Aurinkovauvat *37*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varttuneet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi kun olisitkin lähempänä Kiiruska, hommattas tandemi ja mentäs hammeen helemat hulumuten, niin että asfaltti sulais :) kumit sauhuten siis.

Ja soo soo tytöt, en todellakaan tarkoita nyt niitä kumeja. Ne kumit pois meistä Kiiruskan kanssa! Ei sovi meidän vartaloille siis yhtään, me halutaan olla pallomahoja!!!!!!!!

Halit sulle kanssa Kiiruska!!! Ja tsemppiä elämääsi!

Voi äitykkä rakas, sinä se jaksat aina piristää, saat sen synkimmänkin sadepäivän jotenkin vain aurinkoiseksi, eiköhän me vanhat kääkät vielä toiveita elätellä, ja tsemppiä sinnekin, jotta oltaisiin vielä niitä pallomahoja talventullen, ja vielä ennen seuraavaa kesää synnärillä, ettei tarvitsisi vielä telakalle pressun alle mennä maantumaan ;=0 ... Sinäpä tyttö saat kohta sen miehenkin sinne, mikäs sen mukavampaa, täällä taas ollaan itsekseen, nyt se mies on työmatkalla itä-suomessa : ( sellaista se elämä on, työ vie ja tuo, ja kuljettaa... Jaksamista jokaiselle, loppuviikkoa kohti ollaan jo menossa kovaa kyytiä...

Jos vain jotenki piristin sinua Kiiruska, niin ihanaa!!! Ollaan me pallomahoja vielä, se on varma se (mulla on kyllä jo hyvä alku, mutta se on sen suklaan syytä, hih).
Mulla on ollut laulu-ilta, oon hoilannu niin jotta naapurit on varmaan jo ihan hermoromahduksen partaalla. Ja biisit on ollu laidasta laitaan, virrestä hard rockiin =)

Mies ei tuu tänne vaan mä meen sinne, huomenna heti töiden jälkeen painuu äitykän kaasujalka pohjaan ja pois alta kivet ja männynkävyt; mulla on ikävä sitä miesriepua!!! Pusi, pusit ja hali halit on kuulkaas taas niin käytössä että!

Kauniita unia kaikille sen ""turvapeiton"" alla, jonka nyt laitan teidän päälle taas suojaksi pahalta maailmalta!

Sateen jälkeen paistaa aurinko tai kovasti ainakin yrittää täällä Vantaalla kun kattelen iltataivasta naamallani onnellisen sekainen hymy...me nähtiin sitten meidän ikioma Erkkimme tänään ja voi miten huikea ja unohtumaton kokemus se oli! Siellä ruudulla rutisteli naamaansa ihka oikea vauva, jonka nimi ei ole pelkästään enne...poikaa tässä ootetaan siis! :) Voi rähmä miten onnellinen olen kun kaikki on vielä oikein hyvässä kunnossa eikä mitään vikaa löytynyt. Vastasi viikkoja 23+ ja painoarvio oli 500 g, mutta se ei menoa haitannut. Erkki köllötteli kohdussa poikittain ja lopuksi käänsi meille selkänsä ikäänkuin sanoen, että nyt saa tirkistely riittää!

Saatiin DVD mukaamme ja sillä on itseämme viihdytetty tää ilta...kait se pitää vielä kerran laittaa pyörimään. Kuva ei ollut mitenkään pelottava vaan tosi hellyyttävä.

Kiitos äitykkä turvapeitosta, sen sisälle tässä pian kääriydytään. Hyvää yötä kaikille teille ihanille naisille!!!

Yö saapuu, ennen peittojen alle piiloutumista moikkaan kaikkia rakkaita sisaria;)

Nami grillijuttuja: Joko joku kertoi ne banaani nyytit?? En jaksanut lukea koko ketjua, laiskottaa... Niin meillä laitetaan joskus folioon banaania ja panaanin sisään suklaata ja rusinoita..nami nami;) On aikas hyvää ja nuotiollakin onnistuu.

Ihana että Erkki voi hyvin ja että poika... Hih on se tekniikka vaan huippua nykyään.

Sitä kun sais itseään vielä niskasta kiinni ja ton kuntoilun alkuun näin kesän kynnyksellä... Kiirat, Äitykät ja Haidit ne jaksaa polkee..

