Ajatuksista odotukseen 20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samma här, oikeasti miksei nuo luennoitsijat pidä tietojaan ajantasalla. :) Ei kai siinä muuten, mutta jos tosiaan raahaa itsensä paikalle varta vasten niin ois kiva, että sais kuulla asiaakin.

Kiva, että orella alkaa olla kaikki taas hyvin ja että pikkuinen kasvaa vauhdilla :) Tuntuu että säkin synnytit ihan vasta, mutta niin siitä vaan on jo aikaa.

Baltsulle ja hänen bestikselleen tosiaan onnittelut hyvistä kuulumisista tarkastuksessa. Ei muuta kun kumipukuostoksille.

Mä en kyllä tajua miten sitte aion ehkästä kun sen aika jälleen koittaa. Mä en enää halua mitään hormoneita itseeni pumpata vaikka kuka lääkäri sanois mitä. Ja se kumin kans äheltäminen ei vaan kertakaikkiaan passaa mulle/meille. Se ihan oikeasti tuntuu niinku puutarhaletkua panis. Ja mun alapäätäni ärsyttää jos niissä on mitään nystyröitä. Viime kesänä varsin ostettiin päähänpistosta kumeja ja nauramiseksi meni, kun alettiin vääntää sitä miehen päälle. Aikanaan meillä oli tuo vuoden verran ehkäisykeinona, mutta kun siitä eroon pääsin niin ei kyllä kiehdo enää. Se naisten kortonkikin herättää pieniä ennakkoluuloja, tyyliin tuntuma on sama kuin tunkis neliön verran elmukelmua toosaansa ja päästelis menemään. Toivottavasti yllätyn positiivisesti.

Täällä seksielämä on jatkunut suhteellisen normaalina koko raskauden. No, ehkä vähän harventuen. Mutta ei me mitään superhässijöitä oltu aiemminkaan. Nykyisin kerran viikossa/kahdessa. En tosin tunne itseäni mitenkään viehkoksi myöskään tällä hetkellä.. Ja meillä myös minä se, joka tekee aloitteen. Mut kun kaikki on mennyt niin hyvin ja "normaalisti", olo on ollut suht ok jne, niin en oo kokenu tarvetta rajottaa seksielämääni. Mitähän tässä vielä tulee ku mä oon oikeesti päässy niin hävettävän helpolla kaikesta. Toivottavasti vaikeuksien summa ei ole vakio.

Meidän poika on alkanut nukkua aamuisin pidempään. Ehdinpähän juoda kaffet lehteä lueskellen ja lukea teidän kuulumiset. Itse olen siis aina ollut aamuvirkku. :)

Ore, kiva kuulla teistä! Loppuiko sulla imetys noiden lääkkeiden takia? Pitkä tyttö Oona tosiaan on! Miten paljon jaksat jo urheilla?

Kävin eilen pienellä juoksulenkillä ja mukavalta tuntui. Pitää vain laittaa kahdet urheilurintsikat/toppi päällekkäin, tuki ei yhdillä tunnu riittävän mihinkään! Saatiin muuten paikka muskarista ja vauvauinnista, kivaa!

Me olemme tottuneita kortsujen kanssa säheltämiseen. Hormooneja en ole vuosikausiin ehkäisyn vuoksi halunnut syödä, eivät vain sovi minulle. Miehen kanssa olemme ottaneet sen haasteena ja ihan kivasti homma toimi ja toiminee jälleen. Miehelle kelpaa vain tietty merkki, siksi siis äitiyspakkauksen tarjonta jää käyttämättä... heh, kai niissä eroja on?! Siihen naisten vekottimeen en kyllä koske, pelottava kapine!

Sade, minulta jäi synnärille viitisen kiloa ja loput 3 karisivat sitten muutamassa päivässä -en tehnyt mitään sen kummempaa. Perusterveellisesti syön, mutta paljon ja lenkkeilemme kovasti. En kestä olla liikkumatta, pään kannalta nytkin on pakko päästä treenaamaan ihan yksinkin ilman vaunuja. Huomasin, että kuntokeskus, jossa olemme jäseninä on tarjolla myös tunti äidille ja vauvoille! :)

Vointeja Mamat!

