Elokuiset 2008 osa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elokuu08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi teitä... antaisin osuuden mun hyvistä yöunista ja voinneista mieluusti teille, jos pystyisin. Mulla on oikeesti huono omatunto jo. Kaipa tää mun hyvä vointi meinaa vaan sitä, että perästä sitten tulen, kun te mut olette jo aikoja sitten synnyttäneet. Oottakaa mua kuitenkin sinne vauvanhoitopuolelle jooko :).

Eilen kävin taas etsimässä (sitä se todella on, etsimistä) mustikoita metsästä. Saaliina pari litraa ja käsivarret kyynärpäistä sormiin saakka täynnä hyttysten pistoja. Jännä juttu, että viikko sitten ei ollut itikan itikkaa ympärillä ja nyt niitä inisi joka puolella.

Tänään pitäisi leipoa mustikkapiirakka, kun on nyt tuoreita mustikoita, mistä tehdä. Harmi vaan, ettei itsellä ole oikein asiaa syödä sitä, mutta jospa pienen palan kuitenkin :).

Jaksamista kaikille! Yrittäkää keksiä jotain muuta mietittävää, niin ei tunnu odotus niin pitkältä. Tosin aika kliseistähän tuo on noin sanoa, varsinkin teille, jotka olette jo yli la:n...

Katrinna 38+6

Sadepäivän kuulumisia...
Kuulun kaiketi Katrinnan kanssa samaan kategoriaan, suht helppo olotila on vielä...viime yönä oli pieniä supistuksia, menivät ohi mut heräilin...kroppa alkaa valmistautua?? Just nyt on älyttömän väsynyt olo...kai tää säätilakin vaikuttaa ja se et yö oli torkkumista??
Mä keräsin eilen herukoita ja pitäs keitellä ne mehuksi tänään. Illalla tuli leivottua. Mikä lie tarmonpuuska??
Huomenna taas neuvolaan. Paineita olen viikonlopun mittaillut kotona. Ei onneksi tarvinnut lähteä näytille äitipolille...
Voimia ja tsemppiä kaikille...!!

julia 38+3

Mullakin on mennyt yöt tosi hyvin, ei ole valittamista..kauhulla luen teidän joidenkin 5 x vessakäynneistä! huh..on se varmaan väsyttävää. Minä olen selvinnyt yhdellä käynnillä. Menen nukkumaan n.24.00, herään vessaan 05 aikoihin ja jatkan unia n. klo. 08. saakka. Joten ei ole valittamista. Päivälläkin nukun kahden tunnin päikkärit, joten unta pitäisi riittää.

Tänään olen ollut tosi väsynyt, vaikka heräsin vasta 9.30 esikoisen kanssa! Pakko kohta mennä nukkumaan.. olisiko tämä ilma tosiaan, joka pistää väsyttämään.

Tai sitten enteilee synnytystä! Olin huomaavinani limatulppaa vessakäynnillä. Juuri sellaista valkuaismaista limaa tuli vähän. Ei tosin mitään veriviiruista, ainakaan vielä, mutta seuraillaan =) Onkohan tämä minun manaamiseni saanut vauvaan potkua! hiljaista on ollut mahassa tänään..

Muistelin, että viime raskaudessa yksi selvä oire ennen synnytystä oli tosi kova jano. Nyt olen ollut janoinen jo pari päivää, joten olisiko tämä taas sitä! Taitaa tämäkin vauva tulla laskettuna aikana, kuten veljensäkin.. =) Tervetuloa vaan minun puolestani, johan tässä on odotettukin!

Miisa 39+5 (40+3)

Minäkin selvisin melko pitkään vain yhdellä vessakäynnillä yössä mutta nyt on ollut jo parisen viikkoa sellasta 2-5 krt yössä..väsyttävää tosiaan.

Sain nukuttua ehkä 1-1,5 h ja nyt on olo vähän virkeempi. Oli ihan höntti ja itkuinen olokin...kai tämä sateinen sääkin saa mielen matalaksi.

