Elokuiset 2008 osa 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rizzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on kans huomenna neuvolalääkäri...painoa on kyllä nyt tullut varmaan pari kiloa viime kerrasta. On tuota ruokahalua ollut muillekin jakaa :)

Sainpas minäkin ladattua masukuvani. Tosin jotenkin tuossa kuvassa näyttää vähän pienemmältä kuin livenä.

http://www.aijaa.com/v.php?i=2047831.jpg

Susa rv 26+2

Huomenta,

Susa: Heti kun katsoin masukuvasi ajattelin, että oliko teille tyttö tulossa. Pakko oli käydä tarkistamassa, jotenkin näyttää heti niin tyttömasulta. =)

Mulla on taas kamala maha/selkäsärky. Taidan jättää mökkikeikan tekemättä ja pötköttää vain täällä kotona. Aika puuduttavaa kyllä on, mutta ainakaan ei sitten tarvitse jännittää.

Tänään on tosiaan pakko lähteä asioille, sinne vakuutusyhtiöön ja pankkiin. Mulla on tili Sammossa, enkä saa verkkopankkia toimimaan ollenkaan. Vieläkin on visalasku maksamatta. Kun soitin pankkiin sanoivat, että tiedoissa näkyy, että tuo maksu on menossa tililtä, mutta se vain kestää. Nyt on kulunut viikko, eikä mitään ole tapahtunut. Myöskään uusia maksuja en pysty maksamaan. Todella raivostuttavaa...

Nyt poika tarhaan ja sitten asioille.

zuviliini 24+1

Onpas pieni suloinen masu sullakin Susa!

Terkut tämän aamuisesta sokerirasitustestistä. Testi oli ihan iisi ja puheet siitä, että se litku on kamalaa mikä pitää juoda on pöppöä. Se ei maistu oikeastaan kuin vähän sokerille ja sitruunalle.
No neuvolatädiltä tuli äsken tekstari missä ilmoitti että arvot KUNNOSSA! Jeeeeeee!
Nyt saa siis nauttia edelleen hiilareista. Mulle olisi just kauheinta vaalean leivän lopettaminen.

Nyt alkaa työpäivätkin olla aika lopussa. Kaksi päivää enää ja lomille lomps! Perjantaina on tarhassa äitienpäivä aamiainen joten siellä menee aikaa, sitten tuun käymään töissä ja tuon tänne jotkut pullat ja lähden. Eli oikeastaan vaan yksi päivä ja se on huominen. Oon ihan fiiliksissä!

Hipsu on eilisestä potkinut ja pyörinyt aivan kauheesti. Pelästyin jo illalla että ei kai se tule ulos sieltä kun niin pyöri mutta toistaiseksi on pysynyt masussa. Nytkin potkii mua tonne ylävatsaan ihan tauotta!

Niin ja Zuviliini:mulla kanssa tili Sammossa ja tänään meni hermot. Laitoin jo yhteydenotto pyynnön osuuspankkiin että haluan vaihtaa pankkia.

Terkuin
Elokuu ja Hipsu 27+5

Moiks!

No niin, mä arvelinkin, että painosta tulee sanomista. Oli tullut 780 g/vko lisää... Pitäis siis pikkasen rajoittaa tuota päiväkahvipullan ja karkin mussutusta... Mutta tässä muut tiedot, kaikki siis OK:

Pissa puhdas
Paine 114/78
hB 113 (ei siis enää vain 104, mikä oli viimeks, on siis siitä raudasta ollu jotain hyötyä!)
Turvotus +/-
Kohdunpohjan korkeus 23 eli aika keskikäyrällä mennään
Sydämen syke 152
Liikkeet ++
Kohdunkaula kiinteä, kiinni, 3 cm.

Lääkäri oli nopsa ja minäkin halusin sieltä vain nopsaan pois, eli perustutkimus ja kotiin. Esikoinen sit keksi sillä välin, kun minä makasin pöydällä ilman housuja, että hänpä karkaa käytävään! Lääkäri juoksi perään... Ja tajusi laittaa oven lukkoon sen päälle ;)

Mut ihania masuja teillä, ja osalla aika pieniäkin! Mulla on jo napakin kääntyny aikoja sitten toisin päin. Ihan tuoretta kuvaa ei taida ollakaan, joten käsken miehen napata tänään uuden ja laitan sen sitten näytille (mikäli osaan!)

Mä aloitin vihdoin tänään sen pakkaamisen, laitoin harvemmin käytetyjä astioita, kukkamaljakoita ja kynttilänjalkoja laatikoihin. On tässä hommaa! Eli menen jatkamaan.

Kuulumisiin!

T. Rizzu & Sykerö
rv 27+5

Mullakin oli tänään neuvolalääkäri...

painoa oli tullut 250 g/vko..yhteensä 4 kg.
verenpaine 100/78
sf-mitta 24 cm
liikkeet ++

Mulla oli virtsassa vähän proteiinia...mutta terkka ei silti ollut huolissaan kun ei ollut verenpainetta eikä turvotusta. Arveli että oisko vain valkovuodosta johtuvaa?! Ja kun sitä näytettäkin oli vain pieni liraus.

Mä aloitin tänään pesemään vauvan vaatteita :) Sekä äitiyspakkauksen vaatteet että muut mitä on tullut hommattua/saatua. Ei niitä nyt montaa koneellista olekaan. Onpahan sitten jo valmiina odottamassa. Pitänee viedä varastoon odottamaan käyttäjäänsä kun ei tässä pahemmin ole tilaa niitä säilytellä. Pitäis raivata kaappeja (taitaa olla mahdoton tehtävä) ja/tai ostaa lisää säilytystilaa...argh. Hermot tulee vielä menemään kaappitilan puutteen takia..

Susa

Mulla on ihan hirvee huoli mahan kasvamisesta :(
Kävin viimeksi 23+0 viikolla neuvolassa (nyt 25+0) ja terkkari mittasi tuolloin sf-mitaksi 26 cm!!! Aika rutkasti yli yläkäyränkin... :( Kaikki arvot ja pissat ja muut on ollu ok. Painoa on tullut jo 8 kg, mut terkkari sanoi, et pituus-painosuhde on ihan kohdallaan silti. Ei siis ollut kovin huolissaan painosta, tuumi vain, että onhan tuota jo reilunpuoleisesti tullut. Edellisessä ultrassa (2 vkoa ennen tuota sf-mittausta) vauvan koko oli ok, vähän keskimääräisen alapuolella. Nyt tuntuu, et maha on kasvanut taas ihan silmissä ja ympäriltäkin tulee huomautuksia, et onpa se pullahtanut kunnolla :(.
Terkkari laittoi minut varmuuden vuoksi sokerirasitukseen, mutta sekin piru on vasta kahden viikon päästä. Oon ihan sekaisin huolesta :(. Joku jättivauva kai tulossa...

Katrinna 25+0

Ihania masukuvia! Miten teillä kaikilla onkin noin pienet masut ja kumminkin ihan normaalikokoiset vauvat tulossa..? Tää täällä vaan paisuu kuin pullataikina, vaikka sintti on pieneksi ja siroksi todettu... :(

Tosi näppärän oloiselta tuo Miisan hankkima kaukalo/istuin vaikuttaa. Harmi, ettei meillä tarvita enää lisää istuimia (yksi ylimääräinenkin Gracon perusrimpula löytyisi), muuten varmaan sortuisin tuollaiseen...

Meillä oli kaksi vaippaikäistä, kun kakkonen syntyi. Ei mitään juhlaa, mutta toisaalta eipä ehtineet vaipat jäädä homehtumaankaan. ;) Ihan hyvällä mallilla oli esikoisen pottailut ennen kakkosen syntymää (aloitti 7-kuisena), mutta sitten tulikin takapakkia oikein urakalla ja yli vuoden täydellinen pottalakko. :( Että eipä kannattaisikaan stressata sen pottailun kanssa, kun aika monella taitaa se "vauvakausi" iskeä, kun pienempiä sisäruksia syntyy. Ja yksi kaunis päivä poika sitten ilmoitti, että "pissittää, haluan potan!" ja kolme kertaa sen jälkeen kastui vaippa / housut! Saa nähdä, miten tuon meidän neidin kanssa käy vauvan synnyttyä. Ilman vaippoja tuo on ollut jonkin aikaa, mutta vahinkoja sattuu vieläkin aika usein (osa menee kyllä omaan piikkiin, kun ei muistuttele riittävän usein)... Kakkosta ei olla potatettu niin aikaisin ja ahkeraan kuin esikoista (ettei tulisi samanlaista pottakammoa!), mutta nopeasti tuo on oppinut, kun itsellään on siihen halua ollut. 2,5v neitonen tuo jo on, joten kai se vihdoin oppii...

Tutista ei tosiaan ehkä kannata yrittää päästä eroon just ennen pienemmän sisaruksen syntymää tai muuten voi olla edessä melkoiset mustasukkaisuuskohtaukset (tuttavapiirissä näin on käynyt). Vaikka mitäs mie tutista vieroittamisesta tietäisin, kun meillä molemmat lapset on vieroittaneet itsensä tutista ensimmäisten hampaiden puhjettua n. 5-kuisena. :) Ja hammaslääkäreiden mielestähän tutti on kaiken pahan alku ja juuri ja oikomishoitoa on tiedossa niille, jotka ei ymmärrä ajoissa tuttia lapselta pois ottaa jne. jne. Eri asia sitten, mikä se "ajoissa" on, miusta tuo 5kk oli ihan hyvä meille. ;)

Miulla pullahti napa jo pari viikkoa sitten. Ihan outoa, kun aiemmissa raskauksissa tällaista ei ole tapahtunut ollenkaan! No, on kyllä painoakin jo enemmän kuin kummassakaan aiemmassa raskaudessa synnärille mennessä...

Mitään vinkkejä en tuohon nukkumisongelmaan osaa kertoa, kun itekin valvon öitä jo ihan kiitettävästi... :( Vasemmalla kyljellä ei pysty nukkumaan ollenkaan, kun muksu alkaa pomppia patjaa vasten (heh, samaa harrasti isosiskonsa) ja oikealla kyljellä vetää usein suonta pohkeesta. Selällään taas tuntuu, ettei saa henkeä (eikä selällään kai muutenkaan olisi hyvä olla pitkään enää tässä vaiheessa jo ihan vauvankin kannalta, jos oikein muistan). Ja tyynyt onnistun aina potkimaan pois. ;)

Tukivyöstä en muuta osaa sanoa kuin sen, että esikoisen raskausaikana sellaisen ostin ja ihan turhaksi totesin. Ei miulla ainakaan tukenut mitään, kiristi vain, ja hiosti.

Elokuu08: Kyllä sie sitten huomaat, jos itseäsi liikaa rasitat! Olisi ihanaa, jos voisikin lapiohommissa heilua pihalla... Mie käänsin viikonloppuna kompostin ja loppupäivä menikin sitten kamalien suppareiden kanssa tuskaillessa. Taitaa meidän piha jäädä laittamatta tänä vuonna, mutta sitähän sanotaan, että eka vuosi pitäisikin katsoa, eikös? ;)

Rizzu: Mitä rautaa syöt? Mie olen käynyt kohta kaikki merkit läpi maksimiannostuksella ja hB vain laskee. Pelottaa, että joudun vielä siihen verensiirtoon, jolla edellisessä raskaudessa uhkailtiin. :(

Ihan kamalan pitkä viesti tuli, kun en ole jaksanut koneella istua aikoihin ja tosi moneen juttuun piti saada sanansa sanottua. Nyt tosin suppailee sitten siihen malliin, että eipä taida tulla istuskeltua jatkossakaan. Puolen tunnin automatkakin alkaa olla jo maksimi, mitä pystyy inhimillisellä kivulla sietämään. Alkaa jotenkin tuntua, että tämä mukelo ei elokuulle asti sisuksissa kestä...

Pistiina 28+2

Ai niin, enpä ole tainnut lääkärivisiitistä mitään kirjoittaa! Kaikki oli ok ja ultralaitteet ihan yhtä huonot kuin ennenkin. Raivotarjonnassa mukeloinen siellä köllötteli. Kohdunsuu oli kiinni ja kohdunkaulakin vain vähän lyhentynyt eli ei olleet supparit vielä pahemmin vaikuttaneet (tosin kipeimmät on tulleet sen lääkärireissun jälkeen...). Vinon pinon reseptejä sain omiin vaivoihin. Nyt on sitten astma- ja kilpirauhaslääkitys sekä allergioihin Claritynit ja III luokan kortisonivoiteet, jippii... hB oli 89 ensi mittauksella, mitä terkkari säikähti ja mittasi varmuuden vuoksi uudelleen. Toinen otos oli huimat 101 eli ei hurraamista siinäkään. Rautamerkkiä taas vaihdettiin, toivoen parasta. Paineet oli 140/88, turvotusta +, pissa ok. Painoa oli tullut maltilliset +400g, vaikka jokunen ylimääräinen suklaalevy olikin tullut syötyä ja muitakin herkkuja... Olo on tosi tukala jo nyt ja kauhulla ajattelen, että kesähelteet vielä pitäisi jaksaa ennen kuin nyytin saa syliin, arg! Onneksi LA on _heinäkuun_ lopulla, eikä vaikka syyskuun loppupäivinä!

Pistiina & Potso-neiti 28+2

P.S. Joko teillä on nimet mietittynä? Meillä kutsumanimi on selvillä (ja huovutettu jo villiksiinkin ;)), mutta muista nimistä ei päästä yksimielisyyteen. Onneksi tässä on vielä aikaa... :)

Mulla on kyllä mielestäni jo aika iso maha..napakin pullahtanut ulos pari viikkoa sitten! Olis kiva saada jotain painoarviota vauvasta.

Ihmettelen, ettei mulla ollut kohdunsuulla mitään pehmenemistä tms siellä eilisellä lääkärillä. Kaula oli hieman lyhentynyt, muuten ihan ok. Viimeksi tässä vaiheessa oli kohdunsuu yhdelle sormelle auki ja pehmeä.

Nimet on mietitty, sekä tytölle, että pojalle.. Tyttöähän meille veikattiin, mutta en osaa luottaa siihen täysin.

Onko muilla ollut hiivatulehduksia? Mulla on ties monesko menossa.. pitää varmaan jotain lääkettä pyytää, kun ei apteekin tuotteet auta.

Miisa rv 26+0

Pristiinalle pikavastaus rautatableteista: Syön tällä hetkellä Amwayn suoramarkkinoinnissa olevaa Nutriway-rautaa. Yhdessä tabussa on vain 6 mg tavaraa, mutta jos se imeytyy 100 kertaa paremmin kuin esim. Retaferin 100 mg tabut niin toimii! Ne on pureskelutabletteja, maistuu kirsikalle! Mut en tiedä, miten saat niitä tilattua, ellet tunne ketään myyjää. ks. www.amway.fi.

Nyt iltapalalle ja nukkumaan. Meillä on huomenna aamulla klo 9 pojan ravitsemuterapeutti niiden ruoka-aineallergioiden takia.

Terkuin
Rizzu

Moi pitkästä aikaa!

Aika jännä kun kaikilla muilla tuntuu olleen jo neuvolalääkärikäynti, mutta mulla ei ole mitään aavistustakaan milloin seuraava käynti on ja edellinen oli ihan alkuraskaudessa... Seuraava neuvolakäynti on 28+4, en tiedä antavatko siellä sitten ajan lääkärille, mutta aika pitkä väli on ilman lääkärillä käyntiä. Myöskään synnytysvalmennukseen ei ole tullut vieläkään kutsua...

Hain äitiyspakkauksen maanantaina ja vanha tuli vielä, mutta tykkään siitä kyllä myös kovasti.

Enää olisi kuun loppuun asti töitä ja sitten kesälomalle. Toivotaan nyt vaan, että tuonne asti töissä pärjään - selän kanssa meinaa olla melkoisen hankalaa, istuminen ottaa koville.

Vauva on tosi aktiivinen ja potkii, möyrii ja ties mitä lähes koko ajan. Välillä alkaa tuntua jo vähän inhottavalta, kun puskee sivulta toiselle ja heittää varmaan täyden ympyrän tuolla vauhdissa. Ilmeisesti tilaa on vielä hyvin liikkua ja ei tosiaan mitään toivettakaan että olisi vielä oikeaan asentoon asettunut...

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille! :)

Neuvolalääkärille pitäisi lähteä kohta ajelemaan. Mies oli sentään aamulla jättänyt töihin lähtiessä tuon auton pihaan missä on tankissa muutakin kuin määrä anturi... Ei tarvitse taas jännittää koko 25km matkaa neuvolalle riittääkö bensa vai ei (neuvolan luona on siis lähin bensa-asemakin).

Maha on tosiaan poksahtanut ulos ja nyt sen näkee kaikki, olisko ollut kolme viikkoa sitten, kun ihmiset eivät vielä edes huomanneet minun odottavan. Toki tuolloin oli niin paljon viileämpää ilmaakin, että takki peitti masukummun, pienihän minun sf-mitta ei ole ollut koko sinä aikana kun sitä on mitattu.

Minulla on muuten kaikki vauvan vermeet jo pestynä. Ne "tuoksui" kaikki varastolle, joten pesin ne kun kannoin sisälle inventoitavaksi, samalla tuli pestyä kaikki uudetkin ja vauvan petivaatteet jne. Ostin neljä kivaa nalle puh laatikkoa prismasta ja viikkasin kaiken sit niihin. Hoitopöytä/vaatekaappi yhdistelmä kun odottaa minulla aina vaan sitä, että hakisin puulevyt kaupasta ja tekisin ko. kaapin loppuun. Vanhan lipaston runko on kyllä ollut hiottuna jo useamman viikon, mutta jostain syystä se levyjen osto on jäänyt. Liekö syynä se, että aina kun olen ne muistanut niin olen ollut liikenteessä tuolla pikku-pösöllä mihin ne levyt ei mahdu kuin penkit kaatamalla ja taitelemalla levyt kyytiin, laiskuutta siis ja vetoan aina mielessäni, että onhan meillä isokin auto.

Tuli kaukalosta mieleeni tässä, että sain gracon autobabyn sovitettua jalustoineen tuon "tilaihme autoni" takapenkille! Eihän sitä sielä ole tarkoitus kuljettaa, koska kaksi ovisessa kaukalon laitto takapenkille on tuskaa, mutta jos joskus tarvii niin mahtuu. Kuinka moni teistä muuten ihan aikuisten oikeasti kävi testaamassa kaukalon autoon sitä ostaessa?? Meille ei tullut meinaa mieleenkään, halusin vain tuollaisen missä jalusta :-) Onneksi se nyt vissiin sitten käy molempiin autoihimme, tosin siihen varsinaiseen perheautoomme ei olla kokeiltu, mutta kun on niin iso auto niin mahtuuhan se sinne kuitenkin... Toivottavasti! Pitäis käydäkin huvin vuoksi kokeilemassa mahtuuko nuo yhdistelmätkin jotenkin autooni, epäilen että mahtuu, mutta muuta ei sitten mahdukaan. Eli penkit nurin ja takakontti onkin sitten jo takapenkkiä...

-Ihmeellisiä pähkäillen Mammaksi-

PS: nimestä, nimi oli jo ennen kuin tiedettiin raskaudesta ja kuten olette lukeneet niin Vili tulee pojasta, tytöstä olisi tullut Elli. Toiset nimetkin on/oli valmiina, pojalle yksi nimi joka on meidän molempien pappojen etunimi ja tytölle kaksi nimeä jotka ovat mummojemme nimiä.

PS2: ihme pähkäilyihini kuuluu myös tällä viikolla mm. myisinkö piirongin kaapissa turhina makaavat arabian 24h sarjan astiat pois vai en. Ne ovat täysin turhina sielä nyt kun tänne anoppilaan muutin.

Me testattiin esikoisen kanssa autobabyn sopivuutta molempiin autoihimme ennen ostoa. Kuten myös yhdistelmävaunujen. No tilan puutteen vuoksi autobaby on myyty pois ja nyt sitten roikun netissä etsimässä vähän käytettyä halvalla lähiseudulta. Helsingin seudulta kyllä löytyis. Niin ja samalla tutkailen josko saisin jostain ne Gracon tuplat koska esikko on kova juoksemaan aina erisuuntaan kuin pitäisi niin ei voi ajatellakaan et kaupungissa liikkuis niin että hän kävelee pitempiä matkoja.

Meil on koko nimi tytölle ja etunimi pojalle. kaks nimeä pojan nimeen pitäis vielä keksiä kun esikollakin on kolme etunimeä.

VilmaAurora: Käsittääkseni kaikki kunnat eivät tarjoa keskiraskauden lääkäriä, vaan sitten vasta loppumetreillä on se toinen..Jos teillä on niin?

Mammaksi: Me kyllä testattiin autoon turvaistuimen sopivuus kaupassa =) Oli niin tyyris ostos, että en tiedä mitä sitten jos se ei olisi mahtunut..

Meillä on nimiongelma sen verran, että pojallamme on kaksi nimeä ja nyt tulevan, mahdolllisen tytön nimeä en saa mitenkään typistettyä kahteen,vaan siihen on tulossa kolme nimeä.. Nyt sitten tuskailen sitä, että toisella on kaksi ja toiselle tulee kolme nimeä!! On mullakin ongelmat, mutta minkäs teet. Jos saamme pojan, niin hänelle on keksittynä kaksiosainen nimi..

Miisa 26+1

Moikka,

Nimestä: meille tämän toisen lapsen nimen keksiminen on ollut todella vaikeaa. Pojalle nimi oli jo valmiina ennen kuin aloin odottamaan. Tytölle olisi nytkin nimi valmiina, mutta pojan nimestä emme oikein ole vieläkään päässeet yhteisymmärrykseen. Mies haluaisi toiseksi nimeksi omien isiemme toisen nimen Juhani, mutta mua se ei innosta ollenkaan... Tuntuu ettei oikeaa nimeä olenkaan. =)

Mulla on taas maha (sisältä) kipeä, aivan kuin menkkojen aikaan. Ylensä tämä pahenee iltaa kohti, jos olen touhunnut liikaa. Tänään kävin päivällä kävelyllä, kun alkaa selkä hajota tähän lepäämiseen. Olen aivan poikki tuosta kävekystä ja varmaan huomenna on myös kädet kipeinä kun mukana oli sauvatkin. Oli kyllä ihanaa saada kävellä yksikseen ja katsella/kuunnella luontoa. Oli vielä ihana auringonpaistekin.

Nyt pojalle lisää leipää...

zuviliini 24+2

Zuviliini: Mieheni toinen nimi on myös Juhani ja se ei nappaa mua ollenkaan. Tytölle olis tullut kolme nimeä, mutta juuri tuon ko. nimen vuoksi pojalle vain kaksi. Toki kun esikoisellani on vain kaksi nimeä niin on ihan okei ettei toisellekaan tule kuin kaksi nimeä. Molempian toinen nimi on kylläkin sitten sama minun pappani mukaan (tämän toisen isän-isän-isä sattuu olemaan saman niminen niin pystyin hylkää tuon Juhanin)

Munkin miehen toinen nimi on Juhani, mutta jäi meilläkin pojalle se nimi antamatta.. Mies kyllä olisi ehkä halunnut, mutta ei sopinut oikein.

Kokeilin perustaa yahoolle sellaisen suljetun keskustelupalstan, jossa voisi jutella ja jonne voisi laittaa kuvia! Olisiko kiinnostuneita?

Iltaa!
Miisa: löytyy kiinnostusta yahoo palstaan :). Esikoisen syntymän ajoista ollaan kirjoteltu siellä ja yhä vaan 3 vuoden jälkeenkin riittää juteltavaa, osa ketkä asuu lähekkäin, ovat tulleet hyviksi ystäviksin sitä kautta. Eli pystyyn vaan!!

Meillä on sen verran pieni auto, että testattiin vaunujen ja turvaistuimen sopivuus autoon ennenkuin ostettiin. Kaukaloa ei testattu, jotenkin ei voitu kuvitellakaan, ettei se sinne mahtuis... myöhemmin sit kuulin, et kaikissa autoissa ei riitä turvavöiden pituus sille mallille (Britaxin Römer Baby Safe Plus), mut meillä onneks riitti.

Mulla nyt on vähän eri systeemit, kun en asu Suomessa, mutta kun noista lääkärillä käynneistä puhuitte. Mulla oli kaksi ekaa käyntiä lääkärin luona, mutta ei siellä tehty muuta, kuin juteltiin ja otettiin verikokeet. Sen jälkeen oon käynyt n. neljän viikon välein kätilöllä, mikä tekee samat rutiinit, kuin Suomessa tehdään neuvoloissa. Sisätutkimusta ei ole tehty kertaakaan, vaikka suppareita on ollut tosi paljon, ja jossain vaiheessa olin niistä hiema huolissanikin... No, parin viikon päästä ollaan taas Suomessa, mulla on 3 viikon päästä sinne neuvola-aika ja terkka sanoi, et laitetaan sit lääkäri heti perään, et tulee paikat tarkistettua ja uskaltaa sitten käydä uimassa yms. kun tietää ettei oo paikat auki. Jotenkin kyllä vaikee uskoo, kun esikoiselta suppaili myös paljon (ei tosin näin aikasin) mutta silti paikat pysyivät kiinni ihan loppuun asti.

Kauhukseni luin tänään keskisuomalaisen verkkosivuilta, et Keski-Suomen keskussairaala on luopunut ekana sairaalana Suomessa ilokaasun käytöstä synnytyksissä! Siellä oon siis synnyttänyt esikoisen ja tämän kakkosen olis myös tarkotus syntyä siellä.. Mulle ilokaasu oli synnytyksessä taivaallinen, poisti kaikki kivut heti, mitä muut tarjotut kivunlievitykset eivät olleet tehneet (jotain ruiskeita, en muista mitä...) lopulta en sitten muuta tarvinnutkaa, esim. sitä paljon puhuttua epiduraalia, mistä on ollut nyt uutisissa, että sen käyttöä pitäisi vähentää... en tiiä, johtuuko raskaudesta -> huomaan raskaus-, synnytys- ja imetysaiheiset uutiset helpommin, vai onko nyt joku buumi kirjoittaa noista, kun niitä tuntuu olevan kaikki paikat pullollaan... ylen sivuilla esim. oli uutisia tutkimuksista, joissa oli tutkittu imetyksen kestoa ja allergioita, lasten älykkyytä, ties mitä ja ne vielä oli vähän ristiriidassa keskenään (oisko ollut eilen/toissapäivänä)

Ja hei, vielä yksi asia täytyy vinkata, kävin nimittäin eilen ostamassa tukisukat. Ne on aivan korvaamattomat!!! Jalat ei oo enää ollenkaan tönköt, askel on taas kevyt ja suonenvedot loppuivat samantien! Maksoivat 184kr eli n.23€, mutta ovat kyllä hintansa väärti, niin taivaallinen olo on nyt! Suosittelen!!! Oikein ärsytti, millanen marmattava mummeli musta on tullut, kun koko ajan esim. miestä pyydän hiljentää tahtia, kun en ite jaksa sen vauhdissa... nyt jaksaa taas! Vau! En ois uskonut, et sukat voi auttaa näin paljon, olis pitänyt ostaa ne heti, kun jalkavaivat alkoivat!

Juu, ja nimiä olitte pohtineet, meillä on nimet valmiina molemmille. Pojalle tulee kaksi (toinen on niin pitkä), tytölle kolme. Ne on olleet valmiina jo aika pitkään.

Garnet 24+5

Meillä ei ole vielä nimiä mietittynä valmiiksi :( Jotain alustavia mietintöjä on toki tehty mutta ei mitään varmaa. Pojalle ois kyllä ollut etunimi aika selvänä mutta tytölle ei jostain kumman syystä ole löytynyt sellasta joka natsais heti oikeelta. Kaipa se jossain vaiheessa selkiintyy...

Pitäis varmaan alkaa jo kattelemaan noita turvakaukaloitakin. Oletteko ostaneet uutena vai käytettynä? Olen vähän silmäilly neuvolan ilmoitustaululta käytettyjä ja sais aika edullisesti verrattuna uusiin.

Heräsin tänään ennen viittä. Olen heränny niihin aikoihin jo monta kuukautta mutta jatkanut kuitenkin unia enemmän tai vähemmän hyvin. Tänään tuntui olo niin pirteältä että en jaksanut väkisin unta houkutella vaan nousin keittämään kahvia ja lukemaan lehteä. Katoin boksilta yhden elokuvankin. Nyt voiskin sitten alkaa uudelleen koisimaan :)

Susa 26+4

Niin terveisiä meitin pika lääkärivisiitiltä, joka suoritettiin tänä aamuna... No eilinen aika oli siis merkitty korttiin väärin ja lääkäri otti minut vastaan tänään klo 7.40. Kuten epäilin niin meillä ei mitattu hemoglobiinia, ei tarkistettu pissasta valkuaisia tai sokeria, ei punnittu painoni kehitystä eikä edes kuunneltu vauvan sydänääniä. Ikuisuuden vanhalla ultralla katsoi sen verran, että Möksy on pää alas päin ja selkä kohti minun selkääni, tai oli silloin, kotimatkalla tuntui sellainen myllerrys, että miten lie sielä nyt ;-) Pää on sen verran ylhäällä kuitenkin, ettei paina minua eikä sitä tunne vatsan päältä vaikka lääkärikin katseli liikkeitä masun pinnalta. Kohdunsuu oli 3cm ja kaikki paikat ihan kiinni supisteluista huolimatta. Keskikokoiseksi poikaa arvioi vaikka sf-mittani onkin 26cm! Lienee siksi sentin pari keskivertoa suurempi tuo mitta, kun kaveri tosiaan asustaa aikas ylhäällä. Potkut tuntuu välillä lähemmäs kymmenen senttiä navan yläpuolella. Mutta mitäs muuta, niin verenpaineet oli 118/72 eli ne on ihan just ne samat kuin ekalla käynnillä rv6+3.

Susalle kaukalosta: Me ostettiin mun kaverilta käytetty kaukalo. Uskalsin ostaa kun tiesin ettei sitä ole kolhittu ja on tosi vähän käytetty, kun kaveri joutui pieneen kolariin hänen tytön ollessa alle puoli vuotias, vakuutusyhtiö maksoi silloin heti uuden kaukalon kaikkineen. Jos olis pitänyt uusi ostaa niin minua himoitti juuri sellainen kaukalo-istuin minkä Miisa oli hankkinut. Mutta lopulta ostettin tuo jalustallinen kaukalo, kun meillä on kaksi autoa ja kaukalo on helpompi siirrellä autosta toiseen kuin istuin. Ja kun meillä ei ole selkeästi kakkos-autoa vaan molemmilla tulee kuljettua sitten vauvan kanssa yhtä paljon niin tarvittaessa kaukalon saa ilman jalustaakin autoon kiinni, tosin tuo jalusta on niin helppo siirtää autosta toiseen ettei paljon viitsi pelkkää kaukaloa kiinnitellä vöillä.

Nyt pitänee mennä katselee peilikuvaa (tylsää) kun soittivat työkkäristä keskiviikkona, että pitäisi mennä johonkin kuntoutusohjausjuttuun tms. Vähän kyllä harmittaa, meinaa en ole ikinä käynyt hämeenlinnan työkkärissä, kun sinne on matkaakin n.65km suuntaansa. Kaipa sinne jonnekin auton saa parkkiin, jos minä nyt edes osun sinne... Ei ole hämeenlinnan se seutu meinaa mitenkään tuttua!

-Mammaksi ja Vili rv28+0-

Sydän meinasi pakahtua aamulla pojan tarhassa. Siellä oli aamupala kaikille äideille ja antoivat sitten lahjan. Kortissa oli pojan kuva ja ihana piirros ja lahjaksi oli maalannut äidille teemukiin sormiväripiirroksen ja se oli sitten poltettu. Oli itkussa pidättämistä!
Toinen niin ylpeenä sen antoi!

Nimistä: meillä on nimet mietittyinä molemmille.

Istuimista: me ei testattu kaukaloa aikoinaan autoon, katottiin vaan että se käy meidän merkkisiin autoihin. Niissäkin on siis eroa. Jotkut istuimet eivät vaan passaa kaikkiiin autoihin.

Miisa: kiinnostusta on palstalle! Ehdottomasti pystyyn!

Garnet: Tukisukat on tosi hyvät. Raskaudessa en ole tarvinnut mutta pitkille lennoille pistän ne aina jalkaan ja jalat ovat todella hyvät kun on laskeuduttu.

Mammaksi: kiva että lääkärissä kaikki hyvin ja onnea Hämeenlinnan reissuun. Mun mies on kotoisin sieltä ja huomenna mennäänkin sinnepäin viemään kukkia anopille ja syömään anopin herkkuja.

Viiminen työpäivä on pyörähtänyt käyntiin!! Nyt menen keittämään kaffet ja syömään mansikkaleivoksen. Sitten kaupasta ostamaan mansikoita äitienpäivä kakkuun.

Oikein ihanaa äitienpäivää teille äidit ja tulevat äidit!

Terkuin
Elokuu ja Hipsu rv 28+0

Niinpä se varmaan on, että meillä ei vaan sitä keskiraskauden lääkärikäyntiä tarjota... Kaikesta täällä Keski-Suomessa säästetään mitä tulee raskauteen näköjään - jotenkin mukavampi olisi itselle, jos noita käyntejä olisi vähän useammin. Ja K-S keskussairaala tosiaan on lopettanut ilokaasun käytön synnytyksissä kokonaan eli yksi kivunlievityskonsti vähemmän. Olen kuullut paljon hyvää ilokaasusta, että niille, joille se toimii, se auttaa tosi hyvin ja itsekin oli tarkoitus kokeilla, mutta täytyy vaan pärjätä sitten muilla keinoilla. Aika oudolta kyllä tuntuu, jos sitä ei muualla kielletä ja täällä vaan ihan kerrasta ja suoraan poikki.