Huomenta!

Olipas kiva kuulla Orestakin ja että siellä kaikki myös hyvin.

Ja hienoa, että Baltsun jälkitarkastuksessa oli kaikki kuosissa ja lupa liikkumiseen on jälleen saatu.
Mitäs sä Baltsu oot siitä Doomoon sitteristä tykännyt. Mähän kun menin sen saman ostamaan, kun oli niin kivan näkönen. Sehän menee sit ihan taaperollekin "leluna", kun siinä sai sen sitterivyöosan vaihdettua vetoketujulla ihan pelkäksi kankaksi, joten menee sit pelkkänä pienenä säkkituolina. Musta oli tosi kiva kapistus, mutta mitekäs tuon käytännön osuus tosiaan on, kun ei kiiku ja heilu?

Mukava kuulla Oresta! Hienoa, että kaikki menee Oonan kanssa hyvin ja että voit itsekin jo paremmin! Myös Ballerinalla oli hyviä jälkitarkastusuutisia!!

Prokani taitaa olla aktiivisin painija tällä palstalla ;). Muuten, jos ei kumit miellytä, niitä ota ihmeessä hormooniton kierukka synnytyksen jälkeen. Mulla oli se, olisiko kuutisen vuotta ennen raskautta ja otan sen nyt taas. Neilikalta piti kysymäni, että oletko sä pystynyt jatkamaan normaalia elämään ja seksielämää nyt plussan jälkeen?

Me koitetaan saada meidän kastepappia kiinni, mulla jälleen hänellä oli almanakka jossain huisin nevadassa ja taas joudutaan soittamaan tunnin päästä. Ristiäiset on sunnuntaina ja hänen pitäisi tänään tulla meillä käymään. Onpa vaikeaa..

Rosa ja muut 6kk tulojen mukaan hakijat: oletteko itse toimittamassa palkkakuitit Kelaan?

Kysyin asiaa meidän palkkiksesta ja sanoivat että he toimittavat vain sen Y17 paperin Kelaan ja on ainakin tähän asti riittänyt. Olen jotenkin niin sekaisin näistä kaikista :/

Meillä on makkaripuuhat vähentyneet noin kerta viikkoon. Mulla on sama homma kuin Rosalla, että miestä voi aina palkita jollain erityisellä toiminnalla. Tai sitten sitä voi käyttää kannustimena. joku seksologi kerran totesi, että paras esileikki on imurointi. Pätee kyllä meillä. Viime sunnuntaina mies raivasi keittiöstä älyttömän tiskivuoren, mikä olisi ollut minun hommiani niin teki sitten mieli antaa sille ihan erikoishuomiota saunareissulla.. Toivottavasti tiskaa sitten useamminkin. Reppanan silmät oikein syttyy kun kysyn että tietäisikö missä on hiusrenksu, kun se tietää mitä on tulossa.

En oikein osaa enää nauttia seksistä, kun orgasmi teettää muhevan kipeän supistuksen. Kun alkaa kliimaksi lähestyä niin myös supistus alkaa tulla päälle ja kyllä siinä fiilikset menee.

Ite ajattelin myös ottaa hormonikierukan. Mulla muisti on aina ollut niin kehno, ettei pillerit sovi mulle. Ehkäisylaastarit oli pitkään käytössä ennen kuin aloitettiin yritys, mut sekin piti muistaa vaihtaa peräti kerran viikossa ja oli myös mulle liikaa. Kortsuja ei tasan tule käytettyä, kun mua alkaa naurattaa se rapina mikä sieltä kuuluu ja miehen mielestä se on kuin söisi banaanin kuorineen. Jos joku tietää hyvän ehkäisykeinon noin 3-5 vuodeksi ja jota ei tarvitse muistaa, niin otan vinkkejä vastaan.

Saanalle tsemiä lääkärineuvolaan!

