Elokuiset 2008 osa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elokuu08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi miten hurjan kuuloista Zuviliini mutta onneksi kaikki kunnossa. Tulkaahan vaan pois sieltä mökiltä nyt reippaasti! hih

Oon lukenut että näillä viikoilla monet tuntee vauvan pään jo jalkojen välissä? Mulla ei mitään tollasta tunnetta. Mites te muut? Mä en ees tunne koko vauvan päätä. Pitäis varmaan vaan painaa kovemmin mutta en uskalla. Pepun kyllä tunnen ihan selkeesti tossa rintojen alapuolella.

Synnytys on luonnollinen asia joten mun mielestä miehet kanssa mukaan. Tietty jos on sen tyyppinen ettei kestä nähdä verta tms. niin ei siitä ole hyötyä jos makaa pyörtyneenä lattialla.

Elokuu ja Hipsu 37+3

Täällä tuntuu vauvan pää jalkojen välissä ja jalat ristissä istuminen ei enää onnistu. Vauvan peppu on jossain navan kohadalla.
Heräsin yöllä tosi kipeisiin supistuksiin ja myös housuihin lorahteli jotain, luultavasti kuitenkin ihan valkovuotoa mutta hetken jo ajattelin että nyt tuli lähtö...

zuviliini; meillä tyttö kaatui kans mökillä mut onneks ei tarvinnu laittaa tikkejä. Se on aina niin hurjan näköistä kun pieneltä lapselta tulee paljon verta. Onneks teillä ei käyny pahemmin.

Nyt lähden kampaajalle. Lauantaina mennään kavereiden häihin ja tarttis tänään löytää vielä kengät ja laukku juhliin...

Onneks esikko lähtee mun vanhempien kanssa viikonlopuksi mökille niin saan sitten levätä kunnolla.

Naksuli 34+2

Täällä yksi, joka ei vielä tunne vauvan päätä. No, mulla on vielä vajaa 6 viikkoa laskettuun aikaan, ja esikoinen laskeutui vasta synnytyssalissa, joten no panic. Plus varmaan oma olo helpompi näin :). Maha on kyllä jo alhaalla, ollut koko raskauden ajan, siitä on se hyvä puoli, ettei närästä!

Meillä esikoinen kaatui sillä seurauksella, et kaikki eturivin hampaat heiluivat n. kuukauden päivät. Onneks eivät irronneet! Mun sisko kaatui 2-vuotiaana, menetti hampaansa ja ne tuli vasta eka-tokaluokkalaisena takaisin... ainahan noille pienille toki sattuu ja tapahtuu.

Aloin eilen neuloa säärystimiä itelleni. Ei tuosta magnesiumista tunnu kuitenkaan olevan apua yöllisiin suonenvetoihin. Mulla on pitkät ratsastussukat, mitkä on tehneet öistä levollisemmat, mut ne hiostaa jalkoja sen verran, et kokeillaan nyt säärystimiä.

Mulla tulee huono olo portaista YLÖS-, ei alaspäin. Nyt on ollut jonkin verran huippausta ja näköhäiriöitä "rautalangan pätkiä lentelee". Paineet ja hemppa on kuitenkin ok ja pissa puhdas - ei pitäisi olla mitään vakavampaa, todennäköisesti ei vaan paineet kestä perässä kun nousen niin "nopeaan ja ketterästi" ;).
Suppareitakin on ruvennut tulee ylösnoustessa, mut ei juuri muuten.

En tiiä, onko vauva kääntynyt poikittain (great, jos on!), kun viime yönä oli tosi hankalaa löytää nukkuma-asentoa! Kummallakaan kyljellä ei voinut olla, mahaan sattui heti tosi paljon, selällään ja mahallaankaan ei voi olla... koita siinä sitten pyöriä joku hyvä asento, missä vielä sais nukuttua. Pääsääntöisesti yöt kyllä menee hyvin, ei pitäis valittaa... plus jos kakkonen tulee yhtään isoveljeensä, tulee seuraavan vuoden yöt olee yhtä valvomista ja syöttämistä...

