Elokuiset 2008 osa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elokuu08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä pitkästä aikaa todella hyvin nukuttu yö - heräsin tosin klo 8.30 mutta menin aamutouhujen jälkeen takaisin sänkyyn klo 10 ja heräsin vasta klo 12.15. Asukki yrittää edelleen kääntää itseään (edelleen ilmeisesti perätilassa) ja välillä tosi vaikeaa olla mutta tää päivä tuntuu helpolle ainakin vielä. Tiistaina tutkitaan asukin asento ja mahdollisesti yritetään ulkokäännöstä. Synnärillä varoiteltiin että tiistain reissusta voi tulla pitkäkin ja jälkeen päin kuulin että joskus ulkokäännös voi johtaa jopa hätäsektioon - no toivottavasti näin ei käy. Ensikertalaisena synnytys ei osaa pelottaa mutta se pelottaa että osaa lähteä ajoissa sairaalaan jos ei vedet tule. Siivottiin miehen kanssa eilen ja tänään olis tarkoitus kasata pinnis ja hoitopöytä ihan ihan varuilta jos tiistaina jostain syystä jo synnyttäisin - tosin olo ei kyllä yhtään tunnu siltä.

Kummeista: meilläkin valtaosa kummikandidaateista eronneet kirkosta mutta omalta puoleltani olen kysynyt yhtä virallista kummia (erittäin hyvä ystävä ylä-asteen ajoilta asti) ja siviilikummiksi tulee serkkuni. Miehen puolelta valinta on selkeä eli hänen sisko miehensä kanssa - olemme heidän tyttären kummeja. Halusimme myös kummeiksi henkilöitä joiden kanssa yhteys pysynyt pitkään ja joiden kanssa olemme paljon tekemisissä.

Katri 35+2

Kasassa edelleen... Viikko ensimmäisen LA-arvaukseen, mutta veikkaan kyllä, että joku muu teistä ehtii saada nyyttinsä syliin ensin. Ellei sitten oikein pahaksi roihahda nämä myrkytyksen oireet ja sattuisin pääsemään synnärille sen puoleen aiemmin. Oisin kyllä ihan valmis synnyttämään vaikka heti, kun vaan pääsis tästä monta päivää kestäneestä päänsärystä... Suppareita on taas ollut satunnaisesti, mutta ei mitään kunnollisia, vaikka kuinka siivoaisi ja saunoisi! Alan olla asennoitunut siihen, että yli menee...

Kummeista: Meillä oli kummit mietittynä jo ennen kuin muksusta oli tietoakaan! ;) Kavereita ja juuri ripille päässyttä sukulaislikkaa aiotaan pyytää tämän kolmosen kummeiksi, kun sisarukset tuli käytettyä jo edellisille. Taikauskoisena ei tulis mieleenkään pyytää ketään kummiksi ennen kuin lapsi on syntynyt! Päätös oli loppujen lopuksi helppo, sillä juuri muita kirkkoon kuuluvia ei tunnetakaan. Mitään uskovaisia ei olla (mies ei kuulu edes kirkkoon), mutta kastetaan nyt tämäkin, kun on kastettu muutkin.

Mutta nyt on pakko lopettaa, kun pää halkee... Jaksamisia pallomahoille!

Pistiina 38+6

Me ollaan pyydetty jo tämä kaverini kummiksi, mutta serkkuani miehineen ei vielä.. Toivotaan, ettei mitään käy, vaikka yksi onkin jo pyydetty =)

Myrkytyksestä: Mä en kyllä päässyt synnärille viimeksi, vaikka myrkytystä olikin. Verenpaineet koholla, proteiinia pissassa, turvotusta, näköhäiriöitä, päänsärkyä ja aivan kamala olo. Oireita vaan seurattiin neuvolassa..Ehkä jos paineet olisi noussut TOSI korkealle ja proteiinit olisi olleet kolmella pussalla, niin olisi käynnistetty, mutta muuten mentiin ihan normaali seurannalla. Istukka olikin sitten huonossa kunnossa ja sen seurauksena tässä raskaudessa istukan kuntoa seurataan.. Lääkäri sanoi lohduttavasti, että ei tätä raskautta ainakaan yliajalle päästetä kovinkaan paljon, et siis synnytä 43 viikolla! Jep.. toivottavasti ei mene edes sinne 42+6 saakka =)

Huomenna neuvola, kiva nähdä missä mennään!

