** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

Nopee päivitys, Ihanaa Uutta Vuotta kaikille! Ja kiitos uudesta pinosta! =)

Syvät pahoittelut suru-uutisista!

Olot jatkuu samana, tänään ehkä hitusen parempi ollut..

-Fanny- ja vaavi 9+6 ja huomenissa poksuu!
 
Oikein onnellista Uutta Vuotta kaikille! Tää on meille itsestä huolehtimisen, odotuksen ja sitten vauvanhoidon vuosi. :)
Majj:Ootpa oikein velmu. Huippu siiderihämäys sulla! ;)

ON: Olen vieläkin epäuskoinen, vaikka se varhaisultra kertoi jo lähes 2 viikkoa sitten että siellä elämää on. Kohtuullisen oireeton on tämä odotus, jos ei lasketa superlyhyttä pinnaa ja armotonta väsymystä aamu- ja iltapäiväisin. Illaksi piristyn.. Vähä huono töiden kannalta. Nyt oon onneksi ollut lomalla. Tiistaina on eka neuvola. Silloin on jo 8+5 tai 8+6. En tiiä onko neuvolassa ultraa, toivottavasti, olisi ihana nähdä pikkuinen taas.

Ai niin, ekat mammapökät hankittu! Olen aika hoikka ja käytän tiukkia farkkuja, nyt eivät menee enää kiinni kuin aamulla ja ruuan päälle on pakko avata nappi. :D

 
Kiitokset Miuskille uudesta pinosta!

Taiskan krapulalle tässä naureskelin, mulla on ihan samat fiilikset ollut tänään. Liekö ollut tuo harvinaisen myöhäinen nukkumaanmenoaika, me jaksettiin hillua jopa 00:15 asti :xmas: Joka tapauksessa, istuin koko aamupäivän sängyssä pahaa oloa potemassa, lounaan jälkeen vähän helpotti ja pääsimme tuonne ulos 20 cm:iin uutta lunta ja melkein nollakeliin peuhaamaan. Taisi olla tämän talven eka kerta kun sai tehtyä jonkun sortin lumipalloja, vaikka ei tarvinnut montaa senttiä lunta kaivaa kun se oli jo ihan pakkaslunta. Ihan hyvä jos ei tule suojaa, siitä tulisi tässä vaiheessa vaan ihan karsea loska : /

Hyvää vuoden jatkoa kaikille!

Siobhan ja Plutte, 9+5
 
Heippa täältä keskeltä muuttoa.

Tänään siis muutettiin tuolta Turun läheltä tänne Keski-Suomeen Joutsaan, tarkemmin Leivonmäelle, mutta Joutsaan tämä nykyään kuuluu.. Kaikki aivan sekaisin, mut eikös se tästä..
Ensi viikolla pitää alkaa varaamaan ensimmäistä neuvolakäyntiä, viikkoja nyt 9+1 kasassa. Täytyy selvittää missä se neuvola täällä on, huomenna meinattiin katella kylää, onneks on pieni paikka ni löytyy kaiketi helpolla kaikki :)

Kiva lukea, että muutkin on jo äitiysvaatteita ostanu.. Mun oli pakko käydä ostaa housut kun on niin turvoksissa ja maha ollut kipee, ettei oo pystyny tavallisia housuja käyttää.
Olo ollut taas eilen ja tänään parempi, että toivoa siis on.. kyllä tossa kolmen viikon oksentamisen ja makaamisen aikana kerkes miettiä vaikka mitä. Ja tosiaan kuivuinkin niin, että tipassa olin sairaalassa yhden yön, kun ei enää tolpillaan pysynyt.. kuivumisesta huolimatta olen turvonnut kuin pullataikina, kun se syöminen mitä on pystynyt syömään, on ollut sitä lihottavaa :( mutta eikös se ole pieni murhe sit kuitenkin.. kerkee sitä syömisiään kattoo tarkemmin sitten kun olo on normaali.

Tää on kyllä jännää, et kaikki tuntuu taas niin uudelta ja oudolta ja pelottaa osaako sitä vauvaa ees hoitaa, vaikka kaks lasta jo onkin :) mut onhan siitä aikaa, kun esikoinen on jo ekalla luokalla ja toinenkin täyttää maaliskuussa 6v. Eiköhän se siitä sit luonnistu taas, mut jotenkin vaan jännittää, heh..