Ja enää neljä päivää töitä!

Garnet, mulla magnesium auttoi vasta kun aloin ottamaan sitä hiukan ennen nukkumaanmenoa. Perätilan takia tuntuu peppu jalkovälissä varsinkin iltaisin, eilen tosin oli ilmeisesti jossain kohtaa sama juttu kuin Garnetilla eli taisi olla poikittain kun tuntu ihan lantioissa asti - hetken jo toivon että jospa kääntäisikin pään alaspäin mutta taitaa möllöttää edelleen perätilassa. Samoin eilen kävelyllä alkoi tuntua painetta tosi alhaalla - onks muilla tällaista ?

Neuvolatäti hiukan varoitteli että perätilaisilla helposti peppu luiskahtaa ulos ennen aikojaan - toivottavasti näin ei käy.

Mä laittelin eilen vauvan sänkyä ja totesin että äippäpaketin lakana on ihan liian iso ekaan sänkyyn joten mies nosti aamulla ompelukoneen keittiönpöydälle ja nyt alkaa lakanoiden ompelu - teen omista vanhoista lakanoista. Saattaa olla vielä edessä pussilakanankin ompelu sillä sopivan kokoinen peitto löytyi Petikon Lastenturvasta - en ymmärrä miten en tätä aikaisemmin hoksannut ...

Enää kolme päivää kesälomaa ja sitten alkaa mammaloma.

Katri 34+4

Mä tässä just mietin, et jokohan sitä viitsisi pedata vauvan sängyn valmiiksi... 37 viikkoa alkaa olla kohta täynnä, eli ehkäpä. Eihän se enää siitä pölyynny, kun laittaa sängynpeiton päälle.

Hui mikä säikäytys Zuviliinilla, onneksi ei pahemmin käynyt!

Mulla oli viikonloppuna tosi kovia kipuja ja vihlomisia tuolla alhaalla, olisikohan vauva tunkenut päätään alemmas. Päätä ei kyllä tunnu vielä jalkojen välissä, mutta ei se kuulemma kaikilla tunnukaan vaikka vauva olisikin laskeutunut.

Kurjaa kun taas on pilvistä ja sataa, vaikka luulin et tänään piti olla lämmin poutapäivä. Siitä huolimatta täytyy lähteä pienellä kävelyllä käymään, että saa vähän happea.

Zuviliini: hui, onneksi ei käynyt pahemmin ja selvisitte "vain" tikeillä. Kamalaa varmaan kun lapselta tulee verta paljon.

Mulla ei tunnu lapsen päätä, eikä peppua jalkovälissä..onko sitten poikittain, en tiedä. Tuntuu, että tämä vauva liikkuu ja pyörii vielä hirveästi, on kai sitten vielä niin pieni. En pysty yhtään sanomaan, miten päin milloinkin on. Tänään sain ajan ultraan vauvan tarjonnan tarkastusta varten ja se on torstaina! Tosi kiva päästä vielä ultraan, niin saa varmaan jonkunlaista painoarviotakin!

Välillä vauva tunkee jotain osaansa ulos tuolta alapäästä ja se sattuu! En ymmärrä mikä se on, jos se ei ole vauvan pää tai kädet.

Muuten tänne ei kuulu mitään uutta.. Onneksi mies on enää tämän viikon töissä ja jää sitten lomalle. Päästään vihdoin tekemään loput hankinnat ja esikoinen pääsee ulkoilemaan ihan eri tavalla..

Miisa 35+6

Huomenia vaan. Mie olin sitten eilen viittä vaille valmis lähtee sairaalaan. Puoli neljä iltapäivällä iski sellainen supistus, että heihei... Supistuksia ja kipua kesti sellaiset melkein tunnin putkeen, seistä pystyi paikoillaan, mutta jalkojen liikuttelu tasaisellakin sattui. Supistukset hellitti, mutta kipu ei, kävelin illan kuin apina ;-) Kumartua ei voinut yhtään ja saunan lauteille kiipesin käsillä vetämällä ja nostamalla, raput ylös tulin puoli kontaten... Yöllä ei sitten tarvinut kylkeä kääntää ja vessaan lähtö sängystä herätti kyllä miehenkin. Nyt olo on jonkun verran helpompi, sellai vähän vaan selkäänsä saanut.

