Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Tervetuloa uusille :wave:

minä ja kolme eiköhän se ilo raskaudesta vielä löydy :) Ja viimeistään kun nyytti on sylissä. Mulla välillä samanlaisia fiiliksiä tän raskauden suhteen, että en millään jaksais tätä pahoinvointia ja oksentelua. Vie kaikki mehut. Välillä toivoin jo et menis kesken niin ei tarvitsis kärsiä :ashamed: Mut nyt lähinnä pelkään tosi paljon et ultrassa parin viikon päästä ei näykään mitään ja oon kärsiny ihan turhaan. Uudestaan en nimittäin aio raskaaksi tulla, ainakaan heti. Niin kamalaa tämä on.

kotidoppler olis ihana, mut varmaan stressaisin ihan liikaa jos joskus en saisikaan kuuluviin ääniä. Eli eipä tule sellaista hankittua. Nyt olis ihanaa kun vois tarkistaa et tuolla tosiaan on jotain tuolla mahassa :) Mut 2vk päästä se selviää. Ja jos ei siellä ole niin murrun täysin. Näen unia jo että masu on tyhjä ja se tunne on ihan kamala...pelottaa.

).( (ei turvotusta eikä painoa :) )
Paha olo vaivaa 24/7, sen lisäksi sain flunssan veljeltäni jouluna ja kurkkukipu saa aikaan oksennusrefleksin, eli mitä teen päivät? Halaan pönttöä tietty. Huomasin että appelsiini on tosi ikävä oksentaa... Uniongelmia on myös, varmaan johtuu siitä kun koko päivän makoilen sohvalla enkä käy ulkona kun en pysty seisomaan suorassa.

No, HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!!!!

hemari 9+5

Jopas vaan aika rientää eikä tännekään ole tullut pitkilleen kirjoitettua. Ihmekös tuo, kun töissä yrittää jaksaa olla sen 8 tuntia ja sitten kun viimein kotiin pääsee niin on niin poikki ettei tee mieli muuta kuin nukkua |O

Pitää heti ensmäiseks kertoa teille äitipolin kuulumiset, joka oli tänään...siellä se köllötteli ja sydän nätisti pomppaili :heart: meinas ihan itku tulla kun sitä pienen pientä pomppivaa kohtaa katteli. Muutenkin oli kuulemma kaikki hyvin ja ihan viikkoja vastaava.

Ja niinhän siinä sitten kävi kuten aavistelinkin eli piikittämään pääsen seuraavat 10 ½ kuukautta. Voi maha parkaa :| Viimeks teki tosi kipeetä jo kuukauden pistelyt...

Pitää yrittää taas keskittyä töihin :saint:

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!

Tottis 6+3

Mä tilasin tänään kotidopplerin. Ei ollu kallis kun sain vinkin kaverilta. netti.fi sivuilta 39,90 e. Toimituskulut 6 e kun maksoin pankkikortilla. Kaveri oli saanut sillä kuulumaan jo viikolla 10 sydänäänet. Viim. viikolla 12 pitäs kuulua :) Sitä odotellessa!

Maitsu, Miukumauku: Noi viikot ja lasketut ajat vissiin vähä heittelee kaikilla.. KOSKA oon ennenkin katsonut että Miukumakulla on sama laskettuaika kun mulla 15.8 ja mulla on kuitenki nyt 7+4 ja miukumaukulla olis nyt vasta 7+3 ?!? Miukumauku koska sulla on ollut viim. menkat ja mikä sulla on ollut kiertopäivä ? itsellä alkoi viimeset menkat 8.11 ja kp suunnilleen se 28pv...

Hyvää uutta vuotta myös kaikille ! :flower:

majj & 7+4

Täällä kolmatta odottava mamma. Vaikka lapsi on todella toivottu, minulla tällä hetkellä paljon negatiivisia tunteita. Tiedän että älyttömän pahan olon ja väsymyksen helpotuttua alkavat supistelut ja minua harmittaa kun en voi osallistua täysillä vanhempien lasten hoitamiseen ynnä muuhun arjen pyörittämiseen. Osan tästä laitan hormonien, osan väsymyksen ja pahoivoinnin piikkiin.

Tsemppiä kanssasisarille! Ja mukavaa vuodenvaihdetta!