Kaipa se on muutenkin tätä jännitystä kun on uus koti ja uus paikkakunta ja kaikki uutta :)

Jossain välissä oli niistä kotidopplereista ollut juttua, itse en uskalla sellaista hommata (vaikka mieli tekis), menisin kuitenkin paniikkiin jos en kuuliskaan mitään :D
Masutuubia ei oo tullut kokeiltua, olikohan niitä ees sillon kuus vuotta sitten?! :D täytyy oikein ruveta katselemaan mitä kaikkea kivaa sitä nykyään löytyykään :D

Nyt tarvii varmaan alkaa nukkuu, et jaksaa aamusta ruveta laittelee paikkoja kuntoon :)

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!!
 
Mikä aamu.... ja yö... heräilyä ja vessassa ravaamista... vedin vitskut naamaan enkä voi ajatellakaan vielä syömistä.... No kait tää tästä, kun pian pitäis olla omaa esikkoa viemässä linja-autoasemalle, kun lähtee pariks päiväks Iso-Mummin luokse. Hän tulee siis tänne päähän vastaan neitiä, kun yksin en päästäisi menemään. Umbh.... pakko mennä vaakatasoon edes pariks minuutiks...
 
Kiitoksia Miuskille uudesta pinosta! =) Ompas meitä vaan jo hurjan iso joukko kasassa!
Pahoittelut ja halaukset kaikille suru-uutisia kohdanneille:hug:

Täällä olotila ollut parisen viikkoa aivan kauhistuttava, järjetön väsymys ja jatkuva pahoinvointi, jota ei esikoisen odotuksessa seitsemän vuotta sitten ollut. Painokin laskenut kahdessa viikossa 4 kiloa, mistä ei toisaalta haittaa ole :LOL:

Masutuubia en ole ajatellut ostaa, kun nykyään nuo topit on niin pitkän mallisia ja itse olen huikeat 150cm "pitkä". Muutenki olen kiitelly tätä nykyajan muotia joka suosii legginsejä, pitkiä toppeja ja löysiä paitoja, sopii mulle oikein hyvin... eipähän tarvi kovin aikaisin uusia vaatteita ostella :LOL:

Keskiviikkona olis eka neuvola ja viikkoja silloin on omien laskujen mukaan 7+2, huih! Saas nähä muuttuuko la neuvolassa, ilmoittelen sitten Miuskille jos muutoksia tulee.

Ihanaa uuden vuoden alkua koko isolle poppoolle!! :hug:

eveliina ja tiitiäinen 6+6 :heart:
 
majj, miksi sä noin teit?? :D Kyllä mä olisin ihan vaan jättänyt nekin avaamatta (ja ostamatta) ja sanonut, etten nyt juo :)

Miuski00, mä meen kans yksin, eikä edes haittaa. Kävin edellisessäkin raskaudessa yksin varhaisultrassa, mutta neuvolassa mies oli mukana. Nyt meen molempiin yksin (mies töissä). Miehen tiedot siellä kuitenkin jo on.
 
Viimeksi muokattu:
Heips, olen tässä pari viikkoa lueskellut teidän kuulumisia ja nyt ajattelin itsekin liittyä joukkoon... kuumeilijoiden puolella olen ollut ja tosiaan ikä 29 vee ja esikoista toivottavasti odotellaan syntyväksi 16.8. omien laskujen mukaan. Yksi kkm takana viime keväältä ja sitten kemiallinen syksyltä 09 joten puolisen toista vuotta tässä ollaan jo vaavia odoteltu... toivottavasti nyt on sitten onni mukana loppuun asti, odotukset ei suuret mutta toivo on mukana...

