Ajatuksista odotukseen 16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Brogan*

Vieras
Toivottavasti tämä on uusin lista.. Saadaankohan me Angsterin vauva tähän ketjuun :)

Ore 25+32 Y04/07 +09/07 LA 19.5.
Ballerina 31+29 Y06/07 +09/07 LA 6.6.
Angsteri 29+32 Y03/07 +10/07 LA 15.6.
Mi-iu 22+26 Y08/07 +11/07 LA 8.7.
Rosa 30+32 Y05/07 +01/08 LA 11.10.
Jellybean 26+27 Y01/08 +02/08 LA 16.10.
Amilda 29+26 Y12/07 +02/08 LA 20.10.
Saana 25+29 Y11/07 +02/08 LA 1.11.
Sade81 27+29 Y06/07 +03/08 LA 21.11.
Brogan 25+28 Y06/07 +03/08 LA 26.11
Minisun 25+27 Y09/07 +04/08 LA 25.12

Hyvää tiistaipäivää kaikille!

Kiitos Progikselle uuden ketjun avaamisesta :) ! Mites ääriryhmän aamu on alkanut? Mulla on tunnelmat jo kohonneet ja olo on paljon parempi kuin eilen tai viikonloppuna =mies on lähetetty pääsykokeeseen. Miten sitä voi itsekin stressata niin paljon toisen puolesta, vaikka tää on ihan vain kokeilu, että pääseekö sisälle?!?!

Alan kohta imuroimaan ja muutenkin siivoamaan -Nukkeli on nyt tervetullut (ihan kuin ei aikaisemmin olisi ollut ;) ) ja taidetaan me kokeilla kahta muutakin S:ä illalla. Nyt on kyllä niin vähän merkkejä supistuksista, että täytyy myös repiä loppu tapetti täältä...heh.

Olikos tällä viikolla neuvoloita tai muita ultria? Rosiksen piti ainakin kysyä niistä vihlomisista ja Mi-iun vuodosta. Missäs meidän Minisun luuhaa? Taitaa olla kesäloma alkanut ja olet unohtanut meidät :(......

Heip, mitäs jos Ore ja Bellerina päivittäs tuohon listaan vauvan syntymäpäivän ja sukupuolen. Mä en viitti toisten puolesta, säästän ilon heille :D KIIREkiire päivä tänään..

huomenta täältäkin!!

aamulla ehdin vilasta jutut ennen neuvolaa... mutta nyt ehdin kirjottelemaan hetken..
Ette usko, mulla on painoa tullut 2,4kg viime kerrasta ja todella täs muutto ja siivouskiireiden keskellä syönyt aamulla puolikkaan leivän ja päivällä pari maissia ja illalla vesimeloonin ja leivän niin mistä ihmeestä sitä painoa on tullut?! turvotusta ei hirveästi ole jne... mä olin ihan järkyttynyt.. :D okei okei, limua olen juonut mutta aikasemmin olen syönyt joka päivä jäätelöä varmaan puolilitraa ja nyt sitä taas ei ole uponnut... ihan kummallista!! mä miehelle just nauroin et mun täytyy ruveta syömään sitä jäätelöä taas yhtä paljon (ja kaikkea muutakin) kun kevyt ruokavalio kerran vaan tuo lisäkiloja mulle.. :D kato jos se kylmä jäätelö on vaatinut niin paljon energiaa keholta, niin täytyy varmaan siinä olla se syy miks nyt sitten kiloja noinkin paljon tullut...
Sama juttu kyl verenpaineen kanssa... mittaaja oli eri mitä yleensä ja asento oli huonoja käsi ei ollut täysin rentona, niin lukemat oli jotain 130/80 ja sit kun tulin kotiin niin taas näytti tasasta 118/76... :D uskomatonta!

Nojoo, lääkäri sano että kohdunsuu on pehmennyt ja kiinni että sieltä vuoto ei ainakaan tule, eli ei mitään vaarallista jos valkkarin seassa pari viirua.. mut jos kirkasta verta rupee tihuttaa niin sit heti lääkäriin... eli eiköhän se kuivista limakalvoista johdu tai sitten hiivasta... tällä kun oli taas sitä vaikkei oireen oiretta ole..
Niin ja vauviksen painoarvio oli 2,6kg nyt ja semmosta kiloa odotellaan lisää täs neljän viikon aikana jos pieni pysyy sisällä..
pienellä oli ihana jalka, varpaatkin näkyi siitä sumeasta ultrasta just just:)

