Elokuiset 2008 osa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elokuu08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Reput/liinat:mulla oli esikoisen kanssa reppu kovassa käytössä ja oli kyllä tosi hyvä. Liinaa en ikinä jotenkin osannut käyttää koska en tajunnut niistä sidoinnoista yhtään mitään.

Arvet: mulla ei ole tullut yhtään arpea mutta ei tullut ekassakaan raskaudessa

Rasva: samoin täällä oli käytössä se apteekin lilatuubi. Todella hyvä!

lakanat: ostetaan ihan kaupasta.

Tuli vaan mieleen, että jos noin paljon kutisee niinkuin Naksulilla niin ettei vaan kyse olisi raskausmyrkytyksestä? Siinähän oireena tuo kammottava kutina. Seuraa nyt tilannetta ja sairaalasta saa kutinaa helpottavaa lääkettä.

Mä olen kanssa jo suunnitellut ristiäiset. Esikoinen kastettiin kirkossa ja kirkon tiloissa oli myös kahvitus. Nyt kun synttärit ja ristiäiset osuvat ihan samaan aikaan niin pidetään ne yhtäaikaa ja kotona. Eli pappi tulee eka kastamaan vauvan ja sitten aletaan juhlia molempia. Tehdään se vähän yllärinä eli kerrotaan tiettty kummeille ja ihan lähimmille mutta lapsikavereiden perheille ei.

Vettä sataa juu mutta radion mukaan iltapäiväksi luvattiin taas hyvää ilmaa. Ja huomennahan on aivan loistava. Ajateltiin lähteä Orimattilan kotieläimiä moikkaamaan. Näittekö jo ennusteen, että sunnuntaiksi on luvaattu vaan 12 astetta??? Kamalan kylmä!!!

Niin ja veikkausta kuka meistä ekana poksahtaa niin jotenkin uskon näin itsekkäästi edelleen sen olevan minä! hih.Mulla vaan niin vahvana tunne että tää tulee ennen ekaa päivää. No sitten kun kiroon yliaikaisuutta niin muistuttakaa mulle tästä mun "uhoilusta". Toisaalta jos mut leikataan niin sitten tulee ainakin heinäkuun puolella..heh.

Terkuin
Elokuu ja Hipsu 35+6

Aa, Elokuu on siis jostain tästä "huutomatkan" päästä, jos orimattilaan on menossa. Se on kiva paikka, käytiin viime kesänä esikoisen kanssa.

Ristiäisistä niin... Minä en ymmärtääkseni kuulu kirkkoon, tai ainakin olen siitä kahdesti eronnut ja kahdesti liittynyt, ja kun ristiäiset oli eka liittyminen niin laskujen mukaan nyt ei pitäsi kuulua... Esikoiseni ei kuulu vaikka onkin kastettu. Meillä on ristiäisiä varten kyllä päätetty jo päiväkin, sattuu meinaa niin, että juuri silloin elo- syyskuun vaihteessa ja syyskuussa on kisoja joka viikonloppu ja kun eno ja kummisetä ajaa kisaa niin kalenterista oli helppo katsoa päivä. "Onneksi" meidän oma kilpuri on nyt rikki ja osien saamien vaikeaa niin pojan isä ei aja syksyllä kisoja, vapautui sellainen päivä ristiäisiin ettei tarvi pari viikkoista kastaa.

Kauppakuulumisia: Löysin melkein kaiken mitä lähdin hakemaan. Ammeen kanssa kävi niin hyvin, että tuohon perinteiseen malliin on nyt lisätty se pohjakorkki. Tarjoustalossa oli vielä vanhaa mallia, mutta prismassa jo uutta, samalla hinnalla myivät molemmat. Mutta se mitä ei löydy on mieleinen tutti! Haluaisin sellaisen missä on se "sonninrengas" eli ainun ensitutti tai nukin tutti, nuk olis varmempi valinta, koska niistä olen kuullut lähes kaikkien vauvojen pitävän ja ne eivät niin häiritse imetystä muotonsa vuoksi. Kumpaakaan tuttia ei löydy täältä päin poikamaisina, ei edes rallitiimimme kirkkaanpunaisena (isänsä haluaisi pienen ajohaalarin kanssa pojalle punaisen tutinkin... Joo, mieheni esikoinen ja sen huomaa). Ehkä vielä jostain löydän, jotenkin vain tuntuu, että kaikkialla on ne hempeän väriset nalle ja kukkakuvioiset ainun mam tutit myynnissä. Minulla on joku pakkomielle saada ostettua tutti, pitäähän vauvalla olla tutti ainakin varuiksi, vaikka koristeena, sehän on vauvan merkki!

