Aurinkovauvat *43*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uups, Haidihan vallan päästeli, no syystäkin, jos gyne väheksyy km-kokemuksia! Niistä varmasti on leikki kaukana!
Iltaruskolle jo tässä vaiheessa mukavaa viikonloppua, kiva kun pääsette järven rannalle, ilmat pitäs olla ok säätiedotuksen mukaan. Vanhat sävyt tuli minullekin mieleen lukiessani viestiäsi, jos siellä on puolapuuta ja vanhaa pulpettia, niin vanha vihreä (rauhoittaa), vanha sininen (puhdistaa ja tekee terveeksi), keltainen piristää ja punainen pistää jo sellaisen vauhdin päälle, että ihmeissään olet :))))) Kyllä tuo vihreä ehkä olisi paras lapsille heidän kokemuksensa jälkeen, jaa ja toi sininenkin.
Suru tulee varoittamatta, iskee yhtäkkiä. Kun tuntuu, että kaik on hyvin ja kyllä tämä tästä, saattaa olla ihan hetkessä toisenlainen tunne päällänsä. Kuulostat Iltarusko ihmiseltä isolla iillä! Samat kokemukset täälläkin (ja nyt puhun myös niistä tunteista, mitä läheisen, rakkaan poisnukkuminen aiheuttaa). Fiilis on vaan otettava vastaan, käytävä se jollain lailla läpi, miten osaa ja koitettava selvitä hengissä. Ei se helppoa ole, Aika on siinä taas se tukija ja mestari, joka auttaa! Älä vaadi itteltäs liikaa, on oikeus olla heikko, on oikeus näyttää tunteet, ilo ja suru, se että sattuu, se että tuntuu hyvältä.

Kaikkea hyvää kaikkien uuteen alkavaan päivään!

Huomenta! Äitykän sanat olivat taas niin viisaita ettei paljon niihin ole lisättävää! Tuo vihreän sävy tuli mullekkin mieleen tuossa Iltaruskon väri asiassa. vihreä todellakin rauhoittaa!
Haidille tsemppiä, mullekkin lääkäri totesi silloin viimeks että,* niitä keskenmenoja vaan tulee.... ja Yritätte sitä vauvaa niin pitkään kun yläpää kestää, ei siinä sen kummempaa.* No se ei sitten enää kestänyt....joten se siitä! Paljon on tullut pohdittua syntyjä syviä, mut niistä kenties sitten toiste....
Eilinen ampumakilpailu meni sitten penkin alle! Naisten sarjan voitin mutta tulos oli niin huono ettei ilkiä ees mainita! Ois varmaan harjoteltava lissää.
Nyt työntouhuun, Hyvää päivänjatkoja kaikille!

Sisustusasiat on sitten vaikeita. Parempi etten mä anna mitään mielipidettä Iltaruskollekaan, sillä olen joskus esim. tapetteja valitessani mennyt niin mönkään kuin vain voi olla. Kun paperit ovat olleet seinässä, olisin voinut saman tien repiä ne alas. Olivat ne sillä kertaa pari vuotta olkkarissa, kun en millään kehdannut vaatia uusintaa heti. Viime rempassamme onnistuimme mielestäni kohtuullisen hyvin. Työhuone, josta toivottavasti tulee lasten huone, on nyt tapetoitu luonnonvalkoisella ja vaalean liilalla. Mikähän niitten vaikutus on? Onneksi, Iltarusko, teillä on kuitenkin tilaa lapsille, ettei heti tarvinnut muuttaa. (Olihan se niin?)

Mama, montako kilpailijaa naisten sarjassa oli? Mä oon kerran osallistunut hiihtokilpailuun, jossa 6 vuotiaitten tyttöjen sarjaan osallistui tasan minä yksin. Voitin sarjan, vaikka vahingossa hiihdin miesten kilpaladun. Sain muuten paremman ajan kuin yksi mies :-D Tämä ainoa hiihtokilpailuissa saavutettu lusikka on vieläkin tallessa.

Ootteko muuten kovasti kilpailuhenkisiä ihmisiä? Mulla on paha taipumus siihen, samoin yllytyshulluuteen. Jos joku sanoo, että et uskalla, niin se on menoa, vaikka kuinka hirvittäisi.

Jaahas ,taas ei pelitä tämä ketju mulla ,kerran jo kirjotin mutta eipä juttu näy???
Toivotin huomenet ja kerroin kiukkuni vähän laantuneen ,vaikka vielä sylettääkin se lekuri.

