Annoin lapselleni luvan lyödä toista lasta

hyvä hyvä
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä hyvä:
Lapsi joka lyö lyövää, hyväksytään palstalla liki yksimielisesti. Vanhempi joka nippa kuritonta lasta, tuomitaan sataprosenttisesti. Mikä meni väärin?
Aikuinen on lapselle auktoriteetti, rakastava vanhempi.

Kaksi lasta taas ovat tasaväkisiä.
Ou jeah! Nyt mä snaijasin. Siis tasaväkisyydestä kysymys. Eihän siinäkään sitten mitään, jos toinen aikuinen vetää toista aikuista turpaan. Tasaväksisiä. aina tällä palstalla on vaan käsketty huutaa heti poliisia ja palokuntaa apuun, jos siippa lyö, mutta tasaväki sen ite hoitaa!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä hyvä:
Ou jeah! Nyt mä snaijasin. Siis tasaväkisyydestä kysymys. Eihän siinäkään sitten mitään, jos toinen aikuinen vetää toista aikuista turpaan. Tasaväksisiä. aina tällä palstalla on vaan käsketty huutaa heti poliisia ja palokuntaa apuun, jos siippa lyö, mutta tasaväki sen ite hoitaa!!!
Aikuiset on aikuisia, lapset on lapsia...

Ja minusta esim. naisen on turha parkua että mies löi, jos löi itse ekana. Sitä saa mitä tilaa.

Sitäpaitsi, ei mun lapsi ole lyönyt vielä...sai siihen vaan luvan, jos toinen taas käy päälle, niin saa puolustaa itseään myös nyrkein.
 
hyvä hyvä
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä hyvä:
Ou jeah! Nyt mä snaijasin. Siis tasaväkisyydestä kysymys. Eihän siinäkään sitten mitään, jos toinen aikuinen vetää toista aikuista turpaan. Tasaväksisiä. aina tällä palstalla on vaan käsketty huutaa heti poliisia ja palokuntaa apuun, jos siippa lyö, mutta tasaväki sen ite hoitaa!!!
Aikuiset on aikuisia, lapset on lapsia...

Ja minusta esim. naisen on turha parkua että mies löi, jos löi itse ekana. Sitä saa mitä tilaa.

Sitäpaitsi, ei mun lapsi ole lyönyt vielä...sai siihen vaan luvan, jos toinen taas käy päälle, niin saa puolustaa itseään myös nyrkein.
näin on, ihmisiä me kaikki,alusta alkaen. Nyrkit tanassa. Ja leuka rintaan kohti uusia vastoinkäymisiä.
 
jojo
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä hyvä:
[Ou jeah! Nyt mä snaijasin. Siis tasaväkisyydestä kysymys. Eihän siinäkään sitten mitään, jos toinen aikuinen vetää toista aikuista turpaan. Tasaväksisiä. aina tällä palstalla on vaan käsketty huutaa heti poliisia ja palokuntaa apuun, jos siippa lyö, mutta tasaväki sen ite hoitaa!!!
Katsos kun täällä puhutaan siitä, että lyödä saa viimeisenä vaihtoehtona. Jos mä nyt tempaisen sua huvikseni kuonoon, ei se ole mikään viimeinen vaihtoehto. Sen sijaan jos joku käy kimppuuni eikä minulla ole muuta keinoa, lyön taatusti, ja jopa sinä ymmärrät, miksi se on siinä tilanteessa ok. :flower:
 
jojo
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä hyvä:
[Ou jeah! Nyt mä snaijasin. Siis tasaväkisyydestä kysymys. Eihän siinäkään sitten mitään, jos toinen aikuinen vetää toista aikuista turpaan. Tasaväksisiä. aina tällä palstalla on vaan käsketty huutaa heti poliisia ja palokuntaa apuun, jos siippa lyö, mutta tasaväki sen ite hoitaa!!!
Katsos kun täällä puhutaan siitä, että lyödä saa viimeisenä vaihtoehtona. Jos mä nyt tempaisen sua huvikseni kuonoon, ei se ole mikään viimeinen vaihtoehto. Sen sijaan jos joku käy kimppuuni eikä minulla ole muuta keinoa, lyön taatusti, ja jopa sinä ymmärrät, miksi se on siinä tilanteessa ok. :flower:
 
hyvä hyvä
Alkuperäinen kirjoittaja jojo:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä hyvä:
[Ou jeah! Nyt mä snaijasin. Siis tasaväkisyydestä kysymys. Eihän siinäkään sitten mitään, jos toinen aikuinen vetää toista aikuista turpaan. Tasaväksisiä. aina tällä palstalla on vaan käsketty huutaa heti poliisia ja palokuntaa apuun, jos siippa lyö, mutta tasaväki sen ite hoitaa!!!
Katsos kun täällä puhutaan siitä, että lyödä saa viimeisenä vaihtoehtona. Jos mä nyt tempaisen sua huvikseni kuonoon, ei se ole mikään viimeinen vaihtoehto. Sen sijaan jos joku käy kimppuuni eikä minulla ole muuta keinoa, lyön taatusti, ja jopa sinä ymmärrät, miksi se on siinä tilanteessa ok. :flower:
Ookke, ja ole hyvä vaaan :)
 
