AJATUKSISTA YRITYKSEEN 29

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Juu, Rosan ja Lumikukan jännäily alkaa tänään :)

Ballerinalla hyviä ultarkuulumisia, ihanaa :D

Ja Erica pääsee Thaimaaseen. *kateudesta vihreä*

Ihana gyne Rosalla :)

Mitäs muuta... Pää ei toimi heti aamusta...

Neilikalta odottelen matkakertomusta meiliin ;D

Aivastaminen autolla ajaessa voi olla vaarallista. Tänään aamulla pärskäytin, ja nyt varmaan tiedän miltä repäisykipu tuntuu. Tai joku kipu, mitä hyvin kuvaisi sana repäisykipu. Jösses, meinasi taju lähteä.

onpas täällä taas niin hiljaista...

mä aloitin nyt sitten tänään taas ne terot, saa nähdä aiheuttaako tällä kertaa mitään välivuotoja, hope not.

ei taas jaksaisi tehdä yhtään mitään, onneksi huomenna on jo perjantai =)

Miten voi olla näin hiljaista?
Äkkiä keskustelua aikaiseksi, enhän mä millään jaksa keskittyä iltapäivääkin töihin! ;)

*huokaus* Pari oikein unelmataloa olisi myynnissä... *toinen piiitkä ja haaveileva huokaus*

Tsiisus mitä toimintaa....

Mä en oo vielä menny töihin kun saan sit olla siellä illalla, ja täällä kotona on leppoisaa istua läppärin kanssa :) Heräsinkin vasta tunti sitten :)

Vai että asunnosta haaveilet, Saana. Minkälaisia kattelet? Meillä on ihan kerrostalokolmiot syynissä kun ei oikein muuhun oo varaa näin kaupungissa.

Heh, mun haaveet on linjalla punainen tupa ja perunamaa. Noin karrikoidusti. Saa nähdä voiko tuota haavetta toteuttaa. Tai voihan sen, mutta kuinka kalliiksi se tulee... Tuon haaveen toteuttaminen edellyttäisi kyllä, että mäkin saisin sen paljon puhutun vakipaikan... *pitkä huokaus*

tuntuu olevan nyt tuota kuumeilua ilmassa oikein enemmänkin. Mäkin olen ruvennut haaveilemaan omakotitalosta, mutta siihen haaveeseen on vielä aika pitkä matka ja näillä asuntojen hinnoilla ei tapahdu koskaan. Ja toisaalta on kyllä ihan kiva että ei nyt tarvitse muuttaa mihinkään kun on vasta saatu tätä kämppää ja pihaa kuntoon.

Mä olen aloittanut taas viulunsoiton =) tai siis itsekseni yritän palauttaa joskus kauan sitten opittuja juttuja mieleen..kyllä ne aika äkkiä palautuu, pitäisi vaan jaksaa soittaa vielä enemmän..*voi naapuriparkoja*

Kuului, mutta ei saanut vastausta. Alkaa käymään miehen hermoille. Jospa pian selviäisi... Että pitäkää vieläkin niitä peukkuja pystyssä ;)

Tuleeko Sade soitosta niskat kipeiksi? Vai onko sekin sellainen juttu mihin tottuu? Aiotteko ohjata jälkikasvua musiikkiharrastusten pariin? ;)

Juu hinnat on aika pilvissä täällä, laskeskelin et sen kokosia mitä me haluttais ei paljon 1.8 miljoonalla Tanskan kruunulla saa, eli n. 240.000 euroa. Mutta onhan täällä palkatkin eri tasoa eli vähän vaarallista verrata noita hintoja.

No hyvä että kuului edes jotain, ärsyttävää et ne nyt ei vaan voi päättää. Hmph. Pidetään peukkuja! bd bd bd

onpa tylsää kun kestää näin pitkään :( mutta me jatketaan peukutteluja!

Lumppari, onko mitään tuntemuksia?

Saana, kyllä toi nyt ainakin taas aluksi tuntuu tosi raskaalta, siis joka paikkaa särkee..Mä oon sitä mieltä että lasten pitää saada itse päättää harrastuksensa. Siis tietty nyt ihan pienenä johonkin satujumppaan voi viedä jne, mutta en halua pakottaa lapsia mihinkään, koska ei siitä ole mitään hyötyä. Tietty kun meiltä löytyy soittimia melkein joka lähtöön kotoa, niin eiköhän ne nyt ainakin jossain määrin kiinnostu musiikista ja varmaan jotain ainakin rupeavat soittamaan..mutta sen näkee sitten. Mulla oli joskus soitto-oppilaana tyttö, jonka vanhemmat oli pakottanut tunneille. Oli lahjakas, mutta kun ei kiinnostanut niin ei hyödyttänyt mitään. ja sen sisko taas oli innoissaan mutta sillä ei ollut lahjoja joten ei jaksanut kauaa yrittää =(

Vau, mitä kaikkea sä soitat? Soittaako miehesi?

Voi tyttöraukkoja....
Ollaan miehen kanssa puhuttu monta kertaa tuosta harrastamisasiasta. Ja onneksi ollaan samoilla linjoilla. Että ei voi pakottaa harrastamaan. Mutta aion kyllä esittää, että tälläinen ja tuollainen harrastus voisi olla kivoja... Kokeilemallahan sen just oman sitten löytää...

Osaatko Minni sanoa kuinka paljon korkeampi tulotaso siellä on?

AJATUKSISTA YRITYKSEEN 29
Neilikka 26+26 Y01/07
Iipi 33+36 Y02/07
Erica 31+34 Y3/07 +09/07 km 10/07
Anna 27+25 Y04/07
Minni 26+25 Y04/07
Rosa78 29+32 Y05/07
Sade81 26+28 Y06/07
Lumikukka 26+29 TJOT 10/07
Saana 25+28 Y11/07
S82 25+26 Y 09/07

Plussanneet
Ballerina 30+29 Y06/07 +09/07
Angsteri 28+31 Y3/07 +10/07
Mi-iu 22+26 Y08/07 +11/07

Itsekkäästi lisäsin itseni tuonne listalle ;)

Täällä päästään jännäilee,, viikonloppuna pitäis taas alkaa. Aikas jännää kun ei ole yhtään sellainen kuukautis olo, mikä yleensä mull on aina kun ne on noin lähellä. Ei haittaa vaikka ei alkaiskaan =). Muutenkin oon vähä ihmetellyt kun puolitoista viikkoa menty eteenpäin silleen, että aamusin ja työpäivän jälkee aivan älytön kuvotus ( tottakai mä jo haaveilen), mut saas ny nähä miten käy.

Hyvää torstai päivää kaikille!

voin kertoa saana joskus mailissa, voi tunnistaa liian hyvin jos täällä kertoo liikaa ;)

Mun tanskalainen kaveri joka on vastavalmistunut saa n.3600e/kk mutta siitä lähtee melkein 50% veroja, eli käteen jää suht samanverran mitä suomalaisillakin. Minni, osaat varmaan kertoa enemmän..

Keskivertopalkka on varmaan joku 25.0000 kr / kk (aika hatusta vedetty luku mutta veikkaisin jotain sinnepäin) eli noin 3300 euroa, mutta menee siitä sitten veroakin enemmän (täällä on minimiveroprosentti 38!).

Samaa mieltä oon kans, että lapsi saa itse valita mitä harrastaa. Me ollaan molemmat musikaalisia kans, ja mies on kans pelannut jalkapalloa ja vaikka mitä nuorempana. Uh, kunhan ei rumpuja :) No ei kai :)

Hihi, mä olen joskus kauhulla visioinut tulevaisuutta, jossa teini haluaa soitta rumpuja bändinsä kanssa jenkkileffojen tyyliin. Siihen kyllä tarvitsisi todella hyvin äänieristetyn autotallin XD

Hmm... Että se käteen jäävä osuus on siis korkeampi, mutta ei ihan hurjan paljon.

Niinpä. Meillä mies on tasan keskituloinen, ja mä saan keskivertoa pikkusen enemmän kun mulla on just akateeminen koulutus, ja meillä jää yhteensä n. 4300 euroa verojen jälkeen käteen. Eli kyllä siinä on varaa normaaliin mukavaan elämään ja ehkä autoonkin, mutta ei omakotitaloon 50 km säteellä. Kalja maksaa baarissa noin 7 euroa, mut onneks sitä ei tuu juotua niin paljon :D Mut on kaikki kalliimpaa kun Suomessa.

hmm, pitäsköhän muuttaa Tanskaan ;) toi 4300E on kuitenkin aika paljon käteenjääväksi. vaikka tietty kun hinnat on korkeemmat niin kuluukin enemmän, mutta on tossa aika iso ero siihen mitä meillä jää käteen..mies tosin niin alipalkatussa hommassa että siitä se johtuukin. No pääasia kai että toimeentulee suht hyvin. Mua vaan ärsyttää joskus kun mies on meistä leväperäisempi raha-asioiden suhteen, siis esim kännykkäliittymä pitäisi vaihtaa mutta ei ole saanut aikaiseksi ja nyt maksaa joka kuukausi ainakin 10e extraa. Ihan hullua!

Meillä on itseasiassa ihan sama juttu. Mä oon meistä se pihi, kun taas mies kuluttaa enemmän. Tai mä kulutan mielestäni "järkevämmin", tyyliin lentolippuihin kun käyn kotona Suomessa, kun taas en paljookaan käytä baareissa. Mutta toisaalta en viittis naputtaa siitä baarissakäymisestä niin paljon kun ei mies nyt muihin ikäisiinsä/kavereihinsa verrattuna niin usein rellestä, ja parempi rellestää nyt sen mitä haluaa ettei sitten vauvan kanssa tuu enää tarvetta. Mutta joo, raha-asioista saa aina välillä nahistelua aikaan.

Meillä menee myös tuo rahan käyttö noin päin.

Perhana. Käykö kelleen muulle koskaan näin? Laitat aamulla ihanan uuden vetoketjullisen suht koht ihonmyötäisen neuletakin päälle ja kas kummaa ennen päivän loppua takki on venynyt juuri strategisista paikoista niin paljon, että näytät raskaana olevalle? Ärsyttävää.

Varoitus, omaa napaa vain...

Testasin varmuuden vuoksi, koska tänään aika hurjat pikkujoulut luvassa. Ja 100% nega tuli niinku luulinkin. En osaa olla edes pettynyt, koska tiesin tämän.

Täällä on viimeinkin tullut lunta kunnolla ja kadut ihan jäässä. Ihanan talvista. Toisaalta tulee mieleen kuin pienestä kaikki on kii, äskön tulin kotiin niin kadulla oli ollut iso kolari, poliiseja paljon, isoa invataksia hinattiin pois ja 2 henkilöautoa tosi lytyssä, toinen jalkakäytävällä ihan meidän ulko-oven edessä. Ambulanssi oli varmaan jo käynyt.

Nyt täytyy juosta irtisanomaan tämä vuokrakämppä ja sitten jos ehtisin vielä hiplailemaan tapettikirjoja yhteen sisustuskauppaan... Pikkujoulut tuli hyvään väliin. Huomenna pitää maksaa käsiraha asunnosta, ollaan siis täysin pennittömiä seuraavat viikot. Eli ilmanen viina on enemmän kuin tervetullutta. Ja päiväkin on täydellinen humalalle, kun ne menkat alkaa parin tunnin päästä.

Mun iglu (viisaudenhampaan jättämä kolo) pienenee, mutta on kipeä ja se pitää putsata selasella vesipiikillä aina kun olen syönyt jotain. Ällöä ja rasittavaa. Tosin huomasin laihtuneeni 3 kiloa, mikä on mukavaa. Mutta se tulee takas kun pääsen kiinteän ruuan makuun. Mä haaveilen sushista... Mutta en ota riskiä että raakaa kalaa jää jumiin ja tulpaksi iglun suulle jää syljessä pullistuva riisi. Olis kivan hajuinen hengitys...

Katsokaas kuin ihana vatsa. Mäki haluuuuuuuun.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1459757