Elokuiset 2008 osa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elokuu08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi zuviliini... täytyy vaan ihmetellä miten ne päästi sut pois?? siis etteivät avittaneet avautumista millään aineilla ja saaneet sinua siten synnyttämään.

Rizzu se olen minä joka siitä kuivaihoisen kylvetyksestä ja sinä kirjoitit ihan oikein sen öljyn nimen. Minulla menee noi nimet sekaisin, ceralan on se rasva vissiinkin...

Ihme vääntö siel hoito puolella aina kun jostain kysyy tai lueskelee. Jotenkin välillän tuntuu, että toiset ihmiset eivät ymmärrä sitä, että kaikilla ei ole yksinkertaisesti varaa ostaa ja hankkia vauvoilleen parasta mitä saisi. Ja että toiset eivät vaan halua tilata ja ostaa netistä tuotteita, esim minä en pidä monen päivän toimitusajasta ja postista tavaran hakemisesta. Haluan tuotteet silloin kun tarvin ja samalla kun käyn prismassa tai citymarketissa jne.

Anteeksi vuodatus, mutta ottaa välillä pattiin, ihan oma "köyhyyskin".

-Mammaksi ja Vili viikon ikäinen-

Se-mammaksille: Joo totta, että aika kovasti vauhkoillaan tuolla "hoito-osastolla"! Käytin muuten esikoisesta alussa ihan sitä Natusaninkin vauvaöljyä ja siitä tuli kyllä tosi pehmeä iho. Jos lorahti liikaa, jäi iho jopa vähän öljyisen tuntuiseksi. Siksi piti sitten tarkkaan katsoa, ettei hirveästi pää mennyt veteen, muuten oli öljyinen tukka vauvalla... Ja siitä jäi aikamoinen tatima ammeen reunoille mutta kyllä senkin pesemällä sai loppu viimein pois. Sittemmin olemme ostaneet sitä Ceridalia reseptillä, kun rahat saa vakuutuksesta takaisin! Tuotahan voi siis ostaa myös ilman reseptiä.

Äskeisellä vessareissulla huomasin valkovuodon nyt huomattavasti muuttuneen: normi keltaisen/valkoisen seassa oli jo sitä "ovulaatiolimaa" eli kirkasta, kananmunanvalkuaista (anteeksi ilmaus). Ennen esikoisen syntymää se taisi olla mulla merkki limatulpan irtoamisesta. Esikoinen syntyi siitä 2 vrk:n jälkeen, eli olisikohan se synnytys nyt lähestymässä!?! Paree olis. Kaveri rv 38+? soitti aamupäivällä, että vedet meni. He lähtivät ajelemaan Helsingistä Tammisaareen synnyttämään. Nyt pitääkin jännätä, osuisiko samalle päivälle hänen kanssaan!

Ystäväperhe on tulossa meille pian saunomaan, heillä 2½kk poika ja esikoinen saman ikäinen kuin meidänkin. Heillä kylppäri remontissa, joten saunaa kuulemma jo kaivataankin. Kerroimme, että OMM (oma makkara mukaan) jos laitetaan vielä grilliäkin kuumaksi. Taitaa olla kesän viimeisiä grillailuhetkiä, jos nämä säät jatkuvat yhtä surkeina.

Mukava iltaa, lähtekääpäs nyt joku sinne laitokselle, vaikka Zuviliini uudestaan!

-Rizzu-

Meidänkin pojan iho oli tosi kuiva ja näytti siltä, kuin olisi pahasti yliaikainen.. En muista, miten sitä hoidettiin. Olen kuullut sen Ceridalin olevan hyvää, tiedä sitten.