Uh, nyt on jo pieni pää ihan sekaisin työasioiden kanssa. Yritän siis lukea eilisiä kirjoituksia ;)

Sade, meillä työnantajalta menee suoraan tieto Kelalle. Jos nyt oikein ymmärsin, niin tuo Y 17 on just se lomake, missä työnantaja voi ilmoittaa ne kuuden kuukauden työtulot. Oletko nähnyt kyseisen lomakkeen? Kelan sivuilta lomakkeet, sitten haulla Y 17, otat vaikka sen ensimmäisen linkin siitä, siinä lomakkeessa on linkki Y 17.

Saanalle zemiä lääkäriin. Sano jo mennessä, että nyt kuule tällä kertaa sitten varovasti.

Angsterilta piti tuosta kierukasta kysyäkin. Eli millon sen voi synnytykse jälkeen laittaa ja millanen operaatio se asentaminen on. Entäs tuleeko menkat sitten ihan normaalisti? Täytyykö sitä ajoittain aina vaihtaa jne. Varmaan googlettamallakin löytäis tietoa, mutta ois kiva kuulla ihan henk.koht. kokemustakin :)

Mä nyt kans oon alkanu haaveileen tuosta doomoon tuolista, mut se vaan mietityttää, et se ei tosiaan keinu. Mistä ootte niitä ostaneet? Ilmeisesti Kodin ykkösestä ainakin saa.

Mä en oo vielä ees päässy niihin kelan papereihin käsiksi, kun viimeks ei ollu 22 viikkoa täynnä ja oma terkka oli lomallakin. Ens viikolla siis saan vasta ne täyttöön.

Nyt jo 25. viikko käyntiin, eli 24+0 :)

Bro

Mulla on siis normikierukka, ei hormoonikierukka, kun mulla on se ihanainen veritulppageeni. Brogan, se täytyy vaihtaa viiden vuoden välein, menkkoihin ei vaikuta milläänlailla, kun ei ole hormooneja. Sen laitto kestää muutaman sekunnin, hieman nipistää. Mulle se laitetaan yksityisellä elokuun lopussa eli vähän yli 2 kk synnytyksestä. Jos sen haluaisi laitattaa yleisellä puolella, se laitettaisiin vasta puolen vuoden päästä synnytyksestä -syy yleislääkärit eivät uskalla laittaa sitä ennen. Näin mulle sanottiin neuvolassa. Siksi menen omalle gynelle. Nuki kutsuu....

Hassua (tai tilastojen valossa vain realistista) että jo ekalla perhevalmennusluennolla muistutettiin synnytyksen jälkeisen ehkäisyn tärkeydestä. Maanantain tapaamisessa saatiin oikein paperit: "Liian moni turkulaisäiti joutuu raskauden keskeytykseen ennen kuin edellinen vauva on vuoden ikäinen". Ja oikein isolla mustalla teksti: " Jos oli vaikeata viimeksi tulla raskaaksi, se ei ole sitä hyvin todennäköisesti tällä kertaa -älä luota siihen vaan hanki hyvä ehkäisy!". Mua hieman ärsyttää tuo, koska se tuntuu mielestäni lapsettomuudesta kärsivien vähättelyltä. Jos on oikeasti ollut vaikeuksia tulla raskaaksi, niin mitä he ovat yleistämään ja varoittelemaan "vahingoista" ja aborteista. Paperissa lukee lisäksi että kondomiehkäisy ei riitä (!!!): "Kondomiehkäisy päättyy -ennemmin tai myöhemmin - raskauteen". Aika rankka väite mielestäni. Anyway, täällä saa oman valinnan mukaan ekan kupari- tai hormonikierukan ilmaiseksi, se asennetaan synnytyksestä 8 viikon ja sektiosta 12 viikon päästä. Mulle tuli olo että ne laittaa sen vaikka väkisin:) Mä aion uhmata auktoriteetteja ja käyttää kortsua kunnes ollaan valmiita yrittämään taas. Jotenkin uskon että toistakaan plussaa ei tule helposti, jos tulee niin ihanaa.

Sade, luulen että se Y17-lomake riittää, Kela luottaa siihen, minulta ei ainakaan ole mitään pyydetty. Itse saan vimpan palkan vasta syyskuussa, äitiysloman aloitan jo elokuun lopussa. Eli saan sitten takautuvasti päätöksen rahat.

Brogis, ole onnellinen kun voit hyvin! Mä en usko sellaiseen "kärsimyksen kautta onneen", että aina pitäisi kokea mahdollisimman vaikeita että olis ansainnut onnellisuuden tai hyvää. Nauti vaan raskaudesta, hyvällä omallatunnolla!

Tervehdys!
Täällä on iskenyt väsymys uudelleen,olen koko viikon ollut ihan poikki..Oiskohan hb laskenut tai sitten se vaan kuuluu tähän..Niin kuin kaikki muukin...

Tosta oli Rosis muutama kuukausi sitten iso juttu yhdessä lehdessä.Että pienten lasten äitien(alle 1 vuotiaiden)abortit ovat nousseet Suomessa hurjiin lukemiin.Ja siinä oli mm.mainittu juuri se että usein kyseessä on henkilöitä joilla on ollut vaikeuksia saada lapsia ja sitten tuleekin ns.yllättäen raskaaksi,kun ei ole käytetty ehkäisyä.Mutta kuitenkaan ei niin pian olla valmiita saamaan toista lasta ja sitten tehdään abortti.Se määrä mitä niitä tehtiin oli todella suuri,mieskin kiinnitti siihen huomiota..Mutta ehkä se voitaisiin tuoda esille hieman eri tavalla perhevalmennuksesa..Mutta toi lehtijttu oli oikeasti aika tylyä luettavaa.

Meillä on huomenna rakenneultra:)Vauva on alkanut nyt kovasti liikkumaan mahassa:)

Sade, Y17 riittää!

Mäkin olen lukenut uutisia noista pikkulasten äitien aborteista. Oliko peräti niin, että niitä tehdään yli puolet kaikista aborteista? Riippuu varmaan toisen raskauden helppous siitäkin, että mikä se ongelma oli ennen raskautumista... Jos vika on miehessä, niin tuskin ne siittiöt yhtään sen kovempaa ui. Mutta jos vika on naisessa, saattaahan se elimistö korjata itteensä..?? Tiedä häntä, en ole mikään lääkäri.

Helv.... kurja uutinen. Miten joku voi, etenkin juuri lapsen vaikeuksien tai odotuksen jälkeen saanut voi tehdä abortin seuraavalle, vaikkakin yllätyslapselle?!?!? Mä en koskaan voisi tehdä niin, enkä voi edes ymmärtää moista. No, ehkä mun ei tarvitsekaan. Tietenkin elämäntilanne voi olla sellainen, tai muuta sellaista, mutta en silti ymmärrä...

Minisunille energialähetys :)

Saana, miten lääkärissä meni?

me saatiin taas miehen kanssa pitkästä aikaa oikein kunnon megariita aikaiseksi ihan turhasta asiasta..on taas aika loppu olo kun olen tunnin itkenyt =( ja eka kerta koskaan kun mies vain antoi mun itkeä ilman että tuli halaamaan..ja sekös mun oloa vaan pahensi..ei ole helppoa olla raskaana =( mutta ainakin energiaa kuluu..

mutta kovasti haleja teille kaikille! niin ja pesin tänään ikkunatkin niin on nyt tullut lomalla sitten jotain järkevääkin tehtyä :)

Minisunille tsemppiä rakenneultraan!

Juu, on kyllä jotenkin törkeetä että nuoret äidit on niitä tyyppejä jotka vetää aborttitilastot pilviin. Luulisi että kun on äiti niin se tuntuisi erityisen epätoivoiselta päätyä aborttiin. Ja tosiaan luulisi että jo-äidt nimenomaan tietäisivät että seksistä raskautuu.

Mulla on aamulla se sokerirasitus. Ohjeissa luki että täytyy syödä normaalisti hiilareita tänään eikä vältellä niitä, jotta tulos olis optimaalinen ja siinä näkyis nimen omaan mitkä arvot on kun hiilareiden jälkeen. Joten olen vetänyt leipää, pastaa, pari pullaa ja karkkipussin. Jännää nähdä miten pärjään huomiseen ilman vettä, kun kuljen kotona koko ajan vesipullon kanssa ja juon tosi paljon vettä normaalisti.

