Aurinkovauvat *43*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvää yötä' kaikille, minä tulin juuri mökiltä, ja pitipä tulla kertomaan, että hengissä ollaan, (kiitos kaipailuistanne äitykkä ja mama) siis täällä taaas kaikesta huolimatta... vähän tuli akkuja taas ladattua järven rannalla ihmetellessä ja maan korvessa kulkiessa, mustikoista totesin metsässä käväistessäni, että pieniä ja kuivia ovat, ainakin itäisessäsuomessa, viinimarjoja tuli kerättyä hyvä satsi sukulaisten pensaista, kun saisi ne vielä mehuksi asti tehtyä, no en tänään kuitenkaan meinaa enää keitellä niitä sentään, tässä vielä valvoskelen ja odottelen poikaa kotiin, kun on ollut viikonlopun isällään, vaihtelu virkistää, ja mies jäi työreissuun, vielä jäi mokoma mökille yhdeksi yöksi, ja äitini tuli minun kyydissäni mukana meille muutamaksi päiväksi, olisihan tuo kuusi tuntia ajelua yksikseen aika kepuli kokemus, onneksi oli elävä höpöttäjä vieressä, niin jaksoihan sitä posotella, enkä nukahtanut rattiin... Huomenna alkaa taas arki ja aherrus, toivottavasti viikko allkaa aurinkoisissa merkeissä meille kaikille, vaikka luonto jo sadetta kaipaakin...

Halipatsuippa:)
Mitäs täällä tänään?
Jaahas ,inkku kyseli männä vuosien testailuista...se ei haidityttö sillon ostanu yhtään testii ,vaan kävi kiltisti neuvolassa ,tuhlaamassa tuhat tikkuu:) Joo näiden olemassa olevien lasten kohdalla näin toisiaan kävi. Keskimmäistä odottaessa piti käydä kolmessa (pissatestissä) ennen kun näytti plussaa ja raskaana olin kuitenkin ollut ekasta testistä asti ,se ei vaan näkyny. Aikaa tähän testaukseen meni 5 viikkoo...eka menin kun kaks viikkoo oli menkat myöhässä ,sit ootettiin taas kaksi viikkoo ja sit vielä viikko ,ennen kun tuo plussa näky. Silti en enää osaa tuota plussaa odottaa ,kyllä nyt mättää jossain muualla.

Ai mama ei osaa pitkällään laukasta...hih...eiks se olekkin miesten hommaa ,että vaakatasossa asseet laukee:)

Kiiruska ollut mökillä akkuja lataamassa...se on hyvä se ,et välillä relaa:)
Inkku keitellyt mehuja...nam ,meillä vielä marjat pensaassa ja omia sellasia kun ei oo niin sinne taitaa jäädäkkin. Välillä sukulaiset kiireissään tai pakastimet jo täynnä muuta, pyytävät keräämään marjojaan ja nytkin niitä olis tarjolla ,mutta kun asuvat tuolla jumalanselän takana ,en pääse kun mies vie auton päivisin:( ,kyllä omatekonen mehu aina kaupan litkut voittaa ja taatusti tietää mitä juodessaan nielasee.

Se olis lapsilla viimenen lomapäivä ,täällä alkaa huomenna koulut ,eli tänään olis monenlaista puuhaa tuohon liittyen...eli kuuluu taas ,äiti missä on se miun violetti geelikynä ja missä on se kumi missä on perhosen kuva jne. isompi toden näköisesti käy koko vaatekaapin läpi ,et mitähän sitä päälle laittais kouluun ekana päivänä...kun ei ole vaatteita (lue: kaappi pursuu vaatteita niin et kohta ei ovi mee kiinni)

Juu ,mut nyt täytyy suunnistaa aamutoimiin ja postia kohti...olin aamulla niin laiska et en avannu ovee kun postinjakaja siellä pimputteli ovikelloo...lapun oli jättäny et ei paketti mahtunu luulusta saa noutaa postista:) sinne siis...palaamisiin!