Mua alkaa tosissaan raivostuttaan tämä mitäänsanomattomuus! Missä ne supistukset oikein ovat!!?? Tänään olen siivonnut kuin hullu; imuroinut, siivonnut yhden lipaston, siivonnut kirpparipöydän ja hinnoitellut sinne lisää tavaraa, pessyt pyykkiä, leikkinyt esikoisen kanssa, kestinnyt vieraita ja nyt lipaston siivoukset jatkuu.. Eikä mitään! Pari hassua harjoitussupistusta ja selkä tuli kipeäksi imuroinnista, ei muuta. Nyt on pakko lopettaa tämä riehuminen, ennen kuin saan istukan irtoamaan. Mutta ihmetyttää tämä minun "supistusherkkä" kohtuni, ei se sitä kyllä enää ole.

Alan olla niin pahalla tuulella, että olisi parempi jo jakaantua.. Esikoisen hoitojärjestelyt tuottaa kamalan stressin, kun ei noita innokkaita hoitajia tunnu olevan varuille. Jos ei maanantaihin mennessä synny, niin hoitajaa ei ole, saan mennä yksin. (ehkä juuri siksi tämä ei synnyt, kun on niin kova stressi)

Että tällainen valitusviesti täältäkin!

Miisa 39+2, 40+1 tai 42+6 !! Ota näistäkin nyt sitten selvää.. Olo on ainakin tuon viimeisimmän mukaan.

Onnea Elokuu, Katri, Mammaksi, Emeliina ja Kattu!

Ja tsemppiä vielä yhdessä koossa kärvistelijöille!

terveisin,
hivenen valvotuista öistä väsynyt Pistiina, joka ei näköjään enää ehdi, eikä jaksa istua koneella koskaan + pikkuinen tissitakiainen 17 vrk, JO 49cm ja 3,2kg (ultran mukainen LA huomenna!)

Tekisi mieli kirjoittaa, että nyt meni vedet ja tuli lähtö, mutta kun ei =)

Onkohan Second edition toimissa, kun ei ole koko päivänä mitään kirjoitellut ? Täällä huomataan poissaolijat =)

no en ole missaan muissa toimissa kun kiljun netti operaattorille kun netti ei koko paivana toiminut. Nyt vasta yota myoten palas yhteys...
Ma olen ajatellut et kerta ei tullut 080808 niin tuliskohan sit 20.08.2008. Se vois nimittain kaydakin jos syntyis samallalailla kun isosiskonsa eli 42+1...
Tanaan taas oli vahan menkkamaisia kipuja mut siina kaikki... Eli en usko lahdon ihan lahella olevan... Sairaalakassiakaan en ole jaksanut loppuun asti pakata kun akun laturi yms pitaa kummiskin kymmeeneen kertaan sielta ottaa takas.

Second edition 40+4

Sunnuntai huomenta,

kotona ollaan, eikä täälläkään tapahdu enää mitään. =)
Ihan kummallinen olo. Nukuin viime yön kuin tukki, en edes muista milloin kävin vessassa. Otsokin heräsi, niin etten edes huomannut, että oli jo käynyt olkkarissa potalla pissalla, ennen kuin havahduin höpötykseen. Nyt tuntuu etten herää ollenkaan, on sellainen super pöhnäinen olo. Yöllä/ illalla supisteli jonkun verran ihan napakasti, mutta nukahdin heti uudelleen.

Nyt on siis todella tyyntä. Melkein kyllä toivoisi, ettei ihan nyt syntyisikään, mulla nimittäin on vähän ongelmia tän syömisen kanssa. Torstaina söin vain aamupalan ja kaverin kanssa lounaan kahden aikaan, sitten supparit vei illalla kaiken ruokahalun. Perjantai aamuna söin kaksi karjalanpiirakkaa ja sitten ennen sairaalaan lähtöä vähän nuudeliwokkia. Illalla sairaalassa yhden viilin. Eilen aamulla sitten taas sairaalassa viili, kotona pieni annos nuudeliwokkia ja illalla banaani ja yksi leipä. Nyt vasta tajusin, että mähän olen viime päivät elänyt jollainen pyhällä hengellä.
Eilisestä iltapäivästä lähtien on ollut sellainen tosi etova olo, että tuntuu yököttävälle edes ajatella ruokaa. Jos tämä enteilee synnytystä, niin saavat antaa mulla kyllä synnytyksessä ravintoa suoneen, kun oon jo valmiiksi nääntynyt.

