Ajatuksista yritykseen 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
JESJESJES! Tänään tuli talvi :-D Meikäläinen on silleen hassusti vinksahtanut, että saan lenkkikärpäsen pureman heti kun maassa on lunta... Eli tänään on aivan pakko ehtiä lenkille!

En ole taas moneen päivään ehtinyt lukea ketjua (hyi minä!). Työjutuissa haasteelliset ajat edessä, muttei siitä nyt enempää. Ehkä purkaudun meilin puolella enemmän.

Onnittelut asunnon ostajille, halit ja pieni toiveikas peukutus db Ericalle, tervetuloa uudelle ketjulaiselle ja suuri huokaus Saanalle: sun hääpuku oli aivan ihana!

Saanalla verenpaine 90/45... hui! Ja minä kun luulin että mulla on alhainen... mulla jossain 110/70 kieppeillä. Ei ihme jos menee taju sänkypuuhissa, mutta voipa sun mies ainakin kehuskella ;-)

Nyt on taas pakko häippästä töiden pariin. Mutta vielä nopeesti siitä "pääaiheesta": nyt on otettu niitä Lugesteroneita, eikä musta tullutkaan mikään hormonihirviö niin kuin siippa kauhisteli... Ensi viikolla sitten jännätään!

Saana, mulla on aika samoissa lukemissa tuo verenpaine, eli siis tosi alhaalla. Lähinnä viime aikoina on alkanut huolettamaan kun välillä kun ajaa autoa esim motaria että ei ole niin haasteellista, niin täytyy tosissaan tsempata että muistaa mitä tekee, tai siis kun meinaa välillä lähteä taju (ei siis pyörrytä mutta ihan kun menisi silleen tiedottomuuteen että on hereillä mutta tiedoton..hankala selittää). Olen tuonkin ratkaissut niin että aina ennen pitempää autoreissua tankkaan oikein kunnolla salmiakkia. (mitenköhän pärjäisin ulkomailla kun ei olisi salmiakkia? vetäisin kai sitten sipsejä ja turpoisin kuin pieni pallo)

Iipi, kiva kuulla että pillerit eivät ole sen enempää vaikuttaneet mihinkään ulkoisesti. Peukuttelen jo vähän etukäteen että vaikuttaisivat niin hyvin sisäisesti että munis kiinnittyisi.

Tehdäänkö vielä kertauksen vuoksi tällainen pieni gallup: syötkö jotain lääkkeitä (siis raskautumiseen liittyviä) ja jos niin minkä vuoksi?

Mulla ainakin alkaa mennä sekaisin että minkä takia kukin syö mitäkin. Täälläkin tuli vähän lunta ja nyt olo on niiin pirteä. menen tänään Tiimariin hakemaan joulukorttitarpeita ja kirjastoon lainaamaan joulunuotteja ja musiikkia =)

Voitko Sade lisätä ruokaasi ihan hiukan suolaa? Heh, mulla kaikkein paras konsti tuohon on ollut stressin jatkuva lisääntyminen. Enää ei huippaa läheskään niin paljon kuin opiskeluaikana ;D
Tarkoitatko Sade tuolla tajuttomuudella moottoritiellä esim sitä, että ajattelet jotain ihan muuta kuin ajamista, tai et huomaa ajattelevasi mitään, ja huomaat ykskaks olevasi jo jossain hyvin pitkällä, etkä muista matkasta mitään?

Voi vitsi teidän verenpaineita! Mutta parempi tosiaan niin että on alhainen kuin liian korkea. Mutta suolaa vaan lisää ruokaan, tytöt...

Höh, mä kun luulin bonganneeni jotain ovisnippailuja toissapäivänä (kp 14) ja eilen oli sit kuivempaa, kun sit tänään (kp 16) aamulla olikin oikein kunnon sitkeät limat! Vaikke ovistesti oli ihan selkeä nega eilen... Ota sitten selvää. Täytyy kellistää mies illalla varmuuden vuoks. Harmi että sillä on illalle suunnitelmia, mutta täytyy sitten myöhemmin kun se tulee kotiin, ja siinä ei sitten auta mikään napina että on väsyny :)

Ihan pikaisesti heitän vielä ennen palaveria tuon Saden gallupin lisäksi toisen: Miten hoidatte tilanteen tyylikkäästi, jos joku (heh, esim. anoppi) tuo matkaltaan tuliaisiksi jotain aivan hirvittävää krääsää, jota ette kerta kaikkiaan voi sietää?

Nimim. tuliaisia saanut ;-)

Niin sitä pitää Minni! otat vaan komennon itsellesi ja kun mies astuu illalla ovesta sisään niin samantien vaan housut pois ;) mutta siis aika outoa että noin vaihtelee/valehtelee tuntemukset. Ootko tänään tikuttanut ovista?

