaikki on hyvin mut... pah.

Mahaa ei vieläkään ole ollenkaan. Esikoisen odotusaikana olin tosi yllättyny että oikeasti raskaus alkaa näkyä niin myöhään, puolenvälin jälkeen! Nyt siis tiedän sen jo, mutta silti olis kiva jos tässä vähitellen jotain alkais näkymään kun porukat jo kaikki tietää tästä :) Ei voinu salailla, niin huono olo on koko ajan. Tai siis oli, nyt luulen et on menossa parempaan suuntaan :)

hemari 10+2
 
Huh huh tätä sekamelskaa... no tätä se muutto on.
En saanut vieläkään neuvolaa varattua, oli numerot muuttuneet ja päivät jolloin voi ajan varata. Tää Leivonmäki kun on liittynyt Joutsan kuntaan ja sain sen käsityksen, et nyt vasta ois kaikki terveyspalvelut siirtyneet sinne.. no ehkä huomenna selviää jotain.. joka tapauksessa jonnekkin pitää aika jo saada kun viikkoja 9+3 tänään, eikös sitä ennen 12vkoa pidä siellä käydä? en enää ees muista..

Olo ollut eilen ja tänään suht normaali, jotenkin uskomatonta. Pystyin tänään auttaa miestä jopa ruoan laitossa, jee.. ja asioillakin pääsin käymään.. ehkä se elämä vielä voittaa.. Voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville, se on tuskaa..

Niin joo ja farkutkin sain jopa jalkaan, maha ei siis enää niin kipeä. Lihonnut kylläkin olen :( mutta ehkä se tästä tasoittuu kun pystyy syömään normiruokaa, kaikenmaailman herkkujen tilalla..

Mieskin tuntui olevan onnellinen, kun sanoin että olo alkaa olee parempi.. raukka joutunu kuukauden hoitaa kaikki asiat kun mä olen pääasiassa vaan maannu ja valittanu oloani :ashamed:

Neuvolaan mies varmaan tulee mukaan jos vaan pääsee.. ja synnytykseen näillä näkymin.. Sanoi jossain vaiheessa ettei tiedä tuleeko, kun on kerran ollut (ollaan siis uusperhe mulla kaks lasta ennestään, hänellä yksi) ettei siinä mitään erilaista ole.. otin siitä vähän nokkiini *hormoonit* ;) ja sanoin että ole sitten tulematta jos ei kiinnosta.. mutta jälkeenpäin on puhunut kyllä että tulee. Katsellaan sitä sitten lähempänä.
Kaksi kertaa on ollut ultrassa mukana, kävin siis ihan alussa, kun viimeksi oli vaan tyhjä sikiöpussi, niin varmistamassa että siellä on jotain.. ja sitten joulun jälkeen olin vuotojen ja kipujen takia.. silloin kaikki oli kunnossa, kohdun ulkopuolella oli pari "hyytymää" tms. mitkä sitten todennäköisesti siellä vuosivat. Mutta siis halusi tulla mukaan, että on kai se sitten kuitenkin innostunut, vaikka coolia esittääkin ;) ja tosiaan silloin kun vuoto alkoi, oltiin molemmat ihan paniikissa ja itkettiinkin yhdessä, oltiin niin varmoja että sieltä se nyt tulee ulos.. että välittäähän se.. :)

Jaahas, mä lähden taas tonne tavaroiden keskelle miettii mitä mihinkin laittais, huoh..

Elzu 9+3
 
Tuli mieleen pitäiskö meidänkin laittaa tuonne etusivulle, jos on tyttö- tai poikaolo?
Kiva katsoa sitten kuinka monella elokuussa arvaukset meni oikein ! =)

Jos laitetaan, minulle voi laittaa poikaolon ! ( vaikka toisaalta toivoisin toista tyttöä, mutta nyt tuntuu että poika sieltä tulee :) )
 
Tuosta pahoinvoinnista kärsitään täälläkin aina vaan enemmän ja enemmän! On se prkl ku sanotaan että pitäisi syödä pieniä annoksia jo ennenku se olo ehtii tulla mut sit ku se on melkein koko ajan päällä niin arvatkaapas kuinka paljon ruoka tai mikään menee kurkusta alas?? ja ku sit pitäis vielä töitäki ehtiä tekemään, ei voi olla koko ajan syömässä pieniä annoksia..:confused:
Juurikin tässä sain syötyä ensimmäisen annoksen tänään loppuun asti, toivottavasti siitä olisi apua iltaan ja yöhön jotka on mulle pahoja myös, yöllä pakko nousta ainakin kerran vessaan niin sit ei muu auta ku alkaa ottaa taas pientä yöpalaa ku on niin kauhea olo taas ku yrität jatkaa unia... Voi että mä niin toivon että tästä kärsimyksestä sitten elokuussa tulisi palkinnoksi se kauan toivottu esikoinen :)

