Emeliinalle vauvaonnittelut!
Olipas Zuviliinillä ollut sairaalareissu! Kumma, kun ilokaasua jo antoivat, mut sit passittivat kotiin...?
Mulla on pari päivää ollut tosi huono olo. Eilen jo mietin päivystykseen lähtöä, mut helpotti vähän, kun sain otettua kunnon päikkärit, 1,5 tuntia, kerrankin esikoinen suostui nukkumaan päikkärit! Pyörryttää, oksettaa, päätä särkee, tuntuu, ettei jaloillaan pysy ja janottaa. Raskausmyrkytys kävi mielessä, mut taitaa olla vaan väsymystä. Huomenna on neuvola-aika heti aamusta, jos sinne asti jaksais ootella.
Eilen illalla tuli taas ihan kunnon suppareita n. 3 tunnin ajan, mut melko epäsäännöllisesti, välillä oli väli 2min, välillä 15. Kuukautismaisia kipuja on koko ajan ja vähän väliä polttelee alaselkää, joten jospa siellä jo jotain tapahtuis? Tavallaan kyllä vauvan syntymä "pelottaa", miten sitä jaksaa taas kaikki yöheräämiset (valvomiset) ym. ja miten sitä pärjää kahden lapsen kanssa??? Näitä normaaleja pelkoja siis, itse synnytys ei niinkään pelota, harmittaa kyllä, kun täällä ei enää anneta ilokaasua, mikä viimeeksi oli aivan huippu juttu mulle.
Eilen ostin vauvalle rasvat, kylpyöljyt, suolatipat ym. valmiiksi. Itelleni unohdin ostaa paksut siteet, vauvalle pikkuniistäjän ja sit kertiksiä pitää varmaan ostaa myös yksi pussi, kunhan nyt näkee, miten iso vauva sieltä tulee.
Mut nyt on riennettävä pihalle paimentaa lapsia, leikit kuullostaa taas aika railakkaille...
Garnet 38+1
ps. se 20.08.2008 kelpais tänneki