Ajatuksista odotukseen 16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei oo tosiaan täällä enää pitkä aika ennen kuin pieni olis tulossa... mahdotonta meteliä se kyllä masussa pitää.. tänään tuli ensimmäisen kerran pieni kaipuu että jos näin isoa mahaa ei oliskaan.. siis kun ei pysty makuultaan halaamaan miestä niin sitä ihan vähän jo toivoi että vauvis olis jo ulkona masusta... mutta pysytelkööt vielä hetken..

lumikselle en osaa sanoa mitään järkevää, muistan kyllä tuon että kun sitä niin kovasti toivoi ja toivoi ja mitään ei tuntunut tapahtuvan... meillä kaikenkaikkiaan meni semmonen reilu puolvuotta, leikittiin ns. tulella ennen häitä se puolisen vuotta että tulee jos tulee ilman kuitenkaan että sen suurempaa yritystä oli kehissä.. sitten tuli se että nyt mulle kaikki heti, ja kun näin ei tapahtunut niin vaikeaa se oli... Mutta mä uskon ja toivon että te jaksatte oottaa miehenne kanssa!! vaikeaa se on, mutta kyllä se sieltä tulee! *halitus* ja ehkä teillä ei oo enää niin pitkää aikaa ootettavana ku ootte jo noinkin kauan odottanut...

Huomenna sit taas talolle remppaamaan... tai emmä tiedä mitä mä siellä tekisin ku ei vois oikein tavaroita hyllyillekään laittaa ku pölyttyy vielä pahemmin, joten säkeissä saapi vielä olla... no lastenhuone on valmis ;) tärkeimmät ensin... heh!

Keskiviikkona sitten neuvolaan... :)

Ei se Lumis haittaa vaikka kaikki on kertaalleen sanottu. Jos v****ttaa niin sen saa sanoa, vaikka sen olis sanonut eilenkin. Ja toissapäivänä. Tai jos on hyvä fiilis niin senkin saa sanoa :) Niinhän se menee, että vaikka elämässä olis sata iloa niin se yksi suru voi pyyhkiä ne alleen, yksi kyynel pyyhkii pois sata hymyä. Mutta joskus tulee se sadasensimmäinen hymy, jota ei murheet kaadakaan. Ja niitä hymyn aiheita on jokaisen elämässä ihan varmasti. Mutta kyllä mä koetan ymmärtää mitä käyt läpi. Mä oon jankuttanut tästä asiasta ennenkin, mutta käy ihmeessä gynellä tarkastuttaan että kaikki on ok. Muistan, että sanoit haluavasi kesän olla stressaamatta, mutta huomaatko että sä mietit niitä asioita koko ajan kuitenkin, että onko se stressi yhtään vähäisempi? Voi olla että plussaat jo seuraavasta kierrosta, mutta jos käyt tsekkaan onko kaikki ok niin saat osaltaan mielenrauhan ja tietoa. (Me varmaan yritettäis myös vieläkin jos en olis käynyt hakemassa teroja).

Tämmöisiä täältä, tänään olis se neuvola. Kääkkis, kiersin puntaria aamulla ja mulkoilimme toisiamme. Olin varma että nyt lasahtaa mittariin sellaiset lukemat että alta pois, mutta eipäs tullutkaan. Koko aikana tullut vain 1,7kg ja edellisen käynnin jälkeen tuo 700g (josta siis viis viikkoa). Huh.. (Meillä on siis digivaaka, jolla on tarkka punnita.)

Nyt työn kimppuun, pyhä lupaus pysyä pois täältä ruokikseen saakka ;)

Huomaan Brogis juu. Siltikään en halua mennä ihan vielä. En suinkaan ole itsepäinen... Kokeilen kammeta itseäni tästä suosta ihan muuten. Tein eilen itsetutkiskelua ja ehkä tässä on sellainenkin pointti, että vauva-arki ei enää pelota millään tavalla. Kun on saanut seurata lähipiirin vauvaantuneita ihmisiä ja huomannut, että ovat edelleen samoja ihmisiä ja elämäkin on säilynyt... ;) Ei ole siis olemassa mitään jarruttavia ajatuksia, vain niitä toiveita. Samassa veneessähän teistä suurin osa on ollut, kyllä te varmaan tiedätte.

