Apuja tarvitsevat vauvakuumeiset

moi kuku tervepätuloa :wave: no kyl mä oon sitä mieltä et yksityiset auttaa helpommin varsinkin jos on joku ihan oleinen syy, esim. ei saa plussaa ovistestiin, kierto heittää, endo... kalliimpaa se varmaan on..
 
suikku: Kiitos tiedosta! Täytyypä kokeilla. Mulla kyllä iho kukkii ihan älyttömästi. Saamarin pco! :kieh: Mä olin murrosikäisenäkin ihan siloposkinen, mutta ilmeisesti nyt sitten saan kärsiä senkin edestä. :headwall:

kuku: Tervetuloa! Lisäsin sut listaan. :wave: Voi olla, että yksityisellä saat nopeammin apua, vaikka teillä tosin on jo sen verran yritystä takana, että julkisellakin puolella jo jotain tehtäisiin.
 
Aubrieta: Olikohan se Sirpula, jolle ei myöskään seurantaultraa määrätty, vaan vain verikoe? Taisi olla. Mun mielestä ultra kuitenkin on ihan hyvä, vaikka sen hyperstimulaation riski onkin aika mitätön. Kaksostenkin riski on 1/40, joka on tuplaten normaaliriski.

ON: Leukaa särkee, mutta onneksi on särkylääkkeitä. Taitaa ne alavatsakivut pysytellä myös poissa niiden ansiosta. Täti pakkailee kamojaan jo, enää tuhrua tulee. Miehellä on lauantaina synttärit, jospa silloin pääsisi jo vällyjen väliin. :D
 
Meinaa sapettaa ja kunnolla!! Anteeksi etten ole kerennyt kirjoittelemaan :ashamed: kiertopäivät on jo ties missä ja tätituntemuksia ollut MONTA viikkoa mutta ei näy eikä kuulu! Viimeksi tänään testasin ihan puhtaan negan joten mitäs se lääkäri tällaisissa tapauksissa määrää, kun kierto venyy, teroja? Ja mitä syitä niitä onkaan miksi kierto venyy?? Tietenkin salaa toivon, että siellä ois joku matkustaja mahassa mutta taitaa olla turha toivo, kyllä kai sen nyt pitäis jo näkyä? :headwall:
 
Moikka kaikille. Kiva lukea muiden kuulumisia. En sitten saanut niitä clomeja :'( :'( :'(

Tiistaina vielä kirosin asiaa ja paljon. Mutta nyt on jo ihan ok fiilikset. Kävin luontaistuotekaupasta hakemassa pillereitä joiden pitäis tasapainottaa omaa hormooni toimintaa. Ja kyllä niillä jotain vaikutusta tuntuu olevan sillä menkat eivät ole läheskään yhtä runsaat kuin ennen. Mutta katsotaan nyt.

ja kerkiänpä vielä ainakin kuukauden, tai oikeastaan kaksi laihduttaa. Ylipainoa enää kolmisen kiloa. Sitten voisi sanoa olevansa normaalipainoinen. Ja olishan se aina kiva raskauden kannalta...

Pantalaimon. me mennään sitten tosiaan samoissa jos sama kp on nyt. Ja lisäksi multakin poistetaan viisureita :kieh:
Ylhäältä poistettiin yks ihan omalla hammaslääkärillä. Alhaalta toinen leikattiin ihan keskussairaalassa. Ja toinen leikataan parin viikon päästä. Ni senkin puolesta ihan hyvä ettei ole raskaana niin saa huoletta syödä särky ja kipulääkkeitä....

Dii, pitää jotain positiivisia puolia keksiä itelle tähän asiaan....

Kuku, tervetuloa joukkoon. Minäkin olen uusi ja kolmatta kuumeillaan =)

Minä ainakin voin suositella yksityistä. Olen ongelmani kanssa tapellut 5v ja kunnallisella puolella eivät keksi vikaa ja sanovat vain että eipä me tälle mitään voida.
Nyt kävin yksityisellä. menihän sinne 130? mutta vika selvisi. Joten oli kyllä ehdottomasti sen arvoista.
Kannattaa vain mennä erikoislääkärille eikä millekkään yleislääkärille.

Päätä särkenyt koko viikon. Eilen kävin mittauttamassa hempan ja eihän se ollut kuin 100. Joten ei ihmekkään jos väsyttää ja päätä särkee. Aloitin nyt sitten rautakuurin niin jospa sen saisi nousuun.
 
