Elokuiset 2008 osa 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka,

Nukkumisesta: Mullakin on nukkuminen taas tuskaa. Näen kamalasti painajaisia ja heräilen koko ajan. Selälleen nukkuminen ei enää onnistu, menee kanssa selkä aivan lukkoon. Hetkellisesti voi kyllä makoilla, mutta sitten tulee niin huono olo, että on pakko vaihtaa asentoa.
Kyljelleen nukkuminen on ainut vaihtoehto, vaikka ei sekään mikään lemppariasento ole. Nyt olen ottanut käyttöön tukityynyn...(http://www.mistine.fi/kauppa/product_info.php?cPath=120&products_id=212) tällainen... ja käsien välissä pidän toista tyynyä. Näin tuntuu parhaalta. Jotenkin muuten ei saa rentoa asentoa.

Milloin alkaa viimeinen raskaus kolmannes? Mulla ei sitä pirteää keskivaihetta ole tullut ollenkaan, vaan oon edelleen aivan simahtanut eikä oikein mikään huvita. Varsinkaan nää työt. Vielä olisi 9 viikkoa jäljellä...

No nyt pitää mennä.

zuviliini 22+6

Nukkumisasennosta vaikea sanoa mitään kun itse olen vatsallaan nukkuja ja vieläkin pystyy aika hyvin nukkuu niin tai sitten semmosessa puolikylkimaha-asennossa. Ekaa odottaessani oli neuvolan kautta järkätty fysioterapeutti joka kertoi nukkumisasennoista ja suositteli silloin ottamaan sänkyyn paljon isoja tyynyjä. Iso tyyny vaan jalkojen väliin niin se rauhoittaa uneen ja löytää asennon paremmin. Kokeile sitä.

Me kävästiin lauantaina lapsimessuilla ja olipahan hulinaa. Poika nyt nautti kun sai kokeilla vaikka mitä leluja mutta äidillä alkoi jalat kyllä viiden tunnin seikkailun jälkeen puutua.

Aloiteltiin eilen pihahommia. Uskotteko että kroppa kyllä ilmoittaa jos on liian raskasta hommaa? Eilen meinaan kaivoin maata lapiolla ja muutenkin huhkin ihan tosissaan ja mies jo aivan kauhuissaan että lopeta jo. No itselle ei tuntunut yhtään huonolta joten eikö silloin voi jatkaa?

Enää kaksi viikkoa töitä ja tämäkin on vajaa viikko! JEEEE!
Sitten pääsee kunnolla miettimään perennapenkkejä ym missä olen tosi surkea.

Terkuin
Elokuu ja Hipsuleijona (rv27)

Toistaiseksi olen suht hyvin nukkunut jommalla kummalla kyljellä, selälleen en ole ikinä osannut nukkua. Minäkin olen vatsallaan nukkuja mutta nyt en ole pitkään aikaan oikeen pystynyt vatsallani olemaan.

Vielä ois pari päivää töitä ja sitten jään LOMALLE, ihanaa :)

Minullakaan ei ollut sitä pirteää raskauden keskivaihetta, tosin ei ollut kyllä alkuraskauden pahoinvointeja tai väsymystäkään. Taidan olla vähän "outo tapaus". Olotila on koko ajan ollut suht samanlainen. Onkos teillä muilla ollut mitään outoja mielihaluja, mitä nyt raskausaikana usein voi olla?

Nyt ois 25 viikko raskautta takana. Vieläkin kummastuttaa mihin tää aika on hävinnyt?!