Itselläni tuntuu vaihtelevan päivittäin noi mielihalut, eilen teki tuhottomasti mieli turkinpippureita joita en ole ostanut eläessäni kuin varmaan pari pussia, tänään iski himo tunkea kauhea määrä herkkusieniä ruokaan joita en myöskään usein harrasta...suklaa ja muut makeat herkut ovat täyttä ällöä! ei pysty edes ajattelee ilman et tulis yökötys... sinänsä ei varmaan mikään huono homma ole tuo! Toissapäivänä koirien kuivamuona tuoksui ihanalle:rolleyes:

Mulla meinas kans viime yöstä tulla uneton ku varasin ensi maanantaille ajan yksityiselle ultraan, sitä vaan toivoo että tällä kertaa kaikki olisikin hyvin, viimeksi np-ultrassa keväällä kun ei ollutkaan kaveri elossa enää niin ei sitä varmaan ihan rennoin mielin osaa sinne enää mennä... varmaan menee kaikki aika etukäteen miettiessä tulevaa ultraa...

Jos synnärille asti pääsemme niin kylläpähän luulisin tuon miehen haluavan mukaan tulla, on esikoinen hänelle myös niin enpä sitä varmasti aio kyllä häneltä kieltääkään jos haluaa tulla. Eikä ainakaan tällä hetkellä ole mielessä mitään syytä miksi en häntä sinne haluaisi mukaan... Aika näyttää...

Minttu 7+6 (huomenna alkaa 9.viikko :heart:)
 
Oikein ihanat uudenvuoden alut jokaiselle ja tuokoon tämä vuosi tullessaan paljon vauvan tuoksuja :heart:

majj, toi tyttö/poika juttu on tosi hyvä idea ja mulla on ehdottomasti poikatunne :D

Mulla kaksi vanhinta lasta on poikaa ja niiden raskaudet oli niiiiiin erilaiset verrattuna pari vuotta sitten tyttö raskauteen =) Voihan se olla et kuvittelen vaan ja se on niin monta kertaa kait todistettu ettei mitään varmoja merkkejä voi olla suuntaan tai toiseen...no tiedä häntä mut kuitenkin mulla pojista oli huono olo suurinpiirtein 24h ja väsytti, tytöstä olin elämäni kunnossa ja söin söin ja söin...pojista sain vain muutaman extra paino kilon ja tytöstä sitten reilun 20kg :LOL: ja nimenomaan kaikkea makeeta siis ihan mielettömät määrät kaikkea hyvää pojista enemmänkin suolaista ja aika kohtuudella...en muista mitään suurempia himoja olleen...paitsi jäät...murskatut jäät ja mehujäät :p

Nyt on jälleen ympäri vuorokauden väsymys ja huono olo eikä makea maistu ei sitten yhtään :x ja mitään suurempia himoja ei oo ainakaan vielä tullut...paitsi ehkä, mandariinit, mehukeitot, jäätelö, viinirypäleet jne :whistle:

Onnittelut kaikille muuten hyvistä ultra ja neuvola kuulumisista ja tsemppiä niihin meneville =)

Mun tekis kans tosi paljon mieli ostaa se kotidoppler...mut mietin kans et mitäs sit kun ääniä ei saakkaan välillä kuuluviin...oon aika herkästi huolestuvaa sorttia ja meneekö sitten yöunet suotta mokoman laitteen vuoksi :ashamed:

Mutta nyt mehukeitolle... ;)

 
Viimeksi muokattu:
Tänään käyty labrassa antaan 3 putkea verta, perus jutut + sikiöseula. Sit tulee sairaalasta kutsu nt ultraan ihan lähiaikoina. Neuvolalääkäri on 17.1.
Sokerirasituskoe myös joskus rv 16 paikkeilla. Mulla kolmessa aiksemmassa raskaudessa ollut kaikissa paastoarvo yhden kymmenyksen koholla, eli jos piti olla 4.8, niin ollu 4.9. kaikkien kolmen aikana siis olen joutunut sokereita mittaileen, mutta kaikki mittaukset olleet erinomaisia ihan ruokavaliolla siis pärjätty. Ikävä vaan jos yksikin arvo heittää niin joutuu vauva synnyttyään 2vrk:n sokeriseurantaan, pieneltä mitataan sokeri 3-4 tunninn välein yötäpäivää.

Minttu81 Tuosta ku sanoit, et koiran kuivamuona haisi hyvälle niin mä olen haistellut meidän kissanruokaa, että haiseepa ihanalle, varsinkin ne purkit hyytelössä.

Kolmen pojan jälkeen mulla olis nyt tyttöolo Tämmöstä aaltoilevaa kokopäivän kestävää huonoa oloa ei ole ennen ollut, myös mun naama ja hiukset on rasvaa täynnä, vaikka muutoin melkolailla kuiva iho. Finnejä ei ole koskaan ollut, paitsi nyt näkyy olevan.
 