Miisa

paljon olitte kirjoittaneet viikonlopun aikana.

Meil ei oo hajuakaan kummeista. Esikoiselle käytettiin mun parhaat kaverit ja miehen veli. Mun veljet ja miehen toinen veli olis vielä jäljellä mut kun mieheni ei oikein tuu näistä kenenkään kanssa toimeen. Loput kaverit asuu ympäri Suomea ja nähdään niin harvoin et en viitsi pyytää ja sukulaisten kanssa ei olla tekemisissä. Ehkä me pyydetään sit noita veljiä. Eipä toi uskonto täälläkään niin suurta roolia näyttele.

Närästää ihan kaikki mitä suusta alas laittaa muuten ok olo. Niin ja esikoinen ei mullitellut tänään lainkaan JIPPII!

Ei olla mekään uskonnollisia mitenkään..se vaan oli jotenkin itsestään selvää, että kastetaan esikoinen. Tottakai sitten tämä toinenkin.

Meilläkin on tuo esikoinen ollut niin aurinkoinen enkeli koko kesän, että pelottaa oikein. Taitaa olla tyyntä myrskyn edellä.. Koko talven olikin raivostuttavan uhmakas ja oli kieltämättä tosi rankkaa käydä koulua siinä samalla.

Näyttää olevan kaikki muutkin ei niin uskovaisia täällä, niin mekin mut ajateltiin kuitenkin lapset kastaa...

Odotin sitten koko viime yön että meneekö vedet tai jatkuuko supistukset ku illalla oli niin paha olo ja kipeitä suppareita. No en sitten nukkunut koko yönä ku vaan odottelin...
Hitto vie ja nyt oon ihan pihalla ja pitäis jaksaa katella esikoisen perään.

Pitäis kehitellä jotain tarjoiltavaa esikon synttäreille jotka pidetään ens lauantaina mut pää on ihan tyhjä. Ostettiin lahjaksi nuken sänky jotta tyttö voi sitten hoitaa nukkevauvaa kun minä hoidan oikeata vauvaa. Heh, toivossa on hyvä elää... ;)

Nyt pakko mennä keittää kahvia että pysyis hereillä.

Naksuli

Naksuli katsoppa netistä vaikka rukka.vuodatus.net tai pakkopulla.vuodatus.net, ne on pelastaneet monesti mun päivän ideoillaan.

Pistiina mie olin ihan satakymmenen varma, et sie olet jo kahtena! Nyt sit pitää odotella rizzun kuulumia. Pitäähän jonkun meistä ihan kuunvaihteen odottajista kohta jo "revetä", tai sit joku puolenkuun "väestä" yllättää. Tänään on naiset kuulkaa jo 21 päivä heinäkuuta eikä kukaan meistä ole edes käynyt sairaalassa näytillä huolisivatko!! Kylläpä meneekin pitkälle kaikilla.

Haettiin illalla tuo työnalle tuleva ralliauto. Olette varmaan kaikki kuulleet kun auton pakoputki joskus pamahtaa kunn on pitkään yrittänyt käynnistää tai kun sammuttaa. No työnnettiin sellaisessa maanalla olevassa pienessä tallissa tuota autoa yhden tutun kanssa, kun ei auto startannut ja jumankekka!! Aivan käsittämätön pamaus!! Esikoiseni seisoi jokusen metrin päässä auton vierellä ja hän sanoi liekkejä metrisiksi ja jopa autossa istunut mieheni ravisteli päätään, kun korvissa helähti. Arvatkaahan meinasinko olla hippuisen hädessäni, kun masumies oli hipi-hiljaa tuon jälkeen... Eipä onneksi mennyt kauaa, kun vaihtoi asentoa. Toinen ei sitten välittänyt asiasta mitään, mutta siitä sitten alkoikin parin tunnin supistelu. Tuntui pitkin vatsanpohjaa ja nivusissa, mutta hittolaiset tulivat vain 20min välein ja loppuivat sit kotona... Minä jo iloitsin ja kyllä mieskin kysyi jo kymmenen kilometriä ennen kotia, että jätetäänkö kärry ja otetaan tavarat ja mennään hämeenlinnaan. No ei tarvinut.

