Ajatuksista odotukseen 20

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meinaskohan sade että mies on lähössä ajelemaan... :) yksin on tosiaan tylsä istua :/

tänne ei kummempia, kummipoika jää vielä toiseks yöks.. on se ihana :)
nyt täytyy viedä toi meijän pikkuneiti nukkumaan.. se jo raukka nukahti isin syliin.. :)

Mi-iu ja pikkujätti 3vk.

(ainiin ja täs lähipäivinä meillä tuli täyteen 1v hääpäivä, eli kakkua ja kahvia olkaat hyvä!!) :)

Huomenia!

Tänään on sitten jälkitarkastus -odotan kovasti lupaa päästä pomppimaan! :D

Meillä on Doomoon sitteri, kivan näköinen kapine ja pitäisi mennä pitkään. Se ei siis liiku ja vielä Vinkkuli ei siinä hirveän pitkään viihdy. Mutta leikkimatto on ihan must! Saana, suosittelen ostamaan sellaisen maton, jossa riittää katseltavaa. Vauvaa voi sitten pitää lattialla muina aikoina "jumppahetkiä" varten.

Yksi hankintajuttu vielä: kunnollinen hoitolaukku. Etukäteen hieman pohdin miten laukkua tulee käytettyä, mutta nyt se on ihan ehdoton juttu termostaskuineen! Ja hankkikaa mieluiten kivannäköinen kapine! Laukku kulkee aina matkassa ja siellä on omatkin tavarani. Mies ei kyllä laukkuun halua koskea, on kuulemma liian naismainen! ;)

Huomenia ja onnittelu Mi-iulle hääpäivästä!

Niinpä tietty, luin taas pikkasen liian nopeaa tuon Saden eilisen viestin. Eipä siinä toisaalta, ei mua välttämättä tarttis ees paljon houkutella, että lähtisin pyörän selkään, kyytiläiseksi :)

Baltsulle tsemppiä tarkastukseen! Onko sulla itsellä sellanen olo, että jo pystyis painimaan? :)

Meillä on sitterinä Fisher Pricen infant-to-toddler -sitteri. Ihan pikkuvauvana oli makaavassa asennossa ja nyt on keinutuolina. Sekä sitterin että leikkimaton valinnassa kannattaa kiinnittää huomiota myös puhdistettavuuteen. Meillä sitterin kangas ei imaise pukluja, vaan nopeasti pyyhkimällä saa pois ilman jälkiä. Mut leikkimaton kankaaseen imeytyy ja sitä oli ärsyttävä pestä yhtenään.

Käytiin eilen Irkun kanssa tuolla lähikaupungissa. Ihanaa kun toinen alkaa olla jo ihan oma persoonansa. Nimenomaan sellainen pieni suuri persoona, joka ei kestä kieltämistä. Irkku istui ostoskärryissä ja yritti imeksiä sitä ketjun päässä olevaa kakkaista juttua joilla kolikkokärryt liitetään toisiinsa. Kun en antanut niin kiljui niin että Prisma raikui. Mua vaan huvitti sen kohtaus kun yritti päästä pois kärryistä ja sai ihan kamalan raivarin.

Musta näyttää et mulle on tulossa raskausarpia reisiin! Ihan järkkyä, voiskohan niitä enää mitenkään pysäyttää? Rasvannut olen Ceridalilla aina pesun jälkeen, mut ei tainnut auttaa.

jellybean 29+5

Mi-iulle onnea ja kiitos maistuvasta kakusta ;)

ja joo tosiaan tarkoitin että mies lähti ajamaan ihan itsekseen, mua ei nykyään noi pyörät enää niin paljoa kiinnosta (ei ole A-korttia edes) enkä raskaana ollessa halua kyytiinkään lähteä.

JB, Irkku kuulostaa kyllä suloiselta..siis varmaan mukava nähdä miten kehittyy omaksi itsekseen!

Mukavaa tarkastusta Ballerinalle, tuntuuko paikat jo ihan normaaleilta?

Meillähän piti tästä lomasta tulla rentouttava ja seksintäyteinen..no joo..vielä ei olla kertaakaan tehty mitään mutta onhan tässä vielä muutama päivä aikaa..siis kun eka viikko oltiin anoppilassa ja mies kipeänä ja seuraavaksi minä kipeänä ja sitten tuli vieraita j anyt mies pyöränsä kanssa muualla..ollaan varmaan vähiten raskausaikana rakasteleva pari :( toisaalta kun ei kauheasti ole jaksanut niin ei kai se sitten ole ongelma, tuntuu vaan että kaikki muut on niin aktiivisia että itsessä on jotain vikaa jos ei sekstaa.

Hirveä myrsky muuten ulkona, saa nähdä miten mies pysyy pyöränsä kanssa edes pystyssä :/
rv24+4

Alapääjuttuja: Kannustukseksi asiasta huolestuneille. Minä en revennyt synnytyksessä lainkaan, tikin tikkiä ei tarvittu, ekan kerran seksiä 5 päivää synnytyksestä (kortongin kanssa), paikat palautuivat tuntemuksiltaan ja kireydeltään ihan samanlaisiksi, kuin ennen. (Pikkaisen ehkä aukon ulkoreuna suurempi, mutta sitä ei kukaan (lue :mies) huomaa.) Virtsankarkailua ei ollut ollenkaan, eikä siis ongelmia pidätyskyvyssä. Eli aina ei siis tarvitse tapahtua mitään muutoksia. :)

Sade, ei meilläkään raskausaikana harrastettu seksiä. Kerrat voi varmaan laskea yhden käden sormilla. Kun yritettiin saada synnytys käynnistymään, niin silloin painiskeltiin useampi kerta päivässä.

Meillä vauva viihtyy parhaiten sitterissä, leikkimatto tuntuu olevan liian tylsän värinen. Sitterissä roikkuva Nalle Puhista tuttu tiikeri on selkeä suosikki raitoineen!!

Mullakin on ylihuomenna jälkitarkastus. Kai sitä sitten voisi ruveta elämään normaalisti tai ainakin kierukan laiton jälkeen kuun lopussa. Ballerina, tule sitten kertomaan mitä lääkäri sanoi ja miltä koko tarkistus tuntui? Se jälkimmäinen mua vähän arveluttaa...

Ihana Irkku!! :) Toisaalta se miten tollaseen suhtautuu vaihtelee varmaan oman fiiliksen mukaan. Meillä Nuggeli kirkui kirpputorilla suoraa huutoa ja voin sanoa, että mulla ei riittänyt huumori.

Ulkopuolisen kommentista tuli mieleeni, että Miiuko kyseli alapään tilasta? ;)
Mä olen ollut laiska ja kaikenlainen lantiopohjanlihasten treenaaminen on jäänyt. Värkit toimii kyllä niinkuin ennen raskauttakin. Synnytyksen jälkeen ei pystynyt kunnolla pidättämään, eikä keskeyttämään pissaamista, mutta nyt kaikki on palautunut itsellään.

ihanaa Angsteri että ei olla ainoita joille raskausaika ei ole makuuhuoneen puolella hurmosta.

Lumis, meillä ainakin sujuu jotenkin ihan huomaamatta. Siis aika menee kuitenkin niin nopeaan ja jos on vähänkin huonoa oloa tms niin seksi on kyllä vika asia joka kiinnostaa. ja alussa on tietty myös niin väsynyt (tai siis minä olin). Hellyyttää meillä on ihan hirveästi mutta jotenkin itse akti jää..ja mä ainakin tunnen itseni jo tosi kömpelöksi ja on vaikea ajatella viettelevänsä miestä kun ei voi enää niin sulavasti liikkua eikä samassa asennossa voi olla enää niin kauaa niin menee helposti vähän säätämiseksi koko touhu..ja tietty kun koko ajan on vessahätä niin sekin vähän häiritsee. Mutta ne pari kertaa kun on rakasteltu niin kyllä se ihan yhtä ihanalta tuntuu :) meillä ainakin mies ymmärtää täysin eikä ole painostanut mitenkään, minä se meistä taidan olla se jota enemmän huolettaa ;)

ihana kuulla noita ap-juttuja! ja etenkin noita lihastreenauksia, siis kun itsekin pelkään että jää vähän vähemmälle huomiolle vaikka tietää että pitäisi tehdä.