Susa rv 25+1

Heissan,

Mulla sitten alkoi tuossa päivällä supistella kipeästi. Olin vielä jus asiakkaan kanssa lounaalla... kamalaa yrittää pitää naama peruslukemilla ja olla vielä olevinaan kiinnostunut. Kipeät supistelut kesti yli kolme tuntia, ei kyllä ollut säännöllisä, mutta säikähdin ihan tosissaan. Soittelin neuvolaan ja sain lääkäri ajan perjantaiksi. Nyt sitten oon lepäillyt kotona, mutta vieläkin vatsa kovettuu vähän väliä (ei tee kipeää) vaikka vaan makaan.
Meen vielä illalla käymään työterveyslääkärillä ja haen saikkua ainakin tämän viikon.
Säikähdin aivan kamalasti kun ne supparit ei loppuneet. Hävettää kauheesti, kun soitin esimiehelle asiasta (nainen) ja pillitin puhelimeen. Olo oli kyllä ihan sellainen kuin just ennen pojan syntymää. Onneksi nyt jo vähän helpottaa.
Kohta pitäisi lähteä hakemaan poikakin tarhasta ja mies lähdössä ensi viikolla viikoksi reissuun...

Tuleeko teiltä muilta valkovuodon seassa isoja limaklönttejä???
Mulla on tullut jo muutamana päivänä. (Anteeksi tällaiset limakeskustelut. =)

No palailen myöhemmin.

zuviliini 23+6

Zuviliini: Ettei olisi mikään tulehdus, jos valkovuotokin on sellaista klönttistä. Ne supistelutkin voisi olla siitä johtuvaa..? Toivottavasti ei ole mitään ja hyvä kun pääset lääkäriin.

Mulla ei ole vielä selkäongelmat alkaneet, viimeksi niistä kärsinkin ihan kivasti. Ainoa hyvä asento oli nojatuolissa puoli-istuvassa asennossa, siinä sitten nukuinkin. Synnytys vasta vei kivut mennessään.

Miisa ja maha 24+5

Hassulta tuntuu, että raskaudet on edenneet jo niin pitkälle, et vuosilomien kanssa voi jo muutaman viikon päästä jäädä lomailemaan! :D Mä alotan äippälomailun vasta 21.7., vuosilomat menee virallisesti tässä toukokuun aikana (2 jää käyttämättä), mut ihan lomalla en oo kuitenkaan, teen vielä vaihtopaikkaan hommia, käyn pääsykokeissa yms. plus isona juttuna tietty muutto! Huonekalut jätän kyllä suosiolla muiden kannettavaksi, mut riittäähän siinä muutakin tekemistä pitkäksi aikaa :).

Viikonlopun aikana maha kasvoi ihan silmissä, pari paitaa jäi pieniksi ja takki ei enää mene kuin 2 ylintä nappia kiinni, alkuviikosta meni vielä 3 muutakin... On ollut tosi pinkeä olo ja tunne, ettei iho ja maha voi enempää venyä, repeän pian. Ihoa olen sitten rasvannut ahkeraan, kun kutisee niin paljon. On mennyt aika kuivaksi iho, yleensä mulla on rasvaisuuteen taipuva sekaiho, ihan outoa joutua läträämään rasvojen kanssa! Jalat on ihan korput, etenkin tuolta nilkkojen alueelta ja nyt myös maha.

Supparit ja liitoskivut palasivat sitten nekin... varmaan johtuu nuo supparit nyt mahan nopeasta kasvusta. Ke on kätilökäynti, nyt varmaan mitataan sf-mitta, ja pääsen sitä vertailemaan teidän lukuihin. Tai pianhan mä pääsen etsimään käsiini esikoisen aikaisen neuvolakortin (jossain meidän Suomen rojujen seassa...) ja vertailemaan lukemia sinne. Pitäisi itseasiassa varata aika jo kotipaikkakunnan neuvolaankin, jospa sitä pääsis samantien lääkärillekin, kun edelleen se 0 lääkärintarkastusta takana, kipeistä(kin) suppareista huolimatta. Tosin kun oon itekin niin tottunut tähän täkäläiseen huolettomaan elämänmenoon, ni en osaa juuri noista suppareista stressata... mitä nyt vasta luin toiselta palstalta, miten joku oli joutunut rv 24 sairaalaan suppareiden takia, vauvan keuhkoja oli kypsytelty siellä, jos päättää syntyä, mut pahin oli onneks takana ja tuleva mamma sai jo siirtyä kotiin vuodelepoon... eli kyllä ne supparit vaan pitäis ottaa tosissaan, jos käyvät kipeiksi.