Vauvan pää ei tunnu, mutta eilisestä päätellen poika junttas itsensä todella alas. Oli muuten ailen tosi rauhallinen päivällä, ihan vain jalkaansa tunki kylkeen, ei möyrynnyt olleskaan. Illalla sitten kyllä, kun isänsä herätti ja höpötti taas puuta heinää toiselle. Katsotaan nyt miten tässä pysyy kasassa, lahteen meinasin kaupoille äitin kanssa kyllä lähteä, mutta sielhän onkin sairaala onneksi liki, jos niikseen käy.

Zuviliini oletkos sie käynyt lahdessa kampaajakoulun, mutta valmistunut mikkelistä?? Etkös sinä ollut se kampaaja...

Nyt pitää lähteä vaihtaa vaatteet ja syödä jotain ennen junalle lähtöä, täällä on aivan järkyttävän hiostava keli.

-Mammaksi 37+4-

PS: esikoiseni syntyi ultran mukaan 38+5 ja kuukautisten 39+5 eli pikkuisen ennen laskettua. Onko yleensäkin lähes aina niin, että jos eka syntyy ajoissa niin sitten toinenkin ja vielä hieman aikaisemmin?? Itse en mainaa saa tutuistani päähäni ketään, jolla toinen olisi mennyt pidemmälle kuin eka.

Tervehdys kaikille...

Mun LA on 23.8. ja synnytyspaikkana K-SKS. Kuten myös Garnetilla ;)
Kuulitkos Garnet jo kuinka suuria ruuhkia keskussairaalaan odotellaan elokuuksi..300 synnyttäjää laskettujen aikojen perusteella. Hulinaa? Itse odotan esikoista joten siinä mielessä toivoo, että henkilökunnalla olis aikaa...
Minullakin on tässä vielä perjantaihin saakka kesälomaa ja sit alkaa äitiysloma. henkisesti oon kyllä vailla jotakin "työtä"...alkaa vähän tympimään tämä oleilu. Juu, tiiän kyl et muutaman viikon päästä ei käy aika pitkäksi ja tästä ihanuudesta pitäs nyt vaan osata nauttia...
Vointeja kaikille elomassuille :)

Hei vaan Julia, hieno la sinulla, mieheni syntymäpäivä ;-)

Sitä tulin vielä kommentoimaan, että meillä on pienen sänky jo pedattuna ja hoitopöydällä kaikki paikoillaan. Tutit ja tuttipullot keitelty eilen. Laitoin kaiken valmiiksi niin ei tule nostettua mitään ylimääräistä tavaraa enää noille paikoille.

-Mammaksi-

Mammaksi: Kyllä usein toinenkin synnytys tapahtuu ennen laskettua aikaa, jos ensimmäinenkin on ollut. Tosin tunnen kyllä niitäkin, joilla ensimmäinen on tullut ajoissa, mutta seuraavat ovat yllättäen menneet laskettuun aikaan tai yli. Sinulla tosin varmaan tulee ajoissa tämä toinenkin, kun noin jo supistelee!

Mulla alkaa olla mitta aivan täysi tätä raskautta. Ei jaksaisi päivääkään. Merkkejä synnytyksestä ei tosin ole, joten ihan varmasti menee laskettuun aikaan tai yli. Haluan jo niin päästä omiin mittoihini (tai edes lähelle) ja muutenkin elämään normaalia elämää..Turha toivo kuitenkin..huomenna on tasan 36+0, joten 4 viikkoa tässä pitää vielä ainakin kituuttaa, pahimmassa tapauksessa 6!

Miisa 35+6

Taas täällä - näin kiireinen päivä töissä!