Nyt kahville, se varmasti ehti tämän viestin aikana jo tippumaan.

-Mammaksi 35+6-

Ps: auto meni kuin menikin läpi, tosin katsastusmies ei löytänyt tööttiä niin laittoi siitä korjauskehoituksen. Veljeni totesi puhelimessa että kyllä se toimii, siinä nappulassa on vaan valojen kuva, kun töötin nappula on tippunut jo 20v sitten pois ;-)

Orimattilan seutu on tännekin tuttu (käydään siellä n. kerran kuukaudessa) ja ollaan myös "huutomatkan päästä".

Tänään en ole saanut oikein mitään aikaiseksi - ehkä on ihan hyvä pitää välillä vähän hiljaisempaa päivää... Ollaan illalla menossa metsästämään pussilakanoita yms. pientä puuttuvaa kunhan mies kotiutuu töistä.

t,Katri 32+6

Mulla kans vatsan iho tuntuu tosi pinkeeltä mutta ei kyllä naksu tai mitään. Rasvailla koitan suihkun jälkeen.

Missä ne lämpimät säät oikeen viipyy? Hirveetä hellettä en ole vailla mutta vois se aurinkokin vähän useammin pilkistellä pilvien välistä!

Kamala kun meillä on vielä vaikka mitä hommaamatta vauvalle! Mun ostokset ovat rajoittuneet lähinnä vaatteisiin, niitä on niin helppo hommata. Melkeen kaikki isommat ostokset on tekemättä, onneks on sentäs kateltu niitä valmiiksi kaupoista. Ei ole viititty ostaa nurkkiin romottamaan turhan aikaisin.

Huomenna neuvolaan! Oispa kiva kun ultraisivat! :)

Susa 34+4

Mulla ei maha naksu, mutta rasvaa kyllä kuluu. Normaalisti mulla on hyvin rasvainen iho, mut raskausaikana naama+selkä voi oikein hyvin, jalkoja ja käsiä joudun rasvaa jatkuvasti.

Liinaan on tosiaan monta sidontatapaa ja sillä saa kyllä vauvan/lapsen painon jakautumaan niin tasaseen, ettei edes huomaa kantavansa jotain mukana! Meillä oli esikoiselle trikoinen, kakkoselle meinaan hommata myös kudotun, tai vaihtoehtoisesti rintarepun. Alunperin ostettiin liina, et se sopis molemmille, mut eipä tuo mies oo vielä innostunut liinailee...

Pitäis käydä järkkää lasten vaatekaappi. Mulla OLI siellä järjestys, 50cm omalla hyllyllä, 56 seuraavalla jne. mut kun mies on pessyt pyykkiä, ni eihän se oo mun järjestyksiä tajunnut ja laittanut eri kokoiset samalle hyllylle... siis kivahan se on, kun pyykkää ym. en sitä kiellä, mut mulla kun on aina näitä omia järjestelyjäni, mitä se ei tajuu... mulla on mm. joku ihme pakkomielle, et meillä pitää olla aina kaikki kaapit järjestyksessä, muut sotkut ei niin haittaa - siitä huolimatta, et kaapeissa on ovet kiinni! Samalla jos ton kaapin siivois, näkis, et miten paljon meillä lopulta on niitä pieniä 50-56cm vaatteita, vieläkö pitää jotain hankkia. Oltiin viikonloppu Tampereella ja tein sieltä kirppiksiltä ihania löytyjä vauvalle. mm. uudenveroinen toppapuku 2€!!!

Ja helteitä kaipaaville, eikös niitä ole luvattu huomiselle, lauantaina sitten taas jo viilenee... mä oon tilannut helteet kahden viikon päähän, kun äippäloma alkaa - sit on hyvin aikaa maata rannalla, tai varmaan lähinnä juosta rannalla pojan perässä :D.