Mulla on ollu nyt joku kestosupistus meneillään kun maha on ihan koko ajan kovana. Enteileeköhän tää nyt jotain..?

Moiks.

Ei tästä tuu lasta eikä p___aa! Viime yönä/iltana taas supisteli aika lupaavasti, mutta kun vain joka toinen oli kipeä, niin rauhoituin ja ne loppuivat sit taas tunnin jälkeen. Nukuttua sain tosin vasta klo 2 yöllä. Ja masuasukki riehui kuin hullu kaikki supistusten välit, eli nuku nyt siinä sitten. Muutenhan minäkin kuulun niihin onnellisiin, jotka eivät pahemmin heräile edes vessaan. Joskus saattaa mennä koko yö ilman heräämistä, yleensä käyn vessassa kerran, ja sekin aamupuolella ehkä kuuden aikoihin.

Keskiviikoksi on nyt sitten varattuna yliaikaiskontrolli, se on heti klo 9 aamulla. Katotaan, päästäänkö sinne asti. Mitähän siellä oikein tehdään? Ultrataanko? Käyrillä ainakin pitänee makoilla väh. puolisen tuntia. Kamat joutuu ehkä ottamaan varmuuden vuoksi mukaan, jos ne vaikka päättäkin käynnistää saman tien. Mutta vähän kyllä epäilen...

Nyt menen laittamaan esikoiselle lisää Late Lammasta. Se on aivan koukussa siihen, mutta ei tässä sadepäivänä paljon muutakaan keksitä, toki jotain legoleikkejä on leikitty.

Terkuin
Rizzu 41+3

Heippa kaikille,

en ole päässyt nettiin aiemmin, mutta kaunis tyttövauvamme 080808 on nyt kotiutunut, kaikki meni hyvin. Taisi olla nimimerkki enne :) Sairaalassa oli ruuhkaa, joten muitakin saman päivän leijonia taitaa ainakin pääkaupunkiseudulta löytyä. Jouduimme oikein jonottamaan synnytyssaliin, mutta siinähän aika meni kivasti supistelujen kanssa...

Eli lapsivedet meni yöllä klo 1, ja vauva syntyi 8. päivä neljän aikaan iltapäivällä.
Missin mitat: paino 3870g, pituus 50cm ja sai täydet kymmenen pistettä. En tiedä olinko ainoa 080808, en ole ehtinyt vielä lukea koko ketjua... neljä päivää meni yli lasketun, lapsivesikin jo vähän vihersi mutta lopulta kaikki menikin ihan hyvin. Tsemppiä lopuille odottajille! Lähtö tuli meikäläiselle kun kaikki usko oli heitetty kaivoon... :)

mutsi 08 40+4 synnyttänyt

Heissan,

Onnea Mutsille tyttösestä. =)

Täällä kanssa kärsitään. Supistellut on taas aamusta asti. Välillä todella tiheästi, mutta sitten taas laantuu. Tämä todella alkaa olla raskasta, varsinkin henkisesti. Tänään oon myös ollut todella kiukkuinen ja se ikävä kyllä meinaa purkautua Otsoon (hänkin kyllä kiukuttelee). Oonkin saanut jo monta kertaa tänään pyytää Otsolta tiuskimistani anteeksi. Harmittaa.

Supistukset ovat ihan voimakkaistakin, mutta eivät voimistu mihinkään. Eli eivät tee mitään tulosta. Sama homma oli varmaan silloin perjantaina. Eli kipeitä harjoitussupistuksia. Jotenkin olin jo aamulla niin toiveikas tämän päivän suhteen, huoh.

Nyt en kyllä laske yhtään supistusta enää, ennen kuin ovat todella kipeitä. Laskeminen vaan stressaa. Kyllä sen sitten tietää, kun ei enää kotona voi olla.

