AJATUKSISTA YRITYKSEEN 29

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saana voi plääh että sulla alko ne.

Miks mä vieläkin testasin aamulla, kun tiedän että nega?

Huh, mulla sen päivänen juurikasvu ja illalla sukujuhlat, tästä saa taiteilla aika kampauksen ettei sitä huomaa. Tiskatakin pitäs. Jos pistän pesukoneen päälle niin sit tuntuis että teen edes jotain. Mies taas töissä. Voisin vaikka lakata kynnet, niin sit en voi tiskata.

Mäkin vietän ihan "omaa aikaa", kun mies on lähteny vanhojen kavereittensa pikkujouluihin 300 km päähän ja on siellä siis huomiseen asti. Mä makaan sohvalla peittojen alla savinaamio naamassa. Pitäis tehdä jotain hyödyllistä, mutten jaksa :) Ajattelin mennä kirjastoon hakemaan hyvän kirjan ja hautautua sen kanssa sohvan pohjalle illalla, ja syödä paljon karkkia :)

Saanalle halit!

mies lähti juuri pikkujouluihin joten mulla tiedossa ilta yksin kotona. Ei kyllä haittaa yhtään, ajattelin lukea ja katsoa pari rästinauhoitusta. Vuokrattiin eilen "holiday" (joo se viime jouluksi tullut leffa), tykkäsin tosi paljon, parhaita leffoja mitä oon pitkään aikaan katsonut. Sopivasti romantiikkaa ja komediaakin ;)

mun täytyy mennä sitten joskus yöllä hakemaan mies kotiin, ei oo mitään järkeä että ottaisi taksin ja maksaisi yli 50e siitä ja kun haluan että tulee kotiin niin täytyy sitten itsekin uhrautua. hmm, pitäisiköhän ottaa pienet päikkärit tässä välissä niin jaksaa sitten paremmin. Ulkona taas niiin pimeä :(

Oho, naapuriketjussa näköjään on pamahtanut kaks plussaa samana päivänä. Voi kun meillekin tulis...

Se holiday on muuten tosi herttanen leffa :)

Mulla oli suunnitelmissa mennä pitkälle lenkille ja kirjastoon tänään, mutta ehdin vaan kävellä läheiseen kauppakeskukseen ja tuhlata rahaa vaatteisiin. Ostin pari sellasta boleroa jotka on näppäriä kun niitä voi sitten käyttää myös kun on raskaana, ettei tartte ostaa kalliita raskausvaatteita :)

plaah, mäkin luin nuo vierusketjun raskautumiset. Nyt tuntuu todella hyvältä että meillä on oma ketju, siis kun noin moni melkein ekalla yrittämällä raskautuu, niin voisi olla vaikea lukea niiden jatkuvaa hehkutusta meidän ketjussa kun täällä moni on yrittänyt jo melkein sen vuodenkin. Mutta tietysti olen tosi onnellinen heidän puolestaan että tärppäsi noin helpolla!

Minni, eikös shoppailukin käy hyötyliikunnasta ;)?! täytyy kävellä vaatetankojen ohi, käsillä etsiä sopivaa vaatetta ja sovittaessa kumarrella/luikerrella. ja tuo raskausvaatejuttu on aina tosi hyvä syy mennä ostoksille. on sitten kaikki jo valmiina.

Voi että kun peukutan meitä kaikkia niiiiin paljon että saataisiin taas meillekin plussia!

Niin muuten aiemmin pohdittiin miten sitä kertois miehelle... mä oon jo päättäny... :) Tilasin netistä tollasen pienen bodyn jonka aion paketoida ja jemmata jossain, ja antaa sen sille sit kun joskus tulee plussa. Muita vauvajuttuja en sitten tilaile!!

jegelskerfar.jpg

Minni, ihana toi body!!

meillä mies tuli kotiin joskus 4 aikaan yöllä, en vielä tiedä millä, koska mun piti hakea se ja sitten soittikin että on oven takana (oli jättänyt avaimet kotiin)..ja nyt taas koko kämppä haisee sellaiselta vanhalta viinalta..yök! olen nyt tuulettanut että kestäisi olla täällä.

Yöllä oli tullut 5cm lunta =) maailma on kyllä niin kaunis kun on lumipeitto! en tiedä miten pitkään sitten kestää kun ovat luvanneet vesisadetta..kunhan toi mies tuolta heräisi niinpitäisi varmaan kiskoa se ulos..