Iltaruskolle värioppia tarjoilin ,sitä opiskelleena. Niin iltarusko älä sitä oranssia ainakaan maalaa ,se saa levottomaksi. Vihree ja sisinen on rauhoittava ,esim. leikkaus-saleissahan on aina virheet seinät. Sinisestä makuuhuoneessa on tehny joku tutkimuksia kuinka se rauhoittaa ja rentouttaa uneen jne.
Keltainen on taas ilon väri ,reipas ja pirteä josta saa virtaa ,kun taas punanen no kaikkihan sen tietää on intohimon väri ja sellainen päällekäyvä ,esim. työhaastatteluun ei koskaan pitäs pukeutua punaseen.
Ota vaan lapset mukaan sunnitteluun ,mikä estää käyttämästä useempaa väriä ,asukkaiden makujen mukaan:) ja lisää pilkettä saa kun heittää boordia sekaan joko maalaten sen tai käyttämällä kätevää tarraboordia ,jonka saa helpolla pois kun alkaa tympiä. Ilmettä saa muutettua hyvin vaihtamalla boordin paikkaa ,katonrajasta seinän puoliväliin:)

Taidankin kaivaa vanhat kansioit esiin ja ns. verestää muistia...voi siellä olis vaikka mitä kivaa teille kerrottavaksi väreistä ,harmi kun en ole kaikkia nähnyt ,voisin laatia jokaiselle oman skaalan ,mitä värejä käyttää ja mitä ehdottomasti välttää...ei mitään perinteistä värianalyysii ,vaan muunlaista värien kanssa töhräämistä:)

hih, Inkku toi oli paha kysymys!! Yleensä meitä naisia ei ole kuin yksi mut nyt oli kuitenkin kaksi.heh.....Yhtä surkeita molemmat!!
Tunnustan kuuluvani tuohon yllytyshullujen sarjaan. Yllytys ja veto on minut aikanaan tähän ampumiseenkin saanut mukaan. *Joku* erehtyi sanomaan etten saa metsästyskorttia läpi millään enkä ainakaan hirvimerkkiä. noh kaksikuukautta tein töitä, tutkinto ja kortii suoritettu ja toisena päivänä hirvimettällä hirvikin tuli ammuttua....no innostus on siitä vaan kasvanut. Kuopuksenhoitotauko oli noin kolme vuotta koska en raaskinut tuhlata aikaa mihinkään ylimääräiseen. Joten rakkaat siskot: Älkää siis hullua yllyttäkö!!!!!!

Ahaa...näinkös se toimiikin... mama hei ,et uskalla tulla meillä käymään joku viikonloppu...hih hii:)
Inkku ,täälläpäin on niiin isoja itikoita ,etteä et varmaan uskaltas lähtee miun kans mustikkaan...hah haa ,joko varaan ämpärit valmiiks?

Voi hitsi Haidi, nyt on paha paikka :-D Mustikoista olisi huutava pula, mutta maha ei oikein taivu enää kyykkimiseen. Pitäisi ottaa sellainen varrellinen poimuri mukaan tai sitten mies kyykkimään. Onko siellä oikeesti mustikoita?

No ihan aikuisten oikeesti ,en oo edes käyny kattoo ,mutta sanovat huonosti marjoja tulevan kun on ollut niin kuivaa ,paikka paikoin taitaa vähän väriksi olla mustikkaa ,mutta sekin pientä eikä niin hyvän makuista...kuivia natuksia ovat.

Hih, hih, hii!
Tämä täällä nauraa kun nään silmissäni sinut Mama-rakas ampumassa sinne penkin alle, hiiih, hii! Sori, sori jos loukkasin, mutta näin myöskin lopputuloksen, penkki aivan tuhannen vi***n päreinä :))))))) Hei ihan totta jokainen on jossain hyvä, ensi kerralla paremmin sitten!

Ja Inkun hiihtokilpailu, heh, heh! Oot sie epeli, maamme hiihtäjätoivo! No minäkin kyllä kerran voitin hiihtokilpailun, oiskoon ollu tokaluokalla, en päästäny ketään ohi, siksi voitin ;)))))

Kiitos tytöt nauruista!

Hymy täälläkkin karehtii suunpielessä, ei uskalla nauraa ääneen kun on töissä:( Mutta missähän Kiiruska porskuttaa????? toivottavasti helle ei ole uuvuttanut eikä työt!!!
Työt ei tosiaan pääse uuvuttamaan mutta helle kylläkin! Toivon jo sadetta, pistetäänkö vaihteeksi sadetanssit pystyyn???? Yllytän teidät nyt vinhaan ja villiin sadetanssiin: ylös ulos ja helmat hulmuamaan!!! Mää meen jo......

