Ajatuksista odotukseen 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anttuli.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anttuli.

Vieras
Jos yrittäisin aloittaa uuden. Eli täällä esikoista odottavia ihmisiä. :)

Mulle tuo synnytyssairaala on OYS. Saa nähä, millon sinne pääsee tutustuun jos pääsee. Tuntuu kyllä vielä tosi kaukaiselta ajatukselta koko synnytys. Tosin nopeaa tämä aika on kyllä menny. Oikeastaan käsittämättömän nopeaan.

Kuulosti hurjalta tuo Katriinan lenkkeily. Hyvä, että ite uskallan käyä kaupassa yksin.

Noh, on tämä nyt avattu. Häätyy lisäillä ko tulee mieleen.

Vanilla, esikoinen LA 12.2.07
Pinja, esikoinen LA 17.4.07
Katriina, esikoinen LA 21.4.07
Anttuli, esikoinen LA 4.5.07
sari-77, esikoinen, LA 15.5.07
Daisy, esikoinen, LA 21.6.07
Vilkku, esikoinen, LA 28.7.07

Korjailen hieman omalta osaltani tota listaa:

Vanilla, esikoinen, LA 12.2.07
Pinja, esikoinen, LA 10.4.07
Katriina, esikoinen, LA 21.4.07
Anttuli, esikoinen, LA 4.5.07
sari-77, esikoinen, LA 15.5.07
Daisy, esikoinen, LA 21.6.07
Vilkku, esikoinen, LA 28.7.07

Tänään taas perhevalmennukseen. Nyt pitäisi olla jo mielenkiintoisempaa kuin viimeksi, eli synnytyksestä ja loppu raskaudesta.

Me mennään synnyttämään Tammisaareen. Parinviikon päästä pitäisi soitella ja varata aika tutustumiskäintiin.

Tuosta liikunnasta tuli mieleeni, että ajattelin eilen,että lähdenpäs tänään pitkästä aikaa käymään uimassa. No otin vanhan uimapuvun esille ja onneksi päätin sovittaa sitä, nimittäin eihän se mennyt päälle ollenkaan. Tai maha vei niin paljon tilaa, että kaula aukko oli melkein navassa asti. Mä näytin lähinnä ylipainoselta painijalta. Oli siinä naurussa pitelemistä. Jäi sitten uimiset väliin. Olisi mummot hukkunut altaaseen jos olisivat mut siinä asussa nähnyt.

Nyt pitäis mennä tekemään inventaariota saamillemme lasten vaatteille ja vähän lajitella eri kokoiset vaatteet omiin nippuihinsa ja katsoa miten paljon sinne jää näitä ihan pieniä, että tietää pitääkö ostaa jotain lisää.

-Pinja- rv 28+0

Mulla on täsmälleen samoja kokemuksia uimapuvusta, tosin mahdun siihen sisään vielä juuri ja juuri, mutta rinnat ei oikein tahdo mahtua ja uikkarit päällä näytän todella ylensyöneeltä. Se vaan, että kun meidän kylppäri tosiaan on nyt remontissa, niin on siellä uimahallissa tullut käytyä peseytymässä, kun ei kehtaa koko aika sukulaisten nurkissa rampata.

Mä tilasin yhden paketin Huutonetistä ja se on nyt tullut. Meillä on vaan koti niin remonttikunnossa eikä kyllä pyykkiäkään pääse vielä pariin viikkoon pesemään, niin en tiedä mitä niitten vauvanvaatteitten kanssa tekisin oikein. Sitten kylppärirempan jälkeen päästäänkin vauvan huoneen kimppuun.

Mulla ei ole tietoakaan mistään perhevalmennuksista.. järjestetääköhän sellaisia ihan joka kunnassa? Neuvola ois maanantaina, ehkäpä sieltä sitten jotain selviää.

Mulle kerrottiin joskus ennen joulua, että ois perhevalmennusta, mutta mitään ei lyöty lukkoon. Kolme kertaa kuitenki joskus helmi-maaliskuussa. Ihan mielenkiinnolla ootan varsinki sitä viimestä kertaa, jolloin vissiin keskityttään lapsenhoitoon.

Mie en oo ees uskaltanu ajatellakkaan uikkarin päällelaittoa. toisaalta se kyllä ois hyvä liikuntakeino, mutta..

Täällä on päivä menny huuto.netissä ko ei ole kouluakaan nyt. Kyllä tekis mieli huutaa vaikka mitä, mutta yritän vielä malttaa. Vaatteita ei olla vielä saatu, mutta kai niitäki alkaa jossain välissä sateleen. Ainaki toivottavasti.