Hienoa Manna!!! Vettä rättiin väännän täällä kun sieluni silmin näen pikku-miehen siellä ultrassa! Voi sitä onnen määrää! Paljon suojelusenkeleitä teille ja pikkuiselle!

Kiitos Äitykän tämä aamu alkoi sitten karaokella.....hiukan hankalat nuo sanat mut eiköhän ne kesäksi rupea kielenpäällä kääntymään kun oikein harjottelee.....

Huomenta ystävät!
Ihan pikapikaa, on kiirus...olen lähdössä nyt äitipolille ja tulen kuulumiset kertomaan, mikäli pääsen kotiin, jos ei mitään kuulu niin tiedätte, että olen jäänyt sairaalaan.
Pitäkää huolta itsestänne ja toisistanne!

Täällä yksi satunnainen ohikulkija...
Haidi kyseli grillaus vinkkejä jossain vaiheessa. Meillä kun laiskoja ollaan niin pakastevihannekset (sulatetut) kääritään kaksinkertaiseen folioon ( rikki menon vaara pienempi) valmiin kasvisfondukastikkeen kera. Kastikkeita on vaikka mille ja tosi helppoja.
Lisäksi teen tuoreista herkkusienistä täytettyjä sellaisia... Koverran jalat pois ja hiukan enemmänkin, niin että tulee hyvä kuppi. Koverrettu aines hienonnetaan, jotain tuorejuustoa ym. joukkoon ja hiukan maustetta jos tykkää. Tehdään tahna jolla täytetään kupit. Ympärille kääritään pekonisiivu jonka voit vaikka hammastikulla pistää sieneen niin että pysyy. Herkkusienet kypsyy melko nopeeta ja on hyviä!!!
Kala on myös hyvää!!!Folioon ja mausteet päälle. Sitruunapippuri on mun suosikki tai taas ne fondukastikkeet: Folio on hyvä koska kala pysyy ehjänä ja mehut ei karkaa...

Olen kuullut että joku oli savustanut parvekkeella kalaa( kai ihan laitonta ja sillee...) Sellanen fondukattilan liekki alle ja savustuslaatikko päälle. Laatikosta ei tule savua ja liekkihän on myös savuton koskapa sillä ruokaa sisälläkin tehdään.... Ehkä hiukan hidasta mutta itse suurena kalan ystävänä ehkä kokeilisin...

Ihania nuo teidän ruokajutut!!!!! Kertokaa lisää ideoita, sellasia hyväksi todettuja. Reseptejä kun hakee niin ei niistä koskaan tiedä mimmosia ne oikeesti on!!! Kun joku suositteleen niin se on paljon varmempi juttu!!!!!

Aurinkoista (kylläkin sateista) keskiviikkoa teille!!! Kiva lueskella teidän juttuja kun kerkeää. Se on sitä elämää mitä me eletään! Nautitaan siitä, eikö vaan!!!!

Nyt se jännityksen lykki päällensä, eihän tässä pysty keskittyyn työntekoon yhtää... äippä on äippäpolilla ja kutka on mulla sellainen, jotta ei tuu pallomahan kanssa takasi vaan on ihananainen pienen pieni palleroinen pulleroinen Onneli kohta käsivarsillaan :) Kaikki nyt lähetetään heille synnytysenkeleitä mukaan huolta pitämään!!!

Mannalle voin vain sanoa että sanaton olen nykytekniikan edessä, uskomattoman ihana juttu ja poika tulossa, oikeesti Erkki! Haleja sulle ja hälle! Ja perjantaille onnenenkeleitä!!!!*kyyneleet silmissä täällä ja puolestasi onnellinen*

Ekku, me voidaan kurvaa hakeen sut joskus kimppaan Kiiruskan kanssa :) pyöräily on kivaa!

Iltaruskolle myös kiitos reseptistä, tää täällä paidan etumus märkänä kuolaa, heh! Ihan oikeesti taas lähdin liikenteeseen pelkän kahvikupin voimalla (hyi mua!!!) ja nälkä on nyt. Ja iltarusko tervetuloa lueskelemaan ketjuamme ja olisi mukava kun kirjoittelisit ohikulkeissasi enemmänkin. Kaikkea hyvää sinunkin elämääsi!!