Onkos kellään muulla tulossa tällä viikolla neuvolaa tms kuin Angsterilla ja Baltsulla?

Me viimeksi puuhasteltiin makkarissa jo ennen jälkitarkastusta. Kun mulle sairaalassa sanottiin, että tikit sulaa neljässä viikossa ja jälkitarkastus oli vasta 6 tai 8 viikkoa synnytyksestä. No jälkitarkastuksessa oli kuitenkin vielä tikkejä jäljellä, mut ei ne kummemmin olleet tuntuneet.

Irkulla on vierastus nyt pahana ja se saattaa kassajonossa alkaa huutaa suoraa kurkkua muille asiakkaille. Kotona mulla saattaa, varsinkin syöntiaikaan, pinna kiristyä kiukkukohtausten kanssa, mut yleensä otan ne huumorilla kun se on kertakaikkiaan niin hupsun näköistä kun pieni ihminen raivoaa muka niin tosissaan.

Mulla on painoa tullut nyt yhteensä 7 kiloa. Mut pitää ottaa huomioon se, ettei entisenkään raskauden kilot olleet vielä lähteneet ja ennen tätä raskautta keikuin jo normaalipainon ylärajoilla. Kadehdin kyllä teitä joilla raskauskilot on jääneet laitokselle, tai lähteneet pois vähän ajan päästä. Mulla ei synnytyksessä lähtenyt tulleista 15 kilosta kuin kolme ja synnytyksen jälkeen kiloja ei tippunut ollenkaan. argh.

Juu.. Mulle myös likaisia yksityiskohtia siitä, kuinka tuo alapää voi synnytyksen jälkeen... Toivottavasti vielä kuitenkin ihan kelpo tavarana säilyisi?

Voi Sade! Ette todella ole ainoita. Kyllä voi meidänkin seksikerrat raskausaikana laskea yhden käden sormilla... Ei ole tilanne musta kiinni - eikä kyllä miehestäkään. Jotenkin se vaan on jäänyt. Kumpikaan ei vaan tee aloitetta ja tällä hetkellä kun on jo jotenkin niin norsu ja kömpelö, niin ei enää edes tunne itseensä kovin viehättäväksi saati osaa tehdä sitä alotetta enää niin sulavasti kuin ennen (meillä minä siis aina ollut se huomattavasti aktiivisempi osapuoli) ja nyt sitä jotenkin odottaisi miehen tekevän aloitteen, mutta eipä tuo juuri ole niitä tehnyt, niin tässä ollaan... Täytyis kyllä varmaan itsekin tsempata sillä saralla!

Onko muilla mitään vaivoja tullut istumatyöstä? Mulla alkaa sattuun mahaan (éniten alavatsaan, mutta siis ihan koko maha hullun kipeenä) tämä istuminen. Ja kaiken lisäks vauva mylllää ja potkii paljon enemmän kuin ennen ja vielä niin vietävästi, et tuntuu siltä, et se tulee kohta mahasta läpi... Ahdistavaa! Pakko koittaa vaan jaksaa. Vielä olis reilu kuukausi töitä jaksettava painaa.