Garnet 32+5

ja mä voisin myös ilmoittautuu sinne syyskuussa synnyttäjiin ;) ei tarvii mennä kuin viikolla yli, niin ollaan jo syyskuun puolella. Esikoinen syntyi 40+4, vaikka oli kaikki mahdolliset merkit, et syntyis ennen aikojaan...

Täällä on myös iho pinkeänä mut ei sentään naksu. Oon raskausarpien "pelossa" jo kolmannelta raskauskuukaudelta asti rasvaillut aika ahkerasti ihoa:) Ihan perus essexiä ja välistä bodyshopin vartalovoita oon käytellyt. Vielä ainakaan ei ole arpia tullut, mut eikös nämä viimiset viikot ole niiden suhteen aika otollista aikaa.. saas nähdä..

Täällä hieman pohjosemmassa osassa suomea on kyllä hellettä riittänyt, nytkin näyttäis vielä olevan +24 astetta, ja varjossa:) Hikinen päivä takana..

Emeliina 35+1

Mä rasvasin viime raskaudessa, eikä arpia tullut. Nyt en oo rasvannut ja arpia on..oiskohan sattumaa vai rasvaamatta jättämisen syytä!? Hitsi kun en oo rasvaillut.

Pitää varmaan alkaa katteleen jotain liinaa, niin saisi vauvan kyytiin! Rintarepussa en jaksanut poikaa kantaa, eikä hän siinä viihtynyt.

Huomenta... Vaikka kello onkin jo liki kymmenen niin huomenta tosiaan! En tiedä mikä ihmeen kausi nyt on menossa, mutta Möksy on rauhoittunut parin päivän aikana kummasti. Möyrii kyllä ja tunkee jalkaansa kylkeeni, mutta rauhoittunut tosi paljon. Samoin olen nukkunut kuin pieni sika nyt jokusen yön. Kerran yössä herännyt vessaan, mutta nukahtanut ihan hyvin sen jälkeen uudestaan. Oliskohan poika laskeutunut jo ihan tuonne alas ja siksi oloni helpottunut... Onhan näitä viikkojakin jo kasassa sen verran.

Hauskaa, kun Garnet kirjoitti et kahden viikon päästä alkaa äippäloma. Minulle ekat äitiysrahatkin tulevat kelasta jo tiistaina ;-) Kahden viikon päästä Elokuu ja Pistiina jo varmaan ratkeilevat, itseni olen nyt siirtänyt hieman sinne lähemmäksi laskettua-aikaa, kun viime päivät ovat olleet suhteellisen helppoja.

Tänään pitäisi lähteä lahteen hakemaan kaverilla lainassa olleet pienet kestot ja vaatteet kotiin. Onneksi pääsen junalla menomatkan lähes kokonaan ja lahessa saan sitten käyttööni ilmastoidun auton. Tiedän, että silti illalla särkee niskaa, jostain syystä kuuma ilma tekee sen, tai sitten sillä on jotain yhteyttä siihen, että tänä kesänä olen jokaisena kuumana päivänä joutunut lähtemään autolla (ilmastointi molemmissa) jonnekin. En ole tottunut ilmastointiin, kun vanhassa autossani ei sellaista hienoutta ole.

Pitääkin mennä katsomaan onko mitään järkevää hellevaatetta kaapissa mikä mahtuisi päälle vai pitääkö sitä vielä joku hamonen ommella ennen kuin juna kutsuu.

-Mammaksi 36+0-

PS: 28 päivää laskettuun ja raskauskalenteri kertoo, että vauvani on valmis syntymään. Hän on jo lähes kolme kiloinen ja melkein puoli metrinen, eipä ihme, että masuni tuntuu isolta ;-)

Voi kurjuus noita oksennustauteja, ei ole kivoja kyllä :(

Tänään kävin neuvolassa ja hyvältä näytti. Terkan mielestä vauveli olisi pää alaspäin, huh. Ens viikolla lääkäri sitten varmistaa vielä tilanteen. Hemppakin oli noussu 10 pykälää rautakuurin ansiosta. Nyt kävin hakemassa niitä Obsidaneja, jospa ne laittas vatsan paremmin toimimaan. Painoa oli tullu 700g/vko (yhteensä 8,6 kg) paineet hyvät, sf 29 cm.

