Hyvää Uutta Vuotta 2011 kaikille! Kiitos
Miuski uudesta pinosta!
Ihanan paljon tekstiä tullut, vaikka menikin koko päivä lueskellessa tän arjen keskellä.
Miehen mukana oleminen, meillä isäntä osallistuu niin neuvola kuin ultrakäynneille sekä synnytykseen mikäli vain pääsee. Tekee yövuoroa niin osallistuminen vähän vaihtelee. Esikoisen odotuksessa taisi 3 kertaa (neuvolakäyntejä) lukuunottamatta osallistua kaikkiin, jopa perhevalmennukseen. Ultrassa haluan isännän tai jonkun tukihenkilön olevan paikalla, jos tulee huonoja uutisia sittenkin. Nyt ekaan ultraan isäntä pääsee, koska on vapaalla. Ja kesäloma häneltä ajoitetaan lasketun ajan tienoille, niinkuin esikoisenkin aikaan. Synnytykseen pääsee lähtemään töistä kesken, mutta tuleminen kestää. No esikoisen synnytys oli hyvin hyvin pitkä, joten luulen että ei nytkään millään alle 6h synnytyksellä päästä, joten eiköhän ehi paikalle
Mutta varuilta valkataan pari henkilöä (esim. äiti,sisko yms) jotka on myös valmiudessa tulemaan synnärille kun synnytys alkaa. Koska mähän en halua olla siellä yksin !
Ja isäntä kyllä haluaa ollakin mukana, vaikka väittääkin esikoisen syntymää "hieman traumaattiseksi" kokemukseksi, vaikka ei sitten kuitenkaan olisi millään suostunut jäämään pois
Miehet, miehet!
Suolakurkuista Yäk, täällä kans yks joka tilaa hampurilaisen AINA ilman suolakurkkua. Eikä niitä tee edes nytten raskaana ollessaankaan ees mieli.
Himoista Kalaa, kalaa ja kermaviiliä! Mustikkajogurttia saa aamuisin upotettua vaikka 5 pikkupurkkia. Ruisleipä ja kurkku. Ekassa odotuksessa tais tässä vaiheessa tehä mieli vaan sitruksia ja happamia juttuja.
Syöminen koko ajan nälkä, ihan tajutonta. Jos tulee syötyä tavallista ruokaa sellanen normiannos, niin sitten on pakko 2 min olla pitkällään tai tulee tunne että kaikki lentää kaaressa. Eli pieniä annoksia pitkin päivää ja PALJON! Ei oo kiva koko aikaa mutustaa jotain, kun esikoinenkin tuijottaa silmät suurena jos vaikka hänkin sais, ja eihän hän (kohta 8kk) tietty voi saada aina myös, etenkään kun haluais samaa mitä äiti mutustaa. Oonkin sitten kuorinu porkkanoita, kurkkua tikuiksi yms että esikoinenkin sais mutustaa. Tuleepahan mutusteltua terveellisemmin, kun pitää ajatella tuon esikoisen ruokien mukaan mitä mutustaa
Isäntä naureskelee meille, kun yhdessä mätetään esikoisen kanssa nuita kasvisherkkuja suuhun.
Poika/tyttöoloista mulla on vahva tunne, että tulis tyttö. Isäntä haluaa vakaasti uskoa, että poika tulee. Esikoisen odotuksessa mulla oli vahva poikaolo, näin untakin useasti että punatukkainen poika tulee
No tyttö tuli silti, eikä tullu punaista tukkaa
Meiän äitinäitin puolen suku on vahvasti tyttövoittoista, siks myös uskon että tyttöjä meille vaan siunaantuu. Samanlaisen oloista tää alkuraskaus kuin esikoisen odotuksessakin, joten
tyttöolon voi mulle merkata. Me otetaan kyllä ultrassa tällä kertaa selvää sukupuolesta jos vaan näkyy (esikoisen kohdalla jännitettiin loppuun asti), joten katsotaan miten käy veikkauksen !