Amilda 30+1

Lumppari, meillä se oli lähinnä mies joka ei USKALTANUT, ettei vain osu Nukiin (suuruuden hulluutta ;) ) ja hän ei muutenkaan kokenut asiaa mukavaksi, koska hänen lapsensa oli mahassani. Mulla ei olisi ollut seksiä vastaan oikein mitään riskiviikkojen jälkeen. Ei me kokonaan selibaatissa oltu, mutta seksiä oli harvemmin (kerran kahteen kuukauteen, olisiko ollut). Tää meni molemmilla yksiin. Ja voisi ennemmin sanoa, että olen nyt ollut 11 kuukautta ilman orgasmia, ei ilman seksiä ;). Kohtuhan supistelee orgasmissa, joten hysteerinen kun olen (sen km:n jälkeen) en kokenut tarvetta nautiskella sen suuremmin. Hyi kun tää kuulostaa rivolta, mutta tosi asia on.

No ei helvetissä... Nyt oon huijannut teitä tänään ja eilen!!! Oon niin sekasin taas... Mulla siis on vasta meneillää viikkon 30, eli siis olen viikolla 29+1

Amilda ja RV 29+1 !!!!!!!!!!

Ah, lisää ap-juttuja! Kiitos ulkopuoliselle! Mukava lukea että on mahdollista että tavara säilyy suurin piirtein entisellään. Heh, muissa ketjuissa AP:llä on ihan eri funktio, kun meidän ketjussa se tarkoittaa jokaisen omaa bestistä.

Mi-iulle onnittelut! Eikös täällä muillakin pukkaa ekaa hääpäivää? Meilläkin muutaman viikon päästä, ei varmaan tosin suuremmin juhlisteta.

Seksistä. Mäkin sain orgasmin viimeksi tammikuussa. Ja normaalisti saan aina kun kun haluan, tai siis joka kerta jos haluan. Mun orgasmi on fysiologisesti kadonnut johonkin. Toukokuussa pari kertaa pantiin menemään ihan takuuvarmoissa asennoissa ja olin ihan ihmeissäni kun "mitään" ei kuulunutkaan. Mutta oon lukenut että näinkin voi käydä. Kyse ei ole mistään psykosomaattisesta, vaan joillakin voi raskauden takia (verenkierto?) orgasmi muuttua täysin, mulla kävi näin päin etten muuttunut nymfoksi. Hyvä niin, koska en uskaltaisi seksiä enää harrastaakaan (ja viimeksi oltiin yhdynnässä toukokuussa...). Viikolta 20 ennenaikaset supistukset ja sitten kohdunkaulan pehmeneminen aiheutti sen, etten halua sinne ketään koputtelemaan.

Nyt kun ei enää ole riitaisaa miehen kanssa ja kaikin tavoin menee kivasti, olen ystävällisyyspäissäni ehdottanut miehelle että avitan käsin muutaman kerran viikossa. Tää kuulostaa nyt härskiltä, mutta meillä tää on toimivaa huumoria: Eli mä ehdotan että voin auttaa, JOS mies tekee seuraavana päivänä mun lempiruokia tai jonkun muun palveluksen. Viimeksi sanoin että voin auttaa vasemmalla kädellä jos saan lukea kirjaa samalla, mutta jos tekee lasagnea niin oikealla ja laitan kirjan pois. Toimii meillä.

Lumpparille onnittelut pikkuveljen kihlautumisesta!

olen niin onnellinen siis että ei olla ainoita. Amilda, meillä menee juuri noin, minä olen yleensä se aktiivisempi ja nyt sitten kun ei ole ollut niin se vaan on jäänyt jotenkin. Mutta pääasia että kummatkin ovat tyytyväisiä..

Rosa, kuulostaa hyvältä toi teidän sopimus, pitääkin mieheltä kysyä jos kaipaa apua ;)

onko muilla ruokahalu kasvanut kun on menty pidemmille viikoille? mulla oli varmaan kuukausi jo ihan hyvää aikaa ja nyt taas viikon verran ihan järjetön nälkä. Kävin tänään pyörällä lähikaupassa (n.1km) ja söin ennen lähtöä mutta kun tulin kotiin niin oli ihan hirveä nälkä ja huono olo..eli jos teen vähänkin jotain rasittavaa niin kroppa kuluttaa kaiken heti..joten menen tästä taas syömään..