Pahoinvointi on aivan järkyttävä! Koko ajan pakko syödä jotain pientä jotta pysyy poissa! Pari päivää sitten olisi ollut tunnin automatka edessä ja ajattelin et meneehän se siitä ilman et otan mitään mukaan niin ei siinä sit auttanut ku yhtäkkiä pysähtyä keskelle korpea heittää laattaa lumipenkkaan ku tuli aivan puskista se olo! Se on kyllä sit ainut kerta (kop,kop) ku olen yrpännyt mut se olo on jatkuva ihan mihin aikaan vuorokaudesta vaan... väsymys ei taas ole samanlaista ku viime kerralla, ku selälleen heitän nukahdan sekunnissa mut haukottelua on aika vähän! Kyllä oli mukava uusi vuosi ku ei ottanut mitään eikä kukaan edes kysellyt, olivat niin humalassa etteivät tajunneet mitään poikkeavaa käytöstä :) mieskin oli selvinpäin :)

Ensi viikolle oli tarkoitus varata yksityiselle ultra mut en saanut aikoja, varmaan sit seuraavalle viikolle sitten, silloin jo omien laskujen mukaan olisi tiistaina 9+0, toivottavasti sinne päästään... olisihan se sit ainakin selvä että silloin jo pitäisi näkyä kaikkea mahdollista jos kaikki on hyvin. Eka neuvola nyt olisi sitten tulevana keskiviikkona...

Onnellista uutta vuotta kaikille ja onnea odotukseen!

Minttu81 ja (vielä nimetön) 7+5
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Masutuubia en oo kokeillu. Mulla oli niin pieni maha ekassa raskaudessa et käytin normivaatteita yli puolenvälin ja loppuraskaus osui kesään joten vaatteita ei niin kauheasti tarvinnu. Muutama h&m toppi oli ja pari pitkähihaista. Niitä sitten vaihtelin. Ja yhdet oikeat mammahousut, muuten pärjäsin tavallisilla. Ai niin ja yksi juhlamekko on myös ja se tuleekin kesällä taas käyttöön kun olen kaasona häissä. Siis toivottavasti olen vielä kasassa sillon heinäkuussa kun ne häät on ;)

).( Täällä tänään ekaa kertaa yli kuukauteen pahoinvointi vähän helpottanu!! Mietin jo että jaksaisin ehkä pyyhkiä pölyt :) Eilen jaksoin jotenkin vaihtaa lakanat.
Paino on tippunu nyt kilon parissa viikossa. Ei saisi kauheasti paino tippua kun ei sitä liikaa ole.
Ja uusin himo on turkinpippurit!

Mites muuten, kun ultrassa tutkimushuoneeseen ei sallita lapsia mukaan, niin käykö tässä niin että isä ei näe ollenkaan ultrakuvaa? Siis kun tietty otetaan tuo esikoinen mukaan.

hemari 10+1 ( kokeilen toimiiko väri :) )
 
Täällä suunnalla meni uusi vuosi rauhalliseen malliin. Kaveripariskunnan kanssa vietettiin iltaa, eivätkä kyselleet, vaikken mitään juonutkaan. Eivätköhän nuo huomanneet kuitenkin asia :) Päikkärit kun olin päivällä nukkunut niin jaksoin yllättävän hyvin valvoakin. Sitten eilen kyllä valvomisen huomasi, kun oli väsynyt olo ja massua juili ja tuikki pitkin päivää...

Ja voi tätä pissaamisen määrää!! Miten paljon sitä ihminen voikaan pissata vuorokaudessa?! Eilen kävin varmaan 15 kertaa vessassa ja nykyään yöllä herään ainakin kerran vessassa käymään. :D Flunssa on tehnyt taas paluutaan ja mies tutkaili eilen tissejä ja totesi niiden muuttuneen, joten niin niitä oireita vaan pikkuhiljaa alkaa tulla tännekin. Niin ja jonkun raskauslaskurin mukaan tänään suunnilleen pitäisi tuolla alkaa pikkuinen sydän sykkimään :heart: Voi ihanuutta!

heinäneito 5+4
 
Kiitos Miuski uudesta pinosta.