Ja vali vali taas. =)

zuviliini 37+6

Mä oon kanssa lakannut laskemasta supistuksia.. (silloin kun niitä sattuu tulemaan) Jos ne alkaa, alan itse tekemään jotain ihan muuta, siivoan, katson netistä jotain mielenkiintoista tms. Yritän keskittyä johonkin muuhun hommaan ja aina sitten jossain vaiheessa huomaan, että ei ole supistanut hetkeen.. Eli loppuvat.

Kyllä sen tosiaan huomaa sitten, kun ei enää pysty olemaan mitenkään päin ja on tosi kyseessä. Tulen hulluksi, jos aina joudun miettimään, että jatkuuko nämä nyt!

Supistuksia on kuitenkin tullut jo kolme viikkoa, mutta tässä ollaan edelleen ja kohdunkaulaakin oli jäljellä vielä 5 päivää sitten, joten ei ne mitään oikeastaan ole tehneet. RAIVOSTUTTAVAA!!

Tämä kiukkuisuus ja masentuneisuus ei ole kauhean kivaa, kun siitä kärsii koko perhe.. Toivotaan, että menee sitten ohi kun sen vauvan saa. Pelkään, että kohta sekään ei enää auta tähän vitutukseen kun on tarpeeksi pitkälle mennyt..

Mutta ei auta muu, kun jatkaa tätä odotusta!

Eli valivalia täältäkin vaan =)

Ihmettelen muuten, että miten te jotkut vielä pystytte kyykkimään ja poimimaan marjoja!? Ainakin oletan, että olette kyykyssä, kun mustikoitakin poimitte.. Itse en ole taipunut enää aikoihin siivoamaan edes esikoisen leluja lattialta.. voitte kuvitella sen siivon, mikä täällä aika ajoin on =)

Miisa ja liian monta viikkoa

Juu ei onnistuis multakaan mikään kyykkiminen! Hyvä kun pystyn astianpesukonetta tyhjentämään ja hikisesti jonkun jutun lattialta noukkimaan. Yleensä pyydänkin mielummin miestä apuun jos sattuu olemaan lähellä.

Te, joilla on noita supistuksia (ilmeisestikin kipeitä..) niin missä ne teillä tuntuu? Alavatsalla, selässä, reisissä? Onko kipu pistävää vai jomottavaa..?

Vauvakirjan mukaan yleisin syntymispäivä on rv 40+2 joten saas nähdä alkaako mulla ens yönä/huomenna tapahtumaan :)

Susa 40+1

Onnea mutsi 08lle!
Me sit nukuttiin tanaan kolmen tunnin paikkarit...
Huomenna taas tarkastellaan kayrilla yms onko mitaan tapahtunut, tuskinpa vaan ja sit viikon paasta tiistaina kaynnistykseen...
Eipa tanne oikein muuta, jotenkin ihan totteroo olo eika tule mitan kirjoittamista mieleen...

Second edition 40+6

Rizzu LA 1.8. Kätilöopisto, poika 09/06 ... poika tulossa
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto ... poika tulossa
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07 ... tyttö tulossa
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS...tyttö tulossa
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06 ... tyttö tulossa
Katrinna LA 19.8.2008..tyttö tulossa
Julia 73 LA 23.8.2008, K-SKS
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06... tyttö tulossa
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06 ...poikaa odotellaan

Synnyttäneet:

23.7. Pistiina, rv 39+2, tyttö 2850 g ja 46 cm
28.7. Elokuu08, rv 39+3, tyttö 3070 g ja 49,5 cm
28.7. Katri-73, rv 36+3, tyttö 2740 g ja 44 cm
2.8. Mammaksi, rv 40+1, poika 3550 g ja 49 cm
3.8. Emeliina rv 39+4, tyttö 3000g ja 51 cm
4.8. Kattu, rv 40+0, poika 3690 g ja 53 cm
8.8. Mutsi 08, rv 40+4, tyttö 3870g ja 50cm

Päivittelin taasen listaa aikani kuluks. Odotan et esikoinen sais mahansa tayteen ja paastas kaupaan ostamaan lisaa ruokaa...
Toi on ihan mahdoton syoppo ja silti sen paino nousee keski kayralla. Siis vauvasta asti se on ollut samanlainen, ihan kuin isansa et voi syoda ja syoda ja syoda ja silti on tommonen laiha luikku. Ainut mita toi tytto on minulta perinyt on naa puristeltavat posket. Jos ma soisin saman verran kuin toi tytto niin vaaka rajahtais... Ei oo reiluu...

