Annoin lapselleni luvan lyödä toista lasta

xxxx
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja xxxx:
Lastensuojeluun ilmoitus, kertomasi perusteella lapsella on vakavia käytöshäiriöitä.
Ne johtuvat yleensä kotioloista. Eli olisi hyvä jos tämä lapsi saisi apua ja sitä kautta muutkin.
Olen 100% varma että päiväkoti on puuttunut asiaan.
Ja tässä on puuttumisen tulos? Päiväkoti ei voi puuttua teidän puolesta.
 
..
Oih, tuli mieleen ihana muisto ylä-asteelta. Istuin maantiedon tunnilla ja takanani oleva poika heitteli teroitettuja lyijykyniä selkääni kuin tikkoja, oli rykivinään ja huritteli samalla muka-huomaamattomasti, potkiskeli tuoli jne. Kesken tunnin multa paloi pinna, käännyin ja tempaisin nyrkillä poskeen niin että läsähti. Jätkä nosti jonkun äläkän että "ope vittu näitsä mitä toi teki??!!" Opetaja käski pojan olla hiljaa ja jatkoi opetusta. Tunnin jälkeen eläkeikää lähestyvä naisopettaja pyysi mut luokseen ja sanoi että "Kyllä mä näin mitä sä teit. Ja mä olen ihan hiton ylpeä susta. Älä anna noiden luulla että ne voi hyppiä sun nenille." En ole sen jälkeen joutunut uudestaan lyömään, mutta eipä ole kukaan kuvitellut että mua saisi kiusatakkaan.
 
Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ja käskin tempaista vieläpä oikein lujaa :saint: jos se taas hyökkii päälle.

On se nyt oikeesti prkl kun yksi ja sama ongelmatapaus AINA käy tytön päälle |O

Juu, ollaan juteltu lapsen vanhemmille (tai siis äidille), ja yritetty vaikka mitä, mutta 1½ v tätä skeidaa on kestetty ja nyt alkaa tosissaan tuntua siltä, että mikään fiksu keino ei toimi. Kun tyttö leikkii pihassa kavereiden kanssa, ryntää tämä lapsi heti kimppuun miekan, kepin, pyöränpumpun tms kera.

Vähänkö toivon että ne muuttaisi pois.
Oikein, turpaan vaan armotta
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Väkivaltaa ei ratkaista väkivallalla.
PEESI! KIITOS! AMEN!
Muistakaa sitten että kun joku raiskaa teidät makaatte vain kiltisti jalat levällään.
Tätä mä olen tuon tytön kohdalla miettinytkin ja kunhan aika on kypsä, niin kerron että tekee ihan mitä tahansa puolustautuakseen tuollaiselta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Eikä pysty puolustautumaan pienempäänsä muutoin kuin väkivallalla?
Onhan tuo karkuun juossut, yms, mutta kun mun tytölläkin on oikeus olla pihassa ilman että yksi pässi on koko ajan kimpussa. Tähän asti tyttö on ollut lyömättä takaisin, kertonut mulle/lapsen äidille, jne.

Miten kuusivuotiaan tytön pitäisi puolustautua vuotta nuorempaa poikaa vastaan? Ikä- ja kokoero ei ole suuren suuri.
 

Sä olet lai-ne varmaan ainoa lapsi? Mulla taasen vuoden nuorempi pikkusisko jonka kanssa tapeltu pienenä todella paljon, joten tiedän asiasta jonkun verran.[/quote]

(mä en osaa oikein näitä lainauksia)

miksi sä ajattelet, että olen ainoa lapsi? en ole ja olen tapellut kovasti siskoni kanssa, tosin en muista että fyysisesti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kylläpä on fiksua porukkaa taas liikenteessä!
Näiden tämmöisten kommenttien laukojien mielestä on itseasiassa ihan oikein, että esim mies hakkaa vaimoaan...:whistle:
Mut saako nainen lyödä takas, jos mies lyö ensin :saint:
Saman olisin sanonut kuin ap :flower:
Tai toisinpäin musta jos nainen ensin tahallaan ärsyttää ja käy fyysisesti kimppuun ni kyllä mies saa lyödä takaisin.
 
xxx
Alkuperäinen kirjoittaja sj:
Tollanen pentu pois vanhemmiltaan, jos ne ei saa siihen kuria! Voi helvetti, mitäköhän siitä tulee isompana, varmaan just näitä jotka porukalla kiduttaa nuorempaansa :/
Kyseessä ei ole pentu, vaan lapsi, eikä kyse tod.näköisesti ole kurittomasta lapsesta keneen raukkavanhemmat ei saa otetta, vaan lapsiuhrista kenelle on tapahtunut jotain niin kauheaa että hän käyttäytyy tällä tavoin.
Lähes psykopaattistasoisia käytöshäiriöitä ja niihin on puututtava!
Näin me vältämme monet persoonallisuushäiriöt.

Esim. seks. hyväksikäytetyt, rankasti, voivat lapsena purkaa oloaan sytyttelemällä tulia tai pakottamalla muita riisuutumaan.
Vaikeaa väkivaltaa/kidutusta kokevat voivat esim. hakata, kivittää muita tai kiusata eläimiä.