Hilloviili rv 7+5 (la 17.8., kätilöopisto)

totinen torvensoittaja mitä pistelelet? Mie pistelen insuliinia.. ihanaa kun kaikki oli hyvin :) miehän itkee vollottelin ihan täysijään siel ko näin sydämen väpätyksen <3 ja mies sano et pala nousi kurkkuun hänellekkin :) tällä hetkellä onneks vaan 3 kertaa päivässä...mut kyl se loppuajasta alkaa mahanahka olla niin pinkee et ei oo enää toivookaa pistää sinne,,,reiteen siirryttävä vaik siel ei ole samalla lailla tota ylimääräistä löllykkää :/

Voi plaah mikä olo ollut eilen ja tänään. Eilen sain kehiteltyä pelkäämällä itselleni hartia kipua ym ja syke jäi aivan liian korkeaksi moneksi tuntia pelkästä säikähdyksestä. Ei meinannut millään helpottaa. No kotikonstein helpotti. päivystykseen soittelin mitä tehdä. Yhtäkkiä olo helpotti niinkuin seinään ja ilta meni hyvin. TÄnään sitten sama pelko nosti päätään ja tää huono olo ei helpota tilannetta yhtään. Sain mielenrauhan pelkällä soitolla äitiyspolin päivystävälle kätilölle, joka oli aivan mahtava ja sai mua rauhitettua. Mullaha tuo toinen puoli alaselästä on jomotellut tässä jo jonkin aikaa ja eilen sitten iski käsivarten/hartiaan outoa tuntemusta työmaalla. Kyselin sitten kätilöltä varmuuden vuoksi tuon kohdun ulkoisen raskauden oireita ja se sanoi, että mun kuvaama kipu ei ole sellaista. Mun kipu on käsivarressa ja se kohdunulkoisen hartiakipu on sellaista pistosta joka tuntuu kun hengittää. Eli keuhkopuolelta. Kyllä helpotti. Käski vielä seurailla miksi muuttuu ja heti päivystykseen jos pahenee. Ei ole onneksi pahentunut ja vatsakipua ei ole, muutakuin noita repäisyjä ja aika ajoin menkkajomotuksia mitä on ollut alusta asti Sitten hoksasin, että tuo mun selkäsärky on samanlaista mitä mulla on ollut muutama kuukausi sitten sairastetun vyöruusun jälkeen aika ajoin :p. Mutta enhän mä sitä heti tajunnu kun pelkäsi niin paljon. Pahoinvointi on kyllä ihan kauheaa. Oksentaa ei ole vielä tarvinnut, mutta tää olo vie voimat. : / Mä en yleensä ole tällainen murehtia, mutta joku sai mut eilen ihan hysteeriseksi, jotta melkein paniikkiin asti pelkäsin. :headwall:

Neuvola aika on vasta 2.2 ja silloin myös ultrataan. Mietin vielä varaanko ollenkaan tuota alkuraskauden ultraa, josko jaksaisi odottee tuonne rv10+ asti.

Minä ja kolme sekä hillovilli: Mä ymmärrän teidän oloa. Ei tää mitään herkkua ole odotella pahoinvoivana ja hoitaa samalla kahta rasavillliä. Monta kertaa tullut mieleen, että kuinka hitto mä selviän tästä. Eiköhn tää täst vielä iloksi muutu. Kovasti hyviä ajatuksia teille! :heart:

Hui Leo! Mulla yks ilta kun nukkumaan menin niin yhtäkkiä alkoi ihan älyttömästi pistää vasemmalta suunnilleen siltä kohdalta missä oletan et sydän on. Ja nimenomaan pisti kun hengitin! En siis hetkeen voinu vetää keuhkoihin kunnolla ilmaa kun pisti niin älyttömästi :O Mietin kyllä hetken sillon et onkohan tää sitä kohdunulkoisen rakauden pistosta, mut se meni ohi kuitenkin minuutissa eikä ole sen jälkeen tullu. Mut nyt rupes kyllä pelottaa toi sun kuvailu siitä kivusta.... Muutenkin on ollu sellanen olo et kaikki ei oo ihan ok tässä raskaudessa. Kamalaa epävarmuutta. Olis varmaan pitäny se ar-ulta vaan varata. Nyt on enää 2vk np-ultraan, et jos ei sitä ennen vuotoja tule niin yritän sinnitellä sinne asti.