Ja onnea suomelle joka on saanut ensimmaiset olympia mitallinsa =) Ei kuulu talle osastolle mut en voinut olla hehkuttamattakaan =)

Second edition 40+6

Miisa ja Susa, minä se olen se mustikanpoimija. Ihmettelen kyllä itsekin, miten siellä metsässä oikein taipuu mukamas paremmin, kun kotona tavaroiden nostelu ja esim. kengännauhojen sitominen tuntuu jo niin hankalalta. Joku muikea haara-asento kai :D. En ollutkaan tullut ajatelleeksi asiaa aiemmin.

Tänään on pyöritty kaupungilla ja leivoin sitä lupaamaani mustikkapiirakkaakin (ja söin palan :)). Sain myös imuroitua ja siivoiltua muutenkin. Reipas.
Huomenna aamulla neuvolaan katsastamaan tilannetta jälleen.

Sitähän mun on pitänyt kysyä, että onko teillä tullut raskausarpia paljon? Lieköhän tästä aiheesta jo keskusteltu, mut kysynpä silti. Mä vähän pelkäsin, et mulle tulee paljon, kun oon tositosi huono rasvailemaan ihoa muutenkaan, mut ei tullutkaan. Ainoat arvet on alaselässä ja ne on sellaisia ihan pieniä valkoisia, joita hädin tuskin huomaa. Ei kai niitä enää tule...? Tuli mieleen, kun Bodyshopin myyjä yritti suorastaan pakkomyydä mulle sitä kaakaovartalovoita raskauden puolenvälin aikaan. Sanoi, et kyllä sulle tulee rumat arvet, jos et rasvaa tällä. En ostanut sitä kuitenkaan, kun tiesin, että käyttämättä se jää kuitenkin, niin kuin niin moni muukin vartalorasvapurkki on jäänyt.

Huomenna neuvolakuulumisten kanssa taas.

Katrinna 38+6

Vä-syt-tää!!! Yhet päikkärit jo tänään otin, n. tunnin, silti ei jaksa mitään tehä. Lauantaista asti ollut näin kaamee väsymys... tänään oli neuvola, toinen hemppanäyte 121, toinen 127, eli ei pitäis siitä johtua. Paineet vähän nousseet (136/76) mut pissa puhdas, joten ei merkkejä raskausmyrkytyksestä tms. Terkka sanoi, et jos vähänkään huolettaa ettei tunnu liikkeitä, voi suoraan mennä ilman mitään lähetteitä polilla käymään sydänkäyrillä. Tänään on kyllä vauva liikkunut ihan ok. Neuvolassa ultrattiinkin, kun th ei löytänyt vauvan päätä (! kun viime viikolla kääntyili niin ahkeraan), oli jo sen verran alas mennyt. Eipä siellä edelleenkään näkynyt mitään pojalle kuuluvaa, ehkä sitä pitäis jo uskoa, että tyttö tulee, mutta kun kukaan lääkintäalan ammattilainen ei ole sitä ääneen sanonut, ei vielä osaa ite uskoa... :)

Keski-Suomen keskussairaala lopetti tosiaan tänä kesänä ilokaasun käytön. On kuulema haitallista kätilöille. Sen tilalle on tullut jotain puudutteita, mitä annetaan ruiskuilla. En muista mitä. Tähän asti ei oo ollut kiire synnyttämään, mut nyt tää väsymys on sitä luokkaa, etten enää jaksa olla raskaana, voisin lähtee synnärille vaikka heti... ihan sama, vaikkei sais mitään kivunlievitystä, haluun tästä väsymyksestä eroon... (ihan kun se nyt synnytykseen loppuis, sithän nää yövalvomiset sun muut vasta alkaakin).