Eli tällä erää kaikki hyvin.. ensi viikolla uudestaan neuvolaan.. :)

Mutta kertokaahan mulle mihin se mun kaks kiloa on tänä aikana mennyt?! just kun olin ekaa kertaa varma että nyt ei oo varmaan kiloakaan tullut että olisin ns. laihtunut kun lapsi kuitenkin ottanut sen mitä tarvitsee.... heh! ens kerralla en uskalla odottaa kyllä mitään painon suhteen... sama se on vissii syökö kurkkua koko viikon vai hampurilaisia.. :D siltä vähän tuntuu... :)

Mi-iu rv36+0

neuvolassa kaikki hyvin, kesätuuraaja oli paljon mukavampi kuin normaali neuvolatäti, onneksi on silloinkin tuuraamassa kun on seuraava kerta (vasta 22+0). Vauva ei oikein tykännyt kun kuunneltiin sydänääniä, yritti aina lähteä karkuun ja liikkui ihan hirveästi. Seuraavalla neuvolakerralla täytetään sitten ne kelan paperitkin jo.

jännää tuo Mi-iun painonnousu, mutta eikös se niin mene että ei normaalistikaan pakosti liho vaikka syö vähemmän, siis että jos syö sopivasti niin elimistö toimii ja käyttää kaikista parhaiten sitä?! hyvä että Mi-iulla kaikki hyvin =)

onneksi pidän juhannuksesta jo vähän lomaa, ei nää työt vaan nappaa yhtään. Vielä viikon kun jaksaa niin kyllä se sitten siitä.

mä en ole yleensä tottunut pitämään kotona rintsikoita mutta nyt huomaa että on ne sen verran kasvaneet että alkavat jo vähän tuntua niin pitää yrittää totutella rintsikoihin kotonakin.

rakastelukysymys: onko rakastelu muuttunut raskauden aikana? onko esim työnnöt varovaisempia vai menettekö ihan samalla lailla kuin ennenkin (asennoissa tietty tulee eroja jossain vaiheessa mutta muuten tuo "rajuus")?

niin ja pitäisi kyllä tehdä lista että muistaisi kysyä neuvolassa kaiken. Siis kun piti kysyä noista valmennuksista mutta enpä sitten muistanut. no kaipa nekin selviää sitten seuraavalla kerralla..

Mullakin neuvolassa kaikki hyvin. Painoa oli tosin tullut jotain 2 kiloa, mut ei ollut yllätys kun herkuttelin koko viime viikon. Irkku oppi eilen konttaamaan, et kyllä varmaan sen perässä juostessa sitten jotain lähteekin. ;)

Onnittelut JBlle hyvistä neuvolakuulumisista ja Irkun uudesta taidosta :) kohta se jo kävelee ja joudut tosissasi skarppaamaan että pysyt perässä, varmaan aika upea tunne seurata kun lapsi oppii koko ajan uutta.

Ihanaa että Ballerinalla perhe koossa!!! Onnea paljon.

Tosiaan, Sade, ääriryhmän sukupuolijakauma 1-1.
Kohta Nuki kurvaa paikalle vieden tytsät johtoon.

Kiva että JB:llä ja Sadella mukavat neuvolakäynnit! Niin ne viikot puksuttaa eteen päin. Nyt on olo etten millään jaksa odottaa lokakuuhun. Tekayn kalenteri on kiva, vielä jäljellä 17 viikkoa.

Angsteri, pidän peukkuja miehellesi! Milloin tulokset tulee? Toivotaan että kokeet meni hyvin ja pääsee sisään. Huh on sulla jännät paikat, nyt tarkotan synnytyksen odottelua. Kiva että sulla on parempi mieli. Olen monesta paikasta lukenut että juuri ennen synnytystä nukkuisi yön todella hyvin ja levollisesti, miten sun yöt on menneet?

Mulla oli eilen karsea maanantai, en ehtinyt millään soittaa neuvolaan (tai yritin pari kertaa ja varattu oli), ja tänään sitten kovia kipuja ei ole ollut. Olin äitini luona yötä koiran kera, kun äidin toipuminen koko takapakin.

Mä tykkään futiksesta. Eilenkin katsottiin äidin kanssa kahdestaan se peli. Joten ei mua haittaa kun mies katsoo. Ollaan jo varmistettu että mökin lähellä olevassa terassi/ravintolassa näkyy pelit. Jotkut olympialaiset ja jääkiekko on sitten eri asia. Mies on enemmän jääkiekon perään, joka mua ei niin paljoa kiinnosta, mutta ymmärrän kyllä että hän katsoo. Ja kyllä siinä itsekin innostuu kun alkaa seuraamaan.

