Annoin lapselleni luvan lyödä toista lasta

f
Ihan samalla tavalla lapsesta voi soittaa poliisille kuin aikuisesta.
Noin kauan jatkunut, sinne vaan sanomaan että vanhemmat ei välitä, piittaa, voi asialle mitään... ja turpiin tulee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
No, minäkin olen opettanut omani niin että "älä ole ensimmäinen joka lyö, mutta jos joku lyö sinua niin lyö vielä kovemmin takaisin".

Avaa sateenvarjon, tuleekohan meitä muita sen alle..
Pääseeks saman sontsan alle?
En mäkään lapsestani nyrkkeilysäkkiä kasvata. Itseään saa ja pitää osata puolustaa jos tilanne ei muuten ratkea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja =):
Onko tämä kiusaajan äiti koskaan leikkipaikalla seuraamassa poikaansa?
Eli kiusaako äitinsä läsnäollessa? Miten äiti reagoi?
Jos ei ole paikalla niin pyydä häntä paikalle AINA. Tai sit sivummalta seuraamaan.
Ei ole ollut ikinä leikkipaikalla - kun lapsi oli 1-3 v tms, hän ei ulkoillut koskaan. Kun hän tuli noin 4 v ikään niin alkoi pääsemään ulos yksin.

Olen mä sille sanonutkin, että voisi tulla pihaan mukaan, mutta ei hän voi koko ajan vahtia kuulemma...
 
juhokusti
mä en kyllä kehoittais missään nimessä lyömään takasi. missä raja millon saa vetää toista lättyyn? entä jos koulussa sattuu jotain, joku liukastuu vaikka tyttös päälle, niin vetää turpaan kun äiti niin on opettanu? ymmärrän että lapses on fiksu, kaunis ja järkevä, mutta kerran kun sen rajan ylittää, on seuraavaan kertaa kynnys matalampi. mä mieluumin nolaisin itseni ja huutaisin pää punaisena siellä pihalla jos jotain sattuu, menisin vaikka itse vahtimaan leikkejä jos häirikkö tulee paikalle. soittasin neuvolaan ja kysyisin apua. niin uuno mä oon.
 
Just miettisin tätä asiaa. Meillä on naapurin lapsenlapsi samanikäinen kuin meidän esikoinen, 5-v, ja on kova tönimään, lyömään, tukistamaan, heittelee omenoilla meidän lapsia yms. Ei hän joka päivä ole isoäitinsä luona, mutta usein kuitenkin. Meidän pojat kuitenkin jostain syystä haluaa tämän pojan kanssa aina leikkiä vaikka se meneekin jossain vaiheessa tappeluksi.

Mun mies oli 1 lk:n koko ajan kiusattu yhden isomman pojan toimesta. Joka ikinen kotimatka koulusta tämä poika kiusasi mun miestä kunnes yhtenä päivänä mieheni tempasi oikein kunnolla turpaan. Siihen loppui kiusaaminen. Olen aivan varma että tietyntyyppiset kiusaajat tokenevat kun heitä tirpaisee kunnolla turpaan.
 
Koitin kuvitella vastaavaa tilannetta omalle kohdalle, niin että meidän lapsia kiusattaisiin jatkuvasti. Meillä menis kaava varmaan jotenkin minä sanon kauniisti, minä sanon tiukasti, minä karjasen. Sitten mies karjasee, mennään puhumaan vanhemmille. Jos vielä jatkuu niin varmaan antaisin luvan vetästä takaisin.

Mies tossa sanoi että hän menis vetäsemään kiusaajan isää ellei se saisi kakaraansa kuriin. :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Ja aha siis lyö VAIN sun lasta. No miksihän oletat että päiväkoti on puuttunut asiaan =O
Siis musta nyt tuntuu, että alussa annoit kuvan hirmuraa´asta lapsesta, kelle ei kukaan voi koskaan mitään.

Nyt hän onkin vain tyttösi kimpussa, miksi hitossa päiväkoti on sitten takuulla puutttunut asiaan (jos kerran sielläkin aivan kiltisti on).
Väännän rautalangasta:

Lyö vaan mun tyttöä, ei mun poikaa. Kyllä se on pihassa epäilemättä muitakin mätkinyt, mutta mua kiinnostaa nyt vain se, että se lyö mun tyttöä.