Vuodenvaihde meni nopeesti muuttaessa. Enkä väsymykseltäni jaksanut edes valvoa puolille öin, vaan 23:30 oli pakko mennä nukkumaan, kun kävelin jo pitkin kämppää silmät kiinni. Mun pyynnöstä käytiin jo raketitkin ampumassa puol ykstoista, että näin edes meijän omat raketit :D Eipä täällä korvessa kyllä muutenkaan kauheasti raketteja nähny.
Muutettiin tosiaan Säkylään, oon jo ihan rakastanu tähän taloon, vaikka täällä on ihan mieletön kaaos, mutta silti. Laminaatti on just oikean värinen mun makuun jne. Ja tää tila mikä on käytettävissä on ihanaa. Verhoja pitäis käydä ostamassa, eihän meillä oo lähellekkään niin paljon verhoja kun tässä kämpässä on ikkunoita :D

Ihmettelen kovasti, mun pahoinvointi on vähentyny toooosi paljon, vähän kuvottaa välillä ja sillon tällön harvoin oksettaa kovasti. Mutta ihan liian hyvä olo alkuraskaudeksi. Mutta onhan mulla tää järjetön väsymys jäljellä....

Tiistaina onkin sitten eka neuvola... Eipä siellä vissiin oo muuta kun kyselytunti ja verikoe. Mutta saanpahan tietää mihin meen synnyttämään ja saa sitten tuolta listalta tuon Tyksin pois =)

Saara09 + Nuuttiasukki 9+2
 
Moikka kaikille! Vihdoinkin ehdin tänne kirjoitella, tähän asti olen vain käynyt lukaisemassa muiden kuulumisia. Miuskille kiitokset uudesta pinosta, mukava on ollut teidän kaikkien juttuja seurata :)

Eli itsellä menossa 7+5, neljättä lasta odotellaan. Nuorimman kanssa tällä tulokkaalla tulee ikäeroa himpun vajaat kaksi vuotta, isotsiskot ovat elokuussa sitten jo 5 ja 6,5. Tämä oli meille hiukian tällainen suunniteltu yllätysraskaus; lopetin pillerit kun resepti loppui ja päätettiin että jos ennen miehen vasektomiaa tärpää niin hieno homma. Eikä siihen sitten menyt kuin kaksi kiertoa, ihan niin nopeaa toimintaa emme uskaltaneet kuvitellakaan! Raitapaitainen minua taisikin jo aiemmin tuolla Mitäs nyt-puolella asiasta onnitella, terkkuja vaan sinulle (ja tuplaonnea :D )

Hiukan iloa himmentää ja varjostaa ystäväpariskunnan äärimmäisen huonosti päättynyt raskaus. Aiemmin toki tiedostin riskit sun muut ikävyydet mitä VOI sattua, mutte en tällä tavalla ollut asioista huolissani. Nyt kuitenkin tuntuu, että ennen np-ultraa en pysty jättämään ikäviä asioita mielestäni :( Toki heillä oli äärimmäisen huono tuuri, mutta jos lähipiirissä tapahtuu tuollaista, tajuaa aika konkreettisesti, että se voisi sattua ihan kenelle tahansa. Nyt täytyy vaan koittaa miettiä mukavampia asioita ja olla stressaamatta. Varhasiultraan emme ole menossa, ensimmäinen neuvolakin saatiin vasta 17.1.

Äitiysloma alkaa itselläni ihanasti jo kesäkuun alussa, samalla koulujen kesäloman alkaessa. Ei tarvitse ihan niin ison mahan kanssa ähkiä ja kyykistellä oppilaitten kanssa luokassa :D Hiukan minua mietityttää keväällä alkava keittiöremonttimme; kuinka saadaan kaikki käytännönasiat rullaamaan kun eletään näillä näkymin keskellä poikkeustilaa aika lähelle laskettua aikaa. Asutaan vaaanhassa vanhassa talossa, joten remontti voi tuodsa mukanaan yllätyksiä..

Vähän myös jännittää kertoa tästä uusimmasta tulokkaasta lähisuvulle ja kavereille. Viime keväänä ilmoitimme polleana kaikille etä "Meidän perhe on nyt valmis, lisää EI tule ja piste." Kummasti se mieli vaan muuttui. Oman äitini reaktiota odotan mielenkiinnolla, hänen mielestään kun nykyäänkin meidän perheessä on välillä aikamoinen hulabaloo. Vanhimmat lapset ovat aika vilkkaita mutta eiköhän se aika tee tässä tehtävänsä. (koputtaa puuta..)