Voi tänne on tullut paljo asiaa!! sori en jaksa ees lukee kaikkee :D Turvottaa,tissejä nipistelee,kuvottaa päivittäin mut ei "onneks" tarvi laatata #koputtaa puuta# :LOL: kylmä mulla edelleen usein.Toi toppi juttu muuten hyvä idis,masutuubin sijaan mistä on olut puhetta.Mulla eka neuvola aika on 17.1 klo 9.15,oi ihanaa :heart: Tänään on viikko 7+5 meijän peeni iltatähti!
hehee "toivottavasti" yks vaan,näin viime yönä unta et saatiin NELOSET(4 peentä vaavia) Huhu ois siinä työtä hurjasti! toisaalta ois ihana saada kaksoset,mut en siltikään tiedä miten sitä jaksas(mun tätillä on ollu kaksoissisko,mut se on kuollut,en tiedä mihin mut kuitenki..)en ikinä ees nähny....saa nähä miten tota jaksaa mennä jumppaan kuudeksi :D
Mulla on tyttöolo enempi.
 
Viimeksi muokattu:
siitä tyttö/poikaolosta, ei tosiaan ole aiempaa kokemusta mut jos noita oireita miettii mitä jossain palstoilla on ollut niin sit mulla on se poikaolo ei finnejä, säärikarvat kasvaa kyllä, ovulaatio oli jo tapahtunut muutama tunti ennen pupuilua (poikasiittiöt kuulemma eivät pitkään elele), tekee mieli vain kotiruokaa enimmäkseen silloin ku ei ole kaamea olo, vatsan turvotus lähtee alhaalta päin! yms kyllähän näitä maailma on pullollaan ja salaa hiljaa poikaa jostain syystä toivoisin mutta jos nyt vain lähdetään siitä että terve lapsi tulisi jos on tullakseen...
 
Täällä oli tänä aamuna ensimmäistä kertaa vähän pientä ällötystä/ ahdistusta ilmassa. Piti hitaasti miettien syödä leipaa, kun ei ollut ihan varma maistuuko vai ei ja sit tuntu töissä ahdistavan kuumalta, joten oli pakko ottaa pitkähihainen pois ettei olis alkanu heikottaa... Ja viime yönä nukuin kuitenki ihan hyvin, ainut että valvoin aika myöhään, joten se voi kyllä sit johtua siitäki.

Himoruoista on ollu puhetta täällä... No mulla ei oikeestaan oo mitään kovin selkeetä vielä tullut, muuta kuin tuoremehu on sellanen, mitä ilman ei aamu lähde käyntiin. Ja sit kaikki suolanen ruoka, makea ei myöskään täällä suunnalla oikein maistu. Ja hedelmät on ollu hyviä välipaloja. Suolakurkkua oon inhonnu aina, eikä vielä ainakaan oo siihen tullu mitään yllätyshimoa :D

Noista Maitsu83 kaksospuheista tuli muuten mieleen, että valettiin uutena vuotena tinaa ja saatiin miehen kanssa kumpikin ihan saman näköset "munapäät" ja mietittiin, että kait se sitte vauvaa tarkotti ja olisko kaksoset tulossa. Sit mies valo huvin vuoksi vielä toisenki tinan itelleen ja siitä tuli vielä kolmas täsmälleen saman näkönen "munapää" :D ja siihen jo laitoin stopin, että nyt et enää yhtään enempää vala, että nelosia en ainakaan ala heti ekana synnyttämään :D Saas nähdä nyt sitte, että montako pikkuista tuolla uumenissa majailee, kun ultraan päästään. Kyllä se yksikin riittäisi.
 
Voe väsymys taas. Olikos tässä pinossa joku joka kärsii alaselkäkivusta. Mulla on tuo oikea alaselkä ja pakara ihan jumissa jo nyt. Aikaisemmissa odotuksissa ei mitään tuollasta vasta kuin loppuodotuksessa. Jotenkin mä en pysty nauttimaan tästä odotuksesta nyt yhtään. Soittelin nyt neuvolaan, etteihän enteile sitä kohdunulkoista. Oli sitä mieltä, että koska vatsakipua ei ole yhtään sopisi paremmin selkäkivuksi. Istuminen on tosi hankalaa, mun mielestä tää on vähän kuin issias vaivaa. PAnadol 1g ei auttanut mitään (muuta mä en uskalla ottaa). MAsulla onneksi ei tunnu mitään se puoli elelee omaa elämäänsä. TUo pakaran seutu ja alaselän lihas on ihan jumissa. Mä luulen, että suurin syy tähän on tuo perhepeti, meillä lapset kuumeessa ja on nukkunut meidän välissä minä ihan vintturalla. Asiaa ei auta yhtään aikaisemmin tänävuonna sairastettu vyöruusu ja sen tuoma hermosärky (josta tämäkin saattaa johtua). Ja aamupäivät menee sellaisessa krapulassa, että ei meina selvitä. TUlis edes yrjö pihalle, mutta ei. Etoo vain. Että vali vali vain täältä suunnalta.