Voi sun miestä, Sade, mutta onneks sun ei tarttenu herätä hakemaan sitä. Mutta tuo vanhan viinan haju, yök. Jossain kierrossa oli kans joitain bileitä mun oviksen tienoilla, ja oli "pakko" siis puuhailla ihan vanhalta viinalta haisevan röllykän kanssa.

Mulla on jänskää sunnuntaiohjelmaa -meen kirkkoon!!!!!

(hehe, gospelkonserttiin)

Voi sun miestä, Sade, mutta onneks sun ei tarttenu herätä hakemaan sitä. Mutta tuo vanhan viinan haju, yök. Jossain kierrossa oli kans joitain bileitä mun oviksen tienoilla, ja oli "pakko" siis puuhailla ihan vanhalta viinalta haisevan röllykän kanssa.

Mulla on jänskää sunnuntaiohjelmaa -meen kirkkoon!!!!!

(hehe, gospelkonserttiin)

vitsit kun täälläkin olis jotain gospelkonsertteja..mutta ei, täällä on vaan jotain klassista kirkkomusiikkia =( se nuorten aikuisten ilta oli kyllä ihan kiva missä perjantaina olin.

Meillä on nyt vähän sama tilanne kun sulla Minni silloin kerran kun miehesi meni ulos puhumaan eikä voinut kertoa sitä kaverinsa juttua. Nyt miehen tuttu oli eilen vuodattanut sille jotain juttua, ja mun outo mies päätti sitten kertoa mulle aamulla että oli joku juttu, mutta hän ei voi kertoa sitä mulle! olis sitten pitänyt suunsa kiinni, nyt sitten vaan mietin että mikä ihme juttu..plaah..

No onpas tosiaan paljon plussailtu muissa ketjuissa. Onko nyt niin että meiltä jäi marraskuussa plussa saamatta??! Nyt sitten kaikki niitä joululahjoja tekemään!

Mun menkat ei vieläkään alkaneet, tänä aamuna testasin vaihteeks ovistestillä; ihan nega. Eihän mulla toisaalta ole menkat "myöhässä", koska ovista ei tullut ku piti vaan olin pongaavani sen yli viikon myöhässä. Se tosiaan taisi jäädä hyödyntämättä kun olin hamsterina niissä hampukivuissa.

Meillä oli eilen ihan joulu. Oltiin siellä mun sukulaisten sukujuhlissa. En ollut todellakaan odottanut saavani mitään häälahjoja ihmisiltä, joita ei edes häihin kutsuttu kun oli ihan pienen pienet häät vain. Mutta mun sedät ja tädit antoikin eilen meille häälahjoja, vaikka häistä on ikuisuus. Liikutuin ihan, eikä siellä niitä avattu, kun oli ihan toisten juhlat ja hieman nolotti se keskipisteenä olo. Illalla sitten availtiin. Ja tästä pääsen viime viikon gallupiinkin. Mä olen siitä onnekas etten sukulaisiltani mitään epämiellyttävää krääsää yleensä saa (öö, paitsi miehen vanhemmilta ehkä saatais, mut ne ei ole ikinä antaneet meille mitään lahjaa, mikä onkin toinen tarina). Saatiin Marimekon kylpypyyhkeitä, pussilakanat, Alessin hedelmäkulho ja ihana lamppu. Ei tosiaankaan olis tarvinnut antaa mitään ja ollaan noista tosi onnellisia.

Moikka!

Vanhan viinan haju on tuttua täälläkin. Onneksi miehellä on nyt ollut sen verran pitkä tauko juomisesta, että se halusi nukkumaan jo ennen puoltayötä, jesjes! Mäkin sain pysyttyä suht' normi unirytmissä.

Suloinen toi Minnin tilaama body! Varmasti on mieluinen tapa saada tietään tulevansa isukiksi!

Jännä juttu Rosa, että noi testit näyttää negaa, vaikka on myöhässä, tai niin sanotusti myöhässä. Jospa kuitenkin... Katsokaakin sitten, etä jos nyt tulee tärppi, niin nimilupaus pitää, heh ;) ! Joku meistä tunnistaa teidät sitten, kun on kasteilmoitus lehdessä!

Täällä kaikki on ok. Kiirettä on ollut ja sama jatkuu ensi viikolla. Pääsen luultavasti pikaisesti koneelle vasta keskiviikkona :( . Vieroitusoireita luvassa....

Leppoisaa sunnuntaita koko poppoolle!

Pöh ja pah.

Eilinen oli kamala. Jotenkin sitä on luullu että on sinut tapahtuneiden asioiden kanssa mutta ei sitä kai ihan olekaan... Oltiin eilen siellä 50-vuotis kekkereillä ja joku sukutäti sitten aloitti tämän tyypillisden ahdistelun, nooh koskas teillä ja jatkoi sitten juttua kuinka se käärö ois ihana juttu ja sitä sun tätä, pälä pälä. Mun anoppi yritti johdatella sukutätiä pois aiheesta, mutta se vaan jatko ja jatko. Tilanne meni sitten vähän oudoksi ja vaivaantuneeksi muiden osalta. Eihän tossa mitään, eihän ihmiset voi tietää. Joten en ota pahalla vaikka olenkin kyllästynyt siihen että koko ajan muistuu mieleen tämä suru kun tästä aiheesta koko ajan kysellään. Jotenkin kans ahdistaa se että muut sitten pöydässä, jotka siis tiesivät km, menivät mun puolsta vaivaantuneiksi. En mä halua että asiat on niin :(

Nooh, sitten sokerina pohjalla. Meillä oli sovittu treffit samalla illalle kaveripariskunnan kanssa että ne tulee meille syömään ja mennään sitten sinne keikalle. Hirveellä kiireellä tultiin kotiin 50-kymppisiltä ja aloin tehdä ruokaa. Vieraat tuli ja kun seisoin siinä keittiössä viimeisiä kokkailuja hoitaen ilmoittivat he että ovat raskaana. Mun veri pakeni jaloista ja päästä. Tämä tieto tuli ihan puun takaa. En tiennyt miten olla, mutta väkisin sain hymyn naamalle ja onniteltua parsikuntaa. Loppuilta menikin sitten itku kurkussa. Mutta kenenkään huomaamatta. Siis mä en kestä, iloinenhan olen heidän puolesta mutta tämä on nyt jo toinen kerta kun näin käy km jälkeen. Yhden toisen pariskunnan kanssa peruttiin treffit kun en ois pystynyt iltaa silloin istumaan. Km:sta oli liian vähän aikaa.
Sanoin miehelle eilen kun tultiin yöllä kotiin, että en enää uskalla kutsua ketään kylään koska salettiin ovat raskaaana. Tälläkin pariskunnalla tärppäsi heti. Elämä ei ole reilua. :( Toi eilinen ois mutenkin ollut mulle vaikea ilman tätä uutista. Sillä kun olin raskaana ja varattiin liput sinne keikalle, mietin kovasti miten mahani kanssa siellä ryysiksessä sitten pärjään. Ois ollut tasan 16 viikkoa täynnä eilen. Noh, tämä ilta tuli ja mahasta ei enää tietoakaan ja sitten tuli vielä tämä uutinen siihen. Oli taas jotenkin liikaa.

Nyt on tosi masis fiilis ja itku herkässä. Mä en halua saada paniikkia tästä lapsi asiasta mutta kun näitä plussia tulee lähipiiriin kuin sieniä sateella alkaa paniikki nousta. Halusi sitä tai ei. Pitäis keksiä joku uusi harrastus että sais ajatukset pois tästä aiheesta. Ei se plussa stressaamalla tule.

Sori kun tuli vuodatusta ja omaa napaa...

Voi Erica... Otan osaa.

Ja vielä tollanen ilta mitä odottaa ja sitten kaikki menee noin päin peetä. Luin noita muita ketjuja tänään, en yleensä lue. Niin kyllä tuntui että kaikki plussaa. Tän ketjun plussanneista olen vilpittömästi onnellinen, kun ollaan yhdessä puitu ja tsempattu. Angsterin raskautta on ihana seurata, tulee varmaan mieletön joulu. kun Angsterin vauva syntyy, niin tuntuu kuin tuntisin hänet vaikken näkisikään.

Erica, sä kirjotit "Ei se plussa stressaamalla tule". Mä olen vähän eri mieltä. Kun se tulee tai ei. Siihen ei auta onko stressaamatta tai ei. Eikä auta onko yritystä kauan vai vähän takana. Se vaan tulee kun/jos tulee. Jos somaattisesti kaikki kunnossa (simpat tutkittu, ovis tapahtuu jne), itseä helpottaa ehkä tehdä kaikkensa asioiden eteen (greipit, tyynyt pepun alla jne), mut loppupeleissä se tulee kun tulee, tai sitten ei. Eikä tosta km:stä helpolla pääse yli. Tai sit se tulee ihan yhtäkkiä mieleen.

Koita muistaa - vaikkei paljoa lohduta - että te pystytte raskautumaan. Musta on alkanut tuntua, että me voidaan hyvinkin olla selittämättömästi lapsettomia. Kaikki tsemppaa että kyllä se plussa pian tulee, mutta ihan faktana: ei sekään ole varmaa. Mulle se raskautuminen on tosiaan JOS eikä KUN.

Mulla on onneksi tää muuttoprojekti, jossa on niin paljon puuhaa, ettei tällä hetkellä hirveästi harmita edes puuttuvat menkat. Mies yrittää edelleen uskoa plussaan tässäkin kierrossa, mut tää on vaan sekanen kierto.

Erica, olen aivan äärettömän pahoillani sun puolestasi! Tiedän hyvin tunteesi. Kaksi tollaista tapahtumaa samalle päivälle on yksinkertaisesti liikaa. Pian teillä kuitenkin tärppää, olen varma siitä. Kunhan kroppasi nyt ensin palautuu.

Rosa, eikö teillä ole vasta yksi yrityskerta takana, sen aukiolon jälkeen? Tämä kiertohan meni plörinäksi hammasremontin takia. Meillä oli kaikki kunnossa ja km:n jälkeen yritettiin kolme tai neljä kiertoa. Ei se aina heti tärppää, pian kuitenkin. Sullakin on vielä säännöllinen kierto.

Apen kanssa saatu "sovittua". Vielä se vituttaa mua, mutta pyysihän ainakin anteeksi. En kyllä hirveästi jututtanut sitä, kun oltiin kylässä.....

Mukavaa viikon alkua jo huomista silmällä pitäen!

Kuin pölö mä osaan olla? Anteeksi kaikille tää mun pohdintani missä mun menkat on. Ja kiitos kaikille tsemppauksista ja kaikesta tuesta.

Mä todella olen punastunut nyt kun tätä kirjotan. Mun menkathan on kellontarkat, niinku olen toitottanut. Joka 4. torstai siis. Ja se torstai on vasta ens viikolla! Eli 6.12. torstai. Eli ei mun menkat edes myöhässä ole. Mä olen vaan ihan pihalla. Tää kierto vaan tuntu niin pitkältä kun sain sairaslomaakin siitä hampuleikkauksesta... Mä häivyn nyt peiton alle häpeämään. Mä olen niiiiiiin pölvästi.

Voi Erica mikä ilta!!! Ihan rupes raivostuttamaan sen sun sukulaistädin takia, mua ärsyttää ihmiset jolla ei YHTÄÄN oo tilannetajua ja jotka ei tajua niitä pieniä vinkkejä jos joku ei halua puhua jostain asiasta ja jatkaa ja jatkaa vaan...

Muita ärsyttäviä ihmistyyppejä on....
-jotka sanovat "mä tiedän miltä susta tuntuu, mustakin aika meni niin hitaasti kun odoteltiin pikku XXX:aa kolme kk"
- ei sitä ikinä tiedä, ehkä teidän ei oo tarkotus saada lasta, vaan auttaa jotain köyhää lasta huonoissa oloissa
- "ootsä raskaana?" (kun on tyhjentäny 3:n viinilasin)
- mä tunnen yhden pariskunnan jotka yritti XX vuotta ja heti kun ne lopetti yrittämisen niin niillä tärppäs
- mikä kiire teillä on, te ootte niin nuoria

Muuten oli ihana gospelkonsertti!! Mä vollotin ihan valtoimenaan, se oli jotenkin niin tunnelmallista... varsinkin kun yks tosi kaunisääninen nainen laulo sellasen kappaleen kun "Breath of heaven" joka kertoo raskaana olevan Marian tunteista, jossa se tyyliin laulaa "carry a baby inside" tai jotain, sniff! Paras kirkkoreissu omien häiden jälkeen tähän asti :D

Uskomatonta draamaa. Nolona kerroin äskön miehelle, että olin ihan väärässä viikossa, että kp1 piti olla vasta ens viikolla, että olin laskenut väärin. No se ei uskonu! Vaan toi vessasta raskaustestin jonka tein päivällä. Siihen oli ilmestyny haalea viiva! No tein nyt uuden testin äskön ja siihenkin tuli ihan ihan haalea viiva, mies sano että ihan selvä se viiva on vaikka onkin tosi haalea. MUTTA mulla ei siis ole menkat edes myöhässä vielä. Mies lähti just apteekkiin ostaa mulle "kunnon testejä kun ei noista paperin palasista tajua mitään", tarkotti siis mun nettiliuskoja. Mä oon ihan pihalla ja keskityn Big Brotheriin nyt.

Mut ihanaiset, älkää vaan vielä mitenkään onnitelko. Katsotaan sit ens viikolla! TIetenkin teen aamupissasta sen miehen tuoman "kunnon" testin ja raportoin sitten heti.

Minni, kiitos vaan mut ei tää vielä plussa ole!!! Kun TOSI monillahan on raskautuminen tapahtanut ja sitten menkat alkaa kun pitääkin eikä ole edes myöhässä, eli km ihan tietämättään. Eli normaalisti ei edes tajua olleensa raskaana tällasessa tilanteessa. Kun eihän pitäis testaillakaan ennenku menkat on oikeasti myöhässä. Ymmärtääkö tästä mitään...

No nyt on aamuks 4 erilaista apteekin testiä, mies on aivan varma että on plussa. Toivottavasti se ei joudu pettymään. (Huomio nyt et menkat pitäs alkaa vasta torstaina eikä ne siis oo yhtään myöhässä!)

Ei mitään oireita ole, olen vaan hikoillut tosi paljon mitä en yleensä tee. Yöllä heräsin monta kertaa kun lakanat oli ihan hiestä märät, täytyi laittaa pyjama päälle kun normaalisti nukun alasti.

Rosa, en nyt vielä sitten onnittele kun kielsit, MUTTA kuulostaa ihanalta ja peukutan niiiiin paljon että teillä olisi nyt tärpännyt!!! kyllähän toisilla voi näkyä jo noin aikasin tulokset, aika harva kai noin aikaisin edes testaa yleensä. Ehkä se hampuleikkaus auttoi, kun et ehtinyt ajatella/yrittää vauvaa..

Mies hieroi taas mun jalkoja ja rupesin miettimään että ei kai se vaan voi olla haitaksi? siis kun vyöhyketerapiaahan ei saisi kai oviksen jälkeen enää tehdä...toi jalkahierontahan kestää vaan hetken ja kun on kokonaisvaltaista eikä vaan jotain yhtä pistettä niin ei kai siitä ole haittaa jos olisikin tärpännyt?!?

Miten Rosa pystyt nukkumaan kun tiedät että on noin jännä tilanne?!??! (ja miten mä pystyn nukkumaan kun jännitän sun puolesta niin kovasti!!)

Täältä ihan hirrrrveät peukutukset Rosalle db db db db!!!!!

Voi Erica. Voin kuvitella miten pahalta tuollainen tuntuu, kun itsestä tuntuu pahalle kyselyt näin melkein vuoden yrittäneenä. Tiesikö se tuttavapariskunta sun km:stä? Meinaan että jos tiesi, niin eikö sen nyt olis voinut kertoa vähän hienovaraisemmin? *suuri tuhaus*

Ihan niin kuin Rosakin aiemmin kirjoitti, mullekin raskautuminen on jo enemmän JOS kuin KUN. Tosin tuo viime gynekäynti ja Luge-kuuri on kai saanut munkin hormonit liikkeelle, kun nyt on taas hieman toiveikkaampi olo. Vielä pitäis pari päivää odotella ennen kuin tietää. Jos vaikka Itsenäisyyspäivän kunniaksi..hmm... Niin, ja niitä oireitakin ollaan taas mukamas bongattu =)

Kävin tänään joulumarkkinoilla. Kaikkea sieltä tarttuikin mukaan, muttei mitään oikein jouluista. Tänä vuonna en varmaankaan ehdi tekemään kortteja itse, joten hankin pinon Minna Immosen kortteja. Pakko tyytyä niihin kun nyt näyttää ettei millään ehdi omia askarrella :-/ Kuolasin tosin kaikkien korujen perään. Aivan ihania rannekoruja... Hassua, että nuorempana en oikein ollut korujen perään, mutta nyt niitä ei vaan voi olla liikaa!