Olo on olut ihan ok, pientä kuvotusta ja väsymystä lukuunottamatta. Jouluruoka teki tehtävänsä ja kinkun rippeet ja ajatuskin lanttulaatikosta saavat pitkän syljen suuhun. Yök. Mandariineja ja sipsejä tekee koko ajan mieli, onneksi saatavilla on vain ensin mainittuja. Neuvolassa on viime raskaudesta tuttu terkka, joka on ihan ok. Ainoa asia minkä tiedän jo nyt ärsyttävän, on tämän terkan painonkyttäys. Hänen mielestään +10kg on aivan max mitä saa tulla. Itse olen ihan normipainoinen mutta joka kerralla pitää selostaa mitä, missä, miten ja miksi olen syönyt. Toivoisin pystyväni jättämään nuo natinat omaan arvoonsa mutta tiedän että se alkaa taas ärsyttämään.

Kaikille oikein ihanaa alkanutta vuotta ja onnea odotukseen!!

Hopsula+Urho-Alisa 7+5.

Niin joo, mies uskoo vahvasti, että tämä on poika. Ei kuitenkaan myönnä toivovansa :D
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :flower:

Hemari kysyit tosta ultrahommasta kun tutkimushuoneeseen ei nuita lapsia sallita: Mulla ainakin viime raskaudessa oli ultrissa lapsi koko ajan vieressä vaunuissa mukana eikä se ollut onneksi kenellekkään mikään ongelma =) Luultavasti otan tälläkin kertaa mukaan jos en tyttöä saa hoitoon.

Meillä mies ei ole koskaan edellisissä raskauksissa osallistunut neuvolakäynteihin eikä ultriin töiden takia. Valmennuskäynnillä sairalassa hän oli kyllä mukana kun synnytykseenkin tuli! Se oli ihanaa. Nyt toivottavasti saisin ultra-ajat sovittua niin, että saisin ton isännäkin mukaan!

Haluatteko te miehen mukaan synnytykseen/ haluaako mies tulla?

Täällä kuunnellaan sydännääniä taas ahkerasti :heart: Viimeviikon maanantaina(9+1) kuului ekan kerran. Nyt parina päivänä kokeilin, en löytänyt, pienenpieni paniikki iski, mutta pystyin olemaan stressaamatta sitä ja eilen taas löytyi ihan normaalisti. Oon päättäny etten sen takia panikoi vielä tässä vaiheessa, kun mitään en sille pysty tekemään, jos sieltä ei oikeasti mitään kuulukkaan. Mutta muuten se on ihana sitä tykytystä kuunnella :) Omien laskujen mukaan syke oli n.170, aikas huima nopeus!

Tarviskin puntarilla käydä pyörähtämässä, mihin suuntaan tuo paino on menossa, luultavasti ylöspäin, kun turvottaakin niin..

Vinkki tohon listaan: Olis kiva jos siinä olisi edellisiin ketjuihin linkit niin pääsis siitä halukkaat suoraan katsomaan edellisiä kirjotuksia eikä tarvitsisi etsiä. Mitäs mieltä semmosesta? =)

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1879386-2011-elokuisille-oma-pino/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1883629-elokuiset-elohiiret-2011-joulukuu/



-Fanny- & vaavi 10+0 *poks-poks*

 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Miuskille kiits uudesta pinosta! =)

Nyt on uus vuos vaihdettu mökkeillen ja tosi rankka reissu oli, kun en oikein saanut nukuttua kumpanakaan yönä siellä. Muuten oli hauskaa kyllä!! Paha olo on tänään ollu nyt aika kova, olisko tosta huonosta nukkumisesta? Huomenna on vissiinkin pakko hakea saitsua, kun ei voi oikein pystyssä olla.
Mulle tuli muuten kutsu np-ultraan 18.1., silloin on rv 11+5, eihän siihen oo ku muutama viikko!! Kutsu tuli lääkärille, joten ylilääkäri sen varmaankin taas tekee.

