¤¤ ALLERGISET KULLANNUPUT - vol. 4 ¤¤

Adalgin: Luppiksella oli hyviä neuvoja tuohon rotaatioon ja olen samaa mieltä, että hiljaa hyvä tulee. Itse jättäisin myös tuon kauran pois ja kokeilisin suosiolla jotain muuta. Onhan niitä muitakin viljoja ja vaikka mitä muuta kokeiltavaa :)

Localoba: Sellainen juttu tuli mieleen, että onko noissa vadelma/mustikkakeitoissa sekä persikkasäilykkeessä kaikissa sitruunahappoa? Meillä yksi sopimaton on juuri tuo E330. Nyt alkaa olla jo siitepölykausi käynnissä ja jostain ristireagoivista voi saada herkemmin oiretta, siltä kannalta silmiin pomppasi eniten tuo porkkana. Nuo oli vain tuollaisia mahdollisuuksia. Jos ei ala selvä tulemaan, kallistuisin varmaan tuon Luppiksen ehdottaman vuorottelun kannalle.
 
Ompas täällä hiljaista!! Hyvä vai huono..?

Omaa napaa siis sitten: meillä on nyt testausvuorossa lanttu. Ja poika ei niin millään suostu syömään sitä. Löysyttää selvästi vatsaa mutta ei tee ripulia. On saanut sitä nyt noin 6-8 kertaa eli voinee kai todeta että pieninä määrinä ok? Seuraavana olisi sitten jamssi kun sitä VIHDOIN JA VIIMEIN löytyi kaupasta. Mä niin hartaasti toivon että se sopisi.. mausta ja käytöstä ruuanlaittoon en tiedä tuon taivaallista. Kohtahan tuo selviää.. jos kerran kukkakaali/kesäkurpitsa/possu/valkoinen riisi/bataatti-ruokavaliolla saa kasaan 14 erilaista ruokaa, niin eiköhän sitä nyt jamssistakin jotain keksi :whistle:

Saako NATUMIN riisimaitoa jostain pääkaupunkiseudulta?

Ja lopuksi: voisiko joku muu aloittaa uuden pinon? Mä en niin kovin ahkeraan enää palstaile joten olisi mukava jos pino jatkuisi meikäläisen taustailusta huolimatta. Alkuun voisi laittaa taas ne listat sopivista/ei sopivista (edellisen pinon alussa malli).
 
Moikka :wave:

Saatiin pääsiäisen vierailuretkeltä mukaamme nuhabasilli -ja nyt vastaa alkaa helpottaa. Tosin nenä pikkumiehellä vuotaa edelleen, osittain epäillään nyt siitepölyjä kun oireet pahenee ulkona ja sisällä ei juuri mitään. Eli sisällä on käytetty ilmanputsaria koko ajan ja imuri on laulanut...

Luppis: Vähän myöhässä vastaus, mutta riisimäidoista ricedream sisältää ohrajäämiä ja lisäksi se valmistetaan tuotantolinjalla jossa käsitellään soijaa, maitoa ja muita viljoja. Eli ei oo puhdasta. Natumin pitäis olla puhdasta, meille käy se tavallinen, jossa ei ole kalkkia mukana. Kun se kalkkirikastettu sisältää jotain levää -ja ilmeisesti siitä syystä ei passaa meillä.. Kerrohan jos jaksat, että mitä saat loihdittua jamssista -kuulostaa niin eksoottiselta että pitänee kokeilla kunhan sitä löytää!

Muuten katselin noita aineksia, ootko tehnyt raastevuokaa uunissa riisi-bataatti-possu-kesäkurpitsa aineksista? Siitä on tullut meidän pojulle herkku (tosin meillä lihana peuran jauheliha). Meillä on myös välillä siihen laitettu lanttua/porkkanaa niin saa makuvivahteen eroa :)

Vadelma/Mustikkakeitoista: Joku kirjoitteli ja mietti voisivatko ne olla syypäitä oireisiin -meillä imetyksenkin kautta poika niihin reagoi jostain syystä, eli ne oli poissa pitkään. Oikeastaan vasta viimeaikoina oon itse niitä voinut syödä... Mietin kanssa sitä sitruunahappoa tai jotain maitojäämiä?

Omaa napaa -Meillä imetys loppui. Poika on nyt vesi+kalkki+vitkiv linjalla tulevan kuukauden. Meillä on kontrolli painosta/kasvusta sen jälkeen ja sitten katsotaan riittääkö. Itse ajattelin että pyydän ravitsemuslabrat silloin. Niitä ei ole koskaan pojalta otettu niin olisi varmaan korkea aika. Uusia ruoka-aineita ei ole rotaatioon otettu, siellä on samat vanhat quinoa, kana ja soija. Quinoan uskallan kohta ottaa joka toinen päivä käyttöön (saa hyviä proteiineja) ja broileri sopinee 2 annosta (1rkl) vkossa. Soija 2tl menee 2xvkossa ja aiheuttaa vain poskien karheutta loppu päiväksi mutta ei muuta, eli jatkamme kunnes koivuaika on pahimmillaan -silloin saatiin suositukseksi laittaa tauolle kun menevät ristiin ettei turhaan herkistellä.. Eli aika rauhallinen vaihe ruoka-puolella..

JA ihanaa oli itse saada MÄMMIÄ kahden vuoden tauon jälkeen :p Mies nauroi kun lastasin sitä kärryihin monta laatikollista ja vetelin ne parin päivän sisällä. Kohtuudella en pystynyt nauttimaan kun oli niin kauan siitä unelmoinut :) Oma masu ei tykännyt mutta sen kesti hyvin kun ei enää vaikuttanut pojan masuun! Tänään odottaa iso jugurttipurkki syöjäänsä... :)

Ieva: Hyvä että poikkesit kertoilemaan hyviä uutisia teidän tilanteesta -se aina valaa uskoa omaankin arkeen kun muistaa taasen että hyviäkin jaksoja on olemassa :)

Mukavaa ja auronkoista päivän jatkoa

p.s. Onko Ahmutar vielä yhtenä kpleena? :)
 
Ilmottaudun tähän pinoon, vaikka näyttää, ettei tähän ole pitkään aikaan kirjoiteltu... (Jos jossain olemassa uudempi, niin vihjatkaa)

Meillä 4,5kk:n ikäisellä todettu maitoallergia ja Almiron Pepti-resepti odottamassa KELA:n korvauspäätöstä.

Nyt valmiiksi kyselen kesäksi vinkkiä, että miten olette toteuttaneet mm. tuon Peptidin sekoittamisen "mökkiolosuhteissa"?? Eli lähinnä millanen vesi? Kävisikö kaupan pullovesi? Nyt aloiteltu pikkuhiljaa kiinteiden maistelu, joten veden keittäminen ei liene enää tarpeellista siinä vaiheessa. Mutta arveluttaa ns. "seisseen veden" käyttö tuohon tarkoitukseen, mikä mökillä ehkä se yleisin vaihtoehto.

Tällähetkellä vielä imetän, mutta tarkoitus olisi pikkuhiljaa sitten siirtyä tuohon Almiron Peptiin...
 
Tervetuloa mukaan!!

Mä olen keittänyt normaalistikin (kaupunkioloissakin) vettä isomman määrän 1-2 kertaa päivässä ja laittanut puhtaaseen kannuun jäähtymään ja odottamaan. Sitten syötölle kaadan tarvittavan määrän vettä pulloon/mukiin, lisään jauheet ja mikrolla lämmitän hieman. Mä kyllä ehdottomasti kaivoveden keittäisin.

Uudempi ketju on vol 5, täällä =) :


http://kaksplus.fi/keskustelu/t1391829,125

 

Yhteistyössä