Nonii, nyt se iski. Siis aivan kaamea vaunukuume. Pahhaa tekkee ko kattelee netistä noita vaunuja. Häätyy käyttää kaikki tahdonvoima siihen, ettei ryntää tällä sekunnilla lastentarvikeliikkeeseen ettimään vaunuja. Oloa ei mitenkään helpota se, että tuleva isä on sitä mieltä, ettei me mitään kalliita uusia vaunuja hommata. Joten jos sitä sitte halvemmat uuet vaunut.. Ja ko mie haluan kovan kopan ja taittuvan sen työntöaisan. Elleen sitte törmää ihaniin kuomurattaisiin. Tämä on kyllä aivan sietämätöntä! Pakko vissiin lähteä pihalle, että saa jotain muuta ajateltavaa. Ja sitte tietenki vastaan ei tuu muuta ko vaunuja..

Huomenta..

..ei vaan tule uni, vaikka kuinka yrittäisi. Viime yönä siis sain nukuttua korkeintaan 3 tuntia. Mutta onpa mulla päivisin aikaa, jos sattuu oikein kovasti torkuttamaan =) Onko teillä muilla ollut univaikeuksia ?

Meillä tuo vaunukuume iski yllättäen tuohon mieheen jo hyvin varhaisessa vaiheessa raskautta =) Ja hän niihin huomattavasti enempi sit perehtyikin. Vaunut meil on ollutkii valmiina jo pitkään, ostettiin syys-lokakuussa alennusmyynneistä, kun liikkeet tahtoivat saada 2006 vuoden mallit varastoista pois. Maksettiin me tosin niistä silti tuollaiset 500 € (750 € muistaakseni oli lähtöhinta). Kovia hintoja.. Me päädyimme Brion yhdistelmävaunuihin, heittoaisalla. Vaunujen alaosassa on hyvin "säilytystilaa" kaupassakäyntejä silmällä pitäen, se oli mun ainoa kriteerini vaunuja ostettaessa. Vievät tosin jonkin verran tilaa autossa, mutta ostimme ennen joulua myös auton (Volvo V70 T5, farmari), joten nyt mahtuu vaunutkii mukaan =) Aikaisempaan autoon ei olisi mahtunut. Auton ostoa olimme harkinneet tosin jo hyvin pitkään, joten ennemmin tai myöhemmin olisimme sen hankkineet. Nyt vain sattui olemaan hyvä sauma..

Tässä kuva vaunuista.
http://www.babystyle.fi/kombi-155-06.jpg

Tiistaina oli muuten neuvola ja kaikki oli edelleen onneksi kunnossa. Kysyessäni arviota vauvan koosta, sain vastaukseksi, että vaavi on ihan normaalikokoinen muttei kovin suuri. Minkäänlaista painoarviota en ole saanut..

Painonmuutos/vko -
RR 119/75
B-Hb 134
Kohdunpohjan korkeus 35 cm
Tarjonta RT
Sydämen syke 136+
Liikkeet ++

Tämän kuun alussa käydessäni viimeisellä lääkärikäynnillä, saldo oli tämä.. kohdunsuu pehmentynyt, pituus 2 cm (lyhentynyt 1 cm) ja kiinni..

Ensi vkolla neuvolatäti tulee käymään tässä meillä kotona, meidän molempien ollessa paikalla ja käymme viel mahdollisia epäselviä asioita läpi ennen synnytystä. Ja synnytyksen jälkeen sit tietysti hän tulee taas kotikäynnille. Mites teillä muilla on noita kotikäyntejä ? Onko ollut vielä kenellään neuvolassa puhetta ?

Mites Vilkun häätohinat edistyvät ? Joko kovasti jännää ?

-Vanilla-
Rv 36+3

Meillä on vaunut harkinnassa tilata Saksasta, kunhan ensin saadaan päätettyä, että millaiset. Mies haluaa jotkut testivoittajat eikä mulla tietenkään ole mitään sitä vastaan. Vaunuvalikoimaa lähdetään talvilomalla katsastamaan Helsinkiin, kun täällä ei oikein ole vauvantarvikekauppoja valittavaksi asti. Tai sitten jos löydetään jotkut edulliset (alennetut, vuoden 2006 mallia ehkä), niin saatetaan ostaa samalta reissulta. Silloin on tarkoitus hakea Ikeasta myös huonekaluja vauvan huoneeseen + muuta kaikkea, mitä täällä meillä päin Suomea on vähänlaisesti.

Eilen mä taas vähän lenkkeilin ja paremmalla menestyksellä kuin edellisellä kerralla. Puolisen tuntia siihen meni ja sitten käytiin vielä uimassa illemmmalla, kun on toi kylppäri käyttökiellossa vielä. En kyllä enää taida uskaltaa niin pitkää lenkkiä heittää kuin viikonloppuna, mutta ehkä sitten monta pientä. Ja töissä koitan kävellä portaat ylös (toimistomme on kuudennessa kerroksessa) ja niitä kertoja tuleekin päivän mittaan useita. Kaikki hyötyliikunta on koitettava käyttää, kun ei muuten oikein ehdi / jaksa.

Mulla ei tota unettomuutta vielä onneksi ole muutoin, kuin että herään yöllä monta kertaa vessaan. Ja sit kyllä on taas ruvennut väsyttämään, mutta en halua sitä rautaa vieläkään käydä syömään, en ennen kuin testataan hb ens maanantaina neuvolassa.

Huutonetin vaatteet oli oikein siistissä kunnossa, tosin tuli tilattua vähän isommalle vauvalle, kuin vastasyntyneelle. Edullista kyllä, mutta tottakai sitä on pakko ihan kaupastakin ja ihan uusia vaatteita tulokkaalle hommata.

Nyt töihin, pitkä ja rankka päivä tiedossa.

Heippa,
oi Vanillan puolestahan alkaa jo ihan jänskättää!!! Eipä sul oo enää paljoo jäljellä! Jännittääkö?

Katriina, juu hyvä et otat hieman rauhallisemmin nyt tuon lenkkeilyn kanssa!
Itselläni on kyl kaikki urheilu jäänyt mitä nyt pieniä kävelylenkkejä lukuunottamatta. Mun ku piti niin trimmata noit alleja ja selkäläskejä ennen häitä... No, nyt ei niistä jaksa stressata.
Häävalmistelut sujuvat kai ihan hyvin.. Välil iskee stressi et ehtiikö kaiken mut nyt täl viikol kun on saanu jotain aikaiseksikin niin taas tuntuu paremmalta. Häämatkan sain varattua Madeiralle. Ah, ihanaa. Ja muutenkin häitä odotellaan ihan erilaisella innolla kuin vielä pari viikkoo sitten. Äklö olo ja väsymys ovat hellittäneet aika hyvin joten nyt sit odotellaan polttareita joka perjantai-ilta kauhulla...=) Ei kyl jaksais koko päivää riehuta jossain mut onneks noil tytskil on(yleensä) järki päässä. Miestä jännittää aikalailla omat polttarit.
Töissä ei jaksais kyl olla enää hetkeäkää. Tosi malttamaton olo. Duunikaverin raskaus paljastui tänään asiakkaillemme. On mua kolme viikkoo edellä ja hänelle kyl mahaa on jo tullu. Mulla ei näy muuten ku alasti et pieni kumpu on iltaisin navan alla. Tavalliset vaatteet saan viel päälle vaikkakin niitä löysempiä suosin. Omaa raskauttani en vielä halua paljastaa asiakkaillemme koska tiedän sen aiheuttavan pienoista paniikkia.. Ja pelkään heidän kommenttejaan kun itsekkäästi varmaan ensihetkenä ajattelevat.. Eipä ois ensimmäinen kerta.

Jep jep, nyt paistamaan pihvejä meille ja suihkun kautta sänkyyn keräämään voimia JOS vaikka polttarit on huomenna. Muuten lähen shoppailemaan=)
Vilkku ja mötikkä rv.12+6

Nyt alkoi harmittaa se neuvolakäynti. Kaikki on kaikinpuolin muuten kunnossa, mutta painoa MUKA oli tullut 660 g / vk. Minä olen syönyt ERITTÄIN kevyesti ja liikkunut eli painoa ei mitenkään ole voinut tulla LIIKAA. Neuvolan vaaka oli vaihtunut paremmasta huonompaan samalla, kun vastaanottotila oli muuttanut. Lisäksi mulla oli takuulla ainakin kilon verran enemmän vaatetta kuin edellisellä käynnillä (silloin en käyttänyt vielä äitiysvaatteita eikä ollut näin kylmä ilma). Ja meidän kotivaaka on alusta asti näyttänyt vähemmän kuin neuvolan vaaka ja neuvolakorttiin on kumminkin merkattu mun lähtöpainoksi se, mitä vaaka kotona ILMAN vaatteita näyttää. Eli todellinen painonnousu kaikenkaikkiaan on varmaankin lähempänä kuutta kuin kahdeksaa kiloa. ÄRSYTTÄVÄÄ, kun minä tosiaan huolehdin siitä, että paino ei voi nousta liikaa.

Heikun keikun,

Vanillalla vaan piikit aamukammassa uhkaavasti vähenevät. Alkaa jänskättämään jo sun puolesta!

Mulle se ensimmäinen neuvolatätsky (sijainen) sanoi, että tulevat synnytyksen jälkeen kotikäynnille. Mielenkiintoista, mulla ei nimittäin ole aavistustakaan missä meidän koti silloin on! Asunto on myynnissä, joten joudutaan todennäköisesti muuttamaan miehen vanhempien taloon evakkoon ennen kuin oma valmistuu, jotka siis molemmat sijaitsevat eri kunnissa, missä nyt asutaan. No kaikki selviää aikanaan! Mulle ei ainakaan tule tämänhetkistä neuvolantätiä ikävä!

Mua ainakin vaivaa unettomuus, en saa pissareissujen jälkeen enää unta. Mä olen ollut aina aika herkkäuninen ja nyt tuntuu, että mä herään vauvan jokaiseen liikkeeseenkin. Lisäksi mun unentarve on edelleen varsin hulppeaa (väh. 10 tuntia) eli ei siitä energisestä keskiraskaudesta tietoakaan!

Tammisaarihan oli joku vauvamyönteinen synnytyssairaala vai miten se nyt menikään jotain erikoista siellä kuitenkin oli, kun ihmiset ympäri Suomen pyrkivät sinne synnyttämään.

Ostin muuten viime viikolla ensimmäisen vauvanvaatteen; Benettonin vaaleanpunaisen neuletakin, oli alessa ja niiiiiiin suloinen! Nyt meille ainakin tulee poika ;)

Daisy (vk 18+5)

Hei taas.
Täällä vaivaa kanssa unen katkonaisuus. Heräilen monta kertaa yöllä mihin milloinkin. Ja illalla on vaikeuksia saada unenpäästä kiinni. Päivällä voisin helposti ottaa sitten päikkärit. Ja torkahdinkin eilen töissä ruokatunnilla puoleksi tunnuksi.
Viime yönä heräsin omaan itkuuni. Ja herättyäni itku sen kun lisäänty. Kamalan surullisen unen näin työpaikaltani. En ole IKINÄ itkenyt unissani saatikka vielä herättyäni. Mies oli hieman hädissään. Tosin sanoi arvanneensa, että jotain unta näen kun henggitykseni oli kuulemma kovin raskasta ja nopeaa.

Täällä tehdään kanssa kotikäynti synnytyksen jälkeen. Ja peräti kaksi ihmistä tulee tarkistus käynnille. Terveydenhoitaja ja se hemmetin perhekeskuskordinaattori.

Katriina: Mulle oli viimeksi tullut painoa 600kg/viikko ja nyt tuli kymmenen kiloa yhteensä täyteen. Ja mä olen kanssa huomannut, että koti vaaka on koko ajan näyttänyt vähemmän kuin neuvolan, mutta mitä sen nyt sitten on väliä. Pääasia on , että itse tietää missä mennään. Viikon päästä taas neuvola. Saa nähdä mitä se puntari taas näyttää..

Kävin muuten ostamassa uuden uikkarin, että nyt sitten ei ole mitään tekosyytä olla menemättä uimaan. Entinen S koko oli muuttunut XL:ksi, että repikää huumoria siitä. Heh, heh!
Ostinpa minäkin ensimmäiset vauvan vaatteet samalla reissulla kun olivat alennuksessa ja niin söpöjä.

Nyt yritän nauttia viidestä vapaa päivästä ja lumesta ja pakkasesta.
Hyvää alkavaa viikkoa.

Edelleen ottaa päähän. Kun mä tiedän, ettei se ole totta, että paino ois noussut 660 g / vk. Ehkä sen sallitun 500 tai vähän alle. Kotivaa'alla en ole edes käynyt, kun se näyttää eri tuloksen kuin neuvolan vaaka. Että piti sitten muistuttaa, että ei olisi pitänyt syöpötellä jouluna (kun en edes syöpötellyt, vaan puin tuplasti enemmän vaatetta kuin edelliselle kerralle, mutta eihän sitä tarvi huomioida...)

Rautaa mun ei tarvii alkaa syömään, siitä sanoin ja Hb oli edelleen sen 131. SF-mitta menee edelleen normaalirajoissa vähän keskiarvon alapuolella, kuten viimeksikin. Vauvan syke oli nyt noin 150 eli vähän vähemmän kuin edellisillä kerroilla, oisko se poika sittenkin...? Niin ja täti epäili, että vauva ois mahdollisesti jo kääntynyt, kun liikkeet tuntuu nyt ylempänä. Olin kylläkin eräänä aamuna huomaavinani mahdollisen kääntymisen.

Meillä on sitten valmennusta luvassa vasta maaliskuun lopulla, eli vajaa kuukausi ennen laskettua aikaa! Mitäs jos vauva päättääkin syntyä aikaisemmin? Minusta tosi huonosti organisoitu monetkin asiat tässä kunnassa, mm. seuraava neuvolakäyntikin on vasta viikolla 31 ja siitäkin seuraava viikolla 36 eli en mitenkään kerkeä käydä sitä "standardimäärää".

Viikon päästä on sitten lääkäri, katsotaas mitä se mulle sanoo raskauden ja endon suhteen.

Katriina 27+2 erittäin huonolla tuulella.

Olikohan Vilkulla polttareita?

On kyllä ihan poikkiolo ko alko tuo koulu. Monta kuukautta ko eka istuu kotona tekemättä mitään ja sitte yhtäkkiä tuleeki ohjelmaa, nii on elimistö ihmeissään. Vaan eiköhän tässä pääse rytmiin parissa viikossa.

Mullekki varmana tuota painoa tullu taas liikaa. Mulla vaan sinänsä kiva, että yleensä kotipuntari näyttää enemmän ko neuvolan, joten yllätys on iloinen ko käy siellä puntarissa. Tosin eipä se niin paljoa heitä, että vois ilosta hihkua ko aikalailla sama luku on molemmissa.

Sitä voi kuukauen päästä olla Vanillalla jo oma nyytti. :)

Nyt sapuskalle ja sitte välttelemään päikkäreitä.

Anttuli ja kaveri 25+

Huomenta.
Puol seittämältä sitten heräsin, eikä uni tullut enään millään. Tunnin päästä lähden käymään uimassa. Eilen kävin kolmen kilsan kävely lenkillä ja puuhastelin pihalla vielä pikkusen. Reilu tunti siinä vierähti. Oli mulle ihan sopivasti. Vähän meinas särkeä häpyluuta ja risti selkää kävellessä, mutta meni sitten onneksi ohi. Ja liikunnan jälkeen väsytti silleen mukavasti.

Saatiin sitten toissa päivänä kutsu häihin maaliskuun lopulle. Taitaa olla reilu pari viikkoa ennen mun laskettua aikaa ja mietinkin ihmeissäni minkä teltan laitan päälleni. Onko kellään tietoa tai ehdotuksia mistä sais juhla asuja edullisesti?

Huh, kaivoin sitten remonttiroinan keskeltä sen kotivaa'an ja todellinen painonnousu raskauden aikana on kuin onkin vain noin 6,5 kiloa toistaiseksi, eli ei syytä terkkarin nenännyrpistelyyn. Kun lähtöpainoksi tosiaan olin ilmoittanut sen, mitä meidän kotivaaka näytti silloin varmaan kuukautta ennen kun edes tiesin olevani raskaana. Lienee eilen aamulla ollut vielä jotain turvotusta, kuten mulla aina jostain syystä viikonlopun ruokien ja erilaisen elämänrytmin takia. Tuostakaan syystä neuvolan ei koskaan pitäisi olla maanantaiaamuna. Ja anteeksi tää kauhea paasaus ja valitus painosta, mutta kun minä tosiaankaan en ole saanut liikaa ja harmittaa, kun sanotaan painonnoususta ja joulun syöpöttelystä. Mä en ole syöpötellyt normaalia enempää jouluisin koskaan.

Mä oon nyt käynyt parin viikon ajan melkein joka päivä uimassa sen rempan takia, mutta tahti hiljenee varmaan loppuviikosta, kun päästään omaan suihkuun. Uimapuku menee päälle vielä just ja just, mutta jos meinaan harrastusta jatkaa, niin varmaan on hommattava vähän isompi uikkari. Ei aavistustakaan mitä kokoa nykyinen mahtaa olla, 36 tai 38 ehkä?

En osaa Pinjaa auttaa juhla-asuvalinnoissa, talvihäihin voi onneksi pukeutua tummempaankin, mitä on varmaan helpompi löytää. Onhan tietty esim. H&M:llä jotain juhlavampaakin äitiysvaatetta. Meillä on nyt viikonloppuna sukulaisen hautajaiset ja oon itsekin pohtinut, että mitä ihmettä sinne voi laittaa tän mahan kanssa päälle. Mulla on mustat äitiyssammarit, mutta onko ne vähän mauttomat hautajaisiin? Kun en millään haluaisi ostaa mustia äitiyshousuja ihan vaan mahdollisesti ja toivottavasti yhtä ainokaista tilaisuutta varten. Pari mustaa äitiyspaitaa mulla on, joten ne saa kelvata kyllä.

Jospa rupeis nyt sitten tekemään taas töitä. Vähiin käy mullakin nää päivät ennen äitiyslomaa, kuhan työnantaja hoitais vaan osuutensa, että voisin toimittaa paperit Kelalle ja saada pakkauksen. Ilmeisesti meillä päin sen saa aika nopeasti, kun
terkkari eilen oletti mun sen jo saaneen.

Mut nyt töihin, motivaatio tosin alkaa olla aika hukassa...

Mun mielestä häihin ja hautajaisiin voi raskaana ollessaan pukeutua vähän vähemmän juhlavastikin. Kyllä ihmiset ymmärtää, että valikoimat on suppeita, eikä kerran pidettäviä vaatteita halua välttämättä ostaa. Mustat sammarit varmasti käyvät hautajaisiinkin, pääasia ettei nyt ihan farkuissa mene. Meilläkin on häät tulossa ja mä ajattelin laittaa mustat housut, sellasen mustan hiukan pidemmän juhlatopin (Vero Modasta kokoa xl) ja hartioille sitten vähän juhlavamman turkoosin huivin. Koruilla ja asusteilla saa onneksi yksinkertaisestakin asusta vähän pirtsakkaamman. Kannattaa tutkailla alesta mammavaatteiden lisäksi isojen tyttöjen valikoimat, ainakin H&M:ltä, Kappahlista ja Lindexiltä voi löytää jotain tosi edullisia juhlavaatteita.

Mulla on pahoinvointi vähän vähentynyt, mutta tilalle on tullut uusia vaivoja; närästystä ja lonkka/nivuskipuja ja tuo alaselkäkin on taas oikkuillut. On tämä vaan raskasta olla raskaana! Saa nähdä miten jaksan loppuviikosta tehdä ostoksia. Onneksi tiedetään suurinpiirtein mitä halutaan.