Huh, oli ihan tipalla, ettei meidän auton keulaa tarvitse muotoilla uudestaan. Yhdellä kolmion takaa tulleella oli ilmeisesti aikomus viedä meidän auto oman autonsa keulakoristeeksi. Onneksi ajoin kaupungissa, niin ei ollut nopeudet päätä huimaavat, mutta silti pelottaa, että mitä jarrutus ja turvavyö tekivät pienelle :S

Hui Saana, olipa hurja aamun aloitus. Eikös sitä käsketä soittamaan neuvolaan aina tuollasista töytäisyistä?

Lumppari, itsepäinen on kiva olla ;) Sä teet niinkuin itsestä parhaalta tuntuu tietenkin. Peukalot on pystyssä teidän suuntaan. Lohdullista muuten kuulla, että joku on jopa säilyttänyt minuutensa lasten myötä. Viime aikoina on alkanut nimittäin pelottaa välillä, että mihin tässä on ruvennut. Mieheltä kysyin että eikö sitä hirvitä ollenkaan niin se vaan väitti että ei. Ehkä se herää tähän asiaan myöhemmin. Kun mä mietin yhtä omaa kaveriani niin eilen taas tajusin kuinka se on muuttunut lasten myötä, eikä välttämättä joka asiassa positiiviseen suuntaan. Mutta no, toisten arvostelu on myös kivaa ;)

Ei nyt muuten oo vielä ruokis, että se siitä pyhästä lupauksesta. Missä kaikki on, kun on niin hiljaista. Aamun vakikalustoon kuuluva Angsteri on hieman esteellinen toki kirjoittelemaan tällä hetkellä, mutta entäs muut. Mites Rosa, veitkö pissipurkin yths:n tädille?

Juu eilen kaverin kanssa naureskeltiin... Käytiin ennen hänen synnytystään syömässä hyvin muka sillä ajatuksella, että eihän sitä ikinä enää pääse... No joopa joopa joo, on tuota jonkun kerran tullut käytyä ja tehtyä kaikenlaista muutakin :D

Voisin silti ehkä soittaa ja tiedustella, miten se tutkimushomma lähtee etenemään täällä peräkylässä. Tietää sitten miten toimia.

Onneksi Saana selvisi säikäyksellä!

hui Saana, kaikkia törppöjä sitä onkin liikenteessä!

Mites Rosa, onko kivut yhtään lakanneet?

Mä alan olla jo puolittaisessa lomafiiliksissä kun enää huominen ja sitten pääsee viikoksi lomailemaan. Ei olla vieläkään päätetty mitä tehdään juhannuksena kun jos on huonot ilmat niin ei jakseta lähteä mutta kun säätiedotteet muuttuu koko ajan...

Mulla on taas pari aamua ollut vähän vaikeampia, tai siis kun on se jatkuva nälkä enkä ole keksinyt mikä ruoka tepsisi siihen parhaiten. Brogan, kuulostaa ihan hyvältä toi sun painokäyrä :) jostain juuri luin että yleensä vasta rv20 jälkeen alkaa paino kunnolla nousta. Mä odotan että mulle painoa tulisi lisää sellainen 10kg koska olen ollut niin hoikka mutta saa nähdä miten käy varsinkin jos joudun jatkamaan sipsejä jne.

Mihin aikaan Brogan sun neuvola on? ja oliko Saanalla ensi viikolla se rakenneultra? mulla on vielä melkein 3viikkoa.

rv17+4

Hello!

