Alkumetreillä, osa 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karamelli83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karamelli83

Vieras
Tein joutessani uuden ketjun..:)

Alkumetreillä, osa14

Miini -81 27+26 TJOT 02/07
Maijuliini81 26+26 TJOT 08/07, poika 08/06
minisun 25+27 09/07
Fiona77 30+30 10/07
mminttu 21+23 10/07
Liisaleena 25+27 TJOT 11/07, tyttö 09/04
Mimona 23+23 TJOT 12/07
Hertta 26+28 Y12/07, km 03/08
Angelique1 23+26 01/08, km 8/07
Lydia 28+31 TJOT 01/08
karamelli83 25+25 01/08
Sinililja 30+32 Y01/08
onnellinen hössöttäjä 25+25 TJOT 03/08

Plussanneet:

mammaksi 30+30 TJOT 10/07, poika 11/99 + 11/2007
Miisa* 25+31 10-11/07, poika 10/06 + 11/2007
Viulu83 24+35 11/07 + 11/2007
VilmaAurora 27+29 TJOT 09/07 + 11/2007
LiuLiu 23+23 TJOT 10/07 +12/07
Naksuli 27+32 TJOT 08/07, tyttö 08/06 +12/07
zuviliini 24+30, 12/07+12/07
Masi* 23+31,poika 01/07 +01/08
Jenninen 20+25 10/07 +01/08
Amilda79 28+26 TJOT12/07 +02/08
Viljonkka 29+30 Y12/07 +03/08

Jännäyslista:

onnellinen hössöttäjä 30.3
Sinililja 31.3
minisun 16.4
Mimona 16.4
karamelli83 17.4
Liisaleena 17.4. (-22.4.)
Angelique1 19.4

On kyllä upee tuo meidän jännäyslista! Jo on kumma, jos ei tuosta plussia ropise :) bd
Voi kun nyt miulla se viiva vahvistuisi, niin saisin sitten itsenikin lisätä tuohon listaan! Noh, aamulla mie varmaan ekana oon täällä kailottamassa, että tuliko ovis vai näyttikö tikut puuta heinää...

Pitää käydä vettä juomassa, kun suuta kuivaa ja taidan samalla käydä savuilla vielä... Sekin harrastus palasi takas miun ohjelmistoon, mutta olkoon. Suon itelleni sen ilon, että jos se yhtään lohduttaa. Lopetan sitten uudestaan, jos tarvis tulee. Ei se niin paha rasti ollu ekalla kerrallakaan mitä kuvittelin. Kolme päivää oli yhtä helvettiä, mut sit alko helpottamaan...

Joo, mie taijan tästä lähteä kotiin päin hivuttautumaan... Autokin on tuolla hevon kuikassa asti ja varmaan ihan lumeen hautautunut...

Mutta huomiseen!

Hertta *syyhyää jo päästä heti tikuttamaan, että tuleeko edes hitusen vahvempi viiva mitä päivällä...

jatkan tuota edelliessä ketjussa ollutta keskustelua. Eli oon tainnu katsoa puoli jaksoa poikamiestä.. Mä en vaan kestä näitä suomalaisia tositv-ohjelmia (paitsi big broteheria)... :)

G: Viro, Ruotsi, Norja, Saksa, Turkki, Kypros, Portugali ja Latviassa oon käynyt jäätelöllä.
Portugali on ehdottomasti paras kokemus, mukavan rauhallinen paikka, mutta elämääkin oli. Kivoja ihmisiä, vaikkakin liikaa brittejä.

Väsynyt käsi vilkuttaa ja toivottaa plussauksia kaikille! Jännäyslistä näyttää jännittävän hyvältä, joten innolla odottelen teitä plussaajiksi +++ :-)

Minisunille piti antaa halit tätin paikalle kurvaamisesta.

Vointini on edelleen uupunut ja oksennuksenhajuinen, hmmm. Mahtava ilmaisu :-) Välillä täytyy vääntää mustaa huumoria, koska muuten ei jaksa...mutta mä taistelen kyllä!

Reissattu on ristiin ja rastiin. Lukekaa niin, että laittaisin kaikki rahani matkusteluun. Euroopassa on pyörähdetty ja kaukomaissa aika monessa kohteessa, mm. Thaimaassa pari kertaa, mutta ehdoon suosikkini on edelleen Kuuba :-) Marraskuussa oli aikeissa lähteä Malediiveille, mutta masuasukin tulon myötä matka lykkääntyy ja ihan hyvä niin :-)

Nyt makuuasentoon!

Huomenta!

).( No ei perhana ollu illalla senkään vahvempi viiva tikussa... :( Pitää siis vaan jatkaa toivomista, et tässä vkln aikana vahvistuisi. Miun ajatus on nyt jotenki jumittunu siihen, että lasken kp:t siitä km:n ekasta vuotopäivästä: eli nyt ois kp15. Voihan se olla, et ei voi tuolleen laskee, mut elättelen toivoo, että su mennessä tulis ovis (kp18)...

Joo, voi vitsi miekin luulin/toivoin, et se ois jo eilisessä jaksossa tehny valinnan, mut ei :)

Viljonkka on kyllä ehtiny paljon reissaamaan :) *tahtoo kans...
Toivottavasti paha olo on helpottanu!

Hertta kp15(?)/30-32

Huomenta huomenta!

Vaikuttavia maalistoja (<- hassu sana) monilla! Mulla tulee listalle vain ruotsi, saksa, italia ja kreikka. Meilläkin harrastettiin kotimaan matkailua, Suomea kierrettiin ristiin rastiin kun olin lapsi. Sitten kun me pari vanhinta muutettiin pois kotoa, niin pikkusisaruksia onkin jo kuskattu vaikka ja mihin. Mutta onhan se niin, että vähän eri asia reissata ulkomailla viiden lapsen kanssa kuin kolmen :)

Ekan kerran pääsin ruotsinristeilyjä kauemmas 16-vuotiaana. Nyt ei olla käyty ainakaan neljään vuoteen missään Suomen ulkopuolella, nyt esikoinen on jo sen verran iso, että silläkin ois varmasti mukavaa jossain rantakohteessa *haaveilee*

Viljonkka, koeta jaksaa! Minä yritin aina lohduttautua sillä, että ainakin istukka toimii hyvin kun niin oksetti. Join aina ekana aamulla appelsiinimehua, koska se ei maistunut kovin pahalta kun tuli ylös... Sitten en koskenutkaan siihen pariin vuoteen, kun pahoinvoinnista pääsin :)

Huomenta tai päivähän nyt jo melkein on..
Gallup:Ruotsi,Norja,Tanska,Saksa,Itävalta,Saksa,Luxemburg,Itävalta,Italia,Espanja,
Italia,Espanja,Kypros ja Rodos.Matkusteltu on paljon,varsinkin kun oli lapsi..Italiasta olen tykännyt eniten.
Googletin eilen siitä tosi varhaisesta keskenmenosta niin helistimen sivuilla oli hyvin siitä:Herkät raskaustestit kertovat siis hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisestä kohdun limakalvolle heti kuukautisten ollessa myöhässä. Tässä vaiheessa tapahtuvat keskenmenot ovat kuitenkin erittäin yleisiä ja voidaankin ajatella, että munasolu vain ”hipaisi” kohdun seinämää sen verran, että istukkahormonia erittyi ja testi muuttui positiiviseksi. Vuoto alkaa vain muutaman päivän tai viikon myöhässä, eikä tällainen tapahtuma edellytä mitään toimia. Kyseessä oli ns. kemiallinen raskaus eli positiivinen testi. Normaali kuukautiskierto yleensä jatkuu ja raskauden todennäköisyys jatkossa on hyvä. Kun raskaus on jo pidemmällä ja mahdollista todeta ultraäänellä, puhutaan kliinisestä raskaudesta (yli 6 raskausviikkoa).

Antoi taas uskoa uuteen yritykseen ja onnistumiseen.Ja mä en testannut millään herkällä testillä vaan ihan tavallisella Clearbluella.Mutta enpä testaa sillä enää..Tai ainakin jos testaan niin uskon vain vahvaa viivaa..

Huomenet täältäkin! Tämä palstailu alkaa jo huomattavasti haittaamaan työntekoa :) Äskeisessä palaverissa istuessani yllätin itseni muutaman kerran miettimästä teidän kuulumisia.. No asiat tärkeysjärjestykseen!

Voi Viljonkka raukkaa! Nyt vaan mietit sitä pientä kaveria sun masussa ja sen voimalla koitat kestää! Eikös monilla mene niin,että alun huonovointisuuden jälkeen voi nauttia loppuraskaudesta täysillä. Toivotaan sinulle sitä!

Minisunille kovasti tsemppiä, että napsahtaa pian uudelleen!

).( Hih, uusi merkki mulle. Eipä ole tänään pahaa oloa, tissitkin on paremmassa kuosissa ja eilen illalla oli hetken aikaa sellainen menkkoja enteilevä olo. Tosin ei niiden vielä pitäisi tulla. Että katsotaan miten käy. Tonne toiseen ketjuun jo kirjoittelinkin, että pitää varmaan alkaa kirjaamaan näitä oireita ylös, niin voi sitten eri kierroissa vertailla, mitä kaikkea päänuppi on saanut milläkin kertaa aikaiseksi, voisi olla ihan mielenkiintoista ;)

G: Lapsena me ei juurikaan matkusteltu, mutta sitten myöhemmin on kyllä tullut reissattua. Olin 90-luvun lopussa reilaamassa, silloin noita euroopan maita tuli käytyä läpi. Teenpä ihan itsellenikin mielenkiinnosta tähän listan: ruotsi, norja, venäjä, viro, englanti, irlanti, ranska, espanja, italia, kreikka, unkari, itävalta, tsekki, kypros, portugal. Sitten euroopan ulkopuolella olen käynyt etelä-afrikassa, intiassa ja thaimaassa. Suosikkini on ranska (olen ollut kolme kertaa Pariisissa ja sinne voisin kyllä mennä uudestaan) ja thaimaa. Irlannista tykkäsin myös kovasti. Tästähän me mun miehen kanssa kättä väännettiinkin myös tän lapsiasiasn tiimoilta, koska mies haluaisi jatkaa matkustelua ja sen takia lykätä vauvan yritystä. Mutta sain taivuteltua, kauan siinä kyllä kesti..

Ai niin, mäkin olen enemmän Grey-fani, sen kyllä katson aina!

Juu minisun, noinhan se menee ja voipi olla, että miulla oli sama juttu! Enhän miekään kerenny olla raskaana kun vajaa 2 viikkoa, koska vuoto alkoi rv 5+5 eli samalla tavalla on miullaki tainnu olla hyvin varhainen km = "hipaisu".
Eli meillä on hyvät mahikset jo vaikka heti seuraavaan kiertoon :) bdbdbd
Nyt vaan uutta ovista bongailemaan!

Tervehdys tällekin puolelle! Olen vähän pitänyt hiljaiseloa tältä puolelta, etten liikaa puhu itsestäni ja odotuksesta yms. Vointi on suht OK jo täällä - ollut jo toista viikkoa. Tosin pari yksittäistä päivää (viimeksi eilen) onkin sit ottanut takapakkia ja huono-olo ja vetämättömyys on iskenyt. Eilenkin meni ihan koko päivä sängyn pohjalla, kun ei vaan jaksanut. Onneks oon lomalla, niin voi rauhassa märehtiä ;)
Viljonkkalle vaan voimia ja toivotaan, et sullakin alkaa pikkuhiljaa olo paraneen ja voimat palautuun! Melkosen rankkaa aikaa tämä alkuraskaus on ollut. Ja mikä parasta, tuon pahimman olon tultua, on myös rööki täällä täysin jäänyt - enää ei ole lipsahduksen lipsahdusta yli 3 viikkoon tullut. Hyvä minä!!!

Teillä olikin tuo matkagalluppi. Me kanssa pienenä reissattiin paljon kotisuomea ristiin-rastiin, mutta sittemmin kun itse aloin tienaamaan, onkin tullut matkusteltua pitkin poikin ja melko paljon. Pelkästään viime vuonna kävin Goalla (Intia), Budabestissa (Unkari), Barcelonassa (Espanja) ja Riikassa (Latvia). Toiset kaksi reissu miehen kanssa ja toiset kaksi kavereiden kanssa (molemmissa puolensa ;) ) Muuten onkin tullut sit koluttua Tukholma (Ruotsi), Tallinna & Pärnu (Viro), Viipuri (Venäjä), Berliini (Saksa), Amsterdam (Alankomaat), Pariisi (Ranska), Lontoo & Brighton (Englanti), Bologna (Italia), (Playa del Ingles) Espanja, Kypros & Rodos (Kreikka), Hammamet (Tunisia). Hmmm... Olikohan siinä kaikki? Ja siis nyt heinäkuulle on ne lennot varattu sinne Milanoon ja sieltä auto vuokrattuna. Tarkotuksena käydä ainakin Milano, Gardajärvi ja Venetsia (Italiassa), Ljubljana (Sloveniassa), alpit Itävallassa ja jos aika ja mun jaksaminen antaa myöden, niin Nizzassa ja St.Tropesissa (Ranskassa). Saa nähdä nyt sit, kuinka hyvin jaksan silloin lyllertää mahani kanssa. Jos kaikki menee hyvin, niin mullahan on silloin siis raskausviikkoja 25-27.

Tässä alkaa maagiset 12 viikkoa täyttymään ja NT-ultra olisi 8.4. edessä. Kamalasti alkaa jännittämään, et onkohan kaikki hyvin ja sikiö elossa. Niin moni tietää jo (on siis arvannut - en olis muuten kertonut) tästä raskaudesta, et olis aika kova paikka alkaa kertoon suru-uutisia. Täytyy toivoa parasta ja pelätä pahinta.

Hirmusti plussatuulia teille!!!!! Aika vakuuttava jännäyslista ;)

Kiva kun amilda ja viljonkka vielä kirjottelee tänne! Ei mua ainakaan häiritse kuunnella teidän juttuja! Ja voihan sitä kommentoida ihan näitä meidän muita juttuja vaan :D
Kiva että Amildan tupakkalakko on pitänyt, on varmaan ollut aika hyvä kannustin!

Teillä on nyt Minisun ja Hertta aikasta hyvät mahikset raskautua uudestaan kun kerran ootte jo ollut! Toivotaan vaan ettei teidän tartteis kauaa enää odotella sitä pysyvämpää tulosta!
Meitsi on ihan fiiliksissä tosta meidän jännäylistasta! Ihan mielettömästi tsempppiä kaikille. Mulla on jotenkin sellanne fiilis et meitsi jää tänne vielä hetkeks venailemaan omaan vuoroa mutta eipähän sitä koskaan tiedä :D

Meillä lapsuudessa on reissattu ympäri ämpäri suomea..ruotsia ja norjassakin on käyty..ihania muistoja norjasta jostain vuoren juurelta teltasta, kun äiti keitteli kaasukeittimel puuroa. Sit siel oli hirveesti lampaita joka paikassa ja pysähdyttiin niiden kans ruokaileen:) (ei ihme kun mulla on ollu lapsuudesta asti haaveissa saada sit joskus lampaita;) Luokan kans ala-asteella käytiin Turkissa..siihen mun lista jääkin..kauheena kyl haluttas lähtä, mut ei oo vaan saanu aikaseks..

Kiva kuulla Amildastakin:) joko masun alkaa huomaan? (hih, sitä mie ainakin ehkä eniten odotan..no tietty sitä asukkiakin;)

Hepsan!
Ihanaa lueskella noita plussanneiden juttuja, hyvistä ja huonoista hetkistä, oottelen kovasti että sit joskus minäkin..:)

Kohta onkin listan ekat jäännääjät piinapäivässään! Kovasti odottelen tuloksia!:)
Ja Hertalla kuullostaa kyllä ihan siltä että se ovis kolkuttelee ovella, huippua!

Hui, uskaltaakohan sitä sit luottamaan siihen tulokseen joka jo ekana jännäpäivänä testissä näkyy, jos plussa napsahtaa..vai pitäisikö muka pystyä odottamaan testausta pidempääkin...iik.

Juu, toivon niiiiiiiin kovasti, että ovis ois nyt tuloillaan, vaikkei sitä selkeetä viivaa vielä oo tikussa ollu... Tässä muutama päivä sit (oisko ollu tiistaina) tuli vähän sen olosta limaa, et vois enteillä ovista ja muutaman kerran on mahaa nipistelly (eilen ainaki ja nyt tässä äsken tuntu kans). Tikutan kyllä heti taas, kun kotiin pääsen...

Kyllä siihen haaleaankin plussaan voi luottaa, jos sellanen tulee jo ekana jännäyspäivänä. Plussa se on haaleakin plussa :) Miulla tuli ekan kerran haalea plussa just 14 vrk oviksesta 2.3 Acon10-kasettitestillä (apteekista) ja sit testasin vielä uudestaan Clearbluella 5.3 (on ainaki herkkä ja varma testi) ja vahva plussa pamahti kyllä minuutin sisään! Voi tauti, että se oli mahtava fiilis... *muistelee haikeena... Toivottavasti saadaan kaikki pian vielä kokea se käsittämättömän ihana tunne! bdbd

Haalea plussakin on plussa..Se on totta.Mutta ei siihen kannata ihan koko sydämellä uskoa ennen ku menkat on tosi paljon myöhäs tai plussa vahvenee..
Mullehan kävi niin,uskoin haaleaan plussaan vaikka se ei vahvistunutkaan.Ja kuinkas sitten kävikään,vuoto alkoi.Eihän sitä tiedä sen jälkeenkään vaikka plussa olisi tummakin että jos jotain tapahtuu.Eihän sitä tiedä koskaan..
Mutta siis juuri tollainen edellä mainittu "kemiallinen raskaus"jossa munasolu vain ”hipaisee kohdun seinämää sen verran, että istukkahormonia erittyy ja testi muuttuu positiiviseksi.
Että itse sanoisin että kannattaa malttaa mieli ja odottaa pari päivää menkkojen alkamispäivän jälkeen(vielä viikko sitten olisin ollut eri mieltä..!)Mutta pettymys oli niin suuri.Ei se asia siitä kuitenkaan muutamas päiväs miksikään muutu on sitten raskaana tai ei..Mutta tiedän kuinka vaikeaa se on...

Jeh, eiköhän se oo tosiaan järkevämpääkin että odottelee, niin ei tarvitsis testejä tuhlata, mutta kun se piina sekoittaa pään ja silloin ei paljoa järki auta!:D
Katsotaan josko ensi kerralla riittäisi itsekuria tarpeeksi..hehheh..

oon kans tässä vähän miettinyt et sitten tästä kierrosta (jos nyt ees ovulaatiota päästään hyödyntämään) niin odotan kyllä aika pitkälle (tai no niin pitkälle kun pinna kestää) ennen kun alan testaamaan. On se kyllä varmaan sellanen pudotus maan pinnalle kun sitten jos ne menkat alkaakin. Alkoko minisun sun menkat paljon plussauksen jälkeen? Viikko?

Niinhän se on, että kantsii ootella, jos vaan millään pystyy... Mie en pystyny ja tiiän, että en tulevaisuudessakaan pysty. Plussa on aina plussa vaikka se haalea oiskin. Siihen voi kyl luottaa ja uskoa. Se on vaan eri asia miten JATKOSSA käy... Että kestääkö vaikka vaan rv6 asti tai rv15 asti, sitähän ei tiedä, kun kaikenlaisia surutarinoita on tullu täs viimeaikoina luettua... Mutta pitää vaan parasta toivoa, että kaikki sujuisi hyvin! Mie täs samalla psyykkaan itteeni, etten ihan epätoivoon vaivu... :) Mutta koitetaan jaksaa ja toivotaan hirmuista plussa-aaltoa tänne meille :)

Huomiseen!

Hertta *ajaa kohta tuhatta ja sataa tuolla karseessa kelissä, että pääsee kiireellä kotiin tikuttamaan... :D

Se on totta että plussa on plussa.Eikä jatkosta voi koskaan tietää..Mutta itse en alkaisi (jatkossa)ekasta haaleasta plussasta heti kattoon hyppimään..Ja nyt oikeasti tajus sen et ei niissä testeissä ja joka paikassa turhaan lue et kannattaa odottaa se tietty aika.Vaikka koko ajan on varuillaan niin kyllä sitä kuitenkin enemmän pettyy siinä kun saa plussan tikkuun ja vuoto alkaa kun että ne "vaan" vuoto alkais.Eikä tietäis plussasta mitään,ainakin ite ajattelen niin..Se haaleakin plussa tuo niin paljon toivoa ja haaveita..
Mulla alkoi vuoto ekasta plussasta 5 päivän päästä..Eli menkat oli semmoset 3-5 päivää myöhässä.Ja tää on oikeasti mullekin ihan uutta,ennen olisin/oon ollutkin ihan suuna päänä testaamassa.Mutta en enää..

Hoh..jos mulla olisi joku kp25 tai jotain menossa, olisin taas ihan varma että olen raskaana. Illalla ja aamulla ollut pahaa oloa, tuntunut että jos jotain, esim hammasharjan laittaa suuhun, tulee oksu. Ja sit tän koko päivän, kun paha olo hellittänyt, on ollut kauhea nälkä, siis vaikka olisi hetki sitten syönyt. Ihan kaameeta kurinaa pitänyt vatsa!
Mutta siis, on vasta kp7, joten eiköhän se jotain hitsin tautia väännä..voi kuinka kiva. Juts kun olis vihdoin kohta viikonloppukin, tää viikko on tuntunut työmäärän vuoksi kuukaudelta!

Heips leidit!

Mä pikaisesti käyn täällä ennen kun lähden miehen äidin kanssa viettämään iltaa. Ei mitään uutta täällä. Naamasta kyllä jo huomaa että täti on tulossa. Meikit valuu pitkin poskia ja posket punottaa,näppyjä tulee ym. Tähän ne toiveet taitaa kaatua. Mahassakin nipistelee. Tuttu olo siis, ei mitään raskauden hehkua havaittavissa! :D Tosin eipäs se taida niin hehkuvaa olla kun Viljonkan juttuja lueskelee..yyh. Tsemppiä sinne!

Hertalle onnea tikutuksiin, mä tikuttelen sitten myöhemmin toisenlaisilla tikuilla jos tarvetta edes tulee. Rauhassa katsellaan. Jopa ihmeellisen rauhassa pystyn olemaan. :D