Elokuiset 2008 osa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elokuu08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tanne ei ainakaan taida tulla tota 080808 vauvaa, vaikka se kovin kiva olis ollutkin.

Zuviliini miten ne voi sairaalassa sanoa etteivat ota vastaan??? Siis aivan ihme toimintaa... Mina olisin varmaan alkanut ihan hulluna rahjaamaan siina puhelimessa ja mennyt ihan uhallakin sinne sairaalaan naytille, ei ne nyt voi kenellekaan sanoa et ala tule!!!

Miisa ymmarran et suomen kesa on lyhyt ja viikonlopuista pitaa ottaa kaikki irti, mut ei niita lapsen lapsia varmaan joka viikonloppu synny tai ole edes lahella, niin kait muutaman viikonlopun asian hyvaksi uhrata, ja tietaakseni ei edes ole kovin hienoja ilmoja luavattu. No toivottavasti he edes suostuvat ottamaan pojan mukaan, saisit vahan levata ja poika olla sit moksailemassa, vahan vaihtelua molemmille...

Viela olis reilu kolme tuntia olympialaisten avajaisiin, jos siivoilis taas vahan tata horskan morskaa. Nyt jo saa olla koko ajan raikkaamaassa tavaroita kun esikoinen levittelee, niin mitahan se sit on kahden kanssa... Sita odotellessa...

Second edition 40+3

Sataa sataa ropisee... olis kiva lähtee ulkoilee, mut taukois tuo sade nyt ees vähän!

Täällä tuntuu yhdellä jos toisella olevan merkkejä synnytyksestä. Täällä ei sitten mitään! Tiistai-iltana kyllä tuli ihan kunnon polttoja, alkoivat alaselästä ja etenivät sieltä vatsaan, niitä tuli n.1,5 tuntia 5-10min välein. Loppuivat sitten kuin seinään, kun lähdin käyttämään koiraa iltalenkillä... aamun olin kyllä siivonnut: imuroinut, pessyt lattiat, tampannut matot -> ehkä niillä ässillä on jotain vaikutusta? ;)

Oonkohan minä ainoa, joka nukkuu yönsä hyvin? En herää pissallekaan vasta kun joskus n.6-7 aikaan, sängystä nousen yleensä siinä 8 ja 8.30 välillä. Tää on kyllä ollut muutenkin niin helppo raskaus, että täytyy toivoa, että tulevat on myös tällaisia.
Yksi inhottava raskausoire kyllä käväisi, mulla oli muutaman päivän - vajaan viikon peräpukama. Yök!!! Alkuun luulin, että on vaan ummetusta, kun ei kakka meinannut tulla ja paperiin tuli aina verta, mutta kun istuminen alkoi jo tehdä kipeää, oli pakko kurkata peilillä, mitä siellä näkyy. Onneksi hävisi suht nopeaan pois, ne ei todellakaan oo mitään kivoja... (ja anteeksi selostus...)

Maanantaina on seuraava neuvola, viimeeksi olin viikko sitten perjantaina. Oman mittanauhan mukaan vyötärönympärys on laskenut, samoin lantion, painokin on pudonnut, eli on sitten mullakin ollut turvotusta, en oo sitä vain hoksannut, kun on ollut niin tasaisesti ympäri vartaloa.

Joku muuten kysyi painon pudotuksesta synnytyksessä. Esikoiselta mulle tuli 16kg, joista jo 7kg jäi laitokselle. Vauva oli 4kg, istukka 800g, loput ilmeisesti lapsivettä. Maha oli alkuun sellainen hassu pussi tuossa, mutta yllättävän nopeaan se siitä kiinteytyi. Ja kaikki 16kg lähti pois ilman mitään poppaskonsteja, nälkä oli mieletön koko imetysajan ja koko ajan söin - ja paljon.

Garnet 37+6

Heisan,

täällä kärsin taas supistuksista. En saanut nukuttua kuin tunnin ja siinäkin välissä heräsin kerran supistukseen. Nyt on taas tullut aika tasaisesti 10 min välein, mutta eivät ole vielä mitään superkipeitä.

Sairaalassa oli eilen illalla kaikki synnytyspaikat käytössä. Tämä elokuu on ilmeisen ruuhkainen. Kyllä mä sen ymmärrän, etteivät voi ottaa vastaan, jos ei oo mitään paikkaa minne laittaa synnyttämään, eikä kätilöä seuraamaan synnytystä. Meillä tietenkin hyvä tilanne kun on kolme sairaalaa ihan lähietäisyydellä. Otson kuitenkin synnytin NKL:lla ja sinne haluisin nytkin mennä kun paikka on tuttu. Onneksi ei eilen ollutkaan sitten lähdöhetki... vähän jännittää ensi yö kuitenkin.

Oon kyllä päättänyt odotella mahd.pitkään kotona, että pääsisi sitten sairaalassa heti synnytyssaliin, eikä joutuisi osastolle. Siellä niiden supistusten laskeminen vasta ärsyttävää onkin. Varsinkin yöllä, kun kaikki muut nukkuu.

Mieli on jotenkin todella herkässä. Johtuu varmaan tästä nukkumattomuudesta. Mun äiti ei oikein tajunnut kun soitin ja kysyin, että voiko Otso tulla sinne heti suoraan tarhasta jos mun mies tuo sen. Oli jotenkin vastahankainen aj selitti jotain, että ei voi lähteä töistä ja kaupassakin pitäisi käydä... Välillä vaan niin ärsyttää, hih. =)

Ihanaa kun tosiaan tietää, että saa illalla olla rauhassa kotona näiden supistusten kanssa (jos ei aikaisemmin tule lähtö). Jotenkin on tolle miehellekin niin vaikea selittää tätä kipua ja oloa muutenkin. Ei yhtään huvinta jutustella tms.

Kirjoittelen myöhemmin lisää.

zuviliini

p.s Meillä tästä pojasta tulee luultavimmin Veeti.

Eipä tännekään tule 080808-lasta...Ihme ois jos nyt ihan yhtäkkiä alkais jotain niin rajua tapahtumaan. Eilen oli vähän jotain "jännää" tuntemusta alavatsalla..vähän sellaisia piston tuntuisia...tuntui hieman myös selän puolella. Aloin jo odottaa että nytkö se alkaa..mutta nekin loppui sitten pian.

On meillä suurin piirtein nimi mietittynä mutta se voi kyllä muuttua siitä. Jos vaikka lapsi ei olekaan yhtään nimensä näköinen tai tuleekin joku uusi parempi nimi mieleen. Hankala sitä on kyllä valita!

Voi kun zuviliinin supisukset nyt terästyis kunnolla ja pääsisit hommiin. On varmasti tosi väsyttävää!

Susa 39+5

Käytiin anopin kanssa ostoksilla kun se sai päähänsä että vauvalle pitää olla oma amme. No ihan hyvä niin koska esikko varmaan haluaa samaan aikaan kylpyyn kun kylvetän vauvaa. Löydettiin tosi kätevä amme jossa on vauvatuki kiinni niin ei tarvi itse selkä vääränä vauvaa pidellä. Ostin sitten samalla pari imetyspaitaa, hoitolaukun ja imetystyynyn.

Nyt odottelen miestä kotiin jotta pääsen siivoamaan vaatehuoneen loppuun.

Mulla on muuten loppunut supistukset kokonaan. Olisko tyyntä myrskyn edellä niinkuin mammaksilla kävi. (toivossa on hyvä elää... ;)

Zuviliini; koita saada sitten levättyä jos tuleekin vielä tänään lähtö. Voin kuvitella että oot jo tosi väsyny odottamaan.

Meillä on kans nimi valmiina ja esikko kutsuu vauvaa jo nimeltä. Toivottavasti sieltä tulee nyt sitten tyttö. Meillä on kaikilla samalla kirjaimella alkava nimi ja esikolla ja tulevalla vauvalla vähän erikoisemmat nimet. Itseasiassa esikon nimi on ainoa koko Suomessa. On siis väliviivalla varustettu...

Joku muukin odotteli jo olympialaisten alkamista. Mä kans. Mun parhaan ystävän mies on siellä kisaamassa joten jännittää sen puolesta.

Naksuli

No hei!

Pikainen päivitys.. Tyttö syntyi 3.8 klo.04.30, painoa tasan 3kg ja pituutta 51cm:) ihana pieni rinsessa:) Synnytys oli kyllä melkoinen kokemus, ei voi sanoa kovin nopeaksi tapahtumaksi kun kestoa sille kertyi 24,5 h.. Mutta oli se kyllä sen arvoista. Tänään vasta kotiuduttiin kun oli kaikenlaista pientä mutkaa matkassa, ei mitään vakavaa kuitenkaan. Kertoilen vähän paremmalla ajlaa lisää:)

Onnea muillekkin synnyttäneille: Mammaksille, Katule ja Katrille. Nopeasti selasin monen päivän tekstit läpi, olikohan siellä muitakin synnyttäneitä.. Täytyy käydä ajan kanssa lukemassa tarkemmin!

Nyt pienille päikkäreille kun pieni nyyttikin tuhisee niin uneliaana:)

Hopusti kaikki loputkin synnyttämään;)

Emeliina* ja pieni rinsessa 6pv

Onnea Emeliina! Tulihan jonku immeisen vauvauutisia tänäänkin!

Neuvolassa ei uutta, painoa maanantaista + 400 g, sykkeet ja lapsivedet ja liikkeet ja pissat OK. Sf-mitta oli tosin menny sentin pinenmmäksi! Terkka väitti vauvan laskeutuneen lisää. Olin siinä hieman huolestunu mut terkka ainakin väitti, että kyllä se lihonut on, ja toden totta, ei se pyllykään enää niin terävästi paina kylkien alle kuin viikko, pari sitten. Sunnuntaina saan sit alkaa soittelemaan Kättärille ekaa yliaiakaiskontrollia joko maanantaiksi tai tiistaiksi. No toivottavasti ei venähdä sinne asti.

Anoppi siis lähti, mutta ei ainakaan välitöntä vaikutusta ole havaittavissa, että olisin alkanut saman tien synnyttää. :) Seuraavaksi pitää passittaa mun äiti tänne odottelemaan pikkukakkosen maailmaantulopäivää.

Esikoinen heräsi vihdoin lähes 3 tunnin päikkreiltä. Se olikin herännyt tänään klo 7, kun normi aika olis 8.30... (Väsyttää...)

Terkuin
Rizzu 41+0 edelleen

Zuviliinille tsemppiä. Toivottavasti ehtii vauva tulla tän päivän puolella niin saat sen 08.08.08 päivän. Hui ku jännää ku tietää että joku on tositoimissa tällä hetkellä.

Onnittelut emeliinalle!

naksuli

Zuviliinille voimia, halaus ja tsemppiä...
(Nautihan ilokaasusta, täällä sitä ei tarjoilla sitten kun synnytyksen aika on..)
Ja kerro toki kuulumiset, toivotaan että 080808 toteutuu :)

Zuviliini: Tsemppiä! Kylläpäs sulla tulee ja menee noi supistukset! Kyllä se varmaan ensi yönä syntyy! Vielä pari tuntia aikaa 080808 vauvan saamiseksi =)

Jännä, kun loppupään odottajat ovat synnyttämässä =)Taitaa meikäläinen mennä syyskuun puolelle..

Käytiin taas serkun poikaa katsomassa. Järkytyin, kun tajusin että poika on jo kasvanut niin paljon, eikä näytä enää pikkuvauvalta (3vk vanha). Meidän vauva on syntyessään hyvin todennäköisesti reilusti isompi kuin tämä poika tällä hetkellä! En siis saa sellaista ihan pikkuista vauvaa enää, kuten esikoinen oli.. ne ovat niin ihania. Toivon todella pikaista jakautumista, ettei tämä kasvaisi enää! Muuten jaksaisin vielä odottaa. Tuntuu, että en ikinä saa tungettua alapäästäni senkään kokoista pakkausta, mikä tuo serkun poika on nyt..

Mutta ei siis lähdöstä tietoakaan..Nyt illalla on supistellut kovettumisia, ei kipeitä ollenkaan.

Veikkaan edelleen synnytyspäiväkseni 10.8, toivotaan että se olisi lähellä =)

Miisa 39+2 (40+0)

Täällä osastolla edelleen. Yöllä ei tapahtunut mitään. Pari kertaa heräsin mutta muuten nukuin kuin pikkupossu, 10h. Nyt on todella pirteä olo, eikä supistuksista tietoakaan. Kohta kätilö tulee päästämään kotiin. Eli tällainen reissu... Kirjoittelen lisää kun pääsen kotiin.

Harmi kun supistukset taas loppuivat...kyllä nyt koettelee! :( Olin ihan varma että pikkuinen olisi syntynyt eilen/yöllä.

Vauveli piti eilen aivan mahdotonta jumppaa!! Siis meno oli niin hurjaa että oksat pois..ihan alkoi tuntua siltä että onko tässä kohta lähtö edessä tai jotain kun niin hurjana möngersi...no rauhoittuihan tämä sitten kuitenkin jossain vaiheessa ja vatsa oli jotenki kipeenä koko hommasta.

Susa 39+6...huomenna ois laskettu aika

Voi Zuviliini! Minäkin olin varma, että nyt kun koneen avaan, on pikkukakkonen tullut sullen. Vaan ei.

Me kokeiltiin yöllä sitä yhtä s:ää nyt kun anoppikaan ei ole enää seinän takana kuuntelemassa ;) Mutta ei ollut ainakaan välittömiä apuja siitä. Aamulla tuli vessapaperiin hentoisen vaaleanpunainen juova, mutta en osaa sanoa, tuleeko se kohdunsuulta vai emättimen suulta, sen verran on paikat "hellänä" kun ei tuota s:ää niin usein ole viime aikoina tullut harrastettua :) Jään siis odottelemaan edelleen mahdollisia reaktioita. Nyt vois alkaa imuroida ja vaihtaa lakanat. Illalla mennään saunaan ja juon (alkoholittoman) siiderin. Kaupassa mietin, että taidan ostaa ihan oikean siiderin, mutta kun sitäkin on jo kokeiltu viikko sitten, niin jätin hyllyyn. Kyllä tämä odottavan aika on pitkä!

Terkuin
Rizzu 41+1

Rizzu LA 1.8. Kätilöopisto, poika 09/06 ... poika tulossa
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto ... poika tulossa
mutsi 08 LA 4.8.2008 Jorvi, tyttö 12/03
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07 ... tyttö tulossa
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS...tyttö tulossa
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06 ... tyttö tulossa
Katrinna LA 19.8.2008..tyttö tulossa
Julia 73 LA 23.8.2008, K-SKS
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06... tyttö tulossa
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06 ...poikaa odotellaan

Synnyttäneet:

23.7. Pistiina, rv 39+2, tyttö 2850 g ja 46 cm
28.7. Elokuu08, rv 39+3, tyttö 3070 g ja 49,5 cm
28.7. Katri-73, rv 36+3, tyttö 2740 g ja 44 cm
2.8. Mammaksi, rv 40+1, poika 3550 g ja 49 cm
3.8. Emeliina rv 39+4, tyttö 3000g ja 51 cm
4.8. Kattu, rv 40+0, poika 3690 g ja 53 cm

Tsekkaa, Emeliina, menikö tiedot oikein!

Zuviliini: Voi että..oli jo niin lähellä, mutta silti niin kaukana! Toivotaan, että jäi viimeiseksi turhaksi lähdöksi!! Minäkin olin ihan varma tulevani lukemaan vauvauutisia..

Rizzu: Sullakin on jo noin komeat viikot! Luulisi kohta tapahtuvan!

Meilläkin vauva möyrysi mahassa toissapäivänä kuin viimeistä päivää! Eilen ja tänään ollut rauhallisempi..

Supistuksia tulee ja niiden yhteydessä on pientä menkkakipua.. eipä muuta. Kirpparipöytä on taas siivottu ja tavaraa lisätty. Tein muutaman vauvanvaatelöydökin taas. Halvalla saa!

Nyt ruokaa laittamaan!

Miisa 39+3 (40+1)

Reissusta palattu ja nyt on hieno, uusi tukka. Kelpaisi vaikka lähteä synnyttämään ;).
Matka meni oikein hyvin, paitsi maha oli vähän kipeänä koko ajan. Ei oikein tuo suoli tahdo toimia halutun mukaan reissussa...yh. Yksi odotus on siis päättynyt ja nyt jatkan vaunujen odottelua. Ei ole tällä viikolla tullut meilin meiliä sieltä Saksasta. Kirottua >:(. Maanantaina alan kyselemään jo perään.

Tänään pitäisi lähteä kaupungille ja illalla vielä ulos miehen kanssa. Ihan tööt-olo, kun herättiin vasta 10.30 aikaan. Liian pitkät unet kai, mutta hyvä, että nukutti...taas :).

Vauvaonnittelut Emeliinalle ja tsemppiä zuviliinille.

Katrinna 38+4

Kotona ollaan. Olo on jotenkin todella tyhjä. On todella joutunut tsemppaamaan itseäni, ettei tulisi kauhean masentunut olo. Onneksi on kavereita tukijoukkoina, oon kaikkien kanssa puhunut magapuhelut ja helpottaa jo vähän. =)

Jännä tunne, kun oli varma, että vauva syntyy ja syntyyhän se. Viimeistään käynnistettynä 9.9. Luultavasti aikaisemminkin. Eli nyt vaan nautitaan tästä rauhasta.

Kävin suoraan sairaalasta Kampissa ostamassa ihanan uuden meikkipuuterin ja kaksi imetyspaitaa. Ihania ovat ja kohta niitä tarvitaankin.

Nyt jotain ruokaa ja sitten iltapäivällä hakemaan poika kotiin.

Toivottavasti joku meistä pääsee taas kohta (oikeasti) matkaan. =)

zuviliini 37+4

Zuviliini: Uskon, että on todella kurja olo. Itse olisin varmaan tosi pahalla päällä! Olit sentään jo salissa asti!! Toivotaan nyt, että se vauva sieltä kohta teille putkahtaa, eikä tarvitse käynnistykseen saakka mennä.. Milläs viikoilla esikoisenne syntyi?

Meillä poika syntyi tasan 40+0 (synnytys käynnistyi 39+6), mutta tämä vauva ei taida olla yhtä täsmällinen veljensä kanssa.. Ellei sitten synny 13.8, joka on tuo papereiden mukainen laskettu aika ..

Miisa

Miisa: Otso syntyi tasan 38+0 (käynnistyi 37+6) eli aika lähellä sitä ollaan. =)
Jos teilläkin vaavi esikoisen kanssa samoihin aikoihin syntyy, niin enää muutama päivä jäljellä.

Siivoilin tässä juuri ja kohta siis poikaa hakemaan. Tuli vaan mieleeni tuo lause jonka mammaksi joskus kirjoitti että; "Tyyntä myrskyn edellä". Ehkä tämä on sitä. Nyt on olo pirteä, kun on saanut kunnolla nukkua ja levätä. Supistuksia ei ole tullut myöskään tänään ollenkaan. Ihan hassua, niihin alkoi jo tottua...
On tämä ihmiskroppa vaan kummallinen kone. Kyllä se osaa säädellä voimavaroja ja toimitoja tarpeen mukaan.

Mua himottaisi värjätä tämä vaalea tukka takaisin tummaksi. Keväällä jotenkin tuli taas sellainen olo, että pitäisi saada vaalea, mutta nyt tämä ei oikein tunnu enää omalta. Katsotaan jos vielä illalla vetäisin tumman värin päähän. (olin viimeiset melkein 4vuotta tumma, oikeasti aito blondi)

Ihana ilta, ainakin meillä täällä Espoossa. Todella hiostava, mutta aurinko näyttäytyy.

Ainiin, piti vielä siitä kertoa, että kun olin osastolla aamulla. Niin siellä tuli jollekin vauvalle joku hätä. Kaikki hoitajat jouksivat käytävällä ja toinen komensi heti kutsumaan lääkärin ja tuomaan ultralaitteen. Silloin tuntui jotenkin ihanalta, kun tunsi masussa oman vaavin liikkeet. Kaikki on kuitenkin ihan hyvin ja sehän tässä on tärkeintä.

zuviliini

Yhteistyössä