Huomenta vaan työpöydän äärestä. Onhan se Kiiruskakin hengissä, heittää pläjäytin jo henk.koht. meiliäkin kun olin hädissäni et mihin on hävinny.
Haidilla on kyllä tuskaiset ajat. Jospa se plussa sieltä pärähtäs ja sitten selviäis muutkin asiat! Toivotaan.
Lapset lähtee meilläkin huomenna opintielle. pitää käydä tänään vielä ostamassa tytölle fööni että pääsee föönaan tukkaa. hmmmm hiukan pelottavaa, mutta todennäköisesti tyttö todellakin vaan hiuksiaan kuivailee.
Ja pojalta puuttuu vielä haarukoita ja veitsiä.
Lapsethan on meillä vain lainassa ja nyt jo kolmaskin laina-aika alkaa olla ummessa. Voi, voi. kyllä se vaan sydäntä riipooo......

Syksy saapuu, kun koululaiset lähtevät opintielle. Varmasti on haikeaa saattaa lastaan ekaluokalle tai sitten kun huomaa, että opintien alkaa olla loppusuoralla, niin kuin mamallakin isompien lasten kohdalla. Onneksi teillä on se kolmivuotias veitikka piristämässä päivää.

Kiiruskalla oli kivaa ajoseuraa maalta kotiin. Iloa alkavaan arkeen, mutta onneksi on seuraava loma edessäpäin. Minä ajelen aika paljon yksikseni ympäri maata milloin syystä ja milloin syyttä. Silloin on hyvä pohtia kaikenlaisia syntyjä syviä, jos liikennettä ei ole liikaa.

Ai Haidi ei oikein tiedä miten raskaustesti reagoisi alkaneenseen raskauteen, jos ennen kerran on otettu testit labrassa ja sielläkin tulos tulee viiveen kanssa. Mhhhh... Pistääpä miettimään.

Mulla on tänään todella paksu olo. Se muuten vaihtelee päivittäin: välillä olen olevinani oikeinkin hoikassa kunnossa ;-) mutta tänään olen todella RASKAANA. Vielä on reilut 9 viikkoa laskettuun h-hetkeen, joten toivottavasti tällainen olo ei jää pysyväksi, vaan hyviäkin hetkiä vielä tulee.

hih, Inkku! Vai voit paksusti ja toivot ettei jää pysyväksi... No ei jää pysyväksi yhdeksän viikon kuluttua helpottaa!! Päivä päivältä olo käy tukalammaksi. Toivotaan niitä hyviä hetkiä Sulle kuitenkin että, on kivä muistella raskautta sitten kun se on ohi:)))))
Kyllä se vaan on vaikeeta lapsista luopua, voi hyvä tavaton. Tippa on silmässä heti jos vähänkään alkaa miettimään. Mutta ei auta, on osattava laskea nuo lapset tuonne pelottavaan suureen maailmaan ja toivoa että eväät riittää ja kantaa kauas. Mitä on tehnyt oikein äitinä ja mitä väärin. huah. Mutta keskimäärinhän lapsista tulee ihan kunnon kansalaisia oli vanhemmat minkälaisia tahansa. Onneksi.
Minä ehdin jo kotiin tuolta töistä joten nyt lähden pakkailemaan noita lasten tavaroita ja sitten sinne ampumakilpailuihin. Jos vielä menee penkit säpäleiksi niin heitän tuon pyssyn niin pitkälle kuin pippuri kasvaa!!! Se on heippa!