Tällainen lapsi kärsii, hänellä on vakavia ongelmia, aikuisten on puututtava asiaan. Hän on lapsi, kuka ei ole valinnut osaansa.

Jotta hänestä kasvaa ihminen, kuka ymmärtää väkivallan vääryyden, kehittyy syyllisyydentunteet jne. hän tarvitsee aikuisten apua.
Terapiaa, mahd. lääkityksen.

Koska tilanne jatkunut vuosia, ei kyse ole mistään tilapäisestä häiriöstä.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Ja käskin tempaista vieläpä oikein lujaa :saint: jos se taas hyökkii päälle.

On se nyt oikeesti prkl kun yksi ja sama ongelmatapaus AINA käy tytön päälle |O

Juu, ollaan juteltu lapsen vanhemmille (tai siis äidille), ja yritetty vaikka mitä, mutta 1½ v tätä skeidaa on kestetty ja nyt alkaa tosissaan tuntua siltä, että mikään fiksu keino ei toimi. Kun tyttö leikkii pihassa kavereiden kanssa, ryntää tämä lapsi heti kimppuun miekan, kepin, pyöränpumpun tms kera.

Vähänkö toivon että ne muuttaisi pois.
Entä jos sen lapsen äiti antaa itselleen luvan lyödä sinun lastasi? Kun nämä asiat nyt eivät aina mene kuin elokuvissa.
 
sks
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
SooSoo, ei väkivalta ole mikään ratkaisu! Paasaa palstan täydelliset kukkiset.

Vitut! TAKAISIN SAA LYÖDÄ JA ITSEÄÄN PUOLUSTAA JOS SUA TEMPAISTAAN EKA! Piste.
No ei toikaan kyllä ole mikään hyvä käyttäytymismalli. Siis opettaa niin, että jos sua eka lyödään niin lyöt takas.Ikävä kyllä ei se siihen jää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mä oon miettinyt sitäkin, että koska puhe ei tehoa, niin entä jos huutaisin kurkku suorana sille ja pelottelisin puolikuoliaaksi... :snotty:

Ei, en mä sellaiseen lähtisi kuitenkaan.
ehkä sun tyttö voisi huutaa sille niin lujaa kuin kurkusta lähtee? tai sitten sinä :D se on ehdottomasti parempi kuin se, että sinun tyttösi löisi toista ihmistä.
 
xxx
Ja ongelma ei poistu sillä, että häntä lyödään. (Vaikka ymmärrän tietyissä tapauksissa tuon)
Pahimmassa tapauksessa hän onkin voimakkaampi ja tekee veriteon; oikeasti.
Itse en katselisi päivääkään, tekisin kaikkeni että viedään hoitoon tms.
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mä oon miettinyt sitäkin, että koska puhe ei tehoa, niin entä jos huutaisin kurkku suorana sille ja pelottelisin puolikuoliaaksi... :snotty:

Ei, en mä sellaiseen lähtisi kuitenkaan.
Mikset tee mitään fiksua???
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mä oon miettinyt sitäkin, että koska puhe ei tehoa, niin entä jos huutaisin kurkku suorana sille ja pelottelisin puolikuoliaaksi... :snotty:

Ei, en mä sellaiseen lähtisi kuitenkaan.
No mielummin se kun että opetat lastas lyömään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kylläpä on fiksua porukkaa taas liikenteessä!
Näiden tämmöisten kommenttien laukojien mielestä on itseasiassa ihan oikein, että esim mies hakkaa vaimoaan...:whistle:
Mut saako nainen lyödä takas, jos mies lyö ensin :saint:
Saman olisin sanonut kuin ap :flower:
Tai toisinpäin musta jos nainen ensin tahallaan ärsyttää ja käy fyysisesti kimppuun ni kyllä mies saa lyödä takaisin.
Mä en ole ikinä lyönyt ketään. Mutta lyön, jos koen sen tarpeelliseksi.
 
Pentele, kun noin pienistä lapsista on jätetty kasvattamatta minkäänlaisia käytöstapoja omaavia.. Vai sanoisinko omaamattomia.

Tarkoitan nyt sitä naapurin kauhukakaraa, josta tässä puhutaan.

Lyömiseen en ota muuta kantaa, kuin että joskus on lyötävä takaisin. Minua kiusattiin enemmän tai vähemmän koko kouluajan, ja ysillä koko paska huipentui turpiinsa saamiseen, päähän ja keskiruumiseen potkimiseen ja selän päälle voimalla tallaamiseen. Silloin en kyllä pystynyt enää puolustautumaan, koska kuvittelin sen loppuvan ennen puolustuskyvyn menetystä. Tapahtuneesta on jo viisi, kuusi vuotta, ja seuraavan kerran mahdollisesti kohdalle sattuessa tiedän mitä teen.


edit: Ja v*tuttaa niin ankarasti asian muisteleminen, että kirjoitusvirheitä lie on.
 

Yhteistyössä