Sadetanssia kehiin, jotta itärajan takaiset palot sammuvat ja minäkin uskallan ulos T-A:n kanssa.

Hieno homma, että Sannan haaveilut edistyvät. Inssi on varmasti jännä juttu. Kerro ihmeessä muutenkin kuulumisiasi. En enää muista menittekö hoitoihin yksityiselle vai julkiselle ja millaisella aikataululla. Terv. nimim. Utelias

Juu Sanna teretulemast takaisin tänne "hulluin huoneelle" :)))
Pistelehän tyttö viestiä enempikin!
Minä en vielä tanssi sadetanssia (oon erilainen nuori) ko matot on kuivumassa ulkona ja muutama pitäs vielä saada pestyä, vaan sen jälkeen lähtee semmottis rokit jotta kyllä yöllä tulee vettä ku saavista kaataen ja päivällä tietty paistaa täysillä aurinko. Sehän se ihanne vissiin olisi?

Kaikille ihanaa viikonloppua toivottelen, koska en oo vielä satavarma vietänkö sitä sivistyksen parissa vai kaukana siitä!

Lauantai huomenet kaikille! Tänään poimtaan marjoja ja keitetään mehua!
Aurinkoista launataipäivää, tanssitaan sadetanssi sitten ensviikolla, että Inkkukin pääsee ulkoilemaan!

Köh köh kööööh...köhii täällä tuota perhanan käryä joka tuolta rajan takaa kantautuu ,aamuyöstä oli pakko sulkee ikkunat kun niin karmee savunkatku tunkee ikkunoista sisään...ei oo kaukana meistä nuo "toverin" metsäpalot ja savua saadaan niellä...yäk.

Täällä minä päätä raavin ,yläpäätä tälläkertaa...mietin tulevaa ,tätiä ei kuulu ,pari päivää menkkamaisesti juilinut vaan ei näy ketään. Pieniä rippeitä pyyhkiessä ja sekin siitä kolposkopiasta...verta ei näy.
Hermo alkaa olla koetuksella... äsken veivasin lähdenkö hakee testii vai odotankio vielä ensiviikkoon??? 39 on ollut pisin kierto koskaan mitä mulla on ollut ja sekin joskus vuonna nakki ja peruna. Huomenna paukuttaa jo kp40:tä voi perhana.
Mietin vielä hetken hilipasenko apteekkiin klo 13 se on auki...no takaportti on kauppa, sieltäkin testin saa ilta kuuteen saakka jos oikein kovasti alkaa ahistaa.

Kiitos kysymästä kyllä kävin ja testin tein, (ei aamupissasta) negaa näytti ,ei ymmärrä tilannetta tätä. Maha on edelleen kipee välillä ja sit taas on ihan normaaliolo??? Gynen mukaan kaikki ok??? Ei taida ihan olla...mutta katsellaan ja ootellaan ,sen tässä ainakin on vuosien varrella oppinut...odottamisen jalon taidon:) ja tänäänhän sit oliskin kp40 ,saavutus sekin...heh! Veritestiin pitää vissiin ittensä keplotella ,että täysi varmuus tulee ,mutta antaapa nyt päivien kulua ,ei näissä vuosissa enää muutama lisäpäivä meinaa mittään.

Äitykkä joko sait hinkattua matot reijille:) ...tuliko puhdasta?
Minä taidan naapurien iloksi alkaa hakkaamaan taulukoukkuja seinään..hih hih hii...eihän sitä saisi näin pyhäpäivänä ,mutta hakkaa ne muutkin ja minähän en huonommaksi jää:)

Mukavat sunnuntai päivät kaikille ,täällä pyöröhtää viimenen oloneuvoksetar viikko käyntiin...sit alkaa taas arkinen aherrus mulla ,mikä taitaa sittenkin olla ihan hyvä juttu ,joutuu välillä miettii muutakin kun omaanapaa ja elämää.

Huomenta vaan ja iloa sunnuntaihinne!
Matot on juu puhtaat (hei yksi pitää vielä tänään pestä). Eilinen päivä siinä meni, kun likkakaverin matotkin samalla hurautettiin puhtahaks. Laitoinki maton pesukuvii muutamalle teistä ällisteltäväksi, hih!
Iloenkeleitä!!!