Iloa päiväänne emännät ;)

Hei!
Jänniä hetkiä eletään, joko kohta saamme ""tutustua"" Onneliin :) Ja kuola valuen täällä olen lukenut ihanista grilli-herkuista, mökillä ihan pakko kokeilla! :) Ihania Erkki-kuulumisia Mannalta :) ja mitähän kaikkea täällä taas sainkaan lukea, en muista puoliakaan... *sama pää aamusta iltaan... ;-) *

Mutta enää pari-kolme tuntia töitä ja sitten pitkä viikonloppu-vapaa edessä, ihanaa :) Syvältä sieltä jostain on noustu - kiitos teidän, tuki ja tsemppi oli vallan sanoin kuvaamatonta!
Aurinkoista loppuviikkoa ja viikonloppua meille kaikille! :)
Haleja

Voi voi tätä odottamista.... kyllä se taitaa nyt just työnnättää äipällä! Tsemppii, tsemppii!

Kiva Kliivia että nousit sieltä syvältä ylös, tervetuloa maanpinnalle :)

Minä lähden tästä nyt vähä toisiin hommiin ja sitten pakkaamaan ja sitten pussaamaan. Siispä tässä jo mukavan viikonloppun toivotukseni ja tietty hirveen hauskaa hulatorstaita kaikille (lainatakseni Inkun sanaa)!!!

Pitäkää huolta itsestänne taas ja olkaa ihmisiksi ;)

Vai äippä äippäpolilla, nyt alkoi tosissaan jännittämään! Olisi niin ihana saada vauvauutisia jo tänään.

Ja Erkkikö sieltä on sitten tosisaan tulossa eikä Erika. Ihanaa, että kaikki oli kunnossa. Mulla on lähes maha sekaisin, kun jännitän niin paljon perjantaista ultraa. Ei oo vauveli liikkunutkaan pariin päivään samalla tavalla kuin aiemmin ja tietysti kaikki kauhukuvat pyörii päässä. Tiedän, tiedän... Ei ne liikkeet näillä viikolla joka päivä tunnukaan, mutta silti tällainen epävarmuus on kauheaa. Mutta täysin paniikissa olen mennyt jokaiseen ultraan ja sydänäänten kuunteluun, joten ei mitään uutta taivaan alla.

Taitaa se pyöräilyboomi olla tarttunut useampaan ketjulaiseen. Pistäkääpäs polkien vähän pitemmän matkan ja tuutte tervevehtimään meitä piäkaupunkiseutulaisia. Mennään sitten porukalla kuokkimaan Mannan vihkiäisiin. Mahtais mies olla ihmeissään :D

No niin, kotiin päästiin kun kaikki ihan hyvin. Napavirtaukset, lapsiveden määrä- ja väri normaalit, sekä sykkeet ja liikkeet ja verenpaineet jne....
Vauva on niikuin ""huulella"" ja lääkäri tahallaan tutki kovakouraisesti että oikein kunnolla lähtisi käyntiin. Ja kyllä jotain saikin aikaiseksi, tuolla välillä supisteli jo ihan mukavasti ja sama on jatkunut tässä kotona hetken ollessa. Kävelykin muuttui heti tosi tuskaiseksi.
Kätilö antoi vinkin, ei mitään kovia saunomisia, eikä siivoamisia, vaan rauhallista ja rentoa oloa, se kuulema saa synnytyksen käyntiin.

Nyt menen ihan oikeesti nukkumaan, taitaa kohta äitiliini tulla ja tätikin pyörähtämään.
Kyllä mulla on sellainen aavistus, että nyt ei enää kauan ootella Onnelia, tai.....

Nyt tuli tippa linssiin, kun kenties valmistavat supparit on antaneet merkkejä itsestään. Äippä kerää nyt voimia, jotta jaksaa sitten ponnistaa Onnelin onnellisesti elämään :-)

Kiitos siskot onnitteluista ja huolenpitoenkeleistä! Tippaa kuivailin silmäkulmasta kun sain niin ihania onnitteluja - äitykkä ennustajaeukkona soitti mulle eilen just oikeaan aikaan kun olin matkalla 4D-ultraan ja otti samalla ääninäytteen sekä toivotteli onnea, KIITOS piristyksestä!! Ootte kyllä niin mahtavia naisia kaikki tyynni.

Ja nyt tuhannesti onnea matkaan äipälle ja lepää nyt kunnolla vaan niin saat voimia lapsosen maailmaan saattamiseen! Nyyh ja byää, on tää niin herkkää ja jännittävää tää ihmiselämä.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! Palailen linjoille ainakin kurkkaamaan onko Onneli turvallisesti maailmassa jos ei muuten kuulu. Ja hyviä vapaita!

