Elokuiset 2008 osa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elokuu08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kattu! Vau, täällä alkaa tapahtuun!! Sullahan on sitten menoa ihan kohta =) Mulla meni limatulpasta 24h ja poika oli sylissä!

Lomailusta: Mä oon ollut lomalla kohta kaksi kuukautta ja yhtään ei ole aika käynyt pitkäksi! Kotihommissa ja lapsen kanssa menee aika niin nopeasti. Ollaan tavattu ystäviä ym. Hankintoja ja vauvatavaroiden laittoa on vielä paljon edessä siltikin, joten kiire tässä ennemminkin tulee, kun tylsyys. Ehkä sitten, jos olisin kaksi vuotta kotona, voisi alkaa käymään hermoille ja kaipaisin sitä, että aamulla pääsen lähtemään pois kotoa. Muuten nautin kyllä täysin siemauksin siitä, että ei tarvitse lähteä mihinkään!

Huomenta,

kattu: sinä taidatkin olla meistä eka synnyttäjä. Mulla meni limatulppa muistaakseni tiistaina ja torstai aamuna poika oli sylissä. =) Eikös se niin ollut, että viikon sisään limoista...

Kamala yö takana. Ajoin eilen Mikkelistä kotiin ja oli kyllä jo aika rankaaa. Hyvä kun pääsin autosta ylös parkkipaikalla ja sitten alkoi supistella ja särkeä selkää, lonkkia yms. Sama jatkui koko yösn. Selkää särkee ja maha kovettuu tiukaksi ja tuntuu ponnistamisen tunnetta, joka on aika voimakas. Sitä ei oikein voi kivuksi sanoa, mutta ei se kivalle tunnu, varsinkaan yöllä.

Esikoinen huuteli ja valitti koko yön nälkäänsä, kun ei illalla suostunut syömään mitään. Aamulla sitten pissat sänkyyn ja hyvästi mun unille. Onneksi poika nukkuu nyt vielä.

Lääkäri olisi klo.9 ja onneksi saan pojan hoitoon isäni luo ettei tartte ottaa mukaan. Tuon naaman ompelun jälkeen kun ei oikein tykkää valkotakkisista. Eilen oli kyllä niin hienosti tikkien poistossa, että sain äitinä röyhistää rintaani. Ei itkenyt, eikä valittanut. Tikit kyllä poisti sairaanhoitaja, jolla oli punainen paita, joka luultavimmin auttoi asiaa...

Nyt kuuluu makkarista kolinaa, kirjoitan lääkärikuulumiset kun palaan kotiin.

zuviliini 35+0

Toivotaan Kattu että jotain alkais pian tapahtumaan kun limatulppakin meni jo!! Saatais "pääauki" elokuulaisten ketjuunkin.

Voi Zuviliini sinun iltaasi, yötäsi ja aamuasi... Yritä nyt päivä jaksaa jotenkin.

Tuosta lomailusta... Viimeiksi olin töissä 15.3.2007, siitä sairaslomaa 9kk yhteen putkeen, pari kuukautta kuntoutettavana työttömänä ja kesäkuun alusta nyt jo äitiyslomalla. Sanokaa mun sanoneen, että puolikuntoisena koko tuon ajan vietettyäni osotan todella, että poika syntyis ja pääsisin tekee jotain. Pitkän sairasloman jälkeen kuntoutus ei ehtinyt kunnolla edes alkaa, kun raskauden vuoksi keskeytettiin kaikki treenaus ja kropan pienenkin lisärasitus.

Nyt muuten lähti päällensä sellainen supistus, että sormet toimii, mutta muuten mikään paikka ei liiku. No niin, helpotti... Näitä on nyt tullut tasaisesti, mutta liian harvoin! Eilinen oli ihme päivä, maha oli kipeä koko päivän ja ala selkää ei meinannut saada mitenkään hyvin, eina särki jotenkin. Autossa oli hyvä olla, penkki on kyllä sellaisessa asennossa, että siitä ei uskoisi kenenkään ajaneen.

Mutta nyt alan ompelemaan, kangaskaupan tilaus tuli eilen ja kymmenkunta vaippaa pitäisi kaverin pojalle ommella.

-Mammaksi 38+4-

PS: tähän perään vielä pikku kannustukset: K-A-T-T-U!! kattu, kattu, kattu... ;-)

Täällä kans huonosti nukuttu yö takana... Tyttö nukahti hienosti klo21 mutta heräs sitten kahden aikaan ja ensin oli jano ja sitten peitto huonosti ja sen jälkeen pissahätä jne. Tota rumbaa kesti noin 2h jonka jälkeen en sitten itse saanut enää unta. No onneks sitten noin klo6-10 nukuin ihan hyvin.

Mulla meni viimeks limatulpasta 5 päivää synnytykseen. Joten tsemppiä Kattu!

Mä oon ollu yli 2 vuotta kotona eikä oo kyllä yhtään ikävä töihin. Oon kyllä tehnyt jonkun verran ompelutöitä kotoa käsin ja keikkahommia muutenkin. Mutta tarkoitus olis olla vielä toiset 2 vuotta kotona. Onneks miehellä on hyvä työtilanne niin voin huoletta olla kotosalla...

Naksuli

Onko teillä kaikilla "lapsellisilla" mennyt edellisissä raskauksissa limatulppa?? Kun meikäläisellä ei ole sellaisesta mitään tietoa...

Onko muilla muutes samanlaisia painetuntemuksia alhaalla?? Eli sellaisia, että yht'äkkiä tuntuu, että olis ihan valtava pissahätä, sellai et tulee housuun ihan just, mutta jos silloin lähtee vessaan niin pikku liru (ja yleensä tuntuu aika hyvältä supistukselta). Vai onko tuo tunne supistus?? Olen tänä aamuna ommellut ja vähän väliä istuessa noita, sit aina kun nousen istumasta niin supistaa. Outoa...

-Mammaksi-

Mammaksi mulla on kans just tollaisia... Varsinkin jos nousee sohvalta tai tuolilta niin saman tien saa mennä vessaan ja eikä sieltä tosiaan mitään tule.

Just kävin vessassa ja mietin että mitä ihmettä mulla tiputtelee housuihin ku koko ajan on sellainen olo että jotain valuu. Voiko valkovuoto olla niin lirua että se on sitä vai eikai lapsivettä voi tollai tiputella pikkuhiljaa??? Pissaa se ei ole... Outo homma.

Naksuli: Voi olla valkovuotoakin..se voi olla ihan niin vetistä tässä lopussa, että tulee housuista läpi. Myös lapsivettä voi tiputella pikkuhiljaa! Mulla alkoi tihkua viimeksi lapsivettä pikkuhiljaa.

Kivaa et muillakin istuessa tätä ihme tukaluutta! tai ssis kivaa ja kivaa...

Naksuli mä siirryin jo jokunen viikko sitten isoihin pikkuhousun suojiin, ja välillä tuntuu oikeasti et päästelenkö alleni, kun lorahtaa. Toisaalta mulla alkoi esikoisen synnytys niin, että toiset kalvot tihkui vedet. Jossain luki, että jos epäilee olevan laspivettä niin kannattaa tehdä "sidetesti" eli laittaa ihan siteen housuihin ja jos se kastuu jatkuvasti ihan tunnistettavasti kosteaksi niin sitten on vahvasti epäiltävä, että on lapsivettä. Mä ymmärsin asian aikoinaan niin, että kun sitä vetistä vuotoa tuli ihan pöntöllä istuenkin silleen tip-tip-tip kuin hana vuotaisi niin se oli lapsivettä.

-Mammaksi-

Pitikin käysä syömässä, nyt sit aamupäivän hyvä "työrytmi" meni ihan sekaisin...

Piti vielä sanoa, että usein se lapsivesi on vaaleanpunertavaa! Kannattaa siis laittaa side ja seurata väriä siitäkin.. Myös synnärillä ne neuvovat laittamaan siteen housuun, jos epäilee lapsiveden tihkumista.

epa reilua kaikilla muilla on jo kaiken nakoisia merkkeja tulevasta synnytyksesta paitsi mulla... Pitaskohan mun alkaa kirjoitella syyskuisiin... Ei vaan onnea kaikille joille alkaa merkkeja lahenevasta synnytyksesta tulemaan, mulla ei ole ensimmaistakaan. Valilla supistelee niin vahan et en ole varma onko se supistus vai ei...
Ma en edes muista meniko minulta limatulppa ennen esikoisen syntymaa vai ei, ja mulla siita on vahiten aikaa...

Second edition 38

Moikka,

neuvola/lääkärikuulumiset:

paino:+350 (nyt siis 7,4kg yhteensä)
verenpaine:112/75, syke 76
pissa:ok
hb:ei mitattu
sf-mitta; 31,5 (kasvanut vain 0,5cm)
vauva raivotarjonnassa
vauvan syke:125 (varmaan nukkui, norm.130-140)
liikkeet:++
kohdunsuu:puolipehmeä ja 1,5cm (lyhentynyt siis puoleen viime kerrasta)

Lääkärin mukaan vauvan pää valmiina lahtiossa ja kohdunsuulla. On siis laskeutunut asemiin. Hyvillä viikoilla siis mennään jos syntyy lähiaikoina. Terkka toivotti lopuksi, että toivotaan, että nähdään vielä ensi viikolla. =)
Eli nyt sitten katsellaan ja odotellaan milloin tapahtuu. Luultavasti ei kyllä mene tämäkään laskettuun (poika syntyi 38+0) asti. Toisaalta kun nyt näin sanon, niin varmasti odottelen käynnistystä 9.9. Hih.

Eilinen automatka muuten tuntuu nyt luissa. Hyvä kun pysytyn kävelemään. Inhottavaa tällainen "luusärky". Onneksi tietää, että loppuu kun lapsi syntyy. Kiapaan jo tosi paljon ripeää kävelylenkkiä.

Valkovuodosta: Mulla kanssa valkovuotoa lorahtelee housuihin. Kamala tunne, jos ei heti pääse vessaan, eikä tiedä mitä sieltä lotisee. En muista, että olisi viimeksi ollut näin runsasta.

zuviliini 35+0 edelleen

Kiitos vain kannustuksesta mut enpä usko et tässä lähipäivinä vielä mitään tapahtuu.

Second edition: Piti jo aiemmin todeta et täällä myös kärsitään kauheesta hiestä koko ajan. Ennen nukuin villasukat jalassa yöpaidassa visusti peiton alla. Nyt en voi kuvitellakkaan et pistäisin mitään vaatetta päälleni ja peittokin lähtee jossain kohtaa yötä. Ei ollut tällaista esikoisen odotuksen aikaan.

Saas nähä, josko Kattu olisi meistä ensimmäinen, joka synnyttämään lähtee, minä se en ainakaan taida olla.. Second edition et nimittäin ole ainoa jolla ei ole mitään merkkejä synnytyksestä.. Ei sitten minkäänlaista:) Mulla ku ei mielestäni ole edes supistellut, plääh.

Hikeä pukkaa myös mullakin. Ei tarvi kummempia tehdä ku kuuma-aalto iskee. Yöt on yhtä tuskaa ku silloin tuntuu olevan aina kuuma, miehen mielstä makkari on kyllä aivan viileä..hmph.

Maha-asukilla on juuri tällähetkellä joku aktiivinen aika meneillään ku myllertää niin että koko maha heiluu:) Huomenna olisi taas neuvola, pitää sitten kirjoitella lisää kuulumisia..

Emeliina* 37+6

Neuvola +lääkärireissu takana.
Jäi vähän epävarma olo :( Auttakaa jos voitte..siis kertomalla oma kokemus tästä viimeisestä (kk ennen la:ta lääkärikäynnistä), kiitos!

Eli neuvolan puolella kaikki ok, paitsi alapaine oli 88 eli joudun "seurantaan". Pissa kuitenkin puhdas. ens viikolla meen uudestaan. Paino oli tippunu (!) noin -300 g. Sf-mitta suht sama kuin viimeks eli 32.

Lääkäri. Nyt on meneillään terveyskeskuksien sulkuaika eli mulle kävi niin et käyn naapurikunnan tervasemalla. Kaikki neuvolalääkärin ajat oli jaettu ja niinpä mut sitten lykättiin sinne päivystysjonoon...ei tarvinnu kyllä juurikaan odotella, että ei siinä mitään.
No, lääkäri katteli koneelta terkkarin kirjaukset ja kyseli vointia. Sitte tutkimuspöydälle; kokeili kohdunsuun (vielä ihan tiukka, napakka). Sitten paineli masun päältä ja tunnusteli vauvaa. Sitte housut jalkaan ja thats it.
Juttelin siskon kans jälkikäteen ja hän kertoi, esim. häntäluun joustavuus testataan tässä vaiheessa. On kuulema oleellinen asia.

No, kysyin ENNEN tota sisätutkimusta, että mites tuo vauvan koko ym asiat kun mä olen näin pienikokoinen ihminen. Se lykkäs sen sf-käyrän siihen näytölle ja sanoi, että ihan näyttää olevan "normikokoinen". Kyllä ne siellä sairaalassa sitten vielä varmistaa. Ei palannut asiaan sisätutkimuksen aikana /jälkeen. Eli tutki ilmeisesti vain sen kohdunsuun??

Hm..en tiedä. Jäi vähän epävarma olo, et oliko tuo lääkärikäynti ja tutkimus "täydellinen", siis sitä mitä siinä vaiheessa pitääkin tehdä ja tutkia?? Täytynee ehkä soitella vielä terkkarille ja varmistella..??

Yöt on kyllä nykyisin melkoista torkkumista :( Kääntyilyä ja vääntyilyä..vessassa juoksua...no niin kai meillä kaikilla??

Hyvää vointia kaikille elomassuille!!
Julia 35+3

Julia taisit kirjoittaa minun lääkärikäynnistä... Oli meinaa ihan just tuollainen kun kävin! Minä olen toki yhden jo alakautta synnyttänyt, joten siksi en hätääntynyt, mutta toisaalta, kun ei lääkäri sanonut mitään pojan koosta niin tavallaan jäi mietityttää et mahtuuko juuri tämä lapsi, esikoinen kun oli aikas pieni tirppana syntyessään. Hassuinta minulla oli se, että kun koko ajan oltiin varoiteltu, et syntynee reilusti ajoissa niin tuo lääkärikäynti oli minulla viime viikolla, siis 37+6... Että olisi voinut syntyä ennen sitäkin.

Kirjoitin aikaisemmin pitkän viestin, kunnes tämä ihana maalaisyhteys katkaisi ja sinne katosi viesti. Enhän minä enää muista mitä kirjoitin, jotain ainakin siitä, että epäreilua, kun zuviliinille on tullut vain 7,4kg lisää (Miisa varmaan on samaa mieltä vai??)

Mutta juu, pitää mennä tekeen ruokaa, mies tulee kohta kotiin ja sillä pitäisi olla mukana ne tilaamani rattaat. Ainakin ilmoitin sille, että liikeestä soittivat niiden tulleen.

-Mammaksi-

PS: Mie en sit ainakaan vuorokauteen synnytä, mie haluan huomenna parturiin!!

Mukavan paljon oli tullut viestejä :D. Mulla alkoi loma ja nyt nää päivät menee vilisten (ainakin nyt alkuun) kun on niin paljon kaikkee mukavaa tekemistä. Tää päivä on mennyt ommellessa, leikkelin vanhoja koviksi menneitä pyyhkeitä vaippojen täytteiksi ja reilu 20 imua olis nyt valmiina. Vanhat on sen verran kärsineitä, et taidan heittää ne roskiin.

Vautsi vau Kattu, pian varmaan alkaa tosiaan tapahtua! Mulla meni esikoiselta 4 päivää limatulpasta synnytykseen :).

Listaa kattelin, ja huh kun suurimmalla osalla onkin LA:t siellä alkupäässä, me muutamat loppupään odottajat saadaan sit tosiaan odotella ja lukea ihania kertomuksia vauvoista ja synnytyksistä.

Meillä esikoinen on syntynyt klo 7.11 ja saanut alkunsa iltapäivällä, eli mönkään meni tuo aikajuttu. Kakkosta en edes muista/tiedä tarkkaa päivää, koska on saanut alkunsa.

Esikoisen jälkeen luotettiin täysimetykseen (mihin ei kannata luottaa, ellei toinen lapsi ole tervetullut!) ja kun tuli ekat menkat, alettiin käyttää kortsua. Kokeilin minipillereitäkin, mut eivät sopineet mulle. Enkä taida enää jaksaa kokeilla pillereitä, ei ne vain tunnu sopivan mulle. Vielä ei olla edes mietitty ehkäisyä... se ainakin tiedetään, et lisää lapsia saa tulla, mut ei nyt ihan heti perään tarviis tulla. Nyt tulee lapsille ikäeroa 3,5 vuotta ja se tuntuu oikein sopivalta.

Julia, täällä Keski-Suomessa taitaa tuo synnytystapa-arvio olla toivetta vain! Ei sitä oltais tehty mullekaan neuvolassa, mut kun kävin loppuraskaudesta polilla, siellä lääkäri teki. Kovin miellyttävä kokemus se ei ollut, lantiota ronkitaan aika ronskilla kädellä... saas nähä mitä nyt, kun ainakin painoarvio mulle tehdään tässä raskaudessa, eihän sitäkään täällä normaalisti tehä!

Kukas se puhui ristiäisistä ja virsistä? Mun muistaakseni ristiäisten musiikin ei tarvii olla virsiä! (kuten ei muidenkaan kirkollisten toimitusten, pitää vain olla tilanteeseen sopivia ja siis esim. mun sisko on mennyt kirkossa naimisiin Final Countdownin soidessa, eli ei tosiaan tarvii olla uskonnollista musiikkia... riippuu kyllä paljon papista!) Ja kai ne voi olla pelkkää musiikkiakin, ei kai sitä ole pakko laulaa!! Tai sit nimiäiset/tms voi tehä ihan oman mielensä mukaan.

Kummeiksi me ollaan pyydetty mun sisko miehensä kanssa ja ovat jo lupautuneet. Toista/toisia kummeja mietitään kaveripiiristä. Esikoisen kummeja on mun toinen sisko miehensä kanssa sekä miehen veli.

Seuraava neuvola olis perjantaina. Vähän ihmetyttää mun painon "rakettimainen nousukausi", alkuun sitä ei tullut lainkaan, mut nyt kesällä on ruvennut tulee melkein kilo/viikko tahtia! Nyt on jo lähes saman verran "ylimääräistä" mitä esikoiselta tuli yhteensä ja vielä vajaa 5 viikkoa LA:an.
Oireita synnytyksen lähestymisestä ei vielä ole. Välillä suppailee, ne on siirtyneet tuonne alavatsalle enemmänkin, mut ei oo vielä mitenkään säännöllisiä, eikä kyllä tarviikaan vielä olla. Vauva tuntuu puskevan yhä alemmas ja välillä tuntuu, että sieltä jo työntäis kättä ulos. Tai vaihtoehtoisesti tunkee vatsasta läpi, maha on uskomattoman pinkeä ja oikein sattuu vauvan liikkeet jos tuohon eteen potkii. Ehkä kaivautuukin sitä kautta ulos? hahhah ;)

Sade taukos, kaitpa se on lähdettävä esikoisen kera ulkoilee. Tuossa puolen päivän aikaan kun käytin koiran ulkona, poliisiauto ajoi ohi, ja varoitti vauhkosta hirvestä, mikä täällä kuulema pyörii (taas). Vasta oli viime viikolla lehdessä juttua, miten oli keskustassa pyörinyt hirvilauma, liekö samasta porukasta yksi nyt sitten täällä.

Garnet 35 ja 3

Tutulta kuulostaa tuo lääkärikäynti. Kohdunsuun kokeilu ja sf-mitan mittaus. Vauvaa lääkäri ei tuntenut mahan päältä, joten ei tiennyt miten päin on. Ei mitään painoarviota, synnytystapa-arviota tms. Tosin olenkin uudelleensynnyttäjä, mutta yhtä surkea käynti oli esikon odotuksessa.

Mammaksi: Mä olen täällä kateudesta vihreänä lukenut muiden painolukemia.. Tosiaan, Itsellä se reilu 15 kg tällä hetkellä ja vielä on viikkoja 3 jäljellä.

Täälläkin lääkärikuulumisia: asukki edelleen perätilassa (on itse asiassa poikittain pemppa kohdunsuulla ja jos ei asento muutu niiin sektio edessä - on muuten tuo poikittain tila aika kauhea tuntuu että repeän sivuista). 29.7 yritetään kääntöä. Lapsivettä normaalisti ja napanuoravirtaukset hyvät. Asukin painoarvio tällä hetkellä 2,5 kg. Kohdunsuu vielä ilmeisesti aika hyvin kiinni - sisätutkimus sattui ärtyneiden limakalvojen takia ja tutkimus jäi hiukan vaillinaiseksi.

Toivottavasti ei päädy sektioon sillä haluaisimme yrittää pikkukakkosta mahd. pian kun ikää alkaa jo olla...

Katri 35+4

Wau Kattu! Mulla meni limatulppa esikoisesta aamulla ja iltapäivällä vedet. Eli taidat olla ekana!
Mulla kanssa välillä noita kauheita sukkapuikkovihlasuja alapäässä ja samoin just sitä, että pissattaa ja sitten kun menee niin tulee vaan liru? Ihme homma. Ei ollut esikoisesta.

Katri: mikä teitä estää tekemästä nopeasti toista vaikka sektio? Eihän sitä tartte kuin puolesta vuodesta vuoteen odottaa. Niin mulle kättärillä esikoisen jälkeen sanottiin.

Mä olisin kyllä ihan valmis jo synnyttämään. Ei siinä että olisi mitenkään tuskallinen olo vaan siinä että olen jo niin utelias näkemään kukas sieltä onkaan tulossa???

Terkuin Elokuu ja Hipsu 38+4

Miisa mä en mee enää vaa'alle :-( Tän raskauden alussa sanoin niin rehvakkaasti, et ei ole tarkoitus ottaa samaa 15,5kg tällä kertaa. Joo ei tullut 15,5kg vaan vielä vähän enempi! Nyt on joku 17,5kg tullut jo... Ja eilen kylillä ihmettelivät, että ai jo ensi viikon perjantaina laskettuaika, sähän olet niin pienikin, eikä mahakaan mikään iso!! Terveydenhoitaja sanoi kuukausi sitten, että jos sua katsoo takaa päin niin ellei tietäis sun odottavan niin ei sitä näkisi... Ja minä kun en kovin isoihin vaatteisiin edes pukeudu! No eilen oli kyllä miehen t-paita päällä, kun oli joku laiskotellut pyykkäyksessä ja mamma paidat oli pesussa :-)

Katri tsemppiä nyt vaan, eikä se sektio maailmaa kaada, ihan yhtä lailla aikaa se ottaa kuntoutua alatie synnytyksestäkin ennen kuin uutta pientä täysillä uskaltaa/haluaa/pystyy yrittämään.

Terveisin Mammaksi, joka on nyt tän päivän kärvistellyt supistuksien kanssa...

Katselin tuossa juuri esikoisen aikaista neuvolakorttia ja tänä samana päivänä (35+0) o ollut kanssa lääkäri. Sf-mitta ja vauvan syke aivan samat. =) Kohdunkaula aavistuksen pidempi, mutta silloinkin lyhentynyt.

Lääkäristä: Meillä tutkittiin nyt kohdunsuun tilanne ja vauvan tarjonta tunnustelemalla sisältä ja vatsan päältä. Lisäksi kuunneeltiin sykket ja mitattiin tuo sf-mitta. Ei muuta. Lääkäri oli taas sellainen nuori tyttö, mutta vaikutti kuitenkin ihan asiantuntevalta. Kokoa ei arvioitu.

Huomenna ajattelin lähteä esikoisen kansaa ikeaan. Täytyy ostaa muutama sisustustyyny (joita ihailin jo viime käynnittä) ja sitten pojalle lakanoita isojen poikien sänkyyn. Katsotaan kuinka reissusta selvitään.

Nyt olen muuten lääkärin jälkeen koko ajan odotellut vuotoa/kipeitä supistuksia, vaan eipä ole kuulunut. Nuo tutkimukset kun ei ole mitään hellävaraisiä näin kipeällä mahalla.

Nyt lähden nukkumaan, että saan ainakin pätkissä nukuttua tarpeeksi.

zuviliini

heippa kaikille,

en ole paljon aikaisemmin kirjoitellut tänne, muta lukenut ahkerasti muiden juttuja :)

Itsellä nyt viikot 38+0, ja limatulppa irtosi lopullisesti viikonloppuna. Supistelut kiihtyivät 5-6 minuutin välein säännöllisiksi, mutta kun synnärille yöllä päästiin, niin kaikki tyssäsi. Kohdunsuu on auki 2 senttiä, mutta muuten on hiljaista kuin huopatosuutehtaalla...

Että lääkäriä lainatakseni :"vauva voi syntyä huomenna tai sitten näemme uudestaan viikolla 41+5, jolloin tilanne arvioidaan uudestaan"..

Kyllä se tulpan irtoaminen pientä paniikkia lietsoi, etenkin kun mukana oli rusehtavaa tavaraa ja klöntsä oli melkoinen. Mutta, pakko pitää pää kylmänä ja vaan odotella. En ajatellut potevani synnytyspelkoa, mutta ilmeisesti alkaa sekin karmiva tunne iskeä selkärankaan.. hrr..

Tsemppiä kaikille odotukseen:) Tulpat ei vielä kerro mitään, vasta kun vedet kunnolla lorahtaa tai supistelut menee sietämättömiksi niin voi alkaa valmistautua tositoimiin.

mutsi 08 Tsemppiä! Tuossa tilanteessa on varmaan tukala olla. Kun kerran jo käynyt näyttämässä ja sit ei mitään...

Mulla meni esikoisesta vedet ennenkuin tuli yhtään kunnon synnytyssupistusta. Jos tällä kertaa alkaa supistuksilla niin en taida tietää milloin lähteä synnärille. Ja meiltä tunnin ajomatka sairaalaan. No torstaina on äitiyspoliaika joten sitten oon viisaampi onko kohdunsuulla tapahtunut mitään... Tai täytyyhän kai siellä olla kun se limakin tuli jo pois.

Yhteistyössä