Kylläpä tuli multakin vali-vali-viesti. Nyt illan elokuvan pariin. Mutsille vielä superonnittelut 080808 vauvasta!!! Ja muille jaksamisia!

Garnet 38+3

Supistuksista: Mulla tuntuu alamahalla ja selässä. Joskus reisissäkin.

Raskausarvista: On tullut joo! En ole rasvaillut yhtään ja se saattaa olla syynä. Viimeksi rasvasin, eikä tullut arpia. Nyt niitä on mahassa aika paljon, ulkoreisissä ja sisäreisissä..Ihan kamalan näköistä, sekin masentaa. En todellakaan enää kehtaa kulkea hameessa/bikineissä, ellei nämä lähde pois.

Voisi tämä vauva tulla jo, niin ehkä nämä arvetkin lakkaisivat lisääntymästä!!

Huomenna aamulla neuvolaan. Ei sielläkään varmaan mitään uutta ole, mutta tulen kertomaan kuulumiset sitten.

Miisa

Hiljaista huomenta??? Uuh kyllä teistä tänään joku lähtee synnyttää, mulla on sellainen tunne, että joku on jo aamuyöstä lähtenyt, Miisaa ja Zuviliinia mie eniten liputan, mutta toisaalta Rizzun toivoisi jo lähtevän, second saattaa kyllä tulla ja yllättää ;-)

En osaa vielä kirjoitella hoito puolelle, kun te olette vielä täällä suurimmaksi osaksi. Kirjoittelen tänne teidän kyllästyttämiseksi sitten. Mutta hei te kenellä niitä pieniä on kotona jo valmiina, miten hitossa tuon poitsun saisi röyhtäisemään?? Olkapäälle ei voi nostaa, kun poika jaksaa jo nyt nostaa päänsä ylös, mutta ei kauaa jaksa kannatella sitä, joten paukkaa päänsä sitten vauhdilla alas ja itkuhan siitä tulee, kun nenä kohtaa olkaluut "satasen" vauhdilla. Yöllä taas poika nukahtaa tissille, joten jos sen siitä yrittää saada röyhtäisee niin herää ja sitten ei uni ihan heti taas tulekaan. Toinen pulma tällä hetkellä on maidon "liikatuotanto". Poika alkaa imemään tuolla tehovoimallaan ja sitten tulee stoppi, meinaa vetäisee väärään kurkkuun maitoa ja alkaa yskimään. Syöminen loppuu siihen sitten ja se tarkoittaa, että poika saa aina vaan vähän vatsan täytettä ja sekin ohutta etumaitoa. En ole syömisestä vielä suuresti huolestunut, kun paino oli noussut viime viikolla parissa-kolmessa päivässä takaisin syntymäpainoon ja oli tullut ihan vähän lisääkin.

Nyt poika kutsuu, mie meditoin teitä synnyttämään!

-Mammaksi-

Juuri tehdyn tutkimuksen mukaan raskausarpia ei voi rasvaamaalla estää. Niiden syntymiseen vaikuttaa ihon elastisuus (geeneistä kiinni), joskus kakkosraskaudessa kroppa venyy eri paikoista ja enemmän kuin ykkösestä, siksi niitä arpia tulee silloin helpommin.
Katrinna, toivotaan, että säästyt raskausarvilta, tosin niitä saattaa tulla vielä odotuksen viimeisinä päivinäkin. :) Ja Miisa, ne arvet muuttuvat ajan myötä sellaisiksi vaaleiksi viiruiksi, jolloin ne eivät näy niin kovin helposti muulle maailmalle.
Niihin kannattaa suhtautua "taisteluarpina", meidän kropallamme kun on tärkeämpiäkin tehtäviä kuin näyttää hyvältä bikineissä. :)

