Elokuiset 2008 osa 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susa78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi te onnelliset, joilla loman alku on jo ihan lähellä!! Tosin ei tässä itselläkään enää kauaa ole, toukokuun loppuun asti kun vielä jaksaa.

Mä olen kuullut, et jos rakenneultrassa tytöstä näkee kolme viivaa, joista häpyhuulet ja muut systeemit muodostuvat, on se aika varma tieto. Sitä en osaa sanoa, jos tulos perustuu vain siihen, että mitään ylimääräisiä ulokkeita ei jalkovälissä näy, että kuinka varma silloin on mut silloin tietty voi olla kyse siitä et vermeet eivät vaan vielä näkyvissä. Mut käsitykseni mukaan, jos nuo viivat näkyy mitkä tytöillä tuossa vaiheessa aina on, niin tuskin se siitä sitten pojaksi enää muuttuu! :)

Ihanaa, kun aurinko paistaa ja on niin keväistä! Toivottavasti lumisade on nyt kokonaan ohi ja oikeasti tulisi kevät. Ärsyttävää on ollut kun ei tiedä mitä pukea päälle kun säät ovat olleet niin vaihtelevat, välillä palee kevättakissa tai sitten hikoilee talvitakissa.

Mä kanssa äimistelen sitä, kuinka nopeasti aika on mennyt - vastahan sitä odotettiin kuumeisesti maagisen 12 vkon rajan täyttymistä ja kohta on kaksi kolmannesta jo täynnä...

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille!

Vilma-Aurora: Tosiaan, jos nuo kolme viivaa näkyvät, niin luulisi olevan varmahko tyttöveikkaus. Jos näyttää vaan sileältä jalkoväliltä, niin ei voi sanoa, onko tyttö vai poika.

Mistä muuten alkaa kolmannes raskauskolmannes?

Pistiina LA 28.7.2008 EKKS, poika 12/03 ja tyttö 10/05 ... tyttö tulossa
rizzu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
Elokuu LA 1.8.2008 Kätilöopisto,Haikaranpesä, poika 09/06
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto ... poika tulossa
mutsi 08 LA 4.8.2008 Jorvi, tyttö 12/03
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06 ... poika tulossa
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07 ... tyttö tulossa
Emeliina* LA 6.8.2008 ... tyttö tulossa
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS...tyttö tulossa
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06 ... tyttö tulossa
Katrinna LA 19.8.2008
Katri-73 LA 22.8.2008 Naistenklinikka
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06... tyttö tulossa
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06 ...poikaa odotellaan

Viimeisimmästä oli tipahtanut mun lisäys matkasta pois :)

Muistaakseni mulle veikattiin rakenneultrassa tyttöä ihan vain sillä perusteella että niitä pojan vehkeitä ei näkynyt. Tytöksi tulee jo vauvaa silloin tällöin sanottua mutta pidän mielen perukoilla senkin mielessä että voihan se poikakin olla. En aio hankkia (ainakaan montaa :) tyttömäisiä vaatteita etukäteen...vaikka voishan nekin sitten säästää ja vaikka antaa/myydä jollekin jos tyttö oiskin poika.

Mä olen jotenkin ajatellut että rv 25 ois seuraava sellanen etappi että vauva vois hyvällä tuurilla jäädä henkiin jos sattuis jotain. Ei siihenkään ole enää pitkä aika :)

Susa rv23+4

Meille sanottiin ultrassa, että poika näkyy aina helpommin. Eli jotenkin tyyliin, jos siel jalkovälissä selvästi näkyy jottain niin poika se on, jos ei näy niin saattaapi olla kumpi tahansa. Siis kun ne "vehkeet" saattaapi tosiaan olla laskeutumatta, viikon 26 jälkeen voi kuulema nähdä selvästi kumpi, ellei siis aikaisemmin niitä palluroita ole siel selvästi näkynyt. Minun esikoinen on ultran mukaan "skotlantilaista sukua"... Siis tyttöä veikkasivat ultrassa, mutta poika se vaan on. Lääkäri sanoi synnytystapa ultrassa viikolla 36, että sano tämän olevan skolantilaista sukua, jos hameeseen puet.

