Annoin lapselleni luvan lyödä toista lasta

Voisithan sä sanoa äidille, että tästä eteenpäin sä teet jokaisesta väkivallanteosta ilmoituksen ls-viranomaisille. :whistle: Jos lapsi kerran on vaaraksi toisille lapsille, niin hänen paikkansa ei ilmiselvästi ole kotona. :xmas:
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Jooh, ehkä me yritetään vielä sitä puhetta. Kovemmalla äänellä, tiukempaan sävyyn, ja lapsen äidille kohdistettuna tiettyjen ukaasien kera.

Mutta en aio torua tyttöäni, jos hänen kimppuunsa käydään ja hän lyö takaisin :saint:
Miä vetäsin sen äitin solmuun |O Näin ensialkuun :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Voisithan sä sanoa äidille, että tästä eteenpäin sä teet jokaisesta väkivallanteosta ilmoituksen ls-viranomaisille. :whistle: Jos lapsi kerran on vaaraksi toisille lapsille, niin hänen paikkansa ei ilmiselvästi ole kotona. :xmas:
Tuonsuuntaista ajattelinkin :saint:
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Voisithan sä sanoa äidille, että tästä eteenpäin sä teet jokaisesta väkivallanteosta ilmoituksen ls-viranomaisille. :whistle: Jos lapsi kerran on vaaraksi toisille lapsille, niin hänen paikkansa ei ilmiselvästi ole kotona. :xmas:
Tuonsuuntaista ajattelinkin :saint:
Toi kuulostaa kyllä hyvältä, luulis et ne alkais pitää sille jotain jöötä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mä oon miettinyt sitäkin, että koska puhe ei tehoa, niin entä jos huutaisin kurkku suorana sille ja pelottelisin puolikuoliaaksi... :snotty:

Ei, en mä sellaiseen lähtisi kuitenkaan.
no mä kyllä olen syyllistynyt tuohon kun poikani ollessa pieni eräs isompi valopää kiusasi häntä ei siis pelkästään haukkumalla vaan ihan fyysisestikin kimppuun käymällä...ilmoitin kiusaajalle mitä tulee tapahtumaan jos homma ei lopu :" Ensin pyyhin sulla koiranpaskat maasta, sitten naulaan sut kiinni tohon aitaan, ja äläkä yhtään luule etten tee niin, koska aikuiset ei tee sellaista, mä teen koska olenkin epäreilu paska ja sen jälkeen teen sun jokaisesta päivästäs painajaista, menikö jakeluun tyhmä ?"

Tehosi muuten, mutta sen jälkeen koko pihan muut äidit katseli mua vinoon niin pitkään kun asuttiin siellä... :kieh:
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
No, minäkin olen opettanut omani niin että "älä ole ensimmäinen joka lyö, mutta jos joku lyö sinua niin lyö vielä kovemmin takaisin".

Avaa sateenvarjon, tuleekohan meitä muita sen alle..
Minä tulen. =)
 
dfdf
Alkuperäinen kirjoittaja Wicked Mary:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mä oon miettinyt sitäkin, että koska puhe ei tehoa, niin entä jos huutaisin kurkku suorana sille ja pelottelisin puolikuoliaaksi... :snotty:

Ei, en mä sellaiseen lähtisi kuitenkaan.
no mä kyllä olen syyllistynyt tuohon kun poikani ollessa pieni eräs isompi valopää kiusasi häntä ei siis pelkästään haukkumalla vaan ihan fyysisestikin kimppuun käymällä...ilmoitin kiusaajalle mitä tulee tapahtumaan jos homma ei lopu :" Ensin pyyhin sulla koiranpaskat maasta, sitten naulaan sut kiinni tohon aitaan, ja äläkä yhtään luule etten tee niin, koska aikuiset ei tee sellaista, mä teen koska olenkin epäreilu paska ja sen jälkeen teen sun jokaisesta päivästäs painajaista, menikö jakeluun tyhmä ?"

Tehosi muuten, mutta sen jälkeen koko pihan muut äidit katseli mua vinoon niin pitkään kun asuttiin siellä... :kieh:
Kiitos vinkistä. Tämä oli hyvä. Aion lainata konstia, jos joskus tulee tarvis.
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ja käskin tempaista vieläpä oikein lujaa :saint: jos se taas hyökkii päälle.

On se nyt oikeesti prkl kun yksi ja sama ongelmatapaus AINA käy tytön päälle |O

Juu, ollaan juteltu lapsen vanhemmille (tai siis äidille), ja yritetty vaikka mitä, mutta 1½ v tätä skeidaa on kestetty ja nyt alkaa tosissaan tuntua siltä, että mikään fiksu keino ei toimi. Kun tyttö leikkii pihassa kavereiden kanssa, ryntää tämä lapsi heti kimppuun miekan, kepin, pyöränpumpun tms kera.

Vähänkö toivon että ne muuttaisi pois.
Hm. ehkä lapsesi syrjii (elikkä kiusaa) tätä lasta. miksi tuo lapsi ei leiki muiden pihan lasten kanssa?
 
Qaz
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Olen myös opettanut että sanoilla voi lyödä kovemmin kuin nyrkillä.
Tuohon ei tehoa. Ei se ole tippaakaan vieraskorea edes pihan aikuisia kohtaan; irvistää, nauraa, juoksee pakoon, haistattelee, heittää kiviä/jäälohkareita päälle, jne kun ihan joka ikinen muu lapsi pysähtyy ja nolostuu jos vieraampi aikuinen joutuu komentamaan.
Miksi et itse lyö sitä lasta?
 
Tiia
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
No, minäkin olen opettanut omani niin että "älä ole ensimmäinen joka lyö, mutta jos joku lyö sinua niin lyö vielä kovemmin takaisin".

Avaa sateenvarjon, tuleekohan meitä muita sen alle..
Sama sääntö meilläkin on opetettu :)
 
hm
Jos lapsi ei ole verbaalinen eikä pärjää sanoilla, hänellä ei ole keinoa ilmaista surua siitä että lapsesi kiusaa häntä jättämällä leikkien ulkopuolelle.

Jos lapsella on mukavaa, ei hänellä ole syytä lyödä ketään.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Jos lapsi ei ole verbaalinen eikä pärjää sanoilla, hänellä ei ole keinoa ilmaista surua siitä että lapsesi kiusaa häntä jättämällä leikkien ulkopuolelle.

Jos lapsella on mukavaa, ei hänellä ole syytä lyödä ketään.
:LOL: Juuh.
 
vieras
Nauraiskohan ne poliisilaitoksella pihalle jos menis pokkana tekemään asiasta rikosilmoituksen? Koulukiusaamisesta(al-asteella) on ainakin ilmoitus tehty. Eli jos joku jälki jää niin ottakaa ainakin kuvat..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Jooh, ehkä me yritetään vielä sitä puhetta. Kovemmalla äänellä, tiukempaan sävyyn, ja lapsen äidille kohdistettuna tiettyjen ukaasien kera.

Mutta en aio torua tyttöäni, jos hänen kimppuunsa käydään ja hän lyö takaisin :saint:
Mut eikö tunnukin hyvältä vähän aikaa kuvitella, kuinka rankaisis sitä naapurin lasta? :xmas: :saint: Vaikkei oikeasti aikoisi niin tehdä.
Eks teijän uskovaisten pitäis just olla lyömistä vastaan?
 
vieras
Käännetäänpä tämä niinpäin, että lyöjä on tärähtänyt aikuinen.
Mitä teet kun hän tulee joka kerta pihalla ollessaan mojauttamaan sua harjanvarrella, mattopiiskalla, lapiolla...?
Käännät toisenkin posken?

Hyvä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käännetäänpä tämä niinpäin, että lyöjä on tärähtänyt aikuinen.
Mitä teet kun hän tulee joka kerta pihalla ollessaan mojauttamaan sua harjanvarrella, mattopiiskalla, lapiolla...?
Käännät toisenkin posken?

Hyvä.
ja up
 
Millipidetär
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Joo varmaan on vitun lellitty keskipiste kuka onkin nyt ihan kiva eikä toivoton :headwall:
Toivottomaksi en sanoisi, ja esim. meidän poikaa ei oo koskaan lyönyt pihassa (päiväkodissa ehkä, en muista), mutta tytön kimpussa se on jatkuvasti.
On varmaan ihastunut... nolaa se totaalisesti
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Mies tossa sanoi että hän menis vetäsemään kiusaajan isää ellei se saisi kakaraansa kuriin. :saint:
Ei sillä oo...
Voi selittää aika paljon käytöstä :whistle:

*menen äkkiä piiloon oman sateenvarjoni alle*
just..mun lapsella ei ole isää ei hän ole silti kiusanut tai lyönyt muita lapsia ollut muuten ilkeä..
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Jooh, ehkä me yritetään vielä sitä puhetta. Kovemmalla äänellä, tiukempaan sävyyn, ja lapsen äidille kohdistettuna tiettyjen ukaasien kera.

Mutta en aio torua tyttöäni, jos hänen kimppuunsa käydään ja hän lyö takaisin :saint:
Mut eikö tunnukin hyvältä vähän aikaa kuvitella, kuinka rankaisis sitä naapurin lasta? :xmas: :saint: Vaikkei oikeasti aikoisi niin tehdä.
Eks teijän uskovaisten pitäis just olla lyömistä vastaan?
Joo, mä oon sitä vastaan, ettei pojat saa lyödä tyttöjä saamatta maistaa omaa lääkettään. Ja se ei liity uskontoon, vaan syyhyn ja seuraukseen.
 
been there, done that
eikä häneltä voi olettaa samaa kuin aikuiselta. Meillä toimi:

miekat ym. pois kädestä jos huitoo kohti, ja sanoo että isä/äiti saa hakea sitten pois takavarikosta

jos lyö, juokse kiinni ja holdingissa pyytämään lyödyltä anteeksi joitain kertoja

ja jos lyönnit toistuu silti useita kertoja, yhdessä lapsen kanssa vanhempien oven taa ja kertomaan asiasta, joka kerta ja vaikka 10 kertaa päivässä jotta homma loppuu

Jo on kummat vanhemmat jos eivät ala hermostua siellä ramppaamiseen ja jotakin ala tapahtua...meillä riitti n. 5 käyntiä oven takana ilmoittamassa lapsen käytöksestä saman päivän aikana ;-)
 

Yhteistyössä