23. viikko

kiva kuulla Rosastakin ja että kivut on lakanneet!

kyllä mäkin olen oppinut futista seuraamaan, ärsyttää vaan istua autossa niin monta tuntia juhannusta varten jos siellä vaan katsotaan telkkaa, siis kun autossa istuminen ei ole nyt mitään herkkua varsinkin jos vähänkin enemmän tärisyttää :/ mä tykkään itse enemmän lätkästä ja muusta urheilusta mutta kyllä kaikkea katson, ei mua vielä parin tunnin ajo haittaisi mutta 7h suuntaansa ja kun tiedän että mies nukkuu tosi pitkään niin jää ehkä n.6h päivään aikaa tehdä jotain. No joo.

Onnittelut Irkun uudesta taidosta :) Kohta sä JB saat ravata pitkin kämppää pää märkänä Irkun perässä :)

Keksin muuten loistavan sotasuunnitelman yksi päivä. Miehen työpöydässä on sellaiset perinteiset laatikot ja ylimmän laatikon saa lukkoon. Haahaa, pitää käydä investoimassa ikeasta sellainen piiitkä kenkälusikka, niin saan ns lukittua ne loputkin laatikot. Pitäisköhän oikein kirjoittaa niksipirkkaan?

Ja muutenkin Sadella ja JB:llä kivat neuvolakäynnit :)

Saden galluppiin. Varovaisemmaksi on muuttunut. Mä olen niin onnettoman herkkä nyt, että on ollut pakko vähän rajoittaa. Ei liian syvälle, ei liian rajusti, ei liian pitkään... Hmph. Mutta on se kyllä kivaa, kun saa vaan aikaiseksi aloittaa ;)

Äsh, katosi ajatus. Joo, ne omegat ovat unohtuneet kaappiin...

Hihi, saisinkohan mä tänään aikaiseksi neuloa toisen sukan kaveriksi sille sukalle, jonka neulomisen aloitin viime kesänä X) Mies on poissa kotoa, eikä siivoaminen innostaisi...

19+3

Rosa, toivottavasti äitisi paranee pian! Ja kiitos tsempityksistä. Mies soitti, että kokeen ensimmäinen osa ainakin oli mennyt hyvin, mutta nyt vasta sillä on menossa kovat ajat siellä, kun pähkäilee parasta aikaa matematiikkaa...eh... Lumppari, mä kirjoitan vaikka tarkemmin sitten mailissa, että mihin hän hakee, mutta liittyy luonnontieteisiin. Tulokset tulee sitten heinäkuussa.

Hienoa, että kaikkien neuvolakäynnit ovat menneet hyvin! Ja Sade, älä tosiaan huolehdi kiloista -sä olet niin älyttömän hoikkanen muutenkin. Rosa, yöt olen nukkunut kuin tukki nyt lähiaikoina, mutta tosiaan ne supistukset on vähentyneet. Tänään olen jo imuroinut ja repinyt loput tapettien jämät ja kohta kun mun vanhemmat poikkeavat, niin saavat laittaa mulle nurmikonleikkaajan vielä käyntiin. Supistukset on jo vähän lisääntyneet, mutta onhan tästä tosiaan vielä piiiiitkä matka oikeisiin synnytyssupistuksiin. Tulisipa Nuki edes tämän viikon aikana....

Äkkiä kirjoitan..En ole vielä lomalla,en todellakaan.Kaikkea muuta.Eilinen saldo 20 asiakasta 6 tunnin aikana..
Mutta hirmuisesti ONNEA ballerinalle!Ja toivottavasti se Nukikin sieltä pian tulee!:)
Nyt taas töihin..

Angsteri, mä olen ennen inhonut ja nykyään alkanut tykkäämään kaikista ysäri-tyyppisistä -ie päätteisistä tytönnimistä. Esim Annie on musta söpö. Niin tuli mieleen kun Nuki nyt on Nuki, niin jos ristitte sen Nukieksi. Vois lausua ihan pelkästään Nuki ilman e:tä. No joo.

Jotain hyvää äidin sairauslomasta; on kutonut jo pari IHANAA pientä villatakkia ja pipoa meitsin vauvalle.