Onnea Elokuu vikasta työpäivästä! Varmasti ihan mahtava fiilis...

Kiva muutenkin lukea kaikilta hyviä kuulumisia, ihanaa, että kaikilla on raskaus mennyt kuitenkin niin hyvin. Ihan uskomattomalta tuntuu, että näin pitkällä jo ollaan ja kohta jo lomaillaan ja sitten pian onkin jo pikkuinen sylissä! :)

Me ollaan kans vähän nimiä mietitty, mutta ihan kesken mietinnät vielä on. Onneksi tässä on vielä aikaa... Miten muuten kastepuku, onko teillä joku suvussa kiertävä puku jota meinaatte käyttää lapselle? Mä luulin, että saadaan miehellä ollut kastepuku käyttöön, mutta onkin ilmeisesti rikki eikä anopin mielestä kannata korjata... Vähän kurja, kun olisi ollut kiva käyttää suvussa kulkenutta pukua, mulla ei sellaista ikävä kyllä ole.

Aurinkoista viikonloppua & ihanaa äitienpäivää meille kaikille! :) Kovasti tuolla masussa tuo pikkuinen muistuttelee, että kyllä tässä taidetaan kuitenkin jo äiti olla, vaikkei meinaa osata vielä ajatella niin...

Tosi kiva jos löytyisi halukkaita yahoolle! Kirjoittelen siellä lokakuisten 06 ketjussakin ja on ollut tosi kiva, kun on voinut laittaa kuvia vauvoista ja jutella kaikesta, mistä ei välttämättä täällä viitsi jutella.

Yahoo saattaa aluksi tuntua hankalalta, jos ei sitä tunne, mutta kyllä minäkin siellä opin kirjoittelemaan..

Kaikki halukkaat voivat laittaa minulle kutsun sähköpostiin, niin lähetän teille kutsun yahoolle, kun saan s.postiosoitteenne.

Ilokaasusta: siis kauheaa! miten ne voi jostain ottaa koko kaasun pois käytöstä!? luulisi sen olevan kuitenkin hyvä ja suosittu kivunlievitys monille ihmisille, vaikkei kaikilla toimikaan. Huh.

miisa 26+2

Niin ja vielä Elokulle onnittelut vikasta työpäivästä! Tosi hienoa.

Yahoosta vielä sen verran, että eihän se tarkoita, että täällä kirjoittelu pitäisi lopettaa, vaan sinne voi laittaa kuvia ym.

Ja se äsköisestä viestistä unohtunut osoitteeni on: miisa08@wippies.fi

VilmaAurora: saiskos siitä vanhasta kastepuvusta edes jonkun helman osan tai helmasta leikattua yläosan uuteen pukuun? Kastepuku on lopulta aika simppeli ommella ja jos ei itse kuitenkaan uskalla nii kyllä aina joku tuttu sen verran auttaa. Musta olisi ainakin kiva, jos ei vanhaa pukua saa, niin ainakin ottaa vanhasta osa. Tietty jos anoppi ei annan sitä leikellä vaikka on käyttökelvoton niin ymmärrän hyvin. Tosin minä en vielä sellaiseen vanhaan aarteeseen ole törmännyt mitä ei kannattaisi korjata! Vaikka olisi kymmenen koin syömää reikää niin silti tunnearvo voittaa puvun ulkonäön, ja reikien päälle voi ommella vaikka kukkia, tai perhosia, tai rusetteja...
Meillä on muuten kaksikin kastepukua, sekä minun, että pojan isän. Voipi olla että taistellaan kumpaa käytetään. Minä aion voittaa ;-) meinaa minun pukuni on mummini käsin kutoma ja virkkaama, mieheni puku kaupasta ostettu. Ja minun esikoiseni on puvussa myös kastettu ja aion kastaa toisenkin. Hei muuten kummityttöni on kastettu myös minun puvussa. Heillä ei kanssa ollut omaa perintöpukua niin lapset on kastettu sylikummien puvuissa. Aika mukava vaihtoehto, jos ei halua välttämättä omaa uutta pukua. Minulle oli ainakin iso kunnia saada pidellä kummityttöäi kasteessa sylissä minun puvussani. Kummius kun liittyy niin vahvasti ristiäisiin.

Jaaha, meillä taivas repes taas... Johan tuo aurinko melkein pari tuntia paistoikin. Eipä tarvi mennä tekee polttopuita, jotain kivaa sateestakin ;-) ja hillitseehän tuo noiden peltojenkin pölyämistä, kun ei viime öinen sade paljoa auttanut.

-Mammaksi-

PS: onko kukaan muu levinnyt rinnoista ihan järkyttävästi jo nyt? Minä jouduin ostaa jo kaksi kuppikokoa isommat liivit ja seuraava liike on sitten hattukauppa mistä haetaan kannakkeet!! mitä mä sit teen kun maito nousee...

Uusimmat

Yhteistyössä