Kypsä harmaana
En jaksanut lukea koko ketjua nyt putkeen.
Meillä tehos yhteen lapseen se, ku onnistuin muutaman kerran nappaamaan lelun, millä mätki. Käskin hakea äidin paikalle ja sitten siinä pihassa kaikkien kavereiden edessä pyytämään anteeksi pojaltani ennen kuin sai lelun takas.
 
mun pikkuveljeä kiusattiin ala-asteella aika kauan. Erään kerran meni kuppi nurin ja tempas kuonoon puolta suurempaa poikaa. sai olla rauhassa koko loppuajan ja heistä tuli jopa kaverit. Huomas ettei kannata ryppyillä :heart:

ja kyllä mäki meinaan sanoa et jos joku lyö tempase takas kovempaa.
 
äippä
Alkuperäinen kirjoittaja fr:
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari:
Alkuperäinen kirjoittaja vg:
Onko lyöjä erityislapsi vai ihan vaan muuten vaan ilkeä?
No nämä kaksi nyt ei millään lailla ole sama asia :kieh:

Mulla on erityislapsi ja hän ei varmasti lyö toista, ennemmin on se lättyynsä-saaja.

Toki olen käskenyt lyömään takaisin ja kovasti, jos toinen lyö ensin :D
No ei ole sama, mutta myönnät varmaan itsekin että osalla erityislapsista on isoja ongelmia aggressionhallinnan kanssa. Niitä erityislapsia ne on meidänkin pihan pieksijät, eikä puhe mene perille :/
meiltä löytyy osittain selleinen poika,tulistuu sekunnissa,siksi ei ulkoilekkaan IKINÄ ilman aikuista vaikka on 6vuotias.en tiiä koska voi ulkoilla yksin.no noi pihan pojat harrastaa kyllä muutkin kiusaamista kun ulkoilee yksin :kieh: että vahtikaa muutkin mitä kakarat tekee
 
Missä olet nyt ninaTT?
Olispa kiva kuulla ninaTT:n vastaus... Ainoo mikä tässä keskustelussa mun mielestä on väärin on se että kun aikuisilta loppuu keinot niin annetaan lapselle vastuu. Kun aikuiset ei saa muksua aisoihin niin mene sinä ja täräytä! Mutta siinä tilanteessa jos toinen lyö eikä aikuisia pihalla niin voi toki puolustautua ja pitääkin!
 
Joopajoo
Tuntuu vähän siltä ettei lapsilla ole nykyään auktoriteetteja. Jos ei mene sana perille niin... Pitää puhua lisää? Lapset/ nuoret tietää ettei aikuiset mahda niille mitään. Ei ne tyhmiä ole. Uusavuttomia, vastuuttomia, kurittomia mutta ei, ei tyhmiä!
 
juhokusti
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä:
no en mä kyllä noin toimisi. väkivalta kasvattaa vain väkivaltaa. ja lapsi voi alkaa ajattelemaan, että aina voi lyödä kun on mahdollisuus. tilanne on tietty ikävä, mutta jotain muuta kuin lyöminen pitää keksiä.
tätä minäkin ajoin takaa tuolla jo aiemmin, mutta turhapa se on harmaan aukoa täällä päätä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
No, minäkin olen opettanut omani niin että "älä ole ensimmäinen joka lyö, mutta jos joku lyö sinua niin lyö vielä kovemmin takaisin".

Avaa sateenvarjon, tuleekohan meitä muita sen alle..
Mä olen opettanut saman esikoiselle ja opetan saman muillekin.
Tulen varjosi alle siis :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta tytön äiti on vastuussa siitä että kiusaaminen loppuu, ei sitä pidä lapsen harteille jättää. Ei muuta kuin lastensuojelun työntekijälle ilmoitus tilanteesta.
Näin, lapsi joutuu olemaan itse vastuussa itsestään. Huomionarvoinen pointti!!!

Tulee mieleen se lyhäri viime viikolta..jossa brittipoikaa kiusattiin ja isä ei uskaltanut nousta kiusaajia vastaan vaan lopulta poika tuli ja vetäisi mailalla kiusaajan kumoon.
Astuessaan taka-alalle ja antaessaan lapselle vapaat kädet kohdata kiusaaja vanhempi samalla asettaa lapsen vastuuseen..mikä ei kyllä ole ihan fiksua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
:(

mä en ymmärrä lainkaan näitä, että "saa löydä takaisin jos toinen lyö ensin". ihmettelin sitä jo jossain aiemmassa ketjussa, en tainnut kyllä siihen keskusteluun osallistua.

mitä ap:n lapsi oppii tuollaisesta? mitä se lapsi oppii, jota ap:n lapsi mottaa seuraavalla kerralla takaisin? väkivalta on väkivaltaa, aina.

mun mielestä ap voisi mennä lapsen mukaan ulos ja kun seuraavan kerran tällainen tilanne on niin ottaisi tämän hyökkääjän erikseen, katsoisi tiukasti silmiin, ilmoittaisi, että noin sinä et tee enää kertaakaan, se sattuu ja toisia ihmisiä ei saa ikinä satuttaa missään tilanteessa. jotain tollaista kokeilisin. ja olen kokeillutkin. loppui.
No ei kai se kiusaaja silloin kiusaa kun paikalla on aikuisia.

Kyllä jokaisen täytyy oppia pitämään puolensa, eikä juosta aina rollimaan äitille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
:(

mä en ymmärrä lainkaan näitä, että "saa löydä takaisin jos toinen lyö ensin". ihmettelin sitä jo jossain aiemmassa ketjussa, en tainnut kyllä siihen keskusteluun osallistua.

mitä ap:n lapsi oppii tuollaisesta? mitä se lapsi oppii, jota ap:n lapsi mottaa seuraavalla kerralla takaisin? väkivalta on väkivaltaa, aina.

mun mielestä ap voisi mennä lapsen mukaan ulos ja kun seuraavan kerran tällainen tilanne on niin ottaisi tämän hyökkääjän erikseen, katsoisi tiukasti silmiin, ilmoittaisi, että noin sinä et tee enää kertaakaan, se sattuu ja toisia ihmisiä ei saa ikinä satuttaa missään tilanteessa. jotain tollaista kokeilisin. ja olen kokeillutkin. loppui.
No ei kai se kiusaaja silloin kiusaa kun paikalla on aikuisia.

Kyllä jokaisen täytyy oppia pitämään puolensa, eikä juosta aina rollimaan äitille.
Niin ja ainoa tapa pitää puoliaan on vetäistä takas??? Heti oitis mitään sanomatta...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
:(

mä en ymmärrä lainkaan näitä, että "saa löydä takaisin jos toinen lyö ensin". ihmettelin sitä jo jossain aiemmassa ketjussa, en tainnut kyllä siihen keskusteluun osallistua.

mitä ap:n lapsi oppii tuollaisesta? mitä se lapsi oppii, jota ap:n lapsi mottaa seuraavalla kerralla takaisin? väkivalta on väkivaltaa, aina.

mun mielestä ap voisi mennä lapsen mukaan ulos ja kun seuraavan kerran tällainen tilanne on niin ottaisi tämän hyökkääjän erikseen, katsoisi tiukasti silmiin, ilmoittaisi, että noin sinä et tee enää kertaakaan, se sattuu ja toisia ihmisiä ei saa ikinä satuttaa missään tilanteessa. jotain tollaista kokeilisin. ja olen kokeillutkin. loppui.
No ei kai se kiusaaja silloin kiusaa kun paikalla on aikuisia.

Kyllä jokaisen täytyy oppia pitämään puolensa, eikä juosta aina rollimaan äitille.
Niin ja ainoa tapa pitää puoliaan on vetäistä takas??? Heti oitis mitään sanomatta...
Kowalskin tapauksessa on asiaa yritetty ratkoa monella tavalla, eikö?!

Mielummin mä annan lapselleni luvan puolustaa itseään, kun kärsiä vuosikausia. Se se vasta jättääkin jälkensä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
:(

mä en ymmärrä lainkaan näitä, että "saa löydä takaisin jos toinen lyö ensin". ihmettelin sitä jo jossain aiemmassa ketjussa, en tainnut kyllä siihen keskusteluun osallistua.

mitä ap:n lapsi oppii tuollaisesta? mitä se lapsi oppii, jota ap:n lapsi mottaa seuraavalla kerralla takaisin? väkivalta on väkivaltaa, aina.

mun mielestä ap voisi mennä lapsen mukaan ulos ja kun seuraavan kerran tällainen tilanne on niin ottaisi tämän hyökkääjän erikseen, katsoisi tiukasti silmiin, ilmoittaisi, että noin sinä et tee enää kertaakaan, se sattuu ja toisia ihmisiä ei saa ikinä satuttaa missään tilanteessa. jotain tollaista kokeilisin. ja olen kokeillutkin. loppui.
No ei kai se kiusaaja silloin kiusaa kun paikalla on aikuisia.

Kyllä jokaisen täytyy oppia pitämään puolensa, eikä juosta aina rollimaan äitille.
Niin ja ainoa tapa pitää puoliaan on vetäistä takas??? Heti oitis mitään sanomatta...
Kowalskin tapauksessa on asiaa yritetty ratkoa monella tavalla, eikö?!

Mielummin mä annan lapselleni luvan puolustaa itseään, kun kärsiä vuosikausia. Se se vasta jättääkin jälkensä.
Äh, toi mua jotenkin ihmetyttää...toi luvan antaminen itsensä puolustamiseen. Tulee sellanen mielleyhtymä, että tyttö olis kärttänyt äidiltä puoltoista vuotta lupaa tirvasta sitä pihan idioottipässiä täysillä päähän, mut äiti ei ole antanut lupaa koska on halunnut selvittää asian sivistyneesti..
Paitsi nyt, kun äidin pinna on katkennut. Mut jos oma pinna katkeaa niin miksi laittaa lapsi asialle...ellei lapsi erityisesti halua itse turvautua väkivaltaan?
 

Yhteistyössä