Kotidoppleria mä joskus mietin, mutta mä luulen, että olkoon. Lisää vain turhaan pelkoa, jos ei saa ääniä kuuluviin. Neuvla ja Äippäpoli sais musta ikuisen riesan jos sellaisen hankkisin. :D

Muuttuiko muuten muilla tuo laskettuaika neuvolan laskurilla? Meillä tuli päivän taaksepäin, niinkuin aikaisemmissa odotuksissa. Ilmeisesti johtunee tuosta effica tietojärjestelmästä. Annetaan kuitenkin olla tuo 31.8 muutetaan sitten jos/kun ultra siirtää laskettua eteenpäin.

Meillä on poikia kaks ensimmäistä ja kyllä nuo odotukset meni aika lailla samaan malliin. Nyt on alkanut pahoinvointi aikaisemmin ja kovempana, mutta voi olla, että aika kultaa muistot. Kyllähän sitä vähän tyttöä toivon, mutta sama se on kumpi sieltä tulee. Kunhan vain tulee :heart:. Isännälle sanoin, eilen, että onkohan tää nyt tyttö kun on niin kaikenlaista vaivaa. Mutta poika fiilis on kyllä pääasiassa.

Leo rv5+5
 
Mulla on toisaalta tyttöfiilis,mut en uskalla niin ajatella,ainakaan ääneen ;) Uskon kuitenki, et poika sieltä tulee,kun kaks aiempaankin on ollu poikia..Naama ja muukin iho mul on tosi huonossa kunnossa nyt,vaikka yleensä ollu tosi hyvässä kunnossa, ei finnejä tms. Hiukset rasvottuu tosi nopeeta myös. Mielitekoja ei oo ihmeemmin ollu, poikia odottaessa teki mieli kaikkee raikasta. Pahoinvointia on ollu ehkä enemmän ko aiemmin,mut voi johtua myös sokereiden viskomisesta. Oksennellu pahasti en ole missään raskaudessa. Tässä yökkiny eniten mitä missää...Voi olla et jos maltetaan,ei kysytä sukupuolta ollenkaan tällä kertaa :)
 
Jospa huomenna vihdoin ja viimein saisin kuulla jo sydänäänetkin.. Ultraan pyysi se neuvolan täti uudestaan,kun se ei viimeks niitä saanu kuulumaan.. Miten malttaa oottaa huomiseen klo 12 :D

Nyt vähän hassumpi gallup kysymys.. Jos kuuntelee siis paljon musiikkia,niin yleensä joka tunnetilalle on ne omat musiikkinsa.. Minkä kappaleen/kappaleiden sanositte kuvaavan tämän hetkistä olotilaa? Tai tunnetta,tai mitä tahansa..

Mulla on System of a down:in A.D.D... Ei niin lyriikoista vaan sen takia,kun väliin on rauhallisempaa ja välillä yltyy ja siitä vielä kiihtyy :D
 
Hyvää Uutta Vuotta 2011 kaikille! Kiitos Miuski uudesta pinosta!

Ihanan paljon tekstiä tullut, vaikka menikin koko päivä lueskellessa tän arjen keskellä.

Miehen mukana oleminen, meillä isäntä osallistuu niin neuvola kuin ultrakäynneille sekä synnytykseen mikäli vain pääsee. Tekee yövuoroa niin osallistuminen vähän vaihtelee. Esikoisen odotuksessa taisi 3 kertaa (neuvolakäyntejä) lukuunottamatta osallistua kaikkiin, jopa perhevalmennukseen. Ultrassa haluan isännän tai jonkun tukihenkilön olevan paikalla, jos tulee huonoja uutisia sittenkin. Nyt ekaan ultraan isäntä pääsee, koska on vapaalla. Ja kesäloma häneltä ajoitetaan lasketun ajan tienoille, niinkuin esikoisenkin aikaan. Synnytykseen pääsee lähtemään töistä kesken, mutta tuleminen kestää. No esikoisen synnytys oli hyvin hyvin pitkä, joten luulen että ei nytkään millään alle 6h synnytyksellä päästä, joten eiköhän ehi paikalle ;) Mutta varuilta valkataan pari henkilöä (esim. äiti,sisko yms) jotka on myös valmiudessa tulemaan synnärille kun synnytys alkaa. Koska mähän en halua olla siellä yksin ! :D
Ja isäntä kyllä haluaa ollakin mukana, vaikka väittääkin esikoisen syntymää "hieman traumaattiseksi" kokemukseksi, vaikka ei sitten kuitenkaan olisi millään suostunut jäämään pois ;) Miehet, miehet! :LOL:

Suolakurkuista Yäk, täällä kans yks joka tilaa hampurilaisen AINA ilman suolakurkkua. Eikä niitä tee edes nytten raskaana ollessaankaan ees mieli.
Himoista Kalaa, kalaa ja kermaviiliä! Mustikkajogurttia saa aamuisin upotettua vaikka 5 pikkupurkkia. Ruisleipä ja kurkku. Ekassa odotuksessa tais tässä vaiheessa tehä mieli vaan sitruksia ja happamia juttuja.
Syöminen koko ajan nälkä, ihan tajutonta. Jos tulee syötyä tavallista ruokaa sellanen normiannos, niin sitten on pakko 2 min olla pitkällään tai tulee tunne että kaikki lentää kaaressa. Eli pieniä annoksia pitkin päivää ja PALJON! Ei oo kiva koko aikaa mutustaa jotain, kun esikoinenkin tuijottaa silmät suurena jos vaikka hänkin sais, ja eihän hän (kohta 8kk) tietty voi saada aina myös, etenkään kun haluais samaa mitä äiti mutustaa. Oonkin sitten kuorinu porkkanoita, kurkkua tikuiksi yms että esikoinenkin sais mutustaa. Tuleepahan mutusteltua terveellisemmin, kun pitää ajatella tuon esikoisen ruokien mukaan mitä mutustaa :D Isäntä naureskelee meille, kun yhdessä mätetään esikoisen kanssa nuita kasvisherkkuja suuhun.

Poika/tyttöoloista mulla on vahva tunne, että tulis tyttö. Isäntä haluaa vakaasti uskoa, että poika tulee. Esikoisen odotuksessa mulla oli vahva poikaolo, näin untakin useasti että punatukkainen poika tulee :D No tyttö tuli silti, eikä tullu punaista tukkaa ;) Meiän äitinäitin puolen suku on vahvasti tyttövoittoista, siks myös uskon että tyttöjä meille vaan siunaantuu. Samanlaisen oloista tää alkuraskaus kuin esikoisen odotuksessakin, joten tyttöolon voi mulle merkata. Me otetaan kyllä ultrassa tällä kertaa selvää sukupuolesta jos vaan näkyy (esikoisen kohdalla jännitettiin loppuun asti), joten katsotaan miten käy veikkauksen ! :)

Hemari mä oon ainakin ymmärtänyt että ne ei edes odotustiloihin toivo lapsia otettavaks mukaan, saati sitten tutkimushuoneeseen. Toisaalta ymmärrän ja toisaalta en, koska onhan tilanteita kun ei saa lasta hoitoon, niin mihin sen lapsen sitten tunkee ultran ajaksi?! Me viedään esikoinen jo edeltävänä iltana mummille, kun meillä ultra heti klo 8 aamusta, ja haetaan kotiin sitten ultran jälkeen.

Närästys on toistaseks aika hyvin pysynyt poissa, mutta tässä puolen viikon aikana on pikkuhiljaa aina välillä ruuan jälkeen tuntunu poltetta. Esikoisen odotuksessa närästys oli aivan KAMALAA, Rennietä meni pakettitolkulla! Laskettiin isännän kanssa että tais mennä 400 rennie tablettia koko aikana. Monta meni päivittäin, etenkin puolen välin jälkeen se vasta alkoikin närästämään. Nyt niiiiin toivon, että pysyis pois. Mulla ei auttanut ruokien kyttääminen, närästi söi mitä tahansa taikka ei syönyt. En edes lähtenyt pyytämään mitään muuta valmistetta, koska Rennie auttoi kuitenkin. Ennen esikoista mua närästi kans sillon tällön, se oli kausiluonteista, toki join paljon kahvia ja poltin tupakkaa. Raskauden jälkeen mua ei oikeestaan edes ole närästänyt kunnolla. Joten ei tarttis nyttenkään :cool:

Tuplavaunuja oon katellu silmä vääränä netistä. Ei vaan tunnu oikeen mikään miellyttävän silmää.. Pakko on sellaset hommata, kun esikoinen on niin pieni vielä kun pikkukakkonen tulee, ei välttämättä edes kävele kunnolla vielä silloin. Tahtoisin kovasti kokemuksia erilaisista tupla/sisarvaunuista, jos joltain löytyy kokemuksia..?

