suikku: Niska- ja hartiavaivoihin auttaa punttijumppa! Todistetusti! Sellaisilla parin kilon punteilla teet harjoitteita (hauiksia, käsien heilutusta suorina vartalon molemmin puolin edestakaisin, rangankiertoja, ojentajia, ym.) 10 minuuttia joka päivä, niin huomaat eron aika pian.
Noita jumppaohjeita löytyy varmaan netistä. Mulle tätä jumppaa määräsi ihan fysioterapeutti, joka sanoi myös, että venyttelystä voi olla vaan haittaa, jos lihakset on oikein jumissa siellä niska-hartiaseudulla.
Tuohon laihduttamiseen: kannattaa ehdottomasti koettaa nopeiden hiilihydraattien välttämistä. Usko pois, kun jätät leivän, perunat, pastan, riisin ja kaikki turhat sokerit (ei hedelmiä kuitenkaan) ja liikut itsellesi sopivalla tavalla, niin paino lähtee kyllä putoamaan. Kannattaa tehdä lounaaksi vaikka salaattia, jossa jotain proteiinipitoista, kuten vähärasvaista kanaa tai jotain kalaa. Salaatinkastiketta suosittelen, etenkin oliviiöljyä, koska siinä on tosi hyviä rasvahappoja. Salaattia ei kuitenkaan tarvitse uittaa kastikkeessa.
Aamupalaksi mä syön rasvatonta ja maustamatonta jugurttia, pellavansiemenrouhetta, hedelmän/marjoja, ja greippimehua (tietenkin!).
Täytyy kyllä myöntää, että toi hiilihydraattien välttäminen vaatii vähän aikaa ja vaivaa. Siihen pitää panostaa, mutta sillä saa kyllä tuloksia äkkiä!
Migreeni on kyllä ikävä vaiva! Toivottavasti se hellittää pian! :hug: Mulla oli nuorempana migreeniä, mutta onneksi ei ole ollut enää moneen vuoteen. Mulla esim. tupakansavu saattoi laukaista sen. Onko sulle koskaan määrätty mitään estolääkkeitä?