AJATUKSISTA YRITYKSEEN 27

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On vaan niin kotoista olla työmatkoilla ruotsissa kun ne osaa sanoa "yksi kaksi kolme perkele", "ei saa peittää" (lukee pattereissa) ja "suomi on jääkiekon maailmanmasteri" :) Tanskalaiset kysyy tyyliin et ons Suomessa jääkarhuja ja onks meidän kieli venäjän kaltaista. Grrr.

Hups, mä olen siis todella nukkunut enkä pelkästään torkkunut historian tunnilla.

Sade, ainakin heti joulunjälkeen on hyvä siirtyä haaveilemaan kesästä ;D
Onko sun mies ateisti tai jonkun muun uskontokunnan edustaja?

Voih, jouluhalkoa olen usemman kerran kuolannut leivontakirjasta. Voi sivuparkoja, kun mä selailen noita kirjoja... ;D

Ja iipille hurjasti peukutuksia! bd :)

Onko Neilikka taas hautautunut töiden alle perjantain kunniaksi?

Plaah, mun pitää varmaan kohta lähteä kotiin, tuntuu nostavan taas lämpöjä. Ei paljon, mutta en mä paljoa tarvitsekaan. Kun vielä jaksaisi vähän aikaa, niin voisin hyvällä omallatunnolla liueta.

EI, innolla luen teidän keskusteluja, mutta oon niin täpinöissäni pikkujouluista, että en yhtään pysty keskusteleen mistään! Voi kun saisin nää muutaman homman tehtyä, niin liukenisin meikkaan ja pukeutumaan. Hih, kyselin juuri nuorelta (hyvännäköiseltä) mieskollegalta että laittaisinko hyvät tanssikengät, vai coolit, mutta mahdottomat tanssia. Valitsi ilman harkinta-aikaa jälkimmäiset! No jatkoilla ajattlin olla saappaat jalassa, että silloin kyllä sitten sujuu jo tanssi.

Hihi, mutta kyllähän sun Neilikka pitäisi olla jo oppinut, että jos edes harkitsit noita hyviä tanssikenkiä, niin kysymyksesi oli kyllä huonosti aseteltu. Sehän oli melkin samalla lailla kysytty, kuin jos kysyisi mieheltä, että kulta, rakasteltaisiinko vai mentäisiinkö anopille viikoksi? ;D

:D Sinäpä sen Saana sanoit... No hankin kyllä näihin korkea-mutta-kapea-korko-ja-vain-muutamalla-timantein-koristelluilla-naruilla-jalassa-pysyviin (siis ehkä pysyviin) kenkiin sellaiset silikonijutut, jotka laitetaan pohjallisiksi, ja sit niiden ehkä pitäisi pysyä paikoillaan paremmin. Oon käyttänyt näitä vaan kesällä ilman sukkahousuja, ja silloin niillä kyllä pärjää, jos ei joudu kävelemään nurmikolla, sinne uppoaa kyllä.

Hihih, mä näen mielessäni sen, kuinka olet kokeillut sen, että niillä uppoaa nurmikolle. Askel ja toinen ja sitten hirveä ähellys, kun ei pääse nurmikosta irti XD Huah, mä olen ihan kotivalmista kamaa :)

Hihhih, ja voin kyllä kuvitella miltä näyttäsin tuollaisilla kengillä. Kuvitelkaa ruma Betty tuollaisille kengille ;D

Juu, Neilikka on ihan bilemeiningeissä! Mäkin tälläydyn illalla sellasiin kutsuvierasbileisiin johon tulee julkkiksia :D Tosin mä en tunnista yhtään paikallisia julkkiksia niin toivon että sieltä löytyy joku buffet-pöytä jonka viereen voin parkkeerata. Äh, mulla ei oo mitään trendikästä laittaa päälle.

Huah, mä olen niin anti-korkkaristi kuin olla ja voi. Perustuu täysin siihen etten osaa kävellä korkokengillä. Katselen kaupoissa aina ihan kateellisena kauniita ja siroja toinen toistaan korkeampia korkokenkiä. Tosin mä olen aika pitkäkin ja korkkareilla musta tulisi jo aika lipputanko.

Hyvää pikkujoulua Neilikalle!

Kiitos kiitos kaikille. Raporttia seuraa sitten viimeistään maanantaina...

Ja oikein riemukasta viikonloppua teille myös, niin bilettäjille kuin koti-illan viettäjillekin! Laita Minni jotkut upeat isot korut, niin ei niillä vaatteilla ole sit niin väliä.

Jouluhalko on perinteinen ranskalainen joululeivonnainen. Kröhöm...tosi kevyt sellainen - NOT! Siihen nimittäin tulee kermaa ja kaikkea muuta "tosi" kevyttä ;-D

Lisätietoja kaipaaville pari linkkiä s'il vous-plait: http://fi.wikipedia.org/wiki/Jouluhalko

Ranska on jotenkin mun sydäntä lähellä... vaikka harmikseni en ole koskaan siellä käynyt mutta olen opiskellut kieltä vuosikaudet!

Nam, näyttää hyvältä! Hyvää viikonloppua munkin puolesta, pidän tän sivun tässä auki mutta pitäis ruveta siivoomaan, blaah. Tulkaahan sitten kertomaan jos on jotain uutisia ;)

Huh no ei kyllä mitään uutisia...

Eilen muuten puhuttiin miehen kanssa lapsiasioista... Se oli varma, että kyllä nyt on tärpännyt :) Oli sitten vähän puhetta, että voisi kokeilla jtp-systeemiä tai jotain ensi kierrossa.

*tylsää*

Mahtavat joulukeskustelut täällä! Mut jouluhalko? Jos joku ois tuonu mulle sellasen jouluna, olisin heittänyt sen ajattelematta takkaan. Kaikkea täällä oppii. Täytyy tunnustaa etten voi ottaa osaa noihin leivonnaiskeskusteluihin. Mä en erityisemmin pidä makeasta. Meillä mies hoitaa sen puolen. Karkkiakaan en syö, paitsi lähiaikoina ääriryhmän paineesta johtuen olen rakastunut lontoon rae -suklaaseen. Mä en tajua tota pullahimoa. Jos olen ollut tuhma, tulen aina leipomon kautta kotiin. Tiskin rasvasin viineri on aina takuuvarma lepytyslahja mun miehelle (En siis itse leivo; bad bad wife). Äskönkin kotimatkalla ostin Arnoldsilta sydämen muotosen donitsin miehelle, vaikka oon ollut tosi kiltti. Ajattelin alottaa tällasen perjantaipulla-perinteen.

Jouluna on ihaninta se tunnelma. Vaihdan pöytäliinan ja verhot jouluisiksi. Joulusiivouksen jälkeen joulukuusen kotiin tuominen ja sen tuoksu, kynttilät, villasukat, joululahjakirjat, valot parvekkeella, seurapelit, herkkuja jääkaappi täynnä. Nameinta on savustettu kalkkuna, kaikki kalaruuat, mäti, punaviiniglögi... Öh, enkä itse tee kyllä oikeastaan mitään ruokia... Tai siis sen glögin sekotan tosi hyvin. (Kotitekonen sinappi on ihan must, mutta sitäkin saa kun kauniisti pyytää sukulaisilta.) Vitsit nostan hattua teille jotka teette itse kainen! Ihailtavaa!

Tää on oikeastaan eka joulu kun vietetään kunnolla kotona, mahtava päätös. Jouluaattona vaan käydään sukulaisissa mutta illaksi tullaan kahdestaan kotiin, kerrankin.

Hauskat pikkujoulut! Neilikka, koita pysyä pystyssä. Tai ei kai sekään haittaa jos vähän tasapaino heittää.

Juu en mäkään tee mitään herkkuja itse :) Ollaan vielä niin "nuoria" että vietetään joulu jommankumman vanhempien luona ettei tartte tehdä mitään. Piparitkin ostan vaan kaupasta, mutta osaan sentään sekoitella glögin kaupan valmiiseen glögilitkuun :)

Mites asuntokaupat etenee, Rosa? Teittekö tarjouksen?

Hmph. Kyllä mä osaan painostaa saadakseni tahtoni läpi, mutta niin se osaa mieskin.

Meille on tulossa tänään 40 tuuman littanatelkkari olkkariin, hmph. Ja mä kun olin jemmaillu tilillä rahaa vauva-, asunnonsisustus- ja jouluostoksia varten. Kaikkeen mä annan ylipuhua itteni!

Tylsä koti-ilta, höh. Olen yksin kotona. Mun vanhemmat kävi äskön ja äiti oli ihana, kun siivosi keittiön ja tiskasi. Se on oikea siivoushirmu, tosin joskus se ylittää rajansa ja muuttelee tavaroiden paikkoja ja niistäkös riita saadaan. Yleensä en sen takia ota lainkaan apua vastaan, mutta nyt kun täytyy levätä muutin mieleni.

Mekin tullaan jouluna aina yöksi kotiin ja avataan toistemme lahjat vasta sitten. Mä olen tosi huono yöpymään vieraassa tai edes puolitutussa paikassa. Meillä se tosin onnistuukin helposti, kun molempien vanhemmat asuu samassa kaupungissa kuin me.

Hauska toi perjantaipulla-tapa! Nyt rupesi tekemään sitä vaniljatäytteistä arnoldsin donitsia mieli, sitä missä on kinuskia päällä...damn!! Minni, voit ajatella, että sitten siitä teidän suuresta telkasta voi teidän pikku nappulakin katsoa piirrettyjä, eikä tarvitse ihan istua nenä kiinni ruudussa :) .

Onkohan meidän pikkujouluilijat jo hiprakassa?!? Heh!

Sama täällä angsteri... Mies kävi pikaisesti tuossa kotona ja lähti taas... Viestittelin tuossa kavereiden kanssa aiemmin, mutta kaikilla oli menoja tänään. Joten tässä ollaan. Noh, saapa luukuttaa musiikkia ilman valituksia. ;)

Voih, arnoldsin munkit on kyllä hyviä... *lääh* Onneksi lähin on Oulussa.