Täällä oon töitä painanut aamun kun vauva kerrankin vetää hyvät unet. Kamalalta kuulosti tuo Saanan juttu. Hyvä ettei kuitenkaan tömähtänyt. Tuskin äkkijarrutuksella saa vyö pahaa aikaan, mut neuvola varmaan tietäisi parhaiten senkin. Mä joskus menin lääkärille oikein listan kanssa, etten unohda kysyä mitään. Yksi kysymys oli, että pitääkö käyttää turvavyön alentajaa. Lääkärin mielestä turha kapistus, koska kolareissa sikiön ehdottomasti yleisin kuolinsyy on äidin kuolema. Siitä sitten päättelin että jos itse kolarista selviää ehjin nahoin niin hyvin todennäköisesti vauvakin.

Mulla oli viime neuvolassa tullut painoa 500g/viikko. Yhteensä jotain kaksi kiloa. Nyt olen kuitenkin vasta nippa nappa ylittänyt ekan neuvolan painon, niin ei vielä painonnousu huoleta. Paino sinänsä kyllä jurppii, kun sitä oli ylimääräistä ennen raskautta. Jospa tällä kertaa imetys onnistuisi niin ehkä muutama kilo lähtisi itsestään.

En tiedä millaisessa peräkylässä Lumis asuu, mut täällä ainoa vaihtoehto kunnallisella puolella kuulemma olisi ollut lähteä väestöliiton klinikalle että oltaisiin päästy tutkimuksissa alkuun. Sinne saakka ei kuitenkaan ikinä ehditty, mutta tosi kiva kun lähin väestöliiton klinikka on 180 kilsan päässä. Eli ainakin tämän peräkylän kokemuksen perusteella varaisin ajan lähimmän kaupungin yksityiselle gynelle ja kyselisin sieltä vaihtoehtoja.

Jellybean 22+5

Aivan juu Lumis, kannattaa tosiaan soitella ainakin se, että minkälaiset käytännöt teidän kunnassa on.

Sade mulla on neuvola vasta kolmen aikaan.

Voi itku, kuka mulle on kasannu nää kaikki tekemättömät työt?? (nimim. palstaillen työaikansa viettänyt)..

Lumis, mäkin suosittelen käymään yksityisellä gynellä. Harvoin pääsee kunnalliselle puolelle ellei yritystä ole takana vähintään vuotta. Ja jos kerran käy itse gynellä ultrassa niin se on sen 80-150e ja miehen spermatutkimus oli n.50e niin ei nyt ole ihan hirveä hinta. Sitten jos jotain selviäisi niin pääsisi varmasti kunnallisellekin suht helposti..

en ymmärrä miten voi olla näin väsynyt. ja siis en saisi liikkua yhtään. Söin lämpimän ruoan aamupäivällä ja lähdin sitten pyörällä kauppaan jonne matkaa alle 1km ja kun pääsin kotiin 20minsan päästä syömisestä niin oli ihan hirveä olo. Ihan kuin ei olisi ruokaa nähnytkään koko päivänä. nyt olen sitten taas yrittänyt tankata ja kohta pääsen taas lämpimän ruoan kimppuun..mutta hieman on rasittavaa.

Toinen väsynyt ilmoittautuu. Aamuiset adrenaliinit kun ovat kadonneet verestä, niin olo on kyllä sen mukainenkin. Mä voisin käpertyä kerälle työpöydän alle... Mietin pari-kolme tuntia työasioita yöllä, niin enkös mä nyt sitten voisi ottaa ne tunnit takaisin? ;) Onneksi on juhannus tulossa, saa pari päivää ajatella ihan muita asioita. Tuntuu kyllä, että on ihan turha istua töissä, mä en ole saanut juuri mitään aikaiseksi tänään. Joku on kytkenyt virrat pois mun aivoista. Valivali.

Selvittele Lumis ihmeessä jo noita asioita. Smurffin lakiin luottaen...

Mun kuuma suhde Idon kanssa on onneksi aika viileä jo. Pari kertaa viikossa enää roihahtaa kunnolla ;)

Mites Rosa?

Höh, no nyt katkesi palstailuajatuksetkin.

Nyt on soitettu. Pitää ensin käydä omassa terkkarissa lääkärissä ja sieltä saa lähetteen Ouluun. Jonne on se 130 km.