Julialle tervetuloa mukaan, synnärillä sitten nähdään, kun meillä on sama LA :). Ootkos mistä päin Keski-Suomea?
Ruuhkista en oo kuullut mitään, mut tais siellä olla esikoisenki syntymän aikaan ruuhkaa... sinä aikana, mitä ite olin synnytyssalissa (mulla oli "maratonsynnytys"...) naapurisalissa syntyi 4 vauvaa ja osastokin oli ihan täynnä. Munki kätilö hoiti samaan aikaan toista synnytystä, ramppas eri salien väliä, ponnistusvaiheessa oli sit kyllä jo 2 kätilöä paikalla, että kyllä siellä henkilökuntaa riitti. Tosin esikoinen syntyi sopivasti vuoronvaihtuessa - varmasti riitti henkilökuntaa, kun oli kahden vuoron tyypit paikalla. Hyvä ajoitus siis, täytyy tähdätä siihen nytkin :D.

Mä oon tota magnesiumia ottanut aamulla multitabsin, missä on 30% päivittäisannoksesta ja sit illalla just ennen nukkumaanmenoa tabletin, missä on 50%. Alkuun tuntui auttavan, ja ei nytkään joka yö ole varsinaisesti vetänyt suonta, mutta silti heräilen välillä siihen, että jalat on tosi jäykät, eikä niitä uskalla liikuttaa, kun tietää, et alkaavat sit samantien krampata. :(. Varpaiden kipristely helpottaa useimmiten, mut ei sekään aina. No, kahdeksan viikon päästä vauva on jo leikattu ulos, jos ei muuten synny, ei mee enää kauaa...

Pinniksen mä oon pedannut jo jokin aika sitten, täytyy varmaan vielä tuulettaa petivaatteet ennenkuin laittaa vauvan sille. Itelle kehittynyt sen verran paha pölyallergia, et laitoin jo sairaalanlappuihinkin toiveen sisäilmaltaan moitteettomasta osastosta, missä ei olis pölyä...

Moikka,

naksuli: Mä olen käynyt kampaaakoulun Helsingissä, Pasilassa. Asutaan Espoossa.
Nyt ollaan vaan mökkeilemässä Mikkelin vieressä Hirvensalmella. Toinen mökki meillä on Jämsässä. =)

Pojalla kaikki kunnossa, eli säikähdyksellä selvittiin.

Mulla vauvan pää tuntuu hyvin jalkojen välissä ja alamahassa tuntuu aina välillä kun vauvan kädet liikkuu. Kantapää tunkee vähän väliä vasemmasta kyljestä ja ai että sattuu...

Nyt taas ulos, kun aurinko paistaa.

zuviliini 34+0

Voi peppu sanon mä... ja kantapää tai mikä lie polvi ;-) Kyllä toi jätkä sit osaakin painaa jalkansa mun kylkeen. Mä olen Miisa ihan yhtä täynnä tätä vauvaa, kirjaimellisesti... Olin pari tuntia äitin kanssa kylillä ja olin ihan valmis heittäytymään niiden lampeen, hitto vaan kun se on lähde pohjainen niin eihän sinne sikakaan uskalla mennä, niin paitsi pikkuveljeni tietenkin, mut se onkin aikas sika. Kävin ostaa, tai ainakin maksamassa rattaat. Eihän niitä ollut sen värisenä kaupassa mitä hain, joten maksoin ne ja mies hakee sitten, kun soittavat, että kuorma on saapunut. Onneksi lahden lastentarvikkeessa on mukavat myyjät, pelleiltiin äitin kanssa sen verrran, kun testailtiin vaunuja ja rattaita. Äiti sai heti yhdet kolmirenkaiset nurin, eikä muuten muuta kuin kevyesti käänsi niitä, seuraavilla se ajoi hyllyä päin, kun ei ollut kääntyviä renkaita :-) Meillä oli juu hauskaa! Mutta oli sitten niitä "kuola-valuu-suusta-kun-ajattelenkin-vaunuja". Jos rahaa olis kuin roskaa niin huh millaiset menopelit sitä oliskaan tullut ostettua! No ei ne kaikki niin hintavia lapun mukaan, mutta kun kerää niihin kopan ja kaiken muun mikä yleensä esille laitettu niin hinta on pienen auton verran.

