Annoin lapselleni luvan lyödä toista lasta

Ja käskin tempaista vieläpä oikein lujaa :saint: jos se taas hyökkii päälle.

On se nyt oikeesti prkl kun yksi ja sama ongelmatapaus AINA käy tytön päälle |O

Juu, ollaan juteltu lapsen vanhemmille (tai siis äidille), ja yritetty vaikka mitä, mutta 1½ v tätä skeidaa on kestetty ja nyt alkaa tosissaan tuntua siltä, että mikään fiksu keino ei toimi. Kun tyttö leikkii pihassa kavereiden kanssa, ryntää tämä lapsi heti kimppuun miekan, kepin, pyöränpumpun tms kera.

Vähänkö toivon että ne muuttaisi pois.
 
meilläkin koulussa meno asettu kummasti kun tyttö vetäs jätkän kanveesiin keväällä :xmas:
tosin pojan mielestä oli epistä että tyttö ei saanu jälki-istuntoa, kun hän oli ensin käynyt tönimässä ja lyömässä tyttöä.

Menee istumaan huuhkajattearen sontikan alle
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
meilläkin koulussa meno asettu kummasti kun tyttö vetäs jätkän kanveesiin keväällä :xmas:
tosin pojan mielestä oli epistä että tyttö ei saanu jälki-istuntoa, kun hän oli ensin käynyt tönimässä ja lyömässä tyttöä.
Heh, "toi löi ensin takaisin.."

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
No, minäkin olen opettanut omani niin että "älä ole ensimmäinen joka lyö, mutta jos joku lyö sinua niin lyö vielä kovemmin takaisin".

Avaa sateenvarjon, tuleekohan meitä muita sen alle..
Mä voisin tulla sun seuraksesi sen alle. Aion nimittäin opettaa lapsilleni, että lyödä ei saa paitsi itsepuolustukseksi.
 
Yksi poika rinnakkaisluokalta joka koulumatka nimitteli meidän tytärtä, kehotin sanomaan takas tai vaikka tirpasemaan jos muu ei auta. Olivat sitte käsiksi käyneet eräällä matkalla kun poika oli lyönyt, tytär oli potkaissut.
Mutta ei ole enää kuulunut kummaltakaan puolelta mitään -asiat selkesivät tuolla.

En mitenkään pidä väkivallasta enkä toivo sellaista kenellekään tehtävän, mutta välillä jos toiset lyövät ja tönivät ilman että lyöty puolustautuu niin mitä siitä tulee...jatkuu vaan.
 
:(

mä en ymmärrä lainkaan näitä, että "saa löydä takaisin jos toinen lyö ensin". ihmettelin sitä jo jossain aiemmassa ketjussa, en tainnut kyllä siihen keskusteluun osallistua.

mitä ap:n lapsi oppii tuollaisesta? mitä se lapsi oppii, jota ap:n lapsi mottaa seuraavalla kerralla takaisin? väkivalta on väkivaltaa, aina.

mun mielestä ap voisi mennä lapsen mukaan ulos ja kun seuraavan kerran tällainen tilanne on niin ottaisi tämän hyökkääjän erikseen, katsoisi tiukasti silmiin, ilmoittaisi, että noin sinä et tee enää kertaakaan, se sattuu ja toisia ihmisiä ei saa ikinä satuttaa missään tilanteessa. jotain tollaista kokeilisin. ja olen kokeillutkin. loppui.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Väkivaltaa ei ratkaista väkivallalla.
mutta jos jonkun urpon kepillä mätkijän saa lopettamaan touhunsa täräyttämällä kerran takaisin niin eikös se ole ihan hyvä. eipä tarvitse sitten aina pelätä, että minkä puskan takaa se huitoja tulee.
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
No, minäkin olen opettanut omani niin että "älä ole ensimmäinen joka lyö, mutta jos joku lyö sinua niin lyö vielä kovemmin takaisin".

Avaa sateenvarjon, tuleekohan meitä muita sen alle..
Helvetin hyvä vinkki, tämän aion sanoa pojalle kunhan tulee kotiin :snotty:

Poika on kysynyt multa mitä hän tekee jos joku kiusaa ( kunnolla, tönii, tms. eikä mitään pientä juttua ) eikä hän pääse aikuisen luo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Olen myös opettanut että sanoilla voi lyödä kovemmin kuin nyrkillä.
Tuohon ei tehoa. Ei se ole tippaakaan vieraskorea edes pihan aikuisia kohtaan; irvistää, nauraa, juoksee pakoon, haistattelee, heittää kiviä/jäälohkareita päälle, jne kun ihan joka ikinen muu lapsi pysähtyy ja nolostuu jos vieraampi aikuinen joutuu komentamaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
mun mielestä ap voisi mennä lapsen mukaan ulos ja kun seuraavan kerran tällainen tilanne on niin ottaisi tämän hyökkääjän erikseen, katsoisi tiukasti silmiin, ilmoittaisi, että noin sinä et tee enää kertaakaan, se sattuu ja toisia ihmisiä ei saa ikinä satuttaa missään tilanteessa. jotain tollaista kokeilisin. ja olen kokeillutkin. loppui.
Voi jeesus :LOL:, enhän mä olekaan kuin noin 15 kertaa tehnyt noin - turhaan.
(minä ja ainakin 2-3 muuta naapuria...ei toimi, ei)
 

Yhteistyössä