Omaa napaa täällä edelleen aika vähä oireista,tänään on eka päivä pitkästä aikaa kun ei väsyttänyt NIIN paljoa, eilen oli kyllä kamala olo, melkein migreeni! Onneks isäntä oli vapaalla, joten hoiti suht kiitettävästi esikoista ja mä sain nukkua pitkin päivää. Tänään en oo ees nukkunu päikkäreitä, ja sehän kostautuu tässä illassa. Väsyttää paljon aikasemmin, esim. just nyt :D Ja esikoinen menee klo22 aikaan vasta unille, toivottavasti hyvä yö. Viime yönä heräs huutamaan vähän väliä klo00-3 välin. Sitten mä kaappasin viereeni nukkumaan ja nukkuikin aamuun asti oikein hyvin. Kaipa se oli jotain äitivajetta, kun en ollu oikeen läsnä kokopäivänä huonon voinnin takia.
Menin sit kattoo yks päivä 45min spesiaaliohjelman kuutosvauvoista. Tulipahan linssit kostutettua, niin pieniä ! Ja samalla kauhunkuvia maalattua yöuniin, niillä meni sellaset 200vaippaa viikossa, reilu 70 pulloa päivässä korviketta.. Meillä nyt ei oo suvussa moniraskauksia, yks on äidinisän puolelta, joten kaksosetkin tuntuu aika mahdottomalta. Tosin eihän sitä koskaan tiedä, joten sitäkin tässä jännätään sinne ultraan. :heart: Noh 21 päivää vielä ;) isäntä ehdotti että jos ottais suklaakalenterin esille, niin siitä vois laskea päiviä :LOL:

Mutta nytten iltapuuron keittoon! Kaikille hyviä vointeja, toivottavasti pahat olot pian helpottais jokaisen kohdalla! :)

Miikulainen, Tirppa-neiti kohta 8kk ja Tirlittantoukka 7+5/8+6? :heart:
 
Taiska87 kyselit tän hetkisen olon biisiä. Mulla soi päässä Mariska&Pahat sudet - Suloinen myrkynkeittäjä, Volbeat - Fallen ja Pmmp - viimeinen valitusvirsi. Jokainen soundi kuvaa omalla tavallaan mun oloa, tää niin heittelee :) Mutta nuo kipaleet soi tikultakin autossa, helpottaa tätä väsynyttä oloa.
 
Iltaa äidit!
Mä olin tänään verikokeissa, eli se seula ja pari muuta testiä, mitä eläimet levittää kuten se toksoplasmoosi, kun teen niin paljon vapaaehtoistöitä eläinten parissa ja itseltäkin niitä löytyy, niin otettiin nyt sitten samassa. Muuten en kai olisi koko seulaan mennyt kun en ole ennenkään ollut. Mutta oli kyllä tosi kamala näytteenottaja! Voi perkule kun satutti! Otettiin 6 putkiloa verta ja joka kerta kun vaihtoi putken, työnsi sen neulan syvemmälle suoneen. Ja mä itkua väänsin kun sattu niin pirusti! Nyt koko kädentaive sininen ja kosketusarka!
Isän osallistumisesta: On ollut mukana edellisissä synnytyksissä ja on tässäkin, jos vain mahdollista. Ultrissa on myös ollut mukana, ja tästäkin ollaan jo kahdesti käyty yhdessä ultrassa, viime kerralla oli lapsetkin mukana. Myös nt-ultraan 11.1 tulee mies ja esikoinen mukaan, kuopus on sopivasti kerhossa.
mieliteoista: esikoisen odotusaikana teki mieli suolakurkkuja, kuopuksen ei mitään erikoista eikä nytkään. Päin vastoin, jokapäiväinen "taistelu" että saa edes vähän syötyä. Huono olo vaivaa edelleen ja ruokahalut ihan nollassa. Lähinnä hedelmiä ja kasviksia syön.
Poika/tyttöoloista: Kaksi tyttöä minulla siis jo on. Niiden raskaudet ovat olleet tosi helppoja, ei paljon vaivoja, ei edes alussa pahoinvointia. Vain närästystä ollut. Nyt ihan erilainen raskaus! Pahoinvointia 24/7, kaikki yököttää, iho kukkii, hiukset voi huonosti, väsyttää, maha kramppaa, ummetusta... Kaikkea muuta paitsi närästystä! :confused: Siitä on monet päätellyt, että nyt tulee poika, mieskin on puhunut pojasta... Itse en ihan näin usko.... Tosin näin molemmista tytöistä unta, että saan tytön, nyt olen nähnyt unia vain pojasta. Toiveista se ei ainakaan johdu, koska kovasti tyttöä odotan. Mutta poika aivan yhtä tervetullut ja rakastettu tietysti. Kai olen vaan niin "tottunut" tyttöihin, että ei osaa ajatella odottavansa kuin tyttöä. ;) Sukupuolella ei ole meille mitään merkitystä eikä sitä luultavasti selvitetä etukäteen. Kunhan vaan saamme terveen vauvan syliimme! :heart:
Leo81: Mulla on samanlaisia kipuja, varsinkin iltaisin. Olenkin niitä ihmetellyt. Tosiaan ihan kun jotain iskiaskipua... : / Toivottavasti menee ohi eikä pahene...
Nyt tytöille iltapalaa ja nukkumaan!
Neamma ja masukki 10+5
 
Ultra takana ja sieltä löytyi kui löytyikin selvä syke.:heart: alkion koko vastasi suunnilleen viikkoja 7+4.
mä oon varmaan jotenkin typerä,kun musta tuntu tosi pahalta kun ultraaja sanoi,että raskaus on todennäköisesti alkanut kaksoisraskautena,kun kohdusta löytyi nestekertymää ja sen viereltä toinen ruskuaispussi..:( Toista sykettä tai alkiota ei kuitenkaan löytynyt.
nyt pakko mennä nukkumaan.
Niin ja mulla on ihan poikaolo kaks edellistä ollu poikia ja mulla molemmissa raskauksissa kasvanu pari viiksikarvaa.:D onneks vaaleita sellasia ja karvat näky kasvaneen nytkin.