Täälä se on tämäkin taas:)
Asioita tässä vatvoessani ,oon saanu aikasekskin jotain. Otin yhteyttä lääkäriin ns. vitutuspäissäni ja taas sitä aletaan nappia mättämään naamaan. No niin kaikki miettii nyt tietysti ,että mitä alapäänkorjaus sarjaa alan syödä:) ei ei ,nyt aletaan huijaamaan noita muita sisuskaluja.
Kevällähän kokeilin jo niitä Metrorminejä ,mutta töissä ollessa ne piti heti ens'kättelyssä lopettaa kun meni vatsa sekasin ja vessassa sai istua tuon tuosta. No tämä kuuri nyt kuitenkin aloitetaan uudestaan. Jos sillä saataisiin tasattua toden näköisesti epätasapainossa oleva sokeri ja rasva-aineiden tasapaino ja samalla pitäisi painokin pudota.
Tämähän on diapeteslääke ,jota ylipainoisilla käytetään mm. kiertohäiriöissä ja pco:n hoidossa...jospa siitä mullekkin apu ,vaikka ei diapetestä mulla olekkaan ,kuten ei tuota pco:takaan.
Juju onkin siinä ,että metformiini alentaa veren kohonnutta (mulla ei kohonnut) sokeripitoisuutta pääasiassa estämällä sokerin muodostumista muista ravintoaineista maksassa ja lisäämällä kudosten sokerin kulutusta.
Tämän pitäisi painoonkin tehota ajan kanssa. Toivottavasti sisukset kestää tällä kertaa ,ettei tarvii muuttaa vessaan asumaan:)

Mama ,päästää lapsensa lentoon...pelottavaa niin kun sanoit...ja vielä föönin ostoon oot menossa...huh...no muistat vaan neuvoo ,että nykyisin opiskeluiässä föönaus täytyy suorittaa aina "kumipuvussa" ja sit vasta paljon myöhemmin ilman:) kyllä se siitä sit suttaantuu.
Onhan sulla kotona se ihana "riiviö" ettet ihan pääse kokonaan eroon noista äidinvelvollisuuksista.

Jokohan tänään vihdoin sataisi vettä ,pilveen vetää ja tuuli yltyy kasaten tummia pilviä taivaalle...antaisi nyt vettä oikein kunnolla yöaikaan ,saattaisi vielä osa sienisatoa pelastua kun maa saisi vettä.

Jaa täällä on tänään tyttäret liikenteessä olleet, mulla vilkas päivä, muttei koskaan niin vilkas ettei rivistä ehdi laittamaan. Inkku, hih, hih joko se haltiteltta tuodaan sulle?
Ja mama taas ampumassa, et sitte varottanu missä nyt luoti lentää, jotta tiijän olla pyöräni kanssa kaukana, meinaan voi olla kumit tussuna sen luotisateen jälkeen :))))

Kiiruska hengissä, hyvä! Ja Haidilla kierto venyy.... mutta miksi? Jäämme odotteleen kanssasi!

Tsemppii ja kaikkee hyvää kaikille!

Venyy venyy...oon hyvä venymään ,mulla venyy nykysin kaikki...erityisen hyvin on venyny hermot ,ne olis monelta voinu jo katketa.
Housut venyy ylikiloista joista lääkärit jaksaa vinoilla ,unet venyy aamusin luvattoman pitkiks (äitykkä miten olis tekstariherätys aamuisin ,ihan silleen vakiona) no ei oikeesti kohta sitä kellot soi kun koulut ja työt alkaa.
Jokahomman alottaminen venyy ,joskus jopa useempia päiviä:)
Elämä venyy eteenpäin omalla painollaan...mitähän kaikkee tässä vielä saakin venytellä?
Lopetetaan tääkin päivä venytellen niin ei nikamat pääse niksahtelee:)

Se on ihmisen venyttävä Haidiseni! No minäpä katon, jos ruppen tuikkiin sulle tekstarii aamulla heti herättyäni, miten on huomenna siinä viiden jälkeen, häh?
Kävin pyöräilemässä ja nyt hyvällä omallatunnolla leväytän itteni sohvalle ja ihailen pestyjä mattoja puhtaalla lattiallani, oon minä ollu ahkera! No joo huipputyyppi, oikeesti!
Muistakaahan tekin kehuu itteenne joka päivä... siitä tuliki galluppi mieleen: mikä on sun paras puoli/piirre?

Äitykkä täältä toivottaa hyvän yön enkeleitä kaikille (ketjulaisille tai muuten vaan lukijoille)!