se-mammaksi; voit tukea vauvan päätä, kun hän on olkapäätä vasten ja kävellä samalla, niin röyhky tulee (siis jos tulee:)). Tai sitten nosta rintaa vasten pystyasentoon, jossa voit tukea paremmin. Tärkeintä on, et vauva on pystyasennossa. Mutta meillä ainakin tyttö oli tooosi huono röyhkäisemään. Se tuli jos oli tullakseen, yleensä tuli sitten itsekseen jonkun ajan päästä, vaikka olisi tehnyt mitä taikatemppuja.:)

Onpa rauhallinen aamu... Onko kaikki muut jo synnyttämässä ja mä oon nyt sit jäänyt tänne moneksi viikoksi yksin (snif)?? ;)

Neuvolasta kotiuduin juuri ja mustikanpoiminnalle, siis sille kyykkimisen onnistumiselle löytyi ainakin yksi syy: vauva ei oo laskeutunut edelleenkään YHTÄÄN! Voi hitsi. Terkkari veikkasi, että yli lasketun menee tämä raskaus ja reilusti. Että mä sit täällä yksinäni höpisen, kun te muut olette siellä vauvahoitopuolella... On mulla kyllä ollutkin niin vahvasti sellainen olo, et ei tämä viikon päästä vielä mihinkään ole tulossa, eli sairaalakassi on edelleen pakkaamatta (asutaan kyllä niin lähellä sairaalaa, ettei tavaroiden saaminen sinne mikään ongelma sitten ole, jos niikseen tulee...).
Kaikki on siis kunnossa, paino pudonnut reilu 600 g/vko (nyt tullut yht 10 kg), paineet ja pissa ok, sf 34 cm, liikkeet ++ ja vauvan syke 150.

Nyt on jotenkin veltto ja laiska olo, tekisi mieli vaan käydä sohvalle pitkälleen ja tuijottaa telkkaria. Lupasin tosin keittää ystävälle päiväkahvit, eli vielä olisi jaksettava olla pystyssä. Nukuin viime yön tosi katkonaisesti, kun vaihdettiin miehen kanssa puolia sängyssä. Siirryin siis nukkumaan lähemmäs vessan ovea, et on lyhyempi matka hiiviskellä pimeessä ja se taisikin olla vikatikki, kun viime yönä kävin sitten neljä kertaa vessassa! Voi taivas. Josko ensi yönä taas normaaliin rytmiin sitten :).

Taustailijalle muuten kiitoksia faktasta (vinkkaa vielä, mikä tutkimus tuo on, johon viittasit). Olin itsekin eilen illalla lueskellut tuon suuntaista tietoa juuri tuosta kaakaovartalovoista "jota ilman tulee tosi rumat arvet", niinkuin se Bodyshopin myyjä julisti. heh.

Katrinna 39+0

Ei täällä mitään ole tapahtunut.. Neuvolassa kävin ihan normaalisti tänään, eikä tätikään ollut mitenkään ihmeissään nähdessään meidät =)

Kaikki oli kunnossa, pissa puhdas, paineet 115/73, sf mitta 32cm (oli noussut sentin, vaikka maha on laskeutunut entisestään..vauva siis varmaan kasvaa!) sydänäänet 130.

Siellä sitten puhuttiin yliaikaiskontrollista, johon terkka laittaa lähetteen ensi viikolla..great. Masentaa entisestään =) AIka kontrolliin olisi ehkä kahden viikon päästä, jossa annetaan aika käynnistykseen..synnytän siis kolmen viikon päästä jos tämä ei tule pihalle itsellään! Hitto. Vauva on varmasti viisikiloinen ennen sitä.

