Ajatuksista odotukseen 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katriina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hipsan,

Tosi kivan näköinen tuo Vanillan vauvan sänky. Yksinkertainen on mun mielestä kaunista. Samantapainen olisi meilläkin hakusessa. Ihanaa, parin viikon päästä pääseekin ostelemaan kaikkia tavaroita ja söpöjä pikkuvaatteita.

Vilkulle onnittelut 12 viikon rajapyykin saavuttamisesta. Miten muuten sen hääpuvun kanssa kävi? Tilasitko uuden vai luuletko siihen sopivasti? Kiva kuulla, että mieliala on paranemaan päin. Kyllä se siitä, hääpäivänä olet takuulla jo maailman onnellisin morsian!

Mä synnytän TYKSissä, tosin siellä kuulemma tehdään jotain remonttia, että yrittävät huhujen mukaan laittaa osan synnyttäjistä Saloon, mutta tiedä häntä sitten.

Koitahan Katriina himmata hiukan lenkkiesi kanssa, joka puolellahan toitotetaan, että keho kyllä kertoo milloin liikunta on liian raskasta!

Tosiaan tuohan on hyvä idea, että menisi suoraan verikokeeseen, jos sillä voisi välttää ikävät kuulustelut. Pitää yrittää löytää jostain tietoa siitä...

Daisy (rv 17+4)

Tuo verikoe kiinnostaa myös minua kovasti.. Jos sellainen mahdollisuus vain olisi, ettei tarvitsisi lähteä tentattavaksi, niin käyttäisimme sen varmasti.

Mä synnytän Satakunnan Keskussairaalassa ja kävimme tosiaan viime viikolla siellä jo tutustumassa. Ainakin silloin hlökunta vaikutti oikein mukavalta, mutta pelkkää pintaraapaisuahan se vain oli. Eiköhän sekii pian selviä, että millaista siellä oikeasti tulee olemaan =) En malta odottaa, että näkisin jo lapsemme.. eikä malta mieskään. Hän on vielä enemmän tohkeissaan lähestyvästä synnytyksestä ja jännittää jo kovasti hetkeä kun lähdetään laitokselle =)

Haettiin eilen sukulaisperheestä (tuskin tulevat enää vauvantarvikkeita tarvitsemaan, ainakaan omien sanojensa mukaan) sitteri ja Britaxin turvakaukalo. Eivät ole montaakaan vuotta vanhat ja ovat pidetty hyvin. Ovat olleet pojalla, joten kuosi on sinertävän poikamaista, mutta jos meille nyt sattuu vaikka tyttö tulemaan, niin hän tuskin laittaa kovasti pahakseen =)

Nyt alkaa olemaan aikaslailla kaikki valmiina vauvaa varten. Vaatteita saa ostettua sit lisää, kun tietää sukupuolen. Uskoisin, että näin aluksi hankkimamme vaatekerrat riittävät, mutta sen näkee sit pian miten on käytännössä. Jos ei riitä, niin kaupat ovat onneksi tuossa kulmantakana =) Rintapumppua olen harkinnut ostavani, mutta päädyin tulokseen, että katson synnytyksen jälkeen miten asian laita on.. ettei sit turhaan tule hankittua jos sitä ei tarvitsekkaan. Myös kantoliina löytyy, miehen sisko on tätä kovasti kehunut. Heidän vauvansa tykkäsi siinä kovasti olla ja pysyi rauhallisena kun sai olla ihan äidissä lähellä. Mutta saas nyt sit katsoa, että tulenko itse sitä koskaan käyttäneeksi.. ne "käyttöohjeet" kun vaikuttavat niin monimutkaisilta näin nopsasti vilkaistuna. Tuskin ne sitä ovat, mutta mä kun olen niin kärsimätön kaiken suhteen..

Ja Vilkulle onnittelut myös minun puolestani saavuttamastasi rajapyykistä. Itseäni tieto, että kaikki on kunnossa ja riskit pienenevät, ainakin kovasti rauhoitti. Ja ne sinun lähestyvät häät.. ihanaa. Olet varmasti kaunis sekä onnellinen morsian. Itse omista häistäni vielä haaveillen..

Otahan Katriina hiukan rennommin tuon liikkumisen kanssa. Olen Daisyn kanssa samaa mieltä, että kroppa kyllä ilmoittaa kun käy liian raskaaksi. Liikkua toki kannattaa, mutta pieniä lenkkejä ja lähinnä "happihyppelyn" vuoksi. Itse en ole koskaan ollut kova liikkumaan, mutta nyt on välillä pakko päästä ulos hengittämään raitista ilmaa. Olen ottanut lyhyitä lenkkejä suht rauhallisesti. Enkä oikeastaan tässä vaiheessa enää koskaan lähde yksin. Mä kun olen niin kovin tapaturma-altis tyyppi.. Mies ihan mielellään lähtee mukaan seuraksi, jos vain on kotona.

Taidan mennä pienentämään tuota silitysvuorta.. nyt kun kerrankin on motivaatiota.

-Vanilla-
Rv 36+0

Juu, unohtui tosiaan sanoa, että KOKS:ssa synnytän minä. Meiltä kotoa on sinne matkaa n. 15 minuuttia autolla, joten kovin pitkän matkan taa ei tarvitse lähteä synnyttämään. Jos nyt edes lähtee syntymään, naapurin vauva meni kaksi viikkoa yli...

Ja tosiaan säikähdin itsekin sitä eilistä lenkkiä sen verran, että pitänee ottaa hieman rauhallisemmin seuraavaksi. Mut se tapahtui niin yhtäkkiä, että en ollenkaan osannut odottaa, kun aiemmin ei ole ollut mitään ongelmaa, ei samalla viikollakaan.

Yhteistyössä