Ajatuksista yritykseen 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rosa, en tiedä tarvitsisitko Clomeja jos bongaat oviksen kuitenkin joka kuukausi..siis että onko niistä niin paljon hyötyä. Tosin jos ei tiputtelekaan ja lute-vaihekin on riittävä niin en tiedä mistä olisi sitten hyötyä..

Minni, tosi kiva että mies tulee ensin kotiin. On senkin sitten kivempi lähteä viettämään iltaa kun on saanut ensin rentoutua ;)

Täytyy varmaan varmuuden vuoksi kellistää mies, onpahan sitten ainakin tehty kaikkemme.

Mäkin bongasin aina ovulaation, mutta lääkäri sanoi, että jos tietyn ajan kuluessa ei onnistu kannattaa kokeilla clomeja. Ne tehostaa sitä ja varmistaa munasolun kypsymisen.

Angsteri, jaksatko kertoa mitä sun lääkäri niistä clomeista kertoi/neuvoi?

Ne oli varmaan juuri clomit mitä olin ajatellut. Gyne silloin puhui, että ellei natsaa niin voisin syödä jotain mikä vahvistais itse ovista ja "jotain" oviksesta alkaen... Eli auttaa kiinnittymisessä...?

Tsemppiä ovisbongareille ja jännäilijöille! Joululahjaksi ehtisi vielä plussan saada tikkuun... :D

Tänään olimme neuvolassa huomenna sitten np-ultraan. Uneton yö edessä! Kuulimme neuvolassa pikkuisen sydämen lyövän, syke oli 150 ja risat. Mies ei meinannut hoksata mitään, luuli tuota minun sykkeekseni! Oma reaktioni oli hassu: aloin nauraa! Etukäteen kuvittelin taas itkeväni, mutta itku ja nauru ovat aika lähellä toisiaan...

Apua, oppilaani kysyivät tänään olenko raskaana! Ei vielä!! No, vastaukseni oli vain, ettei naiselta voi tuollaista udella, jos kyse onkin vain ylimääräisistä kiloista. Kuvittelin vielä salaavani asian jokusen viikon...

Noista clomeista... Ei niitä ihan kevein perustein määrätä, jos ovulaatio kuitenkin tapahtuu. Riskit kasvavat käsittääkseni kuitenkin merkittävästi. Rosan tilanteessa uskoisin tärpin tulevat ilman hormoonejakin, eikös miehesikin käynyt tutkimuksissa? Muuttopuuhissa ainakin pahin stressi unohtuu vauvahaaveiden osalta, joten peukut pystyyn!

Niin siis sen pitäisi auttaa munasolua kypsymään. Joskus clomit saattaa kypsyttää useampiakin munasoluja ja näin voi tulla kaksoset. Mulla on älyttömän hyvä gyne, joka on erikoistunut tällaisiin ja ei clomeista mitään haittaa ole, eikä niitä tietenkään heti määrätä, mutta jos ovulaatiotesti näyttää +, joka kuukausi, eikä raskaudu puoleen vuoteen, voidaan clomeja määrätä. Jotkut tiukkapipoisimmat lääkärit ei määrää ellei ole yrittänyt vuotta. Mutta kysy ihmeessä gyneltäsi, ei se määrää niitä jollei näe tarpeelliseksi. Clomit siis pitää huolen, että munasolu kypsyy ja irtoaa. Näin hedelmällisyys kasvaa.

Ballerinalle onnittelut vahvoista sydänäänistä!! Ja tsemppiä huomiseen ultraan!

Niinpä, pitää luottaa lääkäreihin... Täällä helposti unohtuu kun meitä "asiantuntijoita" on joka lähtöön! Ja hyvä niin, tämä vertaistuki on korvaamatonta!