Moi kaikille.

Hyvin ujosti ja nöyrästi tulen tänne teidän puolelle. Eli tasan viikko sitten ilmaantui testiin kaksi viivaa ja nyt on yritetty totutella ajatukseen syysvauvasta. Helppoa se ei ole ollut. Tuntuu että aika kuluu hurjan hitaasti ja sinne viikolle 12 on ainakin vuosi matkaa :)

Itestäni sen verran, kun ette varmaan muista, että ikää on 23 mittarissa (molemmilla) ja opiskelut kesken. Nyt sitten vaan pidetään vuoden tauko ja katsotaan sitten eteenpäin. Poikaystävä ollut aika huolissaan ja epävarmana tästä tilanteesta, mutta eiköhän se siitä. Kyllä mua tietysti harmittaa kun tuntuu, että toinen ei ole onnellinen vaikka onhan se. Se vaan miettii aina kaiken niin käytännön kautta.

Mukava oli lueskella teidän kuulumisia. Vanillallahan tosiaan onkin jo LA ovella. Muistan kun viime kesänä aloin Ajatuksissa-ketjua taustailemaan niin Vanilla oli just plussannut. Sitten te muut vuoroillanne ja yhtäkkiä ite oon samassa veneessä. On se vaan elämä outoa.

Katriinalle muuten, että mun sisko sai syyskuussa vauvan ja sille vihjailtiin kesällä tosi paljon neuvolassa painosta, vaikka ei silläkään mitään hälyttäviä lukuja ollut. Ja se on niin hassua kun kuitenkin puhutaan sadoista grammoista, niin johan lasillinen vettä vaikuttaa paljon. Niin ja vaatteet. Sitten saa heti kauhean paasauksen niskaansa, että olet ollut tuhma äiti ja mennyt syömään! Hyi sinua.

Sitten noista äitiysvaatteista. Mun hyvä ystävä menee elokuussa naimisiin ja mä olen kaaso. Ja jos kaikki menee hyvin, niin myös kahdeksannella kuulla raskaana. Saas nähdä mistä sitä löytää teltan niskaansa. Jos ei muuta niin teettää. Ja tuolla Missy Momissa oli ihan mukavia vaatteita, tosin kalliita jos ei alennusmyyntiä siunaannu.

No mutta sellaista. Kaikille paljon voimia ja iloista mieltä.

Sella 5+3

Mä oon jo vähän rauhottunut ton painohomman takia. Ei niinkään se grammaa / viikko -nousu mua häirinnyt, vaan se, mikä oli kokonaispainonnousu, mutta sehän ei pitänyt alkuunkaan paikkaansa se kahdeksan kiloa, vaan n. 6,5 kiloa on paino noussut, mikä on kyllä tosi vähän. Mut jotenkin tuntuu, että jos ei neuvolassa on pakko keksiä jotain, mistä huomauttaa. Kun sokerit ja hb ja liikkeet ja kaikki tuntuu olevan kunnossa, niin jostain piti keksiä marmatettavaa. SF-mitastakin piti huomauttaa, vaikka mentiin ihan hyvin normaalirajojen sisällä, ei vaan sattunut ihan se keskimääräinen tapaus. Alkuunhan se täti huomatti mun "pitkästä" kuukautiskierrostakin, vaikka mielestäni 32 päivää on erittäin normaali eikä nyt mitenkään erityisen pitkä kierto kuitenkaan.

Meillä täällä on aika suppea äitiysvaatevalikoima enkä ole Helsingin kauppojakaan niiltä osin kierrellyt, vaikka ennen joulua käytiinkin Helsingissä. Mulla on kolmet housut ja muutama peruspaita, ne saa mun puolesta riittää ja osa tavallisista villapaidoistakin menee ihan hyvin vielä päälle. Rintaliivejä en ole osteskellut, vanhat suurikokoisemmat mahtuu toistaiseksi kohtalaisesti, mutta kait tässä pitää liivikauppaankin joku päivä lähteä. 1,5 viikon päästä alkaisi talviloma ja silloin lähdetään Helsinkiin ostoksille. Tarkoitus on siis hommata huonekalut vauvalle sekä löytää vaunut (meillä täällä on vain yksi liike, joka myy vaunuja..) ja muuta tarpeellista. Lomalla myös remontoidaan vauvalle huone.

Me ollaan kaiketi päätymässä Emmaljungaan, vaikka kalliita ovatkin. Ja aiemmin kertomastani poiketen luultavasti hankimme ne siltikin Suomesta, vaikka Saksasta tilaamalla saisimme edullisemmin. Emmaljungaa on Saksan nettikaupoissa olematon määrä. Teutonia on toinen merkki mitä pohdimme myöskin. Kerron sitten mihin päädymme, kun pääsemme ostoskierrokselle, kallista se joka tapauksessa on, mutta emme halua ottaa käytetyn tavaran riskiä vaunu- ja turvaistuinhankinnoissa.