Hemari mä oon ainakin ymmärtänyt että ne ei edes odotustiloihin toivo lapsia otettavaks mukaan, saati sitten tutkimushuoneeseen. Toisaalta ymmärrän ja toisaalta en, koska onhan tilanteita kun ei saa lasta hoitoon, niin mihin sen lapsen sitten tunkee ultran ajaksi?! Me viedään esikoinen jo edeltävänä iltana mummille, kun meillä ultra heti klo 8 aamusta, ja haetaan kotiin sitten ultran jälkeen.
Närästys on toistaseks aika hyvin pysynyt poissa, mutta tässä puolen viikon aikana on pikkuhiljaa aina välillä ruuan jälkeen tuntunu poltetta. Esikoisen odotuksessa närästys oli aivan KAMALAA, Rennietä meni pakettitolkulla! Laskettiin isännän kanssa että tais mennä 400 rennie tablettia koko aikana. Monta meni päivittäin, etenkin puolen välin jälkeen se vasta alkoikin närästämään. Nyt niiiiin toivon, että pysyis pois. Mulla ei auttanut ruokien kyttääminen, närästi söi mitä tahansa taikka ei syönyt. En edes lähtenyt pyytämään mitään muuta valmistetta, koska Rennie auttoi kuitenkin. Ennen esikoista mua närästi kans sillon tällön, se oli kausiluonteista, toki join paljon kahvia ja poltin tupakkaa. Raskauden jälkeen mua ei oikeestaan edes ole närästänyt kunnolla. Joten ei tarttis nyttenkään
Tuplavaunuja oon katellu silmä vääränä netistä. Ei vaan tunnu oikeen mikään miellyttävän silmää.. Pakko on sellaset hommata, kun esikoinen on niin pieni vielä kun pikkukakkonen tulee, ei välttämättä edes kävele kunnolla vielä silloin. Tahtoisin kovasti kokemuksia erilaisista tupla/sisarvaunuista, jos joltain löytyy kokemuksia..?
Omaa napaa täällä edelleen aika vähä oireista,tänään on eka päivä pitkästä aikaa kun ei väsyttänyt NIIN paljoa, eilen oli kyllä kamala olo, melkein migreeni! Onneks isäntä oli vapaalla, joten hoiti suht kiitettävästi esikoista ja mä sain nukkua pitkin päivää. Tänään en oo ees nukkunu päikkäreitä, ja sehän kostautuu tässä illassa. Väsyttää paljon aikasemmin, esim. just nyt
Ja esikoinen menee klo22 aikaan vasta unille, toivottavasti hyvä yö. Viime yönä heräs huutamaan vähän väliä klo00-3 välin. Sitten mä kaappasin viereeni nukkumaan ja nukkuikin aamuun asti oikein hyvin. Kaipa se oli jotain äitivajetta, kun en ollu oikeen läsnä kokopäivänä huonon voinnin takia.
Menin sit kattoo yks päivä 45min spesiaaliohjelman kuutosvauvoista. Tulipahan linssit kostutettua, niin pieniä ! Ja samalla kauhunkuvia maalattua yöuniin, niillä meni sellaset 200vaippaa viikossa, reilu 70 pulloa päivässä korviketta.. Meillä nyt ei oo suvussa moniraskauksia, yks on äidinisän puolelta, joten kaksosetkin tuntuu aika mahdottomalta. Tosin eihän sitä koskaan tiedä, joten sitäkin tässä jännätään sinne ultraan. :heart: Noh 21 päivää vielä
isäntä ehdotti että jos ottais suklaakalenterin esille, niin siitä vois laskea päiviä
Mutta nytten iltapuuron keittoon! Kaikille hyviä vointeja, toivottavasti pahat olot pian helpottais jokaisen kohdalla!
Miikulainen, Tirppa-neiti kohta 8kk ja Tirlittantoukka 7+5/8+6? :heart: