Mukavan paljon oli tullut viestejä

. Mulla alkoi loma ja nyt nää päivät menee vilisten (ainakin nyt alkuun) kun on niin paljon kaikkee mukavaa tekemistä. Tää päivä on mennyt ommellessa, leikkelin vanhoja koviksi menneitä pyyhkeitä vaippojen täytteiksi ja reilu 20 imua olis nyt valmiina. Vanhat on sen verran kärsineitä, et taidan heittää ne roskiin.
Vautsi vau Kattu, pian varmaan alkaa tosiaan tapahtua! Mulla meni esikoiselta 4 päivää limatulpasta synnytykseen

.
Listaa kattelin, ja huh kun suurimmalla osalla onkin LA:t siellä alkupäässä, me muutamat loppupään odottajat saadaan sit tosiaan odotella ja lukea ihania kertomuksia vauvoista ja synnytyksistä.
Meillä esikoinen on syntynyt klo 7.11 ja saanut alkunsa iltapäivällä, eli mönkään meni tuo aikajuttu. Kakkosta en edes muista/tiedä tarkkaa päivää, koska on saanut alkunsa.
Esikoisen jälkeen luotettiin täysimetykseen (mihin ei kannata luottaa, ellei toinen lapsi ole tervetullut!) ja kun tuli ekat menkat, alettiin käyttää kortsua. Kokeilin minipillereitäkin, mut eivät sopineet mulle. Enkä taida enää jaksaa kokeilla pillereitä, ei ne vain tunnu sopivan mulle. Vielä ei olla edes mietitty ehkäisyä... se ainakin tiedetään, et lisää lapsia saa tulla, mut ei nyt ihan heti perään tarviis tulla. Nyt tulee lapsille ikäeroa 3,5 vuotta ja se tuntuu oikein sopivalta.
Julia, täällä Keski-Suomessa taitaa tuo synnytystapa-arvio olla toivetta vain! Ei sitä oltais tehty mullekaan neuvolassa, mut kun kävin loppuraskaudesta polilla, siellä lääkäri teki. Kovin miellyttävä kokemus se ei ollut, lantiota ronkitaan aika ronskilla kädellä... saas nähä mitä nyt, kun ainakin painoarvio mulle tehdään tässä raskaudessa, eihän sitäkään täällä normaalisti tehä!
Kukas se puhui ristiäisistä ja virsistä? Mun muistaakseni ristiäisten musiikin ei tarvii olla virsiä! (kuten ei muidenkaan kirkollisten toimitusten, pitää vain olla tilanteeseen sopivia ja siis esim. mun sisko on mennyt kirkossa naimisiin Final Countdownin soidessa, eli ei tosiaan tarvii olla uskonnollista musiikkia... riippuu kyllä paljon papista!) Ja kai ne voi olla pelkkää musiikkiakin, ei kai sitä ole pakko laulaa!! Tai sit nimiäiset/tms voi tehä ihan oman mielensä mukaan.
Kummeiksi me ollaan pyydetty mun sisko miehensä kanssa ja ovat jo lupautuneet. Toista/toisia kummeja mietitään kaveripiiristä. Esikoisen kummeja on mun toinen sisko miehensä kanssa sekä miehen veli.
Seuraava neuvola olis perjantaina. Vähän ihmetyttää mun painon "rakettimainen nousukausi", alkuun sitä ei tullut lainkaan, mut nyt kesällä on ruvennut tulee melkein kilo/viikko tahtia! Nyt on jo lähes saman verran "ylimääräistä" mitä esikoiselta tuli yhteensä ja vielä vajaa 5 viikkoa LA:an.
Oireita synnytyksen lähestymisestä ei vielä ole. Välillä suppailee, ne on siirtyneet tuonne alavatsalle enemmänkin, mut ei oo vielä mitenkään säännöllisiä, eikä kyllä tarviikaan vielä olla. Vauva tuntuu puskevan yhä alemmas ja välillä tuntuu, että sieltä jo työntäis kättä ulos. Tai vaihtoehtoisesti tunkee vatsasta läpi, maha on uskomattoman pinkeä ja oikein sattuu vauvan liikkeet jos tuohon eteen potkii. Ehkä kaivautuukin sitä kautta ulos? hahhah
Sade taukos, kaitpa se on lähdettävä esikoisen kera ulkoilee. Tuossa puolen päivän aikaan kun käytin koiran ulkona, poliisiauto ajoi ohi, ja varoitti vauhkosta hirvestä, mikä täällä kuulema pyörii (taas). Vasta oli viime viikolla lehdessä juttua, miten oli keskustassa pyörinyt hirvilauma, liekö samasta porukasta yksi nyt sitten täällä.
Garnet 35 ja 3