Elokuiset 2008 osa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elokuu08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa vaan uudet mukaan ja onpas parin päivän aikana tullut kirjoituksia. Heti kun ei konetta avaa niin jopas on hulinaa-kivaa.
Mulla oli eilen neuvola ja alapaine oli koholla, 92. Maanantaina uusinta mittaus ja katsellaan sitten tilannetta jos vielä noin korkea. Pissa kuitenkin oli kunnossa joten terkka ei niin huolestunut. Mulla ollut aivan kauhea päänsärky viikon ja ei ihme että paineet noin korkeat.
Sfmitta oli sama kuin viime viikolla eli 32cm ja terkka sanoi että tuskin siitä enää kasvaa.

Kuulin just kaverilta juttua, että täysikuun aikana monilla menee vedet ja sairaalat täyttyvät. Ensi yönä se kait vissiin on joten saas nähdä lähteekö meistä kukaan.

Painoarvioista: mullahan oli kanssa viime viikolla se ultra ja painoarvio oli 3,2kg. Olin ihan kauhuissani että onpas iso johon lääkäri sanoi, että se on vaan arvio ja menee yleensä yläkanttiin.

Supistellut on noin kerran pari päivässä kipeitä ja oikeastaan jatkuvasti semmosta mahan kovettumista. Sais jo tulla vaikka haluankin sen 8.8.08 päiväksi.

Terkuin
Elokuu ja Hipsu 38+0

Kiva huomata, et en ollut ainoa aamuvirkku! Yleensä kun näitä tekstejä kertyy tänne myöhään iltaisella (minä harrastan yksinpuhelua päivisin palstalla...) niin tänään aamusta monta kirjoittajaa! Olisko tuolla täysi kuulla jotain vaikutusta? Minun kalenterissa se nököttää tän päivän kohdalla, että kumpana yönä se nyt sitten onkaan...

Siitä sf-mitasta tosiaan joku kyseli, minulla 34, esikoisesta oli näillä viikoilla 37 ;-) Masu on tiukka rantapallo, napa on sellaisella korkeudella, et jos pallon puolikas jaetaan neljään osaan niin siinä 1/4 raunasta... Olipa hassusti kerrottu, mutta toivottavasti joku hokas.

Aikas hyvinhän tuo sf-mitta kertaa masun ympärys tuntuu pelittävän, mitä nyt vertailee siihen mitä olette painoarvioita saaneet. Minä yritän nyt turvautua siihen, kun ei mitään muuta ole.

Poika on masussani niin rauhakseen, että jos näin hiljaa on vielä pari päivää niin kyllä pojalla voimia pitäisi olla sitten kun neljän viikon päästä syntyy ;-) Huomatkaa että olen asennoitunut nyt niin, että poika syntyy käynnistyksellä perjantaina elokuun 15 päivä. Pysyköön masussa sit, mie keksin kyllä kaikkea kivaa puuhaa lakupussi kädessä kuukaudeksi.

-Mammaksi-

Mulla kanssa ollaan masussa kyllä aivan hiljaiselolla?? Liikkeitä saan tuntumaan kun tökin tai rauhotun mutta verrattuna aikaisempaan niin on todella vaisua. No ehkäpä täälläkin valmistaudutaan.

Vanha täti sanoi mulle, että vauva syntyy sillä hetkellä kun hän on saanut alkunsa. ELi jos olette "hommailleet" illalla klo 2000 niin vauvan pitäisi syntyä silloin. Saas nähdä pitääkö paikkansa. Ekassa en pysty sanomaan kun tuli leikkauksella.

elokuu; aika hauska juttu mitä täti on sanonut koska ainakin esikoisen kohdalla meillä pitäis paikkansa. On meinaan syntynyt klo 23.50 ja suunnilleen niihin aikoihin sillon sai alkunsa. Nykyinen raskaus alkoi samoihin aikoihin mut oltiin sillon Thaimaassa joten pitäis varmaan ottaa sit aikaero huomioon... ;)

Esikko lähti mökille mun vanhempien kanssa ja mies on työmatkalla joten oon yksikseen kotona. Nyt oonkin sitten ihan hukassa että mitä tekis. Siivota vois mut ei oikein huvita. Ehkä vaan lepäilen ja lueskelen kirjaa kun kerrankin on siihen mahdollisuus.

Viime yönä heräsin pari kertaa siihen että vauva tunkee päätään niin kovaa lantio- ja häpyluita vasten että meinas itku tulla. Kun yritin nousta vessaan niin lähti jalat alta kivun takia. En muista että esikoisen kanssa olis ollu tälläistä.

Mulla on supistukset ruvennu tuntuu jo selkäpuolellakin. Varsinkin jos oon makuultaan. Pari viikkoa vauva vois vielä odotella mut sit sais tulla. Alan olla tosi kypsä tähän touhuun.

Naksuli

Hauska tuo kellon aika juttu =) Esikon kohdalla en muista mihin aikaan hänet laitettiin alulle, mutta aamulla tuo syntyi 6.53, joten tuskin se pitää paikkansa.. Tämän tokan kohdalla ajoitus taisi olla illalla, joten katsotaan miten käy =)

Meilläkin on mies ja poika hakemassa jotain työkaluja ja minä sain "vapaaillan". Täällä sitä taas roikutaan netissä, eipä jaksa näiden yöunien jälkeen muutakaan.. Jospa ensi yönä saisin nukuttua, kun tänään sinnittelin ilman päiväunia.

Vai että täyden kuun aikaan menee vedet! En muista oliko täysikuu sinä yönä, kun meni vedet viimeksi, mutta seuraavana yönä kun lähdettiin sairaalaan supistusten ollessa kovia, oli muistaakseni täysikuu =)

Kävin juuri TAYSissa katsomassa serkkuni eilen syntynyttä poikaa ja voi luoja että oli pikkuinen ja ihana poika.. En osaa kuvitella että kohta meilläkin on taas tuollainen nyytti.. Ihanaa!

Miisa 36+2

Alkuperäinen kirjoittaja naksuli:
Viime yönä heräsin pari kertaa siihen että vauva tunkee päätään niin kovaa lantio- ja häpyluita vasten että meinas itku tulla. Kun yritin nousta vessaan niin lähti jalat alta kivun takia. En muista että esikoisen kanssa olis ollu tälläistä.

Naksuli

Just tuollaista on Naksuli minulla ollut jo pidempään. Tämän ketjumme eka sivulla Miisa toteaa minulle, että taitaa poika olla lähtökuopissa, ja päivämäärä oli 19.6... Nyt se parin päivän takainen oli sitten sellainen parin tunnin kipukohtaus, että kun käveli kuin apina niin pystyi liikkuu. Paikat on vieläkin niin hellinä sen jäljiltä, että istumasta nousu tai kenkien laitto jne sattuu.

Nyt muuten se kipupiste navan vieressä on taas ärsyyntynyt mistä teille viime viikolla kerroin. Tuntuu, et maha repeää siitä kohdin ja jos se on yhtä kipeänä vielä synnytyksessä niin varmasti itken, on meinaa sitten niin hellä kohta, että voi hel... Päivällä kun yritin ruokapöydän luo istumaan, pirttikaluston penkille, niin vedet tuli silmiin, piti vääntää ihme mutkan kautta itseni penkille.

Äh, mies huutaa taas apuun ton valmetin moottorin kanssa, kait se pitää mennä näyttää minne se sen tiputtaa kaivurin kauhasta roikkumasta, ettei ole kohta kahta entistä moottoria pitkin pihoja.

-Mammaksi-

Onpa teillä paljon kipuja.. ei oo kiva kun odotusaika on tollasta.

Mulla sattuu selkään yhteen tiettyyn kohtaan ja samaan kohtaan mahan puolelle. Tuossa kylkiluiden alla sellainen kohta. Inhottavaa kiristystä! Etenkin istuessa.. Pitää hakea aina hyvä asento.

Vauva vetaa jatkuvasti rinnan alta, en ole ihan varma mika ruumiin osa se on jalkaa tai jalka teraa veikkaan kun se on niin pieni mut jos se on jalkatera niin sit en kylla ymmarra missa asennossa neiti mahassa pyorii... Mulla ei mitaan suurimpia kipuja ole mut sankyyn tai sohvalle pitkalleen meno kestaa useamman minuutin.
Esikoinen syntyi 01.00 ja voi olla et se on laitettu alullekin samoihin aikoihin, illalla myohaan se kumminkin oli, juniorin alulle pano aikaa en muista mut illalla sekin tosin ei tainnut olla noin myohaan ehka pari tuntia aikaisemmin.
Onko teilla mitaan kivoja varssyja milla meinasitte ilmoitaa lapsen syntyman vai meinasitteko laitaa ihan "normaalin" viestin. Minulla on nyt yksi suomenkielinen versio ja yksi englannin kielinen. Ne on parhaat mita olen tahan mennessa omasta mielesta loytanyt.
Aaaa, televisio pauhaa samalla paalla ja tulee uutiset, joku on tullut Belgiasta autolla 10kk vauva kyydissa ilman lastenturva istuinta!!! En kerrennyt kuulemaan mista ne oli kotoisin tai minne ne oli menossa, lahinna toi juttu oli niista jotka ajaa espanjan lapi lomalle...
Eilen oli esikoisen 15kk laakari neiti oli 83cm ja 11.160kg. Pituus on naiden kayrien ylapaassa paino on puoli valissa. 30cm kasvanut syntymastaan, silloinkinhan ne oli ihan kauhuissaan kun oli niin "iso" 3880g ja 53cm. Sanoivat et voi aloittaa samantien koulun, Suomessahan toi on melko normi mitta.
Mulla on niin kuuma, hiki virtaa kun kirjoitan koneen edessa, kysyin ukolta et onko sillakin kuuma, yleensa ma olen se jolla on vilu ja han se jolla kylma, esikoista odottaessa ei muuttunut mut nyt se sanoi et ei hanella kuuma ole...

Second 37+3

Missäs meidän elokuulaiset on? Onko kaikilla menneet lapsivedet viime yönä täydenkuun aikaan =)

Täällä on siivottu koko aamu (toki miehen ruhtinaallisella panostuksella) ja nyt on pakko nukuttaa esikkoa tässä sohvalla olohuoneessa, kun tuolla makuuhuoneen puolella tehdään kovaäänisiä remppatöitä.. sinne kuuluu siis niin kamala meteli, ettei poika pysty nukkumaan. Itse sitten istun tässä vieressä läppäri sylissä =)

Mahaa on juilinut koko päivän, lievää menkkakipuilua.. Josko vauva siellä tekee tietään alaspäin. Kiinnostaa kyllä kuulla maanantaina sf mitta, niin voi päätellä laskeutumista senkin perusteella.

Miehellä alkoi nyt se kauan odotettu loma ja maanantaina olisi sitten tarkoitus mennä sinne neuvolaan koko perheen voimin. Mies tuossa kyseli aamulla, että mitäs siellä neuvolassa tehdäänkään, otetaan vaan se pissanäyte ja jutellaan? Siis voi luoja!! Mitä tuo mies on siellä aikaisemmilla kerroilla tehnyt, kun tietoa on tarttunut mukaan tuon verran =) Sanoin, että juu otetaanhan siellä tosiaan pissanäyte ja jutellaan, mutta lisäksi mitataan myös verenpaine, paino, hemoglobiini, sf-mitta ja kuunnellaan vielä sydänäänetkin. Ei se nyt ihan turha reissu ole..

On nuo miehet sellaisia..

Nukuin muuten viime yön tosi sikeästi, kun jätin eilen päiväunet väliin. Täytyy pysytellä hereillä tämäkin päivä. Mies menee tänään iron maidenin konserttiin ja saapuu yöllä sitten johonkin aikaan, joten se on melko varma herätys ja siitä lähtien uneton loppuyö.. Ensi yönä ei saisi ainakaan tapahtua mitään synnytykseen viittaavaa kun mieskään ei taida ihan selväpäinen olla! Minullakin olisi ollut lippu sinne konserttiin, mutta se myytiin. En pysty istumaan niin pitkään paikoillani tämän selän takia ja vessassakin pitäisi käydä puolen tunnin välein.. ei ole helppoa! No eipä tuo iron maiden mikään lempibändi olekaan, olisin mennyt vaan ihan mielenkiinnosta mukaan..kivojahan nuo keikat ovat ja onhan niillä hyviä biisejä.

Miisa 36+3

Täällä ollaan.Esikoinen nukkuu ja ite koneella kun ei päänsäryn takia jaksa olla auringossa. Pakko kai ottaa särkylääkettä..mitä sitä kärsiä.

Luin just kaksplussan sivuilta heinäkuulaisten synnytystarinoita. Yhdellä on ollut todella nopea ja helppo synnytys. Kuvitelkaa, ei mitään kipuja ja oli jo 10cm auki!!! Tai sitten on kipukynnys todella suuri.

Huomiseksi luvattiinkin todella lämmintä. Pitää vissiin viedä esikoinen uimaan jonnekin (tai lähinnä läträämään). Tykkää niin paljon olla tossa omalla pihalla pikku altaassa mutta voishan sitä mennä oikein rannallekin.

Elokuu08: Lueskelin aikani kuluksi ihan samaa tarinaa =) Uskomaton juttu! Miten joku voi aueta muutamalla hassulla supistuksella kokonaan! Kyllä saa tosiaan olla korkea kipukynnys.. Menisipä itselläkin noin.

Terveiset pihalta, auringonpaisteesta :) Istun koneineni terassilla ja nautin. Toivottavasti tää kone ei sula tähän kuumuuteen, vaikka varjossa onkin.

Paljon teillä monella tuntuu tosiaan olevan kipuja ja supistuksia. Mulla on oikein hyvä vointi, tosin ei viikkojakaan tietty niin paljon kasassa. Toivottavasti olo ei muutu tukalammaksi enää ja saisitte voida hyvin te muutkin.

Vauvan liikkeet on nyt tällä viikolla vähentyneet täälläkin tosi paljon tai sit en vain kaikelta touhotukselta oo pistänyt merkille jokaista liikettä. Mulla on iltaisin olleet nilkat turvoksissa ja kantapäät tosi kipeänä, kun olen ollut jaloilla koko päivän. En malta pysyä paikallaan! Kotonakin kannan tavaraa paikasta toiseen, jos en muuta keksi. Ihme juttu, että just nyt pitäisi kerralla saada kaikki kaapit siivottua ja ylimääräinen viskattua roskiin. Ai mitä pesänrakennusta ;)?

Me mietittiin myös miehen kanssa, että haluaisimme keksiä/löytää jonkun kivan runon, millä ilmoittaa sitten vauvan syntymästä. Täytyykin googlettaa hyviä ideoita. Lisäksi haluaisin keksiä myös jonkun kivan tavan kosia kummiksi. Ehdotuksia? Ja kummeista muutenkin, millä perusteella valisette kummeja ja montako? Kauheen vaikealta tuntuu päättää, kenet pyytäisi...

Katrinna 35+4

Moikka,

ihana auringon paiste. Ei vaan oikein jaksa olla auringossa, kun valvoin eilen suppareiden kanssa klo.01.00-03.00. Ei ollut kamalan kipeitä vaan sellaisia todella ilkeän tuntuisia. Aamulla mies (joka nukkui koko yön) kysyi tuntuiko jo sille, että tulee lähtö, mutta ei onneksi ollut sellaisia. Kävelin sitten täällä mökillä ulkona ja pilkkopimeässä ja välillä yritin nukkua/maata sängyssä. Ihanaa päästä kotiin maanantaina.

Tämä oli kyllä mun oma vika, kun tein eilen puutöitä. Siis pinottiin anopin kanssa hirveä määrä puita. Tuli siinä varmaan 50 sylillistä halkoja kannettua. Olisi voinut jättää tekemättä, mutta kun mä rakastan tollaisia urakkahommia. =)
Nyt on sitten tänään vihlonut taas kohdunkaulaa ilkeästi ja maha on ihan kipeä.

Kohdunkaulasta: Ei sen tarvitse lyhentyä yhtään ennen synnytystä, eikä enteile mitään (varsinkaan uudelleen synnyttäjillä, joilla paikat avautuu usein jo raskauden aikana.). Se voi hävitä kokonaan muutamalla napakalla supistuksella. Mulla kun alkoi viimeksi kmunnolla supistella, niin hävisi kohdunkaula ja paikat avautui nopeaan tahtiin. Ei siis syytä huoleen. =) On se kuitenkin varsinkin nyt katsoa onko jo jotain tapahtunut, vaikka ei meidän vauvan tarvitse syntyä vielä muutamaan viikkoon ainakaan.

Mulle on vähän tullut jo sellainen kauhukun, kun ei vaan vielä syntyisi. Lähinnä jännitän miten meillä vauvan syntymän jälkeen nukutaan. Tuo mies on niin pahvi, ettei tajua kuinka iso muutos tää on meidän perheelle. Ei se tajunnut pojan syntymän aikoihinkaan mitä on tapahtumassa ja oli sitten aika shokkihoitoa. Ehkä miehillä on helpompaa kun eivät kai osaa peleätä aina pahinta.

Esikoisen otsahaava voi hyvin ja tikit poistetaan maanantaina. Jousuttiin kyllä käymään uudelleen lääkärissä täällä Mikkelissä, kun pojalle tuli jatkaan joku tulehdus. Luultavasti oli raapinut (likaisilla käsillä) jotain hyttysen puremaa ja siitä se lähti. Jotain rasvaa siihen nyt pitää laittaa joka ilta ja putsata hyvin. Kaikkea meille kanssa sattuu ja tapahtuu. =)

Nyt nautin tästä auringosta kun kerrankain paistaa.

zuviliini 34+4

Täällä minäkin, yhtenä kappaleena aina vaan... Aamu mennyt tuon traktorin kanssa pihalla ja esikoisen kanssa piti tarpoa metsässä katselemassa metsämansikoita, ja pitihän sitä tuota lähijärven soutelutapahtumaakin käydärantakalliolla katsomassa. No kaiken sen kävelyn jälkeen sitten tuli oikein kunnon supistus, mies ihmetteli mitä jäin kaivuriin istuskelemaan, kun piti vain sammuttaa se. Hitto kun en poiskaan päässyt! Ja tämä jo vähän tuntuikin siltä ettei liikahtaminenkaan tullut mieleen. Josko nyt tapahtuisi edes jotain pientä... Sellaista kuukautismaista tunnetta on taas ollutkin ilmassa. Kerroinko muuten, että laakäri ei torstaina nähnyt "commodore-ultralla" pojan päätä? Siis on niin pitkällä tuolla jossain jo, varpaat se kyllä erotti.

Miisa jotenkin nämä kivut on minulle sellaisia etten meinaa itse niitä noteerata, jotenkin pidän tätä ihan normaalina tai jopa normaalia helpompana raskautena. Ehkä mun kipukynnys on kans jokseenkin korkea tai vaikka tunnen kipua niin en pidä sitä minään (niin fiksumpi tajuaa kivun olevan varoitus jostain...).

Synnytyksestä se, et mie soitin sairaalalle eilen ja kyselin siitä poliklinisesta synnytyksestä. Hämeenlinnassa kyllä onnistuisi sellainen, pitää katsoa meneekö kaikki sitten niin, että voisin mahdollisuuden käyttää.

Nyt pitää mennä, grilli on kuulema jo päällä.

-Kikka eli Mammaksi-

Niin piti vielä kummeista kirjoittaa, kun tuo hätäpää tuli häätämään koneelta...

Minä olen alkanut miettimään kaikkiaankin tuota kastetta, kun esikoinen ei kuulu kirkkoon lainkaan ja en tippaakaan välitä uskonnollisista jutuista niin miksi... No olisihan toinen sit kastettu, kuten tuo esikoinenkin (mitä en olisi halunnut kastaa, mutta en silloin laittanut vastaan ja toisaalta se kaihertaa mieltä). Mutta kuitenkin. Kummeista se, että kun nelisen vuotta sitten minulla oli tuulimunaraskaus niin silloin jo piti erään ystäväni tulla kummiksi, olen hänen tyttärensä kummi (liityin kirkkoon sitä varten) jotenkin se on ollut sellainen oletus että hänestä tulisi kummi. No nyt hän ei kuitenkaan ole pitänyt mitään yhteyttä raskauteni aikana, tai jos niin soittaa ihan muusta syystä kuin kysyäkseen vointiani tms, mm. soitti kertoakseen, että erään tutun isä on kuollut jota en koskaan ollut edes tavannut. Olen siis hänelle hieman kääärmeissäni (ei edes onnitellut raskaudesta) enkä nyt sitten häntä haluaisi kummiksi... Mutta olisi meillä toinenkin kummi, mieheni erittäin hyvä ystävä, että ei se kummeista kiinni jäisi. Kummankaan sisaruksia tai sukulaisia ei haluta kummeiksi, he ovat tätejä ja setiä muutenkin, miksi heistä pitäsi vielä kummitätiä ja -setiä tehdä.
Kastetilaisuudesta vielä se, että en haluaisi pappia kotiini, en tiedä miksi... Enkä halua, että yhtään virttä laulettaisi, ensinnäkin kummankin suvuilla niin kamalat lauluäänet, että hävettää ja virren lauluu kodissani, missä en palvo Jumalaa, olisi jotenkin mielestäni Jumalan pilkkaa.

Tulipa sekavaa tekstiä... Tulee aina kun yritän kirjoittaa uskonnosta jotain...

-Mammaksi-

PS: Miisa mietin tuossa grillatessa kipuilua, enhän mie voi olla mitenkään kipeä, kun hullu remonttia olen tehnyt ja tuota traktoria laittanut, ja huomenna lupasin hakea yhden ralliauton meille maalausprojektiin, tosin maalauksen saa hoitaa mies, kun en tosiaan niitä huuruja meinaa nyt hengittää. Mutta jos ihan vähän vaan pakkelin hiontaa jne tekisin... Ihan vähän vaan silleen varovasti, että supistelis kunnolla ja pääsisi lähtee synnyttää!!

Olipas ihana ilma tänään ja sain kuin sainkin päänsäryn pois ja otettua aurinkoa! Koko päivän oli vähän höntti olo ja sitten kuudelta alkoi ihan kauhea villtoilu alapäähän ja samalla kauhea särky alavatsaan. Sieltä sitten särky siirtyi alaselkään ja olin aivan kaksin kerroin.Ajattelin jo, että nyt tulee lähtö. Otin särkylääkettä mikä auttoi joten nyt olo siedettevä. Taitaa vaan paikat alkaa aueta ja valmistautua. Sanoinkin miehelle, että olisi niin helppo kun vedet menis ekana niin siitä osaisi varautua. Mä kun en tiedä koska lähteä kun tavallaan olen ensisynnyttäjä. Entäs jos kipukynnys onkin niin korkea että sinnittelee vaan kotona???

Kummeista: vaikee on valinta sillä monikaan ei kuulu enää kirkkoon ja kirkko vaatii kuitenkin 2 kummia. Me pyydetään kaveripariskunta ja sitten yksi kaveri lisää. Kysytään kyllä vasta kun vauva on syntynyt.

Meillä tekstari runo jo mietittynä ja valmiina tallennettuna puhelimessa. Esikoisesta meillä oli myös runon pätkä ja kovasti oli saajat tykänneet.

Missä ihmeessä te oikein kaikki asutte, kun olette päässeet nauttimaan auringosta? Täällä on satanut tasaisin väliajoin koko päivän..

Kummeista: Pyydetään yksi minun lapsuuden ystäväni ja sitten serkkuni ja hänen miehensä. Haluan sellaisia tosi läheisiä ihmisiä, jotta voin olla varma että olemme tekemisissä vielä tulevaisuudessakin.

Runoista: En varmaan taaskaan laita mitään sen kummempaa.. Esikosta laitoin viestin, että rakas pieni poikamme syntyi.... jne. ja mitat.

Hitsi että on huono olo ollut tänään..taitaa närästää. Muutenkin tuntuu siltä, että halkean kohta. Tosi tukala olo. Ei viitsi mennä edes yrittämään unta, vaikka nuokun tässä sohvalla.

Miisa 36+3

Minakin kannan korteni kekoon tahan kummi jutusteluun. Mina olen jo kysynyt kahta kaveriani kummeiksi. Samoin esikoisella on kaksi minun kaveria kummeina, vaikka molemmat kastetaan virallisesti vasta tulevana jouluna kun olemme tulossa suomeen. Meilla rajoittaa kummien valintaa se ettei yksikaan miehen puolelta voi olla kummi kun he eivat kuulu suomalaiseen kirkkoon. Minulla taas on pieni suku joten sieltakaan ei niin hirmuisesti kummeja ole tarjolla ja olen samaa mielta mamaksi kanssa et tadeilla ja sedilla on jo velvollisuus pitaa huolta sukulaisestaan ilman et lisataan kummi etuliite. Minulle tarkeinta on et kummit pitaa yhteytta myos 20v paasta, siis mielummin harvoin ja pitkaan kun ensimmaisen vuoden aikana joka paiva ja se loppuu siihen. Kuka muistaa kuka kavi sinun ensimmaisilla synttareilla mut rippijuhlan vieraita jo muistaakin. Eli silla perusteella olen yrittanyt kummeja valita. Tosin eihan sita ikina voi tietaa mita 20v paasta tai edes vuoden paasta on tapahtunut, mut...

Minulla ei vielakaan ole minkaanlaisia supistuksia ollut. Eilen illalla olivahan semmoista menkkamaista kipua mut ehka puoli minuuttia ja jalkeen pain sain miettia et olisko se voinut tarkoittaakin jotain. Ja minulla ei todellakaan ole mitaan korkeaa kipu kynnysta!

Second edition 37+5

Huomenia,

kummeista: Meillä kanssa valinta vaikea. Pyydetään miehen serkku ja hänen vaimonsa. Ollaan heidän tyttärensä kummeja ja mies on todella läheinen serkkunsa kanssa. Olimme hänen vaimonsa kansaa välillä kuin paita ja peppu, mutta sitten jotenkin olemme hieman erkaantuneet toisistamme. No he ovat ainut mahdollisuutemme. Mies ei halua pelkästään kavereita kummeiksi, eikä suvusta löydy muita sopivia joihin oltaisiin yhteydessä edes jonkun verran.

Mulla olo parani eilen kummasti iltaa kohden, mutta yöllä sitten heräsin monta kertaa supistukseen ja aina oli pakko mennä pissalle. Kamalaa ravaamista siis taas.
Mahassa tuntuu nyt jatkuvasti menkkamaista kipua ja vihlontaa. Kaikki kumartelu aiheuttaa supistelua...

Mitenköhän selviän ensi viikosta kahdestaan tämän touhupojan kanssa?

zuviliini 34+5

Meilläkään ei ole kauheasti valinnan varaa. Miehen sinkkukavereita en todellakaan halua kummiksi. Omista kavereistani tämä tuleva kummin on myös sinkku, mutta järkeä päässä kuitenkin. Muilla kavereilla on niin paljon kummilapsia, että en viitsi pyytää. Sukulaisista tämä tuleva kummi, eli serkkuni on ainoa vaihtoehto. Mies on kaveri hänen miehensä kanssa.

Esikoisen kummeja ovat minun veljeni tyttöystävänsä kanssa ja miehen veli vaimoineen. Halusimme kummeiksi läheiset ihmiset, joten molempien veljet olivat luonnollinen valinta.

Jos ja kun kolmatta lasta vielä yritämme, niin kummiehdokkaita ei olekaan enää niin paljoa. En todellakaan tiedä ketä pyydämme.. Noh, siihen yritykseen on aikaa vielä 5-6 vuotta näiden suunnitelmien mukaan, joten se on sitten sen ajan murhe ja ehkä olen ehtinyt lähentyä jonkun ystäväni kanssa entisestään siihen mennessä.

Viime yön nukuin kuin tukki, vaikka mies herätti tullessaan keikalta.. Ihanaa, kun ei ole jatkuvasti sitä valvomista!

Nyt aamupalan laittoon, esikoinen tuossa pyytää "puupoo", eli puuroa. Ei hän sitä kuitenkaan syö, mutta mennään kokeilemaan =)

Miisa 36+4 (menkkojen mukaan 40+0 !!!)

Kummeista; me ollaan pyydetty sylikummiksi mun paras ystävä ja muut kummit on miehen serkku ja miehen siskon avomies. Esikoisella on kummeina miehen paras kaveri ja miehen sisko ja mun sisko ja sen mies. Kolmatta lasta ei aiota tehdä mutta jos sellainen jostain syystä tulis niin ei varmaan löydettäis sopivia kummeja. Haluan kummien olevan meille läheisiä ihmisiä joita nähdään usein. Me ollaan niin perhekeskeisiä että siksi nuo siskot ja niiden miehet on myös kummeina...

Mulla on paikat tosi kipeinä koko ajan. Kävely on tuskaa kun koko alapää vihloo ja istuminen ei onnistu kun vauvan pää painaa ja porautuu koko ajan häpyluuta vasten. Ihan kauhea olo koko ajan. En tiedä miten ihmeessa kestän jos menee laskettuun aikaan asti eli vielä 5 viikkoa!!!
Hulluksihan tässä tulee. ;)

Naksuli 35

Huomenta. Esikoinen päästi vihdoin koneelle... Kummeista sitä vielä, että tuo mieheni on vähän vihjaillut, että haluaisi toisenkin ikioman tämän mahassani uinuvan lisaksi niin nyt oikeastaan vasta teidän juttuja lukiessa tajusin, että niin tosiaan, mistäs sille sitten kummit, jos tämä kastetaan?? Miehellä on kyllä sellaisia tosi hyviä ystäviä kenen kanssa ollut tekemisissä ainakin sen "kakskytä vuotta", mutta minulla ei. Sitten kun miehen sisarukset on jo ristiin toistensa lasten kummeja niin ei heitä viitsisi pyytää. Minulla taasen on vain yksi veli ja lasten ainut eno olkoot kaikille heille eno. Muuta sukua minulla ei ole ja miehen puolen muuta sukua en juuri ole nähnyt joten liian kaukaisia...

Hei tästä toisesta/kolmannesta lapsesta puheenollen ja siitä tuleeko sellaista ja milloin... Miten olette miettineet ehkäisyä synnytyksen jälkeen?? Mie vasta jostain syystä tänä aamuna aloin asiaa silleen tarkemmin miettiin. Kun pilleristiä minusta ei tällä päällä saa, en muista, ei onnaa vaan minulla. No hormonikierukkahan minulla on kahdesti ollut ja sellaisen mieluusti ottaisin, mutta onko järjetöntä laitattaa kahden sadan euron kierukka, jos vuoden päästä päätämmekin, että yritämme uutta raskautta?? Kumiallergia selittänee sitten seuraavan vaihtoehdon ja totuuden nimissä vakiintunut yli kolmekymppinen pariskunta harrastamassa lähes aviollista seksiä kondomin kanssa on jotenkin vieras ajatus, noin pitemmän päälle ajateltuna.

Naksuli: Mulla oli just tuollai olo kuukausi sitten! Teki mieli kävellä jalat harallaan kuin apina. Mutta se olo helpotti, jotenkin alapää turtui (heh heh heh...). Nyt enää vajaat kaksi viikkoa laskettuun ja istua voin ihan hyvin.

Elokuu: itse toivon kans et vedet menis ja tajuaisin lähteä, meinaa kun tosiaan tää kipukynnys taitaa olla jonkin verran korkea. Käy viel niin et synnytän moottoritiellä autoon ;-)

-Mammaksi 38+2-

Miisa: Tampereelle tuo moottoritie tuo mitä pitkin synnyttämäänkin menen, et kyllä täällä eilen paistoi ;-) Mies onnistui lähes polttaa olkapäänsä kun hihaton päällä tusasi tuon valmetin kanssa alapihalla.

Meidän lapsen kummeiksi tulevat mun sisko ja miehen sisko miehensä kanssa. Ne on jotenki niin selviöt ettei tartte pahemmin miettiä. Vaikka noi ovat lapsen elämässä muutenkin paljon niin en silti osaa ajatella ketään muita kummeiksi.

Monilla tuntuu olevan paljon kipuja, kurjaa. Mulla ei kyllä ole juurikaan mitään! Siis supistelee kyllä mutta ei kipeesti ja ihan pientä vihlontaa olen pari kertaa huomannut mutta en mitään sen kummempaa. Mulla on kyllä todella alhainen kipukynnys joten ei kyllä sekään voi selittää asiaa..

Vähän nuutunut olo kun olen nukkunut monta yötä aika huonosti. Olen käynyt kaupungilla monena iltana, ollut vieraita ja juhlia yms. Nyt taas alkaa arki, ihanaa kun saa relata. Minunkin mies oli eilen Iron Maidenin keikalla, hyvä kun sattui ihana ilma.

Susa rv37 tasan :)

Ehkäisystä: Mullakin on se ongelma, että pillerit ei oikein käy (menee mielialat ihan sekaisin, tosin kokeilin vaan yhtä merkkiä), kondomi ei oikein miellytä, joten kierukka on sitten varmaan ainoa vaihtoehto. Otin esikon jälkeen kuparikierukan, vaikka tiesin, että tulemme yrittämään toista lasta pienellä ikäerolla. Seuraavaksi voisin kokeilla sitä hormonikierukkaa..

Olen joskus luullut, että minulla on korkea kipukynnys. Esikon synnytyksessä kuitenkin tajusin, että ei se taida ollakaan niin korkea, sillä kyllä minä sitä epiduraalia anoin kun alkoi olla tarpeeksi tuskainen olo =)

Yhteistyössä