Moikka kaikille. Kiva lukea muiden kuulumisia. En sitten saanut niitä clomeja :'( :'( :'(

Tiistaina vielä kirosin asiaa ja paljon. Mutta nyt on jo ihan ok fiilikset. Kävin luontaistuotekaupasta hakemassa pillereitä joiden pitäis tasapainottaa omaa hormooni toimintaa. Ja kyllä niillä jotain vaikutusta tuntuu olevan sillä menkat eivät ole läheskään yhtä runsaat kuin ennen. Mutta katsotaan nyt.

ja kerkiänpä vielä ainakin kuukauden, tai oikeastaan kaksi laihduttaa. Ylipainoa enää kolmisen kiloa. Sitten voisi sanoa olevansa normaalipainoinen. Ja olishan se aina kiva raskauden kannalta...

Pantalaimon. me mennään sitten tosiaan samoissa jos sama kp on nyt. Ja lisäksi multakin poistetaan viisureita :kieh:
Ylhäältä poistettiin yks ihan omalla hammaslääkärillä. Alhaalta toinen leikattiin ihan keskussairaalassa. Ja toinen leikataan parin viikon päästä. Ni senkin puolesta ihan hyvä ettei ole raskaana niin saa huoletta syödä särky ja kipulääkkeitä....

Dii, pitää jotain positiivisia puolia keksiä itelle tähän asiaan....

Kuku, tervetuloa joukkoon. Minäkin olen uusi ja kolmatta kuumeillaan =)

Minä ainakin voin suositella yksityistä. Olen ongelmani kanssa tapellut 5v ja kunnallisella puolella eivät keksi vikaa ja sanovat vain että eipä me tälle mitään voida.
Nyt kävin yksityisellä. menihän sinne 130? mutta vika selvisi. Joten oli kyllä ehdottomasti sen arvoista.
Kannattaa vain mennä erikoislääkärille eikä millekkään yleislääkärille.

Päätä särkenyt koko viikon. Eilen kävin mittauttamassa hempan ja eihän se ollut kuin 100. Joten ei ihmekkään jos väsyttää ja päätä särkee. Aloitin nyt sitten rautakuurin niin jospa sen saisi nousuun.
 
Solina: Voi harmi, ettet saanut niitä clomeja! :( :hug: Hyvä, että löydät asiasta positiivisiakin puolia. :) Mäkin olen ajatellut, että nyt ehdin vielä laihduttaa ja tosiaan nyt oli hyvä aika hoidattaa noi hampaatkin.

Lappitar: Useinhan kierto venyy, jos ovista ei tapahdu. :/ Näin minulla ainakin. Terolutit saa vuodon käynnistämiseen. Jaksuja sinne, tiedän todellakin miltä tuntuu odotella sitä perhanan tätiä! :kieh: :hug:

Hui, nyt täytyykin jo rientää. Myöhästyn luennolta! :eek:
 
Tervetuloa porukkaan munki puolesta, kuku! :wave: :hug: Pakko kyllä kysyä, että mistä moinen nimimerkki tulee? :D

Aubrieta: Juu, kuten Pantalaimon sanokin niin mulle ei kans sitä seurantaultraa laitettu, vaan kp 21-22 käyn verikokeessa josta selviää että onko ovulaatiota tapahtunut. Minähän kyselin viime viikolla omalta terkkariltani syytä tuohon ultraamattomuuteen ja syy oli se että täällä meidän asuinseudulla ei ole lääkäri (joka ultrais) paikalla kuin muutaman kerran kuukaudessa ja nekin päivät on aina täyteen buukattuja. Tämmöinen selitys siis minulle annettiin.. Onko sulla minkäänlaista kontrollointia oviksen suhteen?

).:) Huomenna aloitan terot, 10 pv kuuri.
 
anteeksi en ehdi oikeen lukemaan, mutta tulin ilmottaan että te jotka clomeja etsitte niin nyt on apteekkeihin tullut täysin vastaavaa lääkettä, jota lääkärin luvalla saa syödä!!!!meidän apteekista ne sieltä soittaa lääkärille, eli ei tarvi itse tehdä yhtään mitään!! ja ne maksaa 32 euroa 10kpl eli meilkein puolet halvempia!! :attn: :attn:
 
JJ-t Kiitti vinkistä! mullahan on se resepti jo valmiina, mut suunnitelmissa alottaa lääkitys vasta parin kuukauden päästä. Aion kysyy lääkäriltä kokemuksii clomeista miehillä, kun meillä näyttäis raskautta viivästävän miehen siemennesteen laatu. Netistä ( =clomien pakkausseloste) luin, että miehillä se auttas just siihen. Ukkokulta oli kyllä vähän epäilevällä kannalla, että mitä jos ääni alkaa kimittää ja rinnat kasvaa... :kieh:
 
heips kaikille.. mä kävin tänään siellä seurantaultrassa ja hyvältä näytti.. yks munasolu oli 13mm eli viikon sisään ovista ootellaan.. testejä tekemään.. toivottavasti plussa pärähtää tikkuun (jos toiseenkin :D ) endo ei ollut levinnyt :D ihanaa.. toinenkin munasolu oli kasvanut mutta oli sen verran pienenpi et tosi epätodennäköistä et kaks irtoais.. öö.. miehen tulokset oli hyvät.. puhui että siittiöt meinaa vähän tarttua toisiinsa kiinni mut muuten ei mitään.. kuulostaa oudolle.. mut ukon kans naurettii et ne on nii ujoja et menee käsikädes :LOL: äsken katoin koiralle koti.. voi kun oli naisen vaikea luopua koirasta.. mullakin itku pääsi :ashamed: ilmeisesti siihen ainakin on lääkkeet auttanu.. niin ja jos ei nyt tuu plussaa ovistestiin ni sit korotetaan 2tbl päivässä annos ja vaihdetaan niihin clomeihin ja sit ehkä pistoksia myös.. ja jos luteaalivaihe liian lyhyt ni sit keltarauhashormoonia lisäks.. maksoi taas 80?.. huh.. kävin tänää lääkärissä kun taas aamulla herätessä pääkipeä ja huono olo ollut.. kävin kyl kokeilee töissä oloa mut ei siellä ollut helppoa sellainen olo kun oli.. joten huominen saikkua.. pitkittynyt migreeni.. yölää iskenyt päälle niin ei mikään enää auta oikein.. käski vaan kotia pimeään viileään lepäämään.. ohhoh tulipas tekstiä ja omanapaisuutta :ashamed:

voi solina mahtoi ottaa päähän kun et niitä saanut.. munkin pitäs saada painoa alas mut mulla se on tosi vaikeeta.. varmaan osaltaan johtuu siitä et on kilpirauhasen vajaatoiminta.. mut siitä kun se todettiin oon laihtunu yli 20kg..

Lappitar mahtaa ottaa päähän kun kierto vaan venyy.. sun täytyy pyytää lääkkeitä siihen et sen saa kuntoon.. jaksuja..

Pantalaimon onneks mulla ei iho kuki vaikka on pco (koputtaa puuta).. johtuu kyl varmaan siitä et on lievä.. niin ja ostin muuten tosi ihanaa kosteusvoidetta.. garnierin sitä summerglow (?) tuoksuu aivan ihanalle ja tykkään ku se kuivuu nopeest..
 
suikku joo mäkin olin ekaks silleen että mikä se on, mutta niille oli tullut tänään siitä tieto kun eilen kävin kysymässä niin se oli mua varten sitten ottanut paremmin selvää: eli aivan sama lääke eri valmistajalta, nimikin oli joku clomi...??? joku clomi-alkunen kummiskin. elikkä ei siis mikään vastaavaa vaikutusta tekevä vaan ihan sama lääke!!! tietty se on hyvä että ne sieltä soittaa lääkärille ja kysyy saako vaihtaa, ettei siinä sitten tosiaan mitään pahaa ole :eek:

hinta on luultavasti alempe vaan sen takia että sitä tuotetaan/ostetaan enemmän niin pystyy pitään hinnan kilpailukykyisenä :D toivottavasti se on nyt hyvä ja sama lääke :saint:
 
suikku: Hienoja uutisia ultrasta! =) Onnea oviksen bongaukseen! Loistavaa! :D Miksi olet tänään saikulla? :| Paranemisia! Mäkin luulin, että mulla on ihan lievä pco, mutta niin vaan niitä oireita alkaa huomaamaan. Juuri tuo ihon huono kunto ja mielestäni mun säärikarvat ovat paljon tummemmat kuin aiemmin. :(

JJ-t: Tuohan kuulostaa hyvältä, rinnakkaislääke! Ja aika paljon halvempi! :eek: Koska alat syömään clomeja?

ON: Juuri aamulla yhdessä pinossa hehkutin, kun kivut pysyy kurissa noilla samoilla särkylääkkeillä, mitä syön hampaaseen. Ja eikö sitten melkein saman tien tullut ihan järkyttävät alavatsakrampit! :eek: Piti oikein kaksinkerroin taipua. Nyt sitten vähän jomottelee tuolla alakerrassa, mutta onneksi ei mitään kouristuksia tule enää. :kieh:
 
Pantalaimon oon jatkuneen migreenin takia saikulla.. ollut pää kipeä tänään on kolmatta päivää putkeen :( heti herätessä pää kipeä.. löysin netistä tosi hyvät venyttely ohjeet mitä pitäs ruveta tekee vik joka päivä.. on nimittäin niska ja selkä ongelmia ni noi vois auttaa.. kun sais itteensä niskast kiinni.. niinku laihduttamiseenkin.. kertokaa hyvä vinkki.. voi ei noita kipuja.. tosi inhottavaa jos sattuu kauheesti :kieh: :hug:
 
suikku: Niska- ja hartiavaivoihin auttaa punttijumppa! Todistetusti! Sellaisilla parin kilon punteilla teet harjoitteita (hauiksia, käsien heilutusta suorina vartalon molemmin puolin edestakaisin, rangankiertoja, ojentajia, ym.) 10 minuuttia joka päivä, niin huomaat eron aika pian. :) Noita jumppaohjeita löytyy varmaan netistä. Mulle tätä jumppaa määräsi ihan fysioterapeutti, joka sanoi myös, että venyttelystä voi olla vaan haittaa, jos lihakset on oikein jumissa siellä niska-hartiaseudulla.