Saana, luin neljään kertaan laatikko-jutun kenkälusikalla. En tajunnut yhtään ja se alko vaivaamaan. Siis miten hitossa se auttaa että tunget laatikkoihin kenkälusikoita? öh...

Pitää juosta. Hempura kun jäi vaivaamaan se mielikuva Saanan miehen laatikostosta josta tunkee eri pitusia kenkälusikoita...

Hups. Siitä sen saa kun ajattelee omiaan pikavauhtia, ettei sormet ehdi mukaan millään.

Siis se laatikosto on sellainen, että siinä on sellaiset isot kahvat. Eli siitä kahvasta kun ottaa kiinni, niin kaikki sormet mahtuu kahvan ja laatikon väliin. Se kenkälusikka on sellainen, että siinä on toinen pää sillei taitettu, näyttää vähän joltain kävelykepiltä. Laitetaan siis se lusikka roikkumaan ylimmän laatikon kahvasta kaikkien niiden kahvojen läpi, jolloin saadaan kaikki laatikot lukittua. Tai ainakin melkein lukittua, vähänhän ne liikkuu kuitenkin.

Huh, Minisunilla on kiirettä töissä. Jaksuja!

Höh, mä en vieläkään keksi mikä juttu mun piti kirjoittaa... Ihan aivotonta tämä oleminen...

Munkin piti kauan miettiä Saanan kenkälusikkaa, mutta keksinpä.

Toivottavasti Rosan äiti paranee pian!

Tänään pitäis alkaa tikuttelemaan. Olen tässä jo monena päivänä vongannut mieheltä, mutta ei se anna. :D Mitähän sekin säästelee...

Jes, illalla pitäis katsella äkkilähtöjä netistä.

siis oikeesti..luin tosta viereisestä ketjusta että raejuusto ja rahkakin olisivat tuorejuustoja ja siksi siis kiellettyjä. jotenkin en kuitenkaan pysty uskomaan että ovat kiellettyjä kun ei niitä missään mainita. Itse olen ainakin syönyt rahkoja ja raejuustoa aika paljonkin. luulisi että jos ovat oikeasti samanlaisia kuin tuorejuusto niin noista olisi erikseen varoitettu.

täällä satoi vettä pitkästä aikaa mutta nyt on silti jotenkin tosi kuuma ja hiostava ilma :/

Hmph, mitäs se Lumiksen mies nyt on alkanut pihtaamaan..eikö ole vielä oppinut että kun nainen tahtoo niin naisen pitää saada ;)

Lumikukka voi ei, sun miehes on pihtari!! Samaa vikaa Rahikaisella... miestä ei nyt paljon tää maha innosta. Ja nyt mä olen vielä vihainen sille, kun se just soitti, että matematiikka meni huonosti. Olisi helvetti jättänyt eilen futiksen katsomatta ja opiskellut. Siis ei futiksessa mitään vikaa, mutta sama se vaikka olisi tullut Kauniit ja Rohkeat, niin pääsykokeisiin lukemisen olisi pitänyt mennä edelle. Nyt meni fiilikset ajaa nurmikko...

Nukie...hmm, täytyypä ehdottaa miehelle... ainakin ihan omaperäistä ja toista Nukieta tuskin tästä Suomen maasta löytyy...

Hyvä, että Minisunilla on kaikki hyvin ja että hiljaiselo johtuu kuitenkin vain kiireestä.

Lumpparille lykkyä miehen kellistämiseen!

Kiva kuulla et Rosalla on jo kaikki hyvin.

Mä seuraan enemmän jäkistä, joten vähän ärsyttää kun mies varastaa telkkarin joka ilta jalkapallon katsomiseen. Voin kyllä ruotsin pelit kattoa kun siellä on Fredrik Ljungberg, mut muuten se on jotenkin pitkäveteistä (sorry jalkapallofanit)

Mulla tulee tisseistä sitä esimaitoa vai mitä se nyt olikaan. Vähän ärsyttää kun tulee täplät paitaan jos ei ole liivejä. Ja en ainakaan kotona viitsi nykyään pitää.

Taisin vuosi sitten oikein urakalla tutkia asiaa ja suurin osa kaikista juustoista mitä suomessa myydään, tehdään pastöroidusta maidosta. Myös homejuustot. Jotain omituisennimisiä tuontijuustoja on pastötoimattomasta maidosta. Tiedot löytyivät Arlan, Ingmanin ja Valion sivuilta. Jos on asiasta huolissaan niin sieltä voi tarkastaa.

Yhteistyössä