Gallup: en mitään lääkettä syö ja se krääsä on ihan kamalaa asia! Sekä äidiltäni että avoanopilta... Äidilleni sanon, että kiitos, mutta en tarvitse (tilanne on aina se, että olen kotipaikalla käymässä, ja äitini tyrkyttää kaikkea mahdollista edesmenneen mummoni vaatteista lähtien). Anopintekeleeltä otan vastaan ja yritän kiittää kauniisti. Ja tunkaisen kaappiin. Voisin viedä kirpparillekin, mutta hän kiertää niitä ahkerasti... Ja sieltä ne mun tuliaslöydöt on tehtykin suurimmaksi osaksi ;) Kamala kirjoitella näin ilkeästi, hyväähän ne tarkoittaa. Varmaan itse on parinkymmenen vuoden päästä ihan samanlainen tai pahempi.

Minni, tuliko tikkuun viivoja? eli oliko tänään nyt se virallinen ovis sulla?

Mä oon mennyt taas ihan surulliseksi =( päivällä siiss bongasin ne limat, nyt jo kuivempaa, mutta pari tuntia sitten huomasin pyyhkiessä että tuli ihan vähän ruskeaa tuhrua. Jos ei tule enää huomenna niin sittenhän kaikki on hyvin, mutta en vaan jaksa jos alkaa nyt jo tuhruttamaan, siis vasta kp13 menossa. viime kierrossa tuli vähän verta kp17 ja tuhrua 25 ja 26, mutta ei voi näin aikaisin alkaa. Eikös oviksen aikaan voi tulla vähän jotain tuhrua ja se on ihan normaalia jos ei tule pitkään?

Joten peukutelkaahan nyt mua että tuhrut loppuisivat. En taida jaksaa miestäkään tänään kellistää..täytyy sitten huomenna vielä kokeilla. Nyt se ärsyttää kun taas jännittää käydä veskissä kun pelkää jos tulee taas vuotoa..plaah..

Sade, jos vielä luet tän niin puuhailkaa ihmeessä vielä tänään. Kai oviksen aikoina voi tulla tippa verta. Tuskin nyt kp 13 menkka tuhrua vielä tulisi. Meinaan, että jos sun munasolu irtosi nyt!!

Hei, voi ärsytys.. Olin eilen nauhoittanut sen Onnen varjot ja tietty meen tallentava digiboksi oli jämpännyt kesken kaiken ihan just ennen loppua, eli multa jäi varmaan 5-10 minuuttia pois. Kertokaa joku, mitä siinä lopussa tapahtui.. Näin siihen kohtaan, kun Nicke meni sinne puutarhaan, missä Lymi oli..

Sade, peukuttelen sulle, että tuhrut loppuisivat :))

Mä pistän aina krääsän jakoon, ja varsinkin sellaisille, jotka sitä krääsää tuovat mulle, annan kanssa krääsää.. :) Mua oikein ottaa päähän, kun mietin aina tarkkaan joululahjoja ja sit mun yks kaveri ostaa mulle aina tyyliin jonkun yhden yksittäisen mukin, esim. punaisen, jos mulla muuten on kaikki samaa sarjaa..

Munkaan mielestä niitä clomeja ei kyllä kannata vielä alkaa syömään, jos oikeasti kaikki on kunnossa, tutkittu ja hutkittu. Just taas kuulin yhdeltä lääkäriltä, että säännöllisen kierron omaavista 90 % raskautuu ensimmäisen yritysvuoden aikana, joten ei sullakaan Rosa ole vielä mitään hätää.. :)

Voi vitsi, taas multa tänään udeltiin töissä, olenko raskaana, kun kuulemma hehkuin niin kauniisti. Voi pertti, sen kommentin jälkeen en sit enää hehkunutkaan!

Kukas olikaan käynyt katsomassa Joulutarinan? Mitä piditte?

Juu oli muuten ihan selvä nega ovistestissä tänään (kp 16) eli ei enää haamua. Kylvettiin vielä simpat alkuillasta aamun limojen takia, mutta ohi se nyt taitaa olla. Ei muuta kun pari viikkoa piinaavaa odotusta...

Perhanan hiivatulehdus!! Mä en tiedä uskallanko mä tehdä Canesten-kuuria nyt jos se jotenkin muuttaa emättimen/kohdun "tasapainoa" huonommaks simpoille? Kun en viittis odottaa ens menkkojen jälkeiselle viikolle taas et saa tän kutinan kuriin. Hmph.

en jaksanut enää eilen kiskoa miestä sänkyyn, nukahdin jo heti 10 jälkeen. Positiivista on se, että tuhrua on tullut siis ihan älyttömän vähän että jos ei kiinnittäisi huomiota niin ei edes huomaisi. Tylsää on se, että nyt siis pelottaa eikä pysty olemaan rentona :( no aika sen taas näyttää, illalla on jo vähän viisaampi.

Minni, ainakin olette nyt hyödyntäneet taas oviksen maksimaalisesti =) toi hiiva on kyllä ärsyttävää ja juuri se että milloin nyt sitten kannattaisi sitä hoitaa. Miten olisi reilun viikon päästä, ennen menkkoja? silloinhan munis on jo hedelmöittynyt niin ei enää häiritsisi sitä. Asetintahan ei saa kai käyttää jos voisi olla raskaana mutta onnistuuhan se ilmankin.

jaiks...luin jostain lehdestä että maitohappo voi tuhota siittiöitä (joskus alkuaikoina tuota käytettiin ehkäisynä. Meillä mies popsii aina silloin tällöin maitohappo-tabletteja. Tosin kävi nyt siellä testissäkin jo että ei nyt kauhean pahaa vaikutusta, mutta täytyy sanoa miehelle että pitää nyt taukoa noista tabuista. Ja kun ei niillä mitään vaikutusta ole ollut, niin ei niiden syöminen ole niin tarkkaa.

Mutta hirveesti kaikkia juttuja tulee vastaan jotka voivat vaikuttaa milloin mihinkin =(

tulkaas nyt joku muukin linjoille ettei mun tarvi koko päivää täällä itsekseni jutella ;/

tuolle viereisessä ketjussa joku epäilee endoa kun tuhruttaa joka kuukausi (tosin hänellä ilmeisesti tuhruttaa vaan juuri ennen menkkoja). Tuli vaan heti omat ja meidän tuhruilut mieleen, mutta toivotaan että me säästyttäisiin siltä =)

*poistuu takavasemmalle odottamaan muita*

Tieto lisää tuskaa. Voi Sade parkaa, koetahan piristyä. Ehkä se tuhru tosiaan johtui oviksesta?

Missäs kaikki ovat?

Huomenna pitäis alkaa menkat. Ensin olivat 2 pv myöhässä, viime kierrossa 4 pv eli matemaattinen mieleni sanoo, että tällä kertaa 6 pv. Pe aamuna teen testin, sillä viikonloppuna on sellaisia tilanteita, että on erittäin vaikea selitellä, mikäli ei ota edes yhtä sitsua tms. Ja ollaan sellaisella porukalla liikenteessä, etten vielä halua tulla kaapista tän yrityksen kanssa. Ajattelin siis, että jos ja kun se on nega, uskaltaisin juoda yhden tai kaksi. Ehkä.

Huomenta huomenta! Toivottavasti lumi nyt pysyisi. Mä en kestä enää synkkää pimeyttä ja älytöntä kosteutta.

Minni, se että testi ei enää näyttänyt edes haamua saattaa olla sen merkki, että munasolu oli jo irronnut, mutta ei silti välttämättä myöhäistä ollut- se varmaan lillui siellä odottelemassa siittiöitä! :) Mäkään en vielä käyttäisi canestenia. Varmaan se viikko olisi hyvä odottaa ja silloinkin ilman asetinta.

Lumikukka mua jännittää sun puolestasi!! Saisit nyt plussan! 1000 peukutusta! Infoahan sitten heti perjantaina kuinka kävi. Toivottavasti mä pääsen silloin nettiin-olen pe eri paikkakunnalla. Onko sulla mitään menkkatuntemuksia? Hätistä ne heti pois!!

Hyvä Sade, että tuhru loppui! Jospa se oli siitä oviksesta.

Täytyy kohta lähteä neuvolaan.

Puuh, palavereista palattu.