Päiväkodissa näen häntä usein, ja yleensä on ihan kivasti siinä pihassa jne kun hänet näen, mutta mulla on tietolähteeni (hih :D) ja tiedän että siellä on puututtu asiaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Mies tossa sanoi että hän menis vetäsemään kiusaajan isää ellei se saisi kakaraansa kuriin. :saint:
Ei sillä oo...
Ei yllätä ollenkaan. Valitettavasti. :/

Taisi mennä ohi mutta mitä se äiti on asiaan sanonu kun olet puhunut siitä? Mä varmaan menisin karjumaan sillekin ja sanoisin et jollei toi meno prk lopu nyt niin seuraavaks teillä on sossu ja poliisi niskassa.
 
vg
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Mies tossa sanoi että hän menis vetäsemään kiusaajan isää ellei se saisi kakaraansa kuriin. :saint:
Ei sillä oo...
Mä melkein arvasin tämän. Ei meidän pojankaan kiusaajalla ollut. Meillä se meni niin, että ensin puuttuivat vanhemmat, sitten koulu ja lopuksi poliisi. Vasta viimeinen tehosi.
 
x
No tossa oli aiemmin hyvä pointti: oman lapsen takas tirvaisu jos johtaakin vammaan tms.
Ikävä juttu. Oma lapsi onkin sitten tarkkailussa =)

Et ehkis kannattaa niinku ekaks soittaa niille pollareille, ne kyllä tulee ja pitää puhuttelun.
 
Pitänee huomenna lymyillä jossain puskissa, ja jos tuo lapsi taas lyö, niin sitten menen niiden ovelle ja huudan sen äidille niin että kitapurjeet raikaa - hän voisi pitää lapsen sisällä, jos ja kun pihassa olo ei onnistu! Tähän asti olen ollut asiallinen, en syyttelevä.
 
Rukoilijasirkka
No eihän toi ehkä oikein ole, mutta noin mäkin luultavasti oisin tehnyt.

Toivon, ettei tyttös jää kakkoseksi sille öykkärille, vaan saa annettua takaisin.

Tai ehkä mä lymyisin siellä pensaikossa ja menisin sit huutamaan naama punasena sille häirikköpennulle niin et se kusis housuun.

Siis tälläsii tunteita tää herättää, en sano, että niin pitäis toimia. Mutta ymmärrän sua hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Taisi mennä ohi mutta mitä se äiti on asiaan sanonu kun olet puhunut siitä? Mä varmaan menisin karjumaan sillekin ja sanoisin et jollei toi meno prk lopu nyt niin seuraavaks teillä on sossu ja poliisi niskassa.
On se ollut pahoillaan, muttei oo esim. karjaissut lapselleen kuten mä tekisin jos meidän ovelle tultaisiin kertomaan vastaavaa.
 
Mä en väkivaltaa kannata, periaatteessa. Mulla on kuitenkin myös vankka periaate, joka pätee niin aikuisiin kuin lapsiinkin: jos yksilö ei vaan suostu käsittämään puhetta ja jatkaa häiriökäyttäytymistään, niin vastapuolella on oikeus toimia tilanteen vaatimalla tavalla :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Onhan siinä lapasena istumisen ja nyrkillä lyömisen välissä muitakin puolustusmuotoja. Repiä kepit/aseet/miekat irti jne. Riippuen tietenkin vähän tilanteesta. Tarkoitan vaan sitä, että puolensa pitäminen ei vaadi aina sitä, että pitää lyödä takaisin.
Tuo vellihousu lyö täysillä ja juoksee sitten hiton lujaa pakoon.

Jospa tässä käy niin, että sen miekat yms katoaa salaperäisesti joku yö oven edestä... :whistle:
 
tipi
Minä olen kanssa antanut luvan lapsilleni lyödä, jos joku tulee tönimään, lyömään, soittamaan suutaan ja se ei sanomalla lopu. Itseään saa puolustaa. Omakohtaiset kokemukset kiusaajien vanhemmista ovat sellaisia, että asioista ei osata keskustella ja ei voida myöntää, että "oma kullannuppu" tarvitsisi sanallista ojennusta toisia kohtaan käyttäytymisestä.
Itse aikoinaan löin kiusaajaa turpiin (vaikka olinkin ujo tyttö) heti alkuvaiheessa ja kiusaaminen loppui siihen. Ja jos en olis lyönyt niin kiusaaminen olis vaan jatkunut ja jatkunut todennäköisesti. Tämä tapahtui, kun olin ekaluokalla ja päivääkään en ole sitä katunut. Meistä tuli itseasiassa sen jälkeen kaverit.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko meitin mammoilta unohtunut sellainen pikkuseikka, että yksi lyönti voi johtaa esim. halvaantumiseen tai pysyvään aivovammaan.
Niinhän se voi käydä Kowalskin lapsellekin,e ttä toi häirikkö pentu lyö ja tyttöä sattuu pahemman kerran. Jo se on kumma, että asiasta sanotaan ja sanotaan ja aina se pentu vaan lyö. on vanhemoien vika, jos heidän pentua sattuu, kun antavat hänen aina lyödä muita lapsia. Ihme ettei jo joku aikuinen ole sitä tempassut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko meitin mammoilta unohtunut sellainen pikkuseikka, että yksi lyönti voi johtaa esim. halvaantumiseen tai pysyvään aivovammaan.
Niin voi, ajattele että ap:n lapsi on kestänyt sitä jo 1,5 vuotta. Hyvä ettei ole käynyt vielä mitenkään.
 

Yhteistyössä