Mut nyt alan napsuttaa kangastukun tilausta, en löytänyt lahdesta kangaskaupasta mitään mitä lähdin hakemaan, tyhmää...

-MamMAXI-

Miisa miten musta tuntuu et tää synnytys lähestyy tälläisinä spurtteina... Mutta jos tää hemmetin kivun sekainen tunnelma jatkuu vielä vaikka neljä viikkoa niin ei hel... Tasan kuukauden päästä on mennyt päivämäärien mukaan kahdella viikolla yli, mutta viikkojen mukaan viel pari päivää odotetaan. Ensi viikon maanantaista olis latu vapaa pienen tulla, sitä ennen viikonloppuna pitäsi viel pysyä kasassa esikoisen kanssa.

te ootte alkaneet oottamaan jakautumista aivan liian aikaisin. Nyt kun meneekin yliaikaiseksi niin olo on päivä päivältä karseempi. Mäkin toisaalta haluaisin jo mahasta eroon mut oikeesti en ees aattele mitään tapahtuvan ennen la:ta. Kuun loppuun aattelin vielä runtata esikoisen synttäritkin ja la on 4.8. Talon ulkomaalauskin pitäis saada valmiiksi ennen synnytystä jotta mies voi sitten keskittyä esikoiseen (jolla muuten oikein mahtiuhma päällä.)

Täälläkin vaavi pistää kylkiluut uusiksi. Auts! Ja parina päivänä en meinannut illalla päästä kävelemään kun olin päivän maalannut ja aika ajoin myös kyykyssä oleskellut. Häpyliitos kertoi et ei enää tätä kiitos.

joo tuskin minunkaan mies mitaan loppu elamansa traumoja sais jos ponnistus vaiheessa olis mukana ja jos seksi halut haviais pidemmaksi aikaa niin olis vaan hyva, mut tosiaan siita on enemman haitaa kun hyotya jos se makaa pyortyneena lattialla kaikkien tiella ja mun kauhisteltavana. Eika se mun ponnistus vaihe viimeksikaan niin pitka ollut et olisin ketaan lisaksi siihen kaipaillut ja niinhan sita sanotaan et toinen tulee nopeammin, saas nahda...
Minakin olen asennoitunut siihen et menee yli ajalle, eli viela odotan sen viisi viikkoa, esikoisella alkoi supistelemaan puolitoista vuorokautta ennen kun tuli yli aika tayteen ja kaynnistykseen menessa olin 3-4cm auki joten ne auttoivat vahan ja laskivat vedet tulemaan. Eli ma olen asennoitunut nyt myos siihen et lahdetaan silloin kun laakarit antavat tulo ajan ja mulla ei ole oikeastaan niin hirmuiseti mitaan vauvalle viela valmiina. Kotiutus vaattet, sairaalassa ajattelin kayttaa niiden antimia. Nyt mulle tietty kay niin et tulee hirmuinen kiire lahto keskella yota... mut kun ei mulla ole oikein mitaan muutakaan mita pitas valmistella vauvaa varten kun kaikki on ollut valmiina jo melkein puolitosta vuotta esikoiselle... vaatteet, rattaat (tosin ne pitas pesta, jos huomenna sais sen aikaiseksi, kun esikoiselle kaytetaan nyt noita uusia) yms...
Mekin ollaan harkittu et vuoden vaihteessa muutettas koti suomeen ja just Espooseen, taalla kun naytti useampi sielta pain olevan. Taas oli tanaan telkkarissa kuinka suomessa on maailman paras koulutus...
Mulla ei kylla tunnu vauvan paa jalkojen valissa, tosin ei se tunnu missan muuallakaan... haarojen vali on muuten vaan kipea ja sit lonkiin sattuu yolla jos olen pitkaan nukkunut samalla kyljella ja sit tietty joudun ahisemaan ja puhisemaan et paasen kaantamaan kylkea, tosin vasemmalla kyljella on huonompi nukkua kun tulee paha olo... mut ei tata ole enaa kun korkeintaan viisi viikko ja sit ollaan sairaalassa miettimassa kuinka saadaan neiti ulos pahalla kun ei hyvalla suostunut tulemaan. Ja sit sen jalkeen herataankin syoma puuhiin ihan tarpeeksi + ettei voi aina nukkua kun pienempi nukkuu kun esikoista ei voi jattaa yksin valveille ja se ei nuku kun kerran paivassa pari tuntia, tosin yot nukkuu tosi hyvin aina yhdeksaan kymmeen asti.