Nyt täytyy taas yrittää syödä. Ahdistavaa. =) ja vali, vali.

zuviliini 37+5

Second edition: Meillä olisi toiveissa 12.8, 16.8, 20.8, 22.8 tai sitten tuo laskettupäivä 26.8. =) Mä oon syntynyt 26.2, mies 26.12 ja Otso 22.6 nämä sopisi hyvin tähän sarjaan.

Emeliinalle vauvaonnittelut!

Olipas Zuviliinillä ollut sairaalareissu! Kumma, kun ilokaasua jo antoivat, mut sit passittivat kotiin...?

Mulla on pari päivää ollut tosi huono olo. Eilen jo mietin päivystykseen lähtöä, mut helpotti vähän, kun sain otettua kunnon päikkärit, 1,5 tuntia, kerrankin esikoinen suostui nukkumaan päikkärit! Pyörryttää, oksettaa, päätä särkee, tuntuu, ettei jaloillaan pysy ja janottaa. Raskausmyrkytys kävi mielessä, mut taitaa olla vaan väsymystä. Huomenna on neuvola-aika heti aamusta, jos sinne asti jaksais ootella.
Eilen illalla tuli taas ihan kunnon suppareita n. 3 tunnin ajan, mut melko epäsäännöllisesti, välillä oli väli 2min, välillä 15. Kuukautismaisia kipuja on koko ajan ja vähän väliä polttelee alaselkää, joten jospa siellä jo jotain tapahtuis? Tavallaan kyllä vauvan syntymä "pelottaa", miten sitä jaksaa taas kaikki yöheräämiset (valvomiset) ym. ja miten sitä pärjää kahden lapsen kanssa??? Näitä normaaleja pelkoja siis, itse synnytys ei niinkään pelota, harmittaa kyllä, kun täällä ei enää anneta ilokaasua, mikä viimeeksi oli aivan huippu juttu mulle.

Eilen ostin vauvalle rasvat, kylpyöljyt, suolatipat ym. valmiiksi. Itelleni unohdin ostaa paksut siteet, vauvalle pikkuniistäjän ja sit kertiksiä pitää varmaan ostaa myös yksi pussi, kunhan nyt näkee, miten iso vauva sieltä tulee.

Mut nyt on riennettävä pihalle paimentaa lapsia, leikit kuullostaa taas aika railakkaille...

Garnet 38+1

ps. se 20.08.2008 kelpais tänneki :)

Ei ole sitten vuorokauden aikana tapahtunu kellekään mitään mullistavaa. Eilinen koko päivä meni juhlissa ja sitten meillä oli vielä yövieraita. Nyt taas rauha maassa. Viime yönä vähän pelkäsin että jos synnytys käynnistyy että miten sitä jaksaa. Olin niin puhki koko päivän häslingistä ja pääsin nukkumaan klo 01.00 jälkeen. Säikähdinkin kun tunsin pienen "lorahduksen" ja ajattelin että nyt lähti vedet mutta se taisikin olla vain valkovuotoa. Eikä sitä edes paljoa tullut. Nyt ei pitäisi olla enää mitään stressaavaa tiedossa joten vauva ois tervetullut maailmaan! Saaa nyt nähdä miten kauan tässä saa odotella.

Susa rv 40+0

Täällä ei myöskään tapahdu mitään. Eilen siivosin kuin hullu mutta ei edes yhtään supistusta tullu. Selkä vaan kipeytyi...

Voi zuviliini ihme juttu tosiaan että lähettivät takaisin kotiin.

Meillä esikko kovassa kuumeessa ja räkätaudissa. Toivon ettei lähtö tuu tänään kun ei huvittais jättää tyttöä hoitoon kun on noin reppana.
Itselläkin vähän flunssainen olo.