Minä ja kolme ja Hillovilli, mulla on vähän samat tuntemukset, joskin ihan eri syystä. Meillä nimittäin mies on tosi vastaan tätä raskautta, eli ei halua kolmatta lasta. Mä taas haluaisin. Mutta mulle on mahdotonta iloita tästä raskaudesta kun joka kerta, kun siitä mitään hänen kuullen mainitsen, saan kauhean saarnan siitä kuinka kauheaa meidän elämä tulee olemaan kolmannen synnyttyä, kuinka emme enää koskaan voi tehdä mitään (mm. matkustaa, mitä teemme aikas paljon koska asumme kumpikin "ulkomailla", eli kotimaissa tulee käytyä kerran-kaksi vuodessa, plus vielä joku muukin reissu), ja kuinka koko kolmas vauva tuhoaa hänen elämänsä ihan täysin.

Juu, elän toivossa että tämä vielä tästä. Tää meni jo niin pitkälle että ehdotin jopa abortin tekoa, mutta sitä hän ei (ehkä onneksi?) edes ottanut vakavissaan...

Anteeksi vuodatus, mutta tää alkaa käydä aika rankanksi :(

Hyvää uutta vuotta kaikille joka tapauksessa!

Tottis satutko yhtään muistamaan kuinka nopeesti se sydän pomppi? Kävin samalla kiertopäivällä ultrassa ja olin niin ihmeissäni siitä sydämestä etten tullut katsoneeksi lyökä se edes tarpeeksi nopeaan..Joskaan en kyllä edes tiedä kuinka nopeaan sen pitäisi lyödä :LOL:.

Hyvää uutta vuotta kaikille!!!

Hemari: TUo kuulostaa sellaiselta tavalliselta rintakrampilta. mä olen ymmärtänyt, että jos hartiapistosta tulee kohdunulkoisessa niin silloin on jo kova kiirus lääkärille. Luultavasti kyse on tavallisesta pistoksesta. Mulla on tulee niitä ilman raskauttakin joskus. Ne on ilkeitä kyllä.

Hyvää uutta vuotta kaikille!!! :heart:

Laiskana kopsaan päikystä tännekin.....syyskuisissa en "tunnustanut" :LOL:

Huomenta!

Täällä vuosi alkoi vessassa ravaamisella. Mulla on ollut parin viikon ummetus joka muutti muotoaan aika radikaalisti...ja tämän kaikki haluskin varmasti tietää :LOL:
Selkä särkee niin maan perhanasti et tarttee ottaa kohta siihen apuvaista.

Eilen tuli sit mies ja lapset vihdoinkin kotiin. Ei joo mennyt uusvuos niin kuin suunniteltiin, mutta ihan ok oli. Ammuttiin sellaisia rakettipatoja vai mitä ne oli ja nuorimmainen kiljui riemusta. Tinatkin valettiin. Leffan katsomisesta ei oikein tullut mitään, kun kuopus oli kimpussa koko ajan. Pojalla oli ollut niin kova ikävä ja sanoikin sen monta monta kertaa ja sanoi, että mä olen niin kovin rakas.... voi miten itku tuli tirautettua muutamaan otteeseen. Meidän ikkunasta näkee Naantalin kylpylän raketit ja ne oli muuten aikas vaisut tänä vuonna. Mun esikoiseni oli oikein pettynyt. Onneks moni yksityinen oli ostellut raketteja joten täällä ei pimeää ollut :D
Meillä valvoi KAIKKI katsomassa raketteja. Poju oli NIIN täynnä virtaa ja hauskutti meitä vielä nukkumaan mennessä tansseillaan, oikea macho macho man- tyyli :LOL: ja väliinhän tuo sitten halusi nukkumaan. Varmisti moneen kertaan yöllä et olen siinä ja halus nukkua mun käsi oman poskensa alla....eli se siitä ergonomiasta ja siks mulla varmaan on selkäkin kipeä. Mut eihän sitä voi lapselta kieltää, kun haljea haluaa! Aamusta mä olin taas vessassa, kun poju nousi ja etsi mua ja lopulta huusi et "ÄITIIIIII" ja kun vastasin missä olen piti hänen päästä sinne mun seuraks. Tosi kiva istua isolla asialla, kun toinen istuu siinä lattialla edessä ja lukee lelukirjaa..."äiti minkä sä täältä haluat"-kyselyiden saattelemana ja ei meinannut suostua poistumaan mun nousemisen ajaksi. Kauhea kädenvääntö!