Huomenta, minunkin puolesta. Vai negaa se Haidille näytti. No ei voi kuin oottaa...... Äitykkä, Juu hienoja oli matonpesukuvat:)) Lavastuksella ja ilman.
Täällä on sellainen fiilis ettei viitsi tehdä mitään. Marjoja on vielä neljä ämpärillistä keittämättä mutta kun loppui pullot, pakko pitää välipäivä.
Olis kyllä taas ampumakisatkin mutta viimekertaisesta masentuneena taidan ilmoittaa jääväni harjoittelemaan!!! Huah. Ihan oikeesti ja aikuisten oikeesti en tiedä mikä mättää, yleensä olen ampunut tasaisesti sellaisia keskitason tuloksia ja nyt ihan huonot, Eikä oikein löydy syytä.Aseessa on kyllä vähän sanomista mutta ei pitäis vaikuttaa noin paljon. Voihan se olla että, olen huomaamattani muuttanut ampuma-asentoa jotenkin tai sitten nuo uudet kuulosuojaimet vaikuttaa, mene ja tiedä. Tämäkin on laji jossa tulos on *pienestä kii* niinkuin noissa vauvahaaveissakin. Pitäs varmaan keskittyä SUURIIN LINJOIHIN vaan, eikä näperellä pikkujuttujen kanssa!!!
Nyt kaartelen suuret linjat tuonne sohvalle ja pitelen sohvaa selässäni seuraavan tunnin ajan. Luen päivän lehden. Pallaillaan!

Mama, voisko se olla niin, uudet kuulosuojaimet: puristavat päätä niin, ettei veri enää virtaa ampumatarkkuuosiossa :-D Voisiko niitä löysentää?? Ei vaiskaan, toivottavasti harjoittelemalla oma taso löytyy.

Äitykällä näkyy olevan oikein ammattilaisen aseet tuossa maton pesussa. Taitaa tulla puhtaaksi kaikki lähelle uskaltautuvatkin.

Mulla oli ihan marttamainen olo eilen, sillä ostimme mehumaijan ja keittelin mustaherukkamehua. Tosin marjat jouduimme ostamaan torilta, enkä voi olla varma niitteen myrkyttömyydestä. On vaan tuntunut niin pahalta ostaa mehuja sikakallilla hinnalla, kun en ole halunnut ihan esanssimehuja ja limsoja juoda viime kuukausina.

Haidin hermoja nyt sitten koetellaan pitkällä kierrolla. Oletko muuten muut raskaudet saanut kotitesteillä esiin vai joutunut hakemaan varmuutta veritesteillä? Aina silloin tällöin tosiaan lukee tapauksista, joissa testi ei kerrokaan totuutta. Toivottavasti kohdallasi kuitenkin tulee varmuus suuntaan tai toiseen nopeasti. Sinun tapaasi muuten toivomme täällä tovereille tehokasta palontorjuntaa. Alkaa vähän jo kypsyttämään tällainen sisällä kykkiminen.

Mitäs Mannalle kuuluu? Äitiysloma on sitten alkanut, tuu kertoon tunnelmia...

Haidilla ihana neuvo Mamalle, tää täällä nauraa, taas sieluni silmin nään Maman todella roiskimassa joka suuntaan :)))))))) Millon kaatuu Aslakkii ja milloin on penkki päreinä, hih, hih! Oot sinä mahtava nainen Mama!!!

Heips, vielä kerran sunnuntai-päivän ratoksi! Juu kyllä ne suojaimet vähän puristaa.... mut nyt tuli äsken ihan kohtuullisia ammuntatuloksia. Makuulta on ampuma-asento vähän hukassa kun on varmaan tullut liikaa harjoiteltua tuota toisenlaista makuuta.... Ja ihan lepposasti tuo päivä on mennyt muutenkin. En sitten kuitenkaan kauaa viittiny sitä sohvaa selässä pitää vaan keittelin mehuja. (taatusti puhtaista marjoista, Inkku olisit hakenu meiltä.....) paistoin mestarille (ukko-kulta toi pytyn kisoista kotiin) oikein viinerpullia, vadelmahillosilmällä ja kasan vielä sämpylöitä.
Taisihan sitä sivutuotteena tulla pesseeksi muutama koneellinen pyykkiä.
*Äitykkä, älä sie naura kun mie oon iha vakavissain* )))))))
Nyt myö ruvetaan tuon kuopuksen kanssa pelaamaan tietokoneela peliä, löytyy muuten ylen sivustoilta ihanan helppoja lasten pelejä, mamakin osaa...... heippa!

Enhän minä Mama koskaan juuri naura, tämmönen totinen torvensoittaja, jolla ei oo siis niin minkäänlaista huumorintajua, nytki istun täällä suupielet alaspäin ja murjotan..... no ei vaitenkaan, vauhtia on riittänyt tällekin päivää ja on ollu ihan mukava päivä.
Kaikille hyvää yötä & unienkeleitä ja turvapeittoo päälle! Nukkukaa siskot hyvin!