Kivaa että Minisunilla rakenneultra!!! Tules heti kertomaan kuulumiset!

rv 31+1

sama lehtijuttu on täälläkin aiheuttanut suurta ihmetystä, en ikäpäivänä pystyisi ite tommoseen että teempä nyt abortin ettei toinen nyt heti ole tulossa kun edellinenkin on vauva... ymmärrän kyllä että joillain elämäntilanteet ym voi olla niin vinossa että tekevät sen, mutta luulis nyt hyvänen aika huolehtivan ehkäisystä eikä luota siihen että imetys ehkäisee tms.

Meijän pieni kuulostaa hevoselta ku vääntää mahaansa unissaa... :)

ja tohon seksielämään raskauden aikana... meillä kyllä väheni huomattavasti, ennen ku oltiin suht aktiivisia niin alkuraskauden pahoinvointi ja huono-oloisuus vei seksin kokonaan hetkeksi ja sitten kun seksi maistui niin siltikin ehkä kerran viikossa ja sitten rupeskin jo tulemaan hiivatulehduksia ja vk30läheni jolloin ei taas huvittanut yhtään kun paikatkin tuntui olevan niin kuivina..
mietin aina että kyllä on miehellä rankkaa kun ennen tosiaan harrasteltiin usein, monta kertaa viikossa ellei joka päivä, niin sit yks kaks liinat kiinni koko seksin suhteen kun plussa pärähti ja pahaolo ja väsymys yllätti..

Mitähän ristiäisiin laittais päälle kun mitkään housut ei vielä mene ja paidat jää tissien takia liian pieniksi ja maha pömpöttää...?! :P
tänään koitin väljimpiä farkkuja mitä mulla on, ja tajusin että lantio on levinnyt sen verran että menee just ja just kiinni... eikä niitä kykene vielä pitämään kun ne puristaa niin... ylimääräsiä kiloja on vielä 3-4kg mutta en usko että ne pelkästään on syynä ettei farkut mahdu... onhan se lantio levinnyt että neiti mahtui syntymään ylipäätänsä.. :)

Mi-iu

Voi kun tylsää Sade! Olispa sellasia raskaushormonipiikkejä joita voisi tröötätä mieheen tarpeen tullen, että mieskin voisi kokea näitä mielialanvaihteluja. Mun miehellä on hirveä tilanne päällä töissä ja ylitöiksi menee, mä silti pommitin ja pommitin ja soitin lopulta työkännyyn kunnes se vastas kun halusin NYT mielipiteen että täytyykö mun tilata sellanen hoitolaukku mitä sekin voi pitää vai saanko tilata ihan itselle vaan sopivan. Ja sitten loukkaannuin kun hän ei ehdi keskustella analyyttisesti termotaskuista ja hoitolaukun taskuista. Pöh...

Hei huomatkaa sitten että tää on se ketju missä mennään! Kun minä provosoiduin ja lapsellisesti vastasin tuohon meidän huhtikuiseen ketjuun jonka joku yksinäinen oli nostanut etusivulle...

Öitä ihanaiset!

Joo olihan tosiaan kommentoitu :D On se kumma kun ei saa luonnollisesta asiasta puhua.

Huomasin tuossa muuten, että Kermitit tekevät joka kuulle oman ketjun. Olisiko se hyvä järjestely meillekin? SItten löytäisi helposti omatkin vanhat jutut tarpeen vaatiessa. Nyt se on ihan mahdotonta.

Hyvä idea Lumisgugeli! Mäkin olen etsinyt jotain vanhoja juttuja enkä millään ole löytänyt. Oiskos aamulla aika korkata elokuun ketju? Jos laittais jo otsikkoon kuukauden.

Koskas sua muuten saa alkaa jännäilemään? Toivotaan että ovis ja siemenet kohtas.

Nyt suihkuun ja katsomaan Diili. Jotenki omalla tavallaan lutunen se Trumpin Donald.

Yhteistyössä