Syötiin tässä iltapalaksi köyhiä ritareita, ostin kaupasta epähuomiossa puolukka- enkä vadelmahilloa, mut hyvin sekin sopi! Tuli ritarit syötyä eikä kukaan kitissyt hillovalinnasta :).

Garnet 23+2

Tule Zuviliini sitten kertomaan mitä lääkäri sanoi. Toivotaan ettei olisi mitään ihmeellisempää. Varmasti se on vaan tulehdus niinkuin Miisa totesi.

Onko teillä vappusuunnitelmia? Me ollaan aina perinteisesti menty Ullanlinnaan piknikille mutta nyt ei viitsitä, tai mä en viitsi kun en mahani kanssa jaksa istua maassa enkä saa kuoharia! Mitä siellä sitten selvinpäin istuis?? hih. Päivällä käydään kyllä vapputorilla ja kierrellään kaivaria mutta sitten kotiin grillailee ja tekee pihahommia. Siinähän sitä hulinaa on tarpeeksi. Kyllä sitä taas ehtii.

Eipä ole ihmeempiä vappusuunnitelmia...jos on hyvä ilma (sääennustusten mukaan pitäis olla) niin vois käydä pyörähtämässä kaupungilla kattomassa menoa. Mutta tuskin siellä kovin pitkään huvittaa olla ja mihinkään baariin ei varsinkaan huvita lähteä. Kotona vois tehdä jotain hyvää ruokaa.

Ilmoittele zuviliini miten menee. Onko supistukset jo loppuneet? Varmasti säikäyttää, hui.

Susa

Moikka,
toivottavasti Zuviliinilla on kaikki kunnossa.

Täälläkin vatsaa kiristelee ja hyvää nukkumisasentoa joutuu etsimään useamman kerran yössä. Kyljellään hiukan takakenossa tyyny selän tukena tuntuu tällä hetkellä täällä parhaalle. Vatsallaan nukkumisen jätin heti raskauden selvittyä vaikka olikin raskauteen asti mieluisin tapa - jotenkin alkoi pelottamaan että asukki rusentuu alleni jos vatsallaan nukun. Totesin juuri miehelle että täytyy hankkia lisää isoja tyynyjä sänkyyn ;-)

Vappua on aikaisemmin vietetty tuttavien luona tai Ullanlinnanmäellä mutta tämä vappu taitaa mennä rauhallisesti kotosalla hyvän ruuan merkeissä.

t,Katri 23+4

Me ollaan oltu vappuna yleensä jossain kyläilemässä, nyt huvittaisi lähteä mökille, kun on niin kivaa ilmaa luvassa!

Munkkeja ajattelin paistella (siis kokeilla, kun en ole ennen tehnyt) ja simaa sitten ihan vaan kaupasta.

Nytkin on hieno ilma, taidamme lähteä ulos pojan kanssa vähän kävelemään!

Miisa ja maha 24+6

Moikka moi,
täällä tilanne rauhottui illalla. Vatsa kyllä supisteli koko illan, mutta ei kipeästi. Tuntui siltä kuin vatsaa olisi käytetty nyrkkeilysäkkinä. Vatsa oli todella kipeä ja myös lonkkia ja nivusia särki. Sain kuitenkin yön nukuttua ihan hyvin ja nyt olo jo parempi. Makoilen vaan täällä sohvalla enkä tee mitään. Muutaman kerran on silti supistanut kivuttomasti.
Perjantaina menen sitten sinne neuvolalääkärille ja katsotaan kohdunkaulan tilanne yms.
Kyllä se säikäyttää, vaikka ilmoieseti nyt kaikki hyvin, vaiva liikkuu taas normaalisti (paljon). Oli ilmeisesti eilen vähän ahdingossa siellä supistusten seassa. =)

Aamulla kävin antamassa pissanäytteen terveyskeskukseen, jos kysesssä olisi vaikka virtsaputkentulehdus.

Ihana ilma tosiaan ulkona, olisi niin mukavaa lähteä vähän kävelylle, mutta tänään kyllä vaan makaan. Ehkä sitten huomenna voisi käydä pienen pienen rauhallisen kävelyn käydä tekemässä ja katsoa miten masu reagoi.

On ihanaa, kun työkaverit suhtautuu tähän niin hyvin ja ottaa mun kaikki hommat hoitoonsa. Siirsin nyt myös kaikki puhelut ja s.postit muille, enkä halaua edes ajatella työasioita. En tiedä kuinka paljon stressillä on merkitystä supisteluihin. Ei se ainakaan varmaan auta, eikä myöskään se, että joudun töissä olemaan koko ajan liikenteessä ja raahaamaan kannettavaa yms. tavaraa ympäriinsä.

No nyt pienet päikkäri ja sitten taas jonkin dvd:n pariin.

zuviliini 23+0 (viimeksi kirjoitin viikot aivan pieleen. =))

Zuviliini: Hyvä että helpotti supparit!! Kannattaa tosiaan levätä.. Stressillä on iso vaikutus supistuksiin, tai ehkä sekin riippuu ihmisestä. Monilla kuitenkin stressi ja ylipäätään tunteet vaikuttavat kohtuun (ns.tunnekohtu). Itse huomaan kohdun supistuvan heti, jos esim. suutun jostain.

Oltiin ulkoilemassa ja pukeuduin pikkuisen liian raskaasti (neulepaita ja farkkutakki!) Pojallekin puin välikausihaalarin, joka oli liikaa.

Miisa

Moi!

Hitsin pimpulat kun mä en pääse tänne koneelle enää kuin harvoin, ja usein ehdin vain lukaista teidän muiden tekstit. Tää konekin on niin outo, kaatuu joinakin päivinä 10 kertaa, toisina ei sit ollenkaan. Taitaa kovalevy vedellä viimeisiään, epäili mies.

Mut tänne ei mitään uutta. Vauva on epäsäännöllisen vilkas. Tuntuu et joka toinen viikko se on tosi ahkera potkimaan ja sit joka toinen viikko on hiljaisempaa. Ens viikolla on mun nlalääkäri ja katotaan, mitä se sanoo esim. mun painonnoususta, hmm... Jos asuisin esim. Pohjanmaan sairaanhoitopiirissä, mut olis jo laitettu sokerirasituskokeeseen mut Helsingissä on ilmeisesti eri kriteerit (eli kaiketi vähemmän rahaa).

Vappuna ajateltiin aattona käväistä ystäväpariskunnan pippaloissa kera esikoisen, eli siellä ei varmaan kauaa olla, ja sit vappupäiväksi brunssi omalle pihalle naapurien kanssa. Pikkiriikkisen ajattelimme maistaa kuohuviiniä (naapurin emäntä myös raskaana), sillä olemme molemmat muuttamassa tästä pihapiiristä pois ja saimme asuntomme myytyä. Sen ja vapun kunniaksi siis!

Jokin siitepöly alkoi ilmeisesti tänään lentää tuolla pihalla, äsken olin esikoisen kanssa pihalla 2 tuntia ja minä en ehtinyt tehdä muuta kuin aivastella ja niistää nenää. Mulle ei ole tehty mitään allergiakokeita, mut jokin aina tähän aikaan saa oireita aikaiseksi (olisiko koivu?), samoin sitten elokuussa on toinen pärskintäkausi. Ja mitään ei oikein voi ottaa. Muistan esikoista odottaessani joutuneeni 2 kertaa turvautumaan setiritsiiniin. Siitäkin on ristiriitaisia kommentteja lääkäreiltä, saako sitä ottaa vai ei.

Mukavaa ja hauskaa vappua kaikesta huolimatta! Ainakin säät ovat ilmeisen suotuisat!

Terkuin
Rizzu & Sykerö 26+4

Huomenta,

illalla alkoi sitten kipeät supistukset uudelleen ja kesti n.tunnin, laskeskelin, että supistusten väli oli 15min.
Sitten helpotti ja sain nukuttua muutaman tunnin. Joskun kahden aikaan kipu alkoi taas, mutta nyt ilmeisesti syynä mahakipu. Kauhea kipu mahassa ja masu supisteli luultavimmin sen takia kovasti. Täysi mahan tyhjennys ja sitten pääsin taas nukkumaan. Kamala yö. En oikein nyt tiedä oliko mulla joku mahapöpö vai kovat supistukset. Toivon, että mahapöpö. Nyt vauva taas liikkuu normaalisti, onneksi.

Ajattelin kuitenkin tänään siivoilla (kevyesti ja ajan kanssa) hieman parveketta. se on aivan kamalassa kunnossa talven jäljiltä.

Oletteko muuten pesseet jo ikkunat? Se homma olisi pakko hoitaa, muuten ei näy kohta ikkunoista mitään ulos. =) Katselin, että meidän kaupan seinässä oli ilmoitus ikkunoiden pesusta, 30e/talous. Ei mun mielestä paha hinta. Täytyy laittaa mietintään.

zuviliini 23+2

Zuviliini: jos noin halvalla pesevät ikkunat niin ota tarjous vastaan ehdottomasti! Mäkin harkitsin että pesetän ikkunat mutta viikonloppuna sitten innoistuinkin pesemään KAIKKI (noin miljoona ikkunaa) itse. Jos kolmella kympillä joku pesee ikkunat niin mä en ainakaan ite tekis mitään.
Oisko sulla muuten joku vatsatauti? Meidän naapurit olivat kaikki vesiripulissa pari päivää ja nyt meidän töistäkin on pari.

Oikein hauskaa vappua kaikille! Tänään onkin lyhyempi päivä töissä ja pääsee ottamaan aurinkoa aikaisin kotiin ja paistaa munkkeja. Kivaa!

Ei kyllä kuulosta pahalta tuo 30 e ikkunoiden pesusta...pitäis kyllä pestä kun en ole pessyt pariin vuoteen, vähän noloa. Olen tosi laiska siivoilija muutenkin.

Rizzu: minähän söin setiritsiiniä sisältävää allergialääkettä koko alkuraskauden kun sanottiin neuvolasta että voin syödä. Lääkäri sitten kielsi kuitenkin rv 13 (?)...no se oli myöhäistä sitten. Eipä tuollainen satunnainen parin kerran käyttö ainakaan voi pahasta olla. Nyt ei ole onneksi ollut tarvetta turvautua siihen vaan olen selvinnyt satunnaisella Nasonex-suihkeen käytöllä.

Oikein mukavaa vappua kaikille! Tänään alkaa loma :)

Susa rv 25+3

Zuviliini: Voi ei.. jospa se olikin jonkunlainen mahapöpö samalla..tosin kyllä ne supistuksetkin laittavat mahan sekaisin, jos kovia ovat. Koita nyt ottaa iisisti!

Minäkin tässä odottelen, että poika menee nukkumaan ja pääsen istuttamaan parvekkeelle ostamani orvokit ja riippuvan mansikka-amppelin! Jotain piristystä sinnekin..

Ikkunat on pesemättä meilläkin ja jos noin halvalla jostain pesun saisin, niin jättäisin pesemättä ja maksaisin ilomielin!

Oikein hyvää vappua!!

Miisa ja typykkä 25+0

Nuo kipeät supparit on kyllä ilkeitä... mä oon huomannut, et myös mulla tunnetila (lue stressi lähinnä) aiheuttaa suppareita, täysi virtsarakko, seksi, reipas kävely... kipeiltä oon onneks välttynyt, paitsi se tyhmä juoksuni junalle...

Tänään oli kätilön luona käynti. Verenpaine oli taas noussut, nyt jo 136/74, kuulema edelleen hyvä, vaik itsestäni tuntuu jo kovin korkeelta... mut näillä viikoilla kaikilla nousee??? jos ymmärsin oikein kätilön puheet. Hemppa oli laskenut sen verran alas (113), et syön rautaa tabletti/päivä, sain sieltä jotain tabletteja mukaan, mut tiiä, uskallanko kokeilla niitä, kun tähän mennessä mun mahalle on sopinut vain yksi ja ainoa merkki... niitä on kyllä tuolla kaapissa valmiina, kun syön rautaa aina menkkojen aikaan muutenkin, ni pysyy Hb hyvänä. Sf-mitta oli 23cm, juuri tuossa rajamailla, että asteikko riittää. Mut ilmeisesti melkein kaikilla on ollut näillä viikoilla "hurjat lukemat" ja sitten tasaantuneet? Vauvan syke oli 148 ja äänet kuuluivat sekä dopplerilla että "torvella" mitä täällä käytetään, kuulema erittäin voimakkaat ja hyvät :).
Soitin äsken Suomen neuvolaan ja loppukuusta olis sitten sinne aika. Varattiin 1,5 tuntia aikaa(!!!) kun joudutaan tekee kaikki paperityöt. Kysyin tuosta verenpaineesta Suomenki neuvolasta ja sanoi, ettei syytä huoleen, on vielä alhainen raskaana olevalle.

Huomenna on täällä suomalaisen lastenkerhon vappurieha, minne mennään. Tänään ollaan tässä kotosalla, saa nähdä, uskallanko ruveta munkkeja paistamaan. Tässä on tosi herkkä palohälytin, vaikka on liesituuletin täysillä ja kaikki ikkunat auki, on paloauto käynyt kaksi kertaa pihassa, kun on hälytin lauennut... kiva-kiva. Viimeeks kun kävivät, kehottivat laittamaan muovipussin hälyttimen päälle, kun leivon ;). Esikoinen on kyllä onnessaan, kun tulee isoja piipaa-autoja pihaan!

Tuosta ikkunan pesusta muuten, meillä mies tarjoutui itse(!) pesemään ikkunat jo esikoista odottaessa, ei halunnut, et mä keikun mahani kanssa siellä korkeella <3. Tässä kämpässä en enää jaksa ruveta stressaa sitä, katotaan kotona sitten, pitääkö pestä.

Garnet 23+4

Heissan,

kävin äsken neuvolalääkärillä (ihana naislääkäri) joka määräsi ensi viikoksi käynnin äitipolille ja sairaslomaa myös ensi viikon. Sf-mitta oli kasvanut viime tiistaista 1cm, eli on nyt 22cm.

Moikka taas,

jäi vähän äsken kirjoittelut kesken... =)
Eli nyt sitten vaan odottelen, että milloin pitää Naistenklinikalle mennä käymään. En kyllä tiedä mitä ne siellä tutkii, saa nähdä. Supistelee kyllä jatkuvasti, mutta ei onneksi enää kipeästi. Vatsa vaan kovettuu pienimmästäkin aktiviteetista.

Painoa oli tullut vähän yli viikossa 400g, kamalaa. Kyllä nyt täytyy jättää herkut vähemmälle, muuten tässä ollaan kesällä ihan norsun kokosia.

Nyt jotain ruokaa, kamala nälkä iski.

zuviliini 23+3

Hyvä että pääset tutkimuksiin. Toivottavasti ne supistelut nyt rauhoittuvat. Muistat itse ottaa nyt tosi rauhallisesti ja lepäät paljon!