Pitää alkaa pestä vielä joitakin vauvanvaatteita niin saan kaikki lipastoon valmiiks odottamaan käyttäjää :)

Susa 34+5

Moikka,

Miisa: Koittakaa kestää! Tiedän, että kurjaa on.

Meillä poika lähtee huomenna mökille mun vanhempien kanssa ja me mennään miehen kanssa sinne häihin. Kävin tänään ostamassa tukisukat, jos niistä olisi jotain apua jalkojen turvotukseen. Pakko nimittäin laittaa korkkarit kun mammahousujen lahkeet on niin pitkät, enkä ole viitsinyt niitä lyhentää.

Itse lähden sitten mökkikierrokselle ensi to neuvolan jälkeen. Takaisin tuunkin vasta rv.35 eli aika menee nyt kuin siivillä. Toivottavasti ei oo neuvolassa mitään ihmeellistä, että pääsee vielä matkaan. Alkaa tämä kotona olo jo hieman puuduttaa välillä. Vielä olisi tosin siivottavana osa keittiön kaapeista ja vessan kaapit. Kaikkea kamaa sitä säilöökin, oon heitellyt kamalasti kaikkea turhaa roskiin.

Nyt laittamaan pojalle iltapalaa. Ovat olleet miehen kanssa kaupungissa katsomassa autoja. =)

Mammaksi: Mulla kanssa liikkeet vähentyneet huomattavasti. Vaavi kyllä liikkuu, mutta vähemmän ja ei enää niin napakasti kuin ennen. Alkaa ilmeisesti olla jo ahdasta seillä masussa.

zuviliini 32+3

Miisa: toivottavasti et ole saanut tartuntaa.

Täällä sama juttu, liikkeet vähentyneet ja vaimentunteet huomattavasti, tosin tiistaina ultrassa ollessani vauva liikkui paljon, mutta en tuntenut yhtään liikettä eli etinen istukka vaikuttaa osaltaan.

Päästin miehen avaamaan terassikauden ja olen touhunnut täällä niin että pari napakkaa supistustakin on tullut. Huomenna pitäisi jatkaa pussilakanoiden metsästystä, ongelmaa aiheuttaa se että vaavin sukupuoli ei ole selvillä..

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Katri 33

Ei ollut eilinen lämpöinen päivä sitten minun, kävi just niinkuin arvelin eli illalla vedin panadolia kaksin käsin ja kävelin pitkin metsää varjossa ja tein vaikka mitä venytyksiä niskaan... Silti meinasi pää hajota.

Mutta löytyi kuin löytyikin eilen se poikamainen tutti! Ja vieläpä kirkkaanpunaisella renkulalla, mutta tuttiosassa on junan kuva :-) Ostin pari tuttipulloakin, kun muistin ettei nukin "paksut" pullot mahdu tuon hoitolaukun kuminauhoihin ja ovat muutenkin sitten siinä laukussa vähän epäkäytännöllisemmät. Meillä on hoitolaukkuna tuollainen kovapintainen halpa lentolaukku, oikeat hoitolaukut ovat niin valtavia siihen nähden mitä luulen tarvitsevani. Hain eilen kavereilta lainassa olleet pienet vaatteet kotiin, täytyy todeta, että minun ei varmaan tarvis pestä pyykkiä laisinkaan, on tuota vaatetta pojalle sen verran paljon! Mistä lie sitä kertynytkään, luulisi että minulla olisi vähintään kolmoispojat ollut jo ennestään. Kaikkenlaisia haalareitakin on parin-kolmen muksun tarpeisiin...

Nyt pitää mennä sulkee ja tilkitsee väliovia, mies alkoi maalaamaan yhden tuttavan autoa ja se automaalipöly on sitten ihmeellisen pöllyävää vaikka tallissa on ovet auki ja imurit täysillä. Meillä kun on autotalli tässä talon alapuolella (rinnetontti) niin pöly yrittää tulla kaikkialta ylös.