VooooLaaaaReeee Oo Ooo...

Ihana viesti äitykkä ,töistä väsyneenä täällä nauroin kun koneen avasin...tytön kanssa koitettiin laulaa sitä ,alku meni ok ,mut siihen se sit tyssäskin...pirun hyvä biisi:)

Äipällä lähtö lähenee ,veikkaampa ,että tulevan vuorokauden aikana tapahtuu jotain.

Hip hei ,ovis lähestyy...huomenna pitäsi olla se paras kylvöpäivä...
Tänäaamuna apuna työkaverille puuroa keittelin ja pitihän siinä muutakin samalla tehdä ja niin ollen puuro meinasi palaa pohjaan...tähän työkaveri heitti ,että mitä tapahtuu kun puuro palaa pohjaan? Minä ällikällä ,että no mitä...tähän hän ,että tulee vauva...oho!
Siis joku vanha uskomus ,että kun joku polttaa puuron pohjaan ,saa hän vauvan...hip hei... nyt muuten alkaa tässä mökissä kärytä jokaikinen huttu ja pahasti. Yhtään ruokaa ei tehdä ilman savua... se on selevä se!
Kaikki vanhat kattilat saa lähettää postissa meidän osoitteeseen:):):)

Nyt on mentävä haukkaamaan jotain tai töppöset osottaa kohta taivasti kohti.

Pyhät kaikille jos en langoille ehdi...töissä olen ,mutta kait se pitää jossain välissä käydä kurkkaa ,miten äippä edistyy.

Satunnainen taas....
Olen ihan koukussa!!!! Pakko käydä aina välillä kattoon ketkä on linjoilla käynyt ja apua kun täällä mieki jännään Äippää ja Onnelia!!!!! Parempaa kuin mikään maailman romaani!!!!! Maha kipeenä ja ihan hermona.... Ihana kuulla kun täällä niin myötäeletään toisten elämää. Niin surussa kuin ilossa!!! Äippä sulle ja Onnelille nyt vaan voimia ja kohta saatte ihmetellä toisianne ihan silmätysten!!!! Ajattele saat suukotella, helliä, nuuskutella ja kaikkee sulosta ihan oikeesti!!!!!
Me muut tullaan perässä, ihan varmasti, eikä ihan helpolla ainakaan periksi anneta. Tulethan pliis sitte kertoon kaikki kun jaksat!?!?
Kyllä elämä on ihanaaaaa!!!!!! Eikö vaan tytöt!?!?!?

Lämmin kiitos Haidi kutsusta! Kyllä tämä porukka kuulostaa niin kotosalle että.
Olen Kangasniemeltä, Ruokomäen kylästä. Entä sie? Etelä-Savosta sieki mutta jos ymmärsin, niin vähän kauempaa?
Ollaan asuttu nyt kaksi vuotta ja täytyy sanoa että maalla on mukavaa!!!!!!

Tulin Yrttimaalta ja ihan litskumärkä koko tyttö. Vettä tulee ko aisaa mutta ko pitäis saada jotaki aikaseksi ja vapaapäivät ei kato ilmoja ja onhan tuo terapiaa...

Tuossa tuli tommonen teksti vastaan ja te tulitta niin mieleen että!!! Älkää ymmärtäkö vaan väärin! Teksti sopii minuun ainakin niin passelisti ja voihan joku olla eri mieltä. Haluan nyt kuitenki kirjottaa sen teillekki. Voihan se olla tuttu jollekki ennestäänki.

Tärkeintä elämässä on nöyryys ja intohimo.
Mitä teetkin, tee takapuoli savuten,
syöksy siihen suorin vartaloin kahella kierteellä, koska vain siten lunastat itsekunnioituksesi

Ja jos kaadut, nouse ylös, pane heftaa polveen ja etene taas. Jos kaadut aina vain, ajattele, että kukaan ei kaadu niin komeasti kuin minä, niin suoraan mahalleen ja näköalapaikalle, Sillä autuaita ovat ne, jotka osaavat nauraa itselleen, koska heiltä ei tule hupia puuttumaan.