Venyisikköhän sie Haidi meille noine oppeines????? Oon aika sisustaja mutta kyllä nyt on eväät vähissä... Kai sitä on vähän sokea omine nurkkineen.... Teretulemas!!!!! Joskus haaveillu että semmonen ammatti-ihminen tulis ja sanos mitä tehä! Täällä ois paljon mahollisuuksia, vanha kyläkoulu, mutta ko aina ei säteile.
Meilläki on huomenna suuri päivä. Nuorimmainen menee eskariin ja seuraava alottaa ekaluokan. Voi ko sisko olis täällä.... On niin liikkistä. Nuorinmainen tyttö on aivan rakastanu ratsastukseen... Semmonen kirppu on ko mikäki hörhiläinen ponien ja hevosten kimpussa! Isompiki vois pelätä mutta ei hän!!!! Ja ne konit vaan niin tykkää ko kirppu rapsuttaa ja ratsastaa!!!! Ihana talli tuossa naapurissa.
Joo Inkku ei tartte marjamettään enää mennä! Ei sielä mittään ookkaan! Ei sieniä eikä marjoja!
Anoppi hoivas ja passas vaikka kuinka... Yritin kyllä apua tarjota mutta ei kelvannu... Kiva oli käyä ongella ja verkoilla. Mama ihan nyt vaan tähtää sinne minne pitääki!!! Alkaa vähän pelottaan nuo tyvärien jutut ; )))) Ei vaiskaan. Nyt mie meen saunaan. Taijan jammailla tuossa pihalla itteni hikeen... Jos vaikka tulis sade!!!
Hyvää yötä kaikille! Taas se Äitykän viltti korville kaikien päälle! Tulee hyvät unet!!!!!!

Huomenet, eilen kirjoitin tänne jotain höpötöstä, mutta se katsosi taas nettiavaruuteen, joten uusi yritys... en muista mitä yritin sanoa, jotain asian tynkääkin kai oli, mutta se meni... on tässä vanhempien muuttohommissa ollut ruljanssia ihan kiitettävästi, ja se ei ihan heti lopu, kun tuollaisia muuttolintuja ja mökki-ihmisiä ovat, mutta kiva saada heidät edes talviajaksi lähemmäksi jatkossa... Mitäs muuta "vauvelini" lähtee tänään viimeiselle luokalla yläkouluun, iik tää on kauheaa, nyt jo pelottaa, kun koittaa tuo aika kun mamalla, että pesästä alkaa lentämään, tosin me asumme melkein cityssä, ja kotona on niin hyvä täysihoitoitola ja palvelu, ettei tuo poika varmasti hevin mihinkään lähde ;) no aikansa kutakin, lapset ovat meillä vain lainassa, oikeassa olet... aikanasa kutakin, ja nokka uutta kohti! Mukavaa tiistaita kaikille ja viikkoa, toivottavasti sadetanssit tuottavat tulosta!

Sen sata kertaa yritin plazan sivuille ja aina heitti pellolle :))) jotenki nämä nyt pelleileepi vai tsekkaako sivut ketä on tulossa ja iskee kiellon päälle.
Nyt ku kerta oon täällä, niin viestii on tökättävä eetteriin nopsasti.
Sopikaahan Haidi ja Iltarusko treffit, siinä kaksi "hiljaista" ihmistä kun suunnittelee värejä Iltaruskon kammareihin, niin ihmeissään toiset katselee, hih, hih! Tullee se Kiiruska sadekki, ihan varmasti. Kaikella on aikansa ja paikkansa!
Heräsitkö Haidi mun tekstariin? Eka kerran ajattelin laittaa sillon 05.17 ku heräsin, mutta siirsin sitä hiukan ;)

Huomenta!!!! Täällä on dippadappaaduuu tiluliluuu, tätätträä, hip,hop.huu, tilipitäppitippitäppitää!!! Huipputulos ammunnassa.JEEEEE. Miesten yleisen sarjan kuudes! JEEEE!!!!Siinä oli setillä hauskoja ilimeitä.hih. Kauheesti oli miesten pyssyissä eilen vikoja, samoin ilmoissa ja taulutkin kuulemma vinossa!!!! On se kumma kun on vaikeeta akalle hävitä! heh. Nyt en pysy nahoissani vaan lähden hyppimään tuonne pihalle!!
ai joku kalluppikin oli paras puoli minussa on tietysti tuo tasaisuus ja rauhallisuus!!!!