-Mammaksi 36+1-

PS: eilen oli illalla sitten sellainen vihlonta häpyluun tienoilla ettei tosikaan, vedet nousi monesti silmiin. Olin sen päänsäryn vuoksi vieläpä ottanut kaksi panadol fortea siinä kuuden ja yhdeksän aikaan (siis yhden kerrallaan), mutta silti onnistui vihlomaan. Mietin miten kovasti olisi sattunut ilman niitä lääkkeitä kehossa... Pojalla oli kyllä tosi villi pyörintä tunti - puoli toista, näinköhän tuo jotenkin päällään pyörittelis ja siitä vihlonta?? En keksi mitään muuta selitystä. Lonkissa ei tunnu mitään painetta mikä viittaisi pojan laskeutuneen, mutta kätilö sanoi jo rakenneultrassa ettei varmaan tule tuntumaankaan yliliikkuvien ja väljien nivelieni vuoksi, ne antavat luonnostaan niin hyvin periksi ja tilaa vauvalle.

Mammaksi: en nyt ihan kauheen lähellä mutta aika kuitenkin. Eli me asutaan Vantaalla, ihan Lahden tien varressa joten tästä ei kauaa Orimattilaan ajanut. Eläinpuisto oli hauska paikka ja esikoinen pääsi ratsastamaan ponilla. Oli kohokohta.

Mulla kanssa liikkeet huomattavasti hiljentyneet. Eilen joutui oikein "pysähtyä" tarkastelemaan liikkeitä.

Tänään lorahti housuihin kunnolla valkovuotoa. Laitoin suojan mikä kastui samantien, laitoin toisen ja sama juttu. Sanoin jo miehelle, että olikohan limatulppa? Esikoisesta limatulppa tuli kerralla ja näytti juuri runsaalta valkovuodolta. En sitä silloin tiennyt kun luulin, että limatulppa on aina verenpunainen. No siitä menikin vain 4h kun vedet lorahtivat. Nyt taisi olla kylläkin kyse vain vuodosta mutta vähän jo pisti päivällä jännittämään.

Tulisi nyt kunnon ilmoja! Luvattiin vaan tosi huonoa. Eilen oli kyllä ihana ilma!
Maanantaina olisi sitten neuvola ja kättärillä kätilön haastattelu. Ihan hauska mennä.

Terkuin
Elokuu ja Hipsu 36+1

Huh, olen ainakin toistaiseksi säästynyt oksutaidilta. Poikakin oksensi vaan sen aamun ja oli jo päivällä normaali.

Tänään oli kaverin polttarit ja olin menossa mukana koko päivän. Vaikeuksia tuottaa istuminen, sillä en pysty enää selkäkivun takia istumaan. Ihan tuskaa. Myös ylämahaan sattuu tiettyyn kohtaan, kai se maha vetää alaspäin, niin kipeytyy. Seisoin siis aina, kun muut istuivat terassilla tms. Supisteli koko päivän ja supistuksen yhteydessä sattui aina alaselkään, sellaista jomottavaa polttavaa kipua..jokohan siellä alkaa jotain tapahtumaan!

Miisa 34+3

Huomenta,

meillä kanssa häistä selvitty. Ihan mukavasti meni, jaksoin ihan hyvin kun sain istua tarpeeksi. Hyvien tukisukkien ansioista jalatkaan eivät turvonnet ollankaan ja ajomatka kotiin (45min) sujui hyvin. Kotiin päästyä oli sitten kyllä pakko ottaa särkylääkettä kun selkäsärky yltyi kovaksi. Yöllä heräsin supisteluun ainakin neljä kertaa. Onneksi poika mökillä niin ei tarvinnut sen kanssa aamulla herätä vaan sai nukkua pitkään.

Oli kyllä mukavaa päästä johonki juhliin (vaikka kuivinsuin olikin), saatiin siinä miehen kanssa muutama asia rauhassa sovittuakin kun odoteltiin hääparia valokuvauksesta. Siinä sen huomaa, ettei oikein kotona ole aikaa/halua istua vaan alas ja puhua asioita selviksi. Sovittiin jo ristiäisten ajankohta ja mies ilmoitti lähtevänsä prätkäreissulle Ruotsiin juuri ennen laskettua aikaa. (mulla silloin rv 39 menossa) On kuulemma maksanut jo matkankin. Tästä olen kyllä aika pettynyt...

No toivotaan että syntyy etuajassa tai vasta sitten laskettuna. Saa nähdä kuinka käy.

Nyt aamupalaa. =)

zuviliini 32+5

Heippa,

Kävin juuri neuvolassa ja täti totesi että onpas vauva alhaalla ja pää asettunut lähtökuoppaan. Nyt tarvii sitten olla tosi iisisti ettei synny liian aikaisin...
Mä tunsin viikonloppuna kun vauva valahti vatsassa alaspäin. Ihanaa kun ei enää närästä mutta nyt sitten lonkka- ja häpyluihin sattuu.
Yöllä supistelee ja pohkeissa kramppaa oikein kunnolla. Oon nukkunut monta yötä niin huonosti ettei päivisin meinaa pysyä hereillä.

Oon myös alkanut voida pahoin varsinkin aamuisin. Ja pyörryttää tosi helposti...
Vauva ei enää mahdu liikkumaan mutta venyttelee kyllä sitäkin enemmän. Välillä tuntuu että maha repeää kun tunkee jalkoja ja peppua eri suuntiin.

Zuviliini; Mun mies ilmoitti kans että olis elokuun alussa viikon työmatka Kreikkaan. Aion kyllä tapella vastaan. Mulla tosin sillon vasta viikot 37-38 menossa mutta silti en halua että lähtee niin lähellä synnytystä!

Nyt lähdetään ostamaan turvakaukaloa. Se on viimeinen hankita vauvalle. Sairaalakassikin on pakattu. :)

Aurinkoista päivää kaikille.

Naksuli 33+1

Mulla on alkanut kauheat uniongelmat. Herään joka yö n. 4 aikaan ja valvon aamuun. Saan unen päästä kiinni n. 8 aikaan ja esikoinen herää yleensä 8.30. Sitten olen ihan väsynyt koko päivän.. Viime yönä esikoinen tosin valvoi 04-07, joten nukuimme sitten aamusta pidempään..

Tämä loppuraskauden herkkäunisuus on vaikeaa etenkin tuon esikoisen takia, kun herää kaikkiin ääniin..

Mulla on pakattuna sairaalakassiin tulevat pesuaineet ja meikit. Ne ovat kuitenkin vielä tuolla kylppärin pöydällä, koska tarvitsen niitä joka päivä. Ei nyt niin kiire voi tulla, ettenkö niitä ehdi kassiin heittää. Mietin, että kiire lähtö tulee oikeastaan vaan silloin, jos on istukka irronnut ja se on aika harvinaista. Muutenhan sitä lähtöä odotellaan yleensä tunteja. Meillä ei taida olla pelkoa syöksysynnytyksestä, kun esikoisen synnytyksen kestoksi laskettiin 15h30min..

Viikonloppuna lähden vielä hesaan kaverilleni yökylään. En pääse sinne sitten taas aikoihin, joten teen reissun vielä kun pääsen. Tämä on kesän ensimmäinen vapaa viikonloppu, joten jäi näin myöhäiseen.. Jos synnytys käynnistyy hesassa, niin mies ehtii hyvin mukaan, kun ajoaika on pari tuntia =)

Miisa rv 34+5 (menkkojen mukaan 38+1 =) Olotilan mukaan tuo jälkimmäinen pitää paikkansa.

Täällä yksi lisää, jolla maha laskeutunut aivan alas. Alhaallahan tuo on ollut aina, ja vauva raivotarjonnassa, mutta nyt on mahan muoto muuttunut plus sf-mitta pienentynyt monta senttiä... Eilen käytiin anoppilassa kattoo niiden koiravauvaa (liityin samantien faniclubiin :) ) ja hän jo kauhisteli mahan kokoa ja "asentoa", tänään taas työkaveri sanoi, että varmasti synnytän ennen elokuun loppua, on maha niin synnytysvalmiin näköinen. Niin se oli esikoiseltakin, enkä jaksa uskoa, että vielä viikkoihin tulee lähtö synnärille... perjantaina on seuraava neuvola, ihan kiva kuulla ammattilaisen mielipide asiaan :). Matkat meni oikein hyvin, n.140km/suunta, toiseen suuntaan ajoin itse.
Sunnuntaina olis rippijuhlat ja ideoita lahjaksi tasan 0... tytölle olis paljon helpompi keksiä lahja.

Sairaalakassia en edelleenkään meinaa pakata. Ehtii sen oikeesti pakata sittenkin, kun supparit alkaa! Kuitenkin tarviin hammasharjaa ym. päivittäin ja lisäks meiltä on synnärille vain n.10km matkaa, vaikka synnytys alkaiski yllättäen, mies kyllä voi helposti hakea kotoa tarvittavat kamat.
Mä taidan olla viimeisiä synnyttäjiä (LA:n mukaan) tässä ketjussa, hassua tosiaan, että kun mulla vasta alkaa mammalomailu, toiset jo pian saa nyyttinsä, tai voihan meistä hyvinkin joku poksahtaa jo tän kuun aikana! Tuolla kaksplussan keskusteluissa on ainakin 2 elokuista vauvaa jo syntynyt, rv 29 ja 34.

Garnet 33+2

Elokuu en minäkään ihan siinä orimattilassa asu. Vanhempani reilun kymmenen kilometriä eläinpuistolta nastolaan ja itse asun täällä riihimäelle päin lahdesta. Asun niin hassussa paikassa, että ikkunasta ulos katsoessa näen talot jotka kuuluu päijät-hämeeseen, mutta itse kuulumme kanta-hämeeseen. Siis "joudun" hämeenlinnaan synnyttämään vaikka todellisuudessa päijät-hämeen keskussairaala olisi lähempänä ja ehkä hieman nopeamman ajomatkan päässä. Meillä kun synnytykseen voi tulla kiire.

Niin omasta navasta. Kipeää, kipeää aivan alavatsassa ja se on jatkuvaa ilkeää tunnetta, jotenkin tuli míeleen sellainen kuukautiskipu. Selän puolella ei tunnu mitään ja seisoskelu tai kävely ei vaikuta. Uni on ihan hyvää, koska nukun taas sukat jalassa ja otan illalla magnessiumia, nyt tosin mennyt myös puolikas (tai kokonainen) panadol forte kiukuttelevan niskan vuoksi. Suurin vihlonta on aina illalla puoli yhdeksän jälkeen, viime yönä tosin heräsin siihen kerran. En osaa sanoa onko se vihlonta supistelua vai ei, tuntuu enempi osuvan aina siihen kun poika pitää iltajumppaa mahassa. Muuten olo on vallan mainio, mitä nyt pikku nuha yrittää päälle. Toiveissa olis, että pikkumies pysyisi masussa vielä ainakin viikon, sen aikaa meinaa esikoinen on luonani jatkuvasti, eikä meillä ole muuta mahdollisuutta kuin ottaa hänet mukaan, jos synnytys nyt käynnistyy. Viikon päästä isänsä loma alkaa ja poika menee sitten sinne (ex-mieheni otti ihanasti lasketunaikani huomioon lomassaan).

Mutta niinhän tässä varmaan käy, että kun alusta asti kaikki ovat varoitelleet, että syntyy etuajassa, niin minä olen meistä elokuulaisista viimeinen synnyttäjä :-) Itsehän olen meinaa syntynyt niin paljon myöhässä, että lääkäritkin luulivat laskeneet kuukaudella pieleen. Tosin esikoiseni syntyi viikolla 38+5/39+5, että eipä sekään selvä tapaus ole, syntynyt se kuitenkinon, ei jäänyt sisään ;-)

-Mammaksi 36+3-

PS: sain äsken lyhennettyä pinnasänkyyn patjan, nyt pitäisi olla kaikki tarvittava kasassa vauvaa varten.

Muistakaahan pitää autojen tankissa riittävästi ainetta lähdön varalta!!

Me saatiin viikonloppuna vihdoinkin hankittua vuodevaatteet vauvan sänkyyn :) Tänään aloitin vauvan vaatteiden pesun ja silityksen (muutama kaveri halusi käydä niitä hiplaamassa joten totesin että pesen vasta kun kaikki kiinnostuneet ovat vierailleet). Sairaalakassi on liki pitäen valmis - halusin laittaa sen suht kuntoon koska yritetään perhehuonetta niin ei tartteis miehen ainakaan mun tavaroiden takia kotia lähteä välíllä käymään.