Second 37vk

Kattu: Heh, tuo on totta.. Ihan turhaa alkaa valittamaan jo nyt että on kypsä tähän raskauteen, kun se tekee olon entistä vaikeammaksi ja ne OIKEASTI yli menevät päivät on sitten varmaan yhtä helvettiä!

Kaippa tämä on vaan tätä ohimenevää tylsistymistä.. onneksi mies jää lomalle kohta ja päästään mökkeileen ym. on jotain tekemistä eikä seinät kaadu päälle tuon taaperon kanssa ollessa.

Mun mies jää vasta elokuun puolessa välissä lomalle mutta hyvin toistaiseksi aika on kulunut - vähän jopa liian nopeasti. Ehkä se on eri asia kun esikoista odottaa - tuntuu että valmisteltavaa riittää ... Fiilikset vaihtelee ihan päivittäin, tänään kotona vatsa ahdisti mutta kun käytiin miehen kanssa Sellossa shoppailemassa niin heti olo parani ;-) Eilen taas kotona oli hyvä olla mutta kun kävin yksin shoppailee niin kävely ei tuntunut hyvälle ja vatsa ahdisti...

Sain lakanat ommeltua mutta ensi sängyn peittoon pitäisi vielä saada pussilakanoita - tuntuu että kaikkialla on vain pinnasängyn peittoon sopivia... Toivottavasti ei mene ompeluhommiksi.

Mä ilmottaudun kanssa elokuiseksi odottajaksi :) Vähän viime tipassa mutta kumminkin... Eli laskettu aika on 12.8. Tosin maanantaina oli lääkärintarkastus ja on kuulemma sen näköistä että ei enää neljää viikkoa pysy... Vaikka eihän vauvoista tiedä, ne tulee sitten kun itse sopivaksi näkevät. =) Mutta kuulemma todennäköisempää että tulee ennemmin kuin myöhemmin... Nyt on sitten pikkupaniikilla viime hetken hankitoja yms. tehty :D
Kyllä mä vielä pari viikkoa voisin odottaa, mutta sitten saisi pikkanen jo tullakin.

Annemarin ja kyytiläinen 36 tasan :)

Garnet80: Palaan vielä tuohon synnytysasiaan, kun aloitin itse tuon aiheesta keskustelun. Eli siis missään nimessä minun ajatuksissani ei ollut mikään miehen traumatisoituminen tms, vaan ihan omaa napaa taas tuijottelin ;). Eli et miltä musta tuntuu se, että mies näkee mut siinä tilassa (joka on siis mulle ensisynnyttäjänä ihan vieras tilanne). Niin kuin kirjoitin aiemmin, minua "pelottaa" se, että synnytys tulee olemaan jotenkin nöyryyttävä, alistava ja likainen kokemus. Nämä ajatukset putkahtivat mieleen heti sen perään, kun olin ollut kahden kätilön ja lääkärin haukuttavana äitipolilla yhden aamupäivän. Täysin puolustuskyvyttömässä tilassa ja yksin (missä se mies luuraa, kun sitä tarvitsee ;))... Ja mammaksin mielipiteeseen yhdyn siitä häveliäisyydestä myöskin.

Mulla ei tunnu päätä ei sitten missään. Välillä tuntuu olevan omakin hukassa ;D.