Ihanaa kun on saatu Minisun ja Neilikka tänne niin ei vallan kuivu kun meillä muilla viikkoja on jo suht reippaasti..ajatelkaas Amilda ja Rosa, vajaat 10 viikkoa enää teillä jäljellä, ihan uskomatonta!!

Täällähän on kiinnostavat jutustelut. :)

Jälkitarkastus meni kuten odotinkin: kaikki kunnossa. Sain siis luvan aloittaa juoksun (jos virtsankarkailu ei häiritse, ei häiritse ei), AP ja kohtu kaikin puolin kunnossa. Sanoinkin miehelle, että nyt voisi hankkia pikapikaa kumeja, päästään nyt sitten harjoittelemaan tositoimia. Jännittää hirmuisesti, vaikka normaalilta tuolla alhaalla tuntuukin. Tutkimus ei sattunut yhtään ja oli pikainen. Hemppa oli noussut mulle normilukemiin: 139 ja paino samoissa kuin ennen raskautta. Miten tämä muka meni näin helposti?!

Nyt kuuluu vaativaa vikinää...

Meillä oli eilen ensimmäinen perhevalmennus. Oli tosi positiivinen kokemus, mieskin tykkäsi. Sinne oli kutsuttu vain 4 paria ja kaikki olivat paikalla. Kaikilla oli LA parin viikon säteellä. Oli mukavia ihmisiä ja yhden kanssa vaihdettiin numeroita ja sovittiin että mennään kahville.

Meillä oli siis kesällä 3 luentoa sairaalassa isolle salilliselle ihmisiä, ja ne luennot oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Harmitti miehen puolesta kun otti palkatonta vapaata että pääsi niihin. Joku tätiliini harmaa permis vinossa kertoi itsestäänselvyyksiä ja yritti naurattaa pateettisilla jorinoilla "Isät, ei kannata heti kurkata peiton alle ja pelästyä sitä pimppaa, vaan kannattaa yrittää tutustua vauvaan. Eikä kannata olla kaikkia iltoja ylitöissä vaikkei se äiti huomio samalla tavalla kuin ennen vauvaa. Kyllä se vauva kasvaa ja äiti antaa huomiota isillekin ja pimppa pikku hiljaa palautuu. Ja muistakaa korjata ne kaljapullot ja homeiset astiat keittitöstä kun äiti tulee laitokselta kotiin" eli ihan jotain omia 70-luvun kokemuksiaan kertoi. Joka luennolta lähti jopa puolet kuuntelijoista pois tauolla! Eli en ollut ainoa jonka mielestä siellä oli kamalaa.

Oltiin tosi pettyneitä niihin massaluentoihin, joten tämä pienryhmä ja ne juttelut oli todella antoisia. Aiheena oli raskauden lopun muutokset, omat odotukset, parisuhteen muutokset ja mun lempiaihe varhainen vuorovaikutus. Ensi maanantai taas tapaaminen ja silloin terkka kertoo synnytyksen vaiheista ja kivunlievityksestä ja milloin pitää lähteä sairaalaan. Odotan mielenkiinnolla sitä ja sen jälkeen päätän jos pyydän lähetettä pelkopolille.

Amilda, joissakin kunnissa pelkopolille voi soittaa suoraan ja varata ajan. Joissakin tarvitaan terveydenhoitajan (ei tartte lääkäriä!) lähete. Jos päätän että haluan sinne juttelemaan, aion vaan sanoa terkalleni että haluan lähetteen pelkopolille. Terkan on se annettava jos asiakas pyytää. Voihan siinäkin tietty keskustella asiasta, mutta pyytämällä sen lähetteen saa. Oletan että ihan kaikki jännittävät ja omalla tavallaan pelkäävät synnytystä, ja itse kyllä tietää jos pelkää niin paljon että haluaa jutella siitä nimenomaan sellaisen ihmisen kanssa joka tekee sitä työkseen. Eli pyydä säkin vaan suoraan rohkeasti lähete.