Tuulis ja ipana 7+4:heart:
 
Ai niin, dopplerista:Mä ostin sen ja nyt kadun jo koko ostoa. Kerran sain äänet kuuluviin enkä sen jälkeen ainakaan selvästi, ja arvatkaa vaan mikä stressi!!! Nyt on koko laite pannassa kunnes 11.1 pääsen ultraan katsomaan onko kaikki ok! Ei siitä laitteesta saa kun huolia sanon minä! :LOL: Ei ainakaan jos on tälläinen hermoilija. Eli en suosittele heikkohermoisille ainakaan näin alussa.
 
Huiii huomenna sit selviää ehkä jo jotain ultrassa. Ei voi muuta toivoa, että kaikki olis hyvin.
En vielä uskalla miettiä mitään tyttö/poika oloja katellaan sitten jos ultra tuo hyviä uutisia.Sais kyllä meidän keskenmeno kiintiö olla jo täynnä ja muukin sekoilu näiden lapsettomuushoitojen kanssa otetaan mielellään tää luomu ihme vastaan.
Pilvilinna74: taisit olla menossa synnyttämään k-hks ? Oletko synnyttänyt siellä ennenkin ? Jos olet niin millainen paikka ? Me ollaan pääkaupunki seudulta muutettu just tänne kanta-hämeen puolelle niin synnytys sairaala muuttuu jos sinne synnytykseen asti päästään.

Tsemppiä kaikille ketkä laatoittelette lattioita ja tarkkailette vessapönttöjä :p
Itse ole tuolta välttynyt.
isän osalistumisesta Meillä edellisen raskauden aikana mies oli kaikessa mukana, koska lasta oli 5v odotettu niin halusi kaiken kokea minun mukana. Itseasiassa jotu toimimaan kätilönäkin kun jouluaattona oli sellanen härdelli synnärillä, että mut jätettiin miehen kanssa yksin vaikka synnytys oli käynnissä. Miehelle vaan huusin, että mitä mä teen niin mies avas mun haarat ja huusi et ponnista =) en kyllä unohda sitä ikinä.
Käytiin 4D ultrassakin ja se oli niin ihana, että jos kaikki hyvin niin siihen pitää päästä uudestaan.

Dopperi en voi kyllä hankkia kun tulisin hulluksi jos en sais sydänääniä kulumaan
T: Leppis 6+2 ?
 
Viimeksi muokattu:
leppäkerttu-77, joo olen synnyttänyt nuo kaikki 3 lapsukaistani täällä Kanta-Hämeen keskussairaalassa =) Kaikki synnytykset menneet hyvin ei moittimista hoitohenkilökunnasta. Eli mielestäni paikkana ok ja henkilökunta ammattitaitoista ja osaavaa sekä ymmärtäväistä :heart: Joten tervetuloa vaan tänne synnyttämään :D

isän osallistumisesta, isä tulee synnytykseen mukaan ja on ollut edellisissäkin aivan mieletön tukipilari...en edes osais kuvitella synnytystä ilman miestäni :)

tohon musa galluppiin...mulla soi Jenni Vartiaisen Duran Duran päässä sen minkä ehtii :heart: ihan mielettömän hyvä biisi :)

 
Viimeksi muokattu:
Onnea Tuulikselle hyvistä ultrakuulumisista! Et todellakaan ole typerä tai mitään muutakaan negatiivista kun sait pahanmielen mahdollisesta keskenmenneestä kaksosraskaudesta. :hug:
Mun eka raskaus alkoi juuri niin, tosin siitä laitettiin gemini-diagnoosi ja "odotin" kaksosia sitten useamman viikon, kunnes seuraavassa ultrassa huomattiin toisen menehtyneen jo heti pian ekan ultran jälkeen. Olen tehnyt paljon surutyötä asian vuoksi, itkenyt ja itkenyt. Nyt jo helpottaa kun siitä on pari kuukautta vaille 3vuotta.
Nyt kun tämän raskauden ekassa ultrassa sanottiin, että "on täällä kaksi lähtenyt kasvamaan, mutta vain toisessa on nyt syke", niin se oli kyllä hieman helpompaa, mutta silti hieman surullista. Silti en yhtään uskaltanut seuraavassa ultrassa toivoa kahta ja nytkin jännitän niskapoimu-ultraa just sen takia, että jos siellä onkin toinen mennyt kesken. Nyt toki vielä se, että raskaus on niin pitkällä, että kesken mennyt tuo helposti toisen mukanaan..
Mutta siis minusta sinulla on oikeus surra sitä pienen pientä alkiota, joka sisälläsi on yrittänyt kasvaa. Ikinä et saa selville onko se ollut tuulimuna vai miksi se on mennyt kesken, mutta ei sitä heti unohtaa tarvi. :)