Mukavaa saada lisäystä joukkoomme, kohtahan ensimmäinen odottaja jo onkin odotuksensa odottanut, vauvahan vois syntyä Vanillalle jo vaikka heti. Eikä tässä nyt omaakaan odotusta enää ihan hurjan paljon ole jäljellä (lasken koko ajan sen varaan, että syntyy etuajassa, kun kerran itse ja veljeni myöskin ollaan synnytty). Muistan hyvin itsekin ton ajan, kun ketju perustettiin ja oli vielä harkinnassa koko juttu ja näin pitkällä sitä jo seitsemännellä kuulla mennään. Osaako joku muuten teistä järkevästi sanoa monennellako KUULLA olette, kun koko ajan puhutaan vaan viikoista ja kaikenkaikkiaan kymmenestä kuusta...?

No jopas täällä olikin pitkästä aikaa iloisia uutisia, kiva kiva =) Sellalle hurjasti onnea!!!! Ja tervetulotoivotukset tälle puolelle! Mä en ole pitkiin aikoihin käynytkään tuolla haaveilijoiden puolelle, joten tuli tämä juttu ihan puun takaa, mutta äsken kävin kurkkimassa ja sieltähän voi tulla lisääkin poppoota lähiaikoina, vaude!

Onneksi toimitusaika tällä paketilla on sen verran pitkä, että miehesikin ehtii vielä tottua ajatukseen ja olla innoissaan. Meilläkin oli miekkonen aika hiljaista poikaa siihen 12 viikkoon asti. Liekö sitten järkytystä vai keskenmenon pelkoa, mutta sen jälkeen on ollutkin jo ihan täysillä mukana odotuksessa.

Mä olen jo täysin rakastunut tuolla mahassa möyrivään pikkuiseen, liikkeet tuntumaan viime päivinä tosi tiuhaan ja se on aivan ihanaa! Työkaverit varmaan pitää vähän sekona, kun mä hymyilen itsekseni...

Mä olen ainakin ihan pihalla noista kuukausista, luulin olevani viidennellä kuulla, mutta Pampersilta tuli viesti (olen liittynyt jollekin postituslistalle) että neljäs kuukausi alkoi. Tiedä häntä viikkoja huomenna tasan 19. Nuo ensimmäiset viikot raskaustestin jälkeen tuntui kyllä matelevan, mutta nyt tuntuu, että viikot vaan vilisee ohitse.

Me ollaan päädytty Gessleinin Future -rattaisiin pehmeällä kopalla, niihin kuuluu sekä isot etupyörät että kahdet pienet tuplapyörät eteen (saa siis itse vaihdettua) htttp://www.babystyle.fi/gesslein_future_mustapellava.jpg
Näin siis näillä näkymin, mutta tiedä sitten mihin viikonloppuna päädytään.

Heippa,

ONNEA SELLALLE! Vautsivau! Hienoa! En ole minäkään käynyt tuolla haaveilijoiden puolella nyt hetkeen Kaiken hää-hässäkän (mitä EI pitänyt olla!) keskellä. Kyllä, nuo ekat viikot kuluu hitaaaaasti ja epäuskossa mutta niin se aika kuluu... Kuten huomaamme Vanillaakin ajatellen.

Ei ollut vielä polttareita..

Mullakin univaikeuksia ajoittain. Tosin nyt voi myös olla hää-stressistä johtuvaa. Viime yönä heräsin paniikissa kun muistin että eilen olisi pitänyt maksaa häämatkan varaus!!! No, 7 heräsin sen maksamaan ja 9 soitin ja kysyin tilannetta. Kaikki ok. Huh!
Tänään oltiin juhlapaikalla vanhempiemme, veljeni ja yhden kaasoni kanssa. Taas edistyttiin mutta kyllä on PALJON asioita muistettava!

Mut nyt katoo CSI:tä...
Vilkku ja mötikkä rv.13+4

Ai nii, maanantaina oltiin np-ultrassa. Kaikki hyvin mutta mötikkä oli niin jääräpää ettei ois millään halunnu kääntymään niin et saatais niskapoimu-mitta. Täti joutuu ronklaa vaikka kuinka sekä sisältä et ulkoo.. No, kun se vihdoin saatiin se oli ok; 1,8. ja kyllä se oli kasvanu=)

Täällä edelleen kokonaisena =) Olo käy pikku hiljaa kankeammaksi ja kävely kovin vaappuvaiseksi. Häpyluu on sen verran kipeä, että kovin nopeita liikkeitä ei voi eikä uskalla tehdä.. eilen meinasin liukastua tässä kotipihassa ja sattui niiiiiin paljon. Se liukastelu ei helpottanut olotilaa yhtään, onnesta pysyin pystyssä. Nyt tuntuu olo TODELLA isolta. Vaikea sit itse sanoa, että miltä muiden silmissä näytän, mutta omissa silmissä valtavalta. Mies kehuu kauniiksi =) Vauva liikkuu kovasti, liike tosin muuttunut "muljaamiseksi" tilan ahtauden vuoksi. Välillä sattuu kovastikkii, kun kylkiluut ja kyljet saavat osumia. Vauva on pää alaspäin, selkäranka sekä pemppu vahvasti oikealle puolelle kallellaan ja jalat potkuttavat yleensä vasemmassa kyljessä.