Naksuli 38

Garnet80: Ttuo on kyllä kumma juttu, kun se ilokaasu on lopetettu. Tiedätkö syytä siihen? Mikähän siellä on sitten korvaava juttu sellaiseksi lieväksi kivunlievitykseksi? Ilokaasu oli minullekin huippu juttu ja olisin kyllä varmaan ihan hukassa ilman sitä!

Tänne ei mitään uutta.. pikkuisen menkkajomotusta, mutta sekin on niin mitätöntä, että suotta sitä edes mainitsen =)

Tänään ajattelin leipoa jotain ja jos vaikka saisi vähän ulkoiltua..

Hormonitoiminnasta huomaa, että synnytys on lähellä. Olen kiukkuinen kun ampiainen, etenkin mies ottaa aivoon jatkuvasti! Tuntuu, että olen loman tarpeessa tuosta ukosta. Kohta tulee väkisinkin hajurakoa, kun olen sairaalassa ainakin sen yhden yön. Sitä odotellessa =)

Miisa 39+4 (40+2)

Ei näytä kukaan tekevän lähtöä. Ystäväni, jolta meni eilen vedet, sai aamulla puoli 6 pienen pojan, vähän alle 3-kiloisen.

Mulla taisi tulla limatulppa eilen illalla/yöllä. Aamukuudelta kävin wc:ssä ja oli "komea" klöntti paperissa venyvää ja paukkuvaa limaa, erinäköistä kuin ennen. Tänään on ollut vatsa sekaisin ja oksettaa hieman, ja kauppareissulla tuli 3-4 tosi mojovaa supistusta, piti oikein pysähtyä hengittämään ja irvistämään ja mä ajattelin, että NO NYT, mutta nyt kun istuksii sohvalla tai tässä koneella niin ei mitään. Mutta pian tämä täältä kyllä tulee.

Mun äiti on tulossa nyt sitten passiin, kun se anoppi lähti kerta pe pois. Ne molemmat asuu samalla paikkakunnalla Pohjanmaalla, joten yhtä pitkä matka on ajella. Mun äiti ei ole koskaan ajanut tänne, joten pitää mennä häntä vastaan hetken päästä. Jännää ylipäätään, että se lähti, se kun on sanonut aina, ettei saa kylässä nukuttua. No nyt sen pitää vain totutella, on alla uusi vuodesohvakin ja kaikkea.

Mä taidan mennä nyt päiväunille, kun esikoinenkin nukkuu, en saanut sen aamukuuden jälkeen unta.

Rizzu 41+2

Jee Rizzu! Kohta alkaa taas tapahtumaan tässäkin ketjussa, kyllä sinä parin päivän sisällä pääset hommiin, uskon niin =)

Onneksi sain nukuttua vähän, niin helpottaa tämä kiukkuis

Oho, tuo viesti lähti ennen aikojaan.. mutta siis kiukkuisuuskin helpottaa kun saa nukuttua.

Nyt supistelee niin tiukasti, että taian lähteä kauppaan hakemaan niihin jotain kipua =) heh.. taitaa olla turha toivo, mutta yrittänyttä ei laiteteta!

Miisa 39+4 (40+2)

Mä kävin äsken NKL:n päivystyksessä, kun en saanut vauvan liikkeita tuntumaan. On ollut todella, todella paikallaan koko päivän. Enkä saanut tuntumaan tuota 10liikettä/tunti vaikka kuinka kävelin ja join mehua, maksasin kyljelläni ja kuuntelin.

Kaikki on kuitenkin hyvin. Syke oli ok, vaikka aika tasaista. Muutama kunnon liikekin on nyt tuntunut. Lääkäri myös ultrasi ja kaikki vaavilla kunnossa. Kysyi vielä toisen lääkärin mielipidettäkin. Jos olisi ollut tarvetta olisin mennyt osastolle tarkkailuun.
Painoarvioksi tuli n.3-3,2kg. Se on mukavaa tietää. =)

Lääkäri oli todella mukava nuori nainen, joka vielä painotti lopuksi ettei tällaiset käynnit todellakaan ole turhia. Voin mennä vaikka joka päivä käymään jos siltä tuntuu, vaikka monta kertaa päivässä. Se kuulosti ihanan lohdulliselta. Nyt täytyy liikkeitä vähän tarkkailla ja töniä välillä vauvaa jos ei liikkeitä tunnu.

Toivotaan, että vauva kuitenkin tulee maailmaan suht.pian. Tiistaina on neuvola, katsotaan pääsenk vielä sinne. Lima-veristä vuotoa on tänään tullut todella runsaasti. Välillä mullakin tuntuu, että jotain lorahtaa pöksyihin, mutta on vain tuota vuotoa, ei lapsivettä. Voi miten kovasti toivoisin, että synnytys käynnistyisi lapsivesien menolla, niin sitten tilanne olisi niin selvä.

Joku kyseli aikaisemmin miksei synnytystä avitettu ollenkaan perjantaina. Ensimmäinen kätilö puhuikin jo kalvojen puhkaisusta, mutta kun vuoro vaihtui uusi kätilö sanoi, ettei näillä viikoilla missään nimessä aviteta synnytystä, jos ei itsestään etene.

Taidampa nyt lähteä pienelle kävelylle kun on niin ihana ilta-aurinkokin. En ole moneen päivään ollutkaan kunnolla ulkona.

zuviliini 37+5

Ma soin eilen illalla tosi tulista ruokaa, tai siis meille melko normi ruokaa, mut ma syon muutenkin tosi tulista. Jos vaikka vertaa kebabin tuliseen kastikkeeseen niin se on tomaatti mehua minulle... No mut kummiskin pointti oli se et eilen illalla sit nukkumaan mennessa oli jonkun aikaa menkkamaista kipua. En tajunnut kun vasta tana aamuna et ehka se oli sen ruuan vaikutus.

Tana aamuna sit siivottiin meidan kirjahyllyn kaapit ja siitakin sain aikaseksi vahan menkkamaista kipua. Maha valilla kovettuu mut kunnon supistukset loistaa poissa olollaan. Limatulpasta ei ole tietoakaan vaikka ravaan koko ajan vessassa siina toivossa et pyyhkiessa tulis jotain... Siis ma varmaan saan pian se tulpan irtoamaan pelkalla pyyhkimisella...

Jos kiukkuisuus on merkki lahestyvasta synnytyksesta niin mun synnytys on pakko olla TOSI lahella. Sain nimittain tanaan semmoisen kohtauksen et alta pois. Mies parka... =) No puuskan ansiosta siivottiin noin kaapit et ei se ihan hukkaan mennyt.

Esikoisen kanssa nukuttiin kolmen tunnin paikkarit niin pahin kiukkukin on laantunut...

Eipa tanne muuta kuin odottelua. Tiistaina olis taas kontrolli kaynti, saa nahda olisko kohdun kaula yhtaan lyhentynyt.

Ai niin esikoisen hoidosta on ollut puhe. Meillahan lahimmat sukulaiset on tuhansien kilsojen paassa eli heille ei esikoista voi laittaa. Mut miehen kansalaiset on sen verta toisistaaan huoltapitavia, toisin kuin me suomalaiset kun ei edes omista sukulaisista huolta pideta et muutama vaihtoehto on. Riippuu vaan siita et miten akki lahto tulee. Tosin sit yks tuttava perhe soitti eilen ja sanoi et he ovat nyt siella synnytyssairaalan lahella olevassa kampassaan joten voidaan vieda esikoinen sinne ja sit mies voi kayda siella nukkumassa yms, niin ei tartte tulla tanne. Vaikka ei mekaan mielettoman kaukana asuta.