Miikulainen: Mä alotin just pari päivää sitten tuplavaunuketjun monikkopuolella.
Jos mulla olis taapero ja vauva, niin haluaisin eri suuntaan olevat kuomut. Taapero haluaa olla jo naama eteenpäin kun taas vauvan on kivempi matkustaa kasvot äitiin päin jo ihan tuulenkin vuoksi. Erillisillä kuomuilla olevia on ainakin Easy walker duot ja Carena double swingit.

Meillä mies osallistuu np-ultraan, rakenneultraan ja jos työn puolesta ehtii, niin myös muihin ultriin. Ekassa neuvolassa oltiin yhdessä mut muihin ei tule. Synnytykseen tulee ehdottomasti. Ja hän haluaisi sektiosynnytyksen tästäkin. Se on kuulemma niin siistiä hommaa... ;) *miehen logiikka*
Meille tuli tänään np-ultra-aika ja se on rv12+1 eli 25.1. Sen tekee nyt sitten lääkäri.

Ajeltiin tänään Mimmin kanssa "täysihoitolaan" eli Mumman luo Seinäjoelle. Matkalla piti poiketa Parkanossa Reiman (ja Tutan) tehtaanmyymälän alessa ja oli kyllä ihan hyvät alet. Toppahaalari, kaksi pipoa ja nahkaiset välikausikengät yht. 120e. On kyllä kivaa kun Mimmi viihtyy niin hyvin Mumman kans, että mä olen saanut tänään shoppailla. Tuli ostettua mm. itselleni uudet mammafarkut, neidille perusbodyja, paitoja, bikinit ja kahdet muut kengät. Ihan erilaista olla yksin kaupungilla. Meillä on tyttö hyvin harvoin kenenkään muun kuin mun hoidettavana. :)

Mun maha on nyt muuttanut muotoaan. :O
Painoa on yhä 1,5kg vähemmän kuin alkionsiirtopäivänä, mutta siis muoto on jotenkin pyöreämpi. Sekä mies, että äitini ovat sitä mieltä, että näytän jo ihan raskaanaolevalta. Huomenna saan mielipiteen vielä pinokaveri Kamillalta, kun mennään yhdessä potkimaan vähän tuplavaunujen renkaita lastentarvikeliikkeisiin. :)

Mulla on ihan sellainen olo, että toinen on tyttö ja toinen poika. Mies haluaisi vaikka molemmista tyttöjä ja perusteluna vain se, että "jos ne on yhtä ihania kuin Mimmi.." :D
Mä taas haluaisin ainakin yhden pojan, ihan vaan siksi, että sit meillä olis molempia. Mutta kuten varmaan kaikilla muillakin, niin loppujen lopuksi on ihan se ja sama kumpia tulee, kunhan tulee ja mahdollisimman terveinä ja täysiaikaisina.

Mun täti kertoi just tänään, että serkkuni mies on kaksonen ja hänellä on kaksossiskonsa kanssa 3 päivää ikäeroa! Tämä synnytys on tapahtunut Italiassa vuonna -61, että ei kai tälläistä enää nykypäivänä tapahdu. :D
Tämä mies ei vaan puhu kuin Italiaa ja Ruotsia, joita minä taas en kovin sujuvasti puhu, joten en pääse häntä asiasta enempää haastattelemaan.

Raitis ja Mama&Pepe rv 9+0 (Mimmi keksi uudet nimet!)
 
Viimeksi muokattu:
Leppis: Kenellä kävit 4D:ssä? Niistä haluaisin suosituksia. Kaikki vaihtoehdot Tampereen ja Helsingin välillä käy.

Ja hei, jos joku tietää miten luetaan "profiiliin saapunut viesti" niin kertokaa ihmeessä! Mulle oli tänään tullut 2 viestiä. Toinen oli normaali yksäri, mut toinen on "1 lukematon viesti profiilisivulla" ja otsikonkin siitä jo näin, mutta se ei aukea mitenkään. :|
 
Viimeksi muokattu:
Raitapaitainen Kävin 2007 4D ultran Helsingissä Femedassa Cacciatore Bruno oli lääkäri. Ja sen verran voin sitä suositella , että menen uudestaankin jos nyt kaikki hyvin menee.
Bruno on tosi hyvä lääkäri tulee sellainen olo , että siihen voi luottaa mitä hän sanoo.

T: Leppis
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä