Mahtavat joulukeskustelut täällä! Mut jouluhalko? Jos joku ois tuonu mulle sellasen jouluna, olisin heittänyt sen ajattelematta takkaan. Kaikkea täällä oppii. Täytyy tunnustaa etten voi ottaa osaa noihin leivonnaiskeskusteluihin. Mä en erityisemmin pidä makeasta. Meillä mies hoitaa sen puolen. Karkkiakaan en syö, paitsi lähiaikoina ääriryhmän paineesta johtuen olen rakastunut lontoon rae -suklaaseen. Mä en tajua tota pullahimoa. Jos olen ollut tuhma, tulen aina leipomon kautta kotiin. Tiskin rasvasin viineri on aina takuuvarma lepytyslahja mun miehelle (En siis itse leivo; bad bad wife). Äskönkin kotimatkalla ostin Arnoldsilta sydämen muotosen donitsin miehelle, vaikka oon ollut tosi kiltti. Ajattelin alottaa tällasen perjantaipulla-perinteen.
Jouluna on ihaninta se tunnelma. Vaihdan pöytäliinan ja verhot jouluisiksi. Joulusiivouksen jälkeen joulukuusen kotiin tuominen ja sen tuoksu, kynttilät, villasukat, joululahjakirjat, valot parvekkeella, seurapelit, herkkuja jääkaappi täynnä. Nameinta on savustettu kalkkuna, kaikki kalaruuat, mäti, punaviiniglögi... Öh, enkä itse tee kyllä oikeastaan mitään ruokia... Tai siis sen glögin sekotan tosi hyvin. (Kotitekonen sinappi on ihan must, mutta sitäkin saa kun kauniisti pyytää sukulaisilta.) Vitsit nostan hattua teille jotka teette itse kainen! Ihailtavaa!
Tää on oikeastaan eka joulu kun vietetään kunnolla kotona, mahtava päätös. Jouluaattona vaan käydään sukulaisissa mutta illaksi tullaan kahdestaan kotiin, kerrankin.
Hauskat pikkujoulut! Neilikka, koita pysyä pystyssä. Tai ei kai sekään haittaa jos vähän tasapaino heittää.