Tuosta isoista hankinnoista tuli mieleeni, että autohan meidänkin pitäisi vaihtaa, kun on iso-iso auto ja pienen-pieni auto, ja arvaatkaas vaan kumpi on minun autoni...

-Mammaksi jotain 24+6 omien laskujensa mukaan-

PS: joku muukin oli synnyttänyt alle kuuden tunnin esikoisensa ja se oli laskettu vesien menosta... Miulla siitä kun kalvot avattiin meni sellaiset neljä tuntia, mutta merkkasivat vajaat kuusi tuntia synnytyksen kestoksi. Siksi meitil voipi tulla vähän kiirus, ja kun mies on tuol 45minuutin päässä töissäkin... ja 45min menee synnärille. Tosin aikas pienihän tuo prosentti on, että synnytys alkaisi just keskellä arkipäivää, mutta arvaatte miten käy, kun sen nyt kirjoitin ;-)

Mammaksi: Mie olen ollut siinä uskossa, että kalvojen puhkaisu nopeuttaa synnytystä (sitähän käytetään käynnistystapanakin), joten ehkäpä sinäkin sitten ehdit sairaalaan ajoissa seuraavassa synnytyksessä. Pidetään peukkuja! :) Meidän kakkosen kanssa kalvojen puhkaisusta meni 10 minuuttia, kun likka parkaisi ensimmäisen kerran ja siksi haluan uskoa tuohon kalvojen puhkaisun nopeuttavaan vaikutukseen. Mie kun elättelen toiveita, että tämä kolmas ei syntyisi matkalla sairaalaan... Voi tosin toiveeksi jäädä, sillä miehellä kestää töistä kotiin 1h 45 min (jos ei ole ruuhkaa) ja siihen vielä 40 min sairaalaan ja pieni sintti on tulossa eli siinä mielessä pitäisi helppo synnytys olla odotettavissa... Onhan tuo ukkokulta kesälomalla lasketun ajan tienoilla, mutta jos menee enemmän kuin viikolla yli, niin sitten on varmaan ambulanssikyytiä tilattava...

Meillä oli myös kaksi autoa ja tietysti se pienen pieni oli miun (ja lasten) käytössä. Vaihdettiin sitten yhteen isoon, että mahdutaan koko perhe yhteen autoon, kun kaksi autoa tulee kumminkin aika kalliiksi ylläpitää yhden ihmisen tuloilla... Ja tässä on kumminkin kaikki välttämättömät palvelut kävelymatkan päässä, ettei senkään puoleen se toinen auto enää pakollinen ole (aiemmin oli, kun asuttiin keskellä ei mitään).

Meillä 4d-ultrassa lääkäri kertoi varmana tietona sukupuolen, joten saa sitten poika olla vaaleanpunaisissa, jos tuo arvio pettää! ;) Kai tuo 4d suht luotettava on..? Mie ainakin olin näkevinäni tytön itekin... Ainakin niin hurjan siro tuo pikkuinen oli (lukee oikein epikriisissäkin, että "siro sikiö"), että jos tuo poika on, niin balettikouluun se on laitettava. ;)

Juu, ei siis mitään asiaa oikeastaan ollut. Ihan vaan muiden kuulumisia oli pakko tulla kurkistamaan, kun ei väsytä sitten yhtään (selvästi siis vielä keskiraskauden puolella ollaan!).

Pistiina rv 25+4 (tai oikeasti vähemmän)

Moikka,

huh, huh. Kylläpä tuntuu monen viikon (sairasloma) jälkeen taas tämä työnteko raskaalta. Vielä pitäisi juhannukseen asti jaksaa.

Muuten on kyllä ihan hyvä olo, mutta aamupahoinvointi on tullut takaisin. Viime viikolla oksensin kaksi kertaa ja tänä aamuna taas yökkäilin. Onneksi en ollut vielä syönyt/juonut mitään. Onko muilla ollut samoja oireita.

Neuvola onneksi keskiviikkona, pitkästä aikaa. Ihanaa päästä taas juttelemaan neuvolatädin kanssa. =)

zuviliini 21+6

Yhteistyössä