Täälä ollaan äitykkä silmät selällään...kiitos vaan. Kello oli kyllä soimassa 7.15 mutta eipä tuo haitannu et vähän aikasemmin heräsin:)
Nyt on torppa tyhjä kun ipanaiset kouluun lähtivät. Tekemistä olis vaikka kuinka ,mutta nyt on sellanen hikiaalto päällä ,ettei voi tehä mittään. Nuo lääkkeetkö taas hiottaa vai mikä riivaa ,mut hiki valuu istuessa...ja mie kun niin tykkään tuosta kuumasta olosta / hikoilusta:(

Ai iltarusko meinas ,että minä venyn sinne remppa avuksi...ei ne minun värioppini ihan rakennus ja remontointi koulusta ole:) ,ne on peräisin tuolta tukkapiä-opinnoista ,mutta kait se värien merkitys on sama ,ollaampa sit missä tahansa värien kanssa tekemisissä.
Sisustuksesta tykkään ja oliskin oikeen unelma paikka joku vanha koulu missä on tilaa ,enemmän kun laki sallii. Sellasesta minäkin haaveilen...mutta ei ilman lottovoittoo ja sekin on hyvin epätoden näköinen kun en ikinä lottoo:)
Meillä kans puras tyttöjä tuo hevoskärpänen ja niin ihana harrastus kun se oliskin...vaan niin perhanan kallista. Tuolla yhdellä maatilalla kesäaikaan toimii ratsastustalli ,vaan ei talvella ,hinnat on huokeemmat mutta silti kahdesta paljon. Oikeeta ratsastuskoulua ei voi ajatellakkaan ,hinnat on päätä huimaavat. No saa tuolla maatilalla onneksi käydä rapsuttelemassa ja harjailemassa polleja ,kun ne talveksi on vuorattu yksityiselle ihmiselle ,ratsastus ei niin vaan onnistukkaan.

Äitykälle vielä tuosta herätyksestä ,tällä viikolla en haluu herätä 5 aikaan ,kun vielä lomaa on ,mutta ensiviikolla kun hommat alkaa kello soi aamuhukin aikaan 4.45 ,et varmaan oon ennen sinua hereillä.

Minne on Manna kadonnut...onkohan reissussa? Meiliäkin jo laittelin kun ei naisesta kuulu....MANNAA ONKS KAIKKI OK?

No takas piti palata heti...äsken ei maman juttu vielä mulla näkyny.
No onnee nyt sitten...ei sit vissiin ollu penkkiä lähellä kun et sinne penkin alle menny ampumaan:)
Jaa ,että tasanen ja rauhallinen mama...no tuo arvio tais kyllä mennä penkin alle:)

Mikähän olis minun paraspuoli...jaa isäntä varmaan sanos takapuoli ,mutta nythän ei siltä kysytäkkään. Kyllä se varmaan se "Venyvyys" on...pitkäpinna se se on...rautaset hermot ja siitä päästäänkin sujuvasti jatkamaan galluppia...mikä sit on huonoin puolesi?
Omani on ehdottomasti se, et kun ne rautaset hermot sit viimesellä katkee...voisi helpolla tulla ruumiita...onneks ei kuitenkaan oo vielä tullu...kaltereiden takaa ei tänne pääsisi kirjottelee tarinoita.
Huonoinpuoleni siis on se ,että kun sietokyky ylittyy se ylittyy sit pahemmat kerran...itsehillintä ei sit oo kovin vahvoilla:(

