** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oi että eilen kävin kans lidlissä mut en osatnu tota tyynyä vaikka kattelin.. pitäisköhän sitä kuitenki käydä se hakeen..
Kiitos noista kotitulovaatevinkeistä.. jos sitä itekki pakkais sitte 50 cm vaatteet mukaan =)
Jännittävää ku alkaa oleen täällä monilla niin jännät paikat jo, itseni mukaanlukien.. kohta tuleeki vauvauutisia oikein urakalla..äkkiä se aika on mennyt loppujen lopuksi, vaikkakin nyt tuntuu että nämä loppuviikot ja päivät ei kulu mihinkään ja olisin itekki jo ihan valmis synnyttämään. Mut vauvan parhaaksihan se tosiaan on vielä hetki tuolla masussa kölliä :)
Sirri Ihana kuulla että teidän pikkunen kasvaa ja vahvistuu päivä päivältä! :heart:

Torstain äitipolin pelkopolia ja painokontrollia odotellessa...

Jonetta ja pikku-veeti 35+2

Monet on nyt puhunut vauvantarvikkeiden laitosta valmiiks niiiiiin....pitäisköhän sitä itsekin mennä tältä istumalta kaivelee vaavin vaatteet tuolta vanhasta äippälaatikosta pesuun!??! Esikkokin lähti mummun ja papan kanssa mökille, joten olisipa tässä aikaa.

Elli Etikka Mä kanssa odotan Seinäjoen uuden vierihoidon näkemistä ! Se vanha oli kyl jo aika...vanha! Uudet synnytyssalit oon päässy jo esikolta näkee.

( . ) Maha on iso! Voi puhjaus tän kanssa :p ! Mut muuten tuntuu, että tää raskaus on mennyt helpommin kuin edellinen, ainakin tähän asti. Yön jälkeen sormet ja varpaat on vähän puuduksissa/turvoksissa. Kivuttomia harkkasupisteluja en ole havainnut kovinkaan montaa. Ainoastaan menkkajomotus silloin tällöin laittaa hetkeksi lepäämään. Ja onhan aina jotain pientä kremppaa, mut ei mitään kovin häiritsevää.

Voima :hug: kaikille tasapuolisesti !!!! :heart:

POKS 35+0 Ei voi uskoa että enään 5 viikkoa jälellä. Mihin ihmeeseen nämä viikot on menny?

Siteistä Käytin viimeks päivisin pirkan pitkiä siteitä ja yöllä sitten libressen yösiteitä. Sairaalassa käytin niitä sairaalan siteitä. Ei ne mua ainakaan ahistanu vaikka semmosia vaipoja onkin. Tosin tuntu että se vuoto oli aika runsastakin välillä.

Kotiutumisvaatteet on kokoa 56. Meillä ku tuo esikoinen oli 54cm pitkä syntyessään niin sitä ei tiiä jos neiti tulee veljeensä :D Luulen että oon päättäny mitkä otan kotiutumisvaatteiksi vauvalle mutta sitten taas toisaalta tekis mieli ostaa jotain ihan spesiaalia, vaikka kaappi onki täynnä vaatteita :whistle:

Kiva kuulla Sirri että Anni kasvaa :) Tiiätkö yhtään millon saatte tytön kotiin?

Täällä kans mietitty että missäs Murske? Toivottavasti kaikki on hyvin.

Marlin ja

Monella on supistellut, niin sain neuvolasta vinkiksi supisteluihin juoda PALJON vettä kun on lämpimät ilmat. Mulla on auttanut. Toki vessassa saa sit juosta väh. tunnin välein...

Me lähdetään viikonloppuna Haaparannan ikeaan ostaan vauvanvaatteille joku lipasto. Sit saa järjesteltyä ja pestyä viimeiset vaatteet.

Sandeliini + kolmas toukka 33+2

Mun tarvis tarttua noihin vauvanvaatteisiin ja pestä ne, vaan tää viikko tuntuu nyt niin kiireiseltä, etten sellaista kerkeä tekemään.

Tulipa tässä mieleen, et joko ootte ostaneet imetysliivit?? Mun tarvis ostaa uudet liivit ja oon miettiny et tarvisko ostaa jo imeteysliivit..

Siis whaaat!? Millä mä oon vaatettanut esikoisen ihan pienenä vastasyntyneenä :o ! Katsoin vaatteet läpi ja en löytänyt ku pari hassua vaatekappaletta. Nooh, tässäpä hyvä syy lähteä shoppailee tulokkaalle uusia kuteita :D

B) B) B)

Mulla vauvan vaatteet ollut laitettuna,pestynä ja viikattuna,jo hyvän aikaa.Laitokselle otan 50cm kotiutumisvaatteet.Ne riittää hyvin vaikka oliskin yli 4kg kaveri.50cm ja 56cm muutenkin mennyt pitkään meidän muksuilla.Itse kun ollaan pienikokoisia vanhempia,niin lapset kasvaneet myös verkkaisesti :D Meillä ei yksikään ole ollut 51cm pidempi syntyessään ;) Mulla vaan tuppaa vauvat olee suhteessa isoja syntyessään verraten mun omaan kokoon....