No tällä viikolla on onneksi puuhaa niin ei pysty kokoaikaa miettimään miksi ei jo, tulisi jo... Varasin itselleni mm parturin vielä keskiviikoksi! Viimeksi olenkin käynyt parturoitavana yli vuosi sitten, eikä minulla ole mikään pitkä tukka, joka "kestäisi" vuoden parturoimatta, peikko olen, myönnän.

-mammaksi 38+3, esikoinen syntyi ultran mukaan 38+6 (tosin avustettuna hieman kun meni toiset kalvot aamulla ja eivät huomanneet että toiset vielä kiinni)-

Nyt mulle iski lomatylsyys! Apua!! Oon ollut vasta viisi viikkoa lomalla (ja joka viikko oon tehnyt kuitenkin vähän töitä...) ja tänä aamuna on sellainen olo, et voi kun voisi lähteä jo töihin. Olin niin innoissani pitkästä kesälomasta ennen vauvan syntymää ja nyt sitten fiilis on tämä. Voi vimpula. Ja toinen mokoma odottelua varmaan vielä jäljellä. Keksikää mulle tekemistä!! ;)
Ikkunat odottaa pesijäänsä ja tottahan muutakin pikkusiivoamista olisi, mut yhtä äkkiä ei huvita ollenkaan. Kaupungilla ei viitsisi joka päivä pyöriä, kun tahtoo rahat huveta siinä hommassa. Ja nyt on kelikin mitä on, ettei ulkoilukaan innosta :(...

Meillä on muuten huomenna synnytysvalmennus ja synnärille tutustuminen sairaalassa. Aika jännää. Tuleekohan mulle kauhea pakokauhu vai helpottaakohan tää paniikki jo vihdoin. Saa nähdä.

Neuvolaan meen vasta torstaina. Syömisistä on tullut mulle ihan kauhee kummitus niiden edellisten haukkujen jälkeen ja veikkaanpa, ettei painoa ole tullut lisää taaskaan. Siitä tulee varmaan seuraavat läksytykset... Verensokerimittari on kirottu vehje, joka mulla tässä tilanteessa vaan aiheuttaa sen, että mietin joka hiton suupalaa, et voinko syödä vai en, ettei vauva vaan nyt kasva liikaa.

No onpahan oikein pessimistinen aamu. Joskus kai näinkin.

Katrinna rv 35+6

Tää viikko onkin sitten varsin kiireinen täällä ;-) Eli tänään synnärille tutustuminen, huomenna lääkäri, keskiviikkona rhesus -tekijän labra ja pe neuvola.

Laitoin just tällä erää viimeisen koneellisen vauvan vaatetta pesuun ja hiukan olisi käsipyykkiä (ostin mm. Ruskovillan silkkimyssyn) vielä jäljellä.

Mulle on nyt iskenyt kauhee väsymys - nukuttais koko ajan..

Katri 35+3

Kommentoinpa itsekin vielä tuohon kummiasiaan.
Meillä siis on ihan itsestäänselvyys, että lapsi kyllä kastetaan. Vaikka emme mekään ole mitään erityisen uskovaisia/uskonnollisia, niin silti on vaan jotenkin tärkeää kuulua kirkkoon (luterilaiseen). Ja helpottava asia on se, että suurin osa ystävistä ja suvusta kuuluu myös kirkkoon, eli se ei rajoita kummien valintaa.

Mulla on ollut mielessä, että haluaisin pyytää veljeni ja avovaimonsa kummiksi, mutta mulla olisi myös kaksi ihanaa ystävää, jotka haluaisin myös. Siispä valinnanvaikeus astuu tässä kohtaa kuvaan, koska en halua älytöntä kummikatrasta kuitenkaan. Näistä em. henkilöistä jokainen varmaan ottaisi pestin kunnialla vastaan. Miehellä ei oikein tunnu olevan ketään hänen puoleltaan mielessä, mutta kai se on joku keksittävä sieltäkin. Viisi kummia kuulostaa kuitenkin jo aika paljolta mun korvaan...

Katrinna

On tosiaan outoa, ettei täällä kukaan ole vielä synnyttänyt! Ei varmaan kauaa mene, ennen kuin jotain tapahtuu.

Noh, minulta ei ainakaan kannata odottaa niitä uutisia..neuvolan täti totesi tänään, että kyllä me ensi viikolla nähdään! Olen samaa mieltä.

Neuvolakuulumiset:

Pissa puhdas!
RR 117/75
HB unohtui harmikseni mitata, en tiedä pitääkö jatkaa rautaa..
Paino +500g/viikko Jes!! Aina enne tullut vähintään kilo. Nyt yhteensä 15kg
Raivotarjonta
Liikkeet ++
Syke vain 120.

Sitä sykettä kuunneltiin pitkään, kun on noin matala..oli silti vaihteluita, joten pitäisi olla ok. Alkoi vähän kuitenkin mietityttämään tuo.. vauvakin on ollut tosi rauhallinen, ei liiku juuri ollenkaan. Käyn kyllä käyrillä sairaalassa, jos ei ala vauva liikkumaan päivän mittaan.

Katrinna: Onko sulla jo kaikki vauvan tavarat laitettuna? Siinähän sitä kivaa puuhaa =)

Mulla on vielä pakkaamatta sairaalakassi, hommaamatta itkuhälytin ja rintapumppu ym. Pinnasänkyäkään en ole laittanut. Tuolla se sänky on esikoisen huoneessa, mutta pohja pitää nostaa ja sänky pitää pedata. Että näin hyvin täälläkin on valmistauduttu =)

On tässä ainakin pari viikkoa aikaa, luulen, joten vielä ehdin.

Miisa 36+5

Kyllä te olette ihania!! Mä olen potenut vähän huonoa omaa tuntoa kun mikään tekeminen ei tuppaa innostamaan, mutta onneksi te muutkin "harrastatte" samaa :-)

Miisa meillä on kans aika hyvät vaihtelut vauvan sykkeessä ollut. Jos kaveri nukkuu rauhassa niin syke on ollut matalimmillaan 116, mutta heti kun herää tai häärää tuol masussa jotain niin syke nousee siihen 140 pintaan.

Tuosta synnytysvalmennuksesta ja sairaalaan tutustumisesta. Eipä ole meille edes tarjottu sellaisia... Kun sairaalalla tuli tuossa syys-talvella ja talvella juostua vähän väliä syystä jos toisestakin niin taisivat ne ultrassa jonkun lapun työntää käsiin missä luki milloin sinne saisi mennä tutustumaan. Eipä täältä 65km päästä tule lähdettyä, kaipa tuo riittänee kun tiedetään minne auto jätetään ja mistä ovesta sisälle mennään, kun vaan joku kertoisi minulle milloin sinne mennään!!

Alavatsa on muuten ollut eilisestä asti oudon tuntuinen, vedän koko ajan housuja löysemmälle, mutta kun ei ne edes kiristä. Mies totesi eilen et jos toi sun maha tippuu yhtään alemmaksi niin sit kyl polvet hakkaa jo kävellessä siihen... Tosi lohduttavaa!

Mie lähden nyt ostaa autoon maalia, siinä menee ainakin aikaa, kun tarkka väri ei ole tiedossa ja yleensä mies hakee maalit... Mie en ihan tarkkaan meinaa tiedä mitä maalia menen hakee, kun mies puhui sekä jostain peltikattomaalista että työkonemaalista... Saas nähdä miten palvelevat tälläistä pallomahaa sellaisilla ostoksilla.

-Mammaksi-

Sateinen tervehdys...

mistähän sitä aloittaisi? Oli mukava lukea teidän kirjoituksia :) Ajatuksia herätti moni...

"Kipujen"/ huonon olon kanssa täälläkin on viime ajat menty..valvottu yöt kun vaavi mönkii, lonkkia särkee, mahaa kovettaa...eilen tuli kaks sellasta voimakasta, lamaannuttavaa supistusta...huih...Täytyy sanoa että pikkuhiljaa synnytys ja siihen liittyvät ajatukset alkaa vallata mielen...hyvässä mielessä...

Huomenna on neuvola + lääkäri. Mietin tota omaa sf-mittaani, se oli rv 34 neuvolakäynnillä 32. Lueskelin noita teidän kirjotuksia ja tuli mieleen et oma sfmitta taitaa olla aika iso?? En tiedä kun esikoista odotan..neuvolassa ei ole kommentoitu tuota mitenkään..olen aikas pienikokoinen ihminen. No, huomenna viisastun?? Jos sillä päivystävällä yleislääkärillä on pätevyyttä hoidella tällänen käynti..toivossa on hyvä elää?

Katrinna: Niin tuttuja tunteita loman suhteen..mäkin olen ollu 5 vk lomalla ja nyt sit alkoi äippäloma. Kaipaan jotain järjellistä tekemistä!! Läheiset sanoo, että nauti nyt ja kerää voimia...mutta minkäs luonteelleen mahtaa? Sitten sitä potee huonoa omaatuntoa kun ei jaksa tehdä mitään hyödyllistä kotona..eikä kaikkea pystykään. Ääh. Kumartelu ja kyykistely ei enää oikein onnistu, kun alkaa supistella..kävelylenkkejä voi pieniä tehdä, mut ne on sellasta hipsuttelua..kirjoja on tullu luettua kyllästymiseen asti...ja näitä kodin pikku siivouspuuhia..

Kummit: kyllä se valinta kohdistuu tärkeisiin, läheisiin ihmisiin. Mun sisko miehensä kanssa saa kunnian (ei toki ole vielä pyydetty) ja ne toiset kummit on mietinnässä. Miehen puolelta kuitenkin haluaisin ne, tasapuolisuuden vuoksi.

Mekin käytiin viime viikolla ostamassa Gracon kaukalo ja se myyjä kaupitteli niitä matkarattaita samalla (olivat tarjouksessa)...jätin vielä harkintaan, mut nyt mitä oon tuttavien kommentteja ja kokemuksia kuullut niin ehdottomasti ne kantsis ostaa. Eli täytyy tän viikon aikana ajella ostoksille. Onhan ne varmasti kätevät etenki sit kun vauva kasvaa ja painoa tulee kaukalon lisäksi enemmän..minäkään kun en ole mikään isokokoinen ihminen. Me asutaan maalla, mut tarvetta matkarattaiden käyttöön ei täällä kotona ole..vaan sit ku lähdetään asioille.

Sadepäivän kunniaksi (tämän kesän vitsi?) ajattelin pestä nuo vauvanvaatteet loppuun ja laittaan ton hoitopöydän kuntoon, se on jo kasattu. Millasta alustaa siihen suosittelette??

Mulla tirahti ensimmäiset tipat maitoa rinnasta pe-iltana..hih..konkretisoitui tämäkin asia sitten..aika jännä tunne..

Julia 35+2

Kiitos mammaksi noista leivonta vinkeistä, oli aikas herkullisen näköisiä...

Mulla roikkuu maha kans niin alhaalla että ihan kaikki housut tuntuu puristavan. Katoin just valokuvia mitkä on otettu päivää ennen esikon syntymää eikä mun maha oo niissä todellakaan näin alhaalla.
Perjantaina olis sit neuvolalääkäri. Hauska kuulla onko mitään tapahtunu...

Meillä on kaikki vauvalle valmiina ja esikko käy joka päivä kurkkimassa pinnasänkyyn että joko sinne olis vauva tullu. Aamulla tyttö totes että kohta vauva syntyy. Olispa neiti oikeassa.

Naksuli

Mammaksi: nyyh, unohdit mut! Mulla sama laskettu aika Rizzun kanssa eli 1.8. Heh, no ei se mitään. Saas tosiaan nähdä kuka meistä ekana poksahtaa.
Kävin just paineiden takia neuvolassa. Siis pelkkä pissa ja paineet otettiin. Alapaine edelleen 91 ja siitä oli täti taas huolissaan. Mulla virallinen neuvola torstaina joten odotellaan nyt siihen ellei sitten tule huonoa oloa. Kyllä vähän iskee paniikki noista paineista mutta ei kait mitään hätää ole kun kerta pissa puhdas.

katri: varataanko sulle sektio aika samalla kun yrittävät käännöstä? Mullahan sitä pitkitettiin ja pitkitettiin ja sitten menikin vedet eikä ollut aikaa varattuna. No sali oli tyhjä joten pääsin suoraan pöydälle.

Täytyykin kopsata lista tähän mukaan niin tietää vähän missä kukin menee...

Pistiina LA 28.7.2008 EKKS, poika 12/03 ja tyttö 10/05 ... tyttö tulossa
rizzu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
Elokuu LA 1.8.2008 Kätilöopisto,Haikaranpesä, poika 09/06
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto ... poika tulossa
mutsi 08 LA 4.8.2008 Jorvi, tyttö 12/03
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06 ... poika tulossa
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07 ... tyttö tulossa
Emeliina* LA 6.8.2008 ... tyttö tulossa
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS...tyttö tulossa
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06 ... tyttö tulossa
Katrinna LA 19.8.2008
Katri-73 LA 22.8.2008 Naistenklinikka
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06... tyttö tulossa
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06 ...poikaa odotellaan

Pistiina LA 28.7.2008 EKKS, poika 12/03 ja tyttö 10/05 ... tyttö tulossa
rizzu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06...poika tulossa
Elokuu LA 1.8.2008 Kätilöopisto,Haikaranpesä, poika 09/06
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto ... poika tulossa
mutsi 08 LA 4.8.2008 Jorvi, tyttö 12/03
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06 ... poika tulossa
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07 ... tyttö tulossa
Emeliina* LA 6.8.2008 ... tyttö tulossa
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS...tyttö tulossa
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06 ... tyttö tulossa
Katrinna LA 19.8.2008..tyttö tulossa
Katri-73 LA 22.8.2008 Naistenklinikka
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06... tyttö tulossa
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06 ...poikaa odotellaan

Miisa*: Vauvan tavarat alkaa olla paikallaan, mut sairaalakassia en ole pakannut. Pitäisi koota itselle joku hyvä lista ja alkaa haalia tavaroita kasaan. Siinähän olisikin tekemistä toviksi.
Ajattelin käydä ostamassa uudet, kivat tohvelit sairaalassa oloa varten. Oon totaalinen kenkäfriikki ja kengät on mulle lähes pyhempi asia kuin hammasharja: en lainaa kenkiäni koskaan kenellekään, enkä siis myöskään voi kuvitella laittavani kenenkään toisen kenkiä jalkaani. Edes hetkeksi. Näin ollen sairaalan tohvelit ei mun jalkaani tule, yök. Aika hullu juttu, mut näin se vaan on. Melkoisia huolia mulla, eikö ;) ?!

Julia: Mulla tuli ekat maitotipat jo ennen kuin oli edes 30 vkoa täynnä. Tarkalleen en nyt muista missä vaiheessa se oli, mut olin ihan järkyttynyt! Terkkarillekin asiasta mainitsin ja ihan normaalia kuulemma. Onneksi ei tarvii käyttää liivinsuojia kuitenkaan, kun harvemmin fuskaavat :).

Katrinna 35+6

aaa... ma olen ihan voipunut, kaytiin esikoisen kanssa pankissa ja kauppahallissa. Siis en jaksanut ottaa rattaita mukaan ja kun en ottanut rattaita mukaan niin en jaksanut menna alas kaupaan joten kauppahalli on lahempana pankin vieressa. Yli tunti sit meni reissuun jonka aikuinen olisi selvittanyt vartissa. ja jouduin viela kantamaan puolet matkasta kun nena naytti aina ihan pain vastaiseen suuntaan.
Kun sain esikoisen viimein laskettua maahan rappusten alapaassa niin luulin et vauva tulee siihen paikkaan, sen verran imakasti tuntui alavatsassa mut se kesti vain ihan vahan ja nyt ei ole muuta kuin naatti olo.
Minuakin alkaa tylsistyttaa tama kotona oleminen, siis en ole ollut toista pois kun reilun kolme viikkoa. Lahinna viikot on pahimpia kun mies tekee pitkaa paivaa, tai paivat on suht normaalit mut kun tyomatkat on niin pirun pitkat et sita ei paljoa viikolla nay. Eika siivoaminen yms jarkevat tyot esikoisen kanssa niin hyvin onnistu. Ja hanen kanssaan lattialla leikkiminenkaan ei oikein onnistu kun en pysty lattialla kovin pitkaan istumaan ennen kuin alkaa jotain kohtaa kolottamaan. No ei ole enaa pitka aika ja sit ei varmasti kay aika pitkaksi. Pain vastoin... sit itken sita kun ei ole yhtaan luppo aikaa... =)
Mulla on tihrunnut tissit jo hyvan aikaa, eilen vahingossa kasivarrella puristin rintaan niin johan oli paidassa lantti...
Nyt esikkoa yrittamaan paikkareille, saas nahda miten onnistuu kun meidan yo unet vahan venyi, neiti heras puoli yhdeltatoista =)

Second edition 37+6

Katrinna: Ihan hyvä ottaa omat tossut sairaalaan! Meillä jopa suositellaan sitä tuolla TAYSissa, että olisi omat tossut jokaisella.. siellä kun ei oikein ole niitä synnyttäjille varattuna sairaalan puolesta.