Oottekos muuten kuulleet sellaista uskomusta, ettei vauvan sänkyä saisi pedata valmiiksi etukäteen? Tuottaa kuulemma huonoa onnea... Ystävä oli pedannut sängyn ja tyttö jäikin kahdeksi viikoksi sitten lastenosastolle :O. Nooh, ei kai tässä niin taikauskoisia olla kuitenkaan, heh.

Katrinna 35+0

Näin muuten viime yönä ekan synnytysunen! "Lapsivedet" meni ja mun jalkovälistä valui sellaista kirkasta ja venyvää liisteriä :D. Aamulla himpun verran huvitti, tsihih.

Vielä vaan löytyy uusia elokuisia, tervetuloa mukaan!

Mä oon ihan samoilla linjoilla Katun kanssa. Esikoiselta mulle hoki kaikki muut koko ajan, et varmasti syntyy ennen aikojaan, kun sulla on kaikki synnytyksen merkit (en enää muista, mitä) ja niin sitä alkoi sitten itekin uskoa siihen, mistäs ensisynnyttäjä nyt tietäis, mikä on merkki synnytyksestä! No, vauva syntyi sitten rv 40+4, eli ihan normaaliin aikaan, mutta kyllä ne viimeiset viikot oli piiiiiiitkiä!!! Mä olin ihan varma, että oon ensimmäinen ihminen, joka kuolee tylsyyteen! Vaan hengissä sitä ollaan yhä ;).

Tänä aamuna koiraa lenkittäessä tuli ekan kerran synnytys mieleen... Koko lenkin ajan tuntui, et vauvaa joku jo vetäis ulos, alavatsaa poltteli ja tunsin, miten jotain valuu koko ajan housuihin. "Kiva". No, valkovuotoa se vain oli, enkä nyt tiiä, onko maha tullut yhtään alemmas, vai johtuko tuntemukset vain valkkarista.

Nyt alkaa iskeä väsymys ihan kunnolla, eilen en jaksanut tehdä kotona yhtään mitään töiden jälkeen, siis YHTÄÄN mitään. Vähän ärsyttää, kun tähän asti on ollut niin pirteä olo ja olen saanut niin paljon aikaan kaikenlaista. Sit on alkanut huimata helposti, pakko päästä vähän väliä istumaan, janottaa ihan koko ajan ym. mukavaa. Ja hikoilen koko ajan enemmän! (no, eilen oli kyllä lämmin ilta)

Garnet 34+4

Tervetuloa uudet mukaan vielä! Lisätkää itsenne listaankin, se löytyy jostain sivuja taaksepäin..

Kaikki muut näkee jotain seksi, synnytys, tai vauvaunia. mutta minäpä näin taas viime yön unia, joissa tapettiin ihmisiä ja veri lensi! Huhuh.. Ehkä tämä kuvastaa jotenkin tätä kypsymistäni tähän oloon =)

Viime yönä näiden tappounien lomassa valvoin monta tuntia taas! En vaan saa unta. Mahaakin poltteli tuolta ihan alhaalta ja nivusista koko yön ja välillä tuntui, kuin vauva olisi tunkenut jotain osaansa luiden väliin. Jospa siellä olisi tapahtunut jotain avautumista!

Huomenna on sitten se tarjonnan tarkistus ultra! Kivaa kyllä mennä sinne..maanantaina on sitten neuvola.

Miisa ja maha 36+0

Huomenia

Kirjottelin jo aiemmin pitkät pätkät, mutta nettiyhteys konstaili :(

Juu, hyvin nukuttu yö takana pitkästä aikaa. Ihanaa. Näin myös unta vauvasta, tyttö tuli..saas nähdä pitääkö paikkaansa..suloinen pieni ihme.

Garnet; jep, synnärillä kohdataan kenties! Mä asustan JKL:stä pohjoiseen päin noin reilun 30 kilsan päässä. Entä sä?