Onnittelut Baltsun AP:lle! Hienoa että kaikki on hyvin! Oletteko jo käyttäneet kaikki äippäpakkauksen kondomit? Oletteko muuten kokeilleet sitä pakkauksessa ollutta naisten kondomia? Mä en ole ikinä sellaista koklannut. Aika iso se on, mitä kuoren läpi hiplasin. Ehkä sitten syksymmällä.

Moi!

Ilmoittaudun taas välillä:) Oli niin paljon kirjotuksia, että en millään ehi kaikkia lueskelmaan, mutta kaikki tuntuu olevan kaikilla ihan ok:)

Onnea Mi-iulle naimisiin menosta. Ja ilmeisesti Rosiksella ei ollu sitä hepatoosia.. (?). Ja Ballerinalla jälkitarkastuksessa kaikki ok ja angsterilla tarkastus tällä viikolla. Mulla oli jälkitarkastus pari viikkoa sitten, kaikki oli ok. Pientä virtsankarkailua kyllä on, ennen lenkille lähtöä pitää olla kyllä juomatta vettä ja käydä monta kertaa veskissä. Oon siis laiskasti tehny niitä kohdunpohjanlihasten reenejä... Lääkäri sano kyllä, että nyt kun mulla imetys loppu ja menkat alkaa, niin sitte pitäis lihasten palautua normaaleiks.

Mutta oma olo on jo paree, oikeesaan ihan normaali. Lääkkeet on siis auttanu, onneks! Kontrolliin meen tän kuun lopussa. Jälkitarkastuskäynnilla otettiin hb, se oli 108, eli sekin parempaan päin. Lääkkeitä on vaan aamusin niin paljon aamupalan kans tarjolla, että mies ehotteli jo mulle dosettia:) Mutta onneks nekin nyt siitä pikku hiljaa vähenee.

Meillä neitin 2kk neuvolassa saatiin pituudeks 61cm ja painoks 5175g. Oona oli kasvanu kuukaudessa hurjat 5cm! Sanoivat sitä pitkäksi ja tarkkaavaikseksi tytöksi. Kauheen pullea se ei kyllä oo, mutta kaippa se kohta alkaa vähän leveyttäkin kasvaa. Posket on jo lupaavasti vähän pyöristyny parin viime viikon aikana. Mutta muutoin se on kyllä aika kiltti tapaus edelleen. Viime viikolla nukku pari kertaa jo läpi yön, meni illalla nukkuun ja herätti ekan kerran vasta aamulla klo 8. Se on mahtava tunne kun aamulla herää itkun tuherrukseen ja huomaa kellon olevan jo 8:)

Mutta nyt kuuluu kitinää, eli parasta kiiruhtaa hätiin. Tsemppailua kaikille odottajille ja tuoreille mammoille jaksamisia:)

Baltsu, kiva kuulla että sulla kaikki hyvin ja tosiaan ihan mieletöntä että painosi on jo palautunut lähtötasolle. Oletko siis tehnyt jotain erityistä vai ihan vaan ulkoilulla ja imetyksellä?

Rosa, olet onnellinen! meillä nuo kaikki 4 sessiota on sellaisia yleisluentoja (tosin tuskin kauheasti ihmisiä tulee kun tila ei ole kauhean iso ja tosiaan jokaiseen on 4 eri ajankohtaa niin varmaan jakauttaa ihmiset hyvin, mutta silti), meillä ei edes tarvitse ilmoittautua niihin mitenkään. On se jännä miten paljon käytännöt eroavat toisistaan. Ja juuri tuollaisia pelkään/en kestä yhtään, siis jos joku täti puhuu tuollaisia itsestäänselvyyksiä.

Eniten odotan fysioterapiasessiota, jossa käydään läpi noita lihasharjoituksia ja muutenkin ergonomiaa ja siellä on joku pieni jumppakin.

Kiva kuulla Orestakin ja että alata olla parempaan päin ja teidän neidilläkin kaikki hyvin =)

Yhteistyössä