Yksityinen on meidän tuloillamme ihan se viimeinen keino. Ja varmaan niitäkin varten pitäisi lähteä sinne Ouluun saakka.

Positiivista on se, että sanoivat siellä terkkarissa, että on tosi hyvä juttu, että tikuilla saa sen oviksen bongattua.

No ei se ole kauhean hyvin teilläkään :D Täällä on vasta uudistunut tuo terkkarisysteemi ja mennyt huonompaan suuntaan. Varmaan vasta lomien jälkeen alan soitella. Täällä on nyt kesällä lääkäripulakin joten epätodennäköistä on, että saa aikaa ennen syksyä muutenkaan. Tätä asiaa kun tuskin ihan kiireisimmäksi luokitellaan aikoja jaettaessa. Toisaalta jos ensi viikolla soittaisi ja koettaisi saada syksylle aikaa varattua, niin olisipa sitten valmiina. Pitää kysyä miehenkin mielipidettä. Aikaa harkita ainakin on... Jösses.

Niin, jos nyt jo varailisit, niin sitten se olisi varattu. Eikä kävisi niin, että syksyllä soittelisit sinne ja saisit ehkä jouluksi ajan. ;)

No joo, mun olis pakko alkaa ajatella työasioita. Ärh, mun aivot eivät tosiaan ole nyt sillä taajuudella.

Hyvä hyvä Lumis, ensimmäinen askel otettu. Vaikka toisaalta se voi tuntua ensimmäiseltä askelelta luovuttamiseen. Ainakin itsestä tuntui silloin.. Mutta lopputulos oli hyvä. Mutta siis MTÄ yksi aika viikossa. Kai se on yksi aika viikossa näihin asioihin liittyen? :) Juttele miehen kans ja kannattaa varailla sitä aikaa, jos vähänki tuntuu että tutkimuksiin menette, koskapa voi juuri olla ne jonot sitte pitkät. Niinku tiiät.

Lumis, joo se on totta että jos saat oviksen bongattua niin silloin ainakin sinä ovuloit mikä on se melkein tärkein juttu. kantsii ehkä siis harkita jos saisi sen 50e kokoon niin voisi käydä yksityisellä tarkistamassa miehen tavaran ennenkuin itse lähtee sen enempää kopeloitavaksi. ja tosiaan nyt jos soittaa niin aika menee luultavasti jonnekin syksyyn.tuntuu ainakin täällä että jos ei ole kuoleman kielissä niin odotusaika on tosi pitkä.

Hei Sadeliini, millon sulla on rakenneultra? Mulla menee sekin ties kuin myöhään, vasta 21.7. *mutinaa* eli sillon oon... öö... 21+5? Mä kysyn siltä terkalta tänään siitä lasketusta ajasta muuten. Olikohan muuta kysyttävää. Oli joku juttu mutta enhän mä enää muista mikä kun en kirjottanu ylös.

Ei yksi aika viikossa, VAAN yksi tunti viikossa, jonka aikana niitä aikoja voi varata.

Sade, viiskymppiä toki löytyy, mutta jos meneekin kaksisataa mä+mies niin se on liian kallista.

joo Lumis, 200e on jo iso raha. Voithan soittaa ensi viikolla ja varata ajan ja katsoa kuinka pitkälle menee. Eikös Rosalla käynyt juuri niin että aika oli jo varattu mutta sitten tärppäsikin..ehkä siinä on jotain taikaa ;)

Brogan, mulla rakenneultra on 7.7 eli silloin on sitten 20+3

Hei Brogis, kysypä sitä kuinka kauan voi tehdä suoria vatsalihasliikkeitä. Tai oikeammin, voiko niitä enää tehdä. Mä unohdin sen viime neuvolassa. ;)

Urf. Mä saan kohta töiden takia itkupotkuraivarin. Onneksi se juttu minkä takia viime viikolla olin jo itkuinen meni läpi. Ihanaa saada joskus vähän kannustusta.

Yhteistyössä