Onnea Mama!!!!!! Upeeta hienoo, mahtavaa, uskomatonta, ihanaa.... sanat eivät riitä kertomaan :))))) On siinä ollu miehillä selittelyn paikka, juu, ja nehän osaa selitellä ympyränki neliskanttiseksi jos tarvis vaatii.
Jaa niin aikaisin pitäs Haidii herätellä... no eiköhä se järjesty. Näin on mottoni: kaik järjestyy!
Ja G: kärsivällinen oon minäki ja ainaan rauhallinen, hih, hii!
Huonoja puolia minussa ei oo ollenkaan, etupuoli ja takapuoli ovat ihan mahtavia kateltavia, hih, hih *loikkii hulluna nauraen tiehensä*

Onnea mama, mahtava ampuja ainakin olet, kun sille päälle satut, varokaa liian lähelle tulevat ei läheiset ja lähiseudun linnut..hih.
minusta ei tällä haavaa hyvää puolta löydykään epäilen, no ehkä se on kuitenkin hyvä puoli, kun en osaa sanoa ei, kun joku pyytää apua tai jotain... tai olisiko tuokin huono, no täytynee hommia jatkella, päivänjatkoja kaikille, ja jatkuu sana tuntuu olevan minulla nyt muodissa...

Kiitokset äipän terkuista...varmaan pitää pikkuneiti vauhdissa:)
Nyt on napa täynnä kasvishässäkkää...kun en osaa kasvisruokia tehdä ,kaikki tekemäni on jotain hässäkkää. Näin vaivaa ja ihan itselleni tein...vokkiin vaan porkkanat ,kukkakaalit sipulit ja vielä herkkusieniä...tavan sotku mutta hyvää oli. Yritän nyt tosissani muuttaa syömisiäni ,että pääsisi edes pari kiloa alempiin lukemiin:) mitään terveysintoilijaa minusta ei saa kirveelläkään ,mutta pikkuhiljaa terveellisempään suuntaan:))))

Hyvä, hyvä Haidi, kasvisruokaa vaan kehiin. Sitten kun mä pääsen (joudun) tästä massustani eroon, voitaisiin aloittaa kuihdutusketju. Olisko muita mukaan tulijoita? Siitä mä oon kyllä tyytyväinen, että ei oo ylimääräisiä kiloja raskauden aikana ainakaan vielä tullut. Noin 7 kg on tullut, mutta vielä tietysti ehtii. Aloituskiloja oli ehkä 10 kiloa liikaa,joten niitä sitten voisi imetyksen jälkeen pudotella.

Kiitos Äipän terveisistä. Jos hän jatkaa samaan malliin kuin odotusaikana, siellä on koti ja piha puunattu ja laitettu jo moneen kertaan Onnelin tulon jälkeen. Ja leivontaherkkujakin vielä syntyy siinä sivussa. Uskomaton tehopakkaus se Äippä on.

Ja Kiiruskasta varmasti löytyy ne muutkin hyvät puolet. Nyt vaan miettimään niitä. Se, ettei osaa sanoa ei, ei aina ole kovin hyvä juttu, niin kuin tiedät :-D

Mun yksi huono puoleni oikeesti on kärsimättömyys, joka tulee esille monen monituista kertaa päivässä. Kaikki heti mulle tänne NYT!

Mannaa minäkin olen kaipaillut...