Ai nii, eilen ja tänää havaitsin ensimmäiset hieman kivuliaammat supparit. Ja alavatsaa on juiminut jo joitakin päiviä hieman samalla tavoin kuin kuukautisten alkaessa.. kroppa valmistautuupi koitokseen. Nyt alkaa jo jännittämää, mutta tippaakaan ei pelota. Ei vain enää mitenkää malttaisi odottaa, että pikkuinen jo syntyisi.

SYDÄMELLISET ONNENTOIVOTUKSET SELLA !! Ihana saada tänne puolelle uusia. Ihana uutinen. Aika menee 12 viikon jälkeen yllättävän nopeasti. Ainakii nyt täältä katsottuna =) Tämä loppuaika vain tuntuu matelevan aivan liian hitaasti..

Vilkulle rutkasti jaksamista sekä kärsivällisyyttä häätohinoihin ! Teidän ihana päivänne lähestyy. Kaikki menee varmasti juuri niin kuin pitää.

Älä Katriina välitä neuvolan toruista. Etköhän sä ite tiiä parhaiten. Vaikutat ainakii niin kovin vastuuntuntoiselta ja tietäväiseltä miten kuuluu olla ja elää "raskaana olevan arkea". Turhaan ottaa stressiä turhista asioista ja tuo vaikuttaa juuri sellaiselta. Eräs tuttavani lihoi raskausaikana 30 kg, joten sulla ei ole huolen häivää. Nautit vain kasvavasta masustasi ja elämästä !

Nyt täytyypi yrittää mennä nukkumaan. Saas nähä kuinka meidän käy..

-Vanilla-
Rv 37+2

Hurjan paljon onnea SELLA ja tervetuloa joukkoomme!

Vilkku, koita olla stressaamatta häistä. Miten on muuten sen sun häämekon kanssa. Vieläkö mahdut siihen vai pitääkö hommata uusi. Huomenna sitten taas uusi mahdollinen polttari päivä...

Olen käynyt aika monella äitiys vaate netti sivulla ja täytyy sanoa, että vaate valikoima on hirveä. Ei uskois, että on alan liikkeitä. Miten ihmeessä raskausajan vaatteista on saatukkin niin kamalia. Tulinkin siihen lopputulokseen, että käyn mielummin Kappallissa isojen tyttöjen puolella katsomassa juhla tamineita tai vaikka HM:llä. Säästää ainakin rahansa. On kyllä hirveästi petrattavaa alan liikkeillä jos meinaavat saada siihen hintaan jotain niistä teltoista myytyä. Tai sitten nettiin laitetut vaatteet on huonosti valittu. Tiedä häntä.

Tänään taisi tulla pikkusen liikaa rehkittyä. Kävin aamulla uimassa ja kotiin päästyäni imuroin ja pesin lattiat ja pikkusen vielä pyyhin pölyjä ja just muistin, että pari mattoa on vielä ulkona tuulettumassa. Nyt onkin virta aika vähissä. Huomenna ajattelin mennä vähän pitkästä aikaa shoppailemaan. pitäis saada pinnasänkyyn patja+ muut peti vaatteet.

Vanillalle jaksamisia.

Pinja rv 29+2

Heippa,
juu huomista taas jännäillään jos on polttarit tiedossa. Sen tiedän että miehellä on. Ja hän on aivan varma ettei oo koska heil pitäis olla peli huomenna ja polttariporukas on melkeen kaikki samaan jengiin kuuluvia.. Pitää vaan yrittää saada tuo rakas aikasin nukkumaan...
Hääpuvusta, kyllä menee ihan hyvin päälle. Kokeilin viime viikonloppuna eikä ongelmia. Tosin sen arvasin koska pystyn käyttämään vielä melkeen kaikkia samoja vaatteita kuin ennenkin. Mut onhan täs viel neljä viikkoa joten toivon ettei lähe yhtäkkiä kasvamaan ihan kauheesti.
Mitäs muuten arvelette - voiko vauvan liikeitä tuntea jo tässä vaiheessa??!! Mul on aina silloin tällöin sellaista ihmeellistä "elohiiri" tunnetta masun sisällä navan alla eri paikoissa mut pääosin oikeella puolella. Ei siis satu vaan semmost muutamia sekunteja kestävää sisäistä "kutinaa". Oon siis vasta 13+6 mut ihmettelen mitä tuo on?!

Ok, mut nyt viikonlopun viettoon!
Vilkku

Yhteistyössä