Meillä mies tulee synnytykseen ehdottomasti, jos sinne asti päästään! :) Ultrista, tulee varmasti tonne rakenneultraan, kun se tehdään sitten Hesassa. Np-ultrasta en tiedä, ei tule varmaankaan, kun on töissä. Tulee kyllä mukaan jos haluan, en vaan oo päättänny vielä uskallanko mennä yksin. Viimeeks olin np-ultrassa yksin ekan kerran kaikista raskauksista ja huonoja uutisia tuli just sillä kertaa..

Hemari, mulle on kans muutaman viikon maistunnu turkinpippurit! :D Onkin piiiiitkä aika kun niitä on viimeeks tullu syötyä...

Ihanaista vuoden alkua kaikille!!

Tiitu ja kyytiläinen 9+3
 
synnytykseen mies tulee mukaan,nykyään onneks se on sektiosynnytyksessäkin mahdollista. 10v sitten meidän sairaalassa ei ollut mahdollista :( Myös ultriin mies tulee mukaan, en suostu menemään yksin sen pelossa, että tulee jotain huonoja uutisia. Etsimme kuopukselle lapsenvahdin siksi aikaa..

DarkRed mie olen kans diabeetikko,mut mulla oli ennen hoitojen aloitusta vain tablettilääkitys, ja kun hoito aloitettiin, samalla aloitettiin insuliinit ns valmiiksi tablettien lisäksi ja arvot pysyny tosi hyvänä. Mie olen kakkostyyppi,,kuis sinä?

tänään ollu taas huonon olon päivä...yäk...käyn pöntöllä kakomassa,mutta ulos asti ei mitään tule...toisaalta toivon että tulis niin ehkä hetkeksi helpottais...tai sit ei...
 
Mä vetäsin just meidän seudun parhaan ravintolan kanaa kermaperunoilla ja paaaaljon marinoituja valkosipulin kynsiä..... voi NAM!!! Niitä vois vetää purkkitolkulla..... niin ja pöllin miehen salaatista suolakurkut :LOL:
 
Heips! Onks täällä muita joita vaivaa närästys?? Mulla on normaalisti käytössä reseptilääke närästykseen jota en nyt siis voi käyttää ja tuntuu etten enää kestä tätä.. Etoo kahta kamalammin ku närästää ja ylämaha on ihan tulessa koko ajan.. Ajattelin soitella neuvolaan josko saisin ajan lääkärille ja jotain lääkettä tähän.. Kun noi perus raskausajan käsikauppalääkkeet närästykseen ei auta yhtään...
 
Joka puolelta olen lukenut, että moni on vetänyt suolakurkkuja purkkeja päivässä. Onko se vaan jäänyt naisille "IN" jutuksi raskaana ollessa, vai tekeekö niitä oikeesti noin paljon mieli, että toisen lautaselta pitää nekin viedä? :O Tykkään ite suolakurkuista (yleensä pitsassa), mutta en mä niitä kyllä himoitse, että veisin niitä toisen lautaselta tai ostaisin muutenkaan niitä joka kerta kaupasta :D Joskus tuntuu, että jotkut himoitsee niitä, koska ovat lukeneet, että niin monella on kauhea himo raskaana ollessa niihin ja se nyt vaan "kuuluu" siihen raskauteen. En siis nyt tarkoita ketään tällä henk.koht, vaan yleisesti. Himonsa kullakin :D
 
Miuski hoi, asutte ilmeisesti Varsinaissuomessa? Ihan Turussa vai jossain liepeillä? Saa nähdä ollaanko Tyksissä samaan aikaan :D Me asutaan 20 min. matkan päässä sairaalasta, mutta kerta kerralta on vauvat olleet nopeampia ja nopeampia, hyvissä ajoin pitää siis lähteä.
 
innoM, mulla ainaki oli himo suolakurkkuihin jo esikoisen raskausaikana, vaikka en silloin edes tiennyt että ne ovat in :D Lähinnä mulla suolasta tekee kamalasti mieli ja sen takia just suolakurkut maistuu.. Tässäkin raskaudessa niitä on kulunut, lähinnä ihan alussa, mutta nyt on niin huono olo ettei mikään maistu..!
 

Yhteistyössä