Mammaksi: Hyvä kuulla, että teidänkin herralla on ollut alhainen leposyke! Meidän vauvalla ei ole ikinä niin alas mennyt, joten pelästyin..

Julia: Tosiaan, nuo matkarattaat on kyllä hyvä olla! Tosi kätevät, jos menee vaikka kaupoille. Ja ne on siis kätevät ihan ilman sitä kaukaloakin!

Hoitoalustasta: Mun mielestä hyvä alusta on ollut tuollainen korkeareunainen ja tukeva alusta, esim. Brion alustat. http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=514

Sieltä kun valikosta valitsee eri kuoseja, niin näkee paremmin alustan muodonkin..

Elokuu en mie sinnuu unohtanut, mutta kun viikonloppuna taisin lukea kuulumisiasi niin meinasin ettet sie ole poksahtanut. Niin ja silloin 1.8 se minunkin la on ;-)

Ette muuten usko miten hienoa palvelua sitä mahan kanssa saa, kun menee ostaan automaalia! Normaalisti tili olisi auennut ke tai to, mutta minä sain viedä maalit samantien, taisivat pelätä mies raukat että jää kaupat tekemättä, jos eivät nyt niitä myy :-) Niin ja kaikki maalit kannettiin autoon, joka oli peräti kolmen metrin päässä ovesta ja kassalta ovelle toiset kolme metriä... Ja maalipönttö oli kolme litraa eli ei painanut juuri mitään, ei ainakaan kun vertasin ohi mennen ruokakauppakäyntiin (kolme puolentoista litran maitoa ja kolme litraa mehua). Mikäs ihmeen kolmen kopla minulla on kaupassa muuten ollut... No palvelu oli kuitenkin hienoa, sinänsä tämä viimeisillään olo voisi jatkua, mutta vaikka täällä on ollut vain 20astetta ja aurinko paistanut pienen pilviverhon takaa niin hitsi miten kuuma oli kaikkialla, miten ihmeessä me kestetään jos ne helteet alkaa keskiviikkona?? En muuten laittanut autossa ilmastointia päälle, ja eipäs säre niskaa tai päätä!!

Julia mie asun kans ihan maalla, viljapellon vierellä näkyy heinäpelto ja sen takana rypsipelto... Mutta ostettiin emman shopper rattaat, niihin saa kaukalon kyytiin tosi hyvin ja niissä on sellaiset renkaat, että niillä voi täälläkin työnnellä lasta sitten kun on isompi. Ostettiin vähän sellaiset pitkäikäisemmät.

Nyt pitää mennä katsoo minkä väristä maalia oikein toin.

-Mammaksi-

Katrinna ja Julia, täälläkin yksi pitkään jo lomalla ollut eli 5 viikkoa lomaa takana ja 18.7 alkaen mammalomalla. Meillä vieläkin pinnis ja hoitopöytä laittamatta vaikka huomenna ilmeisesti ulkokääntö edessä - mies sai kyllä jo kylppärin siivottua mutta sitten loppui into ja totesi että jos huomenna syntyy niin kyllä hän ne nopeasti kasaan saa..

Mulla tuli myös ekat maitotipat jo ennen rv 30 mutta ei ole onneksi kuin kerran tullut kunnolla sänkyyn ja liivinsuojia ei ole tarvinut käyttää vaikka niitä kyllä on kaappiin varattu.

Julia: me ostettiin nuo Gracon matkarattaat tuttavilta saadun suosituksen perusteella - luulen että ovat hankkimisen arvoiset.

Katri

Mä oon ollut kesäkuun alusta ekaks sairaslomalla ja nyt sitten äippälomalla. Ja olisin kyllä vielä vaikka kuinka kauan lomalla kun tekemistä on niin hiivatisti. Esikoisesta sen tietää et lomailu ei jatku synnärin jälkeen. Nauttikaa ihan millä tavalla tahansa jos esikoista odotatte.

Limatulppa meni muuten tänään...

Yhteistyössä