No voi kun on väsynyt tunnelma ketjussa! Yritettäiskö muuttaa päivää vähän pirteämmäksi?

Täällä on ihan talvi. Pakkasta nätisti ja lunta ihan riittävästi. Kun vielä aurinko vähän pilkahtaisi, niin voisi käydä ruokiksella vähän ulkona. Tai voisihan siellä käväistä muutenkin, mutta se aurinko olisi plussaa :)

Minnille tsemppiä hiivan taltuttamiseen! Pitäiskö ottaa vielä ennen joulua tsemppikerho taas kehiin? ;)

Täällä on kova yritys päällä olla käymättä apteekissa. Hmph. Kun olis varastossa jotain halpoja liuskatestejä, niin ei *tuttaisi ihan niin paljon testata turhaan.

Saana, mikäs kp sulla nyt menossa?

Täällä on aivan mahtava ilma! pakkasta -5, ihan vähän lunta maassa ja aurinko paistaa. Pohdin että pitäisi varmaan tänään jaksaa käydä ulkona ruokiksella.

Tein toissa päivänä ihan vähän vatsalihaksia, tai siis silleen että on kyynerpäiden varassa ja jännittää loppukropan. Unohdin sitten ihan täysin että olin tehnyt niitä, enkä muistanut venytellä ja nyt on eilisillasta lähtien ollut ihan jumissa ja kipeänä vvatsalihakset..(sen siitä saa kun liikkuu ;)

en tiedä mikä on kun nukun nykyään niin sikeästi. ennen heräsin parikin kertaa yössä mutta nyt en kertaakaan. Ja lisäksi nukun aina vähintään sen 8h. silti odotan viikonloppua ihan innolla kun sillon saa nukkua vielä enemmän jos haluaa :)

Juu Sade, ulos vaan, jos kerran aurinkokin paistaa. On se sen verran harvinaista herkkua.

kp 28/30(?)
Pikkujouluihin menen autolla, joten voisin testailla vasta lauantaina. Kun nyt vaan malttaisin... Hmph.

Lähetäpä Sade niitä hyviä unenlahjoja tännekin päin! Mä näytän kohta ihan pandalle...

Pandathan on tosi suloisia ;)

Mulla lihotuskuuri jatkuu aina vaan. Luin jostain nettiartikkelista että liian alhainen rasvaprosentti heikentää munasolua. Tosin epäilen että kun olen nyt sen kilon verran lihonut niin se auttaa että tulee ovis (tai ainakin limat ;) J se hyvä puoli lihottamisessa on, että saan kaikkia lemppariruokiani, kun päätettiin että niitä ainakin syön riittävästi =)

Lumikukka, meillähän on sit sama jännäyspäivä, eli huominen! Sillä erotuksella ettei mulla ole mitään jännättävää. Mä voin hyvin ottaa menkat sunkin puolesta, jos se toimis. Eli toivotaan ettei sulla ala.

Angsteri, kiitos clomi-tiedoista ja erityisesti linkistä tohon keskusteluun. Siitä sain kaiken tiedon mitä etsinkin. Lähetin mun gynelle aamulla spostia, jossa kysyin olisko hänen mielestään clomeista mulle hyötyä (hän on itse sanonut että voin lähettää spostia jos tulee kysyttävää, eli tuskin on mitään lähestymiskieltoa odotettavissa).

Sade, muista nyt, että oviksen aikaan on normalia jos tulee vähän verta. Mun gyne sisäultrannut mut 2 eri kertaa oviksen aikaan ja nähnyt normaalia verta sisällä. Se on tullut sit niin laimeena vähitellen ulos (?) etten ole edes verta huomannut. Mutta on siis täysin normaalia.

Minni, mulla kun ovistikut näyttää plussan tiistaina niin ovis on ke-to (varmistettu ultrassa). Kun siis tikutan plussan tiistai keskipäivällä, niin illalla tikutan selkeän negan, edes haamua ei näy. Ja ovis vasta 24-48 tunnin päästä tuosta. Tajuaakohan tästä mitään...

Aurinoista päivänjatkoa kaikille!

Yhteistyössä