Nyt alkais olla vauvan huoneessa melkein kaikki valmiina uutta perheenjäsentä varten. Vielä pitäs sänky kasata ja verhot ommella :) Kiva juttu, näyttää ihan kodikkaalta ja kivalta. Eilen pesin noita pikkuruisia vauvanvaatteita. oli niitä vaan aika hauska hypistellä..pieniä sukkia, nuttuja jne..hymyilyttämään se pisti...tällästä höpöilyä tää esikoisen odottaminen on.

Mulla olis ens viikolla neuvola ja sit se viimenen lääkäri. Joudun menemään jollekin päivystävälle joka sattuu vapaana olemaan, kun neuvolalääkärin ajat on kaikki jaettu
:( Kesän terveysasemasulut on peestä....Jotenkin vähän epävarma olo, koska oon ensikertalainen...No, täytynee soitella vaikka äitipolille jos tuntuu ettei lekuri tiedä näistä hommista...

Sataa, sataa ropisee..taas vaihteeksi..eilen olikin yllättävän kesäistä. Mä lähden ottamaan vähän välipalaa ja sit hoitelemaan asioita kaupungille...
Mukavaa päivänjatkoa kaikille:)

Kattu ;-) Mä en tavallaan odota pienen syntyvän vielä, vessan viemäriputketkin on vielä kaupassa ja yksi traktorin moottoriremontti ja yksi ralliauton maalaus projekti pitäsi vielä ehtiä tekee ennen synnytystä, joten... Mutta näiden hemmetin kipujen takia toivoisin toisen jo syntyvän. Ei nää kivutkaan kaikki pienestä johdu, mutta sitten voisin vetäistä edes kunnon lääkettä kehiin, että näistä pääsis eroon kerralla, eikä kituuttaa panadolin voimalla.

Miisa meillä on gessleinin yhdistelmät olleet jo useamman kuukauden odottamassa, ostettiin ne käytettynä. Nyt käytiin ostaa ihan Emman Shopper rattaat. Ne ostettiin nyt jo siksi, kun minä en voi käsieni ja mies sen leikatun selkänsä vuoksi kantaa kaukaloa juurikaan, joten rattaisiin saa kaukalon sitten nostettua kauppareissuilla jne. Ja kun kuljen junalla täältä lahteen niin lahdessa pitää pystyä viemään poika ja kaukalo miehen työpaikalle, jotta saan sieltä auton. Matkaa asemalta työpaikalle on kaksi ja puoli kilometriä ja sitä en jaksa kantaa. Ja kaukalo on oltava mukana, kun täältä kotoa on ajettava ensin asemalle toisella autolla 11km. Toista kaukaloa en halunnut hankkia jalkoihin pyörimään, kun noita rattaita tulee joskus kuitenkin tarvittua sitten.

Viime yönä taas valvoa ihmettelin, pikkuinen ei minua pidä hereillä vaan mm. koira ja niska-ohimo särky. Siinä sitten masua kokeillessa taisin tuntea kaverin pään. Ihan tuolla siis missä karvoitus alhaalla alkaa tuntui sellainen pöyreä möhkäle, nyrkkiä vähän isompi, pääksi minä sen pähkäilin, kun selkä tuntui kaarena koko mahani matkalla, peppu reilusti napani yläpuolella. Meitin Vilpertti nukkuu siis öisin selkä minun napaa kohti ja kun minä nukun kyljelläni niin poika makaa silloin patjaa vasten kyljellään myös. Suhteellisen isolta kaveri tuntuu masun päältä kokeillessa, kun nyt alkaa vähitellen tajuamaan aika tarkkaan miten päin masussa ollaan.

Pitänee alkaa miettii tuota juhlamekkoa, kun kankaat tuli siihen eilen hankittua. Tiedä vaan millaisen siitä tekisi, kun tuntuu ettei tänä kesänä tarkene joka kolmas päivä edes toppahaalari päällä.

-Mammaksi 37+aika paljon, olisko 37+5-

PS: Jehna ;-) huomennahan minulla on neuvolalääkäri, ou jee, sielläkin sijainen...

Yhteistyössä