Tuohon laihduttamiseen: kannattaa ehdottomasti koettaa nopeiden hiilihydraattien välttämistä. Usko pois, kun jätät leivän, perunat, pastan, riisin ja kaikki turhat sokerit (ei hedelmiä kuitenkaan) ja liikut itsellesi sopivalla tavalla, niin paino lähtee kyllä putoamaan. Kannattaa tehdä lounaaksi vaikka salaattia, jossa jotain proteiinipitoista, kuten vähärasvaista kanaa tai jotain kalaa. Salaatinkastiketta suosittelen, etenkin oliviiöljyä, koska siinä on tosi hyviä rasvahappoja. Salaattia ei kuitenkaan tarvitse uittaa kastikkeessa. :D Aamupalaksi mä syön rasvatonta ja maustamatonta jugurttia, pellavansiemenrouhetta, hedelmän/marjoja, ja greippimehua (tietenkin!). :)

Täytyy kyllä myöntää, että toi hiilihydraattien välttäminen vaatii vähän aikaa ja vaivaa. Siihen pitää panostaa, mutta sillä saa kyllä tuloksia äkkiä! :)

Migreeni on kyllä ikävä vaiva! Toivottavasti se hellittää pian! :hug: Mulla oli nuorempana migreeniä, mutta onneksi ei ole ollut enää moneen vuoteen. Mulla esim. tupakansavu saattoi laukaista sen. Onko sulle koskaan määrätty mitään estolääkkeitä?
 
Pantalaimon mulla on yleensä ihan ylhäältä kallonpohjanlihakset jumissa.. ei mulle estolääkettä oo määrätty migreenii.. nyt ainaki autto se venyttely.. mä en oikein tiedä oisko musta tohon "sun diettiin".. oon miettiny mut en tiedä.. en usko..
 
Heipä hei taas pitkästä aikaan... oon viettäny hijaiseloa!!!
Mulle vois päivittää listalle kp8/28 ja yk17
Oli taas viimekertasen tädin saapuminen sellanen masennuspiikki, et huhhuh!!!

Ai täällä on muitakin migreenikkoja, sen taudin vois kyl kans hävittää maapallolt!!
 
suikku: Mä sain silloin aikoinaan estolääkettä, jota piti ottaa heti, kun tunsi kohtauksen olevan tulossa. Se kyllä auttoi, kun samalla otti sitten panacodia. Se ruokavalio vaatii kyllä aika pitkää pinnaa, mutta toisaalta ei se kuitenkaan ole niin hermoja raastavaa tai himoja herättävää kuin joku kaalikeittokuuri tai muu vastaava pikadieetti. :D

mama-84: Kiva kuulla sustakin! Pahoittelut tädistä. :hug:
 
Pantalaimon mulla on sekin et mä en tunnista mun migreenin alkua.. ei tuu mitää näköhäiriöitä tms.. nyt kyl on jumissa toi kallonpohjalihas (jos ees oikea nimi) vasemmalta puolen.. kohta särkee varmaan päätä.. inhottavaa..
 
Jipii, nyt tulee omaa napaa tuutin täydeltä!!!!

Söin tiistaina viimeiset terot, ja nyt sit oon odotellut tätiä tulevaksi. Tänään on nippaillut alavatsaa, ja rinnat on olleet kipeät toissapäivästä asti. Ajattelin että rintojen oireilu johtuu siitä kun ratsastin vähän huonot liivit päällä.. Mutta mutta... Tein tänään r-testin, kun ajattelin et tulee se täti sieltä, ja testi on tehtävä ennen clomeja - ja se olikin POSITIIVINEN :D Siis

:heart: :heart: :heart: PLUSSASIN!!!!! :heart: :heart: :heart:

Nyt on tosi pöhkö olo, ihan hämmentynyt ja epätodellinen. Ja niin toiveikas ja iloinen!!!!! Km:n pelon peikko nykii helmasta jo, edellinenhän meni kesken rvk6+3. Mutta sitä en mieti nyt - yritän olla mahdollisimman iloinen nyt kun kerran on aihetta :D :D :D :D

Plussapuhureita muillekin :whistle: +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
- se voi näköjään iskeä ihan kulman takaakin se tuulahdus :D
 

Yhteistyössä