Aino Suhola

Taisi Äitikulta sen mulle antaa. Hi hi. Nyt vaihtaan kuivat ja kun en viellä raskaana ole (valitettavasti) niin taidan yhden huurteisen (tai kaksi) juopasta ja touhuta jotain sadepäivään sopivaa. Mukavaa iltaa kaikille mitä nyt sitte touhusítteki. En pysty muistamaan, mutta kaikkea kivaa se oli. Ainaki hetkeksi hiljenee Kangasniemi ;)))

Ja niin joutui jo ilta tähän kiireiseen päivään, kaikenlaista sitä ihmisen päivään mahtuu, sellaistahan se elämä on, vaihtelevaa, mutta oikeasti tämä päivä oli kokonaisuuteena ihan hyvä! Hiphei, huomenna helatorstaina, siis 40 päivää pääsiäisestä, Kristukseen täivaaseenastumisenpäivänä on vapaata meillä arkisin töitä tekevillä... juupa, juuu, onhan niitä vuorotyöläisiäkin tietysti aina matkassa....äitykkäkin jo siellä miehen kainolossa lienee, kiva juttu, mitäs muiden iltaan kuuluu, rauhallista hiljaiseloa täällä, mitenköhän se onneli, jokohan on tullut maailmaa ihmettelemään? Mitäs tässä vielä itsekseen höpöttäisi? Jos menisi muualle tätä itsekseen puhumasta taas tämä höperö vanha akka...
Niin ja Ekulle terkkuja, äkkiäkös me äitykän kanssa sut pyörälenkille bongataan mukaan, ei muuta kun ympäri ämpäri suomineidon matkamme käy, ja piankos päätyisimme sinne mannan häihin kuokkavieraiksi, minulla ei oikeastikaan taitaisi olla kovinkaan pitkä matka sinne?

Tervehdys kaikille !!
Toivottavasti oon ihan oikeessa paikassa tai ainakin ihan oikeella asialla. Tossa lueskelin ylempänä mitä ootte kirjoitellut ja tulin siihen tulokseen että jotain lapsen saamisesta ja syntymisestä tähän kylmään mutta niin ihanaan Euroviisu voittaja maahan tulemisesta kuitenkin olette haaveillut.
Onneli on ollut tekonimi meidän prinssille/prinsessalle jota on odotettu jo muutama päivä syntyväksi. Mutta eilen kuului klo 23.29 ensinmäisen sydäntä iloisesti särkevä kiljaisun ""onnelilta"" joka painoi 3,67 Kg, ja pituutta oli kertynyt 52,5 cm.
Kyllähän noilla mittasuhteilla Miss Suomeksi voidaan tyttö jo hyvinkin kruunata ""Liekkö isältään saanut noin hyvät mitat ja muodot"". No saattaahan siinä olla äitiäkin vähän mukana.

Äiti ilmeisesti ""äippä"" voi todella hyvin.
Toivotavasti minimerkki sun muut on oikeet. Kyllähän meijän ""äippä"" on kaikki kertonut ja opastanut mitä tänne pitää kirjoittaa ja mihin mennä mutta kun meikäläinen ei pysty kaikkee tälläistä hömpötysta sulattamaan ihan kerta kuuntelulla ja varsinkin nyt kun takaisin anti muutaman konjakin jälkeen ei ole ihan parasta mahdollista.
JOTEN MEILLE ON SYNTYNYT TYTTÖ JONKA SEURAUKSENA KIRJOITTANEEN ISÄN SYDÄN ON TAAS MURTUNUT TÄYSIN.

Ehdinko ekaksi onnittelijaksi? Onnelille, äipälle, iskälle ja koko perheelle sylintäydeltä onnea, niin se ensimmäinen aurinkovauva on sitten nähnyt päivänvalon, on se ihanaa, että elämä joskus antaa sitä kaikkein kauniintaan meille, voi kyynelsilmin luin iskän viestiä, varmasti mahtava tunne, saada tuo ""iso""nyttti pitkän odotuksen jälkeen syliinsä, siinä sitten on moneksi vuodeksi näppityötä... Vielä kerran sylintäydeltä Onnea...

Mannalle vielä voimia, onnea, iloa, energiaa viimehetken hää-järjestelyihin, toivottavasti juhlistanne tulee omannäköisenne ja kauniit, en vielä onnittele, mutta toivotan tsemppiä tähän päiväään! Ja kaikille muillekin aurinkoinen helluntaitervehdys, ja mites tässä nyt meikän käy, kun heila on helluntaina reissunpäällä, eikö sitä sitten näy koko kesänä?

Yhteistyössä