Hmm, mitenköhän ton selittäisi..siis tiedän kyllä missä olen kun ajan ja muistan kaiken mutta vähän niinkuin ruumiista irtautuminen (tai ainakin luulisin että voisi tuntea niin). Siis tavallaan on itsensä ulkopuolella..äh, en nyt osaa selittää. Joo, toi suolan lisääminen auttaisi, mutta kun meillä taas miehellä ihan loistava verenpaine, niin en halua sitä nostaa. Täytyy sitten vaan omaan ruokaan lisätä suolaa aina. Ja varsinkin nyt talvella kun olen aina ihan jäässä niin kuluu niin paljon energiaa että varmaan jo senkin takia välillä huippaa.

Iipi, yleensä vaan hymyilen ja ihmettelen ja hoen että ei olisi tarvinnut. Ei tietty oikeasti hyödytä mitään koska seuraavalla kerralla tulee taas.mutta en tiedä miten kohteliaasti sanoa että ihan kauhea. Tosin en nyt ole viime vuosina saanut mitään tuollaista krääsää ja itsekin olen jättänyt tuliaiset ostamatta jos ei ole keksinyt mitään järkevää.

Vai että galluppeja aamun iloks :)

Mä en syö muita "lääkkeitä" kun Gravitamin-monivitamiinia, silloin tällöin juon greippimehua kun muistan. Mutta mitään hormoneja on viel syöny, toivon et saisin tammikuussa sit gyneltä avuksi mun tiputteluihin.

Juu noi tuliaiset! Mä hymyilen vaan isosti ja kiitän, ja laitan jonnekin kaappiin myöhemmin. En kehtaa heittää poiskaan, mutta ei sellasia tavaroita tartte käyttää mistä ei tykkää!

Hih, onneksi mulle harvemmin tulee mitään krääsää. Mutta mun taktiikkani on seuraava. Kiitän toki kauniisti tuliaisista. Ja ihastelen kuinka pirteän värinen tai muotoinen asia on. Ja laitan johonkin kaappiin kun tuliaisen antaja on lähtenyt. Meillä kun ei ole kuin pari koriste-esinettä muutenkaan esillä. Kun ei mahdu esille... Krhm... Yksi hyvä syy lisää siihen, että en halua massiivista kirjahyllyä. Ja jotkut oikein karmeat tapaukset saattavat joskus kaappia siivotessa pudota ihan vahingossa lattialle ja mennä rikki... Voi kun olen niin kömpelö... Tiedän, olen kaksinaamainen valepukki. Mutta meidän koti on meidä koti.

Hih, mä voin kuvitella kuinka Minni on valmiina pimeässä eteisessä odottamassa pahaa aavistamatonta miestä. Ja heti kun mies astuu sisälle, Minni hyökkää kimppuun kellistämään XD

Juu Sade, suolasirotin vaan ruokapöydälle. Ja muista syödä riittävästi sokereita! Mun piti vielä muutama vuosi sitten pitää aina jotain makeaa laukussa. Ja pari sokeripalaa taskussa. Ne annospakatut sokeripalat ovat muuten aivan loistava keksintö!

Siis voi v*ttu, se miehen iltameno onkin sitten pikkujoulut!!! Mä en heti muistanu sitä vaikka oli se siitä sanonu.... GRRRR!!!!

Siis se saa tasan panna mua oli sitten kuinka kännissä tahansa ja tulkoot mihinkä aikaan kotiin tahansa!!! Ha!! Tosi ihana yö mulle tulee, herätä keskellä yötä vikittelemään viinan/tupakan/grilliruoan tuoksuista miestä joka tulee baarista. Ei kyllä yhtään vähempää vois kiinnostaa....

Minni, sympatiat on täysin sun puolella! miten ihmeessä niillä nyt TIISTAINA on pikkujoulut (millainen maa se tanska oikein on ;)?!?

Meillä mies on onneksi jo lupautunut siihen että jos joskus bongaan selvät ovislimat päivällä niin soitto vaan ja hän karauttaa mustalla ratsullaan hoitelemaan mut ;) tosin jossain luki että ei noi limat tarkoita että on ovis..että limat voi tulla ennen tai jälkeekin..no samapa tuo kunhan vaan tulisivat.

Ihanan talvista!! Oli upea fiilis herätä, kun ei ollut pimeää ja sateista. Mukavampi tehdä töitäkin.

Juu, Minnille todellakin sympatiat! Meneekö miehesi suoraan töistä pikkujouluihin? Ajattelin, ettei hän ehtisi hoitelemaan sua ennen juhlia?!?

Siis meillä on täällä useampi alhaisen verenpaineen kanssa painiskeleva, höh. Mun verenpaine on ihan ok, mutta pelkään, että se saattaa nousta liian korkeaksi, kun käytän aika paljon suolaa. Täytyy sitten vanhempana rajoittaa suolan käyttöä, tosin hampaattomana vanhuksena mä varmaan tulen vanhainkodissa valittamaan ettei nää laitosruuat maistu millekään...heh.

OK, eli hoidatte ongelman samalla tavalla kuin minäkin. Minä tosin olen vielä niin ilkeä ihminen, että myyn ne pois kirpparilla.. krhm... En vaan kerta kaikkiaan pysty säilyttämään niitä missään kaapin tukkeena saati laittamaan esille! Elän siis toivossa, että tuliaisten tuoja ei muista niitä meiltä etsiskellä ;-) Mutta onneksi pahin krääsänkärrääjä ei käy meillä usein...

Sitten toiseen galluppiin: ne Luget on nyt tietty ohjelmassa, mutta niiden lisäksi syön säännöllisen epäsäännöllisesti (lue: silloin kun muistan) monivitamiinia ja kalaöljykapseleita. Mutta nehän ei ollutkaan lääkkeitä :-D

Mä toimin samallalailla kuin IIpi. Minnin tavoin kiittelen kovasti ja sitten laitan tuliaisen kaappiin ja annan sen muhia siellä vuoden pari. Sen jälkeen krääsä päätyy kirpparipöydälle....

Grrr. Joo ei ne oo mitkään firman pikkujoulut, se on vaan sellanen kaveriporukka, ja ne valkkas tiistain kun kaikilla on tää joulunalus ihan bookattu viikonloppuisin ja yhteistä päivää ei löydy. Mies sano kyllä ettei "jois hirveen paljon". Yeah, right, ne on sellasia megajuoppoja kenen kanssa se aikoo juhlia, niin saa nähdä.

Mun piti ottaa ovistesti mukaan töihin tänään mut unohdin... Jää sitten iltaan...

APUVA..taisin juuri bongata taas ovislimoja..mutta mitäs nyt kannattaa tehdä? rakasteltiin eilen, joten kannattaako enää tänään? siis kun jos joka päivä rakastelee niin onko siittiöt oikeasti huonompia, vai kai siellä nyt eläviäkin on silti joukossa?

meillä on tosin se tanssikurssi taas tänään joten menee aika myöhään kun tullaan kotiin mutta kai sitä nyt voi miehen vielä illalla kellistää, tuskin siitä ainakaan haittaa on?!?

taas oli muuten rinnakkaisketjussa plussattu..ekalla yrittämällä, eikä edes vakisuhde. Hassu tämä maailma kun ne joilla olisi kaikki puitteet vauvalle niin joutuvat odottamaan ja toisilla tärppää heti vaikka ei olisi ollut vielä tarkoituskaan...no mutta jokaiselle on aikansa =)

Minnille kovasti tsemppiä iltaan -että jaksat kellistää miehen vielä illalla! Sade, en tiedä onko tällä illalla merkitystä, jos eilen puuhailitte, mutta kasvattaahan se varmaankin todennäköisyyttä onnistua! Mä pidän niin hirveästi peukkuja teidän puolesta!!! Ja muuten illallahan/yöllä simpat saa rauhassa matkustaa kohti määränpäätä, kun jäätte nukkumaan. Eivät valu heti pois. Mä luotan tohon makuuasento hommaan.

Minni, joko teit ovistestin?

Sade, kellistä ihmeessä mies vielä illalla. Niinku Angsteri sanoi, hyvä että voit jäädä makuuasentoon nukkumaan sen jälkeen.

Hyvä gallup, piti juuri kysyä apua samasta asiasta. Mua huvittaisi pyytää gyneltä jotain lääkettä tähän yritykseen. Mulla menee näiden lääkkeiden nimet ihan sekasin. Koska mulla säännöllinen kierto ja oviksenkin pongaan melkein joka kierto, niin pitäisikö mun pyytää jotain ovista vahvistavaa? Vai mikä olis tässä tilanteessa hyvä kuuri?

Teen ovistestin kun pääsen kotiin, reilun tunnin päästä. Oon just tekemässä hiivatestiä! Se on sellanen Vivac-pikkuhousunsuoja mikä laitetaan 6 tunniks ja sit siit voi tehdä jonkun testin itse ja nähdä onko hiiva. Etten vaan ota hiivakuuria taas turhaan jos se oiskin ihan muita kutinoita.

Mutta toisaalta en tiedä uskallanko tehdä Canesten-kuurin just nyt kun ovis on menossa ohi... Ettei se vaan tappais mitään simppoja... hmmm....

Sovittiin miehen kanssa että tulee töistä ensin kotiin viettämään "laatuaikaa" mun kanssa, ja sen jälkeen menee juopottelemaan. Saan sitten jäädä viettämään iltaa yksin jalat pystyssä :D

Minni, kiva että ehditte viettää laatuaikaa ennen miehen bileitä. Hyvähän se on hyödyntää ovis maksimaalisesti.

Jos mä olisin sä, en käyttäis hiivalääkettä nyt, ennenku ovis on ohi. Ellei kivut mee ihan kamaliks. Mut jos pystyy kärvistelemään pari päivää, niin ei ainakaan ole haittaa simpoille.

Rosa, clomit vahvistaa ovulaatiota. Niitä varmaan kannattaa pyytää.
Mun piti ottaa niitä joulukuun alussa, jos en olisi raskautunut.

Hyvä Minni, että "laatuaika" onnistui! Et sitten joudu valvomaan myöhään.

Yhteistyössä