Jaahans, sitä vois vaikka tekaista yhden tortillan aamupalaks......

Aijuu: Listaemona on kiva olla, mutta mä jotenkin arastelen täällä vaikka kuumeilijoissa tykkäsin pitää.... jotenkin pelottaa et jos.... niin .... tiedätte varmaan.... toki jos kukaan muu ei ilmoittaudu niin voin harkita jos teitä ei haittaa mahdoliset päivitysviiveet....

Viimeksi muokattu:
Hyvää vuotta 2011 kaikille!

Noniin, eli olin jo aikeissa käydä tammikuun pinon perustamassa, mutta siis niin kuin olen sanonut, mielelläni luovutan päivittämisen jollekin muullekin. Nyt siis vapaaehtoisia on jo Miuski ja mammy :) Ja mammy, varmasti osaat päivittää jos minäkin osasin :)

Esikoinen veti eilen v-kirjaimen näppäimen irti... No, onneksi tää kirjottaminen sujuu näinkin. Ajattelin vaan ensin et ni hyvä et oli v-kirjain eikä esim a, kun v:tä tarvii niin vähän mut nyt oon huomannu et kyllä sitäkin tarvii :)

hemari 9+6 (huomenna poksuu jee!)

Hyvää uutta vuotta kaikille :)!!!

Ja suuren suuret pahoittelut kaikille surun kohdanneille ja voimia kaikille huolissaan oleville :hug:!

Hurjasti oli tekstiä tullut!

Joo tuo foolihappohan selittäisi tuon himon, mäkin vetelin jouluna raakaa sitruunaa ja se oli niin ihanaa :LOL:!!!

innoM ja kristiinaTiedän tunteen, mua kiukuttaa ihan 24/7 niin paljon että suutun itsellenikin, eikä oikein ole ketään kenelle siitä puhua. Mies kyllä kuuntelisi ja on äärimmäisen ymmärtäväinen, mutta kun se vaan kiukuttaa mua lisää :ashamed:. Välillä tuntuu että haluan oman kroppani ja mieleni hallinan itselleni takaisin :D...

MiukuMauku80 Rannekkeet perustuu siihen että se painaa akupisteisiin. Mulla ainakin auttaneet.

Juu nuista negatriivisista tunteista munkin piti tänne kirjoittaa ja olipa ihanaa huomata etten ole ainoa. Vauva on todella todella toivottu, mutta silti minulla on juuri tuo olo että tahtoisin oman kropan itselleni takaisin, voisin tehdä ja syödä mitä haluan ja tämä kiukutus ja huono olo helpottaisi. Arki vauvan kanssa ei pelota eikä mitään sellaista, mutta silti mietin mitä kaikkea olisin tahtonut tehdä ennen kun lapsia hankin... Mutta ennen kaikkea tahtoisin että tämä kiukutus helpttais, musta tuntuu etten ole enää ollenkaan oma itseni!

Onko täällä ketään, joka on ollut tai aikoo hakea erityiäitiysvapaata? Jos niin millä perusteilla? Entä onkos täällä muita kampaajia? Olen miettinyt, että nykyäänhän ei suositella hiusten värjäämistä raskausaikana, tai ainakin hyvin pienissä määrin ja itse ainakin siitä luovuin (ammatistani huolimatta). Kuitenkin altistun joka päivä nille samoille kemikaaleille ja samalla siis vauva. Ja nämä kemikaalit on siis ymmärtääkseni ainakin haitallisia sikiölle. Mietin siis että olisinkohan oikeutettu erityisäitiysrahaan... Varmaan sitä voisi kelalta kysyä, vai osaisikohan neuvolalääkräi vastata siihen...?

Olisi muuten kiva seurailla masukuvia jos kellään vaan on? Itselläni tosiaan maha kasvanut aika huimaa tahtia, ja olisi kiva vertailla omaansa muiden :). Omani laittaisin, mutta kamera kuvineen jäin jouluna toiseen kaupunkiin :(.

Yhteistyössä