Mulla on nyt alkanut supistelemaan, ei mitään kovin kivuliaita mutta tuntuu ilkeesti esim. jos yrittää reippaammin kävellä pidempää matkaa. Torstaina on neuvola ja odotan mielenkiinnolla onko asukki vaihtanut asentoa - epäilen kyllä että perätilassa on edelleen koska hikka tuntuu ja monesti näkyy samasta kohtaa kuin aikaisemminkin.

Mutta nyt täytyy lähteä jatkamaan pesutouhuja.
Katri 33+3

Garnet ihanaa, että uskallat luottaa siihen, että miehesi tuo tavarat, jos et itse jostain syystä ehdi niitä pakata. Minä tiedän, että mieheni on synnytyksen aikaan niin sekaisin ettei tuo varmaan edes kenkiään löydä! Ja synnytyksen jälkeen niin tokkurassa, että sanoi itsekin vievänsä kaukalon autoon valmiiksi viimeistään ensi viikolla, muuten ei varmasti tajua sitä tuoda, kun esikoispoikaansa lähtee kotiin hakemaan. Rauhoittelin häntä ja sanoin, että ajanhan minä vaikka itse auton sairaalalle, vakionopeudensäädin moottoritiellä päälle ja menoksi :-) Varokaa siis isoja harmaita pakettiautoja hämeenlinnan moottoritiellä!!

-Mammaksi-

Heissan,

tänään meinasin pyörtyä kun putsasin ja pakastin masikoita. Muutenkin on ollut jo useana päivänä huimausta ylös noustessa, mutta nyt tämä tuli aivan yllätyksenä. Huimasi, sydän tykytti ja hiki nousi pintaan. Onko täällä muita joilla on matala verenpaine? Mulla oli viime neuvolassa 106/65 ja se oli kaksi viikkoa sitten. Voisiko se aiheuttaa tätä pyörrytyksen tunnetta?

Entä puutuuko teiltä muilta kädet ja jalat? Mä herään nykyisin öisin kun käsistä puuttuu kokonaan tunto, sama ongelma jalkojen kanssa. Netistä asiaa tutkiskelin ja sieltä löytyi yhdeltä sivulta tieto, että puutumisen voisi aiheuttaa se, että vauva painaa lantion hermoihin???

Mulla on nyt kassi itselleni ja vauvalle valmiina. =) Meillä mies ei kyllä osaisi tuoda tarvittavia, ellen kirjoittaisi listaa ja tarkkaa tietoa mistä mikäkin löytyy. Hankin kaikkia tarvittavia pesuaineita yms. pienet purkit. Niitä on sitten helppo kuskailla muutenkin matkalle lähdettäessä.

Meillä tosiaan mies iltavuorossa ja poika mökillä. Ihan hassua olla iltaa yksin kotona.

Kävin muuten aamulla alennusmyynneissä. Löytyi muutama ihana paita, sitten vaavin syntymän jälkeen käytettäväksi. Ja tietenkin vaaville vielä yksi 50cm body, oli 50% alennuksessa.

zuviliini 32+6

terveiset taalta helteesta ja ei tosiaan ole yhtaan kivaa kun hiki valuu solkenan!!!
meilla oli vieraita koko viime viikon niin en paassyt ollenkaan nettiin tai en viitsinyt siihen tuhlata aikaa jioten nyt ole pari tuntia lukenut teidan juttuja ja esikoinen on ihan kiehumis pisteessa joten pakko alkaa sen kanssa jotain puuhailemaan.. yritan kirjoittaa lisaa illalla tai huomenna...

Zuviliini; mulla puutuu myös jalat ja kädet öisin. Unohdin tänään neuvolassa kysyä mistä johtuu. Mutta toi vauvan painaminen hermoihin tuntuu kyllä selittävän asian.
Mulla on verenpaineet todella alhaiset 94/66 joten mulla huimaus johtunee siitä.
Mulla kans sydän rupee hakkaamaan ja hiki valuu ja päässä heittää. Eilen istuin ihan ruokapöydässä ja silti pyörrytti. Mulla oli viime raskaudessa sama juttu.

naksuli

Uusimmat

Yhteistyössä