Kiitos onnitteluista ja äipän terveisistä. Noista gallupeista, oikeesti ehkä parhaita puoliani on ennakkoluulottomuus, en säihkähdä uusia asioita ja sopeudun hyvin muuttuviin tilanteisiin. Huonoa on sitten tuo räjähdysalttius vähän sama kuin Haidillakin mutta luulen että räjähdän huomattavasti herkemmin. Joskus kun oikein paha räjähdys sattuu niin tarvii tarkastaa että talossa on katto vielä paikallaan ettei ole lentänyt ilmaan.
Nyt on sitten lapset saateltu opinahjoihin ja petipaikat tarkastettu, aika onnettomia nuo asuntolat on mutta *se kasvattaa*. siinäpähän oppiivat sitä itsenäistymistä.
Ruokavalion keventäminen on minullakin nyt mielessä, on kiva kun voi tehdä kasvispitoisia ruokia kun tyo nuorin tyttö on maailmalla, hän kun ei syö vihanneksia, oikeeta ruokaa lihaa, perunaa, pastaa ja leipää vaan!Ainoastaan kurkku kelpaa vihanneksista neidille! Ja mitat tytöllä on 170cm ja 52kg. Tasan ei käy onnenlahjat tuossakaan asiassa.
Jaaha nyt menoksi, heippa vaan !

Kiiruska, kuka on minua lohduttanut, kuka enkeleitä lähettänyt avukseni, sinä! Empaattisuus ja toisten huomioiminen, siinä vahvoja puoliasi.
Ja niinku mamaki vastasi tuossa, niin oikeesti galluppiin: huonoa minua: kärsimättömyys, hyvää minua: rehellisyys ja uskollisuus (olipa kyseessä perhe tai ystävät). Haidi: mulle tuli nälkä lukiessani noita sun ruokias :)

Mitäs me kuiduttajat, liityn hetui sellaiseen ketjuun mukaan, minullakin on abaut 15 kiloa liikaa, alkuperäisestä on pari jo tippunut tässä kesälomahässäkän jälkeen, oeln yrittänyt tietoisesti karsia turhia hiilihydraatteja ruokavaliostani, siis sokeri, vaaleat jauhot yms. mutta ei se pari kiloa näissä lukemissa paljoa tunnu, eikä sekään paljon lohduta, kun totesin, että 15 vuotta sitten painoni oli viimeisilläni raskaana sama kuin nyt, yhyy, ja raskauskiloja kuitenkin tuli ihan kiitettävästi silloin, sitten ne putosikin, se siitä taas sitten, mutta jotenkin näitä pelastusrenkaita on vaan siunaantunut ympärille, no eipähän huku helposti ;) Kiva kuulla äipän twerkut, Onneli senkun kasvaa porskuttaa, kohta kuullaan Mannalta ja Inkulta samanmoisia terveisiä, mutta tosiaan missäs manna, ja missäs ekku, iltatähti ja muut kadonneet lampaat? Antakaahan kuulua itsestänne... Ja täällä eteläisessä suomessa sataa! Jippii, minä tälläisenä allergisena immeisenä jo kovasti kaipasin raikastusta tuohon savuiseen ja pölyiseen ulkoilmaan...

Kiitos äitykkä, saman aikaisesti taas linjoilla, tulipas minulla monta kirjoitusvirhettä tuohon äskeiseen tekstiini... huvittti nuo kasvisruokajutut, kun alan ammattilaisena tiedän, että monesti kasviruoat ainakin ammattikeittiössä on oikeita kaloripommeja, kun kermaa ja oliiviöljyä ei säästellä, mutta kun itse tekee, niin ainakin tietää mitä siihen hässääkäänsä laittaa, ja wokkiruoat on oikeasti hyviä ja kivoja ja kaikenlisäksi keveitäkin...
Hyvistä puolista pitääkin äitykän innoittamana kehua, että olen uskollinen ystävä ja perhepiirissä joskus liiallisuuksiinkin asti, mutta toivottavasti sellaiset peikot pysyvät siellä menneisyydessä, ja en saa enää samasta asiasta nokilleni :( ja sitkeä sissikin olen, jos jotain saan päähääni, niin menen vaikka läpi kiven ja kallion päästäkseni päämääräni, tosin sitten vaaàn toisella puolella painaakin sitten äkkipikaisuus, ja työnikin olen kait hyvin hoitanut, kun sain tänään kiitoksia esimieheltäni pienen palkankorotusilmoituksen muodossa, kyllä se mieltä lämmittää vaikka summa onkin pieni lisä valmiiksi pieneen tilipussiini :)