Mina kans en voi ymmartaa tota Zuviliinin epaonnea ja toimintaa mita synnytyssairaala on tehnyt... Mut niinhan sita sanotaan et huonosti menneet kenraaliharjoitukset tietaa loistavaa ensi-iltaa... tai jotain sinne pain. Ja yrita saada jotain syotya Zuviliini, tee vaikka joku herkku lautanen naposteltavaa kun katsot telkkaa, siina saa huomaamattomasti vahan murua rinnan alle kun ei keskity niin siihen itse syomiseen.

Hyva kun muistutit Garnet niista sitiesita olen ihan unohtanut, samoin pitaa ostaa lisaa niita liivinsuojuksia. Vauvan rasvat yms. mulla jo on kun meinaan kayttaa samoja kuin esikoiselle. Tosin yritan kayttaa niin vahan kuin mahdollista minkaanlaista ainetta iholle. Esikoisen pylly ainakin on sita parempi mita vahemman vaipparasvaa tai talkkia on laittanut.

Second edition 40+5

Huh, Zuviliinilla on ollut taas jännittävät paikat. Onneksi kaikki oli kunnossa! Sulla on kyllä synnytys epäilemättä lähellä, tuosta vuodostakin päätellen.

Sitä tosiaan itse ajattelee, että ei viitsi mennä sinne sairaalaan turhaan näytille, mutta se todellakin kannattaa, jos epäilee jotain! Sillä voi säästyä monelta murheelta ja on kuitenkin niin pieni vaiva..

Meidän vauva on myös tosi rauhallinen, mutta liikkeitä olen jonkun verran tuntenut, niin ei tarvitse hätäillä..Vaisujahan liikkeitä ne ovat, mutta liikkuu kuitenkin.

Toivon niin, että vauva syntyy huomisiltaan mennessä, niin ei tarvitse stressata esikoisen hoitojutuista! Mutta arvatenkaan niin ei käy, kun sitä toivoo.. joten tiistaina sitten taas neuvolaan!

Käytiin kaupassa ja pari kovettumista tuli, ei muuta. Kävely on kipeää ja vauvan pää painaa kohdunsuulle.. valivali taas =)

Miisa

second edition: mulla sama homma; olen odotellu ja kyylänny sitä limatulpan tulemista jo vaikka kuinka kauan mutta ei ole kyllä mitään näkynyt! Eipä se varmaan sitten kaikille niin näkyvästi tulekaan...

Eipä tule tännekään laskettuna päivänä vauva..tai ainakin aika kiirus tulis ;)

Susa 40+0

Huomenta,

second edition ja susa: Listulppa voi lähteä hyvinkin vasta synnytyksen aikana. Eöi ei ole mikään varma oire synnytyksestä. Lisäksi sitä limatulppaa voi tulla monta viikkoa, eikä setarkoita mitään. Itse joudun nyt käyttämään yösiteitä, kun koko ajan limaa valuu, aika rasittavaa. On kuulemma ihan normaalia.

Yö meni ihan hyvin, ei supistellut, eikä mitään. Kävin kyllä vessassa varmasti ainakin kuusi kertaa, elia aika pätkittäistä oli uni. Otsokin heräsi jo 5.50, huh. Mä olisin kyllä voinut vielä jatkaa unia. Täytyypä vetää sitten päivällä päikkärit. Supistuksia on nyt aamulla tullut jonkun verran, mutta varmaan loppuvat kun saan vietyä pojan tarhaan.

Olen sopinut taas kaverini kanssa lounastreffit. Ihanaa mennä syömään valmiita ruokia. Eilen tosin kun pääsin päivystyksestä oli valtava nälkä ja söin oikein ison annoksen ruokaa ja vielä leipääkin lisäksi. Ja nyt on muuten nälkä. Olisiko ruokahalu nyt palannut... toivottavasti. =)

zuviliini 37+6

Täällä kituutellaan flunssan kourissa. Mulla on kurkku kuin hiekkapaperia ja nenä vuotaa. Tuntuu että koko pää on ihan tukossa...
Esikko onneks jo paremmassa kunnossa.