Luulen, että se eilinen oli limatulppaa, koska tänään havaitsin paperissa mitättömän pienen läntin jotain punertavaa..varmaan siis lisää sitä. Mahaa on jomotellut menkkamaisesti ja kävely todella sattuu! Olen täällä varovaisen toiveikas, että lähtö tulisi parin päivän sisään..

Arvista vielä: Minulle on tosiaan tullut tässä raskaudessa paljon enemmän kiloja ja olen turvonnut joka suuntaan, joten varmasti arvet johtuvat siitä eikä rasvauksen puutteesta. En minä ole mikään hirveän ulkonäkökeskeinen, mutta eihän ne nyt niin komeitakaan ole =) Taisteluarpia tosiaan, ehkä niistä on syytä olla ylpeä!

Mammaksille: Oletko kokeillut pumpata esimaitoa hieman pois ennen imetystä? ihan vaan vaikka 20ml per rinta niin ei vaikuta maidontuloon lisääntyvästi.. voisi pojan olla helpompi imeä kun ei tule ihan suihkuamalla. Röyhtäytykseen saitkin vinkkejä jo..meillä se oli myös vaikeaa viimeksi ja poika ei meinannut millään röyhtäistä! Hyvä se röyhtäisy olisi kuitenkin saada tulemaan, sillä muuten on tukalat oltavat..

Nyt on pakko mennä päikkäreille..poika herätti jo 6.30 kuuntelemaan ohiajavan bussin ääntä =) se kellonaika on meille ihan liian aikaisin!

Miisa 39+6

Huomenta!

Otin vähän univelkoja takaisin ja nukuin melkein klo 11 asti. Pätkissä tietenkin mutta kuitenkin. Nyt pitäis olla vähän enempi virtaa kuin eilen!

Mulle ei ole tullu yhtään raskausarpea, kop kop. Ihmetyttää kyllä kun vatsa tuntuu olevan ratkeamispisteessä. Kai mun iho on sitten elastinen ja joustaa.

Rizzulle luulis kyllä jo kohta ajan koittavan kun on noin komeat viikot ja supistuksiakin tullut.

Susa 40+2

Heippa,

Tulin juuri kotiin kättäriltä, tosin yhtenä kappaleena vielä...

Lähdin eilen illalla näytille kun en saanu vauvaa millään liikkumaan. Ottivat sydäkäyrää ja ultrasivat, vauva nyt 3,1kg. Lääkäri totes kaiken olevan kunnossa mutta käski silti jäädä yöksi. Voi helvetti ku en saanu sitten koko yönä unta kun mietin että onko joku vialla mut lääkäri ei kertonu. Ja lisäksi niin kamala räkätauti päällä että koko ajan saa niistää. Yöllä supisteli 2 tunnin ajan 5min välein ja pelkäsin jo että joudun synnyttämään vaikka voimia ei ole tippaakaan. Supistukset kuitenkin loppui itsestään.
Makasin aamulla noin 1,5h sydänkäyrässä ja siinäkin välissä ehti tulla monta supistusta. Lääkäri päästi mut kuitenkin kotiin. Veikkas kuitenkin että lähtö on lähellä.

En kyllä haluais siellä osastolla montaa yötä olla. Siellä oli 8 naista odottamassa käynnistystä. Huh!

Nyt yritän mennä nukkumaan kun esikko jäi vielä anopin luo hoitoon.

Naksuli 38+2

Me oltiinkin Susan kanssa samaan aikaan linjoilla =) Me saatetaan muuten olla samaan aikaan TAYSissa! koitetaan nyt tästä päästä tositoimiin =)

Terkka puhui tulevansa meille kotikäynnille katsomaan vauvaa ensi viikon keskiviikkona tai torstaina.. Tajuaisi nyt sitten vauva tulla ulos ennen sitä =D

Onkohan Zuviliini tai Naksuli lähteneet??

Mahassa juilii menkkamaisesti ja ai että voi tästäkin tunteesta nauttia!!

Miisa

Yhteistyössä