Vappu meni meillä rauhallisesti. Eilen käytiin sitten katsomassa kaivarin hulinoita ja olihan niitä.
Sitten luovuttiin esikoisen pinniksestä ja nukutettiin isojen poikien sänkyyn. Jännitin miten se menee, mutta nukahtikin ihan yhtä hyvin siihen ja nukkui paljon paremmin koko yön. Seuraavaksi sitten yötutin vieroitus ja aktiivisempaa pottaharjoittelua. huokaus! Tutti tulee olemaan vaikeaa kun se on sille niin tärkeä nukkumaanmenorituaaleissa.

Mä karkaan nyt jo töistä joten oikein hauskat viikonloput!

Terkuin
Elokuu ja Hipsu rv 27+0

Me ei edes yritetä vielä luopua tutista esikon osalta.. Uhmakohtaukset on niin järkkyjä jo nyt, joten tutti on oiva lepyttelykeino siinä huutokonsertissa. Isojen sänkyyn olisi tarkoitus siirtyä kesäkuussa, kun saammeh uuden sängyn.

Vappu meni kotona ja meillä oli kaveriperhe vieraana. Tehtiin kunnon pihviannokset ruoaksi! Vappupäivänä kävimme vapputorilla. Oli hieno ilma ja kiertelimme torilla.. sitten tuo poika sai niin kauheat raivarit, eikä mikään auttanut, joten oli pakko lähteä kotiin. Kannoin rimpuilevaa poikaa sylissä torilta autolle, noin kilometrin matkan ja sen jälkeen sitten supistelikin koko päivän!

Tänään lähdemme mökkeilemään miehen vanhempien mökille! On niin ihanat ilmat, että ei huvita olla täällä kerrostaloasunnossa..

Zuviliinille tsemppiä supistusten kanssa..lepoa lepoa vaan!

Miisa 25+2

Esikoinen laitettiin meilläkin isojen poikien sänkyyn tällä viikolla ja hyvin on mennyt. Turhaan pelättiin et alkaa rampata sängystä ylös toistuvasti. Mut voihan tuo vielä sen alkaa... *kop kop* koputtaa puuta ettei.

Tutista päästiin onneksi jo viime juhannuksena mut tuttipullosta kuukausi sitten luopuminen aiheutti maitolakon. maidonjuontia täs nyt sitten yritetään opetella uudelleen. Uhmakohtaukset ovat meilläkin joka päiväisiä ja just niiden takia kuljetan joka paikkaan myös rattaita jottei tarvii rimpuilevaa lasta kauheen pitkää matkaa kantaa. Ei vain voimat riitä. Tänään niksahti vielä selkä joten ei nostelusta tule mitään.

Tuon selän lisäksi liikkuminen on jotenkin vaikeeta kokonaisuudessaan tällä hetkellä. Vatsa tuntuu pullahtaneen viikossa niin suureksi että poitsulle ei saa vaatteita päällä ja kaikki kyyristely on h...ttiä. Ei tää ollut tällaista esikon kanssa...

Meillä luovuttiin tuttipullosta pojan ollessa n. 1v4kk. Tutista luopumista ajattelin kokeilla sitten, kun poika ymmärtää jotain ja voisi antaa tutit esimerkiksi eläimille, eläinrakas kun on. Vielä ei ole sopiva aika yrittää poisjättöä, koska poika on tosiaan niin kiinni tutissa..Vauvan tulokin tuo taas uutta ihmeteltävää, niin syököön tuttia sitten sen ajan ja katsotaan sitten myöhemmin uudelleen..

Pottailukaan ei oikein onnistu, joten varmaan kaksi vaippaikäistä on sitten hoidettavana elokuussa =)

Maha on ollut tosi kipaä.. sellaista ihmeellistä kiristävää kipua varsinkin kun nousen ylös ja kävelen. IHan kuin olisi vatsalihas kipeä.. Muutenkin vauva painaa luihin jo paljon, etenkin mökkireissun jälkeen lonkat olivat tulessa kun tuli ulkoiltua paljon..
Nyt pitää ottaa loppuviikonloppu rauhassa!

Miisa ja maha 25+3

Uusimmat

Yhteistyössä