Supistuksista ei ole tietoakaan. Tosin nyt en jaksais kyllä synnyttää.

Alkaa olee kyllä pinna kireällä kun ei oikein jaksa jutella kenenkään kanssa ja miehelle tulee huudettua ihan turhasta.

No onneks tää on kohta ohi meiltä kaikilta.

Naksuli 38+1

Voi Naksuli, pikaista paranemista sinne. Flunssa vie kyllä voimia, toivotaan että paranet synnytykseen mennessä, niin on voimia siihen koitokseen! Lepoa vaan!

Ei ole edelleenkään mitään merkkiä mistään synnytyksestä havaittavissa.. Hassua, kun ei tosiaan pitäisi olla kauaa jäljellä enää kellään, mutta silti mitään ei tapahdu! Tämä ketju on kuin pysähtynyt juna. Masentavaa..

Ajattelin aamulla, että mennään käymään esikoisen kanssa tuossa kilmetrin päässä olevassa kivassa isossa puistossa, mutta kun katsoin ulos niin tulin toisiin ajatuksiin..
sataa sataa ropisee..! Taas olisi niin hyvä ilma synnyttää!!

Miisa ja yksiöönsä jumittunut vuokralainen 39+5 (40+3)

Naksulille paranemista! Kurjaa oiskin kyllä lähtee synnyttämään muutenkin puolikuntoisena.

Eipä ole täälläkään mitään merkkejä :( Nukuin todella huonosti...nukahdin joskus 3.30 maissa kun vauva lopetti melskaamisen ja heräsin ennen klo 7. Pitänee koittaa nukkua vielä. Vatsa on koko ajan ihan pinkeenä ja kovana ja vauvan peppu puskee oikeesta kyljestä kohta ulos. Nukkumisasennon hakeminen on joka yö vain vaikeampaa ja vaikeampaa.

Siinäpä ne tärkeimmät. Alan olla jo aika kypsä! Enää ei jaksais... :(

Susa 40+1

Nettiyhteys aukesi vihsoin taas, kun oli mennyt pimeäksi. Minä innoissani availin konetta ja tulin lukemaan kuka kuka... ja ei kukaan!!

Rizzu tuolla meitin pienellä on juur semmoinen nyliaikaisen iho, se on parantunut ceridalilla hyvinkin, mutta kylpyveteen kaipaisin vähän jotain kosteuttavaa mukaan ettei meidän kova vesi kuivattaisi turhaa ihoa lisää. Pitää tänään kaupassa katsoa mitä niiltä löytyy. Meitin Vilillä on tukkaa aikalailla, ihan tumman ruskean musta ja samanlainen kuin rallikuski Sebastian Loebilla ;-) pitänee varmaan ostaa pojalle heti jotain shampootakin, jotta tuon pehkon saisi puhtaaksi puklusta ja hiestä! Paljon ei hattua tarvi päähän tarjota kun on pää märkänä.

Istuskelen tässä lattialla kannettavan kanssa ja poika nukkuu sitterissä vieressä, yllättäen urheilua tulee telkasta ja hyvä niin, poika herätti viideltä. Meillä on nukuttu suhteellisen hyvin (koputettaan puuta, kop kop). Poika nukkuu vierelläni, kun nukahdan imettäessä, eikä silloin siis kukaan poikaa nosta omaan sänkyynsä. Tosin tuo herää sen verran siirrettäessä, että empä ole monesti edes viitsinyt kokeilla nostaa omaan sänkyynsä.

Jotain minun piti teille kirjoitella vielä, mutta dementia on iskenyt, muisti on kuin kananlento, pirun hyvä, mutta niin hemmetin lyhyt ;-)

Yrittäkäähän jaksaa vielä mahojenne kanssa ja voimia kaikille, kun se h-hetki iskee!

-Mammaksi ja Vili 9päivää-

Yhteistyössä