Nyt ylös ja ulos aurinkoon B)

Murske,onko kaikki hyvin? :hug: :hug: (tietty nauttimassa suomen suvesta ;) )

Äh,imetysliivit asiaan piti kans vastata.
Mulla tisut niin paljon kasvaneet jo että ostin parit imetysliivit jo käyttöön.Sellaiset anitan mukavat,kaarituettomat =)
Noi h&m imetystopit myös kivoja näin kesällä ettei tarvii liivii ja toppii,huh hellettä :whistle:

Tarvii varmaan käydä katsomassa millaisia liivejä on tarjolla. Esikoisesta oli jotkut kaarituettomat, jotka olivat kyllä hyvät ku tarvi niiden kanssa kerran nukkuakin.. En usko et itse pystyisin olemaan pelkällä imetystopilla, ku toi kuppikoko taitaa olla tällä hetkellä E... :laugh: No jospa lauantai aamusti kerkeisin hätäseen käydä katsomassa h&m:stä liivejä (jos siellä vaan on sopivan kokoisia), ku tarvis kuitenkin käydä katsomassa veljen tyttärelle ristiäislahjaa

kiva etten ole ainoa jolla maha on vauvaa täynnä :laugh: Nuo pienet jalatkin on niin isot ja voimakkaat, että tuntuu siltä kuin henki loppuis kun ne tuossa iholla pyörähtää :D Keuhkoillakaan ei tunnu enää olevan tilaa, eikä yhtään lohduta tieto että synnytykseen voi kulua vielä pari kuukautta :whistle: ja jos tämäkin pieni kasvaa 200g/vko niin huh huh :heart:

Nyt seuraa tyhmä kysymys...millä perusteella isyysraha lasketaan? Onko se jotenkin palkasta tai äidin saamasta tuesta riippuvainen?
Meillä viimeeksi isyysloma hoitui siten, että rakas mieheni istui koneella, kännykkä kourassa ja poika imetystyynyn tukemana sylissä. Eli hankki etäyhteyden omalle koneelle ja hoiteli työhommia siinä sivussa :headwall: Tällä kertaa on luvannut olla vähän enemmän avuksi, kun on tuo touhukas taaperokin, mutta ollaan ihan ulalla noista tuista :)

Nyt takaisin ulkoilemaan, mahtava ilma!!

Imetysliiveistä, mulla on niitä carriwellin (?) imetystoppeja pari, semmosia pehmosia jotka just alkuun menee kun tissit on niin saakurin kipeet. Sit voin todellakin suositella, jos kaarituellisia liivejä kaipaa, niin change-nimisistä liivikaupoista löytyy ihan kaikkia kokoja. Mullakin on normisti 75F (nyt on 80E kun tuo mahan ympärys on jotenkin kasvanu...) ja sieltä löytyy. Ne maksaa jotain 30-40 euron väliltä. Niitä mulla on kolmet ja ne vielä kestääkin, eli en varmaan tarvii pitkään aikaan uusia vielä, viime kesänähän mä tähän aikaan vielä niitä kovasti käytin... :laugh: Mut tosiaan alkuun ja öisin mä pidän niitä pehmotoppeja. Henkan ja maukan toppeja mulla oli kans, nyt varmaan kun on lämmintä, tulee pidettyä niitäkin - joskaan ne ei kyllä ihan hurjana tue näitä röllyköitä...

Jees, nyt on vaatetta laiteltu laatikoista hyllyyn ja eka koneellinen pesty. Löysin pieniä vaippojakin, joita oli jääny ylitte, laatikoista.
:attn: Muistaako kukaan, missä pienissä vaipoissa EI ollu sitä verkkoa? Noissa liberon ykkösissä ja kakkosissa ainakin on ja sit pampersin jossain mallissa oli.. meillä alkuun meni paremmin ne pampersit, mutten nyt muista et oliko niissäkin se verkko? Se nimittäin ärsytti hiukan kakan kanssa pepaa tytöllä, kun se silleen liimautu pyllyyn kiinni.

Niin ja tulipa tossa noita vaatteita peratessa, että ainakin meillä mies kiros alimpaan helvettiin pään yli vedettävät pienet bodyt, joten nytkin uudet mitä ostin, otin sitä kietasumallia. Ne on hirmu paljon helpompi pukee, ja sit vielä puolipotkarit jalkaan niin ei tarvii sukkiakaan. Siis esikoista odottaville vinkkinä, meillä ainakin toimi =)

Nyt mä syön jotain, laitan toisen koneellisen pesuun ja kahdelta pitääkin lähteä jo kohti neuvolaa. Tyttökin on kotona kun hoitopaikassa on oksutautia, ei ole kuunaan sitä vielä saanut joten saas nähdä ollaanko koko porukka sit kipeinä vielä.. tuskakin olis viikonloppuna ja on kyllä harmi, jos ei sinne pääse.

Moi vaan mmiilia, Marlin ja Me9, jotka olitte mua huhuilleet, ja muutkin mammat! Tää Murske ei jotenki vaan oo "ehtiny" koneelle, ku on nauttinu täysin rinnoin IHANASTA Suomen suvesta! B) :heart: (jos sääskiä ei lasketa). Oon istunu tuossa pihalla ja ihmetelly, miten voikaan olla niin täydellinen ilma. Juhannuksenakin oli +25 asteen "helteet", silloin oli oikein mukavaa. Nyt kun ollaan alle 20:n asteen, niin paleltaa kovin... Lämmönsietokyky ei ole vielä muuttunut, kun huomaan, etten hikoa silloinkaan kun muut ovat aivan läkähtyneitä ja märkiä :laugh:

Oon ottanu rauhallisesti, kun se kohdunsuuhan todettiin viime viikolla auki niin ylhäältä kuin alhaalta. Vauva tuntuu olevan tosi alhaalla, ja vain harvoin tuntuu kylkiluissa asti potku, jos se venyttää itsensä ihan suoraksi. Siellä se pieni miettii lähtökuopissaan, että milloin olisi aika tulla, ja oon kyllä kertonu sille joka ilta (ja mieskin puhelimen välityksellä ), että vielä pitäisi muutaman viikon jaksaa siellä masussa kasvaa. Kun vielä raukka niin pienikin on.

Mies sai onneksi aikaistettua tänne tuloansa viikolla, kun mulla näyttää vähän uhkaavalta tää tilanne. Eli tulee jo 3 viikon päästä!!! =)

Alennusmyynnit ois menossa, ajattelin uskaltaa lähteä käymään. Onneksi auton saa parkkiin ihan keskustaan, ja sitten rauhallisesti jos löntystelis. Eilen olin hammaslääkärissä, ja vauveli potki koko sen 45 minuutin toimituksen ajan. Hokas vissiin, että äiti on vähä jännittyny. Multa porattiin reikäkin ihan ilman puudutusta, auts! :o Aluksi reikä näytti nimittäin niin pieneltä, etten ois tarvinnu puudutetta, mutta sitten se paljastuikin vähän syvemmäksi. Sanoin kuitenkin kestäväni loppuun asti ilman puudutetta, vaikka kyllähän se vihloi ihan pirusti. Lääkäri veisteli, ettei tämän jälkeen synnytys tunnu enää missään :laugh:

Sirri, ihana kuulla että Anni on kasvanut ja voi hyvin!

Vilivet, voimia!! :hug: Ei varmasti ole helppoa maata siellä ja odottaa ja odottaa, mutta vauvan parhaaksihan se tosiaan on.

Viikot vaan vähenee meillä kaikilla.... Kelleköhän syntyy seuraava vauva?

- Kesästä nauttiva Murske (34+3), joka aikoo kunnostautua ja käydä vähän useammin ilmoittelemassa itsestään ;)

Kiva kuulla, että Murskeella kaikki hyvin. Ja hienoa että mieskin pääsee aiemmin =) Mä kävin eilen kans alemyynneissä ja jesta olin illalla huonossa kuosissa. No, kun pääsee kuitenkin lepäämään tommosen koitoksen jälkeen, niin mikäs siinä =)

Mä varasin muuten hammaslääkäriajan kunnalta jo tammikuussa ja silloin jo sanottiin, että elokuulle menee. Tosi hienoa toimintaa, kun pitäis kuitenkin saada ne hampaat katottua raskauden alussa jo. Pari lohkeamaa kyllä hoidatin erikseen kun räyhäsin sinne, että ne on saatava kuntoon. Tietty yksityiselle olis päässy nopeemmin - tai yths:n hammaslääkärille, mihin mun pitikin nyt keväällä mennä, mutta se sitten jäi... kun en saanu sitä matikkaa tehtyä keväällä niin ei ollu käyntiä koululla.

Jep, mulla on tosi terveellinen lounas: paistettuja uusia perunoita (eilisen tähteitä), pari kananmunaa ja ripaus uutta sipulia.. kaikki pannulla... --> ei tarvii ihmetellä kohta, miksiköhän taas närästää... :whistle:

moikka! Apua..monet alkanut laittaa vauvanvaatteita jo valmiiks? mä en ole edes pakkausta kattonut kun sen verran oliko uus vai vanha! lipaston sain ostettua nyt sunnuntaina matkalla kotiin reissulta =) ajatttelin täs alkaa kattelee niitä vaatteita ja vähän tonkia edellisistä pakkauksista vaatteita mukaan myös,ostin eilen sairaalakassia varten itelleni tavaraa mukaan,mut siinä mun laittamiset onkin :D . pesettekö muuten vauvanvaatteita hajusteelisella vai hajusteettomalla pulverilla? mä kyllä ajattelin jotain lv:tä tai miniriskiä? eipähän tuu sit mitään iho juttuja. Tänään oli neuvola ja poksutaankin :heart:
kaikki oli ok. hemoglobiinikin oli noussut 111 jo 122 et ihan kiva,ei ainaskaan väsytä niin paljon. pissa puhdas,painoa tullut 2kg noh... verenpaine oli muistaakseni 111/63. vauva rt asennossa.kuulemma pää kiinnittynyt alas.ei meinannut löytyä olleskaan kun niin alhaalla :o
sano vaan et kannatta olla istumatta pitempiä matkoja autossa ym. lepäillä aina kun vaan voi!.Nyt jäädään odottamaan 2vkon päähän vikaa lääkäriä. katotaan sit onko paikat jo auennut :heart:

Hauskaa päivää kaikille B)

lolu34+0

Kiva kuulla että Murskeella kaikki hyvin :)

Esikoisen ajoilta olevat imetysliivit ei mee enään päälle, nyt jo kuppikoko liian pieni. Mitenköhän kauheet pamelat sitä oikein nyt saa :D No, mies tykkää. Tosin raukka ku ei saa koskia. Mutta siis, nyt kävin ostaan Mama-liciouksen liivit. Pitää varmaan toisetkin samanlaiset käydä ostaan, ja sitten ku maidontulo tasaantuu niin käyn ostaan varmaan parit lisää.

RUNTTIPULLA viime raskaudessa mä varasin ajan hammaslääkärille heti raskauden alussa. moh, sanoivat ettei raskaana oleva pääse jonoja ohittamaan (ekassa raskaudessa pääsin) ja sain ajan sitten 1 vkoa ennen la!! olipa järkevää siinä vaiheessa käydä ;) tosin hammaslääkäri sanoi ettei olisi ikinä uskonu että enää viikko jäljellä!

IMETYSLIIVIT mulla 3 kpl ostettu. edelliset sen verran huonot (kuluneet) että oli pakko heittää pois. 2 kpl carriwellit ja 1 bravadat. omissa pakkauksissaan vielä kun ei tässä vähän aikaan vielä imetetä...

Ä-POLILLE sain tänään kutsun heinäkuun loppuun! neuvolan terkkari meinasi etten välttämättä pääse kun ne niillä niin kiirettä ettei ota oikein vastaan kun hätätapauksissa mutta nopeasti sain vastauksen sieltä ja pääsen sinne. ultraavat kätilöt ehdotti että sinne olisi mentävä kun edellinen synnytys meinasin loppua mun hengenmenoon joten nyt sinne suunnittelemaan tätä synnytystä. toivon mukaan ultraavat myös! + painoarvio. sisätutkimus olis ainakin tehtävä koska en pääse 3. lääkärinkäynnillöe neuvolaan kun pääse ä-polille.

HELLE onko kenelläkään muulla tukalat oltavat näissä helteissä?? musta tuntuu etten jaksa mitään... aamulla puistossa tyttöjen kanssa (n 2,5km matkaansa) ja olin ihan loppu jo tunnin jälkeen kun oli niin kuuma. oli tarkoitus lähteä vielä uimaan mutta mies vei tytöt sitten kanssaan vanhemmilleen että mä pääsisin jalkoja nostamaan hetkeksi ylös. 2v sitten oli la 4.7 eikä tämmösiä oloja ollenkaan. oliko viileämpi kesä vai onko kunto nyt vaan huonompi?? lenkillä en oo 1½ viikkoon varmaan ollu... huh...

nyt keiton tekoon...

korvapuusti 32+4

ME9BONUS olisin sulta kysyny seuraavaa: minkä ikäset lapset sulla on? ootko ollu koko ajan kotiäitinä? oliko suurperhe alusta itsestäänselvyys vai selvisikö vasta muutaman jälkeen? ihan uteliiana